Gå til innhold

Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja, her ble første gave levert i går, og da traff vi hverandre på Egon. Så da ble det ikke så ille ;)

 

Eva - synd 64-tallet forsvant da. Men det kommer tilbake, en vakker dag ;) Jeg snuste jo på det i august... men siden da har jeg ikke sett det... Men ser ut som jeg er på kurs nedover, sakte men sikkert... Så vi skal klare det, Eva.

 

Cecilie - Heldig du som kan tenke på bikinien, veldig snart... Her blir det nok bobledress i lang tid fremover ;)

 

I dag har det ligget mest på - 16 grader, her. Nå i kveld er det over 18.

Håper det blir litt mildere i morgen, ettersom jeg skal ut på flere turer, som nok tilsammen blir 2 timer...

 

Flott tirsdag til dere alle.

 

Nukk - du er savnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere egentlig? Jeg bor i Akershus, men jobber i Oslo. Har vært mye på *** vinterstid pga familie, og må si at jeg heller vil være der i -30 enn i Oslo i -15 som det har vært siste dagene. Det er driiiiitkaldt!! Jeg lurer på om jeg fryser ekstra fordi fettlagrene er borte også.

Tar bussen til jobb, så om morran er det på med nordheim boblebukse størrelse 3 nummer for stor (snurper igjen med belte), diger dunjakke, vinterstøvler, hals osv osv. Føler jeg ser ut som søstera til Michelin-mannen, men skit samma, jeg orrrrrker ikke frrryse <_</>

 

Men om under tre uker er det pina colada på bassengkanten med barna på bamseklubb og bikinien på. Det blir deilig altså! Får en hel uke inklusive julaften, og etter en laber sommer skal det bli godt. Vi skal "bare" til Gran Canaria, så voldsom varme blir det ikke og det blåser gjerne en del, men tskjortevær er nok for meg egentlig. Og hvile, og mange gode bøker. Og noen som lager all maten for meg, og tar oppvasken etterpå. Jo, det skal bli deilig.

 

Skulle gjerne bikka under 70 før jeg dro, men innser at tiden er i ferd med å renne ut, så det får bli som det blir. Skal prøve å fokusere litt ekstra de siste ukene i allefall.

 

Ha en strålende og godt påkledd dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Må bare inn å rapportere vekta i dag, ikke veiedag, offentlig men... Ja, gikk som vanlig på vekta og den viste 64,8 kg, så jeg måtte sjekke flere ganger, men samme vekta hver gang ;) Håper dette varer en stund fremover nå :D

 

Jeg bor i en av Mjøsbyene, heldigvis den varmeste av dem ;)

Bodde i Oslo i flere år og jeg brukte å si at 10 kalde inni der er som 20 herover.

Ja, for de var virkelig kalde.

 

I dag har jeg vært ute å gått i 16 kalde. Men bare 30 min * 2, inne og fikk igjen varmen.

Verst med ansiktet.

Nei, jeg orker heller ikke gå å fryse, så her er det ull under, ullgenser og bobledress utenpå, når jeg skal ut. Gå å fryse for å ta seg ut, orker jeg ikke lengre.

Har med skjørt som jeg tar på når jeg kommer dit jeg skal, vist jeg skal til noe, da ;)

Skjerf godt opp til nesa ;)

Så frisk og fine farge en får i kinna :)

Denne turen ga meg 3,5 TP, og jeg som skal ut på en ny tur, snart. Blir nok ett par TP der, også.

 

Nei, Grand Canaria er er vel ikke så varm i desember heller. Men helt sikkert varmere enn her. Men har jo hørt om noen som har vært nedover i desember og våknet til snø, men det gjør ikke dere. Ja, kunne virkelig tenkt meg å komme bort til litt varmere klima nå.

Dere drar nedover hver jul eller??

Akkurat julekvelden og de første juledagene vil jeg feire jul her. Men så kunne jeg godt tenkt meg å dra.

Har vært i Egypt før jul for noen år siden, men det ble for kaldt for meg. Hadde med meg alt for lite med klær.

 

Jeg har alltid vært frysepinne, og frøs når jeg var tykk, også, men kanskje ikke så mye som nå. Trives best med godt over 25 grader inne, men kan ikke det for da fryser en ihjel når en kommer ut. Men 23 må jeg ha, minst. Liker ikke å gå med alt for mye klær på meg inne, derfor går jeg ikke bort så mye til folk heller. Fryser bestandig da. Selv med masse klær på meg. Mange har det jo kaldt på badet, også...

 

Men nå må jeg pakke meg inn i klær og komme meg ut i kulda, igjen. Ser at den er stigende...

Blir kaldt på veien hjem da...

 

God dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med fin vekt, Tjorven!!! :D/> :D/> :D/> :D/>

 

Vi var på Gran Canaria i fjor til jul også - første året.

På Gran Canaria i fjor hadde vi fin temp med 25/26 grader på dagen og 15/16 på kvelden/natta. God norsk sommer altså. Jeg er ikke så god på varme heller jeg, tropenetter er ikke drømmen min.

Jeg har også vært i Egypt i desember, med samme erfaring som deg. For kaldt. Var alene på stranda, lå og frøys på trass med 1000 fluer surrende rundt. Ikke igjen. Vi var i Hurgadha, og det var en masete by med masse sinte menn, jeg reiser ikke dit igjen. Hadde noen flotte dager i Kairo, men tror nok jeg finner andre favoritter.

 

MEEEEEN - jeg er veldig redd for å gå på en smell med røykinga må jeg si. Sommer og sol og syden og vin (bare litt, vi har med ungene) har alltid vært røyk også. Må finne en god erstatning og være forberedt på suget. Og erstatningen kan IKKE være spiselig... Hm - ikke så lett nei. Strikking er liksom ikke helt på sin plass på verandaen :blink:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

 

Takk skal du ha, Cecilie, håper bare det holder en stund fremover nå da :)

 

Ikke moro å miste noen som er kjært og nært. Håper det ikke var noen som var på Utøya...

Tenkte mye på alle de tomme stolene før jul i fjor, det må være noe av det tøffeste noen opplever.

Ja, noen ganger kan det være godt å få nye tradisjon etter noen leit har skjedd. Å må jo si jeg synes det hørte herlig ut med 26 varmegrader om dagen, selv i jula, også :)

 

Cecilie - du kom deg gjennom sommeren ute å sprekke, (begynne å røyke igjen), så da går det nok bra i jula, også, skal du se :) Tror du at suget kommet så lenge etterpå da??

Vist du overbeviser hode ditt om at du blir kvalm og uvel av røyklukt, så blir du det. Jeg brukte den taktikken og det fungerte. I dag er jeg allergisk mot røyk. Blir skikkelig uvel nå noen røyker i nærheten av meg. Det lukter jo ikke godt.

 

Når jeg har vært i Egypt og jeg har vært der ofte, så er jeg på steder som minner meg om Kardemomme by. Utenfor sentrum, så det har vært stille og godt. Med lange strender. Så jeg liker Egypt godt. Reiste nedover hver høst og vår, før.

Men de siste 2 årene har det ikke blitt så mye av det.

Min reisevenn fikk seg dame og da ble han borte gitt ;)

 

Eva - Ja, det er aldri for sent å finne seg noen. Og en burde jo passe på før en blir over 80 år da ;) Men siden jeg var 25 år har jeg vært mest singel, så det er ikke bare bare skal jeg si deg ;)

 

Med batterilader fikk jeg liv i bil med en gang i dag. Men nå blir det motorvarmer. Kan ikke ha så upålitelig bil.

 

Dere må ha en flott torsdag. Det er jo snart helg, igjen...

Fått meg over 9 TP disse to dagene, bare fordi jeg måtte gå.

Eller småjogge har jeg gjort i kulda.

Når jeg hente bil i dag jobbet jeg hele veien. Mest ned og bortover, da. Men det ble da 20 min jogging ute i ett strekk. det er jeg stolt av ;) Jeg som alltid hatet jogging. Nå elsker jeg det. Så hva skjer.

Da jeg kastet håndball av oppvarming og langturer det verste jeg viste, og jeg dreiv jo med håndball fra jeg var 6 år til jeg var 36 år. Så jeg var jo i god form og hadde ikke problemer med å jogge, fordi jeg måtte. Plutselig har det blitt moro...

Kanskje jeg skal satse på minimaraton nå. Bedre sent enn aldri.

Jeg har jo vært med på danse maraton og Zumba-maraton. 4 timer dans, sammenhengende med 15 min pause etter 2 timer. Det var bare moro, men du verden å sliten en var på slutten ;)

Men jogge 4 timer er jo umulig da... eller ;)

 

Nok en gang. Flott torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]

Når det gjelder røyking, tror jeg også jeg kommer gjennom. Men det har alltid vært på sommeren/sydentur jeg har sprukket før, så jeg er i gang med forberedelsene mentalt. I sommer brukte jeg jo Champix-tabletter. Vet ikke om de virket egentlig, men det var en krykke. Har ikke så lyst til å begynne på dem igjen, vil klare meg uten. Får snakke litt med mannen, så går det gjerne greit. Jeg elsker jo å være røykfri, samtidig er det noe mentalt som sier at det blir ENDA litt deiligere med sol og ferie og barnefri kveldstid på verandaen om jeg får en røyk. Det er den lille "djevelen" som må temmes.

 

Ellers har jeg vært hos fysioen med det vonde kneet mitt. Han teipet meg sammen og sendte meg på tredemølla. Løp 15 minutter og ikke vondt i dag. Tegner godt for fremdriften. Men 1 time jogg skal jeg ikke gjøre mer (på en stund B)/> ). Håper å komme i gang med intervalltrening igjen i januar. Nå skal jeg trene bare masse styrke frem mot jul, og vurderer å ta treningsfri på sydenturen. Men hotellet har treningsrom, så det er slett ikke sikkert - jeg liker jo å trene, og det kan være spesielt deilig når resten av dagen er lat med mye mat.

 

Ellers syns jeg det er litt utfordrende nå. Jeg er så veldig glad i pepperkaker og gløgg. Og vi har det jo hjemme, de andre slanker seg jo ikke. Jeg har handa i pepperkakeboksen før jeg får tenkt meg om, men foreløpig har den kommet opp tom. Har unnet meg en kopp gløgg et par kvelder jeg har hatt kalorier "igjen". I morgen er det julebord, spent på serveringen der. Får holde meg "lett" gjennom dagen så jeg har litt å gå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - no er eg attende frå London - byen er altfor stor og tida så lita - men det var koseleg da. Vekta mandag viste 66,2 kg, så da har eg gått opp 200 gram. Lurer på om eg klarer å gå meir ned no som eg ikkje går på kurs? Ser ut som handa lettare finn sjokoladeskuffen, må eg seie. Og dessverre ingen trening pga lange dagar med lærarjobb og fjos i tillegg. Og i kveld skal vi diskutere pengelån, så zumbaen går ut. Men i mogon skal eg på symjing - det er allereie bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på ting en må slutte helt med. Jeg har også røyka en gang, men veldig lite, kanskje bare en pakke i måneden. Festrøyker var det nok. Men ble vel aldri så veldig glad i det.

 

Om en greier seg med bare en gang iblant da? Må en slutte likevel?

 

Men sånn er det vel med det meste en ikke burde. Ofte er det alt eller ingenting, ellers bærer det ut i gæliheta.

 

Var veldig glad i sjokolade en gang, men nå smaker det ikke så godt lenger, rett og slett. Kanskje fordi jeg synes jeg " ser" det legge seg på innsiden av årene mine og tette seg til. Og DET vil jeg ikke! Det er andre ting en vil 3 ganger så mye...

 

Nå har du vært flink Tjorven, hold fast på det fine 64 tallet nå! I morges var jeg bare noen gram unna og. Tror det er den kroppen som stritter imot igjen, den vil holde på den vekta den er vant til.

 

Det hender iblant at en ikke helt tror at det er sant, det der med minus 21 kg. Tar med meg L og M inn i prøverom, og må ut og hente Small, som sitter fint. Kjøpte meg en knall grønn topp til et sidt juleskjørt idag, ble jo så glad av det, både farven og størrelsen!

 

Fint å høre om bra tur, nukk, og den lille ekstrabagasjen der er ikke noe å snakke om! Du er jo flink og trene, det ramler snart av igjen!

 

Nå er det jo helg igjen, og vi går med stormskritt mot ribba... Gleder meg til den, og alt det andre! Så får vi være flinke med treninga, og ikke synke som steiner ned i sofaen hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie -

Må få si at du er sterk. Først dette og ca ett halvt år etterpå slutter du å røyke og legger om livsstilen, med trening, sundere mat og til å med går ned i vekt.

Du får huske på hvor farlig røyking er, at lungene blir som asfalt, å en må kanskje gå med surstoff på seg hele tiden. Kols har jo økt veldig... Håper jeg skremmer deg til ikke å starte igjen ;)/> Bra at beinet ditt tåler litt jogging, igjen. Du skal fortsette hos fysio??

 

Jeg røktet selv til for 10 år siden. 20 om dagen, og skulle egentlig aldri slutte med det... Men før en lengre operasjon med innleggelse på 2 uker etterpå, bestemte jeg meg plutselig, da jeg tok den siste røyken søndagskveld, at dette gidder jeg ikke lengre. Og har ikke giddet det etterpå. Det var en impulsiv handling som har blitt permanent.Da jeg skulle ut fra sykehuset, igjen, skulle en tro at jeg aldri hadde røkt. Før var det slik at det siste jeg gjorde før jeg satte meg inn i bil,var å ta en røyk, og det første, uansett avstand, når jeg stoppet var det å ta en røyk. Plutselig var jeg inne der jeg skulle og hadde ikke tenkt på at jeg skulle hatt en røyk, engang. Det var i august jeg sluttet og det var sol og fint og jeg satt å solte meg, og tenkte ikke at jeg skulle ha en røyk, jeg som satt og dampe skikkelig når jeg satt å solte meg, før. Så jeg bruker å si at jeg ble hypnotisert under narkose, så jeg sluttet så enkelt. Jeg gikk, også, ned i vekt etterpå. Helt merkelig og herlig. Har ikke savnet røyken en dag, og vil nok aldri ta en røyk, igjen. Det lukter vondt, smaker vondt. En blir, sies det, fortere gammel når en røyker. Dårligere kondis. Ja, hva mer negativt kan en si om den dødspinnen ;)/>

Min far sluttet å røyke for 42 år siden og han sier at han ikke kan smake på røyke, engang, for da tror han at han begynner på igjen.

Min svigerinne hadde holdt opp i 12 år og skulle bare smake, og dermed var hun igang med å røyke, men etter noen år har hun klart å slutte, igjen. Men hun sier det var værre å slutte andre gangen enn første...

Jeg begynte å røyke da jeg var 14 år, holdt opp mens jeg var gravid, tålte ikke røyk da, og ammet, men da jeg var ferdig med det kom røyksuget noe så innmari... Så holdt oppe i 18 mnd, da. Smugrøkte på jobben så min mann ikke skulle se det ;)i starten...

At jeg røkte var for å holde meg tynn. Men var tynn i mange år som røykfri, også. Men jeg sa at blir jeg tykk så begynner jeg å røyke, igjen, men jeg gjorde ikke det, og takk for det ;)/>

Ja, der var min avhandling om røyking ;)/>

 

Jeg har heldigvis ingen ting jeg bare må ha, før jul eller i romjula. Men mor sine "Svensker" er jo gode da. Så får 10 pinner av henne. Så får jeg ei julekake av en jeg danser med, og den kaka er jeg blitt avhengig av ;)/> Den er full av svisker, aprikos, fikner, mørk sjokolade og annet julesnadder - nam nam ;)/>"Mor sin sylte", må jeg ha en liten bit av, også. Men klarte meg i mange år uten, fordi mor ikke orke lage den. Men nå har jeg funnet en gård på andre siden av Mjøsa som har samme variant, og da bare må jeg ;)Men kjøpte en klump på bare 100 g, så ingen fråtsing. Blir litt lei vist det blir for mye.

Selvsagt er det ribbebit, julaften, surkål. Mor lagde kalkun et år, vi var jo enige om det, men jule kom jo aldri... så det ble med den ene gangen.

 

VI får alle huske "at det er ikke det vi spiser mellom jul og nyttår, vi legger på oss av, men det vi spiser mellom Nyttår og Jul", og så koser vi oss i jula, uansett hvor vi er. Får vi trent så er det bra, orker vi ikke så går det bra, også.

Her blir det en del dans, så da går det nok bra.

 

Der jeg kjøpte bil, har en tradisjon at de har rømmegrøt og spekemat, som førjulekos for kundene sine. Det var i dag. Så bare til lunsj ble det omtrent 1000 kcal, så det ble middag, også. Dette synes jeg er veldig godt, men en blir jo veldig fort mett da.

Men jeg har trent litt idag, så det går vel bra. Fått til 3,5 TP idag.

 

Eva - takk skal du ha. Men 64-tallet er blitt borte, igjen, gitt...

 

Vist vekta mi skal legge seg på det som den er mest vant til, så hadde jeg ligger under 60 kg... så verken 70-71 kg som jeg lå på i fjor vinter eller dette tallet jeg ligger på, er den ikke vant til, bortsett fra da jeg la på meg da jeg var gravid og mens jeg la på meg for 5-6 år siden. Så skjønner ikke helt hvorfor den legger seg på disse tallene over lengre periode.

 

Men nå er det håndball - det kan jeg ikke miste

 

Nukk - velkommen tilbake. Savnet deg. Viste ikke at du skulle være borte 1 uke.

200 gram er jo ikke noe å snakke om dag. Jeg hopper opp og ned det, hele tiden.

Du får se om du klarer å gå ned resten alene. Men det er fort gjort å slappe mer av, når en er ferdig på kurs. Særlig når det ikke er så viktig å ta av disse "pyntekiloene" som jeg kaller det.

 

Dere må ha en flott fredag og god helg til dere som tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske viktig det der med måtehold, som den lille biten med sylte du kjøpte, Tjorven. I vår tid skal det være så mye av alt og til alle tider, da mister en mye av gledene med mange ting, tror jeg.

 

Bare den lille saken med " lørdagsgodt" tror jeg er verdifull. Å glede seg gjennom uka til lørdag kommer, er en verdifull sak, med mange aspekter.

 

Om en spiste julemiddag året rundt, forsvant stasen fort av det måltidet. ( Men ribbe er godt på grillen, da er det jo i en helt annen setting,kanskje med salat til, iallefall ikke i følge med den gode sausen osv)

 

Idag sto det 64.8 på vekta.. greier en å holde den og mere til på mandag tro?

 

Greier nok ikke målet med 63 før jul...men kanskje 64?? Da må det i tilfelle trenes mye...

For nå blir det en del kakebaking og besøk framover, og mange smakebiter...

 

God lørdag til dere, den ser fin ut foreløpig,men snø er visst i vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, da blir det spennende om 64 tallet fortsatt er synlig hos deg i morgen, Eva.

Her blir det nok det samme som mandag, ser det ut som...

 

Ja, jeg spiser ribbe julekveld, og kanskje engang til i jula, men det er nok. Spiser jo ikke gris til vanlig.

 

I helgen har jeg vært på Gårds marked, både i går og i dag. Koselig. Så i går ble det Hjortekarbonader i finstua fra 1640-tallet og i dag Elgegryte på låven. Vilt er jeg veldig glad i.

Trent masse denne uka, selv om det har vært kaldt, eller kanskje det er derfor det har blitt så mange TP, for når det er kaldt, starter jeg ikke bil for å kjøre små strekninger. Da blir det beina som må ta fatt :)

18,8 TP har det blitt. Men snittet for inntak er høyt. Nesten 1900 for de 6 dagene som har gått. Er jeg "flink" resten av dagen blir det litt mindre, men ikke så mye.. så det blir nok liggende høyt oppe på 1800-tallet.

Vekta blir nok ganske lik som forrige gang. Men fikk da et glimt, en dag av 64-tallet. Samme som Eva :)

 

God 2.dre søndag i advent og flott mandag og lykke til med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner røyken av og til. Samtidig som det er fantastisk deilig å ikke røyke. Men jeg vet at jeg ikke kan ta en eneste en - da er jeg på kjøret igjen. Var på fest fredag, og hadde sååå lyst til å bli med ut sammen med de andre røykerne. Men klarte å la være *stolt*.

Røkte 20 (Petterøes Rød eller Prince ikke mild) fra 16-31. Gikk ned til Barclay etter svangerskap, og siste 2-3 årene har jeg røkt 10-15 om dagen. Sluttet i mars altså, og er fremdeles fryyyyktelig stolt av å ha klart det. Og redd for å sprekke.

 

Det er vel ikke noe jeg heller "må ha" før jul. Men vi har alltid spist pepperkaker og drukket gløgg. Jeg kan jo ikke nekte mannen min det selv om jeg må stramme inn (han er veldig tynn...), så vi har det i hus. Og det som er i hus frister jo. Hvis jeg bare kunne latt være å kjøpe det, ville jeg ikke savnet det tror jeg. Men jeg spiser med måte - en kopp gløgg i blant og et par pepperkaker i blant. Klarer å ikke overspise og ta hele boksen (som jeg har gjort andre år ja... :unsure:/> ).

 

Denne uka er jeg på samme vekt som forrige. Hadde jeg hatt fast veiedag på fredager, ville vekta vært 70 nå - for jeg så 70 blank på fredag :D/> - lenge siden nå ja. Meeeeen med julebord og bursdagsfeiring tre dager til ende, dårlig med søvn pga liten nevø som har vært på vei ut i 36 timer, og sen kveldsmat i går, endte jeg på stand by. Og er forsåvidt fornøyd med det. Denne uka blir også preget av bursdager, skoleavslutninger osv. osv. Får bare henge i stroppen og prøve å få trent godt. Begynner å bli litt matlei kjenner jeg....

 

På trening klarer jeg nå å ta 5 strake pushups. Er VELDIG stolt - har aldri klart å ta strake pushups i mitt liv, men nå er jeg ganske sterk. Neste mål er pullups/chins. Jeg er laaaaangt unna å klare det enda, klarer ikke kontrollere ned en gang. Så det er et morsomt mål :D/> :D/> :D/> :D/>, skal skal skal klare det før 17. mai.

 

Og gleder meg veeeeeldig til å bli med Tjorven inn på HV etter jul. Så kan jeg ta de siste kiloene 100gram for 100gram med gooood samvittighet istedet for her som jeg føler jeg BURDE hatt litt mer fokus, men bare ikke orker akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 64.7 i dag. Hurra. Da står fremdeles 64 tallet der, og jeg skal prøve å få det "komma 7 " vekk til neste uke??? Trur eg...

 

Har vært travle dager, og ikke de regelmessige måltidene. Men noe kakebaking og smaking, ikke registrert så nøye heller. Bare vet at når det er ekstra travle dager, går vekta ned.

 

Cecilie, du er flink som overhodet greier push up..går ut fra at det er fra tærne da? Det toget tror jeg har kjørt fra meg, tar fra knærne..eller kan jeg prøve tru? Tenker at ikke skuldrene bærer, men kanskje det er bare tull og unnskyldninger..

 

Nå er det bare - 3 gr her. Har kjørt i saltsuppa på E-18 til Larvik for bilservice idag, ble 7 tusen fattigere etter det..Tenker at fy søren hvor dyrt det er med bil, men samtidig at en er veldig glad for den friheten det gir. En kom ikke mye rundt omkring uten!

 

Prøver å slette gamle innlegg, men hvordan i all verden får en til det?

Dere unge damer får gi de eldre litt leksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - du verden å sterk du har blitt som klarer push up i strak stilling, selv da jeg kastet håndball og jeg kastet hardt, så klarte jeg ikke det. Så har ikke prøvd det engang nå.

pullups/chins klarte jeg før skuldrene ikke ville mer. Så de siste 15 årene har jeg ikke prøvd engang.

Har idrettsskader i begge skuldrene, så fornøyd med å klare planken med strak kropp og sitte i båten. Disser to tingene har jeg klart i ca 1 måned, så var veldig fornøyd da jeg klarte det, igjen. Moro å kjenne at en blir sterkere og sterkere i kroppen.

Så lykke til med arbeidet frem mot pullups/chins.

Ikke noe rart at dere reiser bor.

Da har jeg slettet det du vet.

 

Eva - jeg bare gikk inn på Rediger under innlegget og slettet bare det jeg skal slette. Resten står.

Gratulere med flott nedgang. Det er jo skikkelig bra, så nå må jeg ta meg sammen, for nå veier jeg mer enn deg ;)

 

Ja, det blir vel en del HV i desember. Skulle likt å komme ned til 64,5 kg før jul, men det går tregt. For her var det 100 g ned... Så ikke noe 64 tall her enda. Men med et inntak på nesten 1900 kcal er det jo forståelig at det ikke går ned. Men hadde jeg klart underkant av 1800 så hadde det blitt litt mer.

Vært ute på en fin tur i dag som ga 3,9 TP, så uka er godt i gang.

Bare 1200 kcal inn enda, men det er jo tidlig på kvelden, enda. Jeg har litt lett for å spise litt for mye på kvelden. Men kanskje jeg starter bra denne uka.

Har blitt litt hekta på nutriletbarer, så det blir fort 2 stk i løpet av dagen. Ikke spist noen enda, så håper jeg klarer meg med 1 i kveld. Bruker vanligvis å ha spist litt mer på denne tiden av kvelden.

 

Her er det fortsatt kaldt ute. Turen i dag var i 11 kalde og i kveld er det -14. Ser ikke ut som det skal bli noe mildere heller. Ikke har vi noe særlig med snø heller.

 

Dere må ha en flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget strull idag, mange bokser, gir bort til mine eldre venner. Noen bitte små bokser ble det og, med bitte små strull, har noen små venner også. Det er morsom bakst, og folk blir så glade for dem.

 

Men jeg Må jo smake litt innimellom...det ER jo litt av jula det. Det ble nok en god del kalorier ja.

 

Skal ikke bake så mye mer, noen kokosmakroner, lage brente mandler, kjøpt kransekake ferdig.

 

Skulle gjerne ha bakt mer, det er veldig koselig med disse tradisjons kakene, men de blir sjelden spist ( og jeg har ikke godt av å ha de boksene i boden..) Lager også litt gjærbakst, fryser ned, de er lette å tine.

 

Hva gjør dere med kakebaksten til jul, er det noe som er tradisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I dag fikk jeg igjen se 64 tallet, 64,8 kg, akkurat det samme som for en uke siden...

Så bare jeg klarer å holde meg i underkant av 1800 kcal om dagen... men i går ble det over 2000 kcal.

Fått meg en tur og litt yoga idag så det ble ca 2,9 TP og med over 3 i går, er jeg godt i gang med uka og treningen.

 

Jeg baker i sammen med andre, noen slag, men jeg tar ikke med meg så mye selv. De få jeg tar med fryser jeg ned. Selv om det er småkaker. Jeg har tre yndlinger, Svensker - litt karamelsmak og brune, men ikke brune pinner, mye bedre svenskene ;) og så er det potetmelstopper og strull. Er med å baker noen får slag til, men tar ikke med meg noe. For jeg er ikke så glad i kaker. Har igjen i fryseren av to av slagene, fra i fjor. Spiser aldri uten at det er besøk her og da har jeg som regel andre ting vi spiser, så glemmer dem.

Men synes det er moro å treffe de andre og bake sammen med dem. Lagde kokosboller, også, før. Men det er for godt ;)

Skal lage en ladning med hjemmelagde knekkebrød, for de er snack for meg. Veldig gode - nam nam...

Ja, en må smake litt når en baker, deigen er jo veldig, godt på disse småkakene, også ;)

 

Bare 3 uker, igjen, av 2012 - Ja, det går fort.

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt litt kakesmaking denne uka ja... Både hjemme og på jobb.

Men også noen fine skogsturer, nydelig i skogen nå.

Nå venter vi på de store snømengdene som skal dale ned i natt og imorgen...Heldigvis har jeg fri imorgen, og slipper å ta ut bilen før alt er brøyta ferdig.

Men søndag blir det regn her visst, blir ei herlig suppe da. Sørgelig om all snøen skal gå til jul, nå som det var så fint!

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, her er det, også, meldt masse snø i helga. Og litt mildere utover uka, men håper ikke snøen forsvinner for det. Mellom -5 til -10 grader er fin temperatur om vinteren.

Ikke fått trent siden tirsdag.

Hadde middagsgjester på ettermiddag på onsdag og når de hadde gått kom feberen kastet på meg. Så da ble det ikke dans og ikke så mye mat, verken i da eller i går.

Idag her det gått i 100 igjen, så har fått spist litt. Selv om maten ikke smaker.

 

Her blir det en rolig helg. Pakket inn bil for snøfallet som kommer. Har ingen planer om å ut å kjøre i helga. Men håper jeg får kommet ut å lea meg litt.

Men planen er å få vasket og ryddet en del her og kanskje få frem noen nisser.

Bake 2 slag. Men det er fornuftig bakst. Knekkebrød og et godt grovbrød. Ingen vits å bake kaker. For ber jeg folk er det til middag.

 

Flott lørdag og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger seg opp her idag..må bare gå ut og logge inn igjen.

 

Pluss 2 gr og det drypper vårlig fra taket.. Får ikke håpe alt det hvite går før jul da.

Var litt av et vær igår, måtte ut på jobb likevel, liker ikke å kjøre når det er sånn mer. Men bare en kjører fornuftig, går det jo bra.

 

Mange fristelser på jobb for tiden, og en må smake litt.

Men den der trangen til Mye forsvinner mer og mer, det er livstils endring i praksis tror jeg. Kaker og snop er godt det, men jeg Fyser mer på skikkelig mat, som smaker. Som fiskesuppe med masse grønnsaker og krydder, det er favoritten for tiden.

 

Lurt det der med brød og knekkebrødbakst,Tjorven! Godlukt i huset, og sunne produkter.

 

Fant forresten lefser bakt med mandelpoteter i butikken, gode med laks og litt tilbehør på.

 

Vekta holder såvidt under 65, tviholder på 64 tallet. Blitt dårlig med registrering og dårlig med trim, men har en det travelt, så går det bra likevel.

 

Nå går vi jo inn i siste travle jule uka, og snart er det jomen slutt på 2012...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sitter nå å koser meg med 2 hjemmelagde knekkebrød med tomatost på. Det er så godt. Brødet ble til rundstykker, enklere det når en er alene.

Så i går fikk jeg bakt, hentet julepynten fra andre etasje på garasjen, som står et stykke fra min inngangsdør. Snømåking ble det, også. Hente julepynten og måke ble 1 time ute i snøværet. Godt.

 

Idag var det på med turklærne og vasset i vei i nesten en halvmeter med snø. Kunne tatt truger, men det gjorde jeg ikke, for her skulle det brennes kalorier ;) og det gjorde jeg gitt. Brukte nesten 1 time opp til toppen min, og det er minst 20 min lengre enn vanlig. Det var en tung tur, men så godt, også. Snøen er blitt litt kram og da er det tyngre og gå enn om den hadde vært så lett som i går. Etter turen ble det snømåking, så alt dette ga 6 TP.

 

Denne uka har jeg klart 14,5 TP etter hvert. Ettersom jeg ikke har vært i form noen dager har jeg trent mindre og spist mindre, så denne uka ser det ut som jeg klarer å holde meg i underkant av 1800 kcal.

Har ligget øverst på 64 tallet, men i dag kom 65 tallet frem igjen.

Jeg reiser til Oslo i kveld så får ikke veid med i morgen, men tar det på tirsdag istedenfor. For dagens vekt vil jeg ikke føre på :( Men ser at kurven min at jeg har to lave veiinger, nedgang og så en som går litt opp og så to ned igjen, så det ser ut som en menssyklus. Det var ei venninne av meg som tenkte over dette, da vi dreiv og sammenlignet kurvene våre.

Hun og hennes mor fikk i fjor i julegave av hennes far, et GR-kurs. Begge hadde snakket på at de skulle ha gått ned i vekt, og da jeg fortalte at jeg gjennom GR hadde kommet i gang med nedgang, så hørte han vist det ;) Hun skal over på HV hun, også, nå men tar det gjennom GR.

 

Uff ja, tiden frem til jul nå, blir løpen fra meg. Oslo i morgen, levere vil på tirsdag, og må gå til min avtaler. Onsdag er det juleklippen, men håper jeg får tid til å finne frem noen nisser da og vasket litt. Torsdag og fredag fult opplegg, også.

Jeg driver igjen å søker på jobb. Har vært med i et prosjekt som er ferdig til jul.

Så er på intervjuet og står på for tiden.

 

Dere må ha en fin kveld. noen som ser på håndball ;) Heia norge.

Lykke til med veiingen i morgen.

 

Jeg har ikke problemer her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der kom vektreduksjonen. Så snålt altså - etter en uke uten logging, med gjentatte bursdagsfeiringer og lite trening... Jaja, jeg kan ikke klage. Nå er målet å være under 71 kilo når vi runder utpå nyåret, så tar jeg de siste 2-3 på HV med dere flinke damer.

 

Jeg har sluttet å logge en stund, tatt juleferie kan man si. Er så dr... - ehhh - kjempelei. Håper å få lagt inn 3-4 treninger denne uken, men det skal holde hardt. Skal finne frem sommertøy, vokse legger osv, legge vakker neglelakk på tærne etter at føttene har fått behandling osv. Joa - det nærmer seg sommern, og kroppen bærer preg av å ha vært pakket inn i noen måneder, og hardt brukt på treningssenteret. Håper en ukes intensiv body peeling/smøring/epilering osv. skal få den i form til å entre poolen på lørdag.

 

Ååååå - jeg gleder meg. En uke uten å planlegge middag, rydde, vaske, re senger, vaske klær, stå opp tidlig for å ta bussen til jobb. Stor leilighet med terrasse, 20+ grader, all inclusive i restauranten (her blir det kjøtt og grønt hele jula!), spa med treningssenter, cava i glasset på kvelden. Bare den forbaska omgangssyken som herjer på skolen holder seg unna mine søte små nå, så skal dette bli riktig så bra!

 

Har hatt siste juleavslutningen også nå i helgen, så jeg er på en måte ferdig med hele jula jeg nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fin nedgang, Cecilie! Det var fin julebonus! Håper dere greier å unngå denne omgangssyken, som også herjer her, og kommer fint avgårde til sol og avslapning! Ha en riltig god tur!

 

Her ble det jomen også en bikk over 65 idag, Tjorven! Håper å få trena mer denne uka, som er fri.

 

Ingen katastrofe. Men det gjelder å holde fokus gjennom jula, så ikke tallet stiger. En balansegang, for julematen skal nytes, men i fornuftige porsjoner. Og balanseres med ut på tur, aldri sur.

 

Ha en god uke alle sammen. Hvor dere nå har blitt av???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sikkert fler enn meg sliter med tiden nå? Jeg måtte bare gi opp loggingen i allefall, orker ikke ENDA en ting som skal gjøres. Men er fokusert på kosthold, og spiser riktig likevel, så har ikke ramlet helt av. Når jeg ikke logger, blir det færre turer innom forumet også. Men i januar er jeg i gang igjen, og kjenner jeg mine medmennesker rett, er jeg ikke alene. Da skal vi jo lade opp mot bikinisesongen B):D

 

Har ikke fått trent skikkelig på en stund, bare to treninger forrige uke. Det plager meg litt, men har vært så sliten, og noe måtte "gi". I dag er det full jobbedag, så julegrøt hos venner, så finne frem sommertøy og prøve på barna, og når de er i seng skal mor av gårde og løpe litt (yes - kan løpe i oppvarming igjen nå!!! :D :D :D ) og ta mange pushups. Må jo pump-it-up til ferien! Har dessuten funnet ut at hotellet vi er på har stoooort treningsrom, gjett hvem som tar med joggeskoa på syden-jule-ferie? ;) Sjekka ikke en gang i fjor, for å si det mildt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...