Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marlena

Hellu :)

 

Da veier jeg det samme som før Nice-turen, så da tok det hele en uke. Men det er helt OK, for jeg hadde en super tur, helt uten kaloritelling ( men med mye gåing ).

 

Nå skal det jobbes mot det glade 83-tall. Jeg skal i 40-årslag ( igjen ...) den 11 mai og da skal jeg være der. Jepp. Og det er også høyst nødvendig ift planen om å se 79-tallet innen sommerferien.

 

Så her jobbes det på. Håper det går greit med dere andre også!

 

Ha en flott helg.

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hallo! :)

Takk skal dere ha.

 

Jeg skal være helt ærlig: jeg er skikkelig umoitvert til det her akkurat nå! jeg var kjempemotivert de siste ukene før jeg leverte master. Har vært sliten og hatt mange andre greier å fikse (søknader osv) etter at jeg ble ferdig. Også har det blitt ganske mye festlige sammenhenger den siste uka. Faktisk for mye. Jeg tror jeg er nødt til å begynne HELT på ny frisk, og det får bli på mandag. Må si jeg egentlig er ganske frista til å gå for en eller annen "lettvint" løsning for å gå ned mye på kort tid... Men jeg synes jo egentlig det er kjempeteit! Ei jeg kjenner har gått på sånn pulverkur og gått ned sikkert fem-seks kilo på to uker. Men da drikker man jo BARE pulver HELE tida, og man får i seg bare 800 kalorier om dagen... Så.. Jeg vet akkurat hva jeg synes om det, og det er at det høres dumt ut. En venn av meg som er lege sa at det hørtes ganske usunt ut, fordi man bryter ned ganske mye på en slik kur...

 

Så jeg prøver å tenke at jeg må prøve å smøre meg inn med tålmodighet og tenke at jeg skal greie dette. Jeg skal greie å spise sunnere, og jeg skal greie å trene.

 

Så grunnen til at jeg har skrevet lite i det siste er rett og slett min lack of motivation, håper den på ingen måte smitter over på dere andre.

 

Har dere noen skikkelig gode starttips? Hva gjorde dere i begynnelsen, de tre-fire første kiloene?

 

:)

 

ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei peeps!

Håper dere har en fin helg :D Ble uventet jobbhelg på meg, så da sparer jeg litt kalorier med å ikke gå på byen :P Aldri så gærent at det ikke er godt for noe? ;)

 

Marlena - du er så flink! Jeg er sikker på at du når målet ditt!

 

Lettsommer: Skjønner du er i en vanskelig situasjon. For å være helt ærlig så må du bare være motivert. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg begynte så smått å gå opp i vekt i fjor, og da meldte ei venninne meg inn her faktisk. Var ikke motivert til å gjøre noe med det, ønsket bare at kg skulle forsvinne av seg selv. Rundt sommerstid begynte jeg å sykle over alt og holdt kg-ene i sjakk. På høsten fikk jeg kjæreste og begynte å spise mer mat, og VIPS! 5 kg kom på en måned eller to! Helt vilt. Så ved juletider innså jeg at dette ikke kunne fortsette, og jeg måtte gjøre noe med det. Jeg var slapp og tiltaksløs, noe jeg tror skyldtes at jeg ikke trente (og før trente jeg masse). Først i midten av januar klarte jeg å ta et tak (og da hadde jeg i flere uker planlagt å gjøre det). Startet med fokus på treninga i to-tre uker, deretter begynte jeg med maten (telle). Sluttet å telle kcal noen uker i feb/mars og hadde total stillstand, selv om jeg intensiverte treninga. Begynte å registrere med ShapeUp-appen igjen for noen uker siden, og nå går det i hvert fall nedover igjen. Det er MANGE ganger underveis at jeg har tenkt "Faen heller, drit i det", men jeg har lyst på en sunn kropp! Jeg har ikke lyst til å ligge i risikosonen for diabetes og livsstilsykdommer på grunn av noe jeg KAN GJØRE NOE MED! Mine ting har blitt at jeg spiser mat jeg synes er GOD, men teller kalorier (cottage cheese, masse frukt/bær, kylling, lasagne, pizza+++). Jeg trener de timene jeg syns er GØY, og unngår å høre på folk som sier at man må trene så og så mye cardio/styrke og i hvilken rekkefølge blablabla. På disse timene gir jeg alt, lurer ikke meg selv til å tro at jeg har trent.

 

Skjønner det kan være fristende med pulverkurer, og du må nesten bare finne ut av slikt selv. Det eneste jeg har å si er at kroppen er ikke skapt for å gå ned stort mer enn 1 kg fett i uka (ca 9000 kcal i underskudd). Tar du av mer er det ikke fett, men MUSKLER. Får du mindre muskelmasse vil hvileforbrenningen din går ned og det blir vanskeligere å gå ned. I tillegg, når du går tilbake til "normal" mat, vil kroppen ha behov for enda mindre mat for å holde seg på status quo, enn hva den hadde før pulverkuren. Slike kurer har også type 500-800 kcal om dagen som totalt inntak, og det er LITE. Jeg tror sannsynligheten kan være stor for en sprekk. Men kanskje dette er måten du kan holde inntaket ditt i sjakk på? Jeg vet ikke helt hva du spiser eller hva du liker. En ting jeg har lært av dette er at en bør være litt streng med seg selv når det kommer til junk og godteri i begynnelsen. Min erfaring er at "mye vil ha mer". Spiser jeg frossenpizza en dag har jeg bare lyst på det i mange dager etterpå! Mye ferdigmat inneholder smaksforsterkere (f.eks. natriumglutamat), som gjør at man virkelig KREVER sånn mat når man får det i seg. Merker det også med godteri. Spiser jeg godteri én dag har jeg lyst på det HVER DAG i en UKE etterpå. Veldig viktig at jeg sier til meg selv at "dette kan jeg spise i dag, lørdag, men så ikke mer før om en uke". Det er tøft, og nesten lettere å bare la være for å slippe denne kampen hver bidige dag. Men det er min erfaring, ikke sikkert at andre har det sånn.

 

Mitt beste råd er å finne frem motivasjonen din. Lyst på generelt bedre helse? Eller et plagg du vil inn i? Bedre holdning? Ta mer i benkpress? Etc... Jobb mot det. Ta NOEN få ting av gangen. Drikker du mye brus? Prøv å fokuser én uke på å kutte ut det. Mye pizza? Reduser antall dager neste uke.. Ting tar tid, men da tror jeg det er litt lettere å gjennomføre. Ikke forlat oss nå, du er så godt i gang :) Stå på, lettsommer!

 

Det ble et langt svar! Sorry for det ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei koriander- ikke si sorry for det strålende innlegget ditt!

Det var veldig nyttig også for meg :)

 

Ha en fortsatt flott helg ( selv om du jobber... B) )

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

MITCH?!? Har ikke du noe å rapportere i dag? Hmmm?

 

Hadde egentlig booket timer på treningsstudio i dag, men så rakk jeg det ikke i.o.m. at jeg må på jobb. Men kom meg på Joggetur#3 i stedet for! Har brukt Endomondo-appen tidligere, men i dag kjøpte jeg Pro-versjonen (ca 30 kr). Nå kan jeg konkurrere med meg selv! Funket veldig bra når jeg lå foran meg selv tidsmessig, men fytterakkern så sur jeg var i begynnelsen da jeg lå 11 sekunder bak! :P Haha, jeg er så barnslig! Vel, slo meg selv med 2 min! Moro med litt "fremgang" (er jo det at jeg blir mer og mer kjent med runden og vet at jeg kan jogge i strekk, må bare øke tempo). Hett tips!

 

Håper dere har hatt en fin helg! :D

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen og stikke på jobb ASAP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

KORIANDER!!

 

Takk for veldig fint svar! :) Det var motiverende i seg selv.

Jeg tror jeg er nødt til å gjøre det du gjør: Spise mat jeg er glad i, men innenfor kalorigrensa. Kutte godteri helt.

Problemet for meg har aldri vært brus, jeg er egentlig ikke så glad i brus (takk gud). Jeg er faktisk mer glad i lettbrus, men samtidig er jeg en fattig student som sjelden tar meg råd til slik luksus ;)

Godteri-problemet kjenner jeg meg igjen i, man kan få dilla på det. For meg er nok det et større problem enn brus. Men det største problemet generelt er nok at jeg er glad i MAT. Må begrense meg og tenke mer over det.

 

Det gikk jo SÅ fint nå før jeg leverte masteroppgava, fatter ikke hvor motivasjonen ble av!! :o

Kjenner jeg meg selv rett så er jeg tilbake for fullt bare jeg kommer meg gjennom to dager med kaloritelling og trening. Så jeg lover, jeg skal ikke forlate dere nå. I morgen skal jeg registrere alt jeg spiser, og jeg skal ta meg en joggetur..

Håper det gjør susen.

 

Mitt mål med å gå ned i vekt er å føle meg bedre, enkelt og greit. Det er det som er grunnen. Jeg vet at jeg føler meg litt bedre med ca. 5 kilo mindre på kroppen enn jeg har akkurat nå. 5 kilo SKAL jeg klare før juli. Det er jo bare å peise på, egentlig. Det vil si, jeg vil nå 83 før juli slik jeg sa. Husker også at jeg sa 86 før sydentur... Kan jeg klare det, da?

Det er bare 2,5 uke til jeg drar. Jeg skal ihvertfall sette ordentlig igang nå!

 

tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Åh, jeg glemte helt å innrømme/si at et mye større problem for meg mat&kalori-messig faktisk er ALKOHOL.

 

Jeg er musiker og er svært ofte i sammenhenger hvor det serveres øl. Konserter, jamer osv. Jeg er stor fan av en kald utepils med venner i det fantastiske Osloværet. Jeg er på ingen måte alkoholiker (det skal sies at jeg ikke drakk noe alkohol de siste to-tre månedene av masterskrivingen!!), men jeg er glad i å ta en øl eller et glass vin i gode venners lag, og nå i det siste har det plutselig eksplodert sosialt sett. Det virker som at alle mine venner har hatt behov for å møtes, ta en fest, lage en god middag, gå ut osv i det siste. Har vært veldig sosial nesten hver eneste kveld forrige uke, med mange forskjellige mennesker i ulike sammenhenger. Det er jo egentlig bare helt fantastisk, men med det kommer det også veldig fort en flaske vin eller en kald pils i sola. Dette er jo ikke slik det alltid pleier å være, jeg tror det bare er våren som har kommet og at folk har våknet opp fra dvalen.

 

I går kveld var jeg litt flink og droppet alkoholen helt, til tross for at jeg var på en sånn middag med en stor gjeng. ALLE andre drakk, men jeg droppa å ha med drikke. (De fleste jentene hadde en flaske vin hver, og gutta hadde masse øl). Jeg tok bare et lite glass rødvin som ei venninne gav meg. Kjente at det var deilig å ikke drikke. Og det tror jeg egentlig at jeg unngikk fordi jeg har begynt å få dårlig samvittighet overfor dere.

 

Så det. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnam

Hei,godtfolk! Jeg har ikke vært inne her på noen uker og har faktisk kjent på en dårlig samvittighet ovenfor dere. Det har skjedd mye privat de siste ukene, så jeg har rett og slett ikke hatt overskudd. Jeg skal prøve å registrere her litt oftere, men får se hvordan det går. Veldig hyggelig å lese at det er masse liv her inne, dere er superflinke!

 

Ser at signaturen min begynner å bli temmelig laaang, så nå slettes den snart.

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Nå har jeg vært hjemme en uke. Treningsleir i Tyrkia er DIGG!!!!! Verdt alle pengene altså :D

 

Trente 2-3 økter om dagen, vært på spa, shoppet, spist og sovet ;) Ja også bittelitt soling da ;)

 

Vekta viste akkurat det samme i dag som dagen før jeg reiste på treningskampen, men jeg føler meg i bedre form da.

Og i dag har jeg meldt meg inn på treningsstudio her og vært på Zumba :D

 

Jeg sliter med maten og snopet :P Men jeg kjenner at jeg ikke er helt klar for å skjerpe helt inn på dette med maten. Så jeg skal være flink med trening også kommer vel det med maten etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Veiedag - +100 g her. Skikkelig kjipt, merker jeg! Synes jeg har vært flink med trening og jeg registerer hver smule på ShapeUp. Grunnet jobbhelg drakk jeg ikke alkohol i helga heller. Jaja, jeg får bare holde motet oppe og fortsette!

 

Lurer på om jeg må finne på noen mer kalorifattige, men mettende lunsjer... Hmmm.

 

Sånn! Sutringa er over!

 

Lettsommer: Vi er ganske like du og jeg :) Jeg er også glad i alkohol, spesielt godt øl (som jo er den største kcal-bomben i alkohol-verden). Men jeg drikker jeg, altså! Prøver å kanskje kutte litt ned på mengden (alltid deilig å ikke være helt dau dagen derpå likevel) og heller kjøpe meg litt skikkelig god, men dyrere øl. Da varer de som regel lenger :) Og så prøver jeg å legge inn en god treningsøkt på FORHÅND og spise litt mer grønnsaker den dagen, kanskje (mett uten for mye kcal). OG! Jeg har også gått opp i vekt av å spise MAT! Spist meg så mett at jeg har blitt uvel nesten hver dag i et år (jada, sa ikke at jeg var lur). Er ikke noe glad i brus eller kaker, men liker godt sjokolade og is. Men har jeg holdt meg unna en stund går det helt fint å ikke kjøpe noe. Også er det greit å være mett når man går på butikken ;) Om jeg får skikkelig lyst på godteri når jeg er på butikken pleier jeg å si til meg selv at jeg skal gå hjem og spise middag og om jeg fortsatt har så lyst på godteri kan jeg få lov til å gå på butikken på nytt og kjøpe da. Jeg bor 2 km fra butikken, så det blir aldri at jeg tar turen KUN for godteri :P I senere tid har jeg også bestemt at jeg ikke har lov til å bruke penger på godteri selv, men at jeg kan ta litt om jeg blir tilbudt hos andre og har veldig lyst på. Men det er generelt lettere og lettere å avstå. Og det hjelper jo på når man kan glede seg til god mat i stedet for :)

 

namnam: Helt greit med ting på privaten og frafall fra forum når du likevel holder fokus!

 

Collargol: Hørtes ut som en fantastisk, men slitsom "ferie"! Kan jeg spørre hvor mye det kostet? Er nok lurt å ta en ting av gangen. Om man blir for sliten er det vanskelig å gjennomføre!

 

Ha en strålende dag, peeps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)/>

Ser ut som en trivelig tråd dette.Håper det er greit at jeg hiver meg med?

Litt om meg selv: Jeg er 1,62 høy og dagens vekt var 74,9 kilo. Jeg ble slankeoperert i des,2010. Hadde gått ned 20 kilo før det, også gikk jeg ned 25 kilo etter operasjonen.Pga store problemer med hofter (lang historie) så har det blitt lite aktivitet. Men nå har jeg fått en helt ny medisin som jeg har blitt veldig myebedre av. Faktisk så bra at jeg ikke ser noen begrensninger akkurat nå.Er forberett på at dette så klart kan komme.Men akkurat nå nyter jeg at jeg kan være i aktivitet uten et smertehelvete etterpå :D/> . Mitt mål er å gå ned til 65 kilo, har lagt på meg 4 kilo siden jeg sluttet å røyke for vel to mnd siden, men nå er det jammen med nok. Nå skal det slankes og trenes. Første delmål er 69,9 kilo. Håper å nå dette til 1 juni. Vet det er høyt å sikte, men tålmodighet er ikke en dyd jeg fikk utlevert. skulle helst vært ferdig igår liksom ;)/> Ja, altså er ei dame på 42 år, Bor i Bodø men er østlending. Ønsker dere alle en god dag. :)/> Skulle egentlig bare innom å registrere mat, man har sittet å lest denne tråden i ca 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

rina, velkommen, koselig at du la fra deg et spor etter å ha lest så lenge! :)

 

koriander: jepp, det høres absolutt ut som at vi har "problemer" med de samme mat/alkohol-greiene! er helt med deg på den med å kjøpe mindre, men dyrere øl! skal søren meg gjøre det samme. er kjempeglad i goood øl. og nå om sommeren (alle som er i Oslo akkurat nå skjønner at jeg kunne si det, FOR et vær :D ) så er det fint å drikke tørr hvitvin også, mindre kalorier i det..

 

i kveld får jeg besøk av en kompis jeg ikke har sett på et år, og jeg lager pizza. fant ut at jeg bare måtte lage noe skikkelig godt til han kommer, for han har tatt en lang flytur. har også kjøpt inn en øl til hver... var skikkelig i tvil med tanke på Grete Roede, menmen... det blir en Lite-øl på meg, og ellers skal jeg prøve å begrense pizzainntaket!

 

i morgen kveld skal jeg på grilling, fredag innflyttingsfest og lørdag er det JAMMEN meg festlig lag da også. kjenner jeg nesten blir fortvilet! torsdag er jeg også bedt på et KRISTI HIMMELFARTSDAG-VORS (hørt noe så komisk?) :D så jeg tror virkelig folk vil feire alt.

jeg må bare tenke skikkelig lurt i forhold til kalori-inntak/trening hvis jeg ikke skal stå stille enda flere uker... vurderer å droppe alkohol til grillinga i morgen (det burde jo ikke være noe problem, det er bare det at når alle andre sitter der med en kald øl....), droppe vorset og kjøre tørr hvitvin på innflyttingsfest. trene litt ekstra, kanskje.

 

jeg jogga i går, verdens dårligste joggetur, men da var det vel bra jeg kom meg i veien også.

 

etter å ha skrevet her nå merker jeg at jeg sikkert burde klemme inn en joggetur nå med en eneste gang også. hadde egentlig tenkt å legge meg i parken, men hvis jeg skal få det her til å gå opp med øl og pizza så er jeg nødt til å trene!

 

 

har dere prøvd å kjøre litt lavkarbo-opplegg innimellom?

lurer på om jeg kanskje skulle gjøre det til frokost og lunsj denne uka, (altså med mål om å kutte ned på kaloriene). jeg vet ikke helt. kanskje det kan hjelpe på.

 

har jo mest av alt bare lyst til å kose meg! men så var det den vekta da, og magen som har sneket seg på i vinter..

 

tar meg en liten joggetur, så skal jeg prøve å rapportere her utover uka. det holder meg litt i tømmene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Velkommen, Rina! Hyggelig at du blir med :)Virker som om det har vært litt frafall/folk har mye å gjøre i det siste, så alltid kjekt med nye gruppemedlemmer!

 

Lettsommer: Mitt tips er å prøve å registrere på forhånd hva du skal spise/drikke. Da er det lettere å holde seg på matta. Og kanskje gå for 0.33 l øl i stedet for 0.5.

Jeg er dessverre veldig i mot lavkarbo, så kan ikke hjelpe deg med noen tips der.

 

Mine tips til grilling: kyllingspyd! Jeg tar kyllingfilet med krydder (f.eks. tandoorikrydder) og skjærer i terninger (ikke så store biter for at de skal bli gjennomstekte på engangsgrillen), og har på squash, paprika, sopp, cherrytomater, løk og kyllingfilet på et spyd som jeg griller. Jeg eeeelsker det! Men jeg er veldig glad i grønnsaker også :) I blant har jeg scampi i stedet for kylling også. Nå liker ikke jeg pølser, så jeg må alltid ha et alternativ. Noen ganger har jeg lett potetsalat til eller cottage cheese-pestokrem :D Hoho. Æsj. Nå ble jeg sulten. Og alt jeg har tilgjengelig på jobb er havregryn <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rina, velkommen, koselig at du la fra deg et spor etter å ha lest så lenge! :)/>

 

koriander: jepp, det høres absolutt ut som at vi har "problemer" med de samme mat/alkohol-greiene! er helt med deg på den med å kjøpe mindre, men dyrere øl! skal søren meg gjøre det samme. er kjempeglad i goood øl. og nå om sommeren (alle som er i Oslo akkurat nå skjønner at jeg kunne si det, FOR et vær :D/> ) så er det fint å drikke tørr hvitvin også, mindre kalorier i det..

 

i kveld får jeg besøk av en kompis jeg ikke har sett på et år, og jeg lager pizza. fant ut at jeg bare måtte lage noe skikkelig godt til han kommer, for han har tatt en lang flytur. har også kjøpt inn en øl til hver... var skikkelig i tvil med tanke på Grete Roede, menmen... det blir en Lite-øl på meg, og ellers skal jeg prøve å begrense pizzainntaket!

 

i morgen kveld skal jeg på grilling, fredag innflyttingsfest og lørdag er det JAMMEN meg festlig lag da også. kjenner jeg nesten blir fortvilet! torsdag er jeg også bedt på et KRISTI HIMMELFARTSDAG-VORS (hørt noe så komisk?) :D/> så jeg tror virkelig folk vil feire alt.

jeg må bare tenke skikkelig lurt i forhold til kalori-inntak/trening hvis jeg ikke skal stå stille enda flere uker... vurderer å droppe alkohol til grillinga i morgen (det burde jo ikke være noe problem, det er bare det at når alle andre sitter der med en kald øl....), droppe vorset og kjøre tørr hvitvin på innflyttingsfest. trene litt ekstra, kanskje.

 

jeg jogga i går, verdens dårligste joggetur, men da var det vel bra jeg kom meg i veien også.

 

etter å ha skrevet her nå merker jeg at jeg sikkert burde klemme inn en joggetur nå med en eneste gang også. hadde egentlig tenkt å legge meg i parken, men hvis jeg skal få det her til å gå opp med øl og pizza så er jeg nødt til å trene!

 

 

har dere prøvd å kjøre litt lavkarbo-opplegg innimellom?

lurer på om jeg kanskje skulle gjøre det til frokost og lunsj denne uka, (altså med mål om å kutte ned på kaloriene). jeg vet ikke helt. kanskje det kan hjelpe på.

 

har jo mest av alt bare lyst til å kose meg! men så var det den vekta da, og magen som har sneket seg på i vinter..

 

tar meg en liten joggetur, så skal jeg prøve å rapportere her utover uka. det holder meg litt i tømmene :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært på lavkarbo, men uten alt dette fettet. Tror du må bestemme deg for det ene eller andre ellers blir det fort feil. Jeg gjorde vel mere det de kaller grovkarbo idag. Kuttet ut sukker, hvitt mel, pasta, potet osv. Men oppdaget at man kan for eksempel spise potetsalat. stivelsen i potet og pasta reduseres veldig etter den er kokt og blitt avkjølt. Men gjelder så klart å holde seg i tømmene der også. Jeg lever litt etter dette prinsippet enda, men "dauer" ikke om jeg får i meg litt sukker eller hvitt mel.Spiser pasta, men bare fullkorn. Spiser også litt potet, men ikke så mye om man kan spise her. Fyller heller opp med grønnsaker. Bakdelen med en del av disse lavkarbo tingene er jo at de innholder mye fett, å dte er en dårlig kombinasjon med dette opplegget. Kan en del om dette lavkarbo greiene så bare spør, så kan det hende jeg kan svare deg. Min dag starter nesten alltid med havregrøt, det er det sunne langsomme karbohydrater. Baker rugbrød selv, bruker da en sånn "ferdig" pose. De blir kjempe grove, men metter veldig godt. Ikke er de vanskelig å bake heller.

Ha en fin kveld og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen kostet 11tusen. Det er med all inclusive så det eneste jeg brukte penger på var litt shopping og spa ;) Mat og alt av drikke er jo inkludert. Både vann, brus og alkohol ;) OOg gjett om man drikker vann der nede! Gikk som regel 1,5 liter på hver økt samt litt utenom det selvfølgelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

God morgen!

 

Bare en liten tur innom før en helg hvor jeg kommer til å være borte, veldig mye som skjer! :)

 

Marlena, det er nok lurt å registrere på forhånd, ja. Det burde jeg begynne med. Noe må jeg ihvertfall begynne med, for vekta står helt stille. Trøster meg med at det har blitt et par joggeturer denne uka, men jeg skulle så gjerne sett at vekta rikket seg. Må bare smøre meg med tålmodighet og faktisk registrere maten. Er forholdsvis flink på starten av hver eneste dag med sunne og fine frokoster og lunsjer, men så sklir det lettere ut utover dagen.

 

Dagene denne uka har flydd unna, og jeg har ikke hatt data i nærheten til å registrere alt.

 

rina, takk for svar! Tror nok jeg holder meg til vanlig lav-kalori-kost. Det har fungert før for meg, selv om det ikke fungerer akkurat nå. men jeg tror rett og slett ikke jeg er streng nok. Må skjerpe inn på mat og spesielt alkohol-inntak!

 

Håper dere får ei flott helg alle sammen! :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tror jeg det blir dårlige resultater på meg :P

Vi har hatt huset fullt med min familie siden torsdag. Det har vært grilling og bursdagsfeiring med masse kaker og snop :P

I tillegg har jeg slitt med magen hele uken så da spørs det... I tillegg har min sønn blitt syk og har hengt på mamman sin i hele dag.

 

Uansett så har jeg kost meg i helgen og har som tidligere nevn ikke gått inn for å gå ned. Jeg er liksom ikke helt der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter :) Så tenker at jeg skal ha noen veldig sunne og gode dager fram til 17.mai. Skal la den dagen være EN festdag også er man ferdig med festdager fram til en konfirmasjon jeg skal i st, Hans helga. Litt innimellom blir det nok, men ikke i store doser. Ha en fin dag og uke :) Jeg skal veie meg imorgen så er litt spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnam

Ikke så mye å meddele fra denne kanten, står på samme vekt som forrige uke. Denne uken kommer til å by på flere utfordringer med 17.mai og andre festligheter. Ønsker dere en fortreffelig uke og en super 17. mai feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Yes, nå er jeg her, jeg har motivasjon igjen! Heldigvis! :)

Gode resultater har jeg foreløpig ikke å dele med dere, men den ekstremt nødvendige motivasjonen er endelig på plass. Jeg tror dette har GANSKE mye å gjøre med at jeg reiser til syden helga i neste uke ;)

Blir rett og slett nødt til å skjerpe meg litt nå for at jeg skal kunne føle meg ok i bikini.

 

Det kommer selvfølgelig ikke til å skje noe mirakel som gjør at jeg går ned de ønskede 5 kiloene på 11 dager, men uansett. Kanskje jeg klarer én.. jeg skal ihvertfall prøve!

 

Har derfor bestemt meg for full godteri- og ALKOHOL-stopp frem til jeg drar! Jepp, rett og slett!

Alkoholen drar med seg så innmari mye dumt, i form av potetgull, eller dette mysteriet med at den ene ølen fører til den neste, og så blir man fort litt fyllesjuk dagen etter, og da får ihvertfall jeg veldig lyst på noe digg. Derfor.

 

Har bestemt meg for at den ENESTE unnskyldningen for å drikke må være hvis det skulle bli aktuelt å dra på samme fest som en gutt jeg har et godt øye til! :P Men det kommer ikke til å skje. Fest kan jeg selvfølgelig dra på, men uten å drikke. Får heller finne på en unnskyldning. Så jeg har rett og slett tenkt å holde meg i skinnet. Jeg må bare ha full stopp, "litt" funker ikke for meg. Men skal unne meg en is på 17. mai da, selvfølgelig.

 

Prøver å drikke masse vann. Nå lager jeg kyllingsalat. Ikke var jeg klar over at fetaost og soltørkede tomater og avokado gjør selv en kyllingsalat til en kaloribombe, men men. Jeg har spist kalorifattig før i dag, så det går bra.

Skal også prøve å få til tre-fire joggeturer denne uka.

Må bare prøve nå! Snart sommer, og jeg vil nå målet mitt med 83 kilo før eller senere, men det må bli nå til sommeren!

 

 

Håper alle andre har det bra. Ha en fin kveld.

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Collargol, kjipt, men hvis det var som forventet så går det forhåpentligvis greit! :)/>

 

Her står det jo også bom stille, og jeg vet godt grunnen til det.

 

Men jeg begynte altså på en ny start i dag. Jeg har jogga, og spist sunnere enn jeg har gjort på lenge. Føles BRA.

Dag 1 er gjennomført, og jeg gleder meg til dag 2.

Planlegger en liten detox nå de neste to dagene. Har lest om ulike detox-kurer på nettet i dag (det er JAMMEN mye rart, men har også funnet en del som virker litt mer til å stole på). Tenker å først og fremst drikke juice/smoothies og spise grønnsaker/litt frukt. Drikke masse vann og sove mye. Men også komme meg ut og svette ut på litt trening. Høres hardt ut, men skal klare det. Tror dette kan være veldig fint for kroppen min etter altfor mye alkohol og dritt i det siste. (Jeg drakk alkohol 4 dager forrige uke, ikke stolt av det). Så nå er det nok. Mer enn nok.

Detox har jo ingenting med Grete Roede å gjøre, men jeg tenker jeg kan si det til dere siden jeg allikevel "rapporterer" her inne.

 

Vil altså virkelig prøve å gå ned litt før jeg drar til syden. Så jeg kan ta ferie med god samvittighet også matmessig!

 

 

Blablabla, skriver i vei om meg selv! Håper det ikke er kjedelig!

Er bare SÅ glad for å ha funnet motivasjonen igjen. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...