Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest .koriander

Håper det går bra med deg, Collargol :) Skjønner godt at du ikke har førstefokus på vekta akkurat nå :)

 

Her var det + 400 gram, men det er fullt forståelig. Det har vært 1 konsert, 2 julebord og 1 bursdag forrige uke, alt med (rikelig) alkohol og pizza/pinnekjøtt/tapas. Puh! Prøver jo å begrense meg, men det blie nok godt over anbefalt mengde kcal de dagene. Hørte for litt siden at pinnekjøtt inneholder nesten 800 kcal per 100 gram?!?! WTF?!? Godt det bare er jul én gang i året!

 

Også denne uka venter det julebord og middagssammenkomster, det samme neste uke. HOlder nok hardt å gå ned til januar, men det er ingen unnskyldning for å ikke prøve! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ingen flere barn :( Har testet negativt nå og kjenner at det er ganske så tungt... Har alltid ønsket meg 4 barn, MEN jeg er overlykkelig for de 2 jeg har altså!

 

SÅ her har det vært alt annet en slanking de siste ukene. Fikk jo også en betennelse i leggen så har ikke fått trent på nesten 2 uker heller :P

 

Tror ikke jeg tørr å gå på vekta på torsdag jeg :P MEN jeg har bestemt meg for at på nyåret skal jeg hive meg på kurs igjen og ha fokus på vekta. Også skal jeg bestille meg time slik at jeg får hjelp til å søke på skole. Godt jeg har noe annet positivt å fokusere på fremover nå kjenner jeg :P

 

Synes du har vært flink tross alt jeg koriander! Det er jo ingen oppgang med tanke på hva du har vært med på i det siste ;)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Så koselig å lese innleggene deres! Det er lenge siden jeg har vært inne på forumet nå, for fokus har vært på å bli bedre og slippe den sterke medisinen som jeg snakket om. Foreløpig er det 1-0 til meg, siden jeg har opplevd en fin bedring den siste tiden. Jeg har fortsatt et stykke igjen å gå, men har nå så smått begynt å trene igjen, og det er helt fantastisk! :)

 

Superbra jobba med så fin nedgang i forrige (?) uke, koriander! Nevermind en pitteliten økning denne uka, slik er det jo som regel etter at man har gått ned så mye uka før. Du er skikkelig flink! :)

 

Collargol, ble så lei meg da jeg leste at det ikke ble noe baby på dere. :( Sånt må jo føles utrolig trist og sårt når man har så lyst! Heldigvis har du to barn fra før, du er heldig sånn sett! :) Du får kose litt ekstra med de fremover, og ikke stresse så mye med vekta... <3

 

Min vekt var i morges 71,7kg, så det er heldigvis ikke så ille etter en lang stund uten slankefokus og trening. Skal prøve å være her litt oftere fremover, og forhåpentligvis blir jeg friskere fremover, for da blir jo alt så mye lettere (pun intended...). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter. Lenge siden jeg har vært inne på forumet her nå. Her har dagene gått til å skrive master, har også vært på julebord og i helgen var jeg på hyttetur med gode venner og feiret bursdag. Dette har resultert i at jeg nå veier 77 kg, grrrrrr! Angrer sykt på at jeg har sluppet fullstendig taket på slankinga. I stad tok jeg meg et realt stykke fra bursdagskaka fra helgen, men så kom jeg på dere her inne og at nok er nok. Hjelpes, jeg kommer jo ikke til å passe inn i noen av kjolene mine til jul eller nyttår.

 

.Koriander, det er jeg som prøver å være litt økonomisk i matveien. Fylte paprika skal definitivt prøves ut, høres nam ut!

 

Trist å høre at det ikke ble noen baby på dere, Collargol. Sender over en klem!

 

Go123, synes du alltid er så positiv selv om helsa ikke er på topp. Godt å høre at det går litt bedre, stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei namnam!

 

Da er vi to som har hatt en liten "pause". Lol! Hvordan har det gått med master, er den levert, eller er du i innspurten nå? Hva skriver du om? Leit å høre at du har gått litt opp, det er ikke noe gøy. :( Føler det er veldig typisk for årstida, det er kaldt ute, og man koser seg inne og tar ned tempoet litt. Så forhåpentligvis glir de av igjen fort! :) Tusen takk for gode ord, forresten. Kos å høre at du synes jeg er positiv. Du vet, det er lett å være positiv når man ser fremgang. ;)

 

PS: Jeg snikveide meg i dag og vekta viste 71,4kg. Yay! Den følelsen må jeg ta med meg, for på neste veiedag venter jeg mensen, og da får jeg så mye vann i kroppen at vekta sikkert har gått opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123To det er kjempebra at du har sluppet unna den fæle medisinen! Får håper at forbedringen fortsetter fremover! Og jeg synes du har vært flink i forhold til vekta :)

 

namnam så bra å se deg her inne også. Er det ikke frustrerende når vekta kommer krypende på slik igjen :( Men den går fort av igjen vettu!

 

Nå har jeg faktisk meldt meg på kurs igjen. Jeg begynner på nyåret. Trenger det for å komme igang igjen tror jeg.

Nå ligger jeg hjemme med en kraftig halsbetennelse da. Nå er jeg skikkelig lei av all sykdom (selv om det IKKE kan sammenlignes med deg 123To). Fikk beskjed av legen om at dersom jeg ikke merket noe bedring innen lørdag så må jeg ringe legevakta på lørdag :P Han syntes jeg hadde litt vel høy CRP. Foreløpig er mandlene like jævlig. Febern holder jeg under kontroll siden jeg skulle ta paracet og Ibux hver 6 time :P Jaja, vi får avvente til i morgen.

 

Jaja, fordelen er at jeg spiser nesten ingen ting så kanskje vekta er litt snillere neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig at jeg slipper den medisinen foreløpig! Håper jeg klarer å holde ting i sjakk uten den, altså! :)

 

Uff, halsbetennelse er jo kjempefælt, stakkars deg! Det eneste positive med det må jo være som du sier, at du kanskje får litt nedgang fordi matlysten er dårlig. Jeg husker at det var det som gjorde at jeg gikk ned litt i våres og fikk en slags kickstart på vektnedgang. Veldig fint for motivasjonen å se et lettere tall på vekta! :) Ønsker deg god bedring, og håper du slipper legevakten!

 

I dag er det fire dager til jeg reiser på soljuleferie, så nå gleder jeg meg veldig! Skal bli godt med sol på kroppen og late feriedager... Utfordringen blir selvfølgelig å holde vekta, men jeg håper at sol og varme gir energi slik at jeg kanskje får trent litt også. Når tar dere juleferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

Collargol: Uff, dette var dårlige nyheter! Ta vare på dere selv i tiden fremover. Er nok en god idé med kurs, spent på hvordan det funker for deg! :)

 

123To: Åh, så hyggelig å høre at du ikke må begynne på den medisinen ennå i hvert fall! Og soljuleferie da! Misunnelig! Blir nok utrolig deilig!

 

namnam: Stress med master, men du angrer nok ikke på om du følger litt med på hva du putter inn i gapet til slutt. Trenger jo ikke gå ned i vekt, bare pass deg for at du ikke brått skyter opp i været. Ene kusina mi gikk opp 20 kg da hun skrev masteroppgaven! Jeg gikk ned en hel haug av alt stresset. Greit å følge med litt. Disse appene er jo geniale til sånt!

 

Opp 400 gram her, får tydeligvis ikke til julebord+julemat. Syns jeg moderer meg, men tydeligvis ikke nok. Skjønner nok ikke helt akkurat hvor mange kcal det er i det jeg får servert, kanskje.. Dette går i hvert fall feil vei! Skjerpings snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god jul til dere alle sammen! Håper dere får en jul fylt med glede, god mat og godt selskap! Dere har vært en super støtte for meg i 2013, og har hjulpet meg på veien mot normal BMI. Tusen takk! I dag veier jeg 71,4 kg, og har gått ned 5,6kg det siste året. Det er jeg veldig fornøyd med. :) Håper dere fortsatt vil være en del av forumet i 2014 også! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Så hyggelig med julehilsener! :D God jul til dere alle sammen. Jeg har gått opp igjen denne uka til 62.3). Treningsstudioet er stengt i jula og jeg er hos familien på besøk. Skal begrense meg så godt jeg kan!

 

Tenk dere om før dere tar "bare en til" - om det virkelig er verdt en til tre uker med sult etterpå ;-) Litt satt på spissen kanskje. .

 

Skriver fra mobil, klønete. God jul! Kos dere masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest .koriander

Hvordan går det med dere? Har ikke veid meg siden julaften, har ikke vært hjemom/nærheten av en vekt. Har ikke trent og kost meg med alkohol, så det lover neppe godt.. Håper dere har det fint og står på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg heller ikke veid meg.

Som tradisjon tro har jeg spist en del som har slått seg på magen. Så jeg har faktisk måttet trå til med avføringstabletter hele 2 ganger :P

 

Så det lover så absolutt ikke bra for vekta mi.... Har i alle fall kost meg masse da ;) 2 glass rødvin er alt av alkohol, men desto mere snop :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

 

Jeg hadde faktisk tilgang til vekt på veiedagen min (tirsdag), men glemte å veie meg om morgenen... Vekten om kvelden var 71,5kg, så opp 100 gram, men jeg veier jo alltid mer om kvelden,så jeg er ikke så lei meg for det... Har ikke fått trent i jula, og vært ganske lite aktiv, så får prøve å bevege meg litt mer nå fremover. Tenk at det allerede er 2014! Jeg burde nok sette meg relistiske mål for året allerede nå. Forhåpentligvis blir2014 et godt år for oss alle både for vekttap og livet generelt. :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

 

Jeg hadde faktisk tilgang til vekt på veiedagen min (tirsdag), men glemte å veie meg om morgenen... Vekten om kvelden var 71,5kg, så opp 100 gram, men jeg veier jo alltid mer om kvelden,så jeg er ikke så lei meg for det... Har ikke fått trent i jula, og vært ganske lite aktiv, så får prøve å bevege meg litt mer nå fremover. Tenk at det allerede er 2014! Jeg burde nok sette meg relistiske mål for året allerede nå. Forhåpentligvis blir2014 et godt år for oss alle både for vekttap og livet generelt. :)/>

 

Klem!

 

Du har jo vært kjempeflink da! Grattis :D

 

Jeg var en tur på vekt i dag. Og det var IKKE bra :( Men trøster meg litt med at jeg ikke har kommet igang med magen. Den sliter fortsatt litt dessverre... MEN nå har jeg vært på butikken og handlet litt grønnsaker, kyllingfilet, wok-blanding, ørretfilet osv... så jeg har nå faktisk stekt opp 177 gram kyllingfilet som skal fortæres til lunsj de neste 2 dagene sammen med masse grønt, litt fullkornspasta og litt dressing ;)

 

Så tror ikke det skal bli så gærnt fremover. Gjelder egentlig å planlegge litt. Vår største utfordringer er 2 meget kresne barn!!!!! Skjønner ikke åssen de har blitt slik jeg for hverken mannen min eller jeg er det. Men, men....

 

Jeg legger ikke ut vekt før på torsdag som kommer til å være fortsatt min offisielle vektdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

HEI! Vel overstått! :D

 

Jeg har gått opp til 63 kg og 78 cm rundt midjen. Ikke bra, ikke bra! Registerer nøye nå og prøver å ta kalorifattige valg :) Håper det kommer seg relativt fort av igjen disse kgene!

 

Collargol: Synd du sliter sånn med magen. Men du vet at avføringstabletter kan føre til at tarmene stopper helt opp å jobbe, og at man må begynne å ta tabletter for fungere normalt i det hele tatt? Har aldri tatt det, vet ikke hvor fort det går, men har hørt flere skrekkhistorier bl.a. anorektikere og handikappede (jobbsammenheng). Vet ikke hva slags tabletter du tar, finnes noe som ikke er farlig også (betulac?). Men du vet det sikkert fra før og passer på deg selv! :) Kjempebra med den lunsjen, høres veldig fristende ut :D Namnam! Og sunt også :) Barn er ofte kresne, dessverre. Ut fra hva jeg har forstått (har ingen selv), det hjelper etter hvert med årene. Men da er de kanskje ganske store også. Har hørt at man skal smake på en ting 60 ganger før man begynner å venne seg til/like smaken (om man ikke likte det fra før). Selv takler jeg ikke oliven, og det er like ille nå, selv om jeg prøver det hele tiden. Enkelte ting liker man bare ikke :P

 

123To: KNALL! Du har vært kjempeflink! Selvfølgelig veier du mer om morgenen enn om kvelden! Moro å gå ned i jula da :) Bra start på 2014 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet at det ikke er bra å ta så ofte, men det er bare når det blir alt for ille jeg tar det.

Unga våre er 3 og 5 år, så har nok noen år igjen med kresne barn ja :P Men, men slik er det bare.

 

Jeg glemte selvfølgelig å gå på vekta på torsdag, men tok det i dag. Så da blir min nye offisielle vekt og start i 2014 skremmende 80,9 kg :o

 

Men jeg er så smått i siget nå. Har registrert alt jeg har spist denne uka og ser at jeg sliter med å få i meg nok kalorier. Blir til at jeg spiser for mye på kvelden :P

SÅ jeg lurer litt på om det kanskje er bedre om jeg har et solid underskudd i kcal i stedet for å sprengspise? Isj, hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Hvordan går det med dere? Jeg har vært tilbake i tralten i en uke nå, men sliter med sykdommen, så får ikke vært så aktiv og flink med kosthold som jeg skulle ønske. Vekta viste 70,6 på snikveiing i dag, men jeg får vente til i morgen med registrering, siden det er veiedagen min. Hvis det er nedgang nå, så er nok det på grunn av dårlig matlyst og mye hvile, så den sunne nedgangen er det jo ikke, akkurat. Men jeg får håpe at det likevel er en nedgang jeg kan holde på, også når jeg blir frisk. :)

 

Kjempebra at du får til å registrere alt du spiser, Collargol! Jeg er også en kveldsspiser, men det viktigste må vel være totalt antall kalorier, skulle jeg tro. Når det gjelder underskudd på kalorier eller ei, så er jeg ingen ekspert. Jeg blir ikke klok på hva som er lurt i forhold til min egen kropp, i hvert fall! Men ekspertene sier jo at det ikke er bra å gå på sparebluss, så man skal vel være forsiktig med å spise alt for lite.

 

Koriander, kjedelig å høre at du har hatt oppgang. Hvordan har den siste uka gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag vært på GR-kurs. Så jeg tror faktisk at jeg skal legge inn den vekta som jeg får der (selv om det er et rævva tall...). Veiedagen vil bli litt forskjellig, men da får jeg på den samme vekta hver gang og det blir det jeg legger inn her. Så slipper jeg å drive og veie meg flere ganger i uka :P

 

Jeg spurte ang dette med kalorier som jeg sliter med å komme opp i. Da fikk jeg til svar at jeg måtte bli flinkere til å spise kaloriene mine tidligere siden det ikke er lurt å "spise seg opp" på kvelden. Og dersom jeg ligger under det antallet jeg bør spise en kveld så får det bare bli slik den kvelden.

 

Jeg har også gått ned på antall kalorier jeg skal spise pr dag. Så jeg skal ha meny 1 pluss 100 kcal. Dvs. 1400 kcal daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen kommet, og vekta viste 70,7 kg i dag. Det er selvfølgelig et tall jeg er fornøyd med, selv om jeg innerst inne vet at nedgangen kommer av sykdom. Uansett, fokus på det som er bra: Om 0,9 kg er jeg normalvektig (OMG!), og om 0,7kg har jeg endelig nådd delmålet mitt på 70kg, som jeg satte for ett år siden. Haha!

 

Det er sikker kjempelurt å bruke vekten fra GR-kurset, det må jo være veldig motiverende å bli veid på kurs. Selv om jeg skjønner at det kanskje er litt kjedelig å få et vekttall som inkluderer klær og en dag med mat i magen. :) Fint at du har fått tilpasset menyen din også, det må være kjekt å få såpass tett oppfølging! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei :)

 

Collargol: Knall med kurs! Satser på at det kommer til å gå så det suser :) Det er nok lurt å spise mer på dagen sånn at man ikke er skrubbsulten på kvelden. Jeg syns det er lett å "sprekke" (i den forstand at det blir mer enn planlagt) på kvelden når alt roer seg og jeg får kjent på hvor sulten jeg egentlig er, om jeg har spist lite på dagen. Når det er sagt ville jeg aldri ha stappet i meg på kvelden om jeg var mett fordi jeg manglet så og så mange kalorier fra dagsmålet. Noen dager blir det litt mer, noen dager litt mindre. Men dette kan kurslederen alt om :) 1400 kalorier er lite! Jeg har gått opp til sånn 1550, da er det estimert at jeg skal gå ned 200 g i uka. Det er himmel og hav bedre enn 1300 kcal, men det går jo treigt også da.. :/ Lykke til! :)

 

123To: Gratulerer så mye! Helt supert! Og her tar vi i mot alle gode nyheter, uansett hva den bakenforliggende årsaken måtte være ;) Bra vekta spiller på lag nå :) :)

 

Jeg har ikke fått veid meg i dag! Var ikke hjemme, og vet ikke om jeg er hjemme noe før neste uke. Men vi spiste middag ute hver dag siden torsdag forrige uke. Og til tross for ekstra innsats på treningsstudio, så er nok det for mye kalorier.. Jeg er i det hjørnet at jeg begynner å bli lei av å alltid takke nei og å finne på andre forslag til hva man skal gjøre/spise/drikke, jeg begynner rett og slett gi litt F. Det skremmer meg, er redd for å gå opp i vekt igjen. Må passe på hva jeg spiser. Treningen har jeg stålkontroll på, men hverdagsaktivitet kan jeg absolutt bli bedre på..

 

Ha en fin uke peeps! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det fredag og jeg er godt igang... I går kveld var jeg veldig sulten og fysen, men jeg holdt meg hard. Merker at det er lettere å holde skjema når jeg planlegger dagen litt i forveien. Blir en del gulrotspising for å fylle opp grønnsakskvota :P Det veier jo så lite denne salaten... Så selv om jeg spiser mengder så monner det liksom så lite merker jeg :P

 

Men ligge på mellom 7,5 og 10 på kostholdsskåren hver dag. Og har 1 dag som jeg ikke klarte å komme opp i 1300 kcal, ellers ligger jeg mellom 1300 og 1500.

 

Spent på vekta på mandag kjenner jeg.

Blir litt god mat og kake i helga da siden jeg har bursdag, men skal prøve å begrense meg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var det -0,1 kg :/ Fy så kjedelig når jeg har vært så flink, men det er nok mye denne magen sin skyld som jeg liksom ikke får på stell.... Jeg har i alle fall -9 cm denne uka så det er jo noe. Bare -0,5 cm på magen, men det er jo heller ikke så rart når jeg da ikke får vært ordentlig på do :P Jaja, satser på at det er et jafs neste uke! Selv om gubben og jeg skal på spatur til helge... Neste uke blir det også veiing på fredag siden vi ikke kommer hjem før utpå mandagen. Og da er det først på fredag det passer å få vært å veid seg.

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

+200 gram her og det plager meg. Har bare gått oppover siden desember. Når kjæresten skal bestemme middag blir det fort take-away. Tror det er mye mer kalorier der enn hva jeg beregner (legger inn 800-1200 ut fra hvor mye jeg spiser/hva vi spiser). Det er det enste jeg ikke har kontroll på. Har økt mengden trening på studio og lagt inn 1-2 h gåtur om dagen. Rydder og sånt når jeg er hjemme, er bare stillesittende når jeg sover (og på jobb da..). Får prøve å få kjæresten vekk fra take-away..

 

Collargol: Skjønner det var kjipt med vekta, men herregud da! 9 cm er MASSE! Tenk heller på det :) Kanon! :) Har du vurdert å ta litt linfrø hver dag for å få magen på stell? Jeg har gjort det i perioder hvor jeg har skikkelig treig mage. En teskje linfrø, svelger ned med MASSE vann (de trekker vann ut i tarmen, drikker man for lite blir man bare forstoppet) morgen og kveld. Etter 3-4 dager funket alt veldig bra :) Ikke farlig å gjøre det hver dag, men er jo litt kalorier i linfrø da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bare gubben er flink til å lage disse knekkebrødene får jeg i meg en god dose med linfrø ;) Så nå må jeg lære meg å lage de slik at det ikke er tomt ever her hjemme ;)

 

Jeg har som mål at jeg skal drikke 1,5 liter vann hver dag, for jeg vet at det ikke er bra å spise mye fiber uten å drikke nok.

 

Var på Zumba i går og skal prøve å få til ei økt i morgen og torsdag også. Vet jo at en langhelg med spa ikke kan slå positivt ut så ;)

 

Koriander Take Away har gjerne mye salt og fett i seg så det er kanskje ikke så rart om det blir litt opp ;) Du får inngå et kompromi om 1 dag i uken kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...