Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei - ingen trening i dag, men gjekk ein times tur i går før kurset. Som altså er eit kurs i norsk for utlendinger, men eg har berre 1-2 elever. I dag har eg ete lite, trur eg, men eg bereknar nokså omtrent og er ikkje sikker på om det blir så lite inntak som det eg faktisk noterer. Kanskje må eg finne fram vekta litt oftare. Men likar ikkje å gjere det når borna ser det - dei er berre delvis involvert. Eg kosar meg med suppe til kvelds, da er eg ikkje sulten når eg legg meg, samstundes blir det få kalorier. Det funkar for meg, har eg funne ut. Elles blei det for lite frukt att i dag, eg får nok ta ei juiceglas, så blir roedeklubben fornøgd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D Puhh - her står det på for tiden altså! Ble venninne-på-byen-tur for meg i helgen - lillejenta (dren i ørene ja) holdt seg frisk nok til at mor kunne stikke av, og det var deilig. Ble altfor mye vin og øl mm og ikke noe vann i mellom, med mange kilo mindre enn sist jeg drakk noe ble det en skikkelig smell på søndag. Og mandag... Men nå er jeg på plass igjen, og har lært (kanskje? :lol::blink: )

 

Du har helt rett Tjorven - med 182 cm og 30" bukser er jeg slank og fin. Jeg må ikke mer ned. Men jeg har LYST!

Det er rart det der - når jeg stikker fingrene inn i 3 cm magefett nå føles det på et vis like ille som da hele handa forsvant mellom bilringene - og jeg vil ha det BORT!

Uansett - jeg har nedjustert målvekta mi til 68 kilo. Det gir en BMI på 20,5 - noe jeg syns er lovlig lavt. Men jeg har lyst til å prøve. Jeg har ganske lett benbygning (små hender og føtter og smale ankler og håndledd i allefall), men jeg har også fått en del muskulatur nå. Så jeg må se hvordan det blir seende ut. Går og ser meg rundt i byen, og vil ikke bli som fyrstikkben-jentene. Men en halvkilo på hvert lår og en kilo på magen/sideflesket burde gå...

 

Men det er klart det går saktere nå som jeg egentlig er ganske fornøyd. Og det er helt opplagt at jeg er livredd for å gå over på HV. Redd for å gå opp igjen, miste fokus.

 

Takk for lenker til Stormberg-tøy. Skal ta en tur og kikke i en av butikkene en dag, syns det er vanskelig å finne riktige størrelser på nett nå, lite erfaring med formen min.

 

 

Denne uka blir jeg fraværende. Har hjemmeeksamen fredag-mandag, og må lese-lese-lese på ettermiddag/kveld.

Har bestemt meg for en loggefri uke, så denne uka logger jeg bare trening, ikke mat. Er sååååå lei.

 

Ja - og så gikk jeg ned 800 gram fra forrige mandag til denne. Men det er gram jeg har gått ned før da. Nå er målet å komme ned i de forjettede 70 så snart som mulig.

 

Ønsker alle dere flinke damer en flott uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - Har savnet deg. Så godt å se du er tilbake og frisk og rask.

Ja, enig at BMI 20,5 høres lite ut. Men jeg lå på 18-19 i mange år, og det gikk bra det ;)

Uff, ja, jeg har også igjen den kulen midt på magen, men det er vel nok som blir vanskelig å bli kvitt uten behandling. Hudlegen sider kuldebehandling, for da fryser fettet vekk, og de fettcellene blir borte for alltid.

Lykke til med eksamen fredag-mandag. Hva er det du skal ta nå da??

 

Jeg ser at selv om jeg ikke har gått ned noe særlig den siste måneden, så har jeg gått ned i str på klær. Ei jakke som jeg brukte for bare 2 uker, siden, og da satt den, fint, var nå blitt romslig. Så det ser ut som det kan være lurt å ligge på ca samme vekt en periode i ny og ne så kroppen venner seg til det og hud og, ja, jeg vet ikke hva mer, men at alt kommer etter. Ser at siden jeg St.Hans bestemte meg får å gå ned har gått ned 12 cm i livet, med disse 6,5 kg. Så med 2 kg til blir det litt til så kanskje dumt å kjøpe så mye nytt, allikevel.

 

Jeg prøver str i butikken jeg og så kjøper jeg det på nett, for det er jo billigere der, i hvertfall jakker. Fikk meg tettsittende bukse til bare 100 kr på mandag, nedsatt fra 599 kr, så da er jeg fornøyd ;) Ser ut som 29" er min str. Men jeg har jo V-kropp. Og har vistnok tung benbygning, men ikke kraftig... for jeg er langlemmet.. Men litt trøkt sammen på midten ;)

 

Jeg hørte om noen som brukte å spise lite 3 dager i uka, normalt 2 dager og så kunne de unde seg litt ekstra i helgen. Kanskje det er en lur måte å gjøre det på for å ikke miste helt kontrollen i helgene, for da har en litt ekstra å gå på.

 

Men vi må vel selv finne ut hav som passe for den enkelte, over tid.

For ettersom dette er livsstilsending og ikke slankekur, blir det litt annerledes, synes jeg. Dette en nå driver med skal en fortsette med resten av livet. Selvsagt spise litt mer, men ellers som nå.

 

God kveld og flott torsdag. Nok en uke er snart over, igjen. Om ikke lenge er det desember ;) og så jul og så nytt år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektisk uke her og, jobber fremdeles mye, omorganiseringer tar tid, og skaper mye frustrasjon.

 

Lykke til med eksamen, cecilie, krever mye selvstruktur den typen der. Med sånne påkjenninger får en ekstra stor lyst til å skap snoke litt, særlig mot slutten??

 

Er nok en del følelser som ligger i de aller siste kilo som skal av, noe som en har levd med lenge og skal avsluttes. Og en ny vei begynner, den med å holde på det en har oppnådd. Vi er veldig heldige som er så klar over det, og har et nettverk med andre i samme situasjon. Før var det ingen fokus på det, det var slanking og så tilbake til normal kost, det gikk jo som regel bare en vei- nemlig oppover igjen...

 

Jeg tror det kommer til å gå bra.

 

Prøver hver dag nå å finne gnisten til disse siste små kilo. Og legetimen min rykker nærmere, ville bli veldig moro å komme dit og si: Jeg greide målet på 63 kilo!

 

Idag har jeg satt opp meny, og skal prøve å holde meg til den, ingen unnskyldninger langs veien. Skal gjøre det samme utover! Bare en kommer igang og ser nåla beveger seg, tror jeg det kan gi ny motivasjon!

 

God torsdag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Koselig med noen ord fra deg, igjen, Eva.

Så du setter opp hva du skal spise om morgenen eller??

Kanskje ikke så dumt det.

Men noen dager er en jo litt mer sulten enn andre dager.

Lykke til. Håper du når målet ditt til du skal til legen,

du har jo klart det før :)

 

Ja, det går nok bra, når en skal holde vekta.

Jeg har jo i bare 2 år, drevet med dette slankestyret.

Var tykk bare i 3-4 år.

Før det var jeg jo slank....

kanskje litt for tynn, til og med...

Og det var ikke mat og godteri som gjorde at jeg la på meg.

Men inaktivitet pga utmattelse og muskelavslappende piller, så jeg vet jo grunnen.

Men når jeg er utmattet kan en jo fort gå opp igjen, men da får en bare spise litt mindre til en er ute å trener igjen.

 

I dag har jeg trent 3,3 TP, i form av 30 min langløping og så nesten 1 time med styrke på matte. Etter intervalltreningen i går er jeg litt støl, så etter denne dagen blir det nok enda værre.

Det er ganske lang tid siden jeg har fått trent skikkelig hardt på flere uker.

 

I morgen er det, igjen, svensketur på meg.

 

Flott fredag til dere alle og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh- en skikkelig trimmedag torsdag, ble 5,4 TP på alt styret. Hunden fikk sin gode del, og er så fornøyd, flott i skogen idag, og herlige badedammer overalt! Jippi!

Har blitt 16,4 hittil denne uka, kanskje greier man 20 innen mandag??

 

Kollegaer har varslet masse kos og kaker denne jobbehelga, motvekt til frustrert arbeids situasjon. Får ta med middagen min da, lage noe hot og spicy som frister mer enn kaker...for nå kjenner jeg at motivasjonen er i siget.

 

Hvorfor i all verden utdanner så mange av oss jenter oss til disse tunge helsevesen jobbene??? Det har jeg tenkt på mange ganger i det siste?? Vi sliter med deltidsjobber, tunge løft, dårlig betalt, ukurant arbeidstid. Hadde man fått velge en gang til, skulle jeg ha begynt på noe helt annet, noe innen " mannsyrke", ingeniør ett eller annet, elektro f eks. Det tar jo ikke lenger tid heller.

 

Har tenkt å jobbe så lenge en kan, og det kan jo bli lenge. Men skjønner at man må skifte arbeidsplass om en skal fylle den målsetningen...Utvalget er dog veldig snevert når en er såpass gammel, så kanskje en bare må være glad til at man har en jobb?

 

Får legge hodet i bløt ( eller kanskje det er bedre å kikke på internett..)

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått og trakka på messe i heile dag, så eg vonar det blei mange steg, for maten blei litt usunn, ja. Har prød å kompensere med styrketrening på matte heime. Den som lever, får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går fort og allerede fredag, fridag i dag fra jobb så jeg kan starte dagen med trening i form av spinn og styrke. Er spent på kroppsanalyse jeg skal ta idag:)

Jeg ser ut fra vekten at det fremdeles er en HV uke for meg hmmmmm og jeg liker det ikke. Jeg kan ikke spise mindre/mer enn der jeg er nå, men jeg vet jeg kan bevege litt mer på meg de dagene jeg ikke trener, planen er å legge inn en kveldstur.

 

God helg til dere alle, lykke til på examen og god tur til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi rykka laaangt ned på lista her, ikke et pip på to dager?

 

Hatt en rar mat- søndag...fikk så fryktelig lyst på fersk gjærbakst ( har blitt for mye fristelser å stå imot noen dager, var nok det) Bakte kringle og tok med på jobb, og idag har det blitt: vanlig frokost først, så et stykke kringle som lunsj,ett til middag og ett aften...og kun det.

 

Nå er jeg Veldig forsynt med kringle, holder i lange baner, og den vanlige sunne maten kommer til å smake fortreffelig imorgen...

 

Ikke noe eksempel til etterfølgelse, men jeg MÅTTE....

 

Trimpoeng denne uke ble 18,8 og det synes jeg er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, her har det vært rolig noen dager ;)

 

Eva - Flink du har vært med trening, ja. Du slo meg denne uka ;)

Ja, etter 15 år i helsevesenet, omskolerte jeg meg ;) Men det er jo lettere å få jobb i helsevesenet da... og det er jo koselig å jobbe med folk og ikke tørre tall da...

Høres ut som du har fått metta når det gjelder kringle ;)

 

Jeg var i Sverige på fredag, koselig venninnetur. Vi holdt ut til senteret stengte så da var jeg ikke hjemme før kl.01.00, så i får lå jeg med migrene. Da orker jeg ikke ha på pcen, engang. Måtte få med "Kom skal vi danse".

Men i dag kom jeg meg ut på lang og god tur. En time med lett jogg og en time sammen med ei venninne. Så det ble 5,5 TP.

 

Denne uka har jeg fått til 17 TP.

Har spist nesten 1900 kcal i snitt om dagen, denne uka, så veldig spent på vekta i morgen. Verken opp eller ned i dag.

Men har vært hos mor og far i ettermiddag og spist fårikål.

Frosten har satt seg i kroppen, og da blir jeg så sulten...

 

Lykke til med veiing dere som skal veie dere i morgen og håper det blir en flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over i en annen tråd, jeg håper og har stor tro på at dette vil gi meg ny glød og gnist til å VIRKELIG klare det nå. Vi har sjokoladebehovet/avhengigheten felles der, og det er den jeg må bli kvitt, da vil nok kiloene gå av seg selv.

 

Dere kan velge selv om dere vil fortsette her i min tråd ut året, eller om dere lager en ny allerede nå. Kanskje vi ses på HV-forumet etter hvert? Jeg hilser nok innom i ny og ne, jeg har jo "kjent" deg Tjorven i 2 år, vi holder nok kontakten.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. No har jo bronzee vore vår klippe her, men mange andre er jo aktive, så for meg kan vi gjerne fortsette. Eg er attende på 66,6 kg - og har framleis tre gjenstridige kilo til match-vekt. Men eg gir meg ikkje så lett, så her går det fortsatt i kaloritelling. No har eg skvulpa i meg deilig purreløksuppe av eigendyrka purre. Eg har framleis fleire ståande ute enno, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Flere av oss er jo nesten i mål... i hvertfall sekstito (Eva), nukk, cecilie og jeg, og jeg vet ikke om det er flere som er med i denne tråden nå, så kanskje vi skal ta det siste på HV-forum. Kanskje smoothie blir med der, også, som er dreven i å holde vekta...

Jeg kan godt lage et forum der ute, vist noen blir med.

Vil ikke være der alene, trenger hjelp, er ikke klar til å stå på egne bein enda...

 

Uka som gikk hadde jeg 1913 kcal i snitt om dagen og trent 17 TP og allikevel gått ned 100 gram. Så veldig fornøyd med det, da.

 

Bronzee - håper du får til å gå ned de siste kiloene. Lykke til videre og ser gjerne at du titter innom, både vist vi blir her og vist vi starter en "hold vekten forum"

 

Vanngym her i dag og det ble 2,2 TP, så fin start på uka.

 

Flott tirsdag til dere alle og gi meg tilbakemelding om jeg skal lage et forum i holdvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei var det mange gamle kjente!

 

Etter et lite forsøk på lavkarb og litt lang sommerferie er jeg tilbake på GR!

 

Nå er det 7 kilo ned og fant meg en helt ny tråd å henge meg på , men moro å se hvor flinke dere har vært siden sist! Gratulerer med oppnådd mål alle flinkiser!!!

 

Jeg har begynt uka bra med 1600 kcal og 5 trimpoeng i dag!

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med om du lager en ny tråd, Tjorven, og det tror jeg nok de fleste her gjør. For nå kjenner vi jo hverandre ganske bra etter en lang periode ( år for flere her).

 

Eller lar denne gå ut året, så vi fremdeles kan rekke dit vi har tenkt oss før HV?? Kanskje en tilmålt tid kan veie litt på motivasjonen også?

 

Kringle søndagen har ikke satt noen spor, her er det fremdeles HV på 65,3. Men jeg fyser ikke på nybakt kringle mer, og det vil nok vare en stund...

 

Har ei uke fri nå, etter all jobbinga,og det blir ei travel danse og trimuke. Håper det kan slå ut på vekta. Igår fikk jeg endelig til Rørospolsen, nå skal den pusses på, for det er en morsom dans. Idag er det leikdans, og imorgen skal vi på leik besøk til en annen by.

Morsomt og sosialt, og flott trim.

 

Møkka vær idag og ( det kommer iallefall ned ferdig måka! ) men tur blir det lell.

 

Purresuppe av egen avling høres flott ut, nukk! Hadde stor grønnsakhage selv engang, og kan ennå kjenne gleden ved å hente inn ferske grønnsaker. Dyrker du for produksjon, eller til selvbruk? Du som har kuer, bruker du noe av råmelka i matlaging? Jeg har alltid fått kjøpt av noen venner, lagd puddinger av den, men nå har de ikke kuer mer, så jeg må ut på bygda og se om en kan finne noe.

 

Skulle gjerne ha dyrka noen tidligpoteter, det var noe av det beste å hente inn, kokte med smør og dill på...nam! - men tomta mi er stort sett stein. Dessuten har vi jo de sleipe brune her, som kravler og spiser og slimer til alt Æsj!

 

Ha en god tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei var det mange gamle kjente!

 

Etter et lite forsøk på lavkarb og litt lang sommerferie er jeg tilbake på GR!

 

Nå er det 7 kilo ned og fant meg en helt ny tråd å henge meg på , men moro å se hvor flinke dere har vært siden sist! Gratulerer med oppnådd mål alle flinkiser!!!

 

Jeg har begynt uka bra med 1600 kcal og 5 trimpoeng i dag!

Ha en fin uke alle sammen!

 

Takk skal du ha.

Koselig å høre fra deg.

Håper du snart er nedi ønsket vekt, snart og kan begynne på hold vekten.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hadde håpet at vi kanskje hadde fått med noen flere og nye vist en startet en HV forum.

For selv om vi har igjen 2-3 kg, kan vi ta de der inne, også.

 

Har skjønt av flere forum at mange her ute er jojo-slankere...

De går ned, starter å spise alt og går opp igjen, så er det nye slanking.

Ettersom denne forumet hele tiden har poengtert livsstilsending, og ikke slankekur, har vi mye å gi andre som vil holde vekten.

For for min del - Jeg skal aldri over 68 kg, igjen. Aldri.

Helst ligge innenfor 62-66 kg.

 

Jeg vil gjerne ha en HV-forum som er aktiv.Ikke bare en gang i uka, eller en gang i måneden... fokus for meg, er å fortelle andre hvordan en klarer seg.

Men etter ett halvt år med HV, vil det etter bli rapport en til to ganger uka. Så blir det sjeldnere og sjeldnere...

Dette ble vist mye HV, dette ;)

Venter vi til etter jul, har vi vel gått opp så vi må gå ned før vi holder vekta, igjen ;)

Så jeg får se hva jeg gjør. Dere får beskjed.

 

Jeg har trent bra i dag, 4,5 TP er det blitt.

 

God kveld og flott onsdag til dere alle.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven. Eg er verkeleg imponert over treningsmengdene dine. Føler nesten eg må gå ut no... Men i staden skal eg ta ein skikkeleg tur i dagsljos i morgon. Eg blir gjerne med på holdevekten, altså. Eg har tenkt å buyrje der uansett etter dette kurset. Sjølv om eg føler eg må ned tre kilo framleis. Eg satsar på å ta det over tid, og iallfall ikkje gå opp i vekt. I dag har eg gått mange skritt i fjoset. Hadde eg hatt skrittelleren på meg, hadde eg visst kor mykje. Så det skal eg prøve å gjere i morgon. Driv elles å funderer på kva treningsmål eg skal finne meg. Eg hadde meldt meg på Inga-Låmi - men så sa eg ja til tyrkiatur akkurat da. Irriterende! Gode tips til artige mål på ski, sykkel eller jogging - tas imot med takk. Ellers vonar eg på nokre toppturar til sommaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med om du lager en ny tråd, Tjorven, og det tror jeg nok de fleste her gjør. For nå kjenner vi jo hverandre ganske bra etter en lang periode ( år for flere her).

 

Eller lar denne gå ut året, så vi fremdeles kan rekke dit vi har tenkt oss før HV?? Kanskje en tilmålt tid kan veie litt på motivasjonen også?

 

Kringle søndagen har ikke satt noen spor, her er det fremdeles HV på 65,3. Men jeg fyser ikke på nybakt kringle mer, og det vil nok vare en stund...

 

Har ei uke fri nå, etter all jobbinga,og det blir ei travel danse og trimuke. Håper det kan slå ut på vekta. Igår fikk jeg endelig til Rørospolsen, nå skal den pusses på, for det er en morsom dans. Idag er det leikdans, og imorgen skal vi på leik besøk til en annen by.

Morsomt og sosialt, og flott trim.

 

Møkka vær idag og ( det kommer iallefall ned ferdig måka! ) men tur blir det lell.

 

Purresuppe av egen avling høres flott ut, nukk! Hadde stor grønnsakhage selv engang, og kan ennå kjenne gleden ved å hente inn ferske grønnsaker. Dyrker du for produksjon, eller til selvbruk? Du som har kuer, bruker du noe av råmelka i matlaging? Jeg har alltid fått kjøpt av noen venner, lagd puddinger av den, men nå har de ikke kuer mer, så jeg må ut på bygda og se om en kan finne noe.

 

Skulle gjerne ha dyrka noen tidligpoteter, det var noe av det beste å hente inn, kokte med smør og dill på...nam! - men tomta mi er stort sett stein. Dessuten har vi jo de sleipe brune her, som kravler og spiser og slimer til alt Æsj!

 

Ha en god tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - eg dyrkar berre gras eg, rein profesjonelt. Vi hadde mandelpotet til eige bruk i mange år, og vi elskar mandelpotet. Men vi blei litt lei av mykje arbeid og lite avling, så nå har vi pause. I staden kjøper eg av ei venninne som driv stort. Armen min var vond i heile juni, så det var berre såvidt eg fekk ordna litt i ein kaldbenk. Kjøpte ei potte med mange, mange små purrer (dei såg ut som graslauk) og planta, det er lettvint. No er dei framleis ikkje store, men 1-2 cm i diameter, og eg likar å hauste. Eg har og rukkola i kaldbenken, som eg framleis kan hauste inn. Før om åra har eg hatt blant anna rødbeter og brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei.

 

Flere av oss er jo nesten i mål... i hvertfall sekstito (Eva), nukk, cecilie og jeg, og jeg vet ikke om det er flere som er med i denne tråden nå, så kanskje vi skal ta det siste på HV-forum. Kanskje smoothie blir med der, også, som er dreven i å holde vekta...

Jeg kan godt lage et forum der ute, vist noen blir med.

Vil ikke være der alene, trenger hjelp, er ikke klar til å stå på egne bein enda...

 

Uka som gikk hadde jeg 1913 kcal i snitt om dagen og trent 17 TP og allikevel gått ned 100 gram. Så veldig fornøyd med det, da.

 

Bronzee - håper du får til å gå ned de siste kiloene. Lykke til videre og ser gjerne at du titter innom, både vist vi blir her og vist vi starter en "hold vekten forum"

 

Vanngym her i dag og det ble 2,2 TP, så fin start på uka.

 

Flott tirsdag til dere alle og gi meg tilbakemelding om jeg skal lage et forum i holdvekten.

Hei igjen alle flinke damerO:-), lenge siden sist. Jeg har holdt meg litt utenfor forumet noen uker rett og slett for å teste meg selv litt og fordi jeg blir litt lei av rapportering. Har faktisk gått ganske bra å klare seg på egenhånd, selv om jeg har hatt mine utskeielser så har de vært bevisste valg, noe jeg synes er viktig. Jeg vet ikke vekta mi nå, men sist jeg var på så var jeg 68,8 så da har jeg holdt det ganske stabilt. Greit å bevise for meg selv at jeg har klart det uten støtte for da vet jeg at jeg klarer det senere også. Har fått tilbake fin flyt på trim nå, trener 3 morgener før arbeidstid på trimrommet på arbeid. Da blir det tredemølle en halv time og et kvarter styrke. I tillegg går vi annenhver kveld tur ca tre kvarter, så det blir ganske bra tilsammen. Kjenner at det hjelper slik at kroppen blir strammere. Var og kjøpte meg nye bh'er og da var det 80 c som var str, mot 90d sist jeg kjøpte, mye borte!!O:-). Blir gjerne med på HV fremover ja, flott at du vil ta ansvar Tjorven. Jeg kommer ikke til å bli så veldig aktiv, men ukentlig rapportering på status vekt og trim gjør jeg gjerne. Så får vi se hvordan status er 1 januarO:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten rapport frå meg: Fekk gått tur med venninne i 40 minutt, i tillegg blei det 80 minutt styrketrening - såg på videoen og fann fram håndvektene og vips gjekk tida. Så no kan eg legge meg med godt samvit, og litt støle muskler - herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vinker*

Heisann og hoppsann damer, her er jeg :D

 

Eksamen i helgen - fredag kl 12 til mandag kl 12. Det tok på! Spiste mye tull ja - akkurat som med eksamen i gamle dager. Smågodt både fredag lørdag og søndag, marsipanpølser fredag og en troika lørdag. Føltes som verdens største utskeielse. I virkeligheten ble det nok ikke mer enn en vanlig lørdagskveld for et års tid siden... Dessuten ble det lite annen mat - mest instant havregrøt og sånn rask mat (alene hjemme).

Uansett - jeg jobbet døgnet rundt, var først i seng mandag morgen 05:15, og spiste jevnt natten gjennom for å holde hodet våkent. Med lite søvn og magen full landet vekten mandag morgen 07:00 på 71,5 kilo.

Og da ble jeg SUR! Har IKKE NOE LYST TIL å gå ned samme kilo fra 71,5-70,5 enda en gang - jeg vil ned til 68. NÅ.

Kjente jeg trengte en liten loggepause - jeg har ikke logget mat på en uka nå. Men jeg har trent 500-600 kalorier hver dag unntatt tirsdag. Og jeg har spist sunt. Og jeg veide 70,5 i morges. Så det går greit.

 

Har løpt på meg knevondt igjen, så i går fikk jeg satt opp nytt styrkeprogram - splitt. Skal kjøre to dager tung overkropp og to dager enda tyngre mage/rumpe/lår i uka, og en dag intervalltrening med litt sykling etterpå frem til jul. Og prøve å gå ned til under 70 kilo, men jeg vet ikke hvor jeg skal hente det fra altså... Klarer jeg målet er jeg godt trent og på all-time-low vekt når jeg entrer poolen på Gran Canaria 22. desember B) B). Om jeg klarer å finne et sted som selger bikinier nå da - den fra i sommer har ekko i BHen :P:rolleyes:

 

Jeg blir gjerne med på HV, Tjorven. Jeg er jo egentlig fornøyd. Målet da jeg startet var 70 kilo,og jeg er så godt som der. Målet på 68 har kommet i ettertid. Kjenner uansett at jeg trenger noe. En forandring av et slag. For å finne motivasjonen til å ta de siste. Kanskje er HV riktig sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

*vinker*

Heisann og hoppsann damer, her er jeg :D/>

 

Eksamen i helgen - fredag kl 12 til mandag kl 12. Det tok på! Spiste mye tull ja - akkurat som med eksamen i gamle dager. Smågodt både fredag lørdag og søndag, marsipanpølser fredag og en troika lørdag. Føltes som verdens største utskeielse. I virkeligheten ble det nok ikke mer enn en vanlig lørdagskveld for et års tid siden... Dessuten ble det lite annen mat - mest instant havregrøt og sånn rask mat (alene hjemme).

Uansett - jeg jobbet døgnet rundt, var først i seng mandag morgen 05:15, og spiste jevnt natten gjennom for å holde hodet våkent. Med lite søvn og magen full landet vekten mandag morgen 07:00 på 71,5 kilo.

Og da ble jeg SUR! Har IKKE NOE LYST TIL å gå ned samme kilo fra 71,5-70,5 enda en gang - jeg vil ned til 68. NÅ.

Kjente jeg trengte en liten loggepause - jeg har ikke logget mat på en uka nå. Men jeg har trent 500-600 kalorier hver dag unntatt tirsdag. Og jeg har spist sunt. Og jeg veide 70,5 i morges. Så det går greit.

 

Har løpt på meg knevondt igjen, så i går fikk jeg satt opp nytt styrkeprogram - splitt. Skal kjøre to dager tung overkropp og to dager enda tyngre mage/rumpe/lår i uka, og en dag intervalltrening med litt sykling etterpå frem til jul. Og prøve å gå ned til under 70 kilo, men jeg vet ikke hvor jeg skal hente det fra altså... Klarer jeg målet er jeg godt trent og på all-time-low vekt når jeg entrer poolen på Gran Canaria 22. desember B)/> B)/>. Om jeg klarer å finne et sted som selger bikinier nå da - den fra i sommer har ekko i BHen :P/> :rolleyes:/>

 

Jeg blir gjerne med på HV, Tjorven. Jeg er jo egentlig fornøyd. Målet da jeg startet var 70 kilo,og jeg er så godt som der. Målet på 68 har kommet i ettertid. Kjenner uansett at jeg trenger noe. En forandring av et slag. For å finne motivasjonen til å ta de siste. Kanskje er HV riktig sted?

 

Hei og hopp - kjenner meg igjen i det du skriver ja:-).

Du greier å komme under 70 ganske raskt, det kjenner jeg på meg:-)

Samme følelse har jeg for tallet 68 som jeg så vidt har vært under, og som er mitt mål.

Målene er så nærme at vil vi dit så greier vi det.

 

Gran Canaria kaller for meg i februar og da satser jeg på laveste vekt ever og god fysisk form:-). Herrrrliiiiiiiiiiiiii:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer.

 

Cecilie - Hadde tenkt å sende ut etterlysning på deg ;)

Under eksamen har vekta lett for å leke litt sitt eget liv.

Døgnrytmne og alt blir ødelagt.

Gratulere med vel overstått eksamen.

Og husk hva min ernæringsfysiolog sier; 2 kg opp og ned er ingen vektnedgang eller oppgang. Det går fort å komme ned igjen eller opp 2 kg.

Derfor er det lurt å ha 2 kg opp og ned fra ønsket vekt når en skal holde vekta.

Vet ikke om jeg klarer å holde meg unna og logge mat over en periode.

Men når jeg når mitt endelige mål, håper jeg at jeg får til å glemme inn og ut en periode.

Selvsagt blir jeg trene med pulsklokke, men ikke pga TP.

Jeg kjøpte bikini på Sportsman nå. Den er kommet til posten i dag, så er spent på om den passer. Men kostet bare 99 kr, så ingen kapital å mistet vist det går galt. Adidas til og med, tror jeg..

 

Nukk - Ja det er utrolig hvor for tiden går når en trener. Det er jo faktisk moro ;) Tur med venner er veldig lurt. Lettere å komme seg ut da.

 

Smoothie - Koselig å se deg, igjen, også. Savner dere når det blir for lenge mellom. Men begynner vi på HV, er det jo greit å logge uka, en gang i uka, når en veier seg. Mandag kanskje??

 

Da har vi igjen sånn ca 1,5 kg alle tre da, før vi er der vi håper å være på, og så har vi litt til for å pusse ;)

 

Jeg driver å filosoferer veldig på hva slags overskrift jeg skal ha på HV siden. Noen forslag fra dere??

Vil jo ha ei gruppe som er stabil et helt år.

Selvsagt med rapportering som etter hvert blir en måned mellom hver gang, kanskje. Men som kommer inn når det er på tur til å gå feil vei.

 

Her er det 65 tallet som er magisk. Kommer ikke under det. Men så ligger jeg på nesten 1900 kcal i snitt om dagen, også, da.. men trener bra.

 

God helg til dere alle og flott fredag videre.

 

Her blir det julemesser og tur og julegrantenning i helga...

Lillejulaften er om 1 måned. Tiden går fort nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...