Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har vist gått litt i dvale jeg...

Ikke trent siden tirsdag.

Ikke vært helt i form.

Så får se om jeg orker dans i kveld.

Men kurs og dans imorgen skal jeg ta med meg.

Håper ei venninne skal sitte på med meg, for da kommer jeg meg i vei, i dag, også.

 

Ble hele 1940 kcal i går, også. Men litt mindre enn dagen før.

Ingen trening.

 

Så får bare ta meg selv i nakke og komme meg på dans i kveld. For det er jo så moro.

 

Eva - Nei, jeg har ikke vært ute for at det jeg skriver blir borte. Selv ikke når jeg går bort og kommer tilbake etter opptil 30 min er det borte det jeg driver på. Synd du sliter slik. For ikke moro når det en skriver blir borte.

 

Cecilie - Ja, det høres ut som du tok i litt for hard da du løp så lenge. Jeg bruker knebeskytter, termobeskytter på kneet når jeg trener. Noen ganger beskytter med magneter og føler at det hjelper.

 

Ja, jeg fant også ut i mai, da jeg startet å trene igjen, at jeg ikke må starte for fult. Begynne forsiktig og øke etterhvert. Uansett om jeg følte meg i bedre form enn det jeg trente.

 

God dag videre og flott lørdag og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, Eva, høres ut som om noe er galt hos deg.

Enten med nettet eller noe annet.

Telenor skal vel være bra. Jeg har NextGentel, selv, og selv om jeg bor langt unna sentralen og ikke kan få det raskeste nettet, så er jeg veldig fornøyd.

Ikke noe problem med GR.

Så synd du sliter så fælt.

 

Blir vist ikke dans på meg i helga.

Ikke helt i form, men tror ikke det er hovegrunnen.

Har lagt på meg litt og føler meg feit og ekkel og da har jeg lett for å gå i hi...

Det er jo ikke mer enn ca 1,5 kg, så det er jo bare tull.

Men jeg klarer ikke spise mindre og kommer meg ikke ut på trening.

Ute er det grått å trist, så håper jeg blir i bedre "Humør" når jeg får vært i Riga...

Blir jo en del badedrakt-gåing der, og under massasje blir det jo ikke mye klær på... Er treningsrom, også, så får se om jeg får trent litt. Men det er jo ikke så mange dager vi skal være der da....

 

God lørdag til dere alle.

Og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med deg, Tjorven. Å føle seg feit og ekkel etter 1,5 kg opp er bare TULL. Samtidig er det helt relevant, og noe vi alle kan kjenne oss igjen i tror jeg. Vi er så fokusert på nedgang, på å spise riktig, trene mye, og å få resultater. Da er det lett å bli nedfor av å legge på seg. Jeg skal gjerne innrømme at det er min store frykt - og jeg hadde IKKE følt meg vel med å veie 72,5 nå etter et par uker på 71. FOr 4 måneder siden ville 72,5 vært selve drømmen!

 

Syns du skal kose deg i Riga jeg. Ikke tenke trening, men heller bruke tiden på noen gode spaserturer-gjerne i raskt tempo-for å se den fantastiske byen! Du skal jo bare være der et par dager, og om du ikke lever på sjokoladekake og øl, og er i aktivitet på dagene (man har jo gjerne mye mindre ren stillesitting på ferie enn på jobb), er jeg sikker på at du kommer ut i null uten å bruke dyrebar ferietid på svette apparater.

 

Her er det pauseuke. Det ser iallefall slik ut på ukesresultatene mine. Snitt på over 2000 kalorier før dagen i dag begynner - og bare 8 TP. Jeg skal nok hente inn noen TP i helgen så jeg lander rundt 12, og skal prøve å få bikka kalorisnittet under 2000, men noen stor vektnedgang blir det nok ikke. Målet var å lande under 70,5 denne uka - jeg håper det fremdeles, men forventer det ikke.

 

Kneet litt bedre i dag, men jeg kan ikke løpe intervall slik planen var. Det blir rolig langkjøring på ergometersykkel (gjeeeeesp) for å brenne noen kalorier, og så en skikkelig styrkeøkt i morgen. Skal ha masse besøk i helgen, da må vi gjerne spise litt på kvelden også - syns liksom jeg må servere litt. Men jeg trenger ikke spise så mye selv da...

 

God helg jenter! Og klem og god bedring til Tjorven, og til internettforbindelsen til Eva B) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - Uff, ja vi er noen merkelige vesen. Ja, jeg skal prøve å ikke stresse med trening når jeg er i Riga. Ikke tatt med joggesko eller treningsklær. Med badedrakten er med da.

Fortsatt sliten, men skal ha energimassasje i morgen, så da får jeg håpe det blir fart på meg, igjen :)

 

Jeg har vist en pauseuke, jeg, også.

Snittet denne uka blir på litt i underkant av 2000 kcal.

Trent bare 7,5 TP.

Vekta har lagt seg på 66,2 kg.

Fått til ei styrkeøkt i dag og i går, på ca 20 min hver dag.

Har jo kjøpt Kettlebells, så de må jo brukes, også.

De øker pulsen bra, så jeg ble svett jo.

 

Tok noen øvelser for kne i går og det var vist dumt, for nå er det ganske vondt.

 

God dag videre og flott uke til jeg kommer tilbake.

Blir jo ikke så mange dagene, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til deg, tjorven1 høres deilig ut!

Dårlig nedgangsuke her og..blir nok HV. Jeg håper motivasjonen blir sterkere neste uke.

Det går fort mot jul, og alle fristelser... Nå må en bruke alt av hva en har lært på livs stils omlegginga!!

Det der med styrketrening er fryktelig viktig ja. Selv om det kan virke kjedelig noen ganger, så bygger det opp skjelettet vårt, og er en stor hjelp til å holde dårlige ledd i gang ( har hatt slitasje gikt i snart 20 år, nå i de fleste ledd) Men de funker jo kjempebra til det meste jeg har lyst til, setter pris på det hver eneste dag. Slik hadde det ikke vært om en hadde sittet i ro og kjent/ tenkt på alt det vonde...

 

Uka som kommer har mange fridager, ingen unnskyldninger for å ikke gå på alt som er av morsom trim...

Har prøvd å rydde opp litt i maskinen min, ser ut til at det har hjulpet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har landet på snitt 1925 kalorier, og 13,5 TP. Har ikke vært på vekta siden onsdag, så jeg aaaaaner virkelig ikke hva jeg kan vente meg i morgen :o

Drømmen er å nå ukesmålet med under 70,5, men vet ikke om jeg tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Siste ord før jeg er tilbake fra Riga.

Bare spist i underkant av 1300 kcal i dag og da blir det "bare" 1881 kcal i snitt om dagen denne uka.

Jeg må ta meg sammen når jeg kommer hjem og ikke la høstdepresjonen ta overhånd.

Merket i dag da jeg trente og danset her hjemme på stuegulvet etter nydelig musikk, at noe av energien kom tilbake.

Disse dagene jeg er borte er det meldt nydelig vær herover, men håper det holder seg noen dager etter at jeg kommer hjem, også.

Livet blir litt lettere når været er bedre.

 

Får nok ikke meldt inn vekta før jeg drar.

 

Takk for lykkeønske om turen Eva og Cecilie.

 

Styrketrening er ikke så ille med Kettlebells, strikker og stor ball hjemme på stuegulvet ;)

 

Ja, hadde vært godt å være nede på 63 kg til jul, så en har litt å gå på. Men er jeg i form blir det jo mye dans, så da holder jeg kanskje vekta i jula, også.

Er vant med veldig aktiv romjul.

Familien har veldig sund julemat, også. Selvsagt ribbe og pølse, og innmatpølse på julekvelden. Men vi bruker veldig mye grønnsaker, så det går ikke så mye av tilbehøret ;)

 

Ha det bra så lenge og lykke til med veiingen disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 700 gram denne uka :o :o :o .

 

Liker ikke det helt - har tross alt ligget under 2000 kalorier i snitt, og HV-inntaket mitt skal jo ligge rundt 2500. Men det kan jo være tilfeldig da, eller for stor økning fra en uke til en annen. Har dessuten sovet veldig dårlig de siste 4-5 dagene (sjuke unger), det pleier gjerne å spille inn på vekta for meg.

 

Uansett - målet er å bli kvitt de 700, og 300 gram til denne uka. Skal ut med en god venninne på lørdag, og har lyst til å føle meg bra.

Så her blir det veiing daglig, og full skjerping.

 

Første mål er under 71 igjen - det bør gå på et par dager håper jeg. Har jo ligget under 71 de siste to mandagsveiingene - så jeg tenker det bør gå greit, og er mer en justering.

Bare få litt søvn snart så *gjeeeesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en dame på 43 år,mann og 3barn.

Har de siste 10 årene hatt ca 10 kg for mye.

Har alltid trent, og er aktiv som trener, men er veldig glad i søtt,så det nok min last...

Nå er jeg veldig innstilt på å få bort 10 kg.

Da tror jeg det er fint å være flere sammen og støtte hverandre.

Så dette må vi klare. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MA, velkommen i tråden :) Så du var innom her for en ukes tid siden også.

Det er veldig støtte i å være flere sammen som har noenlunde samme mål.

Selv har jeg gått ned 6 kilo på like mange måneder, og er fornøyd med det. Et par-tre kilo igjen, så er jeg i mål. Men jeg kjører samme opplegg nå som for 6 kilo siden da.

 

I tillegg til å være for lite aktiv i perioden med småbarn, har jeg også søthunger som største last. Jeg kunne spist kaker og is og sjokolade hver eneste dag, men det går jo ikke. Min erfaring gjennom siste halvår er at å være "flink" en stund gir så gode resultater at det faktisk etterhvert blir en vane. Men erfaringen er også at om man lar det glippe litt er man fort inne på det gamle sporet. Fokus er viktig for meg.

 

Hva trener du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg MA, hyggelig med nye på tråden. Har du gått på GR kurs før?

 

Vekta gikk opp med 400 gr her idag, begredelige greier..har ikke vært flink med kalorier, snitt på 1850 denne uka, men 17.6 i trimpoeng. Kan trene masse, men det ser ut som det er mest kalorier det kommer an på her i gården. Dessuten er jeg av den ganske rolige typen, ikke noe ekstra kaloriforbrenning utenom øktene.

 

Har futten gått ut av oss her foreløpig tro?? Leter etter START PÅNYTT/ KOM IGJEN knappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - i dag kom eg under 67 kg - 66,6 kg for å vera heilt nøyaktig. Men magen er her enno, så eg kan ikkje vera fornøgd, sjølv om talet ser ganske bra ut. Har ikkje trent sidan fredag pga mykje arbeid, men satsar på litt styrketrening i kveld. Her er det snø- og isføre og ikkje så fristande ute nett no. Men vonar på ein venninnetur denne veka og, det er så triveleg. Trener foreløpig berre på matte og utan vekter, brukar kroppen som vekt og den er visst tung nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nukk68- du er jo kjempeflink, det går unna på vekta, målsetning og vel så det! Du er et eksempel for oss andre, som strever med de minus 0,5 vi satte oss som mål ( det blir jo heller feil vei...)

Men ting går i rykk og napp, vi har fremdeles en stund igjen før jul. Denne uka skal jeg prøve litt mer, skrive opp en liste med meny for dagene og prøve å holde meg til den...ingen innfallsmetoder. Det er jo en jobb å gjøre, dette her!

 

Lykke til for oss alle denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lykke til for oss alle! Huff og lell - jeg likte ikke å gå opp altså. Nå er det veiing daglig og fullt fokus denne uka. Ned 100 g fra i går til i dag, slik skal det fortsette HVER DAG og vel så det om jeg skal nå ukesmålet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram kursbøkene fra GR igjen, ganske morsomt å lese på nytt. Veide 75 da jeg begynte på kurs ( hadde tatt 11 selv før det, over laaang tid).

 

Det er faktisk noe av det lureste jeg har gjort noen gang, å gå det kurset!

 

Og bøkene er fine å ha. Lurer på om en kanskje skulle kjøpe nyeste utgave, om de har forandra seg noe særlig da.

 

Skal bruke de flittig nå, lage en ny kolonne hvor det ikke står 75 på toppen, men 65 tenk det!!! Kjenner jo hvor glad og fornøyd en er, sett på bakgrunn av dette, og når det bare er noen små fillekilo igjen!

 

Det må da være en smal sak å kjøre samme tempo ( men må regne om igjen en del av de gamle tinga, med 65 som basisvekt denne gang) Det resulterer jo f eks i at basis behov har gått ned osv.

 

Det står jo så mange fine oppskrifter også i bøkene. Ser hvor fort det er å spise samme maten og om igjen og om igjen, selv om det er sundt, blir det fort kjedelig.

 

GR har vel også andre egne oppskriftbøker, noe å ønske seg til jul kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg idag og hele -400 gram, endelig klarte jeg en uke med fin nedgang:) er hoppende glad og fornøyd, føler meg flere kilo lettere:) og håper og satser sterkt på en fin fortsettelse.

 

Flott nedgang på deg Nukk68:) gratulere.

 

Cecilie1, det er aldri kjekt når vekten går oppover det er sikkert, husk at det er kun du selv som kan gjøre noe med det:)

 

Velkommen til tråden MA:) kjekt at du vil være med.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Bronzee - vel unt! Nå er du i gang :-)

 

Ja, det er bare meg som kan gjøre noe med dette, og det skal jeg også! Men håper jo at jeg etterhvert skal kunne innta 2000 kal i snitt uten å legge på meg, derfor jeg ble litt bekymra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Bronzee - vel unt! Nå er du i gang :-)

 

Ja, det er bare meg som kan gjøre noe med dette, og det skal jeg også! Men håper jo at jeg etterhvert skal kunne innta 2000 kal i snitt uten å legge på meg, derfor jeg ble litt bekymra...

 

 

Kjenner meg igjen der, i fjor på denne tiden veide jeg 68,5 til 69 kilo og var så fornøyd men ville ta av noen få kilo til. Da slapte jeg for mye av pga jeg nesten var i mål, og i stedet for å ta mer av så la jeg på meg uke etter uke. Jeg tror det er viktig å være i fokus helt til oppnådd vekt er nådd og litt til for å ha litt å gå på når vi stabiliserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mykje skryt. Eg synest de har vore flinke som har gått så mykje ned, og berre har att nokre få kilo. Det er klart dei siste kiloa sit hardare, så da må ein sikkert skjerpe seg ekstra. Sjølv har eg vore ned i 62 kilo for to år sidan, men eg gløymte fokuset etterpå, så no skal eg ikkje berre ned, men halde meg på 63 kg lenge. Planlegg difor å gå Hold vekten -kurs etter dette kurset. No er eg allereie halvvegs og eg kjenner eg har litt prestasjonsangst: Vil eg klare å halde fokus? Eg har allereie sklidd ut nokre dagar, men likevel har vekta gått ned. No er eg i tillegg streng med meg sjølv og går kun på vekta mandag morgon - ikkje noko tull meg veging i tide og utide. Veret er skikkeleg ruskete, så eg trur det blir handletur og fjosarbeid på meg i dag. Eller skal eg gå tur, tru? Fælt å ha så mange valg... Uansett: Ha ein fin dag, alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde vekt-fokus er nok viktig ja. Og skummelt.

Jeg har gått ned 1 kilo i måneden i snitt siden jeg startet - det er sakte men sikkert. Allikevel kan jeg ikke fortsette å leve på 16-1700 kalorier pr dag resten av livet, det blir for snevert. Jeg er veldig spent på hvilket inntak jeg skal ha for å stabilisere etterhvert, og tenker det får gå seg til. En ting er iallefall sikkert, og det er at jeg skal øke veeeeldig forsiktig og kontrollert når drømmevekten er oppnådd.

 

I motsetning til deg Nukk, så veier jeg meg nær hver dag. Jeg har en app på iPhonen min hvor jeg logger vekta, den regner ut "faktisk vekt" uten å ta hensyn til svingningene. Det er litt betryggende syns jeg. Jeg syns det å hoppe på vekta hjelper meg å holde fokus, og spesielt når jeg sliter litt.

Jeg gikk opp ganske mye denne uken - til 71,5 på mandag. Da er det godt å vite at med fullt fokus, riktig kost til riktig tid på døgnet, og trening, er jeg nå ned 800 gram igjen til der jeg var før forrige helt. Og appen min sier at min faktiske vekt nå er 71 kilo - altså mer enn jeg veide i dag, men mindre enn jeg veide på mandag. Har vurdert å føre inn "faktisk vekt" fra appen på mandager i stedet for det vekta viser den morgenen. Men har kommet til at siden jeg er tyngst mandag morgen (etter helgens utskeielser), er det best å logge den vekten, verre blir det jo ikke.

 

Uansett - jeg er nå snart nede på målvekta for neste mandag, så om jeg klarer å kontrollere helgen kan dette gå riktig så fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har bøkene til GR fra nyere år, står det en utregningsmodell der som jeg tror er veldig bra ( side 22 i sesongboka vinter/ vår 2011). Står flere slike på nettet i andre klubber også.

 

Jeg skal ha 2053 kal p dag for HV, vel og merke om en har 2 trimpoeng også !

 

Om man skal tape vekt, må en redusere kalori inntaket med 500 til 800 p dag, opp til 1000 om en har mye... Så det er hårda bud. Dette er GR sine ord.

 

Det stemmer for meg, det der. Må ned i 1500, ellers skjer det veldig lite.

 

Jo mer man går ned, jo mindre blir basisbehovet. Så om en slutter med trening, må en spise som en fugl...

 

Derfor er det så utrolig viktig å finne en lystbetont trening, som en kan ha leeenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekstito: jeg må og langt ned, helst til 1200-1300 for å gå ned i vekt. Jeg har testet 1 døgns kcal forbruk med pulsklokken. Jeg forbrenner ikke mer en 1750 kcal på en dag uten trening. Ved trening kan jeg spise ca 400 kcal mer. Det er jammen ikke mye. Nå teller jeg veldig kcal om dagene og håper på en fin nedgang neste uke og.

 

Tenkte å veie meg på fredag neste gang også på tirsdag igjen som er veiedagen min. For jeg pleier også veie meg hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...