Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Ja, tror keg skal prøve meg på den fra 26-31 fram til middagen. Så får jeg se hva jeg gjør etter nyttårs..

 

Skal på jobb igjen i dag! Gud å sliten jeg er, men skal gå bra, ingen ettermiddagsjobb hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Såååååå lyst på godis i dag! Gikk inn på kiosken, sjekka postboksen, den var tom :mellow: overførte penger med mobilbanken så jeg skulle ha råd til sjokolade, men gikk ut igjen uten å kjøpe noe!

 

Har ikke trent denna uka, siste dag på pencelin i morgen, så lørdag skal det bli ei økt før jeg drar på hyttetur :D Blir bare borte et døgn, men det skal bli såååååå godt :D

 

Har litt mat/treningsdilemma om dagen.. Jeg vil se best mulig ut både under julebordet 2.juldagsfesten og nyttårsaften. Vet at selvfølelsen blir mye bedre om jeg klarer å gå ned noen "ekstra" kg, og den selvfølelsen gjør jo at man ser bedre ut! Men.. Jeg skal også trene mye! Neste uke blir det moderat trening før julebordet lørdag, men fra 18 t.o.m 25 og 27-31 blir det hardtrening! MINST ei økt om dagen, det er jo ikke noe problem når det er over så kort tid, dilemma er bare hvordan jeg da skal gjøre det med mat.. Klarer jo ikke yte på trening om jeg skal ta en "ekstremdiett" samtidig.. På en annen måte så er det jo over så kort tidsrom at for kroppen sin del så er det jo ikke ak farlig på noen måte, har jo littå gå på også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sprekk i går kveld. Jeg har nok blingset litt med det at jeg ikke har fått i meg alle shakene jeg skal ha. Så jeg har vært over-sulten på kvelden. Skal prøve å få i meg 3 måltider før arbeidsdagen er over, så blir det en i 16-17 tiden og siste rundt kl 20.

 

Så skal jeg ikke veie meg på noen dager. Blir så opphengt i den vekta noen ganger. Og når den står i ro og man ikke får som man føler man fortjener, da blir det så demotiverende og ekstra lett for å sprekke!

 

Nei, det er ikke så enkelt å yte på trening samtidig som man er på diett. Men jeg synes det går fint dersom jeg tar en shake en kort stund før trening, og en ganske rett etterpå. De dagene jeg trener tar jeg gjerne en ekstra shake også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Var på julebord i går, spiste nok litt for mye, men syns alikevel jeg var flink. Forskynte eg to ganger, første gangen middag, 2 poteter, litt saus, kålrabbiestappe, en liten pølsebit, en liten medister, og en 1x3 cm ribbebit. Andre posjon var 3 rostbiffskiver, løkringer, en spekeskinke, 1 liten spiseskje me potetsalat (godt jeg ikke var sikker på om det var det, den var goooood og skulle gjerne hatt mer ;)) og en spiseskje med kålrabbiestappe, en halv skive.

 

Tok en liten ss med sjokoladepudding og en med karamellpudding og to litt større ss med riskrem til dessert, drakk kun vann!

 

Vkta i dag var 75,9, det er jo ikke såååå ille, men på langt nær bra nok. Skal ta ei lita treningsøkt her nå, før jeg skal opp til tannlegen en tur :o Så bærer det avsted på hyttetur, tror jeg hvertfall, det blåser veldig så er litt usikker ak nå, må s ann litt, siden jeg skal dra alene, og ikke er såå godt kjent der..

 

HA en fin-fin lørdag, vi høres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig ikke hatt en bra helg. Katastrofe inntaksmessig. Men vil bare glemme det å gå videre nå.

 

Prøvde meg på 50 kg benk i dag. Gikk ikke, men var ikke langt unna! Greier det nok før jul. Er superfornøyd med det! Har også blitt såpass god i foten at jeg kan begynne med litt knebøy og sånt også. Men jeg greide ikke mye. Muskelstyrken i beina er ikke noe å skryte av, så har en jobb der nå ja!

 

Vekta og jeg er ikke på talefot for øyeblikket. Tror kanskje jeg drøyer en ukes tid. Kjenner meg så stresset av slankingen nå, og tror heller jeg skal fokusere på treningen litt mer, så går det seg nok til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja det hender man må ha en pause fra de man henger mye med til tider ;) Merker jeg stresser litt med vekta selv nå, grunnet julebord,2. juledagsfesten og nyttårsaften som jeg så veldig gjerne vil se BEST mulig ut, ikke bare fore meg selv eller eller andre, men en spesiell en ;)

 

Har en kjole jeg veldig gjerne vil ha på meg nyttåraften, men tror nok ikke jeg kommer i mål til det., Det betyr ikke at jeg ikke skal gjøre et helhjerta forsøk! Syns forøvrig det er deilig at jeg har fokus på nyttårsfesten, for da blir det lettere å holde seg "slank" i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Spent på vekta i morgen! Har kjøpt sånn suppe til å spise i lunsjen, er så dyrt så blir ikke fult opplegg før 2. juledag, så får bare håpe jeg når målet til nyttårsaften ;) Håper jeg finner flere varianter og kanskje noen på tilbud når jeg er sørover i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så dyrt hvis du tenker på hva du sparer på å kjøpe annen mat i de dagene da... Men er jo litt dyrt i innkjøp ja... Jeg har gått over på mat igjen nå. Kroppen og hodet må på rett kjøl igjen. Har et håp om å greie å ta en uke fra fredag med ny kur, men det forutsetter at jeg får motivasjonen og alt på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

75,6 på tirsdagen, det er standby det.. :/

 

Vel jeg syns det er dyrt, for koster ca 100kr dagen, når jeg spiser mine grønnsaker som jeg har gjort i det siste så holder jeg meg under det, og det smaker absolutt mye bedre enn det greiene her. Nå har det seg slik at jeg må få tømt det jeg har av mat her, som ikke er så mye nå da, for har ikke råd til å kjøpr inn ny mat, enten det er kjøtt, grlnnsaker eller suppegreier :P Og kommer jeg over noe tilbud som 3 for 2 eller noe så blir det jo ikke såå dyrt, og jeg betaler heller det det koster hvis jeg da oppnår det jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg bruker koster vel ca 13-16 kr pr pose, og med 5 poser blir jo ikke det mer enn 70-80 kr pr dag. Det er nok ikke så langt unna det jeg bruker til vanlig. Og om det hadde vært dyrere, så går det jo for en begrenset periode. Som du sier, betaler jo gjerne litt for å oppnå målet ;)

 

Treningen går bra her. Jeg har fått en del av musklene mine tilbake. Nå trapper jeg opp beintreningen. Og helt sykt for en gangsperre jeg har hatt de siste dagene. Omtrent ikke vært gangfør... Jeg trodde jeg var så forsiktig, men klart, når man ikke har brukt beina på månedsvis, hva annet kan man forvente...

 

Matmessig halter det litt... Ser ikke ut som det blir noen ny kur med det første. Føler meg litt i ubalanse, i både kropp og sinn. Så fokus på riktig kosthold og trening får meg nok på rett kjøl igjen snart, forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg sliter om dagen.. Har altfor mye som skal gjøres og så å si ingen energi til å gjøre noe som helst. I dag måtte jeg dra hjem fra jobben pga skallebank og blanke øyns som gjorde at min snille kollega beordret meg hjem. Skal straks på jobb igjen da, men bare for 2t. Vekta går det heller ikke bra med, jeg skal veie meg lørdag, det blir siste gangen før jeg er tilbake igjen. så neste veiedag blir 27, SKAL ha gått ned til da ;) hvertfall i cm!

 

Ja det er sikkert greit å få ting litt i balanse før du starter på´n igjen. Og veldig godt å høre at både treninga og beinet er på bedringens vei :D

 

30 min på sofaen nå før jeg skal ut igjen, håper formen blir bedre, nakken tar snart knekken på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke bra ut! Håper det går over fort!

 

Jeg er også veldig energifattig for tiden. Noe jeg tror delvis skyldes at jeg ikke får nok søvn. Jeg har sovet i snitt kanskje bare 5 timer pr natt den siste tiden, og det merkes. Så der må jeg nok ta tak i meg selv å komme meg i seng til litt mer fornuftige tider...

 

Så hjelper det vel heller ikke på å ha et "ikke helt optimalt" kosthold kan man vel si... Prøver å snu det ved å spise mer på formiddagene.

 

Jeg holder meg fortsatt unna vekta... Har en stygg følelse av at den ikke har noe hyggelig å meddele meg... Håper jeg skal klare å blidgjøre den litt i løpet av uken, så kanskje det blir en hyggelig gjenforening rett før jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg fikk meg ei styrkeøkt mandag og fredag, da kjørte jeg det programme jeg har med ei venninne. Ble diverse trening i går, zumba, aktiv yoga, styrke (mer spesefikke øvelser denne dagen) og litt cardio. Holdt på i 2t, og det var lite pause, ei heidundranes god økt faktisk

! :D Ble mye mat på julebordet i går, men det trengtes mye av det, for ble ikke ubehagelig mett akkuratt, også ble det dansing i et par timer etterpå :) Søvnen er det værre med da.. Sett noen filmer i dag, og det blir vel en til.. Fikk ike veid meg i dag tidlig, da jeg ikke var hjemme før kl 16 i ettermiddag..

 

Nå er jeg kjempetrøtt, men vet at jeg ikke får sove helt enda. Satt på alarmene til i morgen alt, må opp kl 04.00, skal jo ut på reise! Håper ikke jeg blir så dårlig av behandlingen (manuelterapeut mandag, akkupunktur tirsdag og torsdag) for har planer om ei veldig hard treningsuke! Og jeg gleder meg veldig til det!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ei cardioøkt i går, var på sånn belteeklipsemaskin i 45 min så 15 min på mølla. Syns det var bra jobba med tanke på lange reisedagen i går :) I dag ble det intervalltrening på mølla, og skal ha ei styrkeøkt i kveld! Ville ikke ta styrken i dag tidlig, siden jeg skulle både til akupunktør og manuelterapeut :P

 

Er en prøvelse å holde seg unna mesteparten av maten som jeg har tilgang til her, men ikke oppe i nord (ikke i byga jeg or hvertfall). Fikk veid meg på vekta her, vet ikke om den vier, mer (tviler), det samme, eller mindre enn den jeg har hjemme, men kan følge litt med om jeg ønsker det mens jeg er her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sneket litt på vekta, og den bikker oppover... Så nå må jeg virkelig ta meg sammen her...

 

Gikk bra på trening i dag. Greide målet mitt. 50 kg i benkpress før jul :D Og jeg har blitt sterkere i de andre øvelsene også. Veldig gøy!

 

Energinivået begynner å stige og jeg trenger det nå hvis jeg skal bli ferdig med alt til jul. Mye å gjøre ennå. Men jul blir det vel uansett :)

 

Du står på må jeg si, imponert over innsatsen din på trening. Jeg er sikker på at du ser flott ut selv om du har noen kg ekstra. Som du trener er du sikkert fast og fin i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det er nå det er viktig med de små grepene ;)

 

jeg har vært ganske flink og litt mibndre flink i dag. Dansa zumba i litt ver 1t, så innom treningsenteret hvor jeg bare tok 3 øvelser a 4 sett, men var veldig effektivt, og var de øvelsene jeg hadde tenkt til å gjøre. Men det ble en kakkao i byen med mamman min i dag, og døven for en kopp, med krem og mini-mini mashmellows(!!!!) :blink: men men.. jeg vet at jeg ikke skal kjøpe kakao der igjen, selv om den var sabla god da ;)

 

Jeg var nokså stram i flekset i på forsommeren,da var jeg riktig nok 5-6kg mindre også, men så hadde jeg fått trent ganske mye da! Januar var jeg jo like tung som nå, men mye bedre trent! Men nå er jeg jo i gang igjen, og ingen planer om noen ulykker eller operasjoner det neste året så ;)

 

Du har jo trent mye selv da, så er nok ganske stram du også! Og grattis med dine 50kg benk :D

 

Ble faktisk dårlig av bussturen hjem fra byen, så skal bare få i meg litt vann så legge meg.. Har diverse på planen i morgen også, som akupunktur og egentlig en mauelterapitime også, men årker ikke det om jeg skal være kvalm altså..

 

Klarte forresten å få unngjort ei styrkeøkt i går kveld også, litt stilt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ble litt dårlig i går kveld og ikke helt ok i dag heller, men fått gått en tur på 30min og trente 50mincardio +hangups og dips! I kveld:) fornøyd! Nå er d natta før ei svømme/lekeøkt på drammensbadet i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble litt svømming og lek på fredagen, men mest boblebad, badstue og prat :rolleyes: Var ikke heeelt i form, så var like greit.

 

Lørdag ble det ikke trening, men heller 3t scrabble før en like hyggelig (litt for sen, men sunn) middag :) Fikk meg ei god økt i går og skal snart ned å ta dagens økt, dvs en tur ut å base i all snøen, ta litt bilder og noe senere gå på mølla eller eclipsen mens jeg ser 3 nøtter og askpott! Blir bra det her :)

 

Glemte det nesten.. GOD JUUUUUUUUUUL!!!!! <3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

ja, så sitter jeg på flyplassen i kirkenes, vært her i en time og har bare 4,5 t igjen :P/> Fikk mensen i går så var skikkelig dårig, sengeliggende med mavekramper, ryggsmerter og hetetokter.. Flott!! Må nok kontakte en lege om det der snart for en ting er å ha det sånn innimellom md tanta på besøk, men n har det jo blitt nesten hver gang, og det er hvertfall ett år siden jeg ikke ble dårlig i det hele tatt, selv om i går var værre enn på en stund er det ikke så lenge siden jeg hadde en likedan dag..

 

Så, det ble ingen trening i går.. Men har vært flink med ytreninga mens jeg har vært hjemme. To dager med dobbel økt, ellers bare en dag jeg ikke har trent i tillegg til gårsdagen og i dag, fortsatt ikke god og reiste hjemmefra pappa kl6 i morres, er ikke hjemme før 18.30, og det hvis flyet er i rute.. Så blir nok ingen trening i dag heller, evt dansing i kveld a :P/>

 

Har forresten kjøpt noen noka middagsretter, de var jo gode, smakt en av hver, tacogruta, pastaollognese og kyllingsuppa :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Yohoo! Klarte 1 pullup helt alene, helt opp og hlt godkjent på treningen på fredag :D !!! vært litt uggen i det siste, tok meg helt ut på treningen, ei skikkelig god økt faktisk!

 

Men så har jeg liggi siden da :/ og det værste er, at selv om jeg ikke har klart å få i meg annet enn væske (appelsinjuice, vann og te uten sukker) og tissa ut av rompa med en mildt sagt løs mave (uten mavesmerter da) så har ikke vekta gått ned, neida den har faktisk gått opp :mellow:/> :(/> Hvordan er det i det hele tatt mulig.. jaja, får ikke gjort noe med det..

 

Liggi syk du også eller? Savner deg her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

...

 

Nyttårsaften ble en feiring ut av en annen verden :P Ble nok ripa opp litt i følelser for en viss kar, men tror kanskje det gikk begge veier og da er det jo egentlig en bra ting :)

 

Formen er fortsatt ganske elendig men har vært på jobb i dag, hadde bare halv dag da så. Klarer ikke helt å få i meg noe særlig mat enda, og det iriiterer meg i forhold til at jeg var jo sååå godt i gang med treningen og hadde jo tross alt blitt ganske sterk, så skal jeg bli sånn her syk? Og ikke få i meg noe næring så blir jeg jo heller ikke bedre..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Godt nyttår!

 

Ble en laaang pause for meg dette her. Har vært veldig langt nede og stukket huet laaaangt ned i sanda og forsøkt å glemme at det var noe som het vekt, slanking, moderasjon, osv. Men nå er jeg tilbake og helt og fullt klar for en innsats og siste innspurt. I år skal jeg i mål, jeg mener VI ;)

 

Gratulerer så mye med måloppnåelse! Ikke lenge før du tar pullups så det koster etter ;)

 

Så spennende at det kanskje blomstrer i følelser igjen. Håper han tar til vettet nå og kvitter seg med den forpliktelsesfobien sin :)

 

Jeg har greid å vedlikeholde styrketreingen og har så vidt begynt litt forsiktig med kondisjonstrening. Ikke så lett med en kondisjon som ikke ligner grisen, men med en dose tålmodighet er jeg snart i form igjen :)

 

Jeg har bestemt meg for å ikke trå på vekta ennå. Jeg vet det er ille, skikkelig ille... Men skal vente litt så jeg får unna den værste væskeopphopningen. Så får jeg se om en ukes tid kanskje om jeg skal tørre å stå til rette for en helt avsinsig avsporing kostholdsmessig :rolleyes:

 

Jeg er i ferd med å legge en ny plan. Jeg har ønsker om å trappe ganske heftig opp på treningen, og da tror jeg det er ekstra viktig med å være nøye med kostholdet. Særlig å få i meg nok proteiner. Velge mer naturlige råvarer, og kutte ned på bearbeidede matvarer. Kutte ned på karbohydrater og kutte ut de raske. Føler jeg har en del å rydde opp i i matveien. Så i løpet av et par uker skal jeg nok ha greid å innarbeide noen nye vaner med tanke på kosten.

 

Regner med at de grepene skal være tilstrekkelig for å oppnå noen resultater på fettprosenten, hvis ikke blir jeg jo bare nødt til å justere litt.

 

 

Håper du er frisk og rask nå! Og jeg håper du er klar for innsats nå i det nye året!

 

We can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Han har nok desverre forpliktelsesforbier herfra til månen og tilbake :mellow:

 

Og formen er elendig. Går på antibiotika som gjør meg veldig kvalm, har fått konstatert nyrebekkenbetennelse.

 

Men unntak av sykdom og delvis kjærlighetssorg så er jeg ved godt mot da, utrolig nok. Vil bare bli frisk så jeg kan få tilbake energien min og trene vekk litt frustrasjon også!

 

Jeg er litt der du er ang vekt.. Jeg er jo egentlig med på den slankekrigen da så får se. Men tror jeg skal prøve å begrense antall ganger jeg går på vekta..Heller kanskje kontrolere litt med målebådet rundt maven istendfor.. Litt uskker på hvordan jeg skal gå til verks her.

 

Godtestoppen har starta hvertfall!

 

Godt å ha deg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg hadde egentlig gitt han opp, for årker ikke gå sånn her på tærne lenger. Eller jeg har gitt han opp på en måte, men kom i prat med søstern hans i går og hun er sikker på at han egentlig vil, men bare ikke tørr enda, hun ber meg ikke gi helt opp. Så litt på stedet hvil. Om han bestemmer seg for å satse innen rimelig tid så er jeg her, bare håper han ikke venter til jeg har bearbeidet han, for da er det nok desverre for sent. :mellow:

 

Nok om det. Vekta har gått ned, blir meget utfordrene å holde den nede når kroppen blir frisk, men skal gjøre mitt aller beste for at det skal gå! Jeg er nede å ser 73-tallet, det er jo godt, bare jeg ikke mister motet når det forsvinner igjen grunnet inntak av mat som jo har vært så og si fraværende siste uka.. :unsure:

 

Går det fremdeles bra med treningen? Og hvordan går det med godtestopp?

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du føler for å gi opp kjekkasen. Man blir så sårbar av å gå rundt å håpe på noe som er så usikkert. Jeg synes ikke du skal finne deg i at du må gå på "vent". Det er du verd mer enn. Hvis han ikke ser det, så er han ikke god nok for deg! Han har jo fått mer enn tid nok til å finne ut av ting. Tydeligvis synes han det er behagelig å vite at han kan få deg "når som helst", så han trenger ikke ta noe valg. Kanskje det er på tide å kreve litt? Du får nok kjenne på det der selv. Det er sikkert ikke så lett. Min samboer var litt sånn frem og tilbake i begynnelsen. Og da jeg sa at jeg hadde fått nok av å leve på vent og at jeg var ferdig med ham, kom han krypende og sa at han ville være sammen med meg og at han elsket meg. Vi er sammen fortsatt etter 11 år ;) Jeg håper så inderlig det ordner seg for deg!

 

Du verden!! 73-tallet!! Da er vi vel omtrent "likt" igjen... :) Jeg antar jeg ligger rundt 63-64 nå... Kanskje enda verre :unsure:

 

Om 73-tallet skulle forsvinne når du blir frisk, så ser du det helt sikkert snart igjen!

 

Treningen går bra, eller jeg har ikke fått vært på noen dager nå, men skal i dag. Foten er ikke så bra som jeg håpet, men jeg prøver å gjøre det beste utav det, og gjør det jeg greier å gjøre :)

 

Godtestopp... Vel... Jeg er ikke helt på plass der ennå må jeg innrømme. Jeg har kommet i en sånn vond sirkel av "siste dag i dag, jeg begynner i morgen..." Jeg finner ikke viljestyrken min... Leter febrilsk, så satser på at den dukker opp når som helst nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...