Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest namnam

Nå bikket jeg opp over 70 kilo igjen. Ah, har så dårlig med motivasjon om dagen. Synes slanking er skikkelig vanskelig nå... Godt å se at det fremdeles er liv på tråden og mange flinke folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bikket jeg opp over 70 kilo igjen. Ah, har så dårlig med motivasjon om dagen. Synes slanking er skikkelig vanskelig nå... Godt å se at det fremdeles er liv på tråden og mange flinke folk!

 

Det går seg nok til igjen :) Man blir drittlei noen ganger, men man tar seg som regel på tak igjen. Bare det at du kommer innom her, er jo bra, så fortsett med det så finner du nok motivasjonen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :)

 

Åh, så herlig det har vært med langhelg og finvær! :) Jeg har skeia litt ut på matfronten, men har fått gått noen lange turer også, så håper det ikke er så altfor ille. Stillstand på vekta fra forrige uke, så får håpe at det går nedover nå fremover. :)

 

Rina, så bra med minus på midjemålet! Ingenting er bedre enn at det kan måles i cm! :D

 

Koriander: Ikke forkjølelse, nei. Jeg har en autoimmun fordøyelsessykdom (veldig stilig)... :D Er så sykt enig med deg i at jogging er paaaain! Men du virker jo dritflink da! Kommer deg ut, dag etter dag! Jeg sitter på ræv i sofaen, treningsbagen er pakket, men så sykt vondt i viljen i kveld. ;)

 

Namnam: Skjønner deg så godt... Er litt der selv... Har begynt å bruke den shapeup-appen jeg fikk anbefalt av Koriander (right?), og synes den er veldig hjelpsom. Det er jo litt pes å registrere mat, men når man kan scanne strekkode med mobilen mens man lager mat, så er det faktisk litt lettere. :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

namnam: Man sliter som regel med motivasjonen når det går feil vei, og så blir det en ond sirkel.. :unsure: Den ShapeUp-appen gjør det ganske greit å legge inn måltider&trening, altså. Om du har smarttelefon da. Kanskje det hjelper på?

 

123To: uff da! Antar at det ikke er cøliaki siden du ikke skrev det, men antar at det blir noe av det samme (enkelte mattyper du bør styre unna osv). Skjønner det ikke er lett å alltid tenke slanking når man har et begrenset utvalg av mat i første omgang. Du er skikkelig flink som får det til! B) Ja, jeg er ganske tøff med meg selv og den treninga. Om jeg ikke trener kan jeg bare spise 12-1300 kcal. Og det er ganske lite for meg :P Er for matglad :P På grunn av beinhinnebetennelsen jogger jeg ikke særlig mer enn 2 ganger i uka, mer blir for vondt. Er en del på spinning. Styrketrening har det gått dårlig med i det siste, rekker ikke de timene som går på studioet pga lange dager på jobb, men.. Håper det går seg mer til snart! Og du, om bagen er klar - JUST DO IT! Du kommer ALDRI til å angre på at du har trent, og det er mye mer tidsbesparende å bare ta seg sammen og dra på trening enn å SITTE STILLE og TENKE på det! :)

 

Rina: Det går bra med deg? :)

 

Lettsommer: God tur, du drar vel snart? Tenk fornuftig! Vi overvektige må nok (dessverre) alltid passe på inntak vs "uttak".

 

Jeg gir meg ikke: Marlena, Mitch? Hva skjer'a? Lenge siden dere har vært innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt bra bortsett fra litt forkjølelse :)

En ting jeg sliter litt med, jeg "bor"nesten på vekta... flere ganger om dagen. Vet dette er tullete, men klarer ikke å la være. Flere som har det sånn?

Vi er jo velsignet med et nydelig vær her i nord, så tenker å ta en lang, men ikke slitsom tur i marka idag. Kose meg, ta med kaffe, mat og vann. Ønsker dere en fin dag. Har enda ikke helt klart å holde "rede" på dere men det kommer vel etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei alle flinkiser- her er jeg! Takk for etterlysning.

 

Jeg driver med hold-vekten jeg! :huh: Veldig irriterende, dere...jeg klarer meg fint noen dager, vekta går nedover, så skeier jeg litt ut, og vekta går opp... :blink:

 

Men- jeg gir meg aldri, og nå er treninga på stell, og jeg registerer all mat. Må bare slutte med denne tullinga. Jeg strever meg mot 84 atter en gang.

Kun fire uker igjen til bikini, så her er det ingen tid å miste!

 

Badevakta vår Mitch med de supre resultatene, hvor er du??? :unsure:

 

Klem fra Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei alle sammen!

 

Rina: Kjedelig med forkjølelse, håper det går fort over! Jeg veier meg kun én gang i uken. Tror jeg hadde blitt tullerusk om jeg skulle ha veid meg hver dag og sett at jeg går mye opp/ned som ikke er reelt osv. Om du ikke bryr deg om at vekten svinger er det vel bare å bo på vekten? Ellers kan det være en idé å pakke den bort mellom veiedagene.

 

Marlena: Så bra du holder koken, var usikker på om du var borte. Det gjelder å finne frem motivasjonen til å avstå utskeielsene.

 

Jeg har en utfordrende helg med to bursdagsfester og én kjærestedag. Gårsdagens fest tror jeg gikk greit, jeg registrerte så godt jeg kunne middag ute og alkoholen. Gikk 87 kcal over det ShapeUp tillater (inkl trening), men jeg spiste en del mindre på onsdag og torsdag, så håper det går bra til slutt. I dag vet jeg ikke helt hva som kommer, men tror det blir grilling og mye fet mat... Sukk. Syns det er vanskelig å beregne kcal-innholdet når jeg ikke har laget maten selv (og i tillegg det er mat jeg ikke pleier å lage..). Søndag skal jeg ha kjærestedag. Vi jobber så mye på hver vår kant om dagen at vi ikke har sett hverandre på lenge. Regner med at vi spiser ute, så da blir det registreringsproblemet igjen. Jaja, håper jeg kommer meg gjennom helga med vektnedgang.

 

God helg, dere! Nå skal jeg hoppe i dusjen og lage meg litt havregrøts-frokost med eple og kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

For en deilig helg det har vært, med finvær og kjæresteri! <3 Jeg drakk på lørdag og spiste en is i går, så håper det ikke ødelegger alt. :)

 

Koriander: Nei, ikke cøliaki, nei, men må likevel være litt forsiktig med brød, melk, stivelse og sukker etc. Håper på god periode snart! :) samme her, jeg er altfor glad i god mat, så det hadde aldri i verden gått med 1200 kcal! Jeg ligger på 1500, og da legger jeg meg sulten. Men det er eg vel ikke alene om. ;) Haha, ja, vet at jeg bare må gjøre det! Ganske tragisk å sitte ved siden av pakka bag! I dag blir det trening da! :) ingen vei utenom når PTen venter! :)

 

Marlena, så kos å høre fra deg! Holde vekten er heller ingen spøk! Jeg sliter med å gå ned, og sist jeg sjekka hadde jeg gått opp. Vi får se i morgen på veiedag...

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

You&med both, Collargol. -100 g her også. Syns det var veldig kjipt siden jeg hadde +200 g forrige uke, men jeg skjønner jo hvorfor. Var litt for hard på flaska i helga.. Håpet at det skulle gå bra likevel i.o.m. at jeg hadde et bra underskudd tidligere i uka, men.. :-/ Kjenner at jeg må ta meg sammen og fjerne de siste kgene! Gidder ikke stå stille i evigheter nå. Må nok være litt streng med meg selv og unngå litt av det sosiale sånn at jeg blir ferdig en gang!

 

Men Collargol, bra du er i gang med treningen :) Det hjelper på!

 

123To: Så kult at du har begynt med PT! Eller har du hatt det lenge, kanskje? Vurderer det selv, men er liksom så innigranskauen dyrt..

 

Håper veiedag har gått bedre med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram ned er da mye hyggligere enn opp :D Så lenge det går ned er man fornøyd.

Vekta mi var standby...Vært en vanskelig helg med nattevakt hos en syk gammel onkel, som døde på søndagen.Så ble mye man spiser det man får...

Ja, ja sånn er livet.

Ha en fin dag og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Hei alle sammen!

 

Slenger meg med her jeg! Nå har jeg endelig bestemt meg for at jeg MÅ ned 13kg! (15kg hadde vært ille deilig også men.... 13 er mer enn bra) Har sagt lenge at jeg skal ned, men bare endt med at jeg har gått litt opp istedet så nå er det full pupp!

 

jeg er 24år og er 164høy... vil derfor veie rundt 60 istedet for rundt 75 som jeg gjør nå!:/

I tillegg så gifter jeg meg 13/7 så alle kiloer som er borte innen det er bare bra!!:)

 

 

I dag har jeg gått tur med lille hunden vår i 1 time og 15 min, så da ble jeg kvitt 562kcal!!:) og i tillegg så har jeg kjøpt meg 500g og 1,5kg vekter til håndledd og ankler som jeg går med hjemme... ser for meg at det må vel hjelpe noe!?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, kokka! :) Så kos at du vil joine oss! Gratulerer med giftemål! Jeg gifter meg også i år, og vi vurderte 13/07 som en dato, men landet på august i stedet. Har du fått tak i kjole, og kan du justere i tilfelle vektnedgang? :) Jeg ligger også på rundt 75 kg nå (167 cm), så da er vi ca. lik. :)

 

Argh, det er veiedag, men jeg nekter å registrere vekta... Har ikke vært på do på tre dager (!), og veier en hel haug! Æsj!! Jeg tror jeg bare må vente til i morgen altså... Orker bare ikke å forholde meg til seriøs oppgang på en uke hvor jeg har vært mye flinkere enn de forutgående! :)

 

I kveld skal jeg rote meg på treningssenteret og løpe intervaller på mølla tenkte jeg. Magevondten må trosses, og vekta skal ned! Gikk til jobb i dag også (40 min rask gange), så jeg føler at jeg er på rett kjøl igjen. :)

 

Koriander: Braaa med nedgang, du er jo allerede så godt på vei, så da må du ta -100g som en bragd på ei uke! :) Ja, jeg har gått hos PT en stund, det er utrolig gøy og givende, men ja, aaaaltfor dyrt! Jeg kjører unnskyldningen: Det er en investering i helsa og kroppen min, men jeg tror nok det blir med de 20 klippene jeg kjøpte i våres. :)

 

Collargol: Grattis til deg også med nedgang! Alt er bedre enn ingenting, og jeg heier på dere som klarer å gå ned!! *tommelopp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Velkommen, kokka! :)/> Så kos at du vil joine oss! Gratulerer med giftemål! Jeg gifter meg også i år, og vi vurderte 13/07 som en dato, men landet på august i stedet. Har du fått tak i kjole, og kan du justere i tilfelle vektnedgang? :)/> Jeg ligger også på rundt 75 kg nå (167 cm), så da er vi ca. lik. :)/>

 

Argh, det er veiedag, men jeg nekter å registrere vekta... Har ikke vært på do på tre dager (!), og veier en hel haug! Æsj!! Jeg tror jeg bare må vente til i morgen altså... Orker bare ikke å forholde meg til seriøs oppgang på en uke hvor jeg har vært mye flinkere enn de forutgående! :)/>

 

I kveld skal jeg rote meg på treningssenteret og løpe intervaller på mølla tenkte jeg. Magevondten må trosses, og vekta skal ned! Gikk til jobb i dag også (40 min rask gange), så jeg føler at jeg er på rett kjøl igjen. :)/>

 

Takk for det! Valgte datoen for den er enkel å huske (13/7/13) men også fordi vi skal ha egnedyrkede jordbær til dessert... Kjolen er kjøpt for Lenge siden! Og dessverre for en del kg siden! Men heldigvis så er det snøring i ryggen så ved å skifte ut stoffet som ligger bak snøringen så kan jeg redde den!

post-16559-0-50301300-1369760661_thumb.jpg

 

Jeg hadde veiedag i går som viste 700g feil vei, men bruker Wii aktivt (enestnesten e måten jeg klarer å få "trent" noe)og den viste noe nedgang... så er spent på hva neste uke viser!

 

Syns alle er så flinke her inne, og kjenner at motivasjonen er mye bedre enn før jeg kom meg inn på forumet!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Valgte datoen for den er enkel å huske (13/7/13) men også fordi vi skal ha egnedyrkede jordbær til dessert... Kjolen er kjøpt for Lenge siden! Og dessverre for en del kg siden! Men heldigvis så er det snøring i ryggen så ved å skifte ut stoffet som ligger bak snøringen så kan jeg redde den!

post-16559-0-50301300-1369760661_thumb.jpg

 

Jeg hadde veiedag i går som viste 700g feil vei, men bruker Wii aktivt (enestnesten e måten jeg klarer å få "trent" noe)og den viste noe nedgang... så er spent på hva neste uke viser!

 

Syns alle er så flinke her inne, og kjenner at motivasjonen er mye bedre enn før jeg kom meg inn på forumet!:)/>:)

 

Hei :)

Er ganske ny her så de andre har ønsket deg velkommen ser jeg :)

 

For en vakker kjole :D Den blit nok fin på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, kokka, så fin den var! Du kommer til å bli nydelig! Og egendyrkede jordbær høres fantastisk ut! ELSKER jordbær! :)/>/>/>

 

Her er kjolen jeg skal ha. I størrelse 38.... Den passet såvidt da jeg veide 73,5kg, og nå er jeg oppe i 75,3kg (æsjjj, this stinks!!) igjen, så jeg må rett og slett ned. Ingen snøring i ryggen heller... Lol. :)/>/>/>

 

Alcanar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Kjempe nydelig kjole det også! Men fins vel ingen stygge brudekjoler heller! hehe... I dag har jeg gått amok på Gmax å kjøpt meg sånn liten "computer" til sykkelen som viser avstand og fart osv, og pedaler jeg kan feste til spinningsko å hjelm. I tillegg flere typer vekter jeg kan feste på håndledd og ankler... begynt å bruke det når jeg går hjemmme! Ser for meg at jeg er veldig flink da! hehe... Kjøpte også en sånn "step-maskin"...kan jo stå på den mens jeg står å stryker klær!

 

Så nå krysser jeg fingrene for at jeg kommer til å "rase" ned i vekt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

Kokka01, velkommen til oss! Hyggelig med litt flere folk her! Alle er så opptatte, så jo flere vi er jo mer liv blir det i tråden underveis :) Kjempefin kjole! Jeg er også 1.64 og var 75 kg da jeg startet i januar, på tirsdag veide jeg 65.6. Jeg har egentlig satt 64 kg som mål, men lurer nå på om det er for mye (veide 60 kg før jeg gikk opp i vekt, buksene fra da er for trange..). Stå på så kommer dette til å gå knall frem til bryllupet :D Så mye kult du har kjøpt deg! Du får si i fra om det funker bra! Det er noe som heter livegym. Da kan du trene live over pcen til 50 kr måneden. Jeg har ikke prøvd det, men kanskje det er noe du kan prøve når du har så mye bra utstyr hjemme?

 

123To: Fin kjole på deg også! Om du er 2 kg fra størrelse 38 så ligger du vel godt an? Eller er kanskje bare jeg som er fornøyd med størrelse 38?

 

Rina: Uff, trist å høre om onkelen din. Håper det går bra med deg.

 

Jeg sliter litt med motivasjonen om dagen, men er sta og holder meg til mine tilmålte kcal (helst litt under for å ha litt å gå på i helgen). Er dårlig på styrketreninga (jobber så mye at jeg ikke rekker styrketimene), men trener fortsatt kondisjon 5-7 dager i uka.

 

Ha en god uke, dere! Tror ikke jeg er innom før tirsdag og veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Hei koriander:)Tusen takk! veldig fornøyd med kjolen! Kjøpte den brukt, og hun som giftet seg i den sist giftet seg til samme etternavn som jeg skal! så det er jo litt morsomt! Hva er sjansen for det!!??

 

Hadde jeg veid 65,5 så hadde jeg vært overlykkelig!:) Jeg merket stor forskjell på 60 og 65, jeg er "finest" når jeg veier 58-61.

Allerede må jeg si meg veldig fornøyd med vektene jeg fester rundt anklene! Når jeg sitter i sofaen så løfter jeg litt på beina inni mellom.. i dag har jeg ikke hatt de på å merker at jeg er litt støl faktsik! så de må jo fungere noe!:)

 

Stå på videre alle sammen! I dag har jeg tenkt til å sykle i bursdag, istedet for å ta bilen! Så blir spennende på hvordan det går! er ca 4km! (så lenge det ikke begynner å regne igjen da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hallo! :)

 

Det har vært stille fra meg, jeg har vært på ferietur.

 

Veide meg i dag og vekta viste 89 igjen så her er det ingen kjære mor. Da er jeg så og si tilbake til start. Samtidig har jeg ikke veiedag i dag, og det kan jo hende at ferieturen har satt noen preg som kanskje kan gå av igjen så fort jeg peiser på med "normalt" kosthold og trening. Så det er planen min nå. Jeg gidder ikke registrere 89 eller noen annen vekt før jeg er tilbake til 87, som jeg ca. var på før jeg dro.

Målet er fremdeles å komme ned til 83 og det SKAL jeg få til, men jeg må nok gjøre noe forskjellig.

 

På ferie ble det ikke noe trening og en del drinker, men jeg har kost meg gløgg ihjel! :)

 

 

MEN NÅ! Nå må jeg seriøst gå ned.

 

Håper det er bra med alle sammen, skal lese nøye gjennom tråden i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koriander: Njææ, det er lure-38. Heter 38, men den strammer på de riktige plassene, så jeg er langt fra noen ekte 38. Bruker 40 oppe og 42 nede til vanlig. :) Men jeg må virkelig klare 3 kg før bryllupet. :)

 

Lettsommer: Da er vi litt i samme bås, det gikk liksom så fint, og så var det en liten periode med slack og opp et par kilo. Vi får være flinke nå fremover da!

 

Kokka, fikk du sykla i bursdag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

123To: nei, dessverre så ble det bilen på meg! Først så gikk tiden helt fra meg, også var det litt for mye jeg måtte ha med meg da samboeren min ble forsinket å måtte komme seinere. Men ar veldig glad det ikke ble sykkel, for himmelen åpnet seg å det regnet 20ml på under 1 time! Det hadde vært vått på en sykkel da!

 

Men jeg var veldig fornøyd med meg selv i bursdagen! Det var tapas og en god del kaker etterpå, men jeg spiste masse frukt og salat og følte at jeg tok de riktige valgene! (en liten kakebit måtte jo være lov da.. hihi)

 

I morgen er det veiedag å kjenner jeg er ganske spent! Forje uke gikk jo feil vei så håper på litt bedre tall denne gangen, selv om jeg dessverre ikke har fått vært så aktiv som ønsket i uken som var!

 

åååå, holdt nesten på å glemme! Dagens gladmelding! For et par mnd. siden måtte jeg krype til korset å kjøpe meg en ny bukse i litt større str. Da jeg tok den på meg i går, måtte jeg ha på belte!!! jippi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei alle sammen!

 

Veiedag på meg og det går tydeligvis litt i rykk og napp, for i dag viste vekta -1.8 kg --> 63.8 kg :D Da har jeg nådd hovedmålet om 64 kg, men jeg er ikke helt fornøyd. Vil ned i de "gamle" buksene mine, så jeg holder koken til de passer! Usikker på hvor lenge det blir.. Skal fokusere mer på cm enn på vekta, men de to går jo hånd-i-hånd :)

 

Kokka01: Morsomt med bryllupskjole&etternavn! Sært sammentreff :) Og syns du var flink i bursdagen, bra jobba! Hvordan gikk innveinga? Og mitt motto er at alle monner drar! Selvfølgelig hjelper det med stepmaskin og vekter! :D

 

Lettsommer: Koselig at du er tilbake fra ferie! Stå på fremover :D Hvordan gikk innveiinga?

 

123To: De kgene får du nok til, skal du se! Ellers kan det være en idé å trene kjernemuskulaturen. Da holder du brått magen mer inn og ryggen mer strak uten å tenke på det. Kan "slanke" seg mange kg med god holdning!

 

Ha en fin dag dere! Her skinner soooolaaa! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Gårsdagens innveiing viste ned 700g (de samme som jeg gikk opp uka før!) Så jeg er tilbake på startstreken å satser på å komme meg riktig vei fremover!:)

 

koriander: skulle ønske jeg hadde samme vekt som deg altså! hehe, syns det er veldig bra jobbet!:) Jeg har satt meg som mål å nå 60kg, men jeg har en pose med klær som passet meg tidligere, så når de passer så kan jeg gi meg.. uansett om det er før eller etter nådde 60kg!

 

I går tok jeg sykkelen til sentrum og spanderte på meg sol før jeg syklet hjem igjen! syns jeg var ille flink da!:) Satte meg på sykkelen i dag også, men snudde fort hjemover igjen pga voldsom motvind... (det er ingen skam å snu!! hehe)

 

Må også anbefale blåbærmuffinsene til GR! Prøve de ut i går å syns de er fantastiske til frokost eller lunsj! Jeg går hvertfall god og mett lenge etterpå!:)

 

Lykke til videre alle sammen!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...