Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mitch Bucannon

G'day,

 

Jeg kan bare hive meg på og si at da jeg startet dette opplegget og det var en stund siden jeg hadde vært på vekten, så var jeg sikker på at jeg lå rundt 85 kg. Da jeg gikk på vekten fikk jeg den samme lite hyggelige beskjeden med at neiiiida, du er 89 du.... hehe... Det var et ganske ynkelig øyeblikk da jeg stod der og håpte på at vekten skulle være snill og så fikk jeg i stedet all time high servert i trynet. Jeg ble rett og slett skremt og det gikk en stor F i meg. Skremt over at man har latt det gå så langt, men samtidig var det vel noen indre mekanismer i meg som fikk meg til å kjøpe den vekten og søke frem GR. Kroppen gir beskjed - så det er bare å lære seg å lytte og ikke minst - ta aksjon!

 

Måtte bare innstille meg mentalt på en strafferunde før jeg var nede i 85, men på den positive siden så ga jo bare dette enda mer motivasjon til å virkelig ta et tak. Var sykt spent og usikker i starten på om resultatene ville komme, men etter 2-3 uker kjente jeg at - joda, det funker dette. Da er det veldig motiverende å se at vekten gir etter kilo for kilo. Jeg også trodde det skulle bli en bøyg å komme seg videre ned fra 85 som jeg har ligget på de siste årene, men resepten her funker. Når man først er i siget så fortsetter du nedover og gamle barriærer flyttes.

 

Da jeg endelig kom ned i 85, så tenkte jeg at nå er jeg der jeg trodde jeg var iallefall - nå kan morroa begynne. Så ikke fortvil lettsommer, du vil bli like tilfreds enten vekten er 85 eller 90 - når du merker at du er på vei og resultatene kommer.

 

Marlena, jeg også veier meg de fleste dager og vekten svinger som om det var NM i swing. Det jeg har studert er hvordan ulik mat virker inn på vekten. Jeg kan f.eks ha holdt meg innenfor antall kalorier, aktivitet og alt, men så er akkurat den mattypen litt tungt fordøyelig og det kan virke som om jeg har gått opp 1,5 - 2 kg i en dag eller tre. (Eksempel fullkornsprodukter) Plutselig slipper det taket og det viser seg istedet at jeg har gått ned 0,5 til 1 kg. Det jeg prøver på nå er å styre unna tungt fordøyelig mat 2-3 dager før veiing. Demotiverende å få et "oppblåst" veieresultat på registreringsdagen for så å dagen etter ha gått ned mye i realiteten. :)I går var jeg f.eks nede i 79,5 kg, mens vekten i dag morges var 81,2. Jeg har ikke lagt på meg 1,7 kg siden i går kveld :P Jeg spiste derimot en litt sen middag i går som jeg visste at er litt tungt fordøyelig basert på det jeg har opplevd før med daglig veiing. Samtidig valgte jeg å gjøre det for jeg vet at hvis jeg styrer unna nå frem til søndag, så skal jeg få et "ikke oppblåst" resultat på søndag :)

 

Mitch - some people stay in the darkness - afraid to step into the light- don't you wooooooorry - it's gonna be aaaalright :D

 

Mitch-Buchannon-community-manager.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hey little people :)

 

Takk for tips ang. kalorier. Jeg har regnet på kcal-forbruket mitt ja, og en vanlig dag uten trening ligger jeg på 1550-1600 for å gå i null ("straffen" for å være lita (dvs. lav))! -500 for å gå ned i vekt --> 1050-1100 og det er uaktuelt! Derfor trener jeg for å få spist meg opp litt :) Har ligget på rundt 1600-1700 litt i det siste for da har jeg vært så sulten, og det har ført til en nedgang på 300 g på en MÅNED eller noe sånt. Litt for treigt for min smak.. Nå registrer jeg på ShapeUp-appen og prøver å velge lette, kcal-fattige ting. Jeg prøver å spare til egenkapital og har derfor vært litt streng på matbudsjettet mitt, men merker nå at jeg vil ned i vekt altså, så derfor "unner" jeg meg litt "dyrere" ting på regelmessig basis (Skyr, CC). Men jeg ligger ca likt kcal-antall selv om jeg trener eller ikke, så må spise litt "mindre" treningsdagene for å spise "mer" ikke-treningsdager. Får se om dette funker!

 

Marlena: Digg med Nice-tur da :-) Har vært der en gang, syns det var fint der :-) Uvant med rullestein-strender da. Fikk den beste tiramisuen jeg noen sinne har spist på en liten restaurant i en bakgate der :D/> Men kanskje ikke noen vits i å tipse om det midt opp i GR.. :P Gratulerer med 85-tallet også! :-) Bonus for at du droppet Atkins-baren og spiste druer i stedet ;):D

 

Lettsommer: Tror det går veldig bra i eksamensperioden når du er så flink til å registrere maten :-) Åh, så bra! Det blir SÅ mye bedre å være ferdig med eksamen når du har gått litt ned i stedet for opp, som ofte er vanlig (sier ikke at det hadde skjedd deg, altså, men det skjer med mange). Og veldig enig i at man skal ta seg bra ut selv om man er misfornøyd med én ting. Tror jeg må lakke neglene etter trening i kveld :P;) Det er fiiiint og sommerlig :-)

 

Hør på rådene til Mitch, han veit hva han driver med ;)

 

Åh, nå er jeg i godt humør! Spiser CC med eple og kanel, drikker gooood kaffe har en ny, fiiin (rosa) drikkeflaske med vann og skal snart sykle til treningsstudioet (ca 1.5 mil tur/retur). Gleder meg!

 

Ha en utrolig fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig innlegg, koriander- så sprudlende og optimistisk at jeg ble helt glad her jeg sitter! :)/>

 

Takk for tips om Tiramisu, men jeg tror faktisk jeg hopper galant over desserter på denne lang-weekenden...jeg har nemlig et mål jeg skal nå B)/>

Får legge en slagplan litt nærmere, men den røde tråden er lite og ofte ( mat ) og mye trasking! Takk også for gratulasjon, jeg tror også at kroppen takker meg for at den slapp det ekstra sukkeret.

 

Jeg har lagt merke til at Mitch- som forresten ser VELDIG bra ut nå- hoho! :D/> - har mange gode tips å komme med. Jeg er så glad for at du er i denne tråden Mitch, og holder oss hønene litt i øra :lol:/> Og takk for alle gode råd!

 

Nei, nå er det natt, før jeg spiser noe mer- kvota er nemlig full... :P/>

 

Ærbødigst, Marlena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hahaha, Mitch: Priceless bilde av Hasselhoff!

Inspirerende å høre om din egen nedgang!

Er forresten helt med på det at vekta kan svinge til dag til dag. I dag var jeg nede på 89 komma noe, så det var jo egentlig litt greit å se allerede dagen etter jeg så 90 for første gang på lenge. Jeg har sånn analog vekt, ikke digital, men jeg holder meg til den jeg har brukt før, rett og slett:) Stoler på den..

 

Koriander: hva er CC for noe? :D Så bra at du tilogmed sykler til treningsstudioet. Fikk du en fin økt i dag?

 

Marlena, håper du får lov å bli på 85! Virker som at du jobber veldig bra for det! :)

 

 

Vet dere hva, i kveld kom jeg meg faktisk på vårens første joggetur. Var ute av huset i 45 minutter og jogga ganske mye av tida. Ble rent glad for å se at formen ikke var så dårlig som den har vært tidligere i vinter. Har gått en del turer i det siste, i tillegg til mye ski i påska, så kanskje det har gjort noe med formen. HURRA! :D

Det er faktisk verdt å juble for!

 

Så da fikk jeg også retta litt opp i at jeg spiste et par pizzastykker på skolen i dag. Ble tilbudt av en lærer og sa ja etter litt om og men. Førte det inn her, og det ble over 800 kalorier! Så det hadde jeg faktisk ikke spist hvis jeg hadde visst at det var sååå mange kalorier i det. (Fordi jeg var egentlig ikke SÅ sulten heller...) Men det var jo også et ekstra lite spark til å komme meg ut på en tur nå i kveld.

 

Lykke til i morgen, vi snakkes! Merker det hjelper utrolig mye for motivasjonen å skrive og lese her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morning!! :D

 

Her laver snøen ned, men hva gjør vel det? Marlena veier 85,3 i dag! OG- jeg fant den perfekte outfiten i går dere! En Desigual-kjole i nydelige farger og med en passform som passer min kroppsform perfekt ( timeglass, så det gjelder å fremheve den smale midjen). Den kostet flesk, men jeg klinte til, gitt, når jeg endelig fant KJOLEN. Trodde ikke mine egne øyne da den passet. Det var den siste dem hadde, og størrelsen så altfor liten ut for meg. Jeg begynte nesten å gråte av lykke, dere, da den satt som et skudd! Det var str L, men Desigual er ganske små i str, så det er mer en M. Jeg er M oventil, mine ekstra kilo sitter på rompe og lår....så med en sort strømpebukse blir dette smashing! ;)

 

Lettsommer: CC er cottage cheese tenker jeg :)

Ellers var det supert at du fikk se 89 alt nå, det er deilig! Flott at du var ute å jogga i går, du virker å være i siget. Ekstra godt når man har spist pizza- det er jammen en skikkelig bombe, som jeg nesten alltid øker i vekt av...

 

Ha en flott fredag dere!

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Mornings all,

 

Hehehe... et nice bilde av Mitchern ja. Lo godt da jeg så kommentarene deres, *skratt'

 

Marlena, herlig å høre om at du fant klær du føler deg smashing i. Timeglass skal du være svært stolt av! ... og husk... alt som koster flesk er bra :D

 

Lettsommer, du er i siget, det hører jeg på deg. Helt enig i at dette forumet er gull for motivasjonen og fellesskap følelsen. Først og fremst er det noen fantastiske mennesker i denne tråden, det er utrolig moro. Vi deler både opp og nedturer, husk det, selv om det ikke er like moro å rapportere om utfordringer som at vekten fyker av. Samtidig er det da man trenger hverandre mest.

 

Koriander: Slik jeg leser det, så er hvilestoffskiftet ditt (en dag uten aktivitet/ sofadag) på 15-1600 kcal? Det er ikke så lavt, mitt hvilestoffskifte er for tiden 1690 kcal på en sofadag. Dette reduseres gradvis etter hvert som vi blir lettere. Det kan man se inne på profilen, da jeg startet var hvilestoffskiftet på 1775 kcal.

 

Disse late sofadagene har du jo svært få av. Hva er kcal behovet ditt med hard fysisk aktivitet da - som er det du har? Vil tro at det ligger opp mot 2800-3000 kcal i alle fall. Når du da har ligget på 16-1700 og til og med mindre kcal og opplevd så og si stillstand, blir min teori at du går for mye i daglig kcal underskudd, -1200-1500ish- og hva skjer da, jo sparebluss - kroppen tviholder på alt man putter i seg, selv om det er lite. Den tror det er hungersnød, maten blir en kamp. Anbefalt underskudd for 0,5-1 kg er som kjent 500-800 kcal daglig her inne. Jeg har lest litt rundt, hørt med leger etc og funnet at dette er et veldig safe intervall å ligge på, men det skal ikke være noe problem ift sparebluss å ligge opp mot 1000 i daglig underskudd. 7000 kcal i underskudd er det som regnes å måtte til for å gå ned et kg. Jeg forsøker å ligge på 800-1000 i underskudd daglig. Du har jo ligget på mer enn dette og opplevd stillstand.

 

Dersom du trekker 500-1000 kcal fra ditt daglige kcal behov med (knall)HARD fysisk aktivitet - hva får du da? Jeg mener seriøst at det er dette du har når du er 5-7 ganger på treningssenter i uken i tillegg til jobb og andre hverdagslige aktiviteter. Stillesittende jobb krever også vesentlig mer kcal enn å ligge på sofaen. Man står opp, kommer seg ut, beveger seg en smule på jobb og anstrenger hodet. Hjem igjen skal man også - og selv om det er med bil er man i langt mer aktivitet enn på sofaen. Til all treningen så bruker kroppen ikke bare kcal på selve treningen. Når du trener så bryter du ned vev i kroppen, når det bygges opp igjen blir det sterkere. Dette bruker også kroppen kcal til. Er man ikke påpasselig med å få nok hvile, så bryter man ned vev før det får restituert seg og da kan man fort føle seg utmattet etter litt tid, noe som igjen fører til at mat blir en kamp, blant annet. Spesielt om du tenker at du hele tiden må spise mindre.

 

Gir meg ikke så lett - før jeg ser at du raser ned hehe.... Du er jo den av oss her inne med BMI som er nærmest ideal området, så du er jo virkelig på god vei. Jeg tror dette er snakk om bare litt justeringer som vil gjøre at du har det lettere på veien i mål. Du er jo superflink å trene og da skal det ikke være nødvendig å sulte. Husk historien med han kompisen min som gjorde litt samme som deg. Beskjeden fra legen var, tren litt mindre - dvs legg inn noen hviledager - og spis litt mer. ;)

 

C U soon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jaggu vært aktive de siste dagene. Tenkte at jeg skulle stikke innom å gi et klukk fra meg og da var det hyggelig å se at det var så mye liv her. Koselig med en ny høne i flokken også, og godt å se at hanen vår klarer å ta seg av alle med velmenende råd og motiverende ord B)

 

Jeg har snikveid meg og ser nå at vekta viser nedover igjen. Har vært skikkelig jojo de siste ukene, men vet hvorfor og bryr meg ikke så lenge det på lang sikt går nedover.

 

Denne helgen er det ikke noe spesielt som skjer - endelig. Så nå satser jeg på at det blir et par slankende og spreke dager. Hva slags planer har dere i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kloke ord fra badevakta vår her. Masse å lære for oss alle. Fellen vi ofte går i, er at vi spiser for lite. Faktisk. Jeg går lettere ned på 1600 enn på 1300 feks. Jeg går også fint ned på 18-1900 et par dager i uka.. :)

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hello pretty people!

 

Marlena: Fniiiis. Lo godt når du snakket om badevakten :lol: Desigual har myyyye fint! Jeg har hatt litt problemer med størrelsen, men sååå artig når den passet i L da! Det kommer til å bli en fin dag i ny kjole :)

 

Lettsommer: Artig med et nytt tall på vekta :D Håper det fortsetter sånn! CC = de lates måte å skrive Cottage Cheese på :P Haha, føltes mye lettere. SUPERBRA med jogging! Der har jeg mye å lære! Såklart gåturer og ski hjelper på kondisjonen (av erfaring har også dagsformen mye å si)! Treningsformen 4x4 (intervall trening med 4 min 4 ganger, 2 min pause mellom) er også KNALL for å øke kondisjonen! Og litt lettere å motivere seg for i starten.

 

Skjønner jeg er litt rotete av meg (har hørt den før ;) ). Jeg ligger på 1550-1600 kcal forbrukt på en vanlig dag INKL. stillesittende arbeid og lite bevegelse (har vært en rolig vinter bevegelsesmessig). Går nok litt opp når det SLUTTER Å SNØ og jeg bruker sykkel istedet for buss! Men, derfor tenker jeg at 1600-500 =1100+det jeg trener bort. Problemet i det siste har vært at jeg er sulten og har da spist mer og et eple her, en gulrot der, en skyr borti der... Til sammen blir det jo litt kcal og jeg har fått stillstand på vekta. Begynte med registrering på tirsdag, og forsøker å holde meg til ca 1500-1600 om dagen i snitt. Jeg får se hva neste uke bringer vektmessig. Jeg har maset MYE om at jeg må spise mindre, men har ikke fått det til (før). Nå velger jeg litt lettere alternativer for å holde meg mett, men til 1500-1600.

 

Er ikke redd for sparebluss eller å tære på kroppen, for er i fantastisk fin form! Masse energi :) Har tidligere trent veldig mye, og kjenner raskt på kroppen når den trenger restitusjon o.l. Er bare å ta en lettere økt om man er sliten, evt. få to hviledager på rad. Det gjør susen :)

 

I helga skal jeg forsøke å holde meg unna alkohol (vennene mine drikker mye, ass..) og har allerede meldt meg på noen treningsøkter. Håper på sol og litt varme sånn at jeg kan være mye ute :D

 

GOOOOOD HEEEELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hallo! Første offisielle veiedag for meg, og tror dere ikke vekta var snill og viste meg 89. Så da registrerer jeg det.

Den viste faktisk litt under, men jeg tar ingen sjanser på en sånn analog vekt. Så 89 blir det. Skal si det svinger.

 

Sikkert ikke så veldig hyggelig for Mitch å høre akkurat det her, men det er vel ganske velkjent at vekta svinger litt ekstra i en viss tid av måneden for oss jenter. Så jeg regner med at det kan ha noe med det å gjøre. Sorry for sharing that! :D

 

Ellers har jeg begynt å bli supernøye med å føre inn mat. Jeg ELSKER pesto, og planlegger å spise det i kveld. Men det var det jammen mye kalorier i. Må innstille meg på forhånd om å rett og slett ikke bruke for mye. Og ikke minst redusere pastamengden. Bruker fullkorn, men allikevel. Ser at "rasjonen" her ligger på 40 gram ukokt. Så da får det bare bli det.

 

 

Fant igjen ei bok i dag hvor jeg har ført inn vekt og mål de siste årene. Egentlig greit å ha det på ett og samme sted. Jeg så at for to år siden var jeg nede i 83, og hadde visst ligget på det ei stund. Det kan jeg ikke engang huske. Men da VET jeg at jeg kan klare 83! Den gang hadde jeg også lyst lengre ned. Man blir jo aldri fornøyd. Men 83 blir mitt store mål nå. Jeg vet at jeg var ganske godt trent den tida for to år siden. jogget mye og sånn. Så ballet det litt på seg med diverse knuste hjerter og tunge studier. Fra 89 til 83 - det blir seks kilo, det. Seks kilo før sommeren, det skal jeg klare. Med 0,5 ned i uka vil det ta meg 12 uker. Det er jeg innstilt på. At det kan gå så "treigt". Plutselig stopper det jo opp. 12 uker, det blir i løpet av den første uka i juli. Så det vil kanskje være enklest for meg å si at jeg ønsker å nå 83 innen juli.

 

Mener ikke dermed sagt at jeg stopper der, men når jeg er på 83 skal jeg ihvertfall gi meg et stort klapp på skuldra. :)

Så får jeg trene meg videre ned hvis jeg da fremdeles har dette sterke ønsket om å se 7-tallet. Det er et TALL. Jeg må huske å se meg i speilet også! :)

Uansett: Greit å ha regnet seg fram til målene mine. 83 innen juli. Det skal gå!

(Håper innerst inne at det går fortere, men prøver å holde realismen vedlike også!):)

 

 

Dette ble litt egosentrisk, men jeg synes ihvertfall det alltid er veldig spennende å lese det dere skriver:) håper du finner lykkeformelen, Koriander! :) Og hei til deg, namnam!

Marlena, gratulerer så mye med ny kjole! Hørtes virkelig bra ut! :)

 

I helga skal jeg jobbe med skole. *Hurra*. Får se om jeg får tatt meg en liten joggetur igjen, også får jeg passe på maten. Enkelt og greit :) Krevende tider nå med en helt forferdelig eksamen.

 

Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes nesten at det nå var på sin plass og gji ein liten lyd fra meg og. Er inne hver eneste dag og leser og smiler og ler ilag med dere ;)

 

Når det gjelder meg så har eg vel egentleg fått meg ein liten knekk....og den knekken kjenner eg på nå er litt vrient og komme seg ut av.

Alt har igrunn gått sååå bra med både trening og maten. Har alldri vært så aktiv som eg har vært nå dei siste 3mnd.

Eg går ned litt og synes det er flott, men er litt små irritert over at det går så tregt. Prøver og trøste meg med at så lenge BMI viser at eg er normalvektig så tar eg sikkert ikkje av så masse som andre som er overvekig.

Så stangerer vekten i neste 4 uker og eg kjenner at eg nesten får litt panikk....eg trener og trener, men ingenting skjer.

Får så ein liten nedtur der eg mister all matlyst...det har nå vart i snart 2 uker :(, men nå raser også vekta ned...men på eit heilt feil grunnlag. I dag viste vekta 62,4kg, og det er nå hyggeleg....men rekner med og håper at matinntaket blir meir etter kvart og da vil nok eg legge på meg litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Lettsommer:no worries, Mitchern har vært ute en vinternatt før og synes ikke det er noe som er rart med naturens gang. Hadde vært mer bekymret hvis de kvinnelige trekkene forsvant :P hehe...

 

Gooood helg og knus kilo - sjekker inn med resultatene på søndag :)/> kanon å høre fra deg igjen Nette. Du har jo super BMI pluss over 0,5 i snitt. Hadde bare glist hadde jeg vært deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morning :)

 

Da nådde jeg målet mitt, med 85-tallet på 40-årslaget. Nå er det bare å kjempe seg ned mot 84, vetja! :)

 

Så; hvordan komme seg gjennom festen uten å legge på seg en kilo..?

Jeg skal være moderat i inntak i hele dag ( men ikke utsultet, da går alkoholen rett i fletta) og så tenkte jeg å ta en sykkeltur på SATS.

Det blir servert tapas, og det er greit, ettersom jeg ikke er noen stor fan av det. Det holder i massevis med en tallerken. Kakene skal jeg hoppe glatt over, det er ikkeno problem.

Vedr alkohol, så blir det noen drinker, blandet med light-brus. Jepp!

 

Ha en flott lørdag dere!

 

Marlena B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Grattis, Marlena! Høres bra ut! :)

 

Her går det greit, men jeg er nå stuck i dette eksamensarbeidet.

 

Er kjempeglad for at jeg har valgt å snu på vekta på forskudd. Det gir meg litt bedre tid til å nå målene mine før sommeren. Reiser på ferie i slutten av mai og håper at jeg kan klare å gå ned tre kilo innen den tid, altså komme meg til 86. Det hadde vært topp.

 

Jeg må gå tilbake til skolearbeidet, håper dere har ei MYE artigere helg enn meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Marlena, nå er du i siget :)

 

Lettsommer: jeg sitter begravet i bøker jeg også, så ikke så veldig artig helg. Hjelper heldigvis at det er interessant det jeg leser om. Hva tar du eksamen i? Lykke til med lesinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

namnam: huff, føler med deg! jeg studerer musikk. det er veldig interessant, men ekstremt mye jobb akkurat nå. leverer masteroppgave om veldig kort tid..

Hva studerer du? :)

 

I dag har det igjen gått greit, men det er utelukkende fordi jeg ikke har noe liv utenom studiet! haha!

husker nesten ikke sist jeg var på en fest. eksamensperioden fungerer slik sett som en naturlig hvit måned!

har ikke spist godteri siden påske, med unntak av mørk sjokolade.

 

I kveld kjøpte jeg frosne bær, blandet dette med vaniljeyoghurt og tok i små biter mørk sjokolade. mmmmm! :)

ble egentlig ganske så godt som lørdagskos!

 

Min eneste taktikk fram til jeg er ferdig med studiet er å registrere, registrere, registrere.

Når jeg egentlig ikke har tid til å trene får dette bli min taktikk på GR-fronten:)

 

 

Håper dere andre er ute og svinger dere i kveld! Jeg vet ihvertfall at jeg skal det om to uker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

IT'S A BEAUTIFUL DAY!

 

Resultatene er: Ned 0,9 kg og minus 6 cm. Det betyr at vekten nå er 79,9 kg! JUHU!:D :D :D

 

Ahhhhh, dette var en milepæl kjente jeg. Tiden er nå skrudd tilbake 6 år til 2007 som var sist gang jeg var under 80 kg (men bevegde meg sakte men sikkert oppover)Det føles helt fantastisk! Nå kan veien mot 75 starte for real. Ikke bare håpe det oppi hodet, men det er faktisk realistisk.

 

Ettersom jeg registrerte vekten mandag sist uke etter Berlin tur så var denne uken en dag kortere enn normalt også. Det er med andre ord godt å være tilbake i hverdagen og kjøre a4 opplegg!

 

Har unnet meg en premie for å nå dette store delmålet. Nye joggesko og nytt treningstøy fra topp til tå. Planen er nå å øke intensiteten litt på powerwalkturene mine. Går over til lett jogging i stedet. Har gått såpass mye nå at jeg tror kroppen tåler det uten at det blir for stor belastning på bena etc. Spesielt med nye joggesko ;) Jeg gjør dette for å kompensere for at hvilestoffskiftet er redusert litt siden oppstart og som tiltak mot "myten" om at det blir tøffere å gå ned jo nærmere man er målet :P:D

 

Ha en super søndag alle sammen :)

 

Mitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettsommer: jeg tar master i utdanningsvitenskap, er på første året, så det er et mindre skriftlig arbeide og muntlig eksamen jeg jobber mot nå. Må være herlig å snart være ferdig da - stå på!

 

Mitch: grattis med suveren nedgang, må være herlig å se 79-tallet :) Nå suser du i vei mot målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Mitch: Gratulerer!! :D Det må være en helt fantastisk følelse!

Hurra for premiering, joggesko og treningstøy kunne ikke vært en bedre premie :) Jogging går helt sikkert fint, start forsiktig og prøv deg fram:)

 

namnam: Så bra! Eksamen er ikke noe gøy samma hva det er. Det føles ganske sykt å snart være ferdig ja, er lett nervøs hele tiden og drømmer om oppgaven om natten. (Så det går mildt sagt til hodet på en).

Det er nesten bare godt for meg å ha dette "slankeprosjektet" i tillegg, så får jeg tenkt på noe annet innimellom. Også blir jeg faktisk litt mer opplagt fordi jeg spiser mye sunnere. Merker ganske stor forskjell fra tidligere i vinter!

 

Ha en super dag videre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

Først av alt; et kjempegrattis til vår alles Mitch med 79-tallet! Jeg bøyer meg i støvet, det er snart 10 kilo ned på deg jo! Fy flate! B)

 

Jeg gleder meg sinnsykt til jeg er der selv...og det skal jeg være innen ferien..*nikker overbevisende for seg selv*... :P

 

Festen i går var fantastisk! Jeg følte meg fin ( og var det også, hihi) og jeg forsynte meg kun en gang av tapasrettene. Fire-fem kjøttboller, en halv brødskive, en dæsj tzatsiki og to-tre kløftpotet-båter. Ingen kake.

Verre var det med det flytende..... ^_^ Men, men det er ikke så ofte jeg er på fest, så da får det heller stå til. Vekta var fin i dag, men sikkert noe dehydrert, så resultatet kommer vel i morgen eller tirsdag, I guess.

 

Aaaanyway- jeg skuffer på mot 84 tallet nå. Håper ( Vil/skal/må/burde) se det ila kommende uke.

 

Håper dere har hatt en flott helg, også dere flinkiser som leser til eksamen.

 

Klem fra Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei peeps!

 

Veiedag for meg og -1.2 kg! Hurra! Det går da nedover, selv om det går litt humpete og langsomt. Hadde opprinnelig et mål om å gå ned 2 kg pr måned, dvs totalt skulle jeg ha tapt 6 kg nå - ligger 200 g bak målet. Det får duge. Så lenge det fortsetter nedover!

 

Mitch! Grattis, grattis, grattis! 6 ÅR siden sist! Tenkt på det! :D :D Hvordan har det gått med jogginga?

 

Marlena - hvordan går det med 84-tallet? Og så flink du var på festen!

 

Lettsommer og namnam: lykke til med all lesingen. HVordan går det med registrering o.l.?

 

Gikk på noen "smeller" i helga. Var bl.a. invitert på kveldsmat etter å ha tatt et flyttelass for ei venninne. Forventet type knekkebrød og gulost (hvor mye har man når man flytter liksom?), hun lagde BROWNIES. Gud bedre. Er ikke særlig glad i kake, men spiste hele det store stykket jeg fikk servert. I følge ShapeUp appen er én porsjon brownies nesten 500 kcal, og dette stykket var stort :o Ble en del over der ja. Snitt havnet jeg på 1650 kcal pr dag forrige uke, men jeg trente hver dag.

 

Denne uka startet dårlig. Forsov meg i går og rakk ikke trening, og lønningspils på kvelden... Prøvde å holde budsjettet, men det sprakk. Nå er det å stramme livreima og håpe på det beste for neste uke!

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med resten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

NAMNAM: Ser jeg riktig, at du har gått ned 1,6 kg sist uke? :D Kan ikke huske å ha sett deg skrive noe om det, men hvis det er riktig så er jo det fantastisk. Da er du virkelig back on track og det er ikke lange biten til du ser 6 tallet. TENK så digg det blir da :D

 

KORIANDER: Ahhh, herlig! 1,2 er jo et kanonresultat. Da kan vi trygt si at stillstand er et tilbakelagt stadium og at du er på full fart mot en superfresh sommer.Da kan jeg holde kjeft :D :D :D Snart er vi normalvektige og superfit hele gjengen! :D Joggingen går bra. Har jogget den runden jeg har gått tidligere 2 ganger så langt denne uken. Kjører noen økter powerwalk og noen økter jogging nå i starten har jeg tenkt, så ikke overgangen blir for brå på bena. Foreløpig går det greit og jeg er happy hvis 2 av powerwalkene blir omgjort til jogging per uke enn så lenge. Blir spennende å se om jeg klarer å holde oppe resultatene...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

 

Et kjempegrattis til deg koriander for flott nedgang! Hurra! :lol:

Minus 2 kg i måneden er jo akkurat det Grete-konseptet legger opp til, så det er suverent koriander!

 

Ja, hvordan går det med 84-tallet? Foreløpig er det litt unna. 85 er ustabilt ( så det igjen i dag...) men en liten trøkk etter den festen fikk jeg, så i går så jeg såvidt 86... :angry: Men jeg skuffer på og skal se 84 innen helga. SKAL! Så det så!

 

Mitch: to joggingser per uke i tillegg til to power-walks høres veldig bra ut. Jeg er overbevist om at nedgangen din blir fin, selv om du nå nærmer deg målet.

 

Ha en flott dag da dere!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Mitch, ingenting slipper unna dine argusøyne. Stemmer at jeg har gått ned 1,6 kg. Etter noen uker med påske, festing, utdrikningslag,god mat og drikke etc.etc., så var det tilbake til normalen og da viste resultatet seg. Har vel vært derfor jeg ikke har vært så bekymret for oppgangen heller, har visst hvorfor og at jeg vil ta meg inn igjen. Høres flott ut å øke intensiteten på powerwalkene dine. Er det noen som kan klare å fortsette god nedgang tror jeg det er deg, virker som at du har pågangsmot til tusen.

 

Koriander: så bra at det endelig løsnet litt. Og godt å se at den brownisen ikke la seg på vekta :)

 

Marlena: krysser fingrene for deg og 84-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namnam- du er rå! Ned over 10 kilo siden 1. januar! Grattis!

 

 

Har dere noen tips å komme med, dere som får så flotte resultater? Hva ligger dere på i kaloriunderskudd, og hva trener dere? Noen mattyper det går mye av?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...