Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Hei peeps!

 

Masse oppdateringer her siden sist, og det ser ut som dere alle har vært flinkiser! ;)

 

Jeg har gått ned 0 gram siden forrige uke, og er faktisk veldig fornøyd med det. Det betyr jo at jeg ikke har gått OPP siden jeg var syk, så nå må jeg bare prøve å holde meg her og forhåpentligvis gå ned litt til neste uke. Jaaaa! :D

 

Koriander: Du nærmer deg hårklipp med stormskritt! :) Hørtes gøy ut med litt party i helga, og flott at det ikke ga utslag! :D Mitt delmål er det samme som ditt, forresten: 70 kg! Og hovedmålet er 65 kg, så vi har nesten samme mål, men du ligger godt foran meg da! ;) Normal BMI er 69,6 kg, så kanskje jeg burde sette det som et delmål i stedet. Eller, det får bli to tette delmål, for hvis ikke blir det enda lenger til jeg når første delmål. :D

 

Håper dere får ei fin uke alle mann!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, minus 1,2 kg :D OG under 75 kg :) Så da er det faktisk "bare" 4,8 til jeg er nede på 60 tallet igjen!

 

Nå gjelder det å holde fokus på trening og kosthold ;)

 

Masse flinke folk her inne! Og nettet, neste uke går nok du ned masse også ;)

 

Tusen takk for tips folkens. På søndag bestemte jeg hvilke dager jeg SKAl trene denne uken, så nå er det bare å gjennomføre. Jeg må jo være i nogenlunde form til jeg skal på treningscampen tross alt.... Tenk så flaut å komme dit og ikke orke en dritt :P Vi reiser 20 april, så det er ikke sååå lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Grattis Collargol, namnam og koriander :D så digg!!!!!

 

123 - 0 g NED (liker formuleringen din med 0 g NED) gir fortsatt et meeeget respektabelt snitt, så 123 - på det fjerde skal det skje! Nette, jeg vet at du kommer med syke resultater neste uke. Namnam, der ser du at på tross av pizza, muffins og det hele så hang du nesten en ny halvkilo i beltet!

 

Hvordan går det med deg Marlena, eieren av denne vakre tråden? :)

 

Vinterferie og nydelig blå himmel med sol i dag. Tenkte å motivere meg opp med et Northug gull etterpå og så er det ut på en skikkelig økt med kondisjon først, styrke etterpå.

 

Fettet skal brenneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gått ned eller stått stille! Utrolig flinke folk her inne. Denne uken har jeg startet bra og snikveiing på vekta gir meg nytt pågangsmot. Har ikke noe spesielt på programmet denne helgen, så da setter jeg inn et støt for å gå ned så mye som mulig. Blir lange turer og sunn og god mat :)

 

Jeg tok bikinibilder av meg selv i speilet nå nettopp. Angrer på at jeg ikke har gjort det tidligere, men det blir likevel morsomt å se forskjell nå kontra hvordan jeg ser ut når jeg er i mål. Gir ekstra motivasjon :)Bildet ga meg også en aha-opplevelse på hvordan kropp jeg faktisk har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hei Coll :)jeg ligger på 14-15 trimpoeng per uke for tiden. Et trimpoeng tilsvarer ca 200 kcal forbrent for meg. Dermed forbrenner jeg altså 2800-3000 kcal i uken på trening. For å gå ned et kg fettvev må man ha et kcal underskudd på ca 7000 per uke totalt (kilde: ernæringsfysiolog ) Jeg ligger på ca 1000 kcal i underskudd per dag, litt over anbefalt 800,men det fungerer for meg. Nå kan det godt være at et trimpoeng svarer til mindre kcal forbrent for deg siden du har lavere vekt og motsatt kjønn, men det ser du jo inne på trimregistreringen, tror ikke det utgjør så mye. Uansett 1300 kcal bør du klare med 30 min aktivitet utenom det vanlige hver dag ;)

 

Jeg er opptatt av at treningen ikke skal være for tung eller belastende for eksempel på ben nå i starten, mens jeg ennå er litt tung i kroppen. Flere ganger har jeg tatt for hardt i for tidlig før og så har det ødelagt hele opplegget. Skrev et innlegg rundt dette for noen uker siden. Målet mitt er ganske enkelt når det gjelder trening:

 

* kondisjon - for å brenne fett og øke forbrenning + kondis

* styrke - moderat, men intensiv for å vedlikeholde muskelmasse og øke forbrenning under vektnedgangen. Tenker ikke øking muskelmasse - ennå

 

Hvordan gjør jeg så dette i en hektisk hverdag?

 

Jeg har funnet meg en strekning på ca 2,5 km som jeg går hver dag etter jobb før jeg tar bussen. Ja du hørte riktig, bilen står :) deretter hopper jeg av bussen 2 stopp før jeg skal og får meg 15 min med oppoverbakke og 200 trapper før jeg er hjemme. Med dette har jeg 40 min gange utenom det "vanlige" som ellers blir av aktivitet gjennom en arbeidsdag. Forholdsvis stillesittende, men prøver å bevege meg rundt så mye som mulig. Når jeg går, så går jeg så raskt jeg klarer, ca 6 km/t. Dette er så raskt at det neste giret blir jogging, for å beskrive.

 

Styrkebiten tar jeg 3 ganger i uken på badet hjemme 15-20 min. Låser døren, setter på musikk jeg liker og gjør det til min egen lille verden. Moderat tyngde, men intensiv utførelse. Div øvelser fortrinnsvis store muskelgrupper. Lager motstand med egne krefter etc. Ingen hjelpemidler (hadde sikkert vært greit, men for meg funker det enkle) lar det alltid gå minst en hviledag mellom hver styrkeøkt.

 

I helgene har jeg to, minst en, lengre tur med rask gange. Her har jeg funnet meg en runde på 2,5 km som jeg har som mål å gå rundt 5 ganger Ila en helg. Det gir en fiiiin forbrenning. I dag tok jeg en slik tur ettersom det er vinterferie og jeg ikke får "jobbturen". Bare den økten alene sved av ca 600 kcal. Så man får altså bra utbytte med rask gange og litt oppover også.

 

Andre har andre måter å trene på og mye som funker fint, men for meg, der jeg er nå med de målene jeg har akkurat i denne fasen er dette et opplegg som funker bra for meg :) bare flott om noe av det kan inspirere eller gi noen tips for noen av dere andre - så jeg deler hele historien jeg :)

 

Vær obs på at menyen vår er beregnet blant annet med hensyn til ca hvor mange trimpoeng vi har i uken. Mer aktivitet kan fort bety et sprang oppover til en meny med flere kcal. For mye kcal underskudd kan føre til sparebluss/ forbrenningen stopper opp. Følg derfor med når du øker aktivitetsmengden på at du får i deg nok. Sultfølelse og snikveiing gir greie pekepinner på om du bør spise mer og om forbrenningen tikker og går :) litt sultfølelse går greit, spesielt om kvelden.

 

 

 

 

Jeg har satt meg et mål for neste uke som er litt annerledes... Neste uke skal jeg forbrenne minimum 1300 kcal. Vet det er et voldsomt mål, men når jeg først bestemmer meg ;)/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>

 

Hvor mange kcal forbrenner du pr uke Mitch? Du som er så flink til å trene ;)/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg et mål for neste uke som er litt annerledes... Neste uke skal jeg forbrenne minimum 1300 kcal. Vet det er et voldsomt mål, men når jeg først bestemmer meg ;)/>

 

Hvor mange kcal forbrenner du pr uke Mitch? Du som er så flink til å trene ;)/>

 

Spennende mål, Collargol. Det klarer du helt sikkert. Hvordan pleier du å trene? Jeg har for min del gått veldig mye turer, noe både jeg og hunden min har hatt godt av. Tenkte at jeg skulle begynne å trappe opp intensiteten. Jeg skal begynne på et av løpbladets treningsprogrammer neste uke http://www.loplabbet.no/treningsprogrammer Tar meg en joggetur i morgen for å se hvordan formen er, så bestemmer jeg meg for enten nybegynner eller nybegynner+ programmet. Synes det er deilig å følge et fastsatt opplegg og håper på å bli sprekere til i sommer :) Hadde vært utrolig gøy hvis noen av dere på dette forumet hadde lyst til å prøve det samme, så kan vi følge og motivere hverandre underveis. Noen som tar utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende mål, Collargol. Det klarer du helt sikkert. Hvordan pleier du å trene? Jeg har for min del gått veldig mye turer, noe både jeg og hunden min har hatt godt av. Tenkte at jeg skulle begynne å trappe opp intensiteten. Jeg skal begynne på et av løpbladets treningsprogrammer neste uke http://www.loplabbet.no/treningsprogrammer Tar meg en joggetur i morgen for å se hvordan formen er, så bestemmer jeg meg for enten nybegynner eller nybegynner+ programmet. Synes det er deilig å følge et fastsatt opplegg og håper på å bli sprekere til i sommer :)/> Hadde vært utrolig gøy hvis noen av dere på dette forumet hadde lyst til å prøve det samme, så kan vi følge og motivere hverandre underveis. Noen som tar utfordringen?

 

Jeg bruker tredemølla en del jeg da. Vi kjøpte oss det i julegave i 2011. Ellers så har jeg treningprogram på PS 3 som jeg er flink til å bruke i perioder ;) Ellers er jeg gla i å løpe eller gå ute når det er vær og føre til det. Så jeg prøver å variere litt da ;)

 

Min mann har som mål at han skal løpe halvmaraton i august, men jeg tror ikke jeg skal satse på det i år i alle fall. Men jeg har vært med på et løp her på Hadeland som er på 9 km. Det er liksom litt mere passe lengde for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnam

Gah, da var dagens jogging overstått - tror ikke jeg skal prøve meg på noe halvmaraton for å si det sånn! Piiinlig dårlig form og tung i rompa, haha. Da blir det nybegynnerprogrammet på meg :) Collargol, jeg håper jeg blir som deg etter endt program "glad i å løpe" - for det var et lite he*vete akkurat nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, da var dagens jogging overstått - tror ikke jeg skal prøve meg på noe halvmaraton for å si det sånn! Piiinlig dårlig form og tung i rompa, haha. Da blir det nybegynnerprogrammet på meg :)/> Collargol, jeg håper jeg blir som deg etter endt program "glad i å løpe" - for det var et lite he*vete akkurat nå:P/>

 

Ja når jeg synes det er deilig å løpe kan ALLE bli glad i det. For er det noe jeg har hatet i alle de år så er det å løpe! Gi meg en ball å løpe etter så er jeg utholdende som få, men å bare løpe har ikke vært min greie i nesten 35 år B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

namnam: Jeg skulle egentlig starte på et lignende program (from couch to 5 km), men må vente litt til beinhinnebetennelsen går over. Men jeg er klar som ett egg til å følge deg hakk i hæl etter det! Og det blir moro når du merker hvor mye bedre form du kommer i! :) Dette kommer til å bli kjempegøy utover våren! :) :)

 

Collargol: 1300 kcal tror jeg du klarer helt fint! Om en bare virkelig gir jernet når en først trener, så kommer man fort opp i mange kcal. Jeg forbrant over 1000 kcal bare på den turen jeg var på treningssenteret i stad. 1300 går nok helt fint! Husk å press deg opp i puls, da øker forbrenningen utover dagen også! Gratis forbrenning ;)

 

Jeg var ute og tok noen øl i går, og skal gjøre det samme i kveld. Er ikke helt forenlig med slanking, merker jeg, men håper jeg tar det igjen med treninga. Vennegjengen min er veldig en drikke-øl-gjeng, så det er litt vanskelig å holde seg unna merker jeg. Skjønner at det ikke er realistisk å holde seg unna for alltid mht en livsstilsendring, men vil jo også litt kjapt ned i vekt :P Jaja, tirsdagsresultatene vil vise hvordan det går!

 

Håper alle har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnam

Collargol: da har jeg det akkurat som du hadde det. Er det en ball i lufta så tenker jeg ikke over at jeg løper i det hele tatt. For se om jeg klarer å bli kvitt joggeskrekken utover våren :)

 

.koriander: Så gøy at du har et liknende mål! Det er ikke sikkert at det blir så vanskelig å ta meg igjen, hehe:P Vi skal nok bli to sprekinger begge to :) Håper du blir kvitt den beinhinnebetennelsen fort som svint! Jeg skal også ta meg en øl i dag. Blir litt øl eller vin stort sett hver helg på meg. Forrige uke ble det en skikkelig fyllekule, noe som viste seg på vekta. Jeg har ikke tenkt til å la kostholdsendringene gå utover mitt sosiale liv, da vil jeg heller være feit, hehe. Men ser jo ut som at det går an å kombinere det heldigvis så lenge man er flink ellers :)

 

Fortsatt strålende helg til hanen og hønsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Kykelikyyy og god formiddag - resultatene for denne uken er:

 

Ned 0,8 kg og minus 3 cm.

 

Fornøyd med dette, det har jo vært vinterferie og alt. Det har gjerne vært litt mer uregelmessig spising denne uken, altså ikke til samme tider hver dag. I går spiste jeg to fullkornspita til middag. Det skal jo være nøkkelhullsprodukt og det hele. Kroppen min er ikke glad i disse fullkorns "deigene". Helt siden middag i går har jeg følt meg oppblåst og sprengt i kroppen. I går viste vekten mindre enn den gjorde i dag morges, så nå skal jeg prøve å holde meg unna fullkornsbunner og fullkornspita. Erfaringen så langt tilsier at det går 2-3 dager, så får jeg et byks ned etter en sånn fullkornsting :P

 

Uken som kommer blir supertravel for min del. Full rulle hver dag, før jeg på fredag må ikle meg grønt og dra i oppdrag for konge og fedreland. Militærøvelse. Grrrr.... Har bestemt meg for å ta det som en 4 dagers treningscamp. Dette betyr at jeg neste uke må registrere vekten på fredag sannynligvis og at jeg får en litt kortere vektuke, før det blir en litt lengre uken etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Mitch! Du må jo virkelig merke det godt på klærne som har mistet så mange cm?

 

Selv er jeg ferdig på kurs og har ikke meldt meg på noe nytt. SÅ jeg bytter veiedag til mandager nå. Det er fordi jeg normalt har fri på mandager ;)

 

Men jeg har ikke så store forhåpninger til veiing i morgen kjenner jeg :P Fikk helt sinnsykt til kick i dag og måkte innpå med 5!!! smultringer :blink: Gjett om jeg ble kvalm etterpå da... Så det blir spennende å se i morgen kjenner jeg. Men kjenner jeg meg rett så er det vel max 0,3 kg ned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Collargol: Hehe...ja, det er begynt å bli en utfordring det der med klærne. Kjøpte f.eks to nye FLOTTE jobb bukser på salget i januar like før jeg begynte på dette opplegget her. Nå står de buksene som seil i stiv kuling på bena! Skikkelig baggystyle! :P Kastet, eller kremmmt, leverte ellers en god del klær inn i fjor høst som jeg hadde gitt opp å passe igjen, heldigvis sparte jeg ca halvparten, blant annet en del kule bukser. Disse er ennå for små - så akkurat nå befinner jeg meg litt i ingenmannsland og får bruke det jeg har som passer noenlunde, hehe.

 

Angrer litt på at jeg leverte inn en dress til 10.000 kroner som jeg hadde gitt opp å komme inn igjen i. -sukk- Men hadde liksom prøvd og prøvd i flere år uten å finne et opplegg som fungerte. Dette her er jo helt utrolig og jeg er kjempetakknemlig for at det endelig er noe som fungerer og at jeg lærer om kropp og mat samtidig. Nå har jeg satt kursen mot under 80 - og det har jeg ikke vært siden 2007! Når jeg når målet mitt på under 75 er jeg tilbake på 2005 nivå - og da var jeg veldig godt trent og i god form - men så giftet jeg meg ... hehehe...

 

 

 

Så flink du er Mitch! Du må jo virkelig merke det godt på klærne som har mistet så mange cm?

 

Selv er jeg ferdig på kurs og har ikke meldt meg på noe nytt. SÅ jeg bytter veiedag til mandager nå. Det er fordi jeg normalt har fri på mandager ;)/>/>/>/>/>

 

Men jeg har ikke så store forhåpninger til veiing i morgen kjenner jeg :P/>/>/>/>/> Fikk helt sinnsykt til kick i dag og måkte innpå med 5!!! smultringer :blink:/>/>/>/>/> Gjett om jeg ble kvalm etterpå da... Så det blir spennende å se i morgen kjenner jeg. Men kjenner jeg meg rett så er det vel max 0,3 kg ned :P/>/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det liksom det å bli gravid som førte til mesteparten av mine ekstra kilo. Vi har 2 prøverørsbarn. Jeg reagerte veldig på hormonbehandlingen så plutselig veide jeg 18 kilo mere før jeg i hele tatt testet positivt med vårt første barn. MEN jeg sier at alle kiloene var verdt det ;)

 

Nå er jo hun snart 5 år og jeg har fortsatt 3,7 kg igjen av de. Men det er ganske utrolig at jeg på min 164 cm faktisk har veid 89 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det -0,7 kg og -2,5 cm

Men nå har jeg jo byttet dag, vekt og tidspunkt, så det er vel egentlig fra neste uke jeg vil se åssen det egentlig er.

 

namnam: Ser at vi følger hverandre veldig likt egentlig. Vi har samme delmål også! Du ligger litt bedre an til å nå det siden du veier litt mindre enn meg ;)

For meg er det bare en ekstra motivasjonsfaktor at jeg kan sammenligne meg med deg kjenner jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nette77

Da var det måndag igjen og vekta viste -0,8. Hadde håpet på litt meir, men er i grunn veldig glad for at det er nedgang.

 

Collargol: Fikk lyst til og fortelle litt om min vektoppgang når du fortalde din. Eg har vært i samme situasjon som deg....har i løpet av 2,5 år gått igjennom 6 misslykka IVF forsøk og har med det gått opp 11kg. Skal igang med det 7 forsøket mest sannsynleg i mai og tenker nå at nå skal eg vere føre var og prøve og gå ned igjen ein del slik at eg liksom har litt og gå på når eg starter på hormonene igjen. Heldigvis har eg hatt kort protokoll dei 2 siste forsøkene og det tærer ikkje fullt så mye på kroppen...Utruleg kjekt og lese at dere fikk det til og at det resulterte i to velskapte barn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnam

Collargol: ja, vi er faktisk veldig like :) Så ikke at du hadde samme delmål før du kommenterte det. Krysser fingrene for at vi begge når målet! Gøy å ha noen å måle seg opp mot.

 

Nette77: 0,8 kg er jo kjempebra. Godt jobba! Krysser fingrene for at det er syvende gangen det skjer!... det var i faktisk det for en venninne av meg som nå venter barn i mars. Synes du er utrolig tøff som går gjennom IVF og slanking, tøffe utfordringer både fysisk og psykisk. Ønsker deg/dere masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, IVF er veldig slitsomt. Det tærer på både fysisk og psykisk!

Du skal se at denne gangen lykkes dere ;) Kort regime høres himmelsk ut. Spesielt siden jeg ble helt ødelagt av nedreguleringa :blink:

 

Jeg skal i alle fall krysse fingrer for dere!

 

Jeg har forresten fått en god start på dette med å forbrenne 1300 kcal denne uken. Har gått lang tur i dag og forbrent 588 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei alle sammen og gratulerer med finfine vekttap!

 

Må si jeg har lært litt om IVF - hadde ikke aaaanelse om at man kunne bli påvirket i vekta pga det! Kan tenkte meg det er vanskelig å ha et ønske om å få barn samtidig som en ser vekta raser oppover og alle de konsekvensene det bringer. Krysser fingrene for deg, nette!

 

Og gratulerer Collargol for at du når treningsmålet ditt :D

 

Veiedag for meg og jeg har tatt av 400 g. Skjønner to kvelder med øl i helga antagelig ikke er det lureste vektmessig. Jaja, det går i det minste nedover. I dag reiser jeg bort på jobbseminar til og med fredag. Vi får maten servert og det er forelesninger fra 8 om morgenen til 22 om kvelden. Det blir slitsomt for hodet, men ikke kroppen :( Håper jeg klarer å ta gode valg der det er mulig sånn at det blir nedgang neste uke også. Gleder meg intenst til å komme under 70!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nette77

Takkar såååå masse for lykkeønskninger og eg håper av heile mitt hjerte at det skal lykkest neste gang. Det at eg nå har valgt og slanke meg midt oope i denne prosessen handler litt om og prøve og ta vekk fokuse på akuratt det med IVF. Når ein har våre i dette gamet i så mange år som eg har vært ( 10 misslykka IVF på 11 år, hvor 4 første var med eks mannen), så prøver mann på en måte og finne måter ein kan gå videre om ein ikkje lykkes, og akuratt nå handler det veldig mye om det og ha ein sunn og ok kropp. Innbiller meg og at kanskje om eg har ein sunn livstil og holder meg i form så kanskje dette egget eller dei eggene vil finne sin plass i min livmor og bli værende i 9mnd ;)

 

Nå ser eg og mannen veldig frem til ei uke i syden i slutten av april der vi berre skal kose oss og nyte hverandres selskap og eg håper at eg har nådd målet mitt med vektnedgangen og at eg da kan sprade rundt i bikini og føle med "lekker" ;)

 

PS!!! Må legge til at eg er ubeskriveleg heldig og har 2 flotte sønner som eg har produsert opå egen hånd "mirkelbarn" sier legene <3 mannen har dessverre ingen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hei hei,

 

På vei inn i militærøvelse så derfor blir det vekt og mål fredag denne uken, mot normalt søndag (5 dager siden sist) Neste uke igjen blir da en litt lengre vektuke igjen (9 dager) :)

 

Dagens grytidlige tur på vekten sa:

 

Ned 0,6 kg og minus 2 cm

 

Happy med det og nå blir det 4 dagers treningscamp i militæret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnam

Hei hei,

 

På vei inn i militærøvelse så derfor blir det vekt og mål fredag denne uken, mot normalt søndag (5 dager siden sist) Neste uke igjen blir da en litt lengre vektuke igjen (9 dager) :)/>

 

Dagens grytidlige tur på vekten sa:

 

Ned 0,6 kg og minus 2 cm

 

Happy med det og nå blir det 4 dagers treningscamp i militæret :P/>

 

Grattis med flott nedgang, nok en gang!Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...