Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Dette sier GR om meg på Holde vekten:

Mitt hvilestoffskifte: 1445 kcal

Mitt daglige energibehov: 2380 kcal

Det er regnet ut i verktøyet her inne, fra mine data, med middels aktivitet og 12 TP i uka.

Men når jeg har 12 TP i uka (og da regner jeg ikke med 20-30 min løping til og fra bussen f.eks. - det regner jeg som "middels aktivitet") og spiser 2 000 kal/dag en uke går jeg altså opp.

Men tenker at det kan være litt tilfeldig, og at kroppen kanskje trenger en gradvis økning fra slanketiden.

 

Når jeg sier jeg skal ned i vekt med det aktivitetsnivået og 12 TP i uka, sier GR at jeg skal på meny 3 - 1900 kalorier. Da jeg startet her inne fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha 1600 kalorier om dagen. Noen som kan gi en god forklaring på den endringen? Skjønner ikke at jeg skal spise mer nå som jeg veier mindre. Men det KAN være at jeg hadde registrert færre TP pr uke før, trente jo mindre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så moro og koselig at det har vært så bra med aktivitet her ute mens jeg har vært borte. For forrige uke følte jeg at det stort sett var meg og Cecilie her inne.

 

Gratulere, Bronzee og Nukk for flott nedgang begge to.

 

Her ble det som dere andre, opp 300 gram...

Så nå er jeg veldig spent på vekta i morgen, for ikke vært på vekta siden mandagsmorgen.

og da viste den 66,1 kg, noe som var enda 300 gram opp.

Vanskelig å vite hvor mye jeg har spist siden mandag, men i forhold til de jeg reiste med har jeg spist mange flere måltider, men når de spiste Cæsar salat spiste jeg kyllingsalat, lunsj, og kvelden mandag ble det soppsuppe må meg, mens de andre hadde hamburger med pommes frites, det var de to måltidene de spiste mandag mens jeg hadde med mat på flyet og hadde spist frokost, og det ble en klementin og en gulrot, noen glass med rødvin ble det, også.

Hadde oppstrammende massasje på kvelden og du verden hvor fint det virket på meg. Men skulle vel hatt det en til to ganger i uka. Kostet bare kr 334 n.kr. Tenk om det hadde gjorde det her i norge, også...

Bare parkeringa, for bil, kostet nesten like mye som overnattingen for meg i Riga.

I går fikk vi gått en lang tur på nesten to timer og så ble det svømming etterpå. Før massasjen startet og varte i to timer, tilsammen. Det var ansiktsmassasje, 20 min. nakkemassasje, 20 min og Rusisk massasje, siste varte i 100 min, dette kostet tilsammen 614 kr. Så det var mye for pengene. Dagen startet med en herlig frokost. Med pannekaker, så måtte ha en hver morgen. Ellers var det sund mat. Jeg hadde med meg mat til lunsjen, men de andre spiste bare en banan da... hvordan klarer de å overleve, men de spiser nok alt for lite og er ganske kraftige begge to.

I dag fikk jeg tatt hånd - og fotmassasje. Disse to kostet 200 kr.

Så nå er jeg et nytt menneske.

Men merker at det skal bli godt med skikkelig treningsøkt i morgen.

 

Takk for mange fine informasjoner som dere kommer med.

Liker ikke at jeg har hatt oppgang, og når jeg leser flere at deres erfaring her ute, med at dere går opp i vekt, når dere har nådd vekta, blir jeg skremt.

FOr jeg skal ikke opp i vekt, igjen. NÅ er det nok og jeg henger med på flere her ute om å skjerpe meg....

 

Håper vekta i morgen ikke er over det som den var på mandag.

 

God kveld alle sammen og flott torsdag, uff, snart enda ei uke er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier GR om meg på Holde vekten:

 

Det er regnet ut i verktøyet her inne, fra mine data, med middels aktivitet og 12 TP i uka.

Men når jeg har 12 TP i uka (og da regner jeg ikke med 20-30 min løping til og fra bussen f.eks. - det regner jeg som "middels aktivitet") og spiser 2 000 kal/dag en uke går jeg altså opp.

Men tenker at det kan være litt tilfeldig, og at kroppen kanskje trenger en gradvis økning fra slanketiden.

 

Når jeg sier jeg skal ned i vekt med det aktivitetsnivået og 12 TP i uka, sier GR at jeg skal på meny 3 - 1900 kalorier. Da jeg startet her inne fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha 1600 kalorier om dagen. Noen som kan gi en god forklaring på den endringen? Skjønner ikke at jeg skal spise mer nå som jeg veier mindre. Men det KAN være at jeg hadde registrert færre TP pr uke før, trente jo mindre da.

 

I fjor vinter da jeg la meg på 2000 kcal i snitt, så økte vekta 2 kg først, før den la seg på den vekta, så det ser ut som en må gå ned 2-3 kg under det en skal være på, før en går opp på de kcal en skal ligge på resten av livet. Jeg trente noe mindre i fjor vinter, men husker ikke helt hvor mye det var. Var ikke før i mai jeg hadde energi til å trene noe særlig, tror jeg.

Jeg har jo gikk ned 7 kg i sommer, og da lå jeg på underkant av 17-1800 kcal i snitt om dagen og trente ca 3,5 TP om dagen.

Så jeg må spise lite og trene mye for å gå ned. Eller spise enda mindre vist jeg trener mindre.

Derfor er jeg usikker på om jeg må spise lite etter at jeg har nådd vekta, også. Men trene bra, for det...

Det blir å prøve å feile, ser det ut som... så kanskje det blir litt opp og ned i vekta.

 

Noen tanker om tema fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

velkommen til dere nye, jo flere - jo bedre.

Selv har det gått dårlig en ukes tid nå. Har skadet hånden så det ble ikke trening forrige uke. I steden ble det kurs + bursdag. Dårlig kombinasjon!

Kjøpte ny vekt fra GR og hadde første veiing på den på søndag, opp en kilo. Vel, vel sånn er det.

I dag har jeg vært på Mindfulnestrening. Det var deilig. Skal nok ta en tur igjen neste uke også.

Det er lett å bli værsjuk.

Nå var det bare kort innpå. Mer neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Tjorven og velkommen hjem igjen fra Riga. Høres ut som du har hatt en skikkelig deilig spa-tur, fordi du fortjerner det :rolleyes:

Ja en slik behandlingstur skulle vi hatt noen ganger i året.

 

Det er ikke lett å telle kalorier på tur og det skal vi ikke heller, men ser at du har valgt det sunne før det usunne og det er kjempeflott.

 

Jeg har hatt så travle dager og kvelder derfor lite aktiv her inne den siste uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Må bare legge inn adressa så dere ser hvor jeg var og hva dere kan få gjort der.

 

http://www.hoteljurmala.com/en/spa/treatments/massages/

 

Anbefales på det varmeste.

De hadde en meny hvor kcal sto, også.

 

Annebe - håper du snart er i farten, igjen og at GR-vekta viser nye tall, nedover. Lykke til.

Minefulnes er herlig, ja. Det gjør godt for kroppen. Jeg er med på "light" variant.

Bare å bruke stemma er fortsatt skummelt. Lettere hjemme, for jeg er alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Mindfullness trening- aldri hørt om det?

 

Hørtes ut som en deilig tur med mange fine behandlinger, Tjorven. Leide du bil der, siden du fikk så store parkeringsutgifter? Massasje er herlig, det burde man unne seg med javne mellomrom! Har akkurat kjøpt timer her, på Sweet Deal på nettet ( der kan man jo kjøpe alt for tiden til halv pris..)

 

Vi har stramme kår, vi som sloss mot de siste kilo. Tror det kommer av at man har gått ned en god del kilo, og ikke tenker over at basisbehovet har sunket.

Og hvor mye en skal stole på de utregningstabellene, vet jeg ikke...

 

Har en mistanke at om jeg spiser 2000 kal p dag, som utregningen viste ved HV ( og har 2 trimpoeng)- så kommer jeg til å legge på meg.

 

Nå har en jo prøvd å ta disse siste kiloene i lang tid, ligget på 17-1800- men resultatet er jo HOLD VEKTEN.

 

Kanskje en må stirre det faktum inn i hvitøyet, at det er dagsdosa for HV??

 

Ikke rom for noen utskeielser der...(da må en iallefall hoppe over / spare / osv).

 

Nå er jo jeg en god del eldre enn dere, men samtidig så sier jo statistikken at alder ikke har noen betydning, men aktiviteten ( det er den som synker vanligvis). Jeg er nok like aktiv som en vanlig 40- 50 åring.

 

Litt deprimerende å tenke på den foholdsvis lille kalorimengden for resten av livet, for en som er veldig glad i å lage mat. Men en må holde seg til det en har lært, sunt, masse grønnsaker, bitte litt søtt, så går det. Og gevinsten føler en jo på hver dag, en får være fornøyd da!

 

Fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har ble det en god time trening med step og styrke, ellers aktiviteter i og utenfor hjemmet.

 

Føler selv jeg har stålkontroll både i treningsmengde og matinntak, de siste 5 dagene har jeg hatt hodet med meg og det føles BRA. Ønsker det velkommen hver dag:)) først da vil jeg lykkes.

 

Jeg unner meg massasje 1 gang pr. måned, bare fordi jeg fortjener det:)) Dyrt er det ja, men det gjør utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, jeg hadde, også, massasje en gang i måneden og en gang i måneden på spa med varme bassenger, men farge og bobler og svømme og badstuer med aroma og en med veldig varme. Det var en herlig kveld. Men så ble det vannlekkasje der, så det har vært stengt i 2 år, men nå er det åpent, igjen, så skal prøve å få til en fredag en gang i blant.

Hun som masserte meg har hatt nok med andre ting det siste året, så da har det ikke blitt noe av. For en har virkelig fortjent slike ting, innimellom stress og mas som hverdagen består av.

 

I dag var jeg på trening, ikke trent siden forrige tirsdag. Jeg har slitt med leggene mine i over 1 år. har ikke kunne strekke ut, for det var så vondt. Men i dag var smertene borte, både under jogging og utstrekkingen. Det var nok en av massasjene som har klart å fått ordne den. Tror det var den Russiske. For der fikk kroppen gjennomgå i form av dyp massasje. Noe som var både godt og vondt. Er litt støl etter massasjen i nakke og armene.

 

Dagens trening ble 4 TP og med turer og svømming mens jeg var borte har jeg klart ca 7,5 TP hittentil denne uka. Har prøvd å føre opp hvor mye jeg har spist de dagene jeg var borte, også. Så får jeg se hvor mye det blir i snitt i løpet av uka. For jeg har ført på bra med kcal.

Vekta i dag var som da jeg dro så da har det nok vært som antatt ca 2000 kcal om dagen. Men skal prøve å komme meg ut med underkant av 1700 kcal resten av uka :) Det skal gå. Er bare på 1000 kcal enda i dag. Så når kveldsmaten er inntatt har jeg nok litt til før jeg er på 1700 kcal :)

 

Eva - Nei, jeg leide ikke bil. Bilen sto på en parkeringsplass på Gardermoen. Ettersom det bare var fra mandag til onsdag, var det ikke noe tilbud. De har tilbud for ei uke, som da er 300 kr, så det er litt urettferdig...

Tror du er mer aktiv enn en vanlig 40-50 åring, jeg, Eva. Du er jo veldig aktiv med utetrening, treningsstudio og dansing. Daglig turer har du, også. Det er nok mye mer enn det vanlige 40-50 åringer driver med. Mine venninner trener ikke annet enn å gå turer i ny og ned.

Så jeg tenker aldri på at du er "en god del eldre enn oss", (dine ord) skal du vite, Eva. Tror nesten du trener mer enn meg, også, jeg.

Du registrerer ikke trening her inne eller??

Godt at pcen din er bedre så det du skriver, kommer ut hit.

 

Bronzee - Godt å høre at du er ved godt mot, for før jeg dro var det veldig stille fra deg. Så var redd du hadde gitt opp.

Likte det jeg leste nå. Stå på.

Dette skal vi klare. Ikke så mye igjen for flere av oss nå... men du så vanskelig.

Merker selv at kroppen trenger litt mer søtt nå som det er høst. Men nå er det slutt herfra, også.

 

Men merker at det blir lettere for meg når jeg er veldig aktiv her ute, og visst tråden er aktiv. Så håper den blir det nå fremover. For det var moro å se alle innleggene som var bare på de 3 dagene jeg var borte :) Likte det godt.

 

Som sagt, virker det som om jeg går opp 2-3 kg når jeg øker maten til litt over 2000 kcal i snitt, og holder den vekta som jeg da går opp til. Ser ut som forbrenningen bruker litt tid på å komme etter. Så derfor må en kanskje gå 2-3 kg under det en skal ligge på, før en øker. Vi får bare prøve etter hvert.

Jeg går fint ned på inntak på underkant av 1700 kcal, men jeg trener jo mye da...

 

God kveld videre og flott fredag, hjelpes meg, alt helg, jo. God helg til dere som tar helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok den ubestridte trim dronningen her på tråden, Tjorven, der slår vi deg ikke!!

 

Men takk for koselige ord! Jeg kan nok ha dager som er høye på poeng, som onsdag, med både senter, lang tur og 2 timer sving, det ble 7,6 P og hele 1516 kalorier forbrent, men så er det andre dager hvor det bare er ett P, eller ingenting.

 

Mindfullness ser veldig bra ut. Har vært mange varianter av det gjennom årene, med mange navn, men det går ut på mye av det samme. Pusteøvelser er viktig, vanligvis drar vi jo pusten bare litt ned øverst i lungene.. Tror en er et mye mer fornøyd og lykkelig menneske om en fokuserer på alt det gode man faktisk har i livet, og er i de stundene med hele seg.

 

Harde bud, cecilie! Noen ganger føles det som en aldri skal komme ut av kalorifokus... og en kan bli litt lei.

 

Men når en tenker på de lange periodene en har med HV, så er det jomen mye god mat en har putta i seg. Både kollegaers ferske bakverk, gode middager, masse frukt, osv.

 

Da er ikke framtidsutsiktene så verst likevel.

 

Tror aldri jeg kommer ut av vektsjekk, og registrering. Men er det egentlig noe dårlig vane da? Så lenge en ikke blir helt fanatisk, så er det en god måte å holde kontroll på, ikke tar det noe lang tid heller ( litt morsomt er det og).

 

Etter så mange år med vektproblemer, har det blitt en del av livet. Ganske mange små notatbøker en har fylt ut i sitt liv..og har en stor mappe med alle de snåle kurene gjennom åra, morsomt å kikke igjennom iblant, mimre litt.

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god treningsøkt på 1 time idag og, spinn og styrke, etterfulgt av god massasje og havregrøt:))

 

Jeg kommer nok aldri til å gi opp det å komme til mål, men er ikke alltid så aktiv her inne, men vil fortsette å rapportere hver uke ihvertfall.

 

Vi har mistet mange i gruppen her nå, håper dere vil komme tilbake.

Denne tråden vil gå ut året 2012.

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I dag viste 65 tallet seg, igjen, på vekta. YES ;) Så nå håper jeg at om noen uker så kommer 64 tallet, også.

 

Men jeg Var innom en klesbutikk i dag, og skulle prøve olabukse.

Han lurte på hvilken str jeg brukte og det vet jeg jo ikke, så jeg sa

"Vet ikke, men 30" kanskje"

Han trodde nok det ble litt stort, så han satset på 28"...

Da måtte jeg bare prøve, men vil ta 29" først.

28 tommer hørtes jo veldig lite ut, da....

Men 29 ble for stor og 28 tommer satt helt perfekt...

tenk deg at jeg går i 28 tommer...

Det er jo ikke stort.

Så jeg måtte jo si at disse buksene var nok store i størrelsen, men det var det ikke, fikk jeg vite...

Etterpå var jeg i sporten og der ble en tynn Bergans-jakke i str S som passet perfekt.

Jeg er jo egentlig der jeg skal ligge nå da...

Vekta viste 65,8 kg i dag og der er jo ikke lite da...

 

Jeg kunne likt å gå ned 2-3 kg til da.

Så buksa som kostet 800 kr, ble ikke med meg hjem,

måtte ha vintersko og fikk meg ECCO vintersko til under halv pris, 750 kr :)

Der er jeg fortsatt str 37, det var jeg da jeg var tykke, også.

Jeg bruker å si at da jeg VAR TYKKERE enn nå... men nå er jeg da ikke tykk..

hvordan skal jeg få hjernen min til å skjønne det...

Skjønne at jeg ikke er så stor som jeg tror...

 

Når denne tråden er ferdig, så kanskje vi skal satse på Hold Vekten da?? For selv om jeg når vekta så kan jeg ikke ligge på latsiden, for da går det galt. Men en blir kanskje ikke så aktiv lengre, men vist en må rapportere en gang i uka, i hvertfall, første halvåret. De som vil kan jo rapportere oftere, noe jeg nok vil gjøre.

Etter et halv år så kanskje det sklir ut til annenhver uke, men mist 1 gang i måneden. Høres ikke det greit ut da??

 

Bronzee - Det hørtes ut som en fin dag du har hatt. Både trening og avspenning. Ja, vi har mistet mange.

 

Eva - Mindre trening her om dagene, nå. Ja, jeg har vel noen bøker hvor jeg følger med på hvor mye jeg spiste. Jeg gikk jo opp om vinteren, ca 2-6 kg og da måtte jeg ned igjen på våren. Men var jo aldri over 60 kg, så ser jo i dag at det ikke var noen kriser, sånn sett :) Men sommerklærne måtte en jo inn i igjen... og de var til 52-55 kg, ikke 59 kg. Du verden for en krise ;)

 

God kveld til dere alle og flott lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tjorven det høres ut som du er nærmest i mål, sikkert bare litt finpuss igjen. Så kjekt å bli overrasket med buksestr., du trenger ikke å kjøpe buksen for å bli glad da :lol:

Jeg er nok ikke klar for HV allerede i januar, men håper å komme dit i løpet av våren. Jeg finner meg en annen tråd imens. Målet mitt til jul er 69,9 kilo :rolleyes: Da har jeg 2-3 kilo igjen til mitt mål.

 

Jeg er i full gang med julegavene, har bare noen få igjen og jeg har mange å kjøpe til.

 

Kostholdet går veldig bra, men unner meg litt twist iblandt. Jeg fant ut at jeg ikke vil klare meg helt uten sjokolade. Siden jeg har prøvd det å fått så store utskeielser når det først skjedde. Derfor har jeg nå twist som jeg kan ta 2-3 stk av når trangen er der og til nå har dette fungert. Sikkert fordi de er innpakket. Kjøper jeg og åpner en stor melkesjokolade ja så spiser jeg den nest opp alene og har magevondt etterpå, nei nå håper jeg det er slutt på de tider for ever. Ikke er det heldig når vi tenker på hjerte og tette årer osv.

 

Mandler og valnøtter har jeg og i hus og tar 3-4-5 stk av pr.dag, dette tilfredstiller søtbehovet og metter litt.

 

Middagene består av fisk 2 dager i uken nå med mye grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her humper det altså. Har hatt drenoperasjon på minstejenta i dag, begge ungene har vært sjuke en uke nå. Har hatt svigers her til å hjelpe. Ikke mye trening og kostholdsfokus, og alt for lite søvn. Tror det blir en HV-uke for meg.

 

Jeg har kommet ned i 30 tommer jeg Tjorven - superfornøyd med det. Kjøpt meg nye Salsabukser i 30/34. Har dere ikke prøvd en Salsabukse før - så gjør noe med det. Jeg har aldri brukt det, bare hørt skryt, og etter å ha tatt den på meg? Wow - det er buksa si altså!!!! Løft og dytt og høy i livet, helt utrolig.

 

Ja, må nok fokusere alltid Eva. Jeg har det ikke så vondt med det. Men jeg ønsker meg litt mer enn 1600 om dagen, det går fint nå, men en kakebit i blant bør være en del av livet. Fortsatt fokus, men kanskje litt mindre, håper jeg på.

Og så har jeg tenkt å trene like mye eller mer livet ut. masse styrketrening, bli sterkere enn jeg er nå. Sunnere. Men ikke så mye lettere. Har igjen rundt en kilo til opprinnelig mål - tre kilo til nytt mål. Det er jo ikke noe egentlig, men viktig for å ha et godt utgangspunkt for HV, tror jeg.

Dog vanskelig å motivere seg. Nå gror jeg jo ut av buksene jeg kjøpte da jeg begynte å bli tynn - det er ikke så lett å kvitte seg med dem som med de virkelig store - og jeg blir stadig overrasket. Utebuksene mine f.eks. - turbukser og fora vinterbukser - passer ikke lenger. Og det er jo dyre ting som ikke er mye brukt. Knyter dem på meg med belte foreløpig, samme med dunjakker som ikke lenger sitter som de skal. Vanskelig og dyrt å bytte alt. Men men, luksusproblem egentlig.

 

Nei, dette ble bare surr fra meg. Veldig sliten i dag, kjenner jeg, og litt oppgitt over at jeg ikke klarer å gå ned. Veide meg i dag og lå over 71 igjen etter å ha kommet godt under. I morgen skal jeg på byen med bestevenninnen min (om ikke minstemor blir dårlig), og da skal jeg drikke vin uten å tenke kaloritelling før dagen etterpå. Så får det gå som det vil. Jeg tåler uansett ikke så mye da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, disse 7 kg jeg har gått med siden mai, har virkelig gjort mine klær for store, så det blir belter. Men moro med noe som passe, også, da.

Stormberg har mye salg om dagen, så jeg har handlet noen jakker på nettet nå.

 

http://www.stormberg.com/no/heidal-d-jakke-31461.html#15390

 

Denne er veldig myk og god. Har kjøpt denne røde lange, også

 

http://www.stormberg.com/no/isvik-d-vattert-parkas-hoved.html#14977

 

og flere av disse dere ser her

 

http://www.stormberg.com/no/salg/dame.html#p=3&gan_data=true

 

Men har jo noen store her hjemme, også.

Så kanskje du finner noe billig og bra her, Cecilie.

 

Jeg bruker, også, 34 " i beinlengde, men er lav i livet så må ha bukser som er lave. De som sitter som hoftebukser på andre, går i livet på meg.

Før hoftebuksene kom hadde jeg buksene oppunder puppene, derfor ble det Levis bukser for menn som passet meg. Men med årene har de funnet ut at ikke alle er like lange i livet :)

 

Cecilie - Du som er 182 høy, og bruker 30" i bukser, høres jo slank og fin ut da. Må du mer ned?? Virker som både du og jeg har kommet dit vi skal. Kanskje derfor en ikke orker å slite for å gå ned noe mer...

Er det dren i ørene, minstejenta har fått eller?? Håper unga snart er friske og raske. Gid bedring med dem.

Ikke bra å stresse for mye og når en har syke unger skal du nok ta det litt med ro når det gjelder trening. Ellers er det fort å bli syk, selv, også. Å med søvnmangel blir en bare utslitt. HV er fint det, også.

Jeg kjøper på salg, så blir det ikke så vanskelig å legge det bort. Men klær opptil str 40 vil jeg nok beholde.

Ta vare på deg selv i helga og kos deg skikkelig når du skal ut i morgen. Vin er ikke den verste fienden. Å som du sier, en tåler ikke så mye når en er sliten.

Koselig å høre dine tanker så bare forsett å skriv "surr" du. For jeg synes det ikke er surr, kjenner meg godt igjen i dette du skriver om.

Husk at vekta kommer når en ikke stresser og har mange problemer. Så plutselig løsner det, skal du se.

 

Bronzee - Flink du er. Får trent, jobbet, kjøpt julegaver og jobber hard med å finne en vei som passe deg, i forhold til sjokolade. Jeg har, også, kjøpt småsjokolade, nå. Anton Berg sine marsipansjokolade med mørk sjokolade. Kjøpte den på veien nedover til Riga, og har nok bare spist 4-5 biter. Har hatt en periode med søtsug, men det er over, nå, så det var kanskje "mensen" som har gjort at jeg har spist så mye.

Fint at du får til å bare spise litt. Vet jo hvordan du har slitt så lenge jeg har "kjent" deg og det begynner å bli, er det snart 2 år??

 

Ja, jeg spiser 0,5 kg grønnsaker til hver middag og har fisk 2-3 dager i uka. Har begynt med en del vegetar/soya produkter til middag. De har ganske mye kcal med føler kroppen har det bedre. Men spiser en del kylling, også.

Vegetar og soya produkter er billigere i Sverige. Men det er vel best å bruke det vist en er Singel.

 

Jaja, da ble det en avhandling fra meg, igjen...

 

God helg.

Men jeg kommer nok innom i morgen, også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dykk som er så aktive på tråden. Tjorven du er jo så tynn atte - sjølv om du har vore tynnare - det er kanskje det som gjer at du føler du måå ned meir. Eg var 50 kg ein sommar i 1988, men elles har eg alltid hatt litt ekstra og ikkje følt meg tjukk. Eg er nok omvendt av dykk: Eg trur eg er tynn, heilt til eg ser meg sjølv på eit fotografi. Da tenkjer eg: Huff, eg er da visst litt lubben, lell. Og når vekta seier: Fedme. Da bør ein berre gå slankekurs uansett kva ein sjølv ser i speilet. Og likeeins: Er ein tynn nok, så er nok HV det rette. Eg gjekk dessverre opp 0,5 kg og er ikkje fornøgd med det. Eg har ete både ferdig-pizza og ferdig-bacalao, og desse bereknar jo ein porsjon til ca 1000 kcal - så da blir jo alt feil. Eg rapa pizza medan eg trente mix-max i går. No skal eg bort på messe i to dagar, og det blir nok fleire restaurantbesøk, i tillegg til fast food... Så no lurar eg fælt på korleis det skal gå. Fint om de kjem med råd. Er det nok å ha gulrot i lomma? - truleg ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vil være med. Er 53 år. og 92,4 kg. Er en gjennganger på GR...Men denne gangen er jeg motivert,og vil så indelig gå ned 10 kg. :rolleyes: Håper på litt drahjelp med å være med på denne siden. Kom akkurat hjem fra en time på aktiviteten ;) ;), så ukestarten er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben. Det er sikkert lurt å gå ned 10 kg, ein blir nok lettare i kroppen, så treninga og alt anna går lettare. Må tåle å ete mindre sjølvsagt - men mykje er innstilling. Det er viktig å ha noko meiningsfullt å drive med - så ein ikkje går til matskapet, ja. No har eg rydda og ete, og skal prøve å forberede meg til å halde eit lite kurs. Vonar å gå ein ørliten tur føreåt, men da må eg vera litt effektiv - og ikkje skrive for mykje her. Lykke til alle de som jobber med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lunula, velkommen på tråden! Hiv deg inn i gjengen og skriv ivei, høres ut som du er fast bestemt på å ta et tak nå! Alle er det her, og noen ganger går det veldig fint, andre ganger skrubber det litt.

 

Jeg har heldigvis vært flink til å holde vekten, men det var jo ikke det som var intensjonen, har fremdeles ca 2,5 kg igjen til det som er mitt foreløpige mål...Leter etter den Store innsatsviljen, men den har gjemt seg godt en god stund nå...

 

Og du nukk68, har jo vært veldig flink ei stund! Ser ut som om kroppen stopper opp etter å ha tatt av en del kilo, og slår på bremsene " oi, fare på ferde!" Kanskje er det bra å ta vektnedgang litt i rykk og napp, det har jeg kommet til iallefall. Så får en med seg hodet på veien.

 

Når en er ute på reise, og særlig om det er buffeter, kan en spise masse rene kjøtt/ fisk delikatesser og salat/grønnsaker. Værre med de fristende kake og dessert borda... jeg går gjerne flere ganger og bare seeeer / lukter ( etter å ha spist det andre først). Da er det faktisk ikke så fristende.

 

Men er en på ferie i et fremmed land f eks, så smaker jeg på det meste av mat/ drikke kulturen, da får en heller ta et røsk etterpå...

 

Idag er det flott sol, har en fridag og skal ut på tur med hunden ! Lykke til med uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Velkommen skald du være Lunula.

 

Takk skal du ha Nukk. Håper etter hvert at hode kommer etter så jeg ser at jeg er slank. At nå er det nok, egentlig.

Hva slags kurs er det du skal holde da??

 

Ja, det har vært fint vær i dag, men jeg har vært opptatt fra kl 10.30 og var ikke hjemme før nå kl. 20.30.

Men det har jo vært en fin dag da.

Vekta viste 300 gram mer enn i går, men den stoppet på 65,5 kg og det er 600 gram ned siste uke, så glad for det.

For det er vist hold vekten jeg har drevet med noen uker, også.

Så enig med deg, Eva (Sekstito), det kan nok være lurt å ta det i etapper. Spise lite en periode, gå ned og så ta noen uker, eller måneder, hvor en spise normalt og holder vekta.

Men nå håper jeg at jeg kan ta et skippertak, igjen. Føler for å komme ned disse 2 kg før jul... og nå har det ikke gått så fort ett par måneder...

Var jo så flink i sommer.

 

I dag har det vært vanngym og svømming i 34 graders vann. Så nå er jeg helt skutt. Men så varm og god i kroppen.

 

Flott tirsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt viser en liten nedgang på -100 gram. Veide meg sist på fredag og da var det mye mer nedgang, så da er det tydelig bevis på at det er i helgene jeg ikke er flink nok med matinntaket. Vi hadde pinnekjøtt og kjenner jeg har salt i kroppen. Men men nedgang er nedgang. Fortsettelsen følger.....

 

Velkommen til luluna, fint om du legger inn din signatur slik at vi kan følge med deg. Legg inn høyde,vekt,ønskevekt,alder osv.

 

Nukk68: Ikke kjekt å gå opp i vekt føler med deg der, det viser hvor mye vekten går opp på relativt små utskeielser. Det må da være lov å spise pizza og bacalao. Lykke til videre.

 

Sekstito: Ja hva skal vi finne på for å få til de siste kiloene, nå vil vi ikke øve mer på HV status det er noen kilo for mye. Norn forslag?

 

Flott nedgang til deg Tjorven som kanksje egentlig er i mål?

 

 

Ukens mål for meg er minimum -0,5 kilo til neste uke. Målet mitt til 69,9 kilo innen året kan fremdeles nås hviss JEG har hodet og viljen med meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Gratulere med nedgang, Bronzee.

Håper du har funnet nøkkelen.

 

Ja, hva skal en gjøre for å gå ned i vekt etter hvert...

For i starten går det jo nedover.

Men jeg tror at vist en spise lite over en tid, så vil kroppen en periode har mer mat, flere kcal. Når en da øker, går en litt opp, igjen, men det stabiliteter seg etter hvert, og når en da begynner å spise mindre igjen går vekta, nedover, igjen :)

Så eneste som fungerer for meg er å holde meg på få kcal, for å gå ned.

 

Denne uka blir det nok ikke så mye trening som jeg bruker. Men klarer jeg mellom 10-14 TP er jeg fornøyd.

Ja, jeg er vel kanskje i mål, men det er jo godt å ha litt å gå på til jul. SÅ hadde vært moro å kommet meg nedpå 63- tallet. For mitt mål er jo å ligge mellom 62-66 kg. Nå er jeg litt for tett opptil 66 kg.

 

I dag er det blitt Yoga og mindfulness for meg.

 

Som Cecilie har skrevet, også, det er jo skummelt å begynne å Holde vekta for alvor.

 

God kveld videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...