Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Hallais!

 

I dag veide jeg 74,8 kg, så da er det litt nedgang fra forrige uke, men fortsatt litt igjen til jeg når delmålet mitt på 70 kg. Vi får håpe det går nedover jevnt å trutt nå, det hadde vært gøy!

 

Takk, koriander, jeg er enig i at holdning og styrking av kjernemuskulatur er lurt! Jeg prøver å gjøre det jevnlig, og de ukene jeg klarer å løpe litt intervaller i tillegg føler jeg meg straks litt slankere. Sikkert ganske normalt at det går i rykk og napp, det gjør det hos meg også. That time of the month fører til minst en kg oppgang for min del. GØY at du har nådd målet på 64 kg! GRATULERER! Veldig artig! Ikke stress med de buksene da, det er jo så utrolig mye fint i butikkene nå! ;)

 

I dag har det gått veldig bra matmessig, jeg har ikke spist mye, og det vil si at jeg har igjen en del kcal til i kveld, sånn at jeg kan spise laks til middag. Det blir godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Gratulere med nedgang til en og hver :) Ingen nevnt, ingen glemt. Surrer litt med navna her inne.

Jeg hadde en nedgang på "hele" 400 gram, men ned er ned ;) Så dagens vekt er 72,6. På denne mnd jeg har holdt på har jeg gått ned 16,5 cm jevnt fordelt...Ikke helt jevnt. Har faktisk gått ned mest rundt puppene, så håper det er på ryggen det forsvinner, å ikke allerede mine små pupper som blir enda mindre... Ja, ja noe skal man da ha å bekymre seg for :)

Ha en finog sunn uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann! :)

 

Gratulerer med fine resultater :)

 

På magisk vis viste vekta meg 87 på mandag, jeg skjønner ingenting. Men jeg tar selvfølgelig det jeg får. Jeg skjønner ihvertfall ikke hvorfor jeg "gikk ned" igjen, vi får bare se om det varer.

Jeg har ferie akkurat nå og prøver å nyyyyte det!! (masse sommerjobbing venter nemlig rundt hjørnet! Håper også det blir enklere å styre mat og trening i den perioden! må ha et lite "sideprosjekt" ved siden av jobb!) :)

 

Det aller viktigste for meg for at noe skal kunne skje på vekta, er å trene mye. Jeg spiser slett ikke usunt eller altfor mye.

Jeg spiser lite godteri, normale middagsmengder, sunne frokoster, jeg spiser fisk, grønnsaker, kylling, frukt. Jeg kan gjerne avslutte kvelden med vannmelon eller en lettyoghurt. Jeg spiser også variert, vil jeg si. Noen ganger kan det sikkert bli for mye av det ene eller det andre, men det må da være normalt.

 

Men jeg trener knapt. Har sett på bilder av meg selv fra perioder da jeg trente mye (fortrinnsvis jogging), og jeg ser så mye freshere ut. Og jeg vet at jeg følte meg bedre også. Så planen min bør enkelt og greit være å kjøre på med trening, spesielt kondistrening: jogge, sykle, svømme. Det skal bli min sommer. Jeg vil også trene styrke. Denne uka og neste er det ferie,ferie,ferie og mye kjekt som skjer, og tilogmed mer reising. Litt vanskelig å finne fram viljen til å ta på seg joggeskoene, men jeg skal jammen se om jeg ikke får til et par turer! :) Det får bli ukas utfordring!

 

Ha en god natt/fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Halla! :D

 

Kokka01: Gratulerer med nedgang :D Deilig å få de 700 gr bort igjen. Mange som går litt sånn opp-og-ned i begynnelsen, men så løsner det skal du se! Skjønner godt at du har lyst til å være ferdig allerede, men du må nok smøre deg med tålmodighet. Jeg begynte prosessen 14. januar og kom i mål nå. Det har gått treigt i begynnelsen, men etter jeg begynte med ShapeUp-appen løsnet det for meg. Den regner jo ut kcal-forbruket du skal ha hver uke (etter som vekta synker/stiger), og det er lettere å få ting svart på hvitt. Er det blåbærmuffins som i "vanlige" søte muffins? Jeg prøver å holde meg unna den slags, får så veldig søtsug :/

 

123To: Grattis med nedgang til deg også :)Laks er digg, men veldig kcalrikt, ja. Regner med at det smakte ;) Stresser ikke med buksene, men sparer til egenkapital om dagen (ikke lett å hoste opp penger til leilighet i Oslo når man har vært student så lenge, altså. Prøver så godt jeg kan), og det er litt uaktuelt å kjøpe nye klær. Vil bare passe i de gamle klærne mine, og det er det noen kg/cm til..

 

Rina: gratulerer med nedgang til deg også! Alle har vært flinke denne uken :) Jeg har også godt ned mye i puppene :( Må nok kjøpe nye bher, det irriterer meg. Kunne de ikke bare blitt sånn som de var før? Æsj ass. Mange navn her når du er ny, gi det litt tid så kommer du inn i det. Jeg syntes det var veldig forvirrende da jeg startet her!

 

Lettsommer: Hurra for vekten! Så bra :D Trening er lurt! Lett å få litt ekstra kcal "å gå på" da. Og om du ikke spiser mer enn hva du gjør når du ikke trener så skal du se at vekten går nedover. Det er egnetlig ikke så mye som skal til. Mener ca 500 kcal i underskudd per dag gir ca 500 g nedgang på en uke. Så om man går over med 100-200 kcal, ser man fort ikke noe særlig nedgang. Og det behøver ikke være så mye mat det. En yoghurt mer enn budsjettert, en banan osv. Viktig å passe nøye på.

 

Nå spiser jeg gulrotsuppe med koriander til lunsj. Namnam! Jeg elsker sånt. Og så lite kcal da! Haha, nesten så jeg ler her :P Det går litt opp og ned om jeg er fornøyd med kroppen eller ikke. Og ikke ser jeg på meg selv at jeg har gått ned heller. Håper det retter seg opp når jeg nærmer meg 60. 3-4 kg har jo mye mer å si når enn veier 64 enn 75!

 

Ha en fin dag, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Må bare starte med at jeg er så glad jeg bestemte meg for å komme meg inn på forumet her! Er så koselig å få hyggelige tilbakemeldinger fra dere alle!:) :)

 

Koriander: Nei, muffinsene er ikke "dessert muffins" det er ca 3g sukker i hver muffins. Jeg spiser de til frokost, og de er like gode når de har vært frossne! Så jeg kommer nok til å lage en porsjon på søndager å ha til frokost iløpet av uken!

 

I dag skal vi ha favoritt middagen til samboeren min; kyllingrisottoen til GR.. kjempe godt!:) Også håper jeg på å klare å motivere meg nok til en runde styrketrening, selv om kroppen er ganske sliten i dag!

 

Lykke til videre alle sammen! Syns alle er kjempe flinke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle sammen er!

 

Selv var mannen min og jeg på kjærlighetstur på Lodsby gods i helgen. Der ble det alkohol og 5 retters middag! Så vekta gikk selvfølgelig litt opp igjen :P Og nå ligger jeg hjemme syk... feber, vond hals osv :P Så da blir maten så som så :P Det blir spennende å se på mandag hvordan dette slår ut :( Hadde liksom et håp om at jeg skulle komme meg ned det jeg gikk opp denne uka...

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Collargol! Så bra at du kommer inn og rapporterer! Det er når man møter motgang man har lyst til å la være! Veldig lurt å komme inn, tror det gjør at man jobber med saken mentalt hele tiden. Kan jo hende du tar av deg litt nå som du er syk, da er jo matlysten ofte dårlig.. Selv om man ikke skal gå ned i vekt ved å ikke spise, får man jo i hvert fall de "godene" når man er syk. Var syk i februar og da tok jeg av 2 kg eller noe. Hjalp litt på motivasjonen da jeg ble frisk igjen ;) Men mener ikke at det er et sunt vekttap, altså.. Ble dette bare ræl&rør? Høres i hvert fall ut som en fin helg - og en av de sjeldne. Og det er jo hverdagene man må passe på, ikke de sjeldne opplevelsene :)

 

kokka01: Fikk du trent styrke? :)

 

Trening går dårlig med meg om dagen, kom meg ikke ut i går. Ble sittende med jobb alt for lenge :angry: SKJERPINGS! Jeg er LIVREDD for å dette av lasset. I kveld skal jeg på Styrke+Spinning, og det SKAL gjennomføres. Må virkelig passe på vekta som en hauk nå! Mengden kcal jeg skal ha i meg synker hver eneste uke etter som jeg går ned, nå er det max 1300 om dagen. Det er ikke særlig mye, men viktig å passe på for jeg har lyst til å klare de siste kg'ene innen rimelig tid. KJedelig å la det ta måååneder for noen stakkarslige kg, liksom.

 

Håper det går bra med alle mann! Husk: FOKUS, FOKUS, FOKUS! Da kommer man i mål - til slutt!

 

Marlena, namnam, Mitch? Hvordan går det med dere? Lenge siden dere har vært her inne nå! (unnskyld om jeg glemmer å etterspørre noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Det ble fint lite styrke på meg:( heller ingen trening i dag, da det er sommeravslutning på jobben... spekemat og masse dessert... så er det en dag jeg burde trene så var det jo i dag! Har også smugveid meg, og fikk stygge resultater, så kunne gjerne flyttet inn på treningssenter i dag kjenner jeg!

 

Har også brukt opp det meste av energi jeg har om dagen så er ganske slapp å lei i dag! Blæææ... dum dag! Nå har jeg et mål om å få 5 000 skritt på stepmaskinen min på lørdag! og få meg en sykkeltur eller to iløpet av helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koriander: Hvordan fungerer denne ShapeUp appen? Er det en gratis app og lett å bruke?

 

Jeg har vært hos legen i dag og for første gang i mitt liv har jeg fått lungebetennelse faktisk :(

 

Blir lite mat og en del is siden det er best for min såre hals :P Men når jeg blir frisk igjen nå så må det skjerpes her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, folkens! Grattis lettsommer med masse nedgang! :) Helt enig med deg i det du sier om trening! I de periodene jeg klarer å trene, eller egentlig jogge, så er jeg mye freshere! Rart det der altså, men det bekrefter jo veldig at vi har godt av å få hjertepumpa i gang! :) Lykke til med trening fremover, og rapporter gjerne her, det er gøy å høre om! Jeg har kun fått trent mandag denne uka, men håper jeg kan få til en intervalløkt før helga er omme. :)

 

Koriander: Oh yes, det var godt med laks! De har fått porsjonspakninger med salmalaks i butikken nå - 140 gram! Perfekt mengde, then you know when to stop! :) Damn, det er ikke lett å få leilighet i Oslo, nei! Tenker du å kjøpe alene? Det er jo utrolig spennende å se etter leiligheter, og det er veldig mye fint i Oslo, men det meste går jo godt over takst, så jeg kjenner mange som sliter med å få seg noe som er sentralt og ikke 10m2 liksom... :) Lykke til, og hold oss oppdatert! Gulrotsuppe, er det godt? Koriander er YUM! Passer til ALT, spør du meg! :) Jeg spiste fiskekaker med koriander i går. Lol! Men 1300 kcal er så sykt lite! Stakkars deg, det tror jeg rett og slett ikke jeg hadde greid! Du er fantastisk flink hvis du klarer å motivere deg til det! Da må du sikkert være veldig flink og bare spise mager mat og fiber? Hva pleier du å lage til middag? Utenom gulrotsuppe, da. Den vet jeg jo allerede. :)

 

Kokka, så koselig at du trives! Mange hyggelige folk her ja, det synes jeg også! De muffinsene du snakka om, hvilken oppskrift er det?

 

Collargol! Lodsby gods har jeg hørt er helt fantastisk! Man lar ikke være å kose seg når man er der altså! Så utrolig nedtur å bli syk, og så med lungebetennelse, stakkars! Jeg fatter ikke hvorfor det fortsatt er basselusker i omløp, nå skal det jo liksom være sommer! :/ Riktig god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg slenge meg på her ? :) Sliter litt med motivasjon så kanskje det hjelper å titte innom her en gang i blant :) Mitt første kurs startet i feb. Da veide jeg 88.3. Målet var å gå ned 18 kilo før sommern. Gikk ned 7,6 før jeg begynte på nytt kurs i april. Denne gangen har jeg nesten ikke gått ned noen ting ( kanskje 2 kg. ) og har mistet motivasjonen helt.. Prøver å følge ant. kalorier men det skjer mye sosialt med god mat og god drikke på denne årstiden så det er vanskelig :( Har eg ikke vært flink til å gå turer heller.. men har ikke tenkt til å gi opp :D

Denne uka har jeg faktisk gått 2 ganger :) Men så er det sommerfest på jobben i morgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å dele litt trenings tips med dere :) Utprøvd nå på morran, å dette var heftig :)

Leste igår om styrketrening som skulle være intensiv. Tre øvelser repetert så mange ganger du klarer på 20 minutter. Man skulle ta 20 knebøy. 15 armhevinger og 15 sit-ups. Jeg reduserte litt på knebøy og tok 15 og på armhevinger tok jeg 12. Hvor mange "runder" det ble vet jeg ikke, men ble intensivt og varmt :) Med å trene sånn så utgjør det omtrent 40-50 min vanlig styrketrening. Mange har jo en del pauser imellom, så pausene kunne for enkelte bli hele 80% av treningstiden... Jeg har aldri vært noe pause menneske. Går fra apparat til apparat. Men vi er alle forskjellige :)

Det var en annen øvelse der også som jeg skal prøve meg på. Man skulle ligge på magen, løfte overkroppen opp med hjelp av armene, opp på huk også hoppe opp som en frosk. Den blir artig å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

ååååå, nå sliter jeg altså! Har vært ordentlig slapp å sliten i dag, å kjenner jeg ikke har noe særlig lyst på mat.. planen er egentlig å lage hjemmelaget pizza i dag - da kan man jo styre kcal ganske godt. Men det eneste jeg virkelig har lyst på en en cheeseburger!! Å den er så gooooood!!!

 

Hvor er viljestyrken når man trenger den??!!?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hallo!

 

Sorry at jeg er så stille. Jeg burde nesten bare si takk for meg, for jeg bidrar jo ingenting!

 

Jeg har spist sunt hele uka og fikk til én joggetur. Det er jo ikke mye, men det er én mer enn jeg pleier. Skal på ferie til uka, men skal ha som mål å få til to joggeturer til uka. Og fortsette og spise sunt, og ikke spise dritt. Enkelt og greit :)/>

 

Jeg tror jeg kommer til å kicke inn mye mer når jeg er ferdig med ferien min og starter i sommerjobb om 1,5 uke. :( Kjedelig, men samtidig ålreit, selvfølgelig. Da blir det mye enklere å trene også, tror jeg. Blir så slapp når jeg har ferie!

MENMEN!

 

Håper det går bra med dere andre, og ikke la dere smitte av min latskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter (og hvor har du gjort av deg Mitch, hanen vår?)

 

Denne jenta har da gått ned nesten alt hun gikk opp til forrige uke. Siden jeg er syk har jeg ikke fått trent noe som helst. Spist lite, men en del is siden det har vært godt for min såre hals :P

Fortsatt syk da, og blir ikke noe trening denne uken heller :P Så da får vi se åssen det går denne uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Jeg glemte å veie meg til samme tid som vanlig i går, å vekten viste ikke noen fine tall! opp 200g! Opp ene uka, og ned andre uke hos meg virker det som! Men jeg har mistet cm, så får være fornøyd med det! Ingenting gikk som planlagt forje uke heller, og med en laaaang fest på lørdag så kan man vel igrunn ikke forvente annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei alle sammen!

 

Total stillstand på meg, fortsatt 63,8 kg. Ble egentlig ganske sur for jeg har vært veldig flink den forrige uka! Heldigvis gikk jeg inn 1 cm rundt midjen og hoftene, men syns det burde ha vært synlig på vekta også. Hrmfh.

 

kokka01: Ser ut som om du har hatt en litt tøff helg! Hvordan gikk det med cheeseburger vs pizza? Og nådde du treningsmålet ditt? Ikke gi opp, 200 g opp er ikke mye og KAN forklares med svingninger/vannmengde etc. Stå på så skal du se at det går nedover! Bare ha kontroll på kaloriene! Mat er kg, trening er gram ;)

 

Collargol: ShapeUp-appen er absolutt lett å bruke - min beste venn ;) Du får bruke den gratis, men får noe ekstra stæsj om du betaler. Jeg brukte den gratis noen uker for å se om jeg likte den, og så kjøpte jeg tre måneder for 80-90 kr. Abonnementet stopper da av seg selv etter tre måneder. Bruker den hver dag til å loggføre alt. Kan scanne strekkoder på mat, legge inn trening +++ Anbefales om du syns det er tungvindt å gå inn her og registrere alle måltidene. Kjipt med lungebetennelse! :( Håper du blir bedre snart. Fikk du antibiotika? Gratulerer med nedgang :)

 

123To: Jeg er glad i gulrot og kålrot og kålrotstappe og sånt, så da syns jeg gulrotsuppe også er digg. Gulrot, vegetabuljong og ingefær moses sammen. Godt :) Jeg har jobbet mye i det siste og har litt problemer med å rekke butikken, så middagen/måltidene mine er stort sett de samme: skyr, rett-i-koppen, havregrøt med banan,blåbær og/eller eple, yoghurt, masse grønnsaker og frukt. Havregrøt metter og er få kalorier i. Er litt kjedelig også, så overspiser ikke ;) Blir litt lettere å holde seg til lite kcal da. Spiser 1000-1200 på hverdagene og mer i helgene, litt avhengig av treningsmengde.

 

Velkommen Alba13! Hyggelig med flere folk! Ikke gi opp. Du kan leve som normalt, men du må moderere deg! Det er cluet! Alt - med moderasjon :D

 

rina: Riktig det med styrketreningen! Mye mer effektivt å ikke ha pauser. Da er det viktig å trene litt ulike muskelgrupper sånn at en muskelgruppe får hvile når en annen jobber. Du syns ikke det ble ensformig å gjøre tre øvelser i 20 min? Med de øvelsene får du opp pulsen også. Bra! Og gratulerer med super nedgang :D

 

lettsommer: Nå blir jeg nok litt streng her, men syns ikke du skal sette slanking på vent i ferien din! Da har du jo FRI og TID til å trene litt! Du har sikkert flere venninner som gjerne vil trene litt med deg, gå tur whatever! IKKE gi deg, da er det SÅ mye VANSKELIGERE å komme på rett kjøl igjen!

 

Håper alle har en fin dag! Målet mitt for uka er å jobbe meg nedover 63-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk antibiotika ja, som gir hjertebank, litt lett svimmelhet og at man blir litt ør i hode :P Så formen kjennes bedre på noen områder, men jeg er fortatt jævlig sliten og daff :P Men medisinene hjelper på det de skal også blir vel formen mye bedre når jeg blir ferdig med tablettene om noen dager :P

 

Ellers så har jeg nå lastet ned ShapUp-appen og MyFitnesPal-appen for å teste begge og se hvilken jeg liker best... MEN det er utrolig stor forkjell på hvor manger kcal jeg skal spise for å gå ned 1 kg i uka! På SU skal jeg spise 1317 kcal... Mens på MFP skal jeg spise 1600!!!! Da har jeg lagt inn akkurat de samme tallene på alder, vekt, høyde og aktivitetsnivå... Ikke lett å bli klok på da altså, men må si at jeg har mere troa på at 1317 er riktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Uff, den antibiotikaen der hørtes helt jævlig ut! Håper det går over ASAP :)

 

Hmmmm. MyFitnessPal har jeg ikke prøvd. Generelt vil jeg si at jeg er litt skeptisk til alle sånne kaloriberegnere, og velger som regel det som gjør at jeg skal ha minst ut, forbruker minst på trening, og gir mest når det gjelder inntak av mat.. Sånn for å være på den sikre siden. Men du kjenner kanskje litt til hva du har ligget på av kcal og hva du har gått ned da? Jeg må ligge på 1300 kcal for å gå ned 0.5kg i uka, i hvert fall, men jeg har trent en del ekstra og ikke spist opp kcal mine, så det har gått litt fortere enn det :) Men veldig snålt, må jeg si. SU har i hvert fall funket fint for meg :)

 

Veldig lurt med spa da! Åh, tenk så deilig :) Her er det litt økonomien som setter stopper for at det ikke har blitt noen premier. Men hadde en for første delmål. Fikk ikke lov til å klippe meg før jeg hadde nådd første delmål. Det drøyde, så det var veldig deilig når det var "lov" til slutt :)

 

I helga kvittet jeg meg med en del klær som jeg ikke har brukt på leeenge, og noen bukser som har blitt for romslige :D Det var gøy! Kunne vel strengt talt brukt en del av dem (bryr meg ikke så mye om at de er litt store), men jeg tenkte at det var dumt å ta vare på dem. Tror jeg må ha klær som passer AKKURAT sånn at jeg merker godt om de skulle bli for trange igjen! Er livredd for å gå opp igjen, altså. Ser liksom ikke forskjell på meg nå og for 11 kg siden, men jeg ser på målebåndet at det er en forskjell! Deilig med mer plass i skapet i hvert fall. Da ser man mer hva man egentlig har også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Er veldig sulten denne uka. Lå på 1650 kcal på tirsdag og 1780 i går. Jeg trente mye begge dagene, så ligger litt under hva appen foreslår for å gå ned 0.5 kg i uka. Likevel er det mye mer over enn hva jeg har ligget på de andre ukene. Og sist uke gikk jeg ikke ned ett gram. Håper jeg klarer å hente meg inn, men orker ikke være skrubbsulten heller. Har nok litt sammenheng med at det er mer kontorjobb denne uka. Da er det lettere for meg å kjenne på sulten enn om jeg er opptatt med ting og er i bevegelse..

 

Krysser fingrene for nedgang til tirsdag, men da må jeg være svært streng i helga (og jeg skal på festival på fredag..).

 

Lykke til med dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rina: Riktig det med styrketreningen! Mye mer effektivt å ikke ha pauser. Da er det viktig å trene litt ulike muskelgrupper sånn at en muskelgruppe får hvile når en annen jobber. Du syns ikke det ble ensformig å gjøre tre øvelser i 20 min? Med de øvelsene får du opp pulsen også. Bra! Og gratulerer med super nedgang

 

Heia :)

Syntes ikke det ble ensformig, men artig. Kjente virkelig at pulsen jobba sitt for å si det sånn ;) Skal prøve meg på en til idag eller imorgen tidlig.Hatt litt trøblete kropp denne uka,så ikke blitt det helt store på treningsfronten. Men nå går det bedre :)

Jeg trener tre ulike muskelgrupper i dette opplegget, men tenkt å forske litt mere på dette så man kanskje kan variere flere muskler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...