Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Tilbake igjen etter 4 dagers tur til Sverige og Danmark. Ikke mange skritt når en sitter i buss 2 av 4 dager, og de andre dagene ble vi busset rundt. Og litt mye mat og et par glass vin pr dag setter sine spor.

 

Er spent på vekten i morgen. Jeg brukte telefonen og la inn skritt, men mat er vanskelig når en spiser på restaurant.

 

Nå er det fint vær så jeg skal komme meg ut i solen og opp på treningssenteret.

 

Vi snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

God morgen :rolleyes: nydelig vèr i dag, sol men fortsatt ganske kaldt.

 

Veka gikk so som so, litt utskeielser ble det, men resultatene er som følger: -300 g, 16 trimpoeng og 76254 skritt :D Og minus er minus uansett, so er gla det holder seg den veien.

 

I dag vil tida bli tilbrakt i hagen, har søren meg ikkje fått planta ut enda. Gidder rett og slett ikkje å drive med hagearbeid når det regner og temperaturen ligger på 5 grader. Det skal tross alt være litt kos med det også :rolleyes:

 

Ha en fin dag so snakkes vi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble opp, 300 gram , under 50000 skritt og bare 5 trimpoeng. Det var som forventet etter en stillesittende uke.

 

Jeg har heller ikke plantet mye, men jeg er ikke noe hagemenneske. Skal høytrykkspyle hagegjerdet i dag så kan jeg beise det senere. Det er fint vær og 20 grader i solen.

 

Nå har jeg lagt inn i dagboken hva jeg skal spise og ikke legge inn i etterkant og se hva jeg har spist. Så ser jeg hva som skal til for å få en god skår i GR gull klubben.

 

Men er ikke sikker på at det er helt riktig for meg. Har opplevd at jeg fungere best når jeg har ca 1/3 av fett, karbohydrater og proteiner. Men da får jeg ikke full uttelling på GR.

 

Ikke lett dette, og der er klart vi er forskjellige. Tror ikke jeg har godt av så mye karbohydrater. Så mye trener jeg ikke at det er noe behov.

 

Skal bruke sommeren til å prøve ut litt forskjellige metoder og se om noe virker. :)/>/>

 

Ha en fin tirsdag. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag fra meg til dere..

 

hjemme et par dager i begravelse. Var på vekta i dag tidlig og den viser ned 1,1kg.

 

Det er flott og jeg har bare gjort det jeg skal. Selv om jeg ikke har fått mange trimpoeng eller skritt, har jeg vært aktiv på hytta. Den er bare 44m2 stor så det er ikke lett å få så mange skritt.

Jeg hadde med kake og det var gjeseter som fikk sin dose med søtt.

Jeg er mektig stolt at jeg har så fokus og nå er det ned 2,9 siden starten av måneden.

 

Velger å fokusere på annet enn vekta. Jeg skal ikke veie meg i panikk hver morgen og heller fokusere at jeg spiser fornuftig og beveger meg.

 

Drar på hytta for å male i helgen og er ikke tilbake før i neste uke en gang. har med meg nettbrett men det er så fredelig at jeg ikke trenger nettet..

 

Toam, jeg vet hvordan det er på busstur. Men det er viktig å nyte dagen og tiden --vet aldri når bryteren slås av. +300gram er nok bare vann som hoper seg opp og det er omtrent likt som uka før.

 

Radiogaga- du hadde minus 300 og ned er ned. Vi kjemper videre -det er hverdagen det er mest av og så kan vi kose oss av og til..

 

Ønsker dere en fin uke og selv om ikke sommeren har kommet hit til oss-så er vi heldige som har klær til å ha på oss... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankevekker i dag. har vært på hytta og ikke gjort noe spesielt. lest en bok og luket litt i hagen. Og når vi reiste hjem hadde jeg under 1000 skritt. da ble den en tur på treningstudiet når jeg kom hjem. Hadde 1 stryketrening for lite denne uken, og gikk litt på tredemøllen når jeg var der. Helt utrolig dårlig form av å sittet slik en hel dag. Det var en lærepenge.

 

Ingen rekord på skritt telleren denne uken. :(/>

 

Ha en fortsatt fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser fortsatt vektpilen i feil retning og nå mister jeg snart motivasjonen til å fortsetteangry.gif Blir litt lei når det aldri ser ut til å løsne! Synes jeg stort sett tar fornuftige valg i matveien, og den siste uka har jeg forsøkt med mindre inntak av karbo uten at det har gjort noe utslag. Sitter og vurderer pulverkur for å se om det løsner, men er egentlig ikke særlig fristende så jeg vet ikke om det er veien å gå. Har fått beveget meg ganske mye denne uka, og resultatet ble nesten 79 000 skrittsmile.gifHåper det har gått bedre med dere og at vektpilen viser riktig retning. Ha en fortsatt fin uke. Og så håper jeg at jeg neste uke kan rapportere nedgangbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :rolleyes:

 

Ned 200 g, som sagt før, ned er ned, men det går jo veeeldig seint da :blink: Men er veldig fornøgd at det ikkje går oppover.

 

Kan dessverre ikkje sei at eg har vært so veldig flink denne uka, har 64975 skritt og bare 6,6 trimpoeng.

 

Har begynt denne uka veldig bra, so vi får sjå korleis resultata seier neste tirsdag.

 

Betty blue, welcome to my world ;) Følte ei lang tid at uansett ka eg gjorde so gikk vekta enten oppover eller so sto den bom still. Men det vil løsne til slutt. Dette klarer vi vettu.

 

Ha en super veke alle dokke gode, so "snakkes" vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra radiogaga. Ned er ned.

 

Her går det gale veien. og der er inntaket som er for stort. Ser at jeg flere ganger i uke er oppe i nesten 2000 kcal, og da kan en ikke gå ned.

 

og bare 40000 skritt og 5,5 trimpoeng, OPP 700 gram, har en BMI på 29. :angry:/>/>/>/>

 

I dag er det St hans og vi er bedt bort på grillmat Så nå tar jeg bena fatt og går opp til treningsstudio. Det gir meg nesten 500 kcal i forbruk + styrketreningen og det kan være greit når en skal spise borte.

 

Jeg får til tre styrkeøkter i uken, men ikke nok kondisjon. Der må jeg bli bedre, det gir fettforbrenning.

 

Dagboken er jeg nøye med for tiden, så ser jeg ihvertfall hvorfor det går galt.

I går skulle jeg ha på meg en bukse jeg brukte for 2 uker siden. Den var 5 cm for liten i livet :o/>/>/>/> . Det må være vann og luft. Og noe mat jeg ikke tåler, Har bare ikke funnet ut av hva det kan være.

 

Nå får jeg gå, oppholdsvær og ikke for varmt. Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i dag, og vekten går ikke nedover. Vanligvis veier jeg meg mandag og torsdag eller fredag.

 

Har vært flink med mat, men er nok for stillesittende - som nå når jeg sitter her. Klokken er snart 11 og jeg har ikke gjort annet enn å spise og være på nettet. Opp og hopp damer, det skal ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag jenter!

ned 0,1 = minus 3 siden 1.juni. Velger å ikke tenke så mye på vekta men heller fokusere på hva jeg skal putte inn.

Vi gir oss aldri!

Hjemme fra hytta igjen etter en male-langhelg. Fikk gjort det som var planlagt og igår på hjemvei var det familiebesøk hos 2 familier. Der var det servering, gitt.. (Heldigvis) Klarte meg bra.

Men litt kake ble det og pannekake men det var den dagen.

Utrolig lite skritt denne uka. ved å klatre i stige og stå og svinge malekosten gir ikke mye utslag.

2 kjøredager blir heller ikke så mye å skryte av -ene dagen hadde jeg også under 2000 de andre melleom 2 og 4000.

 

Jeg forstår at det er frustrerende når vi prøver så iherdig å klare det og så vil ikke vekta rikke seg.

Tror jeg er på et sånn sted nå, men kjenner jeg er lettere i sinn og "litt" mindre.

Nå skal jeg hente min gamle far og se om jeg kan lure han ut i rullestolen en tur. Da blir det noen skritt og 1 trimpoeng.

Idag blir det grilling uansett vær. ! 12 grader midtsommeres--det er ikke til å tro. Grønnsakene i hagen vil nesten ikke vokse-har noen brekkbønnerplanter som bare sturer. Men vi må bare ha "trua" så må det vel bli noe.

Betty blue -ikke mist motet-du er jo så flink med skrittene finn noe brød som er mye fiber og som holder deg mett-da er blodsukkeret stabilt og jeg har det bedre med meg selv. Og så har jeg helt sluttet å drikke lettbrus-blir så uvel og oppblåst i magen-vet ikke om det kan være et råd til deg, toam.

Radiogaga-nedover sakte men sikkert-vi kan det om vi vil.

Uansett fredag og helg-vi fårdet til. Vi skal kose oss med måte- STÅ PÅ JENTER! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg helt sluttet å drikke lettbrus-blir så uvel og oppblåst i magen-vet ikke om det kan være et råd til deg, toam.

 

Det er noe å tenke på selv om jeg ikke drikker mye brus. hverken lett eller annen, men jeg drikker en del Bris. Søsteren min blir oppblåst av kullsyre. Hun drikker bare vanlig vann.

 

Ellers er det ikke særlig oppmuntrende her for tiden, klærne er trange og jeg dytter inn for mye dritt. Får se hva vekten sier i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA jeg klarte å holde vekten. Litt positivt er det når jeg ikke går opp, selv om jeg har en BMI på 29.Det er 15 kg som skal av nå. Har innsett at 20 kg er vanskelig å få av. Selv om det hadde vært bra. da hadde jeg fått en BMI på 22.

 

Men det ble bare 48469 skritt, 8,25 trimpoeng. Ny uke og nye muligheter. Jeg blir i nærheten av vekten i 3 uker til, og så er det tre uker uten vekt. Men jeg har jo skritt teller og kan regne trimpoeng.

 

Ingen sydentur på oss i sommer. Nå er det 3 uker her i sør-Norge og så er det nordover på ei hytte vi har i 3 uker. Sånn er det å være pensjonist. Idag kommer datteren min på besøk et par dager og vi skal være turist i morgen. Besøke Fredrikstad, der har jeg aldri vært.

 

Lykke til på vekten og ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Toam, ðŸ‘det er bedre med stillstand på vekta enn oppgang wink.gif Her ble det ned 400 gram og er sånn passe fornøyd med det. Ble ikke mye trim denne uka for jeg har vært syk noen dager med skikkelig hodepine og kvalme. Tilsammen ble det 47 500 skritt, og de fleste gikk jeg på søndag. Da hadde jeg en flott og god trimtur på fine skogsstier som til dels var litt krevende med mange stigninger. Ble tilsammen 20 300 skritt på turen! Har kuttet ut brødmat til frokost siste uka og har spist eggeomelett, kokt skinke og avokado i stedet. Vet ikke om det gir gode resultater, men noe må jeg prøvesmile.gif Er så drittlei av å være så stor, og kjenne hvor klærne strammer. Skulle virkelig ønske at jeg hadde full fokus hele tiden, men det er dessverre ikke slik. Vil så gjerne unne meg litt godt i helgene og det er vel sikkert med på å ødelegge opplegget en del. Og snart er det ferie og da blir det ikke mindre fristelserohmy.gif Skulle så gjerne greidd å gå ned så mye at jeg heller kunne konsentrere meg om å holde vekten, men det virker litt uoppnåelig for øyeblikket. Det mangler nok en del på motivasjonen hos megangry.gif . Det burde ikke være slik når jeg er så misfornøyd med vekta, men slik er det!!

Lykke til på vekta Radiogaga og Mia 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Denne uka har vært so som so <_< opp 200 g. Fikk ikkje gått på vekta i går, og hadde ordentlig god raspeballmiddag med salt kjøtt, bacon osv. Ligger vel litt der at vekta viser opp, men...... har vel egentlig ikkje vært so flink denne veka :mellow:

 

Men trimmen har vært bra, 13,1 trimpoeng og 74784 skritt :)

 

Nå er det ny uke og nye muligheter, so måååå bare prøve å skjerpe meg, men det er søren meg ikkje lett med alle fristelsene som er ute å går.

 

Men vi står på, og masse lykke til alle sammen so "møtes" vi på tirsdag igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferietid med besøk og nå på vei til Sverige. Status vekt er uendret og skal ha som mål og tenke meg om før jeg putter noe i munnen. Det er lett å la være å kjøpe gotteri men er svak for is. Familiebesøk med gode kremkaker er også en fristelse jeg kjemper med.

Men tar dag for dag. Batteriet er tomt på skrittelleren,så det har jeg glemt å kjøpe. Tlbake om ca. 10 dager. Vi gjør vårt beste. Gode sommerdager til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også stillstand, og ferietid. skal reise på hyttetur med datteren min noen dager nå. Neste uke skal vi være på min hytte, og så er det 3 uker på samboeren sin hytte.

 

Stikker innom når jeg har anledning. Skritt ble 55506, og bare 2 turer på treningssenteret.

 

God ferie til der alle, Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :-)

 

Her er det også stillstand, akkurat samme vekt som forrige gang. Klarte akkurat i overkant av 70000 skritt og hadde 8 trimpoeng :rolleyes: Er nok fullstendig i feriemodus her, og no resten av Juli får vi besøk av barn og barnebarn :D Da blir det nok både kakespising og godteri, men må prøve å ikkje la det bli fullstendig kollaps :o Får håpe at vèret er på vår side også, for da blir det mye mer aktivitet enn om det fortsetter med drittvèret B) No vil vi virkelig ha SOMMER <_< Vi fyrer jo i omnen fortsatt, og det er jo heilt på trynet !!

 

Ha en fin sommer folkens, so "snakkes" vi :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 gram wink.gif Ikke så mye å juble for men får være glad for at vekta i det minste er noenlunde stabil. Har gått mye i det siste uten at det er blitt registrert skritt. Telleren røk i forrige uke, men har kjøpt meg ny i dag. Prøver å være nøysom i ukedagene og kose meg litt i helgene. Men nå når det er sommer er det lett å ha fokus på andre ting, som å kose seg med et glass hvitvin en fin sommerkveldlaugh.giflaugh.gifJobber i to og en halv uke og så blir det tre ukers ferie i syden. Gleder meg for her har det vært en skikkelig drittsommer hittil.Ønsker dere en god sommer, og så kommer vi sterkere tilbake til høstencool.gif Tror ikke motivasjonen er stor nok akkurat nå for å tenke slanking. Har redusert er god del på karbo så får jeg se om det gir resultater. Ellers får jeg nok ta meg selv i nakken og fokusere på riktig mat og mye trim til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siste veiedag før ferien og ned 700 gram! Veldig godt fornøyd med det for det har ikke vært spesielt fokus på verken mat eller trim 😃

Drar til syden på søndag og blir borte i 3 uker. Gleder meg til litt sol og varme for det har det ikke vært mye av her i sommer.Håper dere har kost dere i sommer, og så krummer vi nakken og går på med full fokus etter sommeren. Vi satser på fine resultater utover høsten smile.gif

Ha en fortsatt fin sommercool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 ukers ferie på hytta uten vekt. Gikk 2.5 km i fjellet og skrittelleren viste 2800 skritt. Så da tok jeg den av meg. Har en annen hjemme.

Men det har blitt mer bilkjøring og jobbingen på hytta enn trim og tur. Er spent på resultatet. Blir her i neste uke også.

God ferie Betty Blue, og så tar vi oss sammen etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest radiogaga

Hei hei alle sammen :rolleyes:

 

Har ikkje vært på vekta på 3 uker, so må ærlig innrømme at i morges hadde eg ikkje mykje lyst til å veie meg <_< men eg beit i det sure eplet, og vekta viste "bare" 400 g opp :blink: er egentlig fornøgd med det, for trudde virkelig det ville være meir. Har ikkje fokusert på mat i det heile tatt, har spist det eg har hatt lyst på, men har jo vore en del i aktivitet, siden "sommeren" har vært sammen med barn og barnebarn :)

 

Men nå er det fullt fokus, so håper på gode resultat neste tirsdag ;)

 

Ha ei riktig fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Radiogaga. Jeg gikk på vekten idag og det var opp 2 kg. :(/>/>

 

Merket det på klærne mot slutten av ferien. Og det ble lite trim. Trøsten er at jeg veide 400 gram mer på lørdag morgen. Hadde ben som tømmerstokker selv om jeg hadde kjøpt meg støttestrømper før vi reiste hjem. Vi hadde 3 dager i bil og da samler vannet seg i bena.

 

Nå er det dagbok, skritt teller og fornyet innsats på treningssenteret. For meg så er det matinntaket som blir fokus nå, men også å forbrenne minst et trimpoeng pr dag. nettoinntaket må ikke overstige 1400 Kcal.

 

Satser på 16 kg på 10 måneder. Så får jeg på meg sommertøyet mitt til neste sommer. Kan ikke fortsette å kjøpe nytt hvert år, når det gamle nesten ikke er brukt.

 

Skritt: ??? hadde ikke med i ferien, den lå igjen på den andre hytta.

Trimpoeng. Får jeg det for å beise huset? for det gjorde jeg i flere timer. Tørt og ikke beiset på 15 år. Det tok ihvertfall livet av høyre armen min. Nå kan jeg ikke strikke. Får sette vekk alt spiselig når jeg se på TV. Strikketøyet har vært noe å ha i hendene så jeg ikke spiser.

 

Ha en fin uke. Og så håper jeg på en fin nedgang ti neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ned 1,4 kg, så da fikk jeg vel det meste av vannet ut av kroppen igjen.

 

Dårlig med trim siste uke, Gikk en lang tur med søsteren, men hun har en hannhund som skal snuse på alt, så jeg fikk ikke opp pulsen noe særlig. Mandag og tirsdag var jeg på bærtur og det er ikke mange skrittene.

 

Sist helg var jeg på tur til Vestlandet og det er ikke mye trim å sitte på buss/tog hele dagen heller, Blir stort sett ikke mer enn rundt 5000 skritt pr dag for meg siste uken. Burde gå mer da jeg har dratt på meg en vond rygg av all sittingen.

 

Men nå har høsten og hverdagen kommet. Får legge opp en timeplan for uken. Gå på gruppe trening. Det er mer motiverende.

 

Hvordan har sommeren vært for dere andre. Eller er dere ikke ferdig med ferieringen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Pffff...... akkurat samme vekt som sist :mellow: har dessverre ikkje vært det heilt store med motivasjon den siste veka :huh:

 

Men men, eg MÅ bare ta meg sammen, for dette skal eg klare :angry:

 

Lurer på korleis det har gått med dokke andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...