Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Cecilie - Gratulere med flott vektnedgang.

Og lykke til med denne hektiske uka før du drar.

Er en sliten skal en heller ikke trene hard, for da blir det bare vondt værre.

Så ser ut som kroppen din trengte en uke uten noe særlig trening.

Du må ha det riktig fin i sol og varme. Så får du kose deg med alle fasilitetene som finnes, og så ses vi på nyåret på Hold vekten forum.

God jul. Du kommer hjem til nyttårsfeiringen eller??

 

Eva - Ja, Eva. Vi som blir i gamlelandet må holde fokus med riktig mengde mat og drikke og aktivitet. Det går nok bra. Vi har klart det før vi :)

Skal vi rapportere julekvelden?? Og skrive noen ord frem til nyttårsnatta?? Det er jo bare du og jeg, snart, nå, Eva ;) Jeg blir nok holde fokus gjennom jula, også, så godt det lar seg gjøre.

 

Her ble det, også, vektoppgang. 400 g opp. Men det er nok "mensen" for forrige uke klarte jeg å holde snittet på 1750 og da gikk jeg opp, men når jeg har ligget mellom 1870 og 2000 går jeg ned. Det er noe som ikke stemmer...

 

Da er vi inne i siste uka før jul.

Om 2 uker er det nytt år...

 

Men først må dere ha en god dag videre og flott onsdag og uke til vi "snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom her for å ønske dere en fin jul og alt godt i det nye året:)

 

Selv har det gått veldig bra for meg med en ny start i nytt forum hvor jeg og en annen har hatt felles sjokoladestopp, nå er det 4 uker siden vi sluttet og jeg har gått ned 2 hele kilo:))

 

Lykke til videre med HV til neste år, dere er så flinke at det vil gå fint for dere. Jeg har noen kilo igjen og blir hvor jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Koselig å høre fra deg Bronzee.

 

Her blir det ikke mye trim om dagen, men måtte levere bil i dagtidlig og da ble det å gå hjem.

Hente den i morgen.

 

Sliter med feber og veldig sliten og trett om dag. Men håper det snart er over. Vært litt frem og tilbake i ei uke nå.

 

Her er kanskje noen gode råd for jula

 

http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/vekttips-tips-til-a-holde-vekten-i-jula-julen

 

Vekta mi er tilbake til forrige ukes vekt nå.

Så spent på hva den bestemmer seg for å ligge på på julekvelds morgen ;)/>

Hadde vært moro å starte jule med 64 tallet - for da blir en mer motivert til å fortsette å stå på litt i jula, også.

For jeg merker at motivasjonen daler litt når vekta går opp, særlig når jeg har vært flink med både mat og trening...

 

Hvorfor skal jule være så skummel??

Jeg bruker jo trene og danse og spise fornuftig da, også.

Så jeg har aldri hatt de store vektøkningene i jula, har til og med gått ned, før i tiden.

 

Før brukte jeg å ta et skippertak i desember, og gå ned 2-4 kg, å så gikk jeg ned litt til i jula. Så jeg startet det nye året slank og lekker ;)/>

For jeg innbilte meg at slik jeg startet det nye året, slik avsluttet jeg, også...

Men da jeg ble syk så startet jeg det nye året med 66 kg og avsluttet det med 88 kg...

Men nok om det, det er fortid.

 

Så må vi huske må at det er ikke det vi legger på oss mellom jul og nyttår vi blir feite av, men det vi legger på oss mellom nyttår og jul...

 

Her blir det julelunsj på lørdag, julekvelds på søndag og julemiddag på mandag og 1.juledag blir det middag, igjen. Men så blir det dans 2.dre juledag. Så jeg håper jeg kommer i form å får trent litt mellom all maten :)/>

Skal ut å spise med ei venninne i morgen, også, da..

 

Fortsatt god uke til dere.

 

Cecilie - du er vel snart i boks med pakking. God jul til deg og dine. Kos dere masse.

 

God kveld og flott torsdag.

 

Kjekt å vite, kanskje ;)

 

http://iform.nu/test-deg-selv/test-slank/kaloriberegner-test-forbrenn-ekstra-julekalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er i overkant lugn i år, har fortsatt ikke startet pakkingen. Men kroppen får full kroppspeel i dusjen hver morgen, med påfølgende smøring, og det er ikke hverdagskost! Forberedelser det også. Tånegler er lakket, sommertøy til ungene er funnet frem (slengt utover stuegulvet :o ), og de har tøy som passer. Og koffertene kom frem i går. Så det går rette veien.

I går kom jeg meg på trening også - første på 1 uke. GJETT om det var deilig!!! Skal i dag også, om jeg orker. Tidligere i uken har jeg bare sovet - var så sliten. La meg 2030 på tirsdag - sov 10 timer flatt - og var like trøtt etterpå. Men så ga det seg litt. Har funnet ut at de har skikkelig fint treningsrom på hotellet vi skal på, og etter en kort prat med mannen (som også trener en god del, men mest sykkel/ski) ser det ut til at det kan bli en ferie med trening daglig for meg. Han som foreslo det, og jeg syns det er så deilig med det lille brekket helt alene for meg selv med litt muskelsmerte, så jeg er ikke vond å be. Så nå skal det pakkes treningstøy ja.

 

Jeg kommer hjem igjen 29. desember, så er her i god tid før nyttårsaften :-)

 

Håper du blir raskt frisk igjen, Tjorven! Ikke moro å gå og hangle i denne tiden.

 

Gratulerer med flott fremgang Bronzee! Fint at du har funnet noen å sjoko-stoppe med :)

 

Riktig god jul til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle en flott jul og et spennende nytt år i 2013!

 

Ha en flott juleferie sammen med dine, Cecilie! Hører at fler og fler tar den uka i sola, og det må jo være veldig deilig!

 

Bronzee, flott med nedgang på 2 kg, og så flott at du har greid deg fra sjokolade trangen!

 

Tjorven, håper du får igjen formen, og kan nyte juletiden!

 

Blir ikke noe registrering på julaften her nei. Ribbe m tilbehør, hjemmelaget karamellpudding, drikke, kransekake osv....her skal smakes på alt. Antagelig første dag også... Men trimmen skal ikke glemmes, må utføres i forkant vel og merke!

 

Da tenker jeg en er godt og vel forskynt , og lengter etter magrere ting.

 

Skal en del bort og kommer ikke til å være så flittig inne her, men ikke helt fraværende.

 

Kos dere alle sammen, med god samvittighet! Vi tar det igjen likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, da er Cecilie reist og vi, Eva, blir vel mer eller mindre alene her ute i romjula.

Er du ferdig med alt??

 

Jeg har ikke fått frem nissene enda, men i morgen kommer alle på besøk.

Er vel ca 100 stk i stort og smått :)

Hatt besøk i hele dag og skal ha besøk i morgen kveld.

Så i dag ble det ei Hot Thaisalat med nudler. Den ble bare så herlig, om jeg skal si det selv. Med en herlig is til, som det blir i morgen, også.

Men i morgen ble det lefse, sylte, gravet laks og røkt ørret og oster...

det gleder jeg meg til.

SÅ jeg må vel innrømme at jeg ikke har helt kontroll på inntaket av kcal.

Ikke forbrente heller.

I dag ble det rundvask av gangen og så måtte jeg måke snø, så det ble det sikkert litt mer enn å sitte på rompa hele dagen :)

 

Ikke fått meg julestjerne i år, synes 100 kr for ei var for mye, for jeg kverker den i løpet av noen uker. Det er ikke mange år siden jeg ble glad i julestjerner.

Men må ut i morgen og finne noen furukvister. Lage noen dekorasjoner. Så da blir det nok bra, allikevel.

Og kanskje jeg kjøper meg en julestjerne i romjula :)

 

Ja, ribba blir bare julekveld, og kanskje første juledag, men jeg er ikke så glad i det og den er ribbet for fett. Aldri like det :) Så da blir den ganske mager, allikevel.

Men føre opp kcal blir det nok ikke noe av før andre juledag, tror jeg ;)

 

Da vil jeg ønske dere alle en riktig fredelig og god julehøytid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det dagen før dagen, og det meste er gjort. Alle julekassene er tømt, og alt plassert. Skal til mine barn julaften, de bor i en annen by og synes det er bedre at jeg kommer dit, og det er jo sant. Har stekt mange medisterkaker, laget løkstuing til( dansk oppskrift, stekt rødløk, buljong, krydder og surret i litt fløte, godt!), og skal lage karamellpudding senere i dag, alt skal medbringes.

 

Blir skikkelig utskeielser et par dager nå, men tro om ikke forbrenninga har litt godt av det??

 

Har gått en fin skogtur idag, lagt ut litt mat til rådyra og skogsfugler. Men skikkelig trim har det blitt lite av nå, fy og fy, får ta seg sammen etter disse dagene, gå ned på senteret og svette litt.

 

Den thai retten din hørtes god ut, hva er det? Merker at mat med sterk smak, kraft, hvitløk, chili osv, tar rotta på fysing etter søtt og fett, er nok lurt å finne en del oppskrifter der og få det inn i boka!

 

Ja, vi får holde fortet her i romjula, i alle fall i ny og ne!

 

God julefeiring! God juleklem til deg Tjorven! Og til de andre som sikkert kikker innom, men ikke har tid til å skrive noe. Håper vi hører fra dere etter disse travle tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Skreiv et langt innlegg i gårkveld.

Men fikk beskjed at siden var infisert, og dermed ble alt borte gitt.

Jaja, sånn kan det gå ;)

 

Tok meg en tur på vekta i dag, så starter julen med 65,1 kg.

Så da blir det jo spennende og se hva den står på om ei uke...

 

Sånn groft regnet ble det ca 1950 i snitt forrige uke og med alt snømåkingen, vasking og litt trening ble de da 9,1 TP.

Men skal bli godt å få trent litt mer snart.

Savner det veldig.

 

Har snødd i 3 dager her nå, så det er jo så fint ute.

Laver ned nå, også.

Så har alt vært ute en gang å måkt, og må nok en tur til før jeg skal dra.

 

Gleder meg til godt selskap og god mat med familien og "ny" familie. Min svigerdatter sin familie. Min sønn har funnet en storfamilie, så vi blir 10 stk i kveld. Ja, de er jo ikke gifte da, men forlovet seg her i høst.

 

Eva - du er vel alt ute å kjører du og kom trygt frem. Håper dere har bedre kjøreforhold enn her oppe. Flink du er som lager mat som du skal ha med deg. Jeg kommer til dekket bort i år, jeg. Godt det, også, for en gangs skyld :)

Tror forbrenninga har godt av litt mer fett en vanlig innimellom. Det får fart på magen det.

God juleklem til, deg, også, Eva.

Gleder meg til å høre om din jul.

 

God jul til alle som titter innom.

 

I morgen må vi komme oss ut en tur å gå av oss litt julemat :)

Kos dere masse med alt som hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var julaften over for denne gang.

 

Vi var 7 stykker, pluss min hund og to veldig nyskjerrige katter. Hunden er veldig rolig og har aldri vært sint på katter, tvert imot, og de to kattene hadde fryktelig moro med å se hvor langt innpå de torde å gå. Tilslutt var de borte og pirka med labben, og snusa masse bak, og den ene turde å snuse på nesa. Hunden, som har fungert som terapihund for små, utrygge hunder, tok det med stor fatning og lot de bare holde på. Morsom underholdning for oss!

 

Vi hadde både ribbe og pinnekjøtt med alt tilbehør, og karamellpudding m krem. Det var jo veldig godt ( eller?) Det har blitt så uvant for meg, både med alt fettet og sukkeret, en ble helt stappmett og fryktelig tørst, tror jeg drakk flere liter med kaldt vann etterpå..

 

Men koselig er det med tradisjoner. Koselig med gaver også, vi holder det på et helt passe nivå nå, noen ganger har det tatt litt av.

 

Lite morsomt å kjøre, det var - 4 og regn som frøs på ruta, og gav glatte veier. Men det går bra, så lenge en kjører med omtanke.

 

Imorgen er det vennetreff, da har folk med seg litt hver, man vet ikke hvem som stikker innom, men det blir mye prat om mange tema. Og mye forskjellig mat, og drikke.

 

Fortsatt god jul til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det er koselig med dyr.

Vi var ingen unger, men

2 Staffordshire bull terrier og en Chiwawa

De to Staffordshire bull terrier er jo ikke så store men den Chiwawa er bare 1,5 kg, så den er liten.

De to "store" bor sammen, så de er jo vant til hverandre. Men var jo veldig nysgjerrig på den vesle, og hun på dem, også.

Så det ble snusing der, også.

Ja, det er moro å følge med på deres fremdrift, mot hverandre.

 

Vi hadde bare ribbe med medisterpølser og innmatpølser, så det blir nok.

Men magen blir full og da er det bare å slutte å spise ;) og det holder jo hele kvelden.

Vi bruker desserten senere på kvelden, så en får plass til det, også.

I år var det både riskrem og multekrem.

Så det er litt rart, for i dag kom 64 tallet frem, igjen...

 

I dag ble det 4,1 TP. Herlig tur i snøen. Vasset og gikk ;)

Middag i dag ble laks. Nam nam...

 

I morgen skal jeg prøve med truger. Alt for mye snø å vasse rundt i.

 

God kveld videre og flott 2.juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk her og, med masse grønnsaker og god saus. Og to gode turer med hunden. Bare hunde eiere å treffe ute her idag...

 

Hvor er alle ski og ake glade barn, det er jo ypperlige forhold nå? Men det er sikkert masse fint på Tv også idag, nye leker og snop.

 

Har ikke gått på vekten på noen dager, men tror nok ikke det er noe 64 tall å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart årets siste dag, blir samling av venner her. Håper jeg, for den der kvalmebølgen har skylt over meg idag, har vært i kontakt med flere som har hatt den, noen ganske lett, andre varer det en stund... Spiser ingefær, drikker te, så det blir en liten renselse...

 

Har ikke registrert, ikke veid denne uka, vært mye borte på besøk. Så får håpe oppsummeringen blir sånn nogenlunde.

 

Blitt lite kaker, men litt uvant mat, retter m sauser, brød m forskjellige pålegg, sylte osv. Er jo mye godt da! Men jomen måtte jeg lage min sterke fiske wok en dag, og kosa meg veldig med den.

 

Nå er det nyttårsmaten igjen, så er det tilbake til det faste opplegget, og det blir veldig bra det og.

 

Var jo så flott skiføre, masse oppkjørte løyper. Nå regner det bort. Men en får ta på brodder og legge ut på gå tur, det liker hunden bedre enn ski!

 

Har fått referat fra en del som har tilbrakt julen i sol og varme, må si at jeg blir litt nyskjerrig på det, kunne være morsomt å prøve??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, fra 1.januar er det HV forum.

Har gått ned i jula, i går viste vekta 64,5 kg, og i dag 64,8 kg, så spent på hva jeg avslutter dette året med.

 

Har blitt mye god og feit mat, og har har prøvd å føre på, sånn ca, og kommet godt over 2000 kcal, en dag var jeg oppe på 2500 kcal.

Men har de siste to dagene danset i mange timer og spist litt mindre da, så har ett snitt på sånn ca 2000 kcal.

 

Ja, det er hålke her ute i dag, også. Men skal ta det med ro i dag. For i morgen skal jeg til ei venninne og vi skal spise kalkun og etterpå drar vi å danser ;)/> Så skal danse ut av det gamle året og inn i det nye året: Det er vel 10 år siden jeg sist var ute å danset nyttårsnatta, på hotell. Men nå er det på tide og begynne å leve, igjen.

Har hatt to fantastiske dansekvelder uten fast dansepartner og det gitt litt opptur.

 

2013 blir mitt år ;) Slank og "lekker" og ute å danse og trene og få meg en fast jobb, 50 %. Kanskje drømmemannen dukker opp, også ;)

Fant ut av jeg til våren har vært alene i 5 år og da er det på tide å finne seg en, igjen ;) Det skulle vel gå bra, vist jeg kom meg ut. For han kommer ikke her og banket på ;)/>

 

HV forumets overskrift blir

 

"Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år" med undertekst. Aldri mer jojo-slanking. Men passe mengde av mat og aktiviteter resten av livet :) Moto: Sammen er vi sterkere.

 

Så da håper jeg at jeg treffer mange, for har lyst til å holde vekten, resten av livet :)/>

 

Cecilie - Spent på å høre om dine dager i sol og varmere enn det har vært her. Men det ser ut som du har tatt med deg varmen oppover ;)

 

God dag videre og flott mandag og nyttårsnatt.

Jeg kommer inn en tur og rapporterer vekt og avslutter dette forumet

 

Jeg vil, også, takke alle som har bidratt til at dette forumet har vært aktiv siden oppstarten. Det er jo flere som har kommet i mål under veis, så håper dere blir med i HV forumet, for jeg kunne trenge noen som er "erfaren" på å holde vekten.

Skummelt, selv om jeg i hele høst har holdt vekten ;)

Sammen er vi sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra avslutnings innlegg, Tjorven!

 

Og det der med å bestemme seg for at DETTE året er mitt år, er neimen ikke dumt! Har ei venninne som sa det samme, hun satsa mye på det- og skal si deg hun fikk til mye. Fant også en flott fyr, de gifta seg etter en tid, og har det kjempeflott!

 

En får bestemme seg for hva som er viktig, og gå for det. Som du sier, ikke noe ramler ned i hodet på deg, en må jobbe for det sjøl.

 

Du har jobba masse! Og kan nyte det nå!

 

Så flink du har vært som faktisk har holdt vekten også, og trimma mye, i disse fete tider...

 

Da får vi se etter HV på onsdag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Hei jenter - og GODT NYTT ÅR! Dette er vårt år!!

 

Hatt nydelig uke i solen B) . Det ble ikke trening hver dag, men to ganger den uken vi var der nede, og mye løping på stranda og slåssing med halvannen meters bølger, så var aktiv i allefall. Spiste nydelig mat tre ganger om dagen - mest kjøtt og grønnsaker, men måtte ta inn litt ris og brød mot slutten pga magen. Ellers en sunn uke. Trippet på vekten dagen etter hjemkomst, og veide 0,8 kilo mer enn ved avreise. Det bør gå greit å få av.

 

Har bestemt meg for å ikke veie meg før f.k. mandag, orker ikke det fokuset helt enda. Da starter jeg både registrering av mat, vekt og mål (har ikke registrert mål tidligere). Selv om vi er på HV skal jeg nok ned noen kilo til, men har goood tid. Målet er å ligge mellom 68 og 70 kilo et sted, men da må jeg jo ned under 70 først, og det tar nok noen uker kanskje et par måneder ut i 2013. Men det skal gå fint. Vurderer å kjøre annenhver uke HV-kaloriinntak og annenhver uke Meny 2, og se hvordan det går da. Så håper jeg å komme i gang med intervalltrening / litt kardiotrening igjen om knærne holder. I tillegg til styrketreningen. Tror det er boosten som skal til for å komme heeelt i mål. Og så skal jeg logge minst frem til sommeren i år, kanskje hele året, for å være sikker på å ikke rase opp igjen.

 

Håper dere alle hadde en strålende feiring i går, med gode venner, mat og dans :D

Snakkes på HV så snart den nye tråden er på plass - glede rmeg allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, da er innlegget på HV laget og jeg gleder meg til fremdriften der.

Så velkommen Cecilie og Eva, da er det bare å skrive noen ord ute på HV-forumet, og så håper jeg det blir mange flere som kommer, nå eller etter hvert som vekta begynner å nærme seg målet.

 

Cecilie - Koselig å høre fra deg, igjen og 800 g når en har vært på ferie er jo ikke noe å snakke om da. Høres ut som du har hatt en flott og aktiv ferie.

 

Eva - Takk skal du ha.

 

Jeg avsluttet det gamle året med en vekt på 64,9 kg og danset meg ut av det gamle og inn i det nye, for en herlig kveld og natt det var.

Ja, så jeg tror dette blir mitt år ;) og da er det godt å vite har jeg har dere to med meg på veien og da lager vi det til vårt år ;) Sette oss mål etter hvert å så er det bare å kjøre på ;) Dette blir et fint år..

Startet det nye året med 64,8 kg ;)

 

Men da avslutter jeg dette forumet, for Bronzee ;) Håper det går bra. Gleder meg til å se Bronzee inne på HV forumet vårt etter hver.

 

Så da er dette forumet offentlig avsluttet ;)

Takk til alle som har bidratt her inne og som jeg håper å se i HV forumet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt år til dere og lykke til i 2013 og på HV, jeg hilser nok innom dere:))

 

 

Dette forumet er nå avsluttet.

 

Vi som var aktive her inne er i andre forum nå og dere er velkommen til å delta der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...