Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mitch Bucannon

Er redd det ikke blir en så veldig smal sti på meg i helgen. Skal til Berlin med jobb. Jaja, det er ikke for ofte og etter denne helgen er det bare gode vektuker frem til sommeren som ligger i løypen.

 

Koser meg denne helgen og feirer litt resultatene som har vært så langt.

 

Pga denne turen får jeg ikke veiet meg på søndag. Dermed må jeg denne uken legge inn vekten på mandag:)

 

Ha en nydelig helg alle sammen!

 

 

86,2 i dag- nå må jeg da kunne se 85 innen en uke :D/>

 

Veldig flott jobbet av deg forresten namnmam- du har virkelig flotte resultater å vise til....!

 

I går var jeg på zumba! Morsomt men usikker på hvor lurt det var mtp foten min. Sliter med plantar fascitt ( betennelse i hælbenet ) og da er sykling det beste. Men så er det så innmari gøy med zumba da.... :lol:/>

 

Ha en flott dag- jeg skal til kiropraktor med foten og ellers gleder jeg meg masse til en aktiv og sunn helg. Ingen store utfordringer i syne...så dette skal gå bra!

 

Hva skal dere andre i helga da? Hvordan holde dere på den smale sti?

 

Klem fra Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Berlin- herlig!

Kos deg på tur Mitch- og ta en liten avstikker fra den smale sti. Det gjør ingenting....og så er det bare å kravle seg tilbake på stien igjen etter helgen.

 

God tur :)

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Herremin hatt- 85-tallet !!!!!!!!!!! :D:D

 

For en nydelig flott start på en solskinns-søndag da dere!

 

* Nå skal jeg bruke kommende uke på å stabilisere vekta på dette fiine tallet. ( Vel alt er relativt, 75 er jo selvsagt finere, men nå er det nå engang slik...) og så skal jeg jaggu prøve meg på 84-tallet innen lørdag....går det ikke, så går det ikke. Men jeg skal ihvertfall ikke være min egen sabotør, å tenke at det ikke går uansett. Så jeg prøver! B)

 

* 6 kilo igjen til mitt første, store hovedmål som er 79,9. Skal nåes innen St.hans og Spaniatur. Det skal gå det.!!!

 

Håper det går bra med dere andre, ha en topp søndag. Her på østlandet skinner sooola !!

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Marlena da! Gratulerer! :D :D Har du gått ned over en kg på bare noen få dager?!? Utrolig! :)

 

Jeg har ikke fulgt den smale sti i helga - ble noen øl for mye og har fått dessert og godteri. Jaja. Fikk i hvert fall smelt inn en ekstra treningsøkt! Har ikke veiedag før i morgen, men er jo litt usikker på hva dette har hatt å si for vekta. Uansett - nå er jeg inspirert av deg, Marlena! Jeg skal ikke sabotere for meg selv! Fortsette med treninga, kutte ned på mengde mat. Dette skal gå bra! Har noen uker foran meg med veldig mye jobbing, og det skal gå helt fint med mye planlegging! Får planlegge alle måltidene og regne ut kcal-innholdet på forhånd :)

 

Ha fin-fine veiedager, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå raser du jo ned i vekt, Marlena. Godt jobba :)

Jeg er helt ute å kjøre om dagen. Opp, opp, opp. Hjelpe meg. Utdrikningslag i helgen har satt sine spor, men kan virkelig ikke bare skylde på det. Det som er utrolig idiotisk er at jeg tar meg selv i å tenke at når jeg har spist litt for mye, så kan jeg like gjerne trøkke i meg enda mer. Haha. Denne uken kommer til å bli den roligste uken på lenge (festemessig sett), så da regner jeg med at jeg suser nedover til neste mandag.

 

Ha en god slankeuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hej allihopa,

 

Forrige ukes resultater: Ned 0,2 kg og minus 3 cm.

 

Jeg er faktisk fornøyd med det. Det er ned og i tillegg så var jeg i Berlin i helgen der kostholdet var helt skandale. Bare skikkelig feite middager alla julemiddager og selvfølgelig ble det servert muggevis med øl, heeele tiden. Det ble litt chips og sjokolade etc også - i nøden spiser fanden fluer :P

 

Jeg priser meg lykkelig for at nå er endelig de fleste utfordringer ryddet av banen. Bursdager, militæret, påske, sykdom, Berlin m.m. Nå er det mer eller mindre klar bane og a4 kjør frem til ferie 17. juni.

 

Kom igjen gang, nå klinker vi til alle sammen og får en super uke!!! "When u're in doubt - do something about it"

 

- Mitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

God morgen!

 

Koriander; ja det ble ned en kilo over et par dager, men i dag var det opp et par hundre gramminger igjen ( veier meg hver dag ) så sånn "over langen" er det ned 1,3 siste uka. Fornøyd med det :) Heng deg på godfølelsen, så står vi på fremover.

 

Namnam- høres ut som du er litt ute av den smale sti, men med en superuke nå, så raser det nedover igjen, vettja! Lykke til videre!

 

Mitch; tar av meg hatten for deg, altså! Ned til tross for Berlin med alle sine fristelser. Veldig bra! Nå er det full gass mot sommeren, og at du kommer i mål er jeg ikke det minste i tvil om... :rolleyes:

 

Er det bare oss fire som er her inne? Anyone else? Hyggelig om flere av de gamle også kommer innom :)

 

Selv spratt jeg opp litt igjen fra i går, så det 85-tallet er ikke særlig stabilt enda, men jeg får ikke panikk. Sånn må man ta med på kjøpet når man velger daglig veiing. Her kjører vi på!

 

Ha en flott dag alle sammen- her snakker vi nå lunsj! ;)

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hallo! :)/>

 

Nå har jeg lest litt rundt på trådene her og prøvd å finne en som kan passe meg.

Her virker det som at det er mye aktivitet og ikke minst ser det ut til at dere holder på jevnt og trutt og får resultater (gratulerer!)

 

Er det lov å slenge seg med? :)/>

 

Si meg - veier dere dere på søndager? :)/>

 

 

Litt om meg: 26 år gammel, veier rundt 87, 170 høy. Har en indre drøm om å komme meg ned på 7-tallet til sommeren (eller i løpet av sommeren - jeg jobber meg jevnt og trutt nedover med trening og mat). Kan ikke huske sist jeg så det tallet, var vel da jeg var konfirmant sikkert :P/>

Første delmål er å gå ned to kilo. Så blir det to nye kilo. Osv!

 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å begynne med dette før jeg er ferdig med eksamen om litt over to uker, men merker at jeg ikke har vondt av å spise litt sunnere og komme meg litt mer ut i frisk luft allerede nå. Tvert imot, sannsynligvis! Derfor har jeg tjuvstarta litt allerede. Så jeg begynner så smått, men lar det ikke ta overhånd på tankekraften.

 

Fulgte en slik tråd for tre år siden og gikk da ned åtte kilo. Det var veldig bra for meg. Før dette var jeg oppe i 93,6 på det meste, hvis jeg husker riktig. og gikk ned til 85. Det stabiliserte seg så et par år med forholdsvis jevnt med trening (ikke noe sånn voldsomt, men treningssenter i perioder, jogging i perioder, så en laber periode, så en bedre periode igjen...) og et helt normalt sunt kosthold (men selvfølgelig med både utskeielser og innstramminger...), men nå i vinter har jeg gått opp igjen. Jeg har ikke trent, jeg har sitti mye stille på skolen, og jeg har spist mer enn før. har også kjent på at jeg har driti litt i at jeg har spist mer enn før... Og det er jo ikke så veldig bra! Så da går det jo fort oppover på vekta, da.

 

Jeg har hele tida tenkt at jeg har hatt lyst til å komme meg enda litt lengre ned enn 85, så nå passer det bra å snu før vekta kryper lengre oppover igjen. "Snu i tide", liksom:)

 

Dette ble langt! Lover å ikke skrive like langt hver gang.. Men håper jeg kan bli med:)

Ha en fin dag med lure valg!:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Velkommen skal du være lettsommer. Jo flere vi er - jo flere av disse hersens kiloene får vi brent av og det er hyggelig at vi har en tråd som du finner nytte i :)

 

Velkommen på laget!

 

Jeg har veiedag søndager, men de fleste andre har mandager og tirsdager. Hvilken dag man har spiller ikke så stor rolle, så lenge det er en uke siden sist og det passer for deg :) Noen ganger må man flytte på dagene og får litt lengre, med påfølgende kortere uker også.

 

Jeg valgte søndager fordi jeg føler at når jeg har vært flink en hele uke, så er det veldig kjipt å ødelegge det med utskeielser fredag og lørdag - når det er veiing søndag. For meg har det hjulpet litt, samtidig som jeg kan unne meg pittelitt på søndager - for da er det en hel uke til neste veiing. :D

 

Høres ut som du har et mål du kan klare og her i tråden er det etterhvert masse erfaring med både hva som funker så vel som utfordringer vi møter på.

 

Klin til - sammen med oss :)

 

 

 

 

Hallo! :)/>/>

 

Nå har jeg lest litt rundt på trådene her og prøvd å finne en som kan passe meg.

Her virker det som at det er mye aktivitet og ikke minst ser det ut til at dere holder på jevnt og trutt og får resultater (gratulerer!)

 

Er det lov å slenge seg med? :)/>/>

 

Si meg - veier dere dere på søndager? :)/>/>

 

 

Litt om meg: 26 år gammel, veier rundt 87, 170 høy. Har en indre drøm om å komme meg ned på 7-tallet til sommeren (eller i løpet av sommeren - jeg jobber meg jevnt og trutt nedover med trening og mat). Kan ikke huske sist jeg så det tallet, var vel da jeg var konfirmant sikkert :P/>/>

Første delmål er å gå ned to kilo. Så blir det to nye kilo. Osv!

 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å begynne med dette før jeg er ferdig med eksamen om litt over to uker, men merker at jeg ikke har vondt av å spise litt sunnere og komme meg litt mer ut i frisk luft allerede nå. Tvert imot, sannsynligvis! Derfor har jeg tjuvstarta litt allerede. Så jeg begynner så smått, men lar det ikke ta overhånd på tankekraften.

 

Fulgte en slik tråd for tre år siden og gikk da ned åtte kilo. Det var veldig bra for meg. Før dette var jeg oppe i 93,6 på det meste, hvis jeg husker riktig. og gikk ned til 85. Det stabiliserte seg så et par år med forholdsvis jevnt med trening (ikke noe sånn voldsomt, men treningssenter i perioder, jogging i perioder, så en laber periode, så en bedre periode igjen...) og et helt normalt sunt kosthold (men selvfølgelig med både utskeielser og innstramminger...), men nå i vinter har jeg gått opp igjen. Jeg har ikke trent, jeg har sitti mye stille på skolen, og jeg har spist mer enn før. har også kjent på at jeg har driti litt i at jeg har spist mer enn før... Og det er jo ikke så veldig bra! Så da går det jo fort oppover på vekta, da.

 

Jeg har hele tida tenkt at jeg har hatt lyst til å komme meg enda litt lengre ned enn 85, så nå passer det bra å snu før vekta kryper lengre oppover igjen. "Snu i tide", liksom:)

 

Dette ble langt! Lover å ikke skrive like langt hver gang.. Men håper jeg kan bli med:)

Ha en fin dag med lure valg!:)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei lettsommer- masse velkommen til oss! :)

 

Ser at du og jeg veier nesten det samme per i dag, og har samme mål om å komme oss ned til 79-tallet innen sommeren. Moro! Sommeren min begynner tidlig i år, vi reiser til Spania 23.6. Vanligvis reiser vi ikke sydover før i starten av august så denne sommeren har jeg det litt mer "travelt" for å finne sommerformen :P

Jeg har omkring seks kilo- og skal klare det. Nemlig! Heng deg på!

 

Mitt endelige mål er 75 ( 174 høy ) og det skal jeg putre mot ila sommeren og inn mot høsten har jeg tenkt....

 

Skriv så masse og så langt du bare vil du, det er koselig og ikke minst motiverende for oss og ikke minst for deg selv.

 

Vi prates- ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Naawh, tusen takk skal dere ha, begge to! :)

 

Veldig hyggelig og motiverende i seg selv. Føler det blir litt mer forpliktende med en gang!

Jeg har ikke bestemt meg helt for når jeg skal ha veiedag. Men jeg prøver med fredager først, det passer bra iforhold til ukene mine.

 

Spania i juni høres smashing ut, Marlena, for en fin motivasjon!

 

Her blir det også tidlig ferie, så delmålene blir viktige å jobbe mot:)

 

 

Hvor mye pleier dere å trimme/trene om dagen, og fører dere inn alt dere spiser eller går det av seg selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hei Lettsommer :)

 

Det finnes mange veier til Rom og smaken er som baken, nemlig delt når det kommer også til trening :P Jeg kan iallefall fortelle hva jeg gjør og så er det kanskje noe som er til nytte for deg i det.

 

Jeg har som ganske mange en stillesittende jobb. Prøver alikevel å aktivisere meg litt gjennom arbeidsdagen. Hente vann, ta trapper, en liten 10 min luftetur i lunsjen etc. Deretter sørger jeg for å få gått minimum 30 min ganske raskt etter jobb, som regel blir det tre kvarter. Dette gjør jeg man-fre. I tillegg legger jeg inn tre små styrkeøkter a 15 min ila uken for å bidra til vedlikehold av muskler under nedgangen. Har jo lyst til at nedgangen skal være mest mulig fett og ikke muskler. Dette gir også et bedre utgangspunkt med høyere forbrenning og kortere vei til å bygge muskler når trivselsvekten er nådd. Disse stytkeøktene tar jeg typisk man-ons-fre. Bør gå an å finne et kvarter til dette liksom.

 

I helgene skipper jeg frokost og spiser istedet brunsj om formiddagen. Legger så ut på en 6-9 km tur som tar ca en time. Har som mål å få en slik tur lør+søn, evt dobbel dose en av dagene. Når jeg går så er det powerwalk, altså at man går litt på. Treningsmessig er dette alt jeg gjør.

 

Matregistreringen var jeg veldig nøye med første halvannen mnd. Kunne rett og slett for lite om mat og innhold og hadde stor glede av å lære om dette. Fant fort ut hva som skulle til for en kostholdsscore mellom 7 og 10. Nå i det siste har jeg roet ned med registreringen av mat, for jeg vet veldig godt hva som skal til og hvordan ulike matvarer har slått ut på kroppen og vekten fra dag til dag. Nå bruker jeg registreringen som et oppslagsverk når det er noe jeg lurer på innholdet i. Ellers har jeg merket at det er stor forskjell på næringsbehov når man har en normal arbeidsdag med påfølgende 30 min aktivitet og kanskje 15 min styrketrening VS en dag i ro på sofaen. (hvilestoffskiftet) En dag i ro på sofaen skal min kropp ha ca 1690 kcal, mens en vanlig dag skal den ha 2690 kcal ca for å holde vekten. Jeg ligger stort sett 800-1000 kcal under dagsbehovet og da sier det seg selv at det ikke er særlig mye mat det er snakk om en dag man ligger på sofaen. Det fungerer bra som et spark i ræven til å komme seg ut i aktivitet :)

 

Prøver ellers å spise så regelmessig det lar seg gjøre, men er ikke så nøye på om det blir 3,4 eller 5 måltider om dagen. Man skal jo leve også :)

 

Håper noe av dette kan være nyttig, er det andte ting du lurer på, så bare fyr løs.

 

Hepp hepp!

 

:)

 

Mitch Bucannon (egentlig Thomas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei lettsommer!

 

Jeg registerer alt jeg putter i meg på VGs vektklubb. Det kan også gjøres her inne. Det var først da jeg begynte med det at kiloene slapp. Det er så innmari lett å ikke regne ut riktig når man bare tar alt på "gefühlen"....jeg ligger på 14-1500 kcal per dag og skal da, etter regnestykket, gå ned ca 1 kg per uke.

 

Per tiden trener jeg veldig lett pga en betennelse i hælbenet. Jeg får ikke tatt powerwalks, zumba eller step-timer som jeg vanligvis er glad i. Isteden er jeg på spinning ca tre ganger i uka. Så fort hælen er smertefri, vender jeg tilbake til saltimene som funker fint for meg. Men jeg går greit ned også nå med denne lette treningen. Jeg tror at 90 % er kosthold, og 10% er trening, for å gå ned i vekt. Derimot, når vi så skal stabilisere oss, er treningen mye viktigere.....så det er like greit å venne seg til det, og finne en aktivitet du liker med en gang :)

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei peeps!

 

Mitch - du er :D

 

Lettsommer - så hyggelig at du vil slå deg sammen med oss :) Lurt å henge seg på i eksamensperioden, er jo veldig mange som går opp i vekt da, og det er unødvendige kg å ta av! :)

 

Jeg hadde ikke lyst til å komme inn her i dag.. :( Jeg har gått OPP MYE! BUUUU! +700 :( Æsj ass. Men! Jeg har jo gnålt uendelig mye om denne maten min - at jeg må spise mindre. Og jeg har vel innsett at jeg har en liten Peer Gynt i meg - Å tenke det, å ønske det, ville det med; – men gjøre det! SÅ DET ER JO DET JEG MÅ GJØRE DA! Smekk på lanken - full registrering av mat starter i dag! BASTA BOM! Frokosten og middagen er allerede ført inn, og så får jeg se hva resten av dagen bringer. Så, lettsommer, for å svare på spørsmålet ditt: Har ikke ført inn, men nå må jeg gjøre det - rett og slett.

 

Første delmålspremie har jeg bestilt (siden jeg egentlig nådde første delmål forrige uke) - om to uker. Håper jeg kommer meg ned IGJEN og fortjener den før den tid! Jeg MÅ.

 

Og så treningen lettsommer - jeg trener ganske mye, men den gidder jeg ikke føre inn. Stoler ikke helt på hva denne kalkulatoren legger i "hard" intensitet, for eksempel. Tar de kaloriene den regner ut med en klype salt. Jeg er på treningsstudio mellom 5 og 7 dager i uka, oftere 5 enn 7. Hver gang trener jeg kardio (spinning pga beinhinnebetennelse som sitter i), og etterfulgt av styrke 2-4 ganger i uka. Ut fra hvor støl jeg blir og sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Koriander- så flott at du kommer hit til tross for at du egentlig ikke ville .... :) 700 gram er ikke allverden, stå på videre med trening og ikke minst matregistrering ( det er alfa omega for meg ihvertfall, hvis ikke blir det for mye... <_< ) så når du delmålet ditt vetja!

 

Daglige veiinger har sin pris, i dag var det enda litt opp fra i går, og 85-tallet er ikke lenger i syne....jaja. Jeg jobber på, så kommer det vel igjen, målet er fortsatt innen lørdag. Kom nettopp fra spinning nå, straks dusj og lunsj :)

 

Ha en toppers dag alle sammen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Mitch: Veldig spennende å høre om din strategi! Høres utrolig lurt ut å være i aktivitet daglig. Tenk så glad kroppen din blir av det! :)/>/> Så fort jeg er ferdig med eksamen kommer jeg til å kjøre hardt på med det samme. Rett og slett komme meg ut hver eneste dag. Man trenger jo ikke løpe maraton hver dag for å gå ned i vekt, men tar man powerwalks jevnt og trutt så VIL man jo gå ned fordi man forbrenner jevnt med kalorier. Så lenge man er flink med maten! Og det er jo du. Inspirerende.

 

Koriander: Du trener jo også utrolig mye! Wow. Det hjelper sikkert å føre inn maten, når du trener så mye må du vel også spise en del så kroppen ikke går i sparebluss. Nå vet jo ikke jeg hvor mye du spiser, men det her finner du sikkert fort ut av:) Lykke til!!

 

Marlena: Så flink som har vært på spinning allerede i dag. Supert!

 

Her er det bare å sette ordentlig igang, skjønner jeg..

Fører inn mat og kommer meg ut, men setter inn "støtet" med trening da eksamen er over:)

da slipper jeg å legge på meg mer i eksamensperioden, ihvertfall.

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Marlena, du må nesten regne med litt svigninger i vekta om du veier deg hver dag! 85 kommer igjen før du vet ordet av det ;) Jeg var også på morgen-spinning i dag (kl 7.15). Gjør det tirsdag, onsdag og fredag! Skikkelig digg start på dagen! :D Men merker jeg blir mer sulten enn om jeg trener seint. Har du merket noe til det?

 

Jeg snublet over en app som ser bra ut: ShapeUp Club! Der kan man legge inn matvarer (også scanne strekkoder, visstnok) og trening og div. For meg blir det mer lettvint enn å logge meg inn her for å plotte inn hva jeg spiser i hvert fall!

 

Ellers gleder jeg meg til det blir litt varmere ute og jeg kan ta frem sykkelen igjen! Det blir utrolig digg :) Vet ikke med dere, men for meg som bor i Oslo er det som regel kjappere å sykle enn å vente på denne kollektivtrafikken som alltid er forsinket. Heldigvis blir det også forbrent litt kcal underveis :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

 

Jeg snublet over en app som ser bra ut: ShapeUp Club! Der kan man legge inn matvarer (også scanne strekkoder, visstnok) og trening og div. For meg blir det mer lettvint enn å logge meg inn her for å plotte inn hva jeg spiser i hvert fall!

 

 

 

Kult, sjekker ut appen med en gang:) Jeg føler jeg nesten ikke har tid til å sitte og føre inn maten, men får som regel hakeslipp hver gang jeg tar meg tid til det (ok, litt overdrevent, da.. :P ) -altså fordi jeg har glemt at det er så og så mye kalorier i det ene eller det andre.. Blir ihvertfall litt mer bevisst neste gang man står og kikker i kjøleskapet:)

 

Her har det gått bra i dag, spist godt og sunt, merker jeg forsøker å variere mest mulig, ellers gått tur. Alt i alt en bra dag på Grete-fronten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

God morgen:)

 

Jeg veide meg i dag, og vekta viste 90 kilo. Jeg har ikke veid meg på kjempelenge, så dette var tre kilo mer enn jeg egentlig trodde at jeg lå på.. eller har jeg bare fortrengt det?

 

Så da blir det mer å ta av enn jeg hadde tenkt. Prøver å ikke miste motet, og får jobbe meg jevnt og trutt ned mot 85 først, som jeg har vært på før.

 

Med en stor eksamen om et par uker prøver jeg å ikke la dette her ta helt over nå, skole må komme først. Men forsøker å spise "riktig" og få frisk luft slik at jeg ikke går opp mer, fram til da. Drikke mye vann osv.

 

 

Ikke den beste starten på dagen, men dette må jeg bare klare. SKAL klare det!

Reiser på ferie ca. én måned etter eksamen, så da har jeg en skikkelig gulrot å jobbe mot..

 

Håper dere har fått en litt bedre start på dagen enn meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lettsommer- ikke fortvil, de tre kiloene du "fortrengte" forsvinner sikkert raskt :)

 

Min dag har ikke vært super. Vekta kryper på mystisk vis oppover og det er jeg ikke komfortabel med altså...skulle så gjerne sett 85 innen lørdag, da... <_<

Ellers var jeg ute i stad for å finne nye klær til dette berømmelige 40-årslaget. Ikke moro. I det hele tatt. Fant ikkeno som satt pent. Hulk- hvorfor har jeg gjort dette mot meg selv da!?? :blink:

 

 

Jaja, det er ikke annet å gjøre enn å brette opp ermene å fortsette.

 

Ha en fin dag fortsatt. Jeg er fysen på noe søtt, kanskje jeg skal prøve en Atkins-bar...?

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Lettsommer: Uff, skjønner det er kjipt å se et høyere tall på vekta enn hva man tror. Men DET er det bare å riste av seg! Ikke dvel mer ved det, sett dette som nullpunkt og vit at du ALDRI mer skal se det tallet på vekta igjen! :angry: Snakker av erfaring her.. ;) BRA AT DU ER I GANG! Selv om jeg skjønner dette med eksamen, altså. Prøv å hold deg unna godterier og kaffe latte. Og kanskje sett opp en matplan for dagen - når du skal spise hva? Kan være lettere å følge en rutine. Jeg er i hvert fall en som kunne kjedespise for å få et avbrekk fra lesingen da jeg var student.. Herregud, så tåpelig!

 

Marlena: Om du registerer så burde ikke vekta gå oppover, er sikkert vann eller noe? Daglige svigninger, "tyngre" måltider? Har aldri prøvd Atkins-bar, men min persolige mening er at alt av "godteri-erstattere" ER godteri. Viktig å kalle en spade for en spade. Har du forsøkt pære? Det er veldig søtt, og hjelper for meg. Evt. yoghurt eller druer. Noen blir fysne når de er tørste - har du fått i deg nok vann? Og du er ikke egentlig sulten? Vet ikke hvordan du er med godteri og søtsug, men jeg er i hvert fall sånn at om jeg spiser søtt en dag får jeg lyst på det neste dag også, gjerne flere dager. Det beste er å prøve å holde seg unna og være streng med seg selv. Med mindre du er av typen som kan la en sjokolade ligge foran deg i ukesvis uten å spise av den da..

 

Jeg er virkelig fornøyd med den appen! Registerer alt og det går ganske fort :) I går kom jeg meg gjennom dagen med 1388 kcal og 1 spinningtime (pulsklokka er i ustand, men tidligere har det gått ca 400 kcal på den timen).

 

Time will tell today, kom litt skjevt ut med lusjen pga mye å gjøre (spiser den nå i stedet for 11.30...), men håper jeg ikke blir skrubbsulten etterpå og sprekker :/ Har begynt å sykle også nå! Alle monner drar :)

 

Ha en fin slankedag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Marlena: glemte å svare på det med klærne. Du skal ikke se bort i fra at grunnen til at "ingenting" satt fint på deg har en liten sammenheng over at du ikke er så fornøyd med vekta i dag. For meg er det i hvert fall sånn. Noen kan være fantastisk en dag og så dritt neste om vekta ikke spiller på lag. Let etter klær når vekta er litt bedre å ha med å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei koriander, og tusen takk for svar... :)

 

Ja, det er litt rart at vekta kryper oppover, jeg registerer alt jeg spiser og trener. Får sette det på konto for "normal variasjon" noen dager til. Hvis det ikke snur, får jeg se nærmere på det. Ligger du normalt sett på 13-1400 kcal når du trener spinning? Er ikke det lite? Jeg har fått utdelt 1459 kcal på VG vektklubb, og det er uten trening. Sliter med å ligge innefor det også, jeg er et matvrak :P

Du har forresten helt rett ang Atkins og andre barer. De er vel å betrakte som godis, og fører bare til mer sug. Tror jeg "hører" på deg og tar meg noen druer i stedet :)

 

Nå skal jeg kose meg med litt couscous, nøye utregnet.

Og ja, jeg utsetter det kleskjøpet en dag eller to B)

 

Ha en flott kveld!

 

Marlena

 

ps- skal muligens på en spontantur med venninne fredag om to uker. Vi skal til Nice, og der det nesten sommer nå. Ekstra motivasjonsboost for å jobbe seg nedover på vektskalaen får jeg si ...ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

:) Det var ganske kjipt å se at jeg hadde gått opp såpass mye ja, det er faktisk tre år siden jeg har sett 9-tallet. Så da er det bare å bite tenna sammen. Da har jeg lagt på meg ganske nøyaktig fem kilo i vinter. *Yeeey*

Men det som er fint er at jeg vet at de skal jeg klare å ta av, ettersom jeg opprinnelig lå rundt 85 ganske lenge. Problemet er imidlertig å komme seg noe lengre ned enn 85.

 

Men da tar jeg rett og slett 89 som første delmål, så 87, så 85, så 83. Jeg må ta litt og litt! :) Er veldig usikker på hva jeg kan forvente å gå ned per uke. Får se hvordan det går nå de første par-tre ukene.

 

Har registrert all mat i dag, jeg ligger på rett under 1600 nå.

 

Tusen takk for støtte! :)

 

Koriander, jeg stusset også på at jeg synes det høres ut som litt lite kalorier på deg i forhold til hvor mye du trener. Men regner med at du har kontroll på og regner ut det her inne eller noe? Du er veldig flink som trener så mye! :)

 

Marlena: Nice hørtes fantastisk ut! Der har du motivasjon de neste to ukene, ja! :) Håper du finner deg et fint antrekk til lørdagen! Det gjør du helt sikkert hvis du går i en butikk du liker godt:) Og husk: når vi ser oss selv med våre egne øyne kan vi være veeeeldig kritiske..

 

Når jeg er inne i slike perioder som nå- at jeg vet jeg ikke er helt der jeg ønsker å være vektmessig - da tar jeg meg selv i å tenke: jaja, jeg får prøve å føle meg pen på andre måter, da. Hehe. Så da fikser jeg håret litt ekstra, legger sminken litt nøyere, tar på leppestift, litt blank neglelakk i hverdagen og kanskje litt farger i helga. Tar hårkur, litt selvbruning e.l. Alt det der. Alle andre ting som får meg til å føle meg litt bedre. Vekta betyr - tross alt - ikke ALT, og ihvertfall ikke for andre enn oss selv. Jeg er helt sikker på at dere er flotte alle sammen! :)

 

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag lettsommer og alle dere andre :rolleyes:

 

Jeg skjønner at det var kjipt med 90-tallet, men sett deg delmål som to og to av gangen ( det gjør jeg, funker fint!) så er du snart nede på 85. Så tar du det derfra :)

 

I dag var jeg nede på 85-tallet igjen- salig lykke, måtte det bli der- så nå skal jeg ta en siste runde i butikkene. Håper jeg finner noe i dag, ellers må jeg rote rundt i klesskapet etter noe gammelt, og det er alltid litt kjipt :huh:

 

Enig med deg lettsommer, vedr det å ta vare på seg selv underveis i prosessen. Vi er nok mest strenge med oss selv, det er ikke sikkert alle rundt tenker på de ekstra kiloene. Vi må fremheve det flotte vi har- for det har vi alle sammen her inne! I dag skal jeg nappe bryn og glansvaske håret, og i morgen blir det burgunder neglelakk :)

 

Ha en forteffelig dag Her snør det faktisk.

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...