Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mitch Bucannon

Namnam: - angående utbytte av styrketrening med kaloriunderskudd:

 

Det er fullt mulig å øke muskelmasse selv om man slanker seg og er på underskudd, MEN den økte styrketreningen fører også til at man må være ekstra påpasselig med at man får i seg flere og riktige kalorier - slik at ikke underskuddet blir for stort, spesielt de dagene man trener. Økt muskelmasse fører til økt forbrenning da det er i musklene størsteparten av forbrenningen skjer. Muskler veier mer enn fett og man får på kort sikt en lavere vektreduksjon dersom muskelmassen økes, samtidig som man vil merke det mye på cm. På lengre sikt så fører øket muskelmasse til øket forbrenning og man gjør derfor en fornuftig investering med å trene styrke. Det er samtidig dette med at anbefalt underskudd er 800 per dag - og at dette står i forhold til dagsbehovet som regnes ut på bakgrunn av alder, vekt, høyde, kjønn og aktivitetsnivå. Med andre ord: Mer kalorier forbrukt = behov for mer kalorier inn for at underskuddet ikke skal overstige de anbefalte 800 ( og inntil 1000 som jeg mener)

 

For stort underskudd fører til punkt 1,2,3 fra forrige innlegg fra meg. Får man f.eks et underskudd på 1200-1500 kalorier en dag kan det godt være man føler at man tåler det. Får man så dette et par dager i uken kan det fortsett være at man føler man tåler det - men så kommer plutselig smellen en uke eller to etterpå i form av at man blir utmattet og er på vei inn i den negative spiralen med 1,2,3. Så pass på er vel konklusjonen - fokus på både vektnedgang og betydelig økning av muskelmasse samtidig = flere baller i luften på en gang og mer å passe på. Det er ikke alltid like lett å få til for travle oss, vi har andre ting enn dette å tenke på i hverdagen også. Risikoen for å snuble med flere baller i luften samtidig er større, samtidig som gevinsten med riktig utførelse også vil være større.

 

Jeg har kokt ned til dette opplegget for meg:

 

* Selvfølgelig vil jeg både ned i vekt og øke muskelmasse

* Deler dette opp i ulike faser og delmål, ikke for mange baller i luften samtidig. Flere veier til Rom :)/>

 

* Fase 1 som er nå: Vektreduksjon og vedlikehold/moderat økning av muskelmasse (powerwalk 30 min per dag + min 2 powerwalk økter a 1,5 timer per uke (søk oppoverbakker) + 3 moderate, men intensive styrkeøkter a 15 min per uke)

* Fase 2 når trivselsvekten og ønsket fettprosent er nådd: Vedlikehold av vekt, fettprosent og økning av muskelmasse. Evt oppgang i vekt skal da være muskler :)/>

 

My thoughts...

 

 

 

 

 

Tusen takk for utfyllende svar Mitch, det hjalp virkelig. Følte meg litt i villede. Godt å få svar og støtte fra dere her inne. Tror jeg snakker for flere når jeg sier at hønsegjengen er glade for å ha deg her ;)/>/>

 

.koriander, så kipt at du har fått beinhinnebetennelse. Spilte aktivt håndball før og da sleit jeg mye med det. Hadde ergometersykkel på sidelinjen av banen som jeg satt og tråkka på mens de andre løp og spratt ball, kjedelig, men likevel en god trening. Legen på laget masserte beina mine hardt og lenge etter hver trening. Det gjør vondt, men det hjelper :)/>/>

 

I dag har jeg vært ute og spist og drukket med gamle venner. Ble SPREKKmett, men det var sushi så skal vel ikke være så ille likevel. Kjenner at jeg må snikveie meg litt i morgen for å se om det har hatt noen effekt på vekta (selv om det sikkert er litt tidlig). I helgen blir det full fest på lørdag, så satser på å være superflink før den tid.

 

Jeg har også powerwalk som trening... eller i hvert fall walk, hehe. Må nok opp litt til i puls for å få tilnavnet power :P/>/> Skal begynne å jogge når snøen smelter og med styrketrening når vektmålet er nådd. Leser så mange steder at man får lite utbytte av styrketrening med kaloriunderskudd. Hva tenker dere?

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar nok en gang, Mitch. Da har jeg vel ikke flere unnskyldninger igjen og skal begynne med styrketrening fra og med fredag.

 

Velkommen til deg lillebien, koselig at du vil henge med oss :)

 

Det er ikke veldig uvanlig å få beinhinnebetennelse på begge bein, og det kan høres ut som at det er nettopp det du har .koriander. Kipt når man er så godt i gang, men du får det nok til likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :)/>

 

Har dere plass til enda en jente i tråden deres? Er så motiverende å se at dere er så aktiv her inne :)/>

 

Har du noen mål/delmål? Selv skal jeg ned til 66 kg til slutten av juni. Tror jeg stopper der, men mulig jeg skal ned enda litt til etter hvert. Første delmål er å bli under 75 kg, noe som heldigvis ser ut til å være oppnåelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Ja :) Tre økter a 15-20 min med styrke per uke er fullt overkommelig. Det går fort og er nyttig. Med dette får man et vedlikehold/moderat økning av muskelmasse samtidig som vekten går ned, ref det andre vi holder på med. Dette igjen gjør jobben mindre når trivselsvekten er nådd - uten at vi har slanket bort muskelmassen også. Hud etc vil være strammere og vi vil være fastere i fisken og ha en høyere forbrenning.

 

Jeg foretrekker et slikt utganspunkt når idealvekten er nådd, fremfor å da være missfornøyd med dvask hud og lang vei til å bygge muskelmasse ;)

 

 

Takk for utfyllende svar nok en gang, Mitch. Da har jeg vel ikke flere unnskyldninger igjen og skal begynne med styrketrening fra og med fredag.

 

Velkommen til deg lillebien, koselig at du vil henge med oss :)/>

 

Det er ikke veldig uvanlig å få beinhinnebetennelse på begge bein, og det kan høres ut som at det er nettopp det du har .koriander. Kipt når man er så godt i gang, men du får det nok til likevel :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Jeg har samme tankegang som deg, Mitch. Først ned i vekt, deretter bygge muskler. Holder også på meg styrketrening samtidig, akkurat slik som GR anbefaler.

 

Namnam: Mitt første delmål er 4 kilo ned, deler jeg det opp blir neste mål etter det et helt tall :P Jeg startet opplegget mitt denne uken, passer på hva jeg spiser, veier alt, fører opp alt. Denne gangen er jeg faktisk ærlig med meg selv, hvem er det jeg prøver å lure :P Førte derfor opp 60 gr smarties, som jeg fik i reisegave i dag. Ser nå, på slutten av dagen, at det hadde "passet bedre" å spise dem i går :P

 

Skal ikke veie meg før neste torsdag, er spent! :)

 

Beinhinnebetennelse høres IKKE godt ut, .koriander :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Lillebien: Jeg var for snart 3 uker siden i oppstarten slik du er nå. Jeg vet hvor syk spenningen er i starten - men man kommer inn i tralten etterhvert og trives med hverdagen og blir tryggere på at resultatene kommer. Det høres ut som du er kommet godt i gang - og ja - det er lurt å være pinlig nøyaktig med registreringen og lære mest mulig om hva man putter i seg, fordelingen av proteiner, karbohydrater og fett dette gir - og ikke minst - hvordan det slår ut på kroppen :)/> Forumet her er supert for felleskap, råd, motivasjon og tilhørighet.

 

Ref dette med litt styrketrening og bra med kondisjonstrening. Jeg ser på det som en bil. Styrketreningen er vedlikehold av karoseri og deler på verkstedet mens kondisjon og fettforbrenning er testkjørring og trimming av hestekrefter :P/> Begge deler må til!

 

Ha en superduper og flinkis dag ! :)/>

 

 

 

 

Jeg har samme tankegang som deg, Mitch. Først ned i vekt, deretter bygge muskler. Holder også på meg styrketrening samtidig, akkurat slik som GR anbefaler.

 

Namnam: Mitt første delmål er 4 kilo ned, deler jeg det opp blir neste mål etter det et helt tall :P/>/> Jeg startet opplegget mitt denne uken, passer på hva jeg spiser, veier alt, fører opp alt. Denne gangen er jeg faktisk ærlig med meg selv, hvem er det jeg prøver å lure :P/>/> Førte derfor opp 60 gr smarties, som jeg fik i reisegave i dag. Ser nå, på slutten av dagen, at det hadde "passet bedre" å spise dem i går :P/>/>

 

Skal ikke veie meg før neste torsdag, er spent! :)/>/>

 

Beinhinnebetennelse høres IKKE godt ut, .koriander :(/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hanen galer - det er stille fra hønseflokken! Håper det er fordi dere er så fokusert på å nå målene ila helgen ;)

 

 

 

Lillebien: Jeg var for snart 3 uker siden i oppstarten slik du er nå. Jeg vet hvor syk spenningen er i starten - men man kommer inn i tralten etterhvert og trives med hverdagen og blir tryggere på at resultatene kommer. Det høres ut som du er kommet godt i gang - og ja - det er lurt å være pinlig nøyaktig med registreringen og lære mest mulig om hva man putter i seg, fordelingen av proteiner, karbohydrater og fett dette gir - og ikke minst - hvordan det slår ut på kroppen :)/>/> Forumet her er supert for felleskap, råd, motivasjon og tilhørighet.

 

Ref dette med litt styrketrening og bra med kondisjonstrening. Jeg ser på det som en bil. Styrketreningen er vedlikehold av karoseri og deler på verkstedet mens kondisjon og fettforbrenning er testkjørring og trimming av hestekrefter :P/>/> Begge deler må til!

 

Ha en superduper og flinkis dag ! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, har virra så mye fram og til bake denne uken. Vet ikke helt hvordan det går, egentlig. Spist mer denne uken enn jeg vanligvis pleier, men heldigvis gått litt lengre turer også. I går hadde gutten min diska opp med herlig middag og dessert da jeg kom hjem fra jobb - sånt sier man ikke nei til :) I morgen blir det stor fest med både mat og drikke. Skal forsøke å passe på hva jeg spiser, men tror vi får maten direkte på tallerkenen og da er det ikke så enkelt.

 

Ønsker dere en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jenta (for jeg er vel jente selv om jeg er godt oppi 30-åra? B) ) har da faktisk trent i dag før reiste på jobb.

Skal jobbe i morgen og søndag også faktisk, så det var den helga liksom :blink:

 

Men altså jenter og gutt, har dere problemer med magen? ehhh... jeg har liksom ganske så mye luft i magen og sliter med å komme meg på do :P Isj det er ikke kult assa :huh:

 

Velkommen inn hit lillebien!

Koriander, jeg tar litt planken og den variasjonen med å heise rumpa og bena ja ;) Funker mye bedre enn å ta det på "normalt" vis... Hjelper fint lite med arma i kors også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreland, dobbeltsjekket menyen min nå og det står faktisk at jeg har meny 2! Jeeez, er det mulig å ha oversett det! Gikk på kurs på GR for ca 10 år siden. Da startet jeg på 77 kg og fikk utdelt meny 1 av kursleder. Nå har jeg shapeup appen som jeg registrerer matvarer på, og der anbefaler de meg 1300-1400 kcal. Hva vil dette si da? Får jeg i meg for lite og hva er grunnen for at GR har økt i kaloriinntak. Hmmm...pleier du å ligge på 1600 kcal, 123To? Ser at vi veier omtrent like mye.

 

Hei namnam, sorry seint svar, jeg har ligget med feber de siste dagene... Ja, jeg pleier å ligge på ca. 1500-1600 kcal, men aner jo ikke om dette er riktig da? Jeg synes ikke det er vanskelig å ligge på 1500-1600, så kanskje burde jeg egentlig ligge på noe lavere? Jeg var med i vektklubb for fem år siden og da skulle jeg ligge på 1500 husker jeg. Noen som har peiling på hva som blir mest riktig? Det har vel kanskje litt med aktivitet å gjøre også...

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Lillebien! :*

 

Nette77: Hørtes ut som ei artig helg! :D Og du fikk til og med trent! :)

 

Koriander: Håper du føler deg bedre snart, det er skikkelig kjipt at du har fått beinhinnebetennelse! Håper det gir seg med litt variasjon i treningen! :*

 

Collargol: Good for you!! Deilig (men sykt hardt) å trene før jobb, jeg er imponert! Jeg har ikke problemer med luft, men det kan man vel ofte få ved kostholdsendring og hvis man spiser noen typer grønnsaker og mye fiber, hvis jeg husker rett? Hvis du sliter med å få gått på do min. en gang om dagen, så burde du kanskje prøve å spise f.eks. svisker eller drikke kaffe - det pleier vel å få fortgang på sakene? :) God bedring!

 

Ah... planken! Min favoritt - høhø! Prøv å stå i planken på hendene inntil en tjukkas. Løft deretter opp en arm på tjukkasen (altså albustående -nittigraders vinkel i armen), deretter den andre armen/albuen, løft deretter opp i håndstående planke på tjukkasen, og følg samme rute ned igjen på gulvet. Det er tuuuuungt, men veldig effektivt! Særlig som del av et sirkelprogram. :D

 

Ah, savner å trene og være frisk! Har ligget med 39 i feber de siste to dagene, og er superklar for å kjenne at kroppen fungerer igjen! :) On a positive note: Jeg snikveide meg, og så at jeg var 74,4! Whaaat! :D Haha...Sikkert bare lureri, siden jeg har vært syk de siste to dagene... Men likavel da, så fantastisk herlig å se 74-tallet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på når dere veier dere jeg? Er det morgenvekt?

Siden jeg veier meg på kurs tirsdagskveld er det jo selvfølgelig litt mere enn på morgenvekt :P Samme er det jo med måling av cm, det blir gjort på kvelden...

 

Hehe, jeg har funnet ut at kiwi gjør susen for å få litt fortgang i "sakene" :P

 

Kjedelig å være syk da, det er mye av det om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Jeg har veiedag søndag morgen når jeg står opp. Har valgt søndag helt bevisst, for da er det en ekstra motivasjon til å holde oppe trykket i helgen. Når man har vært flink hele uken er det utrolig kjipt å ødelegge alt det gode arbeidet meld slurv fredag og lørdag. Lørdag og søndag gidder jeg ikke stå opp grytidlig for å spise frokost. Spiser brunch (frokost+lunsj) i 11 tiden sammen med familien. Da kan jeg kose meg og fylle bra på med kcal og få i meg et glass melk, frukt og grønt i tillegg. Deretter er det ut på last chance workout før søndag og resultater.

 

Veiedag i morgen med andre ord. Har forbannet meg på at jeg skal ned denne uken. Snitt kostholdscore har vært 9,0 (1862 kcal/ meny 1900) og har hatt powerwalk 30 min man-fre + tre moderate, men intensive styrkeøkter a 15-20 min og 1 t 30 min powerwalk i dag og en ellers svært aktiv dag. Akkurat som på Biggest looser - last chance workout. Hehe! Har også passet på å holde meg aktiv med middagslaging, div husarbeid etc når jeg er kommet hjem fra jobb i ukedagene for å holde aktivitetsnivået oppe og ikke campe på sofaen!

 

Har ellers vært nøye med å drikke 10-15 vannglass per dag. Da jeg startet var vannprosenten min for lav og har ikke lyst å bli lurt av at evt nedgang er vann. Skal ha mer vann i kroppen og allikevel ned! :)/>/>/>/>/>/>/> har derfor kjøpt meg vekt som man legger inn høyde, kjønn og alder på. I retur regner den ut BMI og sender et signal gjennom kroppen som måler fett og vannprosenten.

 

Da er det bare å krysse fingrene for i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collargol: jeg veier meg om morgenen. Hadde blitt så demotivert av å veie meg om kvelden, tror jeg... :( jeg veier seriøst 1-2 kilo mer da, men det gjør vel alle... :/ men samtidig så er der jo kjekt å veie seg på kurs, helt sikkert! Er det et bra kurs? Anbefales? Hehe, Kiwi faktisk? Lol. Skal jeg huske på.

 

Lykke til med veiing i dag Mitch! Sporty å ha det på en søndag, og sikkert ganske lurt også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Da har jeg veiet og målt meg og det er dags for denne ukens resultater:

 

YES!It's working! Vekten er nå 86,2 kg - ned fra 88,2 forrige søndag. Ned hele 2,0 kg altså. Dette gir en total vektreduksjon på 2,8 kg siden oppstart for 3 uker siden og et snitt på 0,9 kg ned per uke.

 

Som om ikke dette var nok har jeg gått ned hele 10 cm i totalmål siden forrige uke. Jeg har dermed gått ned til 526 cm fra 549 cm på 3 uker. Altså 23 cm! :)/>/> Snitt på 7,7 cm per uke.

 

Ettersom jeg har en vekt som måler BMI, fett og vannprosent er det gledelig å se at pilene peker i riktig retning også her.

 

BMI: 28,5

Fett%: -2,2% siden oppstart

Vannprosent: + 1,5% siden oppstart

 

Jeg er superlykkelig for disse resultatene og knallmotivert for fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden Mitch Bucannon, gratulere med så flott ned gang :D Ja det må vere en kjempe monivasjon og sjå at ting går rette vegen og at ein får lønn for strevet....stå på :)

 

Eg har valgt å veie meg i dag siden eg ellers alle dager står opp kl 0445 og er da lite gira på å gå på vekta, men i dag har eg FRI :D. Eg og kan komme med gledeshyl over at trimmingen har gjort susen denne uke...som sagt gjekk eg jo opp forrige uke, men det rant heldgvis fort av og tok like godt med seg noen gram til, så i dag såg eg 66 tallet...nøyaktige tall var 66,4kg :D

Så nå er det berre og fortsette i same duren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Grattis Nette :) :) ;)

 

Utrolig gøy at du også fikk et sånn boost av fremgang nå. Både jeg og du opplevde en liten oppgang før en stor nedgang. Viktig lærdom å ta meg seg i fortsettelsen.

 

Kanonbra jobbet! Tenk hvor deilig sommeren skal bli !!!!

 

 

Du verden Mitch Bucannon, gratulere med så flott ned gang :D/> Ja det må vere en kjempe monivasjon og sjå at ting går rette vegen og at ein får lønn for strevet....stå på :)/>

 

Eg har valgt å veie meg i dag siden eg ellers alle dager står opp kl 0445 og er da lite gira på å gå på vekta, men i dag har eg FRI :D/>. Eg og kan komme med gledeshyl over at trimmingen har gjort susen denne uke...som sagt gjekk eg jo opp forrige uke, men det rant heldgvis fort av og tok like godt med seg noen gram til, så i dag såg eg 66 tallet...nøyaktige tall var 66,4kg :D/>

Så nå er det berre og fortsette i same duren :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag, ned 1 kg og delmålet er foreløpig nådd :)Synes det er rart at jeg har gått ned så mye denne uken, har hatt flere dager der jeg har skeiet ut. Men skal ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Gratulerer du også namnam. Ser du har nådd delmålet med 74,9!! Kanonbra - du er kjempeflink og til stor inspirasjon.! Skal vi bytte? 74,9 er hovedmålet mitt ;)/> hva er ditt neste mål? :)/>

 

Når man har holdt på en stund tror jeg kroppen tåler små utskeielser, så lenge hovedlinjen er business as usual.

 

Gratulerer Mitch og Nette, fantastisk nedgang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer du også namnam. Ser du har nådd delmålet med 74,9!! Kanonbra - du er kjempeflink og til stor inspirasjon.! Skal vi bytte? 74,9 er hovedmålet mitt ;)/>/> hva er ditt neste mål? :)/>/>

 

Når man har holdt på en stund tror jeg kroppen tåler små utskeielser, så lenge hovedlinjen er business as usual.

 

Takktakk :) Føler at denne kiloen var litt juksekilo, vann og slikt. Så er egentlig veldig glad om jeg fortsatt er under 75 kg til 4.mars som var det opprinnelige delmålet mitt. Merker at hodet ikke henger helt med på nedgangen. Vet at jeg ikke kan forsette å gå ned gjennomsnittlig 1 kg i uken, vil jo forbrenne litt mindre etterhvert som jeg veier mindre også. Så nå skal jeg se hvordan det går fram mot 4. mars og så setter jeg delmål videre der i fra :)Endelig mål er 66 kg og det er et godt stykke dit enda...

 

P.S hvis vi skal bytte så vil jeg ha høyden din også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Fornuftig innstilling det, men jeg tror det er fullt mulig å holde oppe snittet på 1,0 kg i uken. Det som er så bra med deg er jo at det har vært en utrolig jevn og stabil nedgang. Jeg har svingt litt mer, men snittet er bra og det jeg forholder meg til.

 

Forbrenningen skal ikke reduseres når du går ned så lenge du er flink å gjøre styrkeøktene dine. Det er i musklene størsteparten av forbrenningen skjer og ved vedlikehold/moderat økning av muskelmasse så skal det være bra fyr i peisen. Samtidig kan man jo etterhvert som man blir lettere i kroppen øke intensiteten i kondisjonsøktene. Også dette vil bidra til øket forbrenning.

 

Bare til å kjøre på! Kiloene skal BRENNES! :)/>/>))

 

hehe ... det finnes vel ingen snarveier så vi kan bytte vekt og høyde, men vi kan hjelpe og piske hverandre i mål ...det skal vi!

 

Takktakk :)/>/>/> Føler at denne kiloen var litt juksekilo, vann og slikt. Så er egentlig veldig glad om jeg fortsatt er under 75 kg til 4.mars som var det opprinnelige delmålet mitt. Merker at hodet ikke henger helt med på nedgangen. Vet at jeg ikke kan forsette å gå ned gjennomsnittlig 1 kg i uken, vil jo forbrenne litt mindre etterhvert som jeg veier mindre også. Så nå skal jeg se hvordan det går fram mot 4. mars og så setter jeg delmål videre der i fra :)Endelig mål er 66 kg og det er et godt stykke dit enda...

 

P.S hvis vi skal bytte så vil jeg ha høyden din også :P/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin motivering :) Selv om man kanskje ikke skulle tro det etter såpass grei nedgang så er det nettopp det jeg trengte nå. Føler at jeg har nådd et metningspunkt og jeg er lei av å tenke vekt. Utrolig deilig at jeg likevel har gått ned, men kjenner som skrevet over at hodet ikke henger helt med. Det hjalp faktisk veldig å få positiv motivering nå og at tidligere nedgang ikke står i veien for videre nedgang. Er veldig spent på hvordan neste uke veiing blir.

 

Girer ned og setter gassen i bånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Gratulerer med nedgang Mitch, nette og namnam :) Dere er veldig flinke!

 

Jeg har ligget rett ut med høy feber i en uke, og ser jeg ikke har vært alene med det her. Er vel noe som går. På en måte var det hell i uhell, for nå har beina mine i hvert fall fått hvilt, og det gjør ikke lenger vondt å gå :D

 

Jeg har gått ned 1.1 kg denne uka! Veldig deilig, selvom mesteparten antagelig kan skyldes dårlig matlyst. Men jeg er fornøyd!

 

Jeg trenger sårt en frisørtime, men har bestemt meg for at jeg ikke får lov til å ta en før jeg kommer meg under 70-tallet. Da ble det brått en kampsak for meg, iom at jeg ser ut som crap på håret :P

 

Skal lese meg opp når formen når topp, orker ikke sitte så lenge på dataen akkurat nå :P Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Det er sånn det skal låte Namnam. Kjenner meg igjen i det du sier - for merker at kampen mot kiloene foregår minst like mye i hodet som på div treningsøkter og i kostholdet. Vi fører krig på flere fronter og det er krevende! Derfor er det ikke rart at man selv med flott nedgang og resultater begynner å tvile på enkelte ting og lar seg lede ut på smale tankestier. Det er nettopp da det er viktig at vi har hverandre til å hjelpe å minne hverandre på hvordan ting er og hva som teller. Man må ikke undervurdere kampen som foregår i hodet, den ligger og lurer og angriper når vi minst venter det. Da er det lett for å bli svak alene - men husk at sammen er vi sterke. Det ante meg at du trengte en liten sånn reminder fra meg - og det er helt nydelig å se responsen din og at du nå smeller gassen i bånn!

 

Akkurat den responsen fra deg hjelper meg til å gjøre det samme! :)/>))

 

PS: Fikk du begynt med styrketrening forrige fredag?

 

Takk for fin motivering :)/>/> Selv om man kanskje ikke skulle tro det etter såpass grei nedgang så er det nettopp det jeg trengte nå. Føler at jeg har nådd et metningspunkt og jeg er lei av å tenke vekt. Utrolig deilig at jeg likevel har gått ned, men kjenner som skrevet over at hodet ikke henger helt med. Det hjalp faktisk veldig å få positiv motivering nå og at tidligere nedgang ikke står i veien for videre nedgang. Er veldig spent på hvordan neste uke veiing blir.

 

Girer ned og setter gassen i bånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...