Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gjest radiogaga

I går 3,5 trimpoeng, 1106 kcal, 14591 skritt og allikevel OPP 0,2 siden sist????????? Forstår virkelig ingenting!!!!!!!! Forbaska irriterende og demotiverende :blink:

 

MEN, eg har lest en plass at man ikkje bør "spare" kaloriene til kvelden, og det har ivertfall eg gjort. So denne veka vil ikkje dette bli gjort. Får bare prøve meg fram, so detter eg vel ned på det som passer meg best. Men når eg ser på resultatet dei siste to vekene, er det jo minus 1,7. Og det er jo bra. MÅ jo bare fokusere på dei positive tinga B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang denne uken heller. Og jeg vet hva det kommer av. Inntaket. Spiser også for mye på kvelden. Rastløs og lei. Deppa av å se meg selv. Klærne blir for trange. Bare langbukse og store tunikaer. Selv yttertøyet blir trangt.

 

Beklager sytingen. Ingen treningen i dag, men en tur på 40 minutter. Og 30 minutter på kjøpesenter. Men det er ikke trim :)/>/>

 

Bare tittet. Ikke lyst til å kjøpe klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går ble det 1450 kcal. Tok noen ruter kokesjokolade på kvelden for å kome over 1400 :) Fikk 2,7 trimpoeng pga svømming i en time.

 

Fortår deg veldig godt Toam, det med at alt strammer er ingen god følelse. Men eg elsker jeans med god strech, det må jo være Guds gave til kvinnen, dei blir jo aldri for trange ;)

 

Vi skulle hatt en egen gruppe på facebook, synes det er bedre å "snakke" med kvarandre der enn her inne ;) men forstår jo at det kan bli vanskelig.

 

Ha en fin dag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Nu skal jeg prøve å skrive litt igjen her inne.Det går bare feil vei når jeg ikke gjør det ser jeg.Det har stabilisert seg litt med sykdom,så jeg kan bruke litt tankevirksomhet på dette her også.

Så fra i dag skal jeg skrive inn matinntaket igjen,og komme inn her.

Har desverre gått litt opp disse dagene,men nu tar jeg fatt på nytt,å da ser jeg vel nedgang snart tenker jeg.

Trange klær er ikke gøy radiogaga ,kjempekjedelig,så jeg vil ned ned ned,å det skal jeg få til.

Ha en fin dag samme hvor dere er,for været er nok litt forskjellig i dette landet.

Synes det begynner å bli kaldt,liker ikke det heller.

har heldigvis fått oss noen sydenturer fremmover,så vi stikker av når det er mørkest og kaldest.

Ha det fint,å ikke gi opp jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt en egen gruppe på facebook, synes det er bedre å "snakke" med kvarandre der enn her inne ;)/>/> men forstår jo at det kan bli vanskelig.

Da tenker du vel på en lukket gruppe.

 

Jeg synes vel det er like greit her, om en er innom her uansett. Skal en legge inn i dagboken så må vi jo inne her. Ellers er det ikke noe i veien for å lage en lukket gruppe på PB, men da er det ikke så lett å få med flere. Og vi er så få at vi er sårbare om noen faller fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere flinke damer!Her går det opp og ned - denne uka ble det minus 1 kg 😃Forkjølelsen har sluppet taket så denne uka har jeg hatt mulighet for å gå tur i vertfall. Og da blir det skritt - 17169 på mandag og 27656 i går! Har hatt nydelig høstvær denne uka så jeg har gått på jobb, og så har det blitt en trimtur etter jobb. I går ble det faktisk en tur på 14 km i kupert terreng så forhåpentligvis kan det hjelpe litt slik at det også blir nedgang neste uke.Registrerer ikke maten, men velger fornuftig (men kanskje litt lite). Spiser kun 3 måltid pr. dag, men i dag ble det et knekkebrød som mellommåltid. Jeg er egentlig ikke sulten så jeg glemmer å spise mellommåltider så da blir det frokost, lunsj og middag. Burde sikkert registrert maten så jeg ser at jeg inntar nok kalorier.Og egentlig spiser jeg stort sett det samme hver dag til frokost og lunsj så det skulle egentlig ikke ta så lang tid 😂Ha en fin uke smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går ble det 1295 kcal og ingen trimpoeng. Har pådratt meg en skikkelig forkjølelse, so i går var eg heilt elendig og var i seng kl 21.00 :blink: Kan ikkje huske sist eg la meg so tidlig, men eg trengte det.

 

I morgen reiser vi bort for helgen, so det blir vel so som so med registrering. Vi får sjå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Det ble ikke noen skriving og mat tanker siden sist.Det ble desverre ingen bedring med den som var syk heller,så det ble et dødsfall i familien.

Nu har ting blitt fokusert på dette,men nu er alt ordnet og ting begynner så smått å roe seg.Det blir begravelse denne uka,også.

Jeg har alikevel bestemt meg for å prøve å tenke litt på andre ting enn det triste,for det er jo terapi i å gjøre det også.Så jeg begynte å skrive ned hva jeg spiser i dag.Så blir det spennende å se denne uka hvordan vekta blir på neste veiedag.Det har stått stille nu,litt opp og så litt ned,men vekta viste i dag det samme som siste veiing.

Neste mandag blir vi å reise bort i forbindelse med det som har skjedd,og blir borte i 3 dager.Da blir det ikke annledning til å veie mat,eller skrive,så jeg tenkte at denne uka skal jeg prøve max innsats.

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre Pus 52. Og den verste tiden synes jeg er fram til begravelsen. For da blir alt rippet opp igjen. Tenker på deg.

 

Er ferdig med dagens Seniorpuls og tok på pulsbelte for å se hvor mye som ble forbrent på 60 minutter. Litt mindre enn jeg hadde beregnet tidligere, Underkant av 300 Kcal. Det er 10 min oppvarming, 20 min pulstrening og 20 min styrke, Tilslutt er det 10 minutter utstrekking. Det gjør godt. Og jeg trenger det for å blir kvitt den vonde ryggen min.

 

Vekten står bom stille. Ser ut som om den har hengt seg opp, men det er det vel kroppen som har gjort.

 

Men jeg gir ikke opp. Fører dagbok. Ha en fin mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg Pus 52😥 Vanskelig å fokusere på mat og trim når slike ting skjer i familien.Jeg veier fortsatt ikke mat og er spent på å se hva vekta viser i morgen. 12 894 skritt i går så det er blitt litt bevegelse i det minste. Har passert 16 000 i dag, men så blir det nok to dager med dårlig resultat. Skal på møte i to dager (hotelloppholdðŸ˜) og da blir det nok mest stillesitting på en stol!!Har 5 uker igjen på jobb før jeg er pensjonist og da har jeg i vertfall mulighet for å være aktiv de fleste dager. Da blir det bare viljen set står på smile.gif Veier meg i morgen men er litt usikker på om jeg får mulighet til å melde resultat før onsdagskveld. Vi snakkes og ønsker hverandre lykke til med veiingen biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, damer.

 

Da var jeg tilbake etter to uker i varmere strøk.

 

Kondolerer, Pus 52. Det er både trist og slitsomt med sykdom og dødsfall i familien, og vanskelig/umulig å holde fokus på kosthold og mosjon i slike situasjoner. Men jeg tror du har rett i at det er terapi å forsøke tenke på annet enn bare det triste som har skjedd!

 

Jeg har nettopp lest meg opp på hva dere har skrevet mens jeg var borte, og jeg er imponert! Snakk om flott gjeng til å sette fokus på mat, bevegelse og livsstilsendring! :D Kjempebra!

 

Det gikk ikke så bra med meg da jeg var borte. :( Var så uheldig å tråkke over noe så grassat en av de første dagene, så det ble ikke så mye gåing, nei. Brukte buss og metro når vi skulle noe sted, og hinket ynkelig avgårde når jeg måtte gå. Det ble nødvendigvis mange pauser på små koselige fortauskafeer, og der kan man jo ikke sitte uten å spise eller drikke noe. :( Selv om jeg forsøkte å tenke fornuftig ble det nok vektøkning, ja. Så bikkja nedenunder har rygget et stykke tilbake. Dessverre. Men der skal han ikke få bli! :angry: Han skal fremover igjen! :lol:

 

Var til fødselsdagskaffe hos en venninne i kveld, men greide å beherske meg ved kakefatet. Var stolt av meg selv da. ;) Ankelen er fortsatt vond når jeg går, så mobiliteten er begrenset. Men den blir stadig bedre.

 

Så tallenes tale for i kveld blir som følger: Tp 0,6, skritt 5634, kal 1564.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

So trist da Pus52, det er alltid trist og leit når et familiemedlem går bort. Føler med deg, og forstår godt at tankene ikkje er på mat og mosjon. Slik er det, og slik skal det være. Når begravelsen er over, er du i gang igjen. Sender over en "trøsteklem" <3

 

Eg er no heime igjen. Helga ble nok litt for mye kos på matfronten, og lite trim.

Men har gått ned 200 g, og det var egentlig litt overraskende.

 

Fra i dag blir det fullt fokus igjen, so no blir det registrering og tilbakemelding her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på deg selv, Pus 52. Det er spesielt viktig i slike tider.

 

Ankelen er fortsatt vond, så jeg kjørte til treningen i dag. Så tp i dag ble 2,8, skritt 5050 og kal 1593. Er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går ble det 1445 kcal og 2,7 TP. Eg begynte å vaske ned til Jul, so i går vaska eg ned kjøkkenet so det blir kanskje litt trim det også <_<

 

I dag skal eg på jobb, so då blir det ingen vasking, heller en tur med hundane mine :rolleyes:

 

Ha en fin dag alle gode damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vektendring denne uka wink.gif

16 579 skritt på mandag og 7 897 i går. Fornøyd med resultatet for gårdagen da jeg ikke forventet så mange skritt i og med at jeg satt i møte hele dagen. Men der ble tid til en liten spasertur mellom møtet og middagen så da ble det ikke så værst lell. Og det behøvde jeg nok for det ble også to glass vin sammen med deltakerne, samt at det var hotell med fri tilgang til softis tongue.gif Det er den beste isen jeg vet så da ble det en liten porsjon i går og en i dagohmy.gif Til helga får vi gjester fra fredag til søndag så da blir det nok mindre mulighet for trim og i tillegg litt ekstra i matveien. Men det er så sjelden vi har overnattingsgjester så litt ekstra får jeg vel tåle. Får legge inn oitt ekstra trim neste uke i stedet. Ha en fortsatt fin høstuke smile.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty Blue, du er sannelig rå på skritt! Jeg er imponert. Klapp på skulderen til deg. :D

 

Fikk en hyggelig overraskelse da jeg sto på vekten i morges. Den var gått ned, så nå er jeg 93,6 kilo. Lurer på om det var mye vann i kroppen etter en lang flytur hjem, og med lange forsinkelser på begge flyplassene, som gjorde at vekten var såpass høy som den var da jeg kom hjem. Men uansett, jeg er glad for nedgangen.

 

I dag: tp 1,1, skritt 5468, kal. 1571.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...