Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest .koriander

Hei Collargol! :)

 

Deiligere å få i seg linfrø gjennom knekkebrød, men om det er krise i heimen kan det være et tips å ta en t-skje med linfrø og svelge ned med masse vann (akkurat som om de skulle ha vært tabletter). Vet om folk som koker linfrø og drikker oppkoket, men ÆSJ ass. Blir som slim. Det samme skjer i tarmen uansett :P 1.5 l vann er nok bra, men får jo i seg litt gjennom mat og så kommer man seg vel opp mot de anbefalte 2. Jeg har en sånn Camelbak drikkeflaske, får i seg mye gjennom den. Drikker nok en 3-4 liter om dagen, men det inkluderer det jeg drikker på trening da :)

 

Synes du fortsatt det er gøy med zumba? Har ikke prøvd det ennå. Fikk du til de andre øktene?

 

Enig med deg ang. take-away. Jeg må finne et kompromiss der. Synes det er ålreit at vi tar litt ansvar begge to for middagen, men han velger fort letteste utvei med take-away eller halvfabrikata. Har prøvd å ymte frampå at det er sunnere og billigere å lage maten selv, men han vil ikke helt høre. Har ikke lyst til å komme i den situasjonen hvor det ender med at jeg lager all mat -been there, done that - det endte med samlivsbrudd! :P Prøver å velge bra da, sushi eller renskåret kylling, salater, alltid saus ved siden av o.l. Men er nok mange skjulte kcal i de måltidene uansett. Får tenke litt på dette i løpet av helga :)

 

Ha en strående helg med spa da!

 

123To: Håper det går greit med deg der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg kjenner meg godt igjen i deres vekt og mål - og vil gjerne være en del av gruppen deres hvis det fortsatt er plass?

Jeg er 174 og veide 80,4 ved første veiing mandag uke 2. jeg går på drop-in kurs og har aldri deltatt på GR-kurs tidligere. Jeg har veldig lyst til å gå ned 10 kg til mai. Føler jeg har klart meg bra første periode, men ikke gått ned noe særlig på veiingene som har vært. forrige mandag veide jeg 79,4. Men det var dagen etter en kosehelg på hemsedal med mye aktivitet, men også vin og kake (og få måltider)....

Jeg ser muligheten for å få en lagfølelse og gjøre dette sammen med noe, ved å snakke litt med dere gjevnlig, og få tips og motivasjon fra noen som er i samme situasjon. Jeg trener minimum 3 ganger i uken, en gruppetime step, en mosjonsøkt og en styrkeøkt som går på de største muskelgruppene.

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en 1.6km skitur i marka, og skal ta en rolig lørdagskveld.

 

Håper jeg får være med dere, og at jeg kan bidra med noe til gruppen jeg også!

Ha en matglad og aktiv helg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Så koselig at dere tenker på meg, selv om jeg har vært dårlig til å bidra til tråden i det siste. Jeg har hatt det ganske tøft og trist den siste tiden, så det har ikke vært så lett å holde fokus på vekt, sunnhet og slanking. På den annen side mister jeg matlysten når jeg har det vondt, så jeg har i hvert fall ikke gått opp i vekt, hvilket er fint. Veier i dag 70,3 kg, men veiedagen er ikke før i morgen, så jeg får skrive inn riktig vekt da. :)

 

Collargol, du kan prøve fiberhusk eller visiblin for å få fart på fordøyelsen, det har jeg fått anbefalt av legene. :)

 

Koriander: Det er så rart det der med takeaway, fordi man føler at man begrenser seg, tar sunne valg med mye grønnsaker og magert kjøtt, men så er det sikkert mange skjulte kalorier som man ikke merker. Da føles det ganske meningsløst å velge de "sunne" takeawayalternativene også. God ide å prøve å begrense det til en dag i uka, men jeg skjønner deg så godt som vil dele litt på matlagingsansvaret også. Du er superflink til å holde deg aktiv, jeg er imponert over at du kun er i ro når du sover. Slik var jeg før jeg ble syk, og det er ingenting som er herligere enn å ha en kropp som mestrer det. Du er kjempeflink, og når det kommer til sunn kropp, så er jeg sikker på at du definitivt er der. De grammene du føler du har ekstra kommer nok av igjen, skal du se.

 

Velkommen, lindern! Veldig hyggelig at du vil være med oss! Her er det selvfølgelig plass, og veldig koselig å få med en til. Det virker som om du er på god vei, både med trening og vektnedgang, og det hørtes deilig ut med skitur i helga. Hvor i Marka er det du går? Jeg burde prøve å komme meg ut en dag jeg også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er vi hjemme igjen og jeg rakk faktisk zumban i kveld, og JA det er fortsatt vanvittig gøy :D

 

Jeg fikk til 1 økt til før vi reiste. Ellers har det ikke blitt noe trening. Ble forsåvidt nesten 20tusen skritt på lørdag i -18 grader :P Ellers ble det thaimassasje, hårklipp, shopping, litt alkohol, litt snop, god mat osv.

 

Velkommen linden, du kan veldig gjerne henge her ;)

 

123to så kjedelig at du er verre igjen da :( Reagerer du på kulden eller? Uansett så håper jeg så inderlig at du blir MYE bedre veldig SNART!

 

koriander, jeg tror jeg står over det oppkoket ja :P Men ja linfrø hjelper ;)

 

Denne uka er det veiing på fredag, så det kommer ikke tall fra denne kanten før da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå bra, Collargol! 20000 skritt er imponerende, og bra at zumbaen fortsatt er gøy! :) Thaimassasje, shopping, frisør og kos hørtes heller ikke feil ut, jeg er misunnelig! Kanskje jeg skal gå på massasje en dag jeg også, tror jeg trenger det! ;) Jeg vet ikke helt om det er kulden jeg reagerer på, men jeg tror at mangel på sol kan gjøre en dårlig kropp verre. Håper bare at de nye medisinene virker raskt nå - jeg har måttet begynne på sterk medisin som medfører bl.a. økt appetitt, dessverre, så jeg gruer meg veldig til å legge på meg. Sist la jeg på meg 10 kg, og det er disse kiloene jeg fortsatt strever med å få av. Det føles uendelig urettferdig at man endelig har slitt av seg overvekten (om 0,7 kg), og så skal man legge på seg pga tabletter - igjen! Fml... :)

 

Anyway, vekta i dag viste 70,4 kg, så jeg får være fornøyd foreløpig. :)

 

Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

Velkommen hit lindern, moro med flere fjes :) Hørtes ut som et bra treningsopplegg hvor du dekker hele kroppen og ulike varianter mht puls! Og en kg på to uker er vel ikke ille? Innenfor anbefalt mengde og allting! :D

 

123To: Så hyggelig å se deg igjen, men fryktelig trist at du har blitt verre igjen! Tror absolutt du hadde hatt godt av litt massasje og bli litt skjemt bort! Det fortjener du absolutt! Fryktelig kjipt med de medisinene også, man føler litt at det ikke er så mye man har å stille opp med, selv om man er flink. At man er dømt til å spise for mye pga medisiner som du må ha.. Fryktelig kjip situasjon! Man må vel nesten begynne å tenke på om en skal akseptere seg selv med de kiloene man har, og heller fokusere på å spise så sunt som mulig, men ikke for lite? Jeg aner ikke, kan så lite om sånt her..

 

Collargol: Hørtes ut som en knallbra helg! :D Moro! Og deilig med litt luksus i blant :) :)

 

Selv har jeg gått ned litt denne uka (endelig!): -800 gram til 62.4 kg, og det laveste i 2014! Null take-away forrige uke og en god del flere og lengre økter på studio (forbrant i følge pulsklokka litt over 7000 kcal bare på studio forrige uke) var nok med på å hjelpe. Endelig! Og så skal jeg prøve å fortsette med null take-away denne uka (selv om det endte med at jeg måtte planlegge, handle og lage mat). I tillegg har jeg bakt grove rundstykker og regnet ut kaloriinnhold! De er sunne uten tilsetningstoffer og forhåpentligvis mer mettende enn knekkebrød :) Tror jeg skal fokusere litt mer på SUNN mat og ikke nødvendigvis det mest kalorifattige alternativet fremover. Begynner å bli litt lei den konstante registeringa og beregninga av hvert bidige inntak :P

 

Håper denne uka blir best mulig for oss alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så hyggelig mottakelse!

Ny veiing i går og nå har jeg gått ned 2,5 kg på tre uker og det er motiverende.

 

Idag har vært en sånn dag hvor jeg er sulten hele tiden, og det var lite futt i treningen.. Noen som har det slik noen dager?

Jeg har lyst på noe godt til kvelds, men som ikke må være mer enn 110 kcal, noen forslag?

 

Ha ei fortsatt god uke flinkinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

lindern: Kjempebra! Gratulerer med knallbra resultater :D Moro! Jeg har det ofte sånn, dessverre. Det har gått i perioder, men etter jula har det blitt verre (veide ingenting da, spiste nok mer enn vanlig og har blitt vant til mer mat igjen..). Man må bare være hard, evtuelt erstatte med mer kalorifattige produkter sånn at du kan spise deg mett på det. Litt sent med tips, og 110 kcal er ikke mye, spesielt ikke når du er så sulten! Jeg tror jeg hadde kokt litt havregryn på vann og tilsatt litt ferske blåbær! Det gir en del mat for kaloriene! Ellers er mager cottage cheese med revet eple og kanel veldig godt, men blir kanskje ikke så mett for 110 kcal? Rugsprø med magerost (smøreost) og agurk kan hjelpe også!

 

Collargol: Du må veie alt du bruker for å lage knekkebrødene og legge det sammen. F.eks. om du bruker 1 kg mel, 100 g smør, 1 kg linfrø, så må du gange opp og legge sammen kaloriene for alt. Til slutt deler jeg summen på antall rundstykker/knekkebrød. Det blir ikke heeeelt rikitg, noen veier jo mer og noen veier mindre. I det lange løp går det jo opp i opp, men om du vil ha stålkontroll må du da veie alle knekkebrødene når de er ferdige. La oss si at summen av alle ingrediensene ble 5000 kalorier og at de FERDIGE knekkebrødene dine veier 500 gram til sammen. Da blir det 5000 kcal / 500 gram = 10 kalorier per gram. Om ett knekkebrød da veier 28 gram må du gange vekten til knekkebrødet med kcal per gram --> 28*10 =280 kalorier for det ene knekkebrødet.

Gav det mening?

 

Jeg regner ikke på proteiner og sånt, det bryr jeg meg ikke om. Men shape-up appen regner det ut automatisk! Jeg legger alt inn der, og legger inn antall porsjoner og så regner den kalorierer/karbohydrater/proteiner/Fett per porsjon. Og så er oppskriften lagret til senere bruk! :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Collargol nå går det jo virkelig så det suser for deg! :D Så utrolig bra!

 

Går bra her også: -600 gram! Fornøyd med det! Deilig at ekstra innsats på treningsstudio lønner seg! For meg er det bedre å øke øktene med en time og trene lenger enn å kutte enda mer ned på maten. Håper det fortsetter sånn her frem mot mål nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg gi meg med?

 

Jeg har vaert aktiv paa forummet foer, men har naa vaert stille i ca 8 mnd. Det gikk saa bra, jeg klarte aa komme meg ned paa 79.1, men siden september har det bare gaar oppover. Og sist jeg veide meg var jeg 87.3kg. Triste greier. Maa ta tak igjen. Jeg vil jo ikke vaere tjukk og saa er jeg litt bekymret for helsen.

 

Jeg har bestemt meg for aa kutte ut sukker, broedprodukter, potet, pasta og ris for aa faa bukt med sukkeravhengigheten. Proever 2 uker til aa begynne med og saa faar vi se. Har ikke tenkt aa aldri spiste broed etc mer, men maa gaa ned paa normale mengder. Jeg er jo som en hund etter raske karbohydrater. Etter to uker tenker jeg aa innfoere 2-3 maaltider med havregryn til frokost.

 

Har gaatt paa nettkurs foer, men det var ikke noe for meg.

 

Er 176cm hoey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med nedgang til deg også koriander! Skal se at vi kommer i mål til slutt. Du en god del før meg, men men ;)

 

NokERNok2010 velkommen hit! Her er det plass til flere :D

 

Jeg skal ikke veie meg før neste mandag igjen. Så siden det da blir en drøy uke håper jeg på 1 kilo ned da også, men det vil vise seg. Spiste pannekaker i går så kjenner meg litt oppblåst i magen. Jeg burde vel kanskje kuttet hvetemel helt, men uff det er så vanskelig! Litt innimellom må jo gå :huh:

 

Sitter og kikker på den Polar Loop som det reklameres for her inne jeg noen av dere som har testet den eller har noe kjennskap til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Så flinke dere har vært til å gå ned i det siste! Bra jobba! :)

 

Velkommen til deg, nokernok2010! :)

 

Jeg veide 70,5 i morges, og synes det er helt ok med tanke på matlysten og tablettene... Gleder meg så sykt til å bli bedre så jeg kan trappe ned på dem! :)

 

Kjenner meg godt igjen ift å kutte ut hvetemel, det er jo veldig vanskelig. Man blir mer og mer vant til det, men det er godt å kunne unne seg noe i blant, og ikke være så streng at det blir fanatisk. Pannekaker er jo supergodt, namnamnam! (hersens matlyst!!!)

 

Jeg får meg polar loop på fredag (fikk med når jeg kjøpte nye pt-timer), så jeg kan jo teste det ut og fortelle deg om det, Collargol. :)

 

Håper dere alle får en fin og aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Æsj!

Denne uka har det blitt/er 16 timers arbeidsdager og mye kjedespising. Uff, helt forferdelig!

 

NokErNok2010: sleng deg på! Hyggelig med flere :) Hørtes ut som et veldig strengt opplegg! For å bli kvitt sukkeravhengighet pleier det å hjelpe å bare kutte ut søtsaker, men kanskje ikke for deg?

 

Collargol: Om man er litt oppblåst er vel ikke så farlig, så lenge du ikke får magesmerter eller plager av det? Polar Loop har jeg ikke hørt om, men vet polar har pulsklokker, så det er kanskje det det er?

 

123To: Du er jo på vei nedover, selv med medisiner og trøblete matlyst. DET er fantastisk bra! Og så ikke la deg stresse av hastigheten. Og så får vi bare håpe at du kan kutte dem ut/trappe ned snart! Kult med PT-timer! Får aldri tatt meg råd til det, men høres bra ut fra alle som tar det!

 

:)

 

Håper dere får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre om erfaringer med Polar Loop 123To. Og så digg med PT da! Tenk at du klarer å gå ned til tross for medisiner og økt matlyst... det sier ALT om hvor flink du er :D

 

koriander: oppblåst er ikke så farlig, men det stopper seg også når jeg får i meg hvetemel. Så da ble det ei t-skje med linfrø og masse vann for å få ut det som fester seg :P

 

På fredag hadde jeg kosedag med gutten min. Han er 3,5 år og vi gikk 1,5 km på ski i snøvær. Han digget det :D

I dag har hele familien vært ute sammen med noen naboer. Vi har akt og hatt snøballkrig hele gjengen. DET var skikkelig digg det!

 

I morgen er det veiing så da kommer jeg innom en tur igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Collargol: Jeg skjønner du gjerne vil gå ned så mye som mulig på én gang, men syns du skal være fornøyd med 400 gram, det er tross alt nesten en halv kilo :) Applaus! Du har knukket koden nå, tror jeg :) Og helgen din hørtes både aktiv ut og utrolig koselig! Er så bra med sånne dager! :D

 

Her var det oppgang, mye også.. +900 gram. Fryktelig kjipt, men jeg så det komme. Som jeg klaget over forrige uke var det lange dager, og jeg klarer ikke være sulten når jeg jobber sånn! Hadde bare havregrøt og wasa havreknekkebrød, men endte opp med å spise knekkebrød uten pålegg (hadde ikke mer) utover kvelden når jeg ble sulten. Og da grenser det nesten til kjedespising, for godt var det ikke :P Ett knekkebrød er 60 kcal, så gikk over en del. Og rakk heller ikke trene så mye som ukene før, så fikk ikke "hjelp" der heller. Dessverre blir denne uka likedan. Skal prøve å takle sulten bedre!

 

Har ikke tenkt til å melde meg på noe løp. Jeg sliter med beinhinnebetennelse, fremdeles (over ett år siden jeg fikk det). Det blir utrolig mye verre av asfalt, så jeg holder meg helt unna. Men har mange venner som deltar og synes det er knallgøy :D Tommel opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei girls!

 

Etter noen ganske kjipe dager med smerter hele tiden og sengesliting, har jeg nå i kveld kommet meg opp litt og kviknet litt til. Hadde vært så herlig om medisinene endelig begynner å fungere! Vekta mi viste 70,7 kg i dag. Det er jo litt mer enn jeg skulle ønske, men samtidig viktig å fokusere på å bli frisk, og heller bare holde et øye med vekta så lenge. Det som er litt rart er at på lørdag veide jeg 70,0 kg (!). Jeg veide meg sikkert fem ganger på rad bare for å sjekke, for så lite har jeg jo ikke veid på hundre år føles det som! Men trolig hadde det med salt/vann i kroppen osv., for i dag var jo vekta oppe igjen. ;)

 

Collargol, jeg har dessverre ikke fått polar loopen ennå, men venter i spenning - de hadde gått tom da jeg var på trening sist, og skulle bestille nye. Den kommer vel ikke akkurat til å få "kjørt seg" så mye med det første, i og med at jeg er såpass sengeliggende, men dog! :P Superbra med 400 gram ned, da! Det er jo MYE i min målestokk i hvert fall! Nei, skal ikke være med på KK-mila, men det virker gøy da! Kjekt å ha det som et mål, sikkert! Når er den?

 

Koriander: Ja, det er superherlig med PT, og så fint at man kan få skikkelig tilpasset trening i forhold til form, det har vært en stor motivasjon for meg spesielt i forhold til utfordringen med å holde seg aktiv når man er syk. Men ja, det er sinnsykt dyrt. Så hvis man klarer å holde seg i form uten PT, så trenger man ikke å kaste bort penger på det! Og det klarer jo du! Er du tilbake til normal arbeidshverdag igjen? Kjedelig med oppgang, jeg føler med deg... Noe dritt at man får en såpass streng straff for å være så flink å jobbe! :)

 

Håper dere får ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

123TO: Ååååh! Håper formen ikke bare var en døgnflue, men at det tar seg opp nå! Det hadde vært så bra! Og det kan da like gjerne være at du har mer salt og vann i kroppen nå, og at alt var normalt i helga? Vekta svinger litt, men når du i blant ser et lavere tall tror jeg det betyr at du er på vei enda mer ned :) Tror PT kan være lurt for å få riktig teknikk og gode tips osv. Vingler litt mellom å prøve det og ikke. På den ene siden ser jeg at det kan være lurt, men så har jeg ikke noe mål om å bli seriøst styrketrener, syns den trenden der har tatt litt av, og det er jo det mange bruker PT til.

 

Texas jobbing til og med mandag. Jeg klarer ikke helt begrense meg matmessig (sover 3-4 timer i døgnet, så det blir jo automatisk mer mat), men spiser ikke godteri altså! Kun mat! Kun karbo, egentlig (havregrøt, banan og knekkebrød). Ikke helt sunt, men for et par uker får det bare være. Regner med enda mer oppgang til uka, men skal ta stålkontroll fra tirsdag av! Lover :) Merker jeg orker mer mat nå, spiste brødskiver i stedet for rundstykker i går og da var jeg ikke ordentlig mett av 2 stk som jeg pleier å bli. Må jobbe med å minske porsjonene igjen!

 

God uke til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hei, åssen går det her? :) Mener jeg var innom denne tråden for et års tid siden, men så tok masteroppgaven min helt overhånd og jeg klarte ikke å fokusere på Grete Roede. Er dere aktivt på slankern, eller er det hold vekten det for det meste går i? :) Kommer gjerne innom her og leser og skriver litt. Er på leting etter en aktiv og positiv tråd, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123To så kjedelig at formen har dalt igjen da :( Men det er jo kjempeflott at du kommer deg ut og får trent litt alikavell. Du er jo virkelig kjempeflink!!!!

 

koriander du klarer fint å hente deg inn igjen du. Har troa på deg jeg ;)

 

lettsommer her er det vel ikke så mange som er i mål :P Selv la jeg på meg alt jeg gikk ned og litt til :P SÅ her er det aktiv slanking som gjelder... Bare så synd at det går så vanvittig tregt!!!! :huh:

Så det er bare å hive seg på igjen det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Takk for det :)

Det går treigt ja, men da er det fristende å spørre: har du noe du skal rekke? :)

det går treigt her og, men samtidig - har ikke jeg tenkt på vekta siden jeg var 15 år?

Det er ganske mye bortkasta tankekraft oppi der. Hver eneste vår har jeg en plan om å skaffe meg bikinikroppen. Har heldigvis til en viss grad lært meg å like min egen kropp. Men har fått litt mer mage enn jeg hadde tenkt de siste par årene :):P

Har ikke hatt verken overskudd eller spesielt lyst til å drive med dette det siste året, men nå merker jeg given! Har veldig lyst til å gå ned en 5-8 kilo nå i vår. Er så smått i gang, holdt på i ca to uker. Det litt komiske er at jeg ikke veier jeg, for jeg har ikke vekt :P Slik sett vet jeg faktisk ikke hva startvekta mi var. Menmen. Jeg tror det er farlig å bli for opphengt i tall.

 

håper dere får en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter,

 

Her har det dessverre gått litt dårlig siden sist, så nå ligger jeg på sykehuset. Ikke akkurat slik jeg hadde sett for meg helga, men godt å få hjelp sånn at jeg kan bli friskere snart. Vektmessig veide jeg 69,7 kg i går kveld, hvilket er normal BMI. Det har vært målet mitt så utrolig lenge, men det er jo med en bismak, siden jeg ikke har spist på to dager og jeg er syk nå. Uansett, matvrakmedisinen (Prednisolon) er nå økt i dose til 60mg, så jeg får nok ikke se 60-tallet så lenge. :D

 

Koriander: tusen takk for gode ord. :) 3-4 timers søvn er altfor lite - ta det fra ei som faktisk ble syk av å holde på sånn! Jeg sov 3-4 timer i døgnet over lengre tid, fordi jeg hadde så mye jeg MÅTTE gjøre, og ble kjempedårlig. Vær forsiktig! :) Håper det roer seg med jobben snart for deg. <3

 

Velkommen tilbake, lettsommer! Superkos at du vil joine oss igjen! Som du kanskje skjønner er jeg på slankern, men siden jeg har blitt syk så må friskmelding stå i fokus før vektnedgang. Med sterke medisiner som gir økt matlyst kan vekta bli en utfordring , så jeg håper at jeg kan klare å holde den på et akseptabelt nivå mens medisineringen pågår...

 

Collargol: tusen takk, det er alltid koselig å høre. Jeg fikk forresten testa polar loop en dag før jeg ble helt sengeliggende. Synes det virker bra, det er motiverende å se at man jobber mot et aktivitetsmål og gøy at den registrerer alt liksom. Til og med søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hyggelig at jeg får være med også! :)

 

Takk for det!

 

Her går det bra. Matmessig: det ble vin i helga, og jeg vet jeg gikk over antallet kalorier både fredag og lørdag, men det går greit. Hadde mange små seire, som f.eks at jeg ikke kjøpte potetgull fredagen, at jeg ikke overspiste da det var søtsaker på bordet lørdag kveld (var på fest), unngikk nattmat, og i går - søndag - hadde jeg veldig lyst til å kjøpe meg en øl ute, men jeg kjøpte lettbrus isteden. Yey!

 

Tar med meg alle slike små seire! Det går stadig opp for meg at det her handler i veldig stor grad om valg, spesielt i forhold til maten! Jeg tar det litt rolig i forhold til trening pga at jeg har ikke tid de neste dagene. Men håper å komme sterkere tilbake utover i uka.

 

Har dere gull-medlemsskap? Jeg hadde aldri hatt det før, men merker hvor utrolig mye bedre jeg synes det er. Til min glede oppdaget jeg at de hadde studentpris, så da slo jeg til. Veldig kjekt å få en "score" på kostholdet sitt hver dag, selv om det sjelden blir den beste scoren... Tror Grete synes jeg spiser for store og få måltider noen dager, og at jeg bør få i meg mer grønnsaker og melk. Det er ihvertfall veldig lærerikt å se hva man får "poeng" for ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...