Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Så bra Collargol! 0,5 kg skal du være fornøyd med :)

 

Her går det greit, men litt trått. Høstforkjølelsen har slått til, så blir ikke noe trening før den er over. Merker at jeg har lagt meg til en del dårlige vaner den tiden jeg har vært borte fra forumet her. Alt for mye småspising! Jeg har ikke veiedag før torsdag, så dere får oppdateringer da. Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei jenter :D

 

Namnam, så hyggelig å høre fra deg igjen. Misforstå meg rett, er ikke glad for at du har gått litt opp igjen, altså. Skjønner det er vanskelig å holde vekten, gruer meg til det selv. Tror jeg aldri kan slutte å veie meg, må vite hvordan det ligger an sånn at jeg kan ta tak om (når?) det går feil vei! Håper du blir bedre av forkjølelsen snart, det er noe her å være syk!

 

Collargol: FLINKA! Nå er du virkelig i god rutine altså! Deilig! :) Og jeg krysser fingrene for at du hopper bukk over 78-tallet :D :D

 

Jeg har gått ned 0.9 kg! Veldig fornøyd, men er liksom litt skeptisk innerst inne. Lurer på om det bare er feil med vekta, osv. Er nok litt demotivert og klarer ikke helt ta til meg verken oppgang eller nedgang - og det er jo bare tull! :-) Fortsatt 0.6 kg over offisiell veiedag før sommerferien min, så trått går det!

 

Ha en fin dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

 

Velkommen tilbake, namnam! :) Koselig for oss tre som har vært her alene en stund å få enda litt mer selskap! :) Krysser fingrene for veidag på torsdag, på tross av at du har vært forkjølt i det siste. God bedring!

 

Sykt flinke dere har vært da, koriander og collargol! 0,5 er mye collargol, og 0,9 kg på deg koriander, omg! Haha, vil dere høre hvor mye jeg har klart å gå ned? 0,1kg! Dette er en vits! Jeg har til og med klart å trene to ganger med PT siden sist! Hehe! Får håpe at det er litt heng på nedgangen, og at neste uke blir bedre. Grafen min viser en lei tendens til noe som nok kan defineres som platå... Vi får håpe jeg kommer meg under 70-tallet før jul, for da er jeg normalvektig! :) *håpehåpe*

 

Må melde om utskeielse i kveld. Hadde ei venninne på besøk, og tok et glass vin og spiste litt (lover, bare litt) potetgull og vingummi. Jeg var flink da, som sendte med henne godteriet og vina hjem igjen, sånn at det ikke blir stående her i hus. For da vet jeg hvor det havner hen! :)

 

Nei, nå er det natta for lengst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

123To: Ikke mist motet! Det var det jeg gikk ned forrige uke! Selv om jeg var flink. Det løsner til slutt, selv om det er skikkelig dritt at det kan gå uker før man høster godene av hvor flink man har vært på vekta :/ Satser på at det ordner seg for deg til neste uke :) Og tommel opp for at du var så flink når du skeiet ut og tok så lite. Lurt triks å sende alt med venninnen hjem igjen! :D Jeg må kaste sånt (eller gjøre som deg) ellers går det ned i gapet, gitt. Klarer ikke vite at jeg har godteri liggende, da er det det eneste jeg tenker på og jeg får ikke til å tenke på noe annet før jeg har spist alt.. :unsure::wacko: Vet det ikke er bra.. Den enkleste løsningen er da bare å ikke ha noe tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Det går nok bra så lenge du henter deg inn igjen, Collargol! :)

 

i dag har jeg veid meg på studio igjen (gjorde det for 5 uker siden, og da veide studiovekta 1 kg mer enn hjemmevekta). I dag veide studiovekta 0.6 kg mer enn hjemmevekta, så det er litt mindre diff nå. Ser også at jeg har tatt av 2 kg på de 5 ukene. Det er jo et greit snitt, selv om alt har kommet de siste par-tre ukene. I blant er det lettere å se litt tilbake på en større tidsperiode, senket skuldrene litt nå. Må innrømme at jeg er livredd for å ikke klare dette (gå ned til målvekt og holde meg der).

 

Ellers har studioet mitt (Studentidretten i Oslo) begynt med ny kampanje der man skal sette seg mål for regelmessig trening de neste 60 dagene. Man kan velge mellom å gjennomføre 15, 30 eller 60 økter på disse dagene. Om jeg går på to gruppetimer på én dag regnes det som to økter. Så jeg tok 60! Han i resepsjonen sa det var viktig å være ambisiøs! Og jeg har trent såpass mye hittil i år (pga mange doble økter), men er litt sliten for tida og hadde egentlig tenkt til å trappe litt ned. Men det får bli om to måneder! :P Håper dette kan gi meg en liten boost på vekta! :D

 

Ha en fin dag! Gjør kloke valg og hent dere raskt inn igjen! :)

 

P.S.: Jeg er i mot lavkarbo, men har kommet over et lavkarbobrød på Ica. 203 kcal per 100 gram - slettes ikke verst. HAr ikke grovhetsskala, men virker grovt. Er lagt av soyamel og sånt. SYns det er godt, og inneholder en del proteiner (for oss som ikke får i seg nok..) Koster like mye som de andre brødene der. Tror det blir min erstatning for Naturlig Sunt Bygg (finner det ikke noe sted :( )

 

Sånn! Over og ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne damen har bare godt av lavkarbo. Dersom jeg spiser høykarbo så får ikke jeg gått på do desverre <_<

 

Men det skal sies at jeg ikke er noen fanatiker og jeg har ikke lavkarbodiett. Bare lager lavkarboknekkebrød som sørger for at magen holder seg ganske stabil. Hadde 2 dager denne uken som jeg har spist litt annet og da stopper magen tvert... Dette har jeg testet flere ganger så er ingen tilfeldighet. Har slitt med magen i mange år og etter at jeg har kuttet en del høykarbo så har magen funket bedre.

 

MEN har funnet ut at trening har en utløsende effekt også når det stopper opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 økter på 60 dager, .koriander. DET var ambisiøst, ja. Dæven, steike - du kommer til å kunne slå tritt med disse bikinifitness-chicksa snart, hehe. Jeg blir mektig imponert hvis du får det til :)/> Herlig at de har sånne motivasjontriks på treningsstudio, da. Grattis med flott nedgang også, forresten. Jeg deler redselen din for å ikke gå ned og i hvert fall for ikke å klare å holde seg der. Jeg går jo opp igjen HVER gang, samma hvor mye jeg ikke vil. Dette med å endre livsstil høres så flott ut, men det er jommen ikke lett!

 

123to, så flink du var som sendte med snopet hjem med venninna - viljestyrke lenge leve! Her i huset er samboer en skikkelig godtegris, så det er nesten alltid noe godt å putte i munnen. Klin umulig å få han til å slutte å kjøpe inn, men jeg har fått han til å gjemme godteriet for meg. Så nå må jeg vel gå på godteritokt når det største søtsuget nærmer seg...(tihi)

 

 

Jeg har heldigvis blitt litt bedre av forkjølelsen, så nå skal jeg komme igang med trening igjen - vel snart, kanskje over helga... Æsj... kjenner at treningsmotivasjonen ikke akkurat er slående...

 

Nåvel... denne uken har jeg veid meg lørdag, mandag, tirsdag, onsdag og i dag. Haha, har ikke veid meg på flere uker, og plutselig bare MÅ jeg sjekke. Lørdags- og mandagsvekta viste det samme som sist veiing, tirsdag 0,1 ned, onsdag 0,7 ned og i dag viste vekta 1,3 ned! Og det med kjøttpølser til middag på onsdagen! Jeg klager ikke, men synes det var en helt merkelig vektnedgang. Enten så har det klikka for vekta, eller så tenker jeg kanskje at jeg plutselig får resultatet for at jeg har vært flink hele uka? Er det mulig? ...også tenker jeg også at det kanskje er en grunn til at man bare skal veie seg én gang i uka på GR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, koriander, 60 økter?! You crazy girl! Vi heier på deg! :) Takk for oppmuntrende ord, forresten!

 

Det har ikke blitt noe godis siden tirsdag, men i kveld har jeg bare lyst på brownies, oreokjeks, cookies, sjokoladefondant... you name it... Veldig bra at jeg ikke har noe i skapet, men jeg kjenner at jeg blir gal. Får jo sånn indre uro, og tankene penser bare inn på godis hele tiden! :D Tror jeg blir gal! Namnam, hvordan går det med ditt søtsug? Godt å høre at forkjølelsen slipper taket i hvert fall! Og gøy å se så sinnsykt bra nedgang! Har du veiedag i dag? Jeg har det ofte sånn som deg at jeg i perioder bare MÅ veie meg nesten hver dag. Det gir jo et inntrykk av hvor man ligger tenker jeg, og så ser man det store bildet når man registrerer på fast tidspunkt og så kan man se på grafen om totalbildet gir en pil som peker nedover. ;)

 

Collargol, du og jeg det som trøkker i oss lavkarboknekkis. Jeg har nettopp spist to stykk nå, men uten at det hjelper på søtsuget da. Kanskje enda en kaffekopp gjør susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123to: Det går greit med søtsuget foreløpig, ikke noen letetokt enda, heldigvis :) Jeg har noen sukkerfrie pastiller i bakhånd hvis det skulle bli helt krise, men jeg fiser så skrekkelig av dem så får prøve å vente i det lengste... :P Og ja,jeg har veiedag i dag. Har vanligvis pleid å ha på mandager fordi det får meg til å skjerpe meg litt ekstra gjennom helgen, men nå startet jeg forrige torsdag, så da var det greit å gjøre det sånn. Hvis jeg begynner å skli ut i helgene får jeg heller bytte.

Kos deg med kaffekoppen, 123to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

+100 gram på meg :( Ikke hva jeg håpet på, men fullt forståelig ettersom jeg ramlet noe såinnigranskauen utpå på oktoberfest på fredag! Ble en fuktig natt gitt, og gjorde også at jeg ikke rakk treninga på lørdagen. Dobbelbom!

 

Tror dere misforstod treninga litt? 60 ØKTER på 60 dager, ikke 60 dager på 60 dager? Så om jeg trener 1 h spinning og går på 1 styrketime rett etterpå på samme dag = 2 økter, selv om det er samme dag! Så det går nok helt fint :) Pleier å kjøre dobbeltøkter når jeg trener og trener mellom 4 og 7 dager i uka. På en dårlig uke har jeg ca 6 økter, på en god uke kan jeg ha 14. Da teller jeg ikke med søndagsturer o.l. Så det burde gå helt fint å nå det målet, med mindre jeg blir syk eller noe da :)

 

Collargol: Var ikke meningen å rakke ned på lavkarbo-knekkisene dine. Jeg mener sånn lavkarbo hvor folk stapper i seg mettet fett til det tyter ut av øra på dem fordi de har lest på en blogg at "det er sunt likevel". Jeg er for de (kanskje Fedon det?) som sier at man skal kutte ned på hvitt mel og sukker, spise fullkornsprodukter, proteiner og få i seg umettet fett. Helt enig! Men sånn som folk bruker lavkarbo til vanlig føler jeg bare er en "unnskyldning" for å gi seg selv alvorlige helseproblemer/hjertestans om du skjønner? Og ja! Trening, fiber og fett hjelper på fordøyelsen :) Bra du har funnet noe som funker for deg! :D

 

namnam: Ååååh, synes synd på deg som har en samboer som er godtegris. Min ekssamboer var sånn, og jeg holdt på å fly på veggen! For meg er det mye lettere å IKKE ha NOE tilgjengelig enn å bare la være å spise det. Synes det var skikkelig vanskelig! Min nye kjæreste er også godtegris egentlig, men han vet det er usunt å spise i hverdagene så han begrenser seg til helgene :) Det hjelper på. Dessuten er han veldig glad i potetgull, og det er ikke jeg så glad i. Mye lettere å begrense seg for meg da :) Er du frisk igjen? Og gratulerer med strålende nedgang :) Vekta varierer veldig med vann o.l., så hold deg til én dag du om du blir litt stresset av å se det gå opp/ned!

 

123To: Uff, håper du kom deg over det søtsuget! Er heeelt GRUUUSOMT når det er sånn! Jeg har vært mye sånn, har heldigvis gitt seg litt, men så fort jeg spiser godis får jeg lyst på det neste dag også! Skikkelig kjipt! For meg kan en nødløsning være å spise en pære/yoghurt. Det fjerner absolutt ikke hele suget, men jeg føler det hjelper litt på? Og det å reise seg opp å gjøre noe - skifte på sengen, sette på en vask, tørke litt støv - sånt hjelper. Og å pusse tenna!

 

Håper det går bra med dere flotte jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.koriander. 0,1 opp er jo ingenting! Du har kost deg og festa skikkelig og da er det supert at du har klart å holde deg sånn at du ikke har gått mer opp :) Forresten så hadde jeg ikke misforstått treninga, skjønte at det var økter, men er syyyykt imponert likevel! :) Hvordan ligger du an med treningen foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Å så kjipt namnam, men du gikk jo ned ganske mye forrige uke? Er du også sånn hvor det går i rykk og napp? Jeg er sånn, mener 123To også er sånn..

 

Treninga går bra! Tok økt 13+14 i dag tidlig :) Ligger litt foran denne uka, har mange møter og avtaler neste uke, vet jeg ikke får trent like mye da. Lite motiverende å måtte "ta igjen" økter på etterskudd, liker mye bedre å ligge foran! Nå er jeg virkelig sliten i kroppen, men jeg tror sykkelsesongen er over for i år (var kommet is i løpet av natta og jeg sklei skikkelig tidligere i dag, syns det er vemmelig :( ), så det hjelper litt på å kunne ta buss og sånt igjen. Jeg har bare syklet som transport siden jeg kjøpte sykkelen i mars/april. Gleder meg litt til å roe ned og ta bussen, men litt kjipt for det tar jo evigheter med den.

 

Dagens klagesang. Også på en fredag da, dere! Tsk tsk. Skjerpings, koriander!

 

Håper det går bra med dere Collargol & 123To, og at du får en god uke (?) på jobbtur, namnam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Her har det gått ad undas siste uka, med jentetur og seminar med jobben, pluss sykdom så har jeg vært så heldig å gå opp 600 g (tror jeg). Skal foreta skikkelig veiing i morgen tidlig, for jeg har glemt (vært i fornektelse) å veie meg før frokost, og da blir det ikke alltid helt riktig? Haha, jeg er så fantastisk god på å snike meg unna når jeg vet det har gått dårlig! :)

 

I går måtte jeg droppe trening pga at jeg er syk, og det hjelper jo heller ikke akkurat på selvfølelsen å ikke kunne være aktiv! Nei, koriander, jeg misforstod deg ikke. 60 økter på 60 dager er heeeelt insane i min bok som trener maks en gang i uka. ;) Så jeg er mektig imponert! :D

 

Takk for tips angående søtsug... Jeg burde lest det før helga, men hadde egentlig bestemt meg på forhånd for å skeie litt ut på ferie. Det er liksom ikke så koselig å droppe dessert når alle andre skal ha. Men får heller være streng til daglig. :)

 

Ja, jeg er i hvert fall sånn som det går litt i rykk og napp med... Og så legger jeg alltid på meg den uka jeg har mensen...! Utrolig teit, men sikkert veldig normalt. :)

 

Håper dere får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det skulle stå "full skjerpings og ut på joggetur", ikke jobbetur. Kom meg ut i alle fall :) Er litt usikker på hvordan jeg skal få trent framover. Jeg går ikke på treningsstudio (alt for langt unna), så har brukt skog og mark til å løpe i og tatt styrketrening hjemme. Nå er det sånn dum årstid for det er verken bar bakke eller skiløyper, men såååpeglatt. Blir jo litt bedre hvis jeg legger treningsøkta til senere på dagen, men... Isj, dagens klage.

 

Ser ut til at ingen av oss er helt fornøyde med ukas vektmål, så da håper jeg vi tar et realt hopp nedover på vektskåla neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en skikkelig drittuke, eller egentlig 2 drittuker. Sliter med denne forkjølselsen som har sittet i i 4 uker nå!!!! MEN endelig begynner den å bli lettere. Stengte på torsdag og har hatt fri siden. Men har ikke hatt energi til noe bortsett fra å komme meg på jobb... Også har jeg ikke klart å holde meg unna snop :( Har hatt mensen og da blir jeg helt desperat etter snop. Blir skikkelig forbanna på meg selv, men klarer ikke å styre meg :P

Og på lørdag hadde mannen og jeg overnatting på hotell i Oslo og var på standupshow med Michael MacIntyre. Ble et par glass vin og indisk mat.

Så jeg hadde dessverre gått opp igjen!!!! Hele 1,6 kilo... skjønner ikke at det går an faktisk for har ikke spist så mye snop faktisk.... og heller ikke måkt innpå med mat. Så det blir faktisk bare mer og mer tydelig for meg at kroppen er veldig sensitiv på det jeg spiser osv :P

Men, men.... Må bare være ennå mer nøye.

 

Ny veiedag i morgen og håper så inderlig at jeg har gått ned mesteparten av det igjen.

Nå har jeg faktisk lagt en mer detaljert plan både på mat og trening også fremover. Så nå får jeg håpe at det funker. Er bare så mye som skjer for tiden. Blir barnedåp til helgen, jentekveld helgen etter også er det dobbelt 40-årslag 2 uker etter der igjen. Phu lurer på åssen dette skal gå? MEEEEEEN jeg må være superflink i uka og bestemme meg på forhånd hvor mye eg får lov til å skeie ut...

Også tror jeg faktisk at jeg skal bytte veiedag. Ta det på torsdag i stedet for. På den måten får magen kommet i balanse igjen etter helga før jeg veier meg. For som tidligere nevnt så får jeg problemer med magen så snart jeg spiser litt for mye karbohydrater :P

 

Oi dette ble langt og selvsentrert:/

 

Men dere andre har jo vært så utrolig flinke! Og jeg må nå si at 60 økter på 60 dager er mye uansett jeg ;) Kjempeflink er du!

 

Vi får krysse fingrer for at den kommende uka viser supernedgang på alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei jenter!

 

123To: Med jentetur og jobbseminar må man nesten regne med at vekta ikke går nedover. Ikke ta det så tungt! Er jo ikke hver uke sånt skjer! Du kan ta det igjen på uker med mer "hverdager" i :)

 

namnam: Haha, autokorrekt er ganske morsomt i blant ;) Usj, hørtes vanskelig ut med treningen. Jeg er veldig heldig og har bare 5, 10 og 15 km til mine 3 treningsstudioer. Har jo vært supert å sykle dit hele sykkelsesongen. Tror ikke jeg hadde klart å trene særlig ute, men så hater jeg snø og is også. Håper du finner en løsning! Kanskje du kan gå turer på asfalt som det ikke er så glatt, lavintensitet?

 

Collargol: Indisk mat kan være salt, kanskje det bare er det? Ellers inneholder det jo uhorvelige mengder smør, og er ganske kcalrikt :( Spiste det selv i går, fikk et snev av dårlig samvittighet nå :P Var stand-up showet bra? :)

 

Jeg har ikke veiedag før i morgen, men forventningene er rock bottom. Var skikkelig ute i helga også, og var og spiste hjemmelaget pizza (fra steinovn) på lørdag. Alt skjedde litt spontant og jeg hadde ikke iberegnet dette i budsjettet og mistet tellinga. Ølglassene var på magisk vis fulle hele kvelden og asjetten aldri tom for mat.. Og det var ikke fordi jeg ikke drakk/spiste. Jaja. Morgendagen vil vise, men jeg er klar for nedgang nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Ned 700 gram til 62.0 og endelig tilbake der jeg var før ferien i august (!). Dette har tatt tid! Nå er det bare å fortsette nedover. Har ennå noen cm rundt navlen som jeg vil bli kvitt før jeg er komfortabel i den orginale garderoben min. Håper mye er gjort på en 3-4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

Håper det går bra med dere :)

 

I går var jeg SÅ HELT EKSTREMT søtsugen! Det var helt vilt og lenge siden sist! Hadde også spist en stooor middag (spist alt for lite tidligere på dagen, så tok "igjen" i middagen), og var mett, men likevel lysten på godteri. Var like før jeg gikk på butikken for å kjøpe en kinder maxi, men klarte heldigvis å holde meg igjen. Hjelper jo ikke akkurat å tilføre sukker når man ikke skal ha det! Prøver å ha nulltoleranse for godis utenom lørdager (og da i begrenset mengde, men i helgen som var ble det mer enn ønskelig og fikk nok svi for det i går). Helte nedpå med vann og te. Til slutt gikk det jo over, heldigvis. Håper det er lenge til det kommer tilbake igjen også :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, der viste vekta 0,4 kg opp. Har hatt mye moro for grammene, så det var godt fortjent.

 

.koriander: grattis med 62 blank, du er råflink. Ikke minst til å unngå godteri, tror jeg må lære litt av deg hvis jeg vil ned i vekt til neste uke :)Godt å se at ikke utskeielsen dagen før ødela for en fantastisk nedgang.

 

Collargol: Hvordan er formen? Skal du ha veiedag i dag (torsdag)? Kipt å gå opp så lett som du beskriver, håper at en mer detaljert plan hjelper deg.

 

123to: Spent på å høre hvordan det går med deg :)

 

Jeg og samboeren min holder på å spare penger og har derfor skåret kraftig ned på matbudsjettet. De siste månedene handler vi en gang i uka og bruker 6-800 kroner på mat/dagligvarer. Jeg synes til tider det er utfordrende å kjøpe billig og kalorifattig mat. Er det noen av dere som har noen gode tips/oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i dag og nesten alt av det jeg gikk opp er borte. -1,3 kg på drøy uke (byttet veiedag)

Har selvfølgelig fått halsbetennelse nå da... Hatt skikkelig feber og vært elendig i noen dager :P/> Men håper inderlig at det er slutt nå slik at jeg kan komme ordentlig igang med trening og kosthold.

Ja det er kjempekjedelig at vekta fyker opp så veldig så lett. Og siden jeg ikke hadde de problemene før så er det litt vanskelig å snu hode også kjenner jeg :P/> Meeeen det er som det er :/

 

Standup var kjempebra, Michael McIntyre er vanvittig morsom :D/>

 

koriander du er jo kjempeflink! Skulle ønske jeg var like flink som deg!

 

namnam 0,4 henter du inn igjen på en dag ;)/> og så flinke dere er som klarer dere på et så stramt budsjett på maten, går nok ganske mye mer her :P/>

 

123to du har vel gått ned igjen de 600 grammene pluss mer nå regner jeg med? ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

namnam; hold ut! Kjipt med oppgang, men snart kommer det et rykk nedover skal du se :) Ang mat: Dere bruker 6-800 kr pr uke, dvs mellom 2400-3200 kr i måneden på mat på dere begge? Det var et års tid da jeg var student (og sparte penger da jobbutsiktene etter endt grad var veldig usikre) som jeg og daværende samboer levde på ca 2000 kr i måneden på mat. Man må gjøre noen kompromiss, og det blir jo ikke like bra som når man kan bruke "uhemmet" med penger, men jeg syns vi hadde det bra.

 

Det vi gjorde:

- frossen kyllingfielt fra first price. Filetene er veldig store, vi delte ofte en mellom oss og brukte i wok med masse grønnsaker og noe ris eller nudler.

 

- Det kan lønne seg å kjøpe frosne grønnsaker. Da får man litt diverse uten at de blir dårlige i kjøleskapet. Rema har mange poser til under 10 kr for 500 gram (brokkoli, gulrøtter, sukkererter). Bukettblanding er en type.

 

-Kyllingkjøttdeig er mye billigere enn karbonadedeig og kcal-fattig

 

-Kjøp eller bak brød og frys ned i skiver, da har du ferskt brød som du kan ta opp til diverse måltider. Evtuelt knekkebrød om man liker det. De store pakningene med knekkebrød er de billigste.

 

-Smøreost er drøy. Rema har også billige egg (når de ikke er utsolgt)

 

-Lapskaus: pose lapskausblanding fra rema (10) kr og strimlet svinekjøtt (25 kr for 300 gram). Kan putte oppi ekstra kålrot for eksempel, om dere liker det. Veldig kalorifattig, veldig billig.

 

Til taco, kjøttsaus, lasagne o.l.: tilsett svarte bønner til kjøttet i tomatsausen. Blir mer mett på mindre kjøtt og er billig.

 

Tomatsaus lages alltid fra enten ferske tomater eller hermetiske tomater. Tilsett litt hvitløk og salt/buljong. Kjøp aldri pastasaus/tomatsaus/pizzasaus fra glass. Overpriset så det synger

 

Ellers brukte vi en del linser, kikerter og bønner kjøpt på innvandrerforretning. Og middagene ble som regel wok (jeg er litt vel ekstremt glad i det :P ), lapskaus, supper (gulrotsuppe, løksuppe, tomatsuppe med egg ++), pitapizza om det var noe spesielt i helgene, spagetti og kjøttsaus, omelett, i blant grøt o.l. Lagde stekte poteter med egg over, stekt ris med egg, bakt potet, hjemmelaget potetmos..

 

Reker kan være en god proteinkilde i både supper, på brødskiva og i salater. Veldig billig om du kjøper de frosne, jeg syns de er gode om de får lov til å tine sakte :)

 

(Om dere lurer så jobber jeg ikke på rema, men det har vært den nærmeste butikken min mens jeg har bodd i oslo, så jeg er bare veldig inni vareutvalget deres :P )

 

Dette er vanskelig. Karbohydrater er jo det rimeligste, men metter ikke så veldig i lengden og man må jo få i seg proteiner og fett også. Håper dere finner en balanse med kosthold og økonomi. På et sånt budsjett har man i hvert fall ikke råd til godterier/sukkerholdige saker, så det blir jo fort litt sunnere på den måten :)

 

Kanskje dere kan google studentmat elle rnoe sånt? Kommer sikkert opp en del tips og så kan dere velge de sunneste og billigste?

 

Collargol: Bra du koste deg på stand-up og for en FANTASTISK nedgang! :D God bedring :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...