Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei på dere flinke damer!

I går ble det litt mer enn jeg skulle ha,fordi vi var å syndet på Burger King,det er lenge siden det.

Det ble totalt 1828 kalorier,men jeg har jo kosemerker som skal brukes denne uka,så det går nok bra ukesmessig.

 

Nu er det husvask som står for tur,og det er jo litt trim i det.

Skal spise fisk i kveld,det er sunt og magert,og veldig godt.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å registrere mat og trim!Har vært borte i to dager, og nå har vi dratt på helgetur til campingvogna. Men fra mandag skal også jeg starte på med registreringen. Tror sikkert det hjelper i kampen mot kiloene da det er synlig hvor mange kalorier som inntas. Nå er det bare inntak på skjønn, og tror nok at jeg i likhet med Radiogaga spiser litt for lite wink.gif Så neste uke ............

Ha en flott helg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så sent i går at jeg ikke orket logge meg inn for å legge ut tall, så her kommer gårdagens resultat: Tp 1,3, skritt 5422, kal. 1556.

 

Jeg registrerer også alt jeg spiser, både av sunt og av snop. Det er like skremmende hver gang jeg har skeiet ut, å se hvor mange kalorier det er i det jeg putter i meg og som jeg ikke har godt av.

 

Dagens resultat: t. 1,3, skritt 6391, kal 1634.

 

Lørdag i morgen. Ønsker dere alle en god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går vart det inntatt 1509 kcal. Skrittellerarmbandet mitt er visst ikkje til å stole på lenger, so må nok anskaffe meg et nytt. 0 trimpoeng også i går, so no må eg ut å gå og jakte litt på trimpoeng.

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg først på kafe og traff kameraten, og deretter i bursdagsfeiring hos en venninne. Så i dag ble det både lite trimpoeng og alt for mye kaloriinntak. Jaja. Sånn går no dagan. :(

 

Tp 0,7, skritt 6321, kal. 2045.

 

I morgen reiser vi til varmere breddegrader, og blir borte i to uker. Skal gå på vekten i morgen tidlig, så får jeg se hva den viser når jeg kommer hjem. Vet av erfaring at det blir mye gåing, så mosjonen bekymrer meg ikke. Skal forsøke å ha fokus på å spise sunt og fornuftig, samtidig som jeg skal kose meg. :D

 

Det har blitt i overkant av ønsket kaloriinntak i det siste, men har egentlig ikke orket å ta så veldig fatt i det. Det har vært mer enn nok annet å konsentrere seg om, så det skal bli godt å komme seg vekk en stund. Så blir det full skjerpings igjen når jeg er tilbake.

 

Har ikke nettilgang på mobilen, og gidder ikke stresse med internettkafeer, så jeg får ikke fulgt med her. Skal oppdatere meg når jeg kommer hjem, og henge meg på igjen. Det er utrolig hva det hjelper meg med fokus når jeg skal avlegge "rapport" hver kveld. :D

 

Stå på damer. Sammen er vi dynamitt, og dette skal vi greie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde eg en lørdag, der nesten ingen godteri vart inntatt. Det gikk faktisk veldig bra, eg koste meg med en kokosbolle på kvelden, og den brukte eg lang tid på :P

 

Gårsdagens data vart: 12748 skritt, 2,8 trimpoeng og 1261 kcal inntatt.

 

Tenkte eg skulle klare å vente med veiing til tirsdag, men måtte bare ta en sniktitt i dag, og det var virkelig positivt.

 

I dag skal vi ha middagsbesøk med påfølgende kaffe. Og då bruker eg å bake kaker osv. Men i dag blir det sjokolademousse med frukt til kaffen. Og kokosboller. Er faktisk ikkje so mange kalorier i det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal dere få resultatet for lørdag og søndag og hva som ble gj.snittet på uka.

Lørdag 1696 kalorier.Søndag 1311.Ukas gj.snitt var 1607.

 

Dette er jeg veldig fornøyd med.I morgen blir det veiedag,og mål av midjen.Er veldig spent.

Har vært litt vanskelig i helga fordi jeg spiste smågodter og fikk litt kick av det.Hadde bare lyst på mer søtt og knask.Så i morgen gleder jeg meg til å starte på ny uke og tror at neste helg skal jeg hoppe over smågodt og heller finne noe annet som jeg kan kose meg med som ikke blir så vanskelig å komme ut av igjen.

Har vært på kafe flere ganger denne uka,og hjemme hos mamma å drukket kaffe osv.Neste uke tror jeg det blir mer struktur.Selv om jeg skriver opp alt jeg spiser ser jeg at det blir litt feil mat,eller kos,og dermed blir jeg mer sulten enn jeg hadde behøvd å være,så neste uke blir det mer mat og mindre knask.

Vi sees.Artig at dere andre er så flinke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke registrert hverken kcal, skritt eller TP i helgen. Søndag ble det en times spaser tur, så det er nok 2TP, men lørdag var det bare farting fra det ene til det andre.

 

Nå skal jeg reise på hytta med barnebarna noen dager og er ikke tilbake her før på fredag. Tar ikke med PC, det er nok å dra på med 2 barn og alt de trenger for å kose seg. :)/> :)/>

 

Vekten gikk under 90 idag 89,8kg, og BMI på 29,3 Så er det bare fortsette å gå ned. Var på SATS på gruppetime kl 9 i dag og da var jeg den feiteste, med størst mage. Det var en motivasjonsfaktor. Var flau over å se sånn ut. :(/>

 

Hold fokus og så snakkes vi i slutten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra toam og pus52, eg kjem tilbake med vekt i morgen. Gårsdagen vart det 13244 skritt, 2,5 trimpoeng og inntak av 1558 kcal. So då vart det 11,1 trimpoeng den uka.

Synes dette går veldig bra no, håper at motivasjonen vil fortsette. Kjem tilbake med vekt i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

I dag viste vekta 90,7 altså - 1,9. Eg er sooo gla for det viser seg at å jobbe med vekta, ja, det gir resultater. Er vel første helga eg har hatt på lenge uten å fråtse i både det eine og det andre.

 

Dette med å legge inn her i forumet kvar dag, trur eg virkelig er tingen for meg.

 

Var nok over all forventning av eg hadde gått so mykje ned i løpet av ei veke. Men det er begynnelsen, so det blir selvfølgelig ikkje slik vidare framover. Men håper at eg ser 80-talet neste veke :rolleyes:

 

Gårsdagens data var: 2,1 trimpoeng, 10043 skritt og 1018 kcal.

 

I morgen skal eg begynne med litt styrke, som blir lagt opp av en fysioterapaut, pga dårlige knær. So då blir det kanskje litt trimpoeng der også.

Ha en fin dag damer, so "snakkes" vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

I går hadde vi bare kjempeflott vèr, og det MÅTTE jo bare tilbringes i fjellet.

Siden eg har dårlige knær ble det ikkje den høgste toppen, men fjelltur ble det. Det var virkelig mat for sjelen, å drikke kaffe og spise skiver med egg og laks i Guds frie natur, med bekkeklukk og solskinn. Det var en fantastisk dag. Og trimmen som fulgte med, var selvfølgelig eit stort bonus :rolleyes:

 

Det var den filosofiske delen, no over til den "alvorlige" delen ;) Det ble då 4,5 trimpoeng, 15216 skritt og inntatt 1582 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint dere hadde det på tur radiogaga! Synes den alvorlige delen også var positiv,hihi.

 

Ja,i går ble det ikke noen skikkelig slankedag for min del.Det skjedde altfor mye i går,så maten ble bare tull. Hele 2023 kalorier.

I dag derimot ser det lysere ut,så det er bare å brette opp ermene å sette i geng igjen.

 

Ha en fin dag,jeg skal prøve å være flinkere enn i går ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer!Ble litt hektisk i går så jeg glemte å inn på tråden og registrere vekt. Og her er det ikke noe å rope hurra for - opp 500 gram. Ikke spesielt overraskende for det har fortsatt blitt dåtlig med trim. Forkjølelsen vil ikke slippe og jeg hoster til jeg brekker meg wink.gif Og i tillegg til manglende trim har det blitt litt ekstra kos. Synes synd på meg selv som er syk tongue.gif. Men det er bare å brette opp ermene og krysse fingre for at hosten gir seg. Føler meg litt bedre i dag så jeg har vært ute å gått en tur etter jobb. Satser på å komme meg på styrketrening neste uke i vertfall. Har fortsatt ikke begynt å registrere mat, men det er mulig jeg blir nødt hvis jeg skal greie å bli kvitt noen kilo. Ser at dere er flinke til det, og at det gir resultater! smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag ble ikke bedre enn forrige dag,desverre.2027 kalorier.Ikke bra,men har det litt vanskelig for tiden,så blir nok til at jeg trøster meg med maten.

Skal fokusere bedre i morgen,og det kunne vært værre fordi at nu skriver jeg opp,så jeg har litt kontroll føles det ut som,selv om det går litt på skeive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Pus52, å trøstespise, ja der har vi vel alle vært, men trøst deg med at det går over. Plutselig er du i gang igjen :) Synes at det er flott at vi registrerer kvar dag, det hjelper ivertfall meg. Før når eg visste at eg hadde gått over den kalorimengden eg skulle ha, ja då var eg altfor feig til å registrere den dagen. Ville ivertfall ikkje sjå det svart på kvitt <_<

 

I går hadde eg min første styrketrening, og det ga mersmak, so kommer til å holde på der 2 ganger i uka.

 

I går hadde eg bare 6047 skritt men 1,8 trimpoeng. Kcal ble 1492. Var so "dum" at eg gjekk på vekta i dag, og då var det opp 200 g. Eg veit jo at det er dumt å gå på vekta i tide og utide, men siden eg hadde gått opp, og ser at dei dagane hadde eg ca 1500 kcal, ja då tenker eg at det er best at eg ligger på 1200-1400 kcal. Hva tenker dere om det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus52, å trøstespise, ja der har vi vel alle vært, men trøst deg med at det går over. Plutselig er du i gang igjen :)/> Synes at det er flott at vi registrerer kvar dag, det hjelper ivertfall meg. Før når eg visste at eg hadde gått over den kalorimengden eg skulle ha, ja då var eg altfor feig til å registrere den dagen. Ville ivertfall ikkje sjå det svart på kvitt <_</>

 

I går hadde eg min første styrketrening, og det ga mersmak, so kommer til å holde på der 2 ganger i uka.

 

I går hadde eg bare 6047 skritt men 1,8 trimpoeng. Kcal ble 1492. Var so "dum" at eg gjekk på vekta i dag, og då var det opp 200 g. Eg veit jo at det er dumt å gå på vekta i tide og utide, men siden eg hadde gått opp, og ser at dei dagane hadde eg ca 1500 kcal, ja då tenker eg at det er best at eg ligger på 1200-1400 kcal. Hva tenker dere om det???

Ja,jeg er litt bedre i dag,så håper denne dagen går greit. Har også dårlige knær,så ikke lett å trene synes jeg.

Du er flink som gjør det. Ikke lett å vite hva en skal ligge på i inntak av kalorier,det er vel kanskje litt individuelt tror hjeg.Man må nok prøve seg litt frem.Jeg går fint ned med 1500,men jeg får se etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går vart det inntatt 1081 kcal, sikkert litt lite men......

 

Ingen trimpoeng ble det heller, en heller slapp dag ble det, men greit nok det av og til :rolleyes:

 

I dag spiste vi middag ute, raspeballer med pinnekjøtt og greier. So i dag blir det ca 1500 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært til å rapportere.

 

Da er jeg tilbake fra noen dager på hytta. Gårsdagen ble litt i overkant av inntak, nesten 1800 kcal, men jeg var så tom etter treningsøkten at jeg bare hev innpå det jeg fant.

 

Fikk 11116 skritt og 2 TP.

 

Bilen ville ikke starte og ble tauet til verkstedet, så da er det vel mulighet for flere skritt når jeg jeg må ta bena fatt.

 

God lørdag til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,så kjedelig med bilen da toam!

 

Fredagens inntak ble 1547 kalorier.

 

I dage er det lørdag å jeg skal ikke ha noe særlig kosedag,har vel hatt det flere ganger i uka tror jeg,jaja.

Skal klippe mannen i dag,og så skal jeg stelle meg selv litt ekstra,tenkete å legge gel på neglene mine selv,da jeg har utstyr til det.Fått det i gave av datteren min for lenge siden,så får prøve å bruke det litt mer enn jeg gjør.

 

Kanskje en tur ut meed mannen min ett eller annet sted, får også se hva vi finner på til kveldsmat i dag.

Ha en fin lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

God morgen, i går vart det litt kos med biff og bakt potet med hvitløksmør og sjokolademousse til dessert :blink: Det resulterte i 1740 kcal, men eg var ute og gikk i en time og 20 min som resulterte i forbrent over 500 kcal og 2,4 trimpoeng, so det får no gå av og til :rolleyes: Eg hadde også 12573 skritt.

 

Ha en fin søndag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...