Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hyggeleg å sjå at dei fleste har vore innom sida. Ja, i dag blei det tur heilt åleine. Her er det ingen sol, så eg køyrte til sola, og solte meg i ca 50 minutt med mot- og unnabakke. Lurt! I kveld har vi kosa oss med stekte epler og is. Det trur eg er litt sunt, dotter mi gafla faktisk innpå tre epler. I går må eg innrømme at det blei rakfisklag med nogo attåt - så eg gjekk litt bananas, med blant anna oreokake og twist. Men i dag er eg tilbake på normalen, og no har eg hatt kostholdsscore på mellom 8 og 10 kvar dag. Ja, kroppen tåler fint seks porsjoner frukt og grønt pr dag. Kanskje vi skal kalle oss Sprek 2013, eller noko sånt? Dei fleste her er jo så spreke, på ein eller annan måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Noen som får med seg,

Sporty. Gjør livet lettere.

Som går på TV2 nå.

 

Det går hver søndag kl. 19 nå fremover.

 

I dag er det om ei som mener at hun er sukkeravhengig.

Leger og forskere mener at ingen er sukkeravhengig.

Det er en vane. Kan vel kalle det en uvane da.

 

Interessant program.

 

Kommer sterkere tilbake litt senere.

 

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol er deilig, tror en må herme litt der, nukk! Her egentlig gått over til selvbrunings krem fra apoteket, men det er deilig med den varmen da.

Ja, kikka litt på det programmet innimellom, Tjorven, men fikk ikke med alt- var det noen nyheter?

Derimot har jeg spist nakke koteletter til middag, med mandelpotet og løkstuing ( kokte hakket rødløk såvidt mør i bitte litt vann, hadde i eddik, sukker, krydder og lot surre i litt fløte) det var veldig godt! ( Det var både middag og kvelds, så ikke for mye)

Blitt dårlig med lavkalorier denne uka og, men 18 trimpoeng. Antagelig HV... Begriper ikke at en ikke får trådd til nå , dagene begynner så fint og så ramler en av lasset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg gjorde vist motsatt av deg i går, Nukk. Dro fra sola og til tåkehavet og gikk i den :) Men hadde koselig selskap da. Så turen ble på nesten 2 timer.

I dag snøvær og du verden å jeg har kost meg inne da ;)

Fått til 14,4 TP.

Nei, dette er nok ikke årstiden jeg trener mest.

Men når januar kommer blir det et annet lys og da er det koselig å komme seg ut, også.

Snitt på matinntaket denne uka, ligger også, på 1950 kcal.

Så det blir nok hold vekten her, også.

 

Skal se om jeg får til å lage et forum på HV i løpet av uka.

 

Ja, Eva, kjenner meg godt igjen i det du skriver.

Starter dagen veldig bra, men på kvelden har jeg lyst på noe og da blir det litt for mye.

Hadde jeg holdt meg unna nutriletbaren om kvelden så hadde jeg klart meg på 1750 kcal om dagen.

Så jeg får se om jeg har litt mer viljestyrke til uka, så jeg kanskje kommer meg ned litt til. Går jo mot jul og da kunne det jo være godt å ha litt å gå på...

 

Flott mandag og lykke til med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt bedre tid enn meg på forberedelser til Gran Canaria, Smoothie - jeg har bare 4 uker på å nå bikiniformen for fullt :rolleyes: . Hvor skal du da? Vi skal til Bahia Feliz - skikkelig familietur med klubb for barna og all inclusive. Reiser 22. desember og blir en uke. Deeeeet blir deilig det. Og de har god buffet der (var der i fjor også), med sunne alternativer. Blir nok ikke is til dessert til hvert måltid i år nei, som det var i fjor :unsure:

 

Etterlysning da Tjorven, hehe :P . I perioder har jeg vært veldig aktiv da. Men nå har jeg ikke logget mat på to uker faktisk. Det ble litt mye sammen med eksamen og annet. Men nå skal jeg logge igjen, og da er jeg jo innom her også selvsagt.

Jeg er klar for HV. Har endret signaturen min, og håper å endre holdningen i tråd med den. Jeg har solt meg litt i nedgangen på +/- 7 kilo siden april - vært tilfreds, men ikke helt om du skjønner. Nå er jeg klar for å gå ned de siste par kiloene. Og som du sier er nok intervall på +/- 2 kg riktig, så det har jeg lagt inn nå.

Jeg har ikke sett "Sporty. Gjør livet lettere", men det skal jeg jammen prøve å få til. Sluker alt sånt jeg :P . Men det er midt i kveldingen av ungene, så det må nok tas opp. Hvis det ikke går i reprise en eller annen gang kanskje? Er det verdt å se da?

Jeg tror heller ikke det finnes noe som heter sukkeravhengig. Ikke på samme måte som man kan være alkoholiker f.eks. Men at man kan komme inn i vonde sirkler med cravings er det vel ingen tvil om :( . Selv har jeg "avsukret" meg i perioder - hatt uker uten noe sukker (det er ikke lett - det er sukker i nesten alt), og det har gått greit.

 

Stekte epler og is er litt sunt vettu Nukk - ihvertfall eplene ;):D . Jeg tror det er sunt å kose seg litt jeg - og en sånn miks er jo langt fra det verste. Kostholdsscore på 8-10 er VELDIG bra. Jeg sliter med å komme på et snitt over 7 jeg. Enten får jeg for mye melk, eller for mye frukt, og jeg sliter skikkelig med å få inn nok grønnsaker. Drikker grønnsaksjuice i perioder for å få det til. Tåler dessverre ikke så mye gulrot/kålrot osv, ellers ville det nok gått greiere. Blir gruelig oppblåst av det. Har du noen tips?

 

I helgen har jeg forspist meg to dager. Først på hjemmelaget lasagne lørdag, og så på ribbemiddag i går. Derfor ligger jeg fremdeles på samme irriterende høye vekt. Nå er det jaggu nok, nå vil jeg bikke ned under 70. Har justert verdiene mine på profilen min, kommer ut med 1600-menyen enda. Så nå skal jeg jaggu holde meg til den. Og prøve å få kostholdsscore 8+ hver dag. Og starte loggingen igjen. Så får vi se om vi klarer å komme under 70 før ferien. Noen som er med på -1/2 kilo i uka nå - eller er vi i HV modus?

 

Gleder meg forøvrig til HV nå. Jeg er jo egentlig HV - bare justeringer igjen. Forslag til trådnavn ja...

"HV for viderekomne - varig endring for oss over 40"

"Nye vaner for voksne damer"

"Råd tips og støtte i den skumle HV-fasen, damer 40+"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blei det 66,0 kilo. Prøvde å kome innunder 66, men det var umogleg :) . Men eg er eigentleg i minus ein halv kilo i uka - modus fortsatt. Reiser dog på jentetur til London på torsdag, så spørs om det går. Veit ikkje heilt kva ein et for å få nok grønnsaker, eg propper meg med gulrot og sukkererter - for det tålar eg fint. Men no har eg i fleire veker laga grønnsakssupe frå botn; Tomatsupe, linsesupe og purreløksupe, og eg likar veldig godt å ta litt av denne når det høver. Til dømes når familien skal eta pannekaker eller ferdigpizza, da har eg supe som forrett, og om kvelden er det òg godt med litt supe - somme gonger i lag med ei brødskive. Heimlaga supe er berre supergodt, synest eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sto det 64,9 på vekta og det er ned 400 gr.

 

Måtte se mange ganger. Hadde egentlig frykta det samme OPP! Men skal kontrollere den imorgen, får det ikke helt til å rime.

 

Kanskje det er klementinernes skyld, spist rimelig mye av dem, og kroppen bruker nok mange kalorier på å fordøye slik frukt. Også har det blitt en del kjøtt og fisk, med mye grønnsaker ved siden av. Og ganske mye trim også.

 

Supper er jo kjempegodt! Er litt glad i dem en kan mose med stavmikseren, og ha en del krydder i ( også den lille fløteskvetten, kommer nok ikke utenom den...) nam nam

 

Ble annet slags vær her ikveld ja, kom fra kveldsvakt til en nedsnødd bil. Hunden ble helt yr da hun kom ut, snø er jo toppers! En flott endring fra alt regnet! Nå blir det jo rene julestemninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Herlig hvit vintermorgen når en titta ut idag!

 

Og en titt på vekta viste 64,5 !!!

 

Hadde i snitt ca 1800 kal p dag og 18 trimpoeng siste uke, så litt underlig er det. Men det var en travel uke med mye jobbing, hvor man går mye, så ingen protester. Da er det fattige 1,5 kg til antagelig mål.

 

Kan kikke over ski utstyret nå, sto det i avisa, for mer snø skal det bli, og kaldere.

 

En flott dag til alle ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode resultater jenter :D , og takk for suppetips. Hjemmelaget tomatsuppe er supergodt, det er det lenge siden jeg har laget. Skal prøve å utvide repertoaret litt også.

Ha en fin dag i snøen - her i Oslo bøtteregner det i dag :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her ble det 100 g opp, men det er jo verken opp eller ned, da ;)

 

Eva - så flott at det har løsnet for deg. Nei, det er ikke bare å spise for lite. Men nå ser det ut som du kanskje har funnet nøklen for nedgang. Du er jo veldig aktiv og da trenger kroppen og forbrenninga litt å gnage på. Men er jo enig med deg at det der jo rart da...

 

Ja, her ble det alt for mye inn i helga, også, og lite trening. Snittet på inntak ble 1960 kcal og da kan en jo ikke gå ned. Men denne uka, skal jeg prøve å ligge mellom 17-1800 kcal så kanskje jeg får se 64 tallet, også, for det tallet er ikke lett å finne, skal jeg si dere ;)

 

Cecilie - Koselig å se at det er blitt aktiv her ute, igjen.

Takk for forslag for HV forum sin overskrift. Har laget et fint et ut fra det det hadde.

 

Hva med;

"Råd, tips og støtte i den skumle HV-fasen, med varig endring for oss over 40 år" eller .... endring for oss i 40, 50, 60 årene. Så hva ser penest ut. over 40 år eller 40. 50, 60 årene...

 

Men skal vi starte der nå eller skal vi vente til over jule og håpe at vi ikke har gått opp for mye i jula...

 

Ettersom overskrifta er i boks, må vi vel starte nå, kanskje ;) Men det er så skummelt... veldig skummelt...hjelp.... Selv om vi alle har litt igjen...

 

Nukk - Gratulere med flott nedgang og god tur til London, det blir koselig. Nyt turen og det som byr seg. Ja, supper er godt og mektige. Jeg bruker så mye grønnsaker så det blir nesten lapsgaus uten kjøtt. Liker å ha noe å tygge på.

 

I går var det vanngym med vannjogging her. Der bar tungt.

I dag har jeg ikke orket å ut for å trene intervall, men kom meg på Yoga og Minefulnes, så da ble det å måke snø av bilen og her ute, også. Litt styrke-trening. Måtte gå litt, også. Så har da fått lea meg litt.

Eier ikke matlyst i dag. Så kanskje det er "mensen" som har gjort at jeg har spist så mye en periode. Hatt veldig lyst på søtt, men i dag blir jeg uvel når jeg tenker på noe søtt. Men nå har den kommet og da brukte jeg å spise mindre, noe jeg gjorde da jeg hadde mensen.

 

Jeg får prøve å spise litt mer klementiner. Har blitt en til to om dagen. Men det grønne pærene er jo veldig gode for tiden, også, så fruktrasjonen overstiges med glans.

Jeg starter jo dagen med en appelsin. Den veier jo fort over 200 g.

 

Dere må ha en flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hopper først, hopper jeg etter Tjorven ;)

 

Jeg er så SINNA nå!! Kneet streiker totalt - har skikkelig vondt. Må kutte all kondisjonstrening, og bare trene styrke, og lite ben. Det er IKKE bra altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive 40-50 pluss, da Tjorven, så er det romslig i massevis.

 

Ikke godt når legemsdelene streiker,cecilie, kanskje særlig de som bærer oss, det blir så store konsekvenser.

 

Har fått vondt i ei lille tå, antagelig er det gikta som dukker opp der og. Igår danset jeg i sokkelesten, det var bedre enn med sko. ( Er faktisk ei til som gjør det der) Får finne ut hva som kan gjøres ( kutte den av??) for danse skal jeg, håkke som. Husker hvor vondt det var når det begynte i knærne, da var de ikke stort brukelig til noe. Men de holder bra ennå, snart 20 år etterpå,ikke særlig vonde mer, vet ikke om det er daglig bruk av Glucosamin, trening, noe homeopati, god kost eller hva det er. Kanskje alt til sammen. Har det nå i snart alle ledd, men det besværer meg veldig lite. Tror trening er veldig viktig, og skikkelig uttøying etterpå, ikke for muskelstivhet ( som de har funnet ut ikke hjelper) men for ledd utslag. Hvis man ikke gjør det, merker man plutselig at en ikke får bøyd armer, ben, fingre osv så mye som før, da er det fare på færde for tilstivning.

 

Det var jo en hel avhandling. Men jeg kjenner en del som setter seg til når de får sånne ting, og bare gir opp, de bruker rullestoler og krykker idag.

Hadde kanskje gjort det selv også, om en ikke hadde vært så fryktelig glad i å danse og gå tur i de dype skoger.. Det hjelper nok utrolig med sånne motivasjons faktorer.

 

Også vekta da! Jo lettere kropp, jo mindre å bære på, mindre slitasje for kroppen.

 

Den gevinsten er kjempestor. Det merker vi jo alle som har gått ned mange kilo.

Synes vi har vært kjempeflinke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst har vi vært flinke!

 

Jeg kan forstå at det er lett å sette seg til når man får vondt. Og enda lettere om man ikke fra før har en aktiv hverdag, det kan gjerne bli en unnskyldning også. Og jeg tror jeg har til gode å høre om varige diagnoser hvor det er best å sitte i ro, kroppen trenger stort sett bevegelse.

Høres vondt ut med giktsmerter - godt du får medisiner og behandling som hjelper!

 

Jeg har ingen sykdom som gir meg vondt. Jeg jogget på meg en betennelse i mykvevet i kneet for 4 år siden, og blir nok aldri helt frisk så jeg kan løpe maraton. Men i lange perioder er jeg symptomfri og kan gjøre (nesten) alt jeg vil. At jeg har vondt nå skyldes egen dumhet: 1) Jeg jogget 1 time sammenhengende (noe jeg vet jeg ikke kan - men glemte det i oppstemtheten) 2) Jeg løper rundt på asfalten i Oslo på høye hæler uten demping og 3) Jeg endret treningsprogram med rimelig heftige knebøy/utfallsøvelser med vekter. Totalen ble for mye. Men jeg blir ikke mindre sinna av at det er selvpåført - kanskje mindre oppgitt da :mellow: . Nå har jeg fått tilpasset treningsprogrammet for underkroppen litt, og skal til behandling med nåler og manuellterapi neste uke, så jeg håper å få det under kontroll igjen ganske raskt. Går dessuten bare i skikkelig stygge ecco støvletter med demping på jobb :blink: , får leve med det til jeg kommer gjennom dagene uten ibux.

 

Ellers har jeg spist aaaaltfor mye denne uka - snitt over 1800 kalorier. Og trent for lite - ikke lett å få mange TP med bare overkropp styrkeøvelser - det gir ikke særlig med puls... Prøver å stramme inn nå, håper å lande under 71 på veiingen på mandag. Så jeg kan begynne å få unna noen nye kilo. Men jeg er ikke veldig motivert altså - må innrømme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lite vondt til daglig, det er bare når et ledd angripes, og det går over når det har brent ut. Har brukt veldig lite medisiner heldigvis. Glukosamin er jo et kost tiskudd ( som vetrinærer har brukt i åresvis til f eks hester, hunder osv) og som hjelper mange med slitasjegikt. Det ble jo forbudt i Norge når mennesker begynte å bruke det...da kjøpte vi i Sverige, men nå får man det på resept hos lege.

 

Jeg har overhodet ikke noe å klage over, og snakker nesten aldri om det, hverken med meg selv eller andre.

Men det kan være kjekt å drive litt opplysning iblant, om både nytten av å redusere vekt, om den store gevinsten ved trening, og Glucosamin. For det er veldig mange som har slitasjegikt, og mange går ut av arbeidslivet pga det.

 

Mange er heller ikke oppmerksom på at man får gretis behandling hos fysioterapeut ved slitasjegikt, tror da knærne også må være angrepet.

 

Tror vi alle her sliter med motivasjonen til å knekke disse siste kiloene. Det må være en felles mekanisme, men hva? Kanskje frykt for å forlate noe en har holdt på med lenge, og greid fint, for så å begynne på noe helt nytt. For vi har greid mange kilo, men kanskje vi ikke greier å holde fast på de fine resultatene? Og da er det tryggere å somle litt i det trygge?

Tror det ligger en del der. Men sikkert også andre faktorer.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har helt rett!

Om jeg når målet mitt, må jeg slutte med vektnedgang og begynne med noe annet. Men hva da? Som ikke gjør at jeg går opp igjen? Det er litt skummelt. Jeg har jo klart å gå ned før liksom, men ikke klart å ikke gå opp. Jeg har også klart å slutte å røyke før, men ikke å ikke begynne igjen. Skumle greier ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt sånn som å smugskrive noveller og dikt og gjemme dem i skuffen, for da har man drømmene om å få utgitt noe. Sender man det inn og får avslag, så har man knust de forhåpningene...og fått beskjeden, det der greier du ikke nei!

 

Men en må ikke la seg slå, gå på med krum hals, ikke gi opp. Mange andre har greid det, og det vil vi og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - Synd du skal slite så med dette kneet ditt. Håper det blir bedre når du tar det litt med ro. Men du er flink som klarer å trene styrke. Og det gir masse muskler som forbrenner mer når du er i ro. Så selv om du ikke får så mange TP, så får du høyere forbrenning når du ikke gjør noe. Så stå på. Ikke tenk TP, tenk langtidsvirkning :)

Tror nok du har rett i at vi er redde for å komme i mål. Begynne å holde vekten og etterhvert slutte å skrive det en putter i munn og... Men det skal jo bli godt, også, da.

Du er jo flink da som har sluttet å røyke og gått ned i vekt. Gullstjerne i boka for deg.

Nei, denne gangen skal du, og vi, ikke gå opp igjen i vekt og du skal ikke begynne å røyke, igjen. Nå har du vært flink så lenge så røyksuget er vel over?? I august var det 10 år siden jeg sluttet og jeg gikk ned i vekt, jeg, også. Var så redd for å gå opp.

 

Jeg tror nok jeg venter til etter nyttår og lager forum på HV da, for da har vi ett helt år og til og med jul neste år, som vi holder følge, for vi må vel holde ut et helt år, så vi er sikre på at vi er på rett vei.

 

Eva - Ja, kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Vet godt hvor mye ugang en vondt tå kan gjøre. Får ikke brukt sko og klarer nesten ikke å gå. Men danse uten sko, klarer jeg ikke. Sliter veldig med vonde føtter og tær, så derfor bruker jeg disse "runde" skoene. De har blitt redningen for meg, og nå klarte jeg å finne et par vintersko, også. Ikke billig, men må man så må man ;) Danseskoa liker jeg buggskoene best. De er det demping i inni, samme med Hip-Hop skoa. Man har jo fine damesko med litt hæl, også, da, med demping. Men skifter sko når jeg danser i flere timer.

Far lærte meg at uansett å dårlig råd jeg hadde så måtte jeg kjøpe ordentlige sko. For det er føttene som bærer oss hele livet...

 

Hadde en herlig kveld på onsdag med 2,5 time dans. Brukte pulsklokka da, og forbrant nesten 1300 kcal. Ellers har jeg fått trent ganske bra denne uka, 12,7 TP. Men idag blir det bare å ordne til advent. Henge opp røde gardiner og vaske vinduer. Så får da lea meg.

 

Spiste alt for mye i går. nesten 2200 kcal og det dro opp snittet veldig...til nesten 1900 per dag, så vi får se hvordan helga går. Men blir nok HV denne uka, også

Men jeg har jo kjøpt en del klær i denne str, så har ikke råd til å gå ned for mye, heller... Selv om jeg har nesten stått stille i hele høst har jeg gått ned en str i klær, for jakker i M er romslige nå. Men de må gå. Ikke flere jakker i huset, nå.

 

I morgen er det julemarked på Maihaugen. Det er koselig med jul i de gamle husa, slik som på Folkemuseet i Oslo. Var der hvert år i desember med min sønn. Når jeg flyttet hit, ble det Maihaugen, Lillehammar.

 

Ettersom en begynner å bli litt oppi åra, så er det moro å gå rundt å se julepyntet hus fra 60-70-80 og 90 tallet. Mimre. Det er en del forandringer. Det var på +-90 at jeg fikk meg rosa julekuler og annet pynt til treet i rosa ;) Så kom sølv, gull, blått, helt hvitt og for noen år siden var det jammen meg svart, også. Det har jeg ikke da. Men en salig blanding av alt det andre er det blitt. Men veldig mye rødt. De fleste nissene er nok rødnisser her. Med innslag av blå og hvit.. Elsker nisser så de titter frem alle steder. Men setter ikke frem dem før Lillejulaften, men da er de fremme til 20-dag jul, også. Men de store kommer frem i dag, og det er jo så koselig å ha noen å snakke med ;)

 

Rødt er min farge. Så har en del klær i det,kan en si, og rosa. Bli sett men ikke forstått, sier jeg og så bruker jeg rødt og cerics-rosa ;) Knalle farger. Jordfarger er ikke meg. Rødt gir energi i denne mørketiden vi nå er inne i.

 

Ute her snøger det store fine snøfiller i dag, det er så nydelig. Så jeg får begynne med vinduene, mens det er lyst og fint ute. - 5 grader, så hadde vært fint å gått en tur. Men må få ordnet advent i dag og da rekker jeg nok ikke ut. Julemesse i Fjellhall, med sønn og svigerdatter ettermiddag, og slik går nå dagene ;)

 

Dette ble en salig røre at alt mulig ;) Litt sånn som jeg er ;)

 

Dere må ha en flott fredag og riktig god og fin helg. Flott første advent helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er runde sko, er det de som har buet såle under, som man liksom skal gynge på? Bugg sko har jeg heller aldri hørt om? Handler du disse i en spesialbutikk?

 

Enig med din far, gode sko er veldig viktig. Men noen ganger vanskelig å finne Både Gode og Pene i ett. Har da funnet noen, etter mye leit, og selv om de er dyre, er de både behagelige og varer lenger.

 

Kan tenke meg at julemarked på Maihaugen er flott! Er veldig glad i det stedet, har vært der med javne mellomrom fra jeg var bitte liten, på vei opp og ned fra Tynset og seterbesøk.

Ikke så værst i Kongsberg på Lågendalsmuseet heller, der er det marked i morgen, første søndag i advent, har vært der mye med barnebarn.

 

Denne uka har gått helt motsatt av planlagt, mye jobbing og mye mat . Hadde satt som mål å nå 64 streken, kanskje under. Det var iallefall for optimistisk...

 

Men handla litt på Kappahl idag, var 25% på alt, måtte ha noen røde klær jeg også. Nå er det jo bare moro å handle, husker med skrekk og gru hvor vanskelig det var før...

 

Ha en kjempegod første advent alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Eva -

Ja, startet med MBT

 

http://no.mbt.com/

 

men etter hvert er det kommet flere som har noe lignende som er litt billigere og mye lettere. For disse er tunge.

 

Verdens beste sandaler

 

http://footcare.no/Nettbutikk/tabid/113/List/0/CategoryID/309/Level/1/Default.aspx?SortField=ProductName+DESC%2cEAN+DESC

 

Dansesko er kjøpt i spesialbutikker, ja. Noen ganger, der det er dans og andre ganger på nettet. Buggskoene er disse;

 

http://www.danseskolen.com/shop/produkter/dansesko/7536-7538/

 

Jeg har både hvite og svarte. Med den gode sålen. Måtte opp i str 38, og jeg bruker vanligvis 37. De er som tøfler når en får gått de til. Men avlaster godt.

 

Ja, det var koselig, men kaldt på Maihaugen i dag. - 8 men inn og ut av gamle hus, som de fyrte i, så ble en varm og god. Fikk kjøpt meg verdens beste sylte og herlige hjortekarbonader. Så nå blir det kos i jula. De sto å stekte lefse... nam nam...

Veldig mye fint hjemmelaget i strikking, så neste år får jeg ta med meg alt jeg har strikket og selge det på en eller annen julemesse :)/>/> Har nok å ta av ;)/>/>

 

Ja, det er "farlig" moro å kjøpe klær, igjen. Så da blir det fort litt for mye, her...

 

Kos dere videre, første advents helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

November måned er blitt en måned med lite trening og mye mat. Bare litt over 55 TP...

Men har klart å holde vekta, så nå vet jeg omtrent hva jeg kan gjøre for å holde deg,når jeg hopper over til HV fasen...

Men allikevel er det alt for skummelt.

 

I dag har jeg fått 2,6 TP i kulda. Ca 16 kalde her. Men jeg skulle treffe ei venninne nedi byn så tok en runde ned dit på beina og måtte jo da gå hjem i alle motbakkene. Merket at det var godt å komme inn i varmen etter 30 min ute i kulda. Varm i kinna i dag, også.

Min bil er som meg, vil helst ikke starte når det er over 15 kalde, så da får den stå der til det blir varmere ;)/> Så da blir det 2 dager til med gåing ;)/>

 

Denne uka har jeg trent 16,7 TP, så det er jo ganske bra. Var på en dansekveld og det drar jo bra opp. Men snittet er blitt i underkant av 1900 kcal så tror ikke jeg skal forvente noe nedgang.

Men har spist litt mindre og trent litt mer denne uka.

Blir spennende i morgen.

 

Så får der har en fin kveld.

"Så tenner vi et lys i kveld,

et lys for glede,

Det står og skinner for seg selv

og oss som er tilstede."

 

Flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittinntak i overkant av 1900, og bare 9,5 TP denne uka. Ser ikke bra ut for morgendagens veiing :blink: . Og så jeg som skulle skjerpe meg denne uka.... Men det ble for tøft dessverre, med bursdagsforberedelser, julemarked osv. Orket ikke trene i dag, utslitt når ungene kom i seng.

Men NESTE uke!!! DAAAA!!!! Skal jeg vurdere å ta på meg bikinien min hver dag (har kjøpt ny) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-100 gram denne uka.

 

Jaja - går det i dette tempoet, er jeg i mål sånn rundt april neste år :lol:/> . Og det er om jeg ikke har NOEN uker jeg går opp... Kanskje det å gå ned siste kilo med mini-mini-museskritt er den beste overgangen til HV? Ikke vet jeg, men er litt :(/> fordi jeg ikke får til det jeg klarte i vår og sommer lenger.

 

Jeg vil jo bare under 70 for pokker!!! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det virker som kroppen trenger flere kcal på denne årstiden.

Mens kulda gjør at vi forbrenner, mer, også...

I sommer lå jeg på underkant av 1700 og gikk ned 3-500 g.

Forrige uke lå jeg på 1966 og gikk ned 100 g.

Denne uka ligger jeg på 1889 kcal og går ned 300 g.

Så kanskje underkant av 1800 gir 200 g til og jeg klarer å gå ned 500 g på det.

 

Ja, for jeg har lyst til å komme meg under 65 kg. Disse hele og halve er vanskelig å komme under. Jeg lå på 70-72 i hele fjor vinter.

Nå er det 65 tallet denne vinteren, ser det ut som.

 

Cecilie - har du kjøpt bikini som er litt for liten eller?? Gratulere med litt nedgang. Føles bedre med 100 ned enn 100 opp.

 

Buksene jeg kjøpte for noen uker siden blir fort romslige når jeg har brukt dem. Det er litt "trist", også da...

SÅ nå er det ingen klær i huset før jeg har gått ned alt jeg skal.

Har fått kjøpt julekjole, og den er rett med belte så om den blir aldri "for stor".

På med belte så komme midjen frem :)

 

Blir rolig dag her i dag. Over 15 kalde ute så orker ikke prøve å få liv i bil. I morgen kan jeg gå til mine avtaler, så da blir det noen TP da.

 

Men onsdag må jeg prøve å få liv i bil, igjen... Så får vel sette på batterilader i morgen kveld. Mye styr i denne kulda.

 

God dag videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her krabba vekta over 65 kanten igjen...grrr, den skulle jo en halv til ned til 64. Uff og uff. Men det er nok vanskelig nå i disse tider.

 

Har begynt på julebesøka også. Og da er det ok å ta litt av det som byes. Var hos ei på 87 år, som er helt nyforelska, det var så morsomt og varma langt inn i sjelen, en veldig kjekk kar som er på frierføtter. Tenk deg det, Tjorven, vi som kikker litt...vi er jo bare ungdommene og har masse tid igjen!!

 

14 kalde her, og sur vind, men ute i nesten 2 timer i skogen likevel, det er jo bare herlig der nå, med nysnø på alle trærne. Og jomen tror jeg vi så gaupespor!! Mye større potespor enn min labrador, og dyret hadde hoppet, var langt mellom sporene, som var i nysnø ingen før oss hadde gått i .

 

Skal visst bli kaldt helt fram til jul sies det... Får nok satse på mye innetrim da.

 

Lykke til med uka, vi håper på bedre resultater neste mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...