Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

.Koriander, tusen takk for et fantastisk svar med mange gode tips!! Ja, økonomien nå er knepen, men det er fordi vi sparer til tur(og jeg er student) så den skal ikke være sånn for alltid. Vi har vært flinke til å planlegge, men kjenner at jeg begynner å bli litt lei maten og da er det godt med noen nye innspill. Dessverre er det slik at det fremdeles blir kjøpt inn godis, samboer har fått en egen godterikvote innlagt i budsjettet som han hele tiden prøver å tøye i, haha - han er uforbederlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

namnam: det er jo vært å leve stramt når man sparer til noe bra! Da er det alltid motivasjon i enden av tunnelen :) Jeg kom på et "tips" til: Jeg lagde alltid en god del ris/pasta og grønnsaker og ikke så mye kjøtt. Mine kjærester har alltid vært glad i ris/pasta-biten og forsynt seg godt der, og så har jeg heller forsynt meg ekstra av grønnsakene for å få mer for kaloriene. Gutta bryr seg som regel ikke om kcal :) Men jeg har ikke sagt til kjæresten at jeg slanker meg, hadde jeg gjort det så hadde jeg kanskje vært mer åpen om det (?). Pasta/ris/poteter er jo ekstremt billig, men man kan ikke spise så mye for kaloriene bare..

 

Havregrøt er også billig og sunt måltid da! Og risgrøt en gang i blant :) Se etter tilbud o.l. Kan lage karbonader/hamburgere av kyllingkjøttdeig.

 

Skal man leve billig og sunt lønner det seg å lage alt fra bunnen av, egentlig.

 

Kom gjerne med noen konkrete spørsmål også, kanskje jeg har noen mattips jeg har glemt? Hva er du lei av/vil spise mere av, f.eks.?

 

Jeg rapporterer vekt i morgen, men det har vært en h****vetes helg slankemessig! Ølkurs på fredag, fem-retters MED vin på lørdag og frossenpizza og godteri til "middag" nesten ved midnatt i går. Jeg har slankinga i bakhodet hele tiden, men så har jeg ikke lyst til å avstå fra alt heller! Vanskelig dette. Tror jeg kommer til å bruke LANG tid på de siste kgene. Fikk meg i hvert fall en ekstra treningsøkt på lørdag og søndag. Alle monner drar, men jeg forbrenner mindre og mindre for hver økt som går. Akkurat det er egentlig ganske kjipt!

 

Håper det har gått bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Opp 400 gram til 62,4, men der får jeg takke meg selv! Blir en del utfordringer i helgene fremover, får gjøre det beste ut av det og være streng når jeg kan.

 

Ha en fin uke dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Jeg har vært skikkelig dårlig både på forum og registrering den siste tiden - litt på grunn av at jeg gikk opp så mye plutselig, det blir jeg alltid så demotivert av, og kanskje mest fordi jeg er ganske dårlig om dagen. Har vel nevnt det før, men jeg har en sykdom som setter meg ganske mye ut av spill i perioder. Akkurat nå betyr det for meg at jeg er slapp og må være veldig mye i ro, og at jeg har en del smerter. Og det dumme med sykdom er jo at man tidvis også begynner å synes synd på seg selv, og da er man nok ikke så langt fra å unne seg både ditt og datt... :D Jeg var hos legen i går morges, så jeg glemte å veie meg, men i morges veide jeg 72,0, så jeg har jo gått litt ned igjen, det er positivt da. :)

 

Dere har jo som vanlig vært kjempeflinke her inne til både registrering og rapportering og støtte, det var veldig koselig å lese postene fra dere! Koriander, du har så mange gode tips til mat for en billig penge, der har jeg virkelig noe å hente! Namnam, hvilken tur sparer dere til? Spennende! Gratulerer med nedgang Collargol,hvordan går det med halsbetennelsen? Vi andre får vel bare ta til takke med at vekta peker litt feil vei - er det høstmørket som har forårsaket dvaletilstander og sparemodus? :D

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg og er akkurat på stedet hvil! Men det var egentlig forventa. Målet mitt var å ikke gå opp siden vi har vært på hotell i hele helgen med barnedåp og masse kaker :P

MEN det skal sies at jeg var bevisst på hva jeg puttet i meg.

Spiste grovt brød eller knekkebrød til frokost og sunt pålegg. Var koldtbord på dåpen så hold meg unna brød der, var masse god fisk, roastbiff osv ;) Også bestemte jeg meg på forhånd at jeg kun fikk lov til å spise 2 små kakestykker, noe som jeg holdt selv om jeg hadde lyst på MYE mer.... Ble pizza til sen middag da, men spiste meg ikke alt for overmett :blink:

Så jeg har jo vært litt gåen i magen igjen... Ikke lett å være på farten og så sensitiv når det kommer til hva jeg kan spise for å få forstoppelse altså :P Tror jeg faktisk må planlegge litt mer når vi skal på tur....

 

I morgen skal jeg ha jentekveld. Gubben tar med unga på hyttetur så jeg har huset for meg selv.

Da blir det jo litt ekstra kos igjen da, men tenkte jeg skulle kjøpe litt ost og kjeks i stedet for så mye godis og potetgull, det må vel være bedre eller?

 

Halsbetennelsen er bedre, men driver fortsatt og hoster og harker da. Har hatt så vondt i øret noen dager også, men det er heldigvis gått over! Men det har jo ikke blitt noe trening heller, så som sagt så er jeg ganske så fornøyd med at vekta ikke har gått oppover.

 

så kjekt med masse tips koriander! Jeg vurderer å begynne på skole til høsten igjen så kan komme godt med å stramme inn på budsjettet her også da :P

 

namnam: kan jeg spørre hva du tar av utdanning?

 

123To, så kjedelig med sykdom å smerter :( Håper du blir bra fort igjen. Men må si at der er kjempebra at du til tross klarer å gå ned i vekt! FLINKA :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i går og vekta har ikke rikket seg i det hele tatt. Positivt sett så fikk jeg en kommentar på jobb i dag om at jeg hadde blitt så tynn. Hehe, det er jo det jeg absolutt ikke har, men det er hyggelig likevel da :)

 

Collargol: Ost og kjeks kan fort bli mange kalorier det også, men så er det dette med alt med måte da, og det er jo uansett sunnere enn chips og godterier. Jeg tar master i utdanningsvitenskap, er på siste året nå :) Hva er det du vurderer å studere da?

 

123to: Skjønner at motivasjonen daler når man ikke ser resultater. Sånn er det her også. Vurderte å ikke registrere fordi jeg ikke har gått ned på x antall uker, men så fikk jeg litt dårlig samvittighet siden jeg har stukket av fra dere en gang før, hehe. Kjedelig å høre at du sliter med sykdom, men må si meg enig med Collargol at det er imponerende at du da har nedgang på vekta likevel :)

 

.koriander: Takker igjen for veldig mange gode tips :) Hvis jeg skal si noe jeg er lei av så tror jeg faktisk det må være wok, selv om jeg egentlig elsker det. Problemet ligger vel egentlig ikke i selve woken, men at jeg er dårlig på å variere smakene i den. Hva slags type "sauser" pleide/pleier du å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at dersom man ikke har minimum en batchelor så sliter man med å få seg jobb :P

Jeg ble høyskolekandidat i 1999 i økonomi og administrasjon. Jobbet på kontor i noen år før jeg skiftet beite. Nå vil jeg så inderlig gjerne ha en kontorjobb igjen, men det er jo rett og slett helt umulig! Vurderte å ta batchler i øk/ad, men det er så mange nye fag så det holder ikke å ta siste året for min del :P

 

Så derfor vurderer jeg å enten beholde den graden jeg har og ta et år med Personalutvikling og ledelse 60 studiepoeng. Ellers så tar jeg Bibliotek- og informasjonsvitenskap og får batchelor innen det.

OG etter som jeg har forstått så er det med bathelor det absolutt beste dersom jeg skal få meg jobb etterpå ;) Samt at det er det som frister mest :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei folkens!

 

Oppgang IGJEN på meg :( +300 gram og opp til 62.7. Æsj ass. Begynner å bli litt lei disse svingningene. Klarer ikke gå enda mer ned på kcal (1336), men prøver å kompensere med mere trening. Er for sliten til å ta mer høyintensitet, men prøver å ligge litt på 70-80 % av makspuls. Da blir jeg ikke så sliten. Begynner å komme i "jeg gir blaffen"-modus! Ikke bra..

 

123To: Håper du kommer deg fort ovenpå og blir bedre. Helt forferdelig at du bare må gå rundt og være så mye dårlig..

 

Collargol: Syns du tok den utfordringen på strak arm og mange gode valg :) Lurt å bestemme seg så godt man kan på forhånd, selv om det ikke er så lett når man er på hotell og ikke helt vet hva man får! To tomler opp! :) Og spennende med mere utdannelse da. HÅper du finner det som passer for deg, virker som om du heller mest mot bachelor :) Det går nok helt knall!

 

namnam: Hyggelig med kommentarer på jobb! Ta dem til deg! Det skal litt til før andre ser nedgangen! Og jeg pleier egentlig ikke ha saus på wok, kun kjøtt/grønnsaker/nudler. I blant bruker jeg soyasaus eller presser en lime. Og i blant blander jeg de to 50-50%. Akkurat det syns jeg er skikkelig digg. Jeg har en greie for salt og surt, tydeligvis :)

 

Lykke til til dere andre, håper dere har bedre resultater enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke jentene! :)

 

Tusen takk for snille og oppmuntrende ord, det er veldig fint å høre! <3 Foreløpig er kurven nedadgående, men forhåpentligvis blir jeg bedre om ikke så altfor lenge. Jeg har i lengden håpet at jeg kunne unngå enda sterkere medisiner, men dessverre ser det ut til at det går mot tung medisinering (mild cellegift), så jeg er litt urolig og nervøs på hvilke følger det vil få på formen og hvilke bivirkninger jeg vil måtte holde ut med. Men inntil da får jeg ta vare på kroppen og spille på lag, og så får vektnedgangen komme litt i andre rekke. :)

 

Namnam, for et fantastisk kompliment å få fra kolleger! Det betyr virkelig mye, og må være en god motivasjonsfaktor også?

 

Så gøy med studier, håper du finner noe du vil trives med, Collargol! :)

 

Koriander, så utrolig kjedelig med oppgang! Men den var ganske beskjeden da, så du må ikke være for streng med deg selv. Skjønner veldig godt at du ikke har krefter til enda mer høyintensitetstrening med så lite kalorier. Pleier man ikke å anbefale litt høyere kaloriinntak når man er såpass aktiv som du er? Er du kanskje kommet inn i spareblussmodus? :/ Hvor mye mer ønsker du å gå ned, forresten? Du kan ikke være langt fra mål? :) 62,7kg er en drømmevekt for meg! Gleder meg til jeg en dag (forhåpentligvis) kommer meg dit! Men bare det å komme på 69kg er en drøm akkurat nå da. ;)

 

I dag veide jeg 71,8 kg. Så det er vel for stillstand å regne. Jeg er veldig fornøyd med det. Snikveide meg i går og veide 800 gram mer, så flaks at det var veiedag i dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

123To: Takk for tips :) Jeg er lav av vekst og har en heeelt stillesittende arbeidsdag, så jeg skal faktisk ha veldig lite kcal for å holde meg stabil! Hverdagstrim utgjør nok mer enn hva mange tror. Selv om jeg er ofte på treningsstudioet og går på mange timer i den forstand, så er nok ikke aktiviteten min summert så veldig høy likevel. Har mye å ta igjen, og 8 timer stillesittende tas ikke igjen på 2 timer på treningsstudioet. Om du skjønner? Men jeg har en tendens til å pushe meg selv hardt når det kommer til trening, og forsøker "alltid" å ligge opp mot 90 % av makspuls. Nå ser jeg at jeg brenner ikke SÅÅÅ mye mindre på å ligge i 80 % og det er jaggu mye mer behagelig og ikke så slitsomt på kroppen! Mulig kroppen er på sparebluss at den forbrenner litt mindre enn hva den hadde gjort om jeg spiser litt mer, men man går IKKE OPP i vekt av å spise for lite! Tenk hvor tykke anorektikere hadde vært da! Det er nok heller at jeg spiser for mye, mulig kjøkkenvekta mi ikke er korrekt? Dessuten har jeg ikke stålkontroll i helgene. Spiser vi middag ute legger jeg det inn på default som 1000 kcal, men det er kanskje mye mer? Ikke vet jeg hvordan de steker kjøtt o.l..

 

Har egentlig ikke et vektmål (trodde det var 64 kg), men et buksemål :) Vil inn i min gamle garderobe uten at det er drepen! Håper jeg er der om en 3-5 kg (altså mellom 58 og 60 kg), har fortsatt muffintopp når jeg bruker buksene. Veide meg ikke noe særlig før, vet egentlig ikke hva jeg lå på da jeg var mitt "gamle" jeg. Raste opp i vekt med ny, stillesittende jobb, singellivet, mye øl og brått mangel på trening. "Skjønte" det ikke før jeg var aaaalt for stor. Nå har jeg bestemt meg for å alltid veie meg regelmessig, orker ikke at det skjer igjen!

 

123To, syns det er veldig trist å høre at du blir verre. Vanskelig å si hva slags bivirkninger du vil få av evt. nye medisiner, alle reagerer så forskjellig. En kamerat av meg får cellegift mot leddgikt og han blir veldig kvalm i de periodene han får det og syns ikke noe om å ta det (men gjør det jo for å bli bedre..). Hvis du må ta det håper jeg det ikke blir så ille for deg. Og helt enig i at vektnedgangen må komme i andre rekke. Ta vare på kroppen og gjør det som føles bra. Og om du spiser sunt og variert, og holder deg unna snop får kroppen de vitaminene og mineralene den trenger som gjør at den kan spille mer på lag enn om den ikke får det! Og så får det heller være om du må spise en ekstra potet for at du er sulten, altså. Dette har jeg virkelig trua på! NOK sunn mat, kjenn etter om man er mett eller ei, og styr unna usunn mat/snop. Det siste vil kroppen og organer helst klare seg uten :) Håper du slipper unna cellegiften. Du er flink som står på og holder motet oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det opp 100 gram :P Så er vel ikke så mye endring dessverre....

Jeg klarer ikke å skjerpe meg helt på maten, samt at det har blitt alt for lite trening over en lang periode.

Rakk jo å trene et par ganger før jeg fikk halsvondt igjen :(

 

Men jeg kjenner at jeg er litt mer motivert igjen nå. Vi skal igang med fryseforsøk (har igjen 1 egg etter siste IVF-forsøk) og jeg tenker at jo sunnere jeg lever nå jo bedre sjanse for at egget vil feste seg ;) Så jeg sier tvitvi til meg selv.

 

123To så kjedelig at helsa ikke vil bedre seg :( Håper så inderlig at det snur seg for din del snart, ikke morro å gå slik å hangle. Høres jo temmelig ille ut når det er snakk om mild cellegiftkur...

 

.koriander får håpe at likt økt matmengde bil hjelpe på så du kommer helt i mål! Du klarer det helt sikkert :)

 

namnam så deilig med komplimenter fra kolleger da :) Det viser jo at det du gjør hjelper selv om det ikke akkurat vises på vekta!

Jeg var på GR-kurs for ca 1 år siden og der var det ei som nesten ikke minket på vekta i det hele tatt, men gjett om cm forsvant! Var helt vanvittig å se.

 

God helg til dere alle. Måtte vi klare å ta gode valg i helgen alle sammen ;)

Selv skal jeg jobbe sent både i kveld og i morgen... Men søndag er helt fri sammen med unga, deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Ned 1.6 til 61.6 kg :) HURRA! Er ikke mye, netto 400 gram på tre uker (gikk opp de to forrige ukene), men jeg tar til meg det jeg kan få! Laveste vekt i år :D Spiste havregrøt med eple og valnøtter til middag i går sånn at det ikke skulle bli så mye salt i kroppen :P Haha, dette var deilig, ble glad i dag :)

 

Collargol: Krysser fingrene for deg! Håper dere lykkes nå :D Og håper helgen gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Går det bra med dere, jenter?

 

Her går det så som så. Helt ubeskrivelig sulten i dag! Spiser en GOD porsjon havregrøt med frukt (like mye som jeg pleier å ha til middag), blir god og mett (orker egentlig ikke alt, men spiser det opp), og er dødssulten igjen etter 1,5 time!!! Helt vilt! Sånn har det vært i hele dag, i går også egentlig :( Ender med at jeg spiser for mye og blir sur på meg selv for at jeg ikke holder ut.. Lurer på om jeg ikke får tilbake den "gamle" kroppen min jeg :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Her går det ikke så bra. Hjemme fra jobb i dag, og er litt redd for hvordan dette skal gå fremover, siden jeg ikke blir noe bedre. Hadde vært så fint om jeg kunne bare kunne se en liten bedring, sånn at jeg klarer å holde motet oppe, for nå begynner det å bli vanskelig.

 

Vekta gikk opp denne uka, jeg tror det var 72,6 jeg så, men jeg har egentlig bare fortrengt det. Helt håpløst å prøve å gå ned i vekt på en sunn måte når kroppen ikke lystrer.

 

Koriander: Jeg blir alltid så mye mer sulten om høsten og vinteren...! Kan ha noe med årstiden å gjøre? Eller så hadde du bare en "økedag", som mormor kaller det. Noen dager er man jo bare sulten hele tiden, eller i hvert fall jeg! :) Sååå irriterende!

 

Tusen takk for søte ord ang. sykdom og medisinering forresten. Ja, jeg har også hørt at man kan bli veldig kvalm av den medisinen... Ikke spesielt fristende, nei...

 

Håper dere andre har det bra, og at dere NYTER en frisk og opplagt kropp! KOS dere på trening, når dere går tur og kjenner at beina spenner godt fra, og kjenn etter hvor godt det er å være frisk! :)

 

Hilsen misunnelige meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jenter.

Så trist å høre at du er syk 123to. Som de andre sier så gjelder det først og fremst å ta vare på deg selv og helsa di nå, så får du ta det som en bonus hvis du klarer å være flink matmessig også. Sender over en stor klem.

 

Ah, jeg kan også ha sånne etegilde dager, koriander. Utrolig frustrerende når man ikke blir mett samme hva. Jeg hadde det sånn tidligere i høst og da gikk jeg rundt og gnafsa på noe hele tiden. Så lenge det er sunne ting, er det jo ikke så ille da, så får man heller vente litt og se om det går over. For min del varte det i 4-5 dager. Merkelige greier og plutselig hadde jeg veldig stor forståelse for de som er ekstremt overvektige og sier at de er sultne hele tiden, må være forferdelig.

 

Jeg har vært i London en uke nå. Har kost meg masse med å tusle rundt i gatene og på markeder. Ble også en del pubsitting og jeg var heller ikke så supernøye med kaloriene. Det ga utslag på vekta og på tirsdag da jeg kom hjem veide jeg 75,6 kg, jeg holdt på å få hikke! Heldigvis satt de ikke veldig godt og i dag kunne jeg fornøyd se 73,9 kg igjen uten å ha gjort noe mer enn å gå tilbake til vante rutiner.

 

Tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta og her er det nok en gang 0 endring... Greit det siden jeg IKKE KLARER å skjerpe meg! Er glad for at vekta i det minste ikke har økt.

 

Men etter jobb i kveld reiser vi hjem til mine foreldre. Det er stort bursdagskalas for min søster og svoger i helgen, så da har jeg i alle fall ingen tro på at det skal bli et stort jafs nedover på vekta :P Fyj, jeg har har pakket ned litt treningstøy slik at jeg kan tråkke litt på sykkeln til mamma da (gjenstår å ta seg i nakkeskinnet å faktisk bruke den da).

 

Håper dere alle får en super helg så "sees" vi over helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

123To: Der gav du meg en liten reality check (igjen)! Helt enig, jeg har ingenting å klage på, kroppen fungerer og jeg har det bra selv om vekta ikke spiller på lag. Høres helt forferdelig ut å være syk. Jeg aner ikke hva jeg skal si til deg, jeg håper bare at du blir bedre..

 

namnam: Fantastisk at vekta gikk så fort ned igjen! :) Håper "gamle" rutiner har hjulpet enda mer siden sist :)

 

Collargol: Håper du hadde en bra helg! :) FIkk du brukt sykkelen? Imponert over deg, jeg hadde aldri orket det. Blir rastløs av å sitte på samme plass gitt :P

 

Her ble det +100 gram og 61.7 kg i dag. Jeg har gitt et ekstra gir med treninga de siste ukene (bl.a. lurte ei venninne meg til å sykle 61 km på lørdag), men det ser ikke ut til å hjelpe. Uansett. 123To gav meg reality checken - jeg skal ikke klage! Får fortsette i samme tralten og håpe jeg når målet - til slutt! -

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg i dag. Jobbet tidlig så det var helt borte i dag tidlig.... MEN uansett så har jeg helt sikkert ikke likt resultatet.

Ble ikke noe trening på meg i helga :P Bare masse feil mat som ga meg forstoppelse igjen :P AT JEG IKKE LÆRER!!!!!

 

Jeg har uansett bestemt meg for at jeg ikke gidder stresse med noe som helst nå før jeg vet om det blir innsett av fryseegg eller ikke.... og DET vet jeg på tirsdag :rolleyes:

 

koriander du er jo egentlig veldig stabil på vekta du da ;) Synes du er kjempeflink jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo fortsatt ikke fått veid meg, men magen begynner å bli på stell igjen da. Det har tatt tid denne gangen, men, men :P

 

I dag begynte jeg på jobb kl 7. Ble over 15tusen skritt. Og i kveld har jeg faktisk, gått og løpt 5 km :) Så det har blitt rett under 22tusen skritt på meg i dag da.

 

I morgen blir det også en økt på mølla, 4*700 meter. Og på mandag har jeg planer om zumba ;)

 

Hvordan går det med resten av jentene her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Her går det dritt! Enda mere opp - opp - opp til 62.2 kg! Holder på å bli GÆREN! Skal det liksom være helt KLIN UMULIG å komme seg ned i den gamle garderoben eller?!? Det var jo ALDRI noe hokus pokus å holde seg der, men ett år halvannet med stillesittende arbeid og mye øl i helgene og VIPS! Umulig å komme seg ned. Dustekropp.

 

Collargol! Håper du får høre det du vil høre ang fryseegg i dag! Krysser fingrene for deg :) :) Og du har jo skikkelig aktiv hverdag! Over anbefalte minimumsskrittmengde bare på jobb! Det er jo kanon! Har ikke skritteller, men ville blitt overrasket om jeg kom meg over 1000 skritt på jobb.. Var zumbaen bra?

 

Jeg har nådde 60 økter forrige uke btw! 60 økter på 42 dager ble det til slutt! FOrnøyd med det! Vurderte om jeg skulle henge meg på en runde til (over to uker igjen og en kan ta 15 økter også), men bestemte meg for at jeg trenger å roe ned. Har trent veldig mye, merker det godt.

 

Håper vekta til dere andre er mye snillere med dere enn hva min er med meg! :)

 

I dag skal det kjøpes ny kjøkkenvekt også! Her skal ikke noe overlates til tilfeldighetene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

 

Mattips!

 

namnam, var det ikke du som trengte billige middager? Eller var det Collargol? Sorry, går litt i surr. Uansett --> FYLTE PAPRIKA! Spiste det i går, med karbonadedeig - kjempegodt og kcalfattig! Men det går nok like bra å lage vegetarvarianten med masse grønnsaker og kikerter/bønner/linser. Da snakker vi billig og god mat! :) Veldig fornøyd med oppdagelsen ;)

 

Ellers syns jeg det er vanskeligere og vanskeligere å leve på 1311 kalorier om dagen uten å kun spise havregrøt/gulrotsuppe til alle måltidene. Håper jeg ikke raser opp i vekt igjen fordi jeg må gå over i blant.

 

Håper det går bra med dere i vintermørket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Har vært litt stille fra meg nå.

 

Men jeg har fått satt inn fryseegget som heldigvis overlevde tininga :D

Så her er tankene på en del annet enn slanking kjenner jeg :P

 

Skal teste om litt over 1 uke, så er veldig spent. Dette er jo vår aller siste mulighet til å få flere barn, så kjenner det er litt merkelig å vente på å få teste.... Vi krysser jo selvfølgelig alt vi har for at det fester seg og blir værende i drøye 8 mnd ;)

 

Hvordan går det med dere andre jentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Åååh, Collargol! Så spennende det blir til fredag! Håper egget fester seg!

 

Her har vekta vært samarbeidsvillig og hoppet ned til 61.1 kg! Det betyr 1.6 kg ned den siste måneden, og det er jeg fornøyd med. Skal si meg fornøyd med ca 1 kg per måned. Klarer ikke ligge lavere i kcal for at det skal gå raskere. Fortsatt noen cm igjen til buksene sitter bra. Håper mye er gjort om en 2-3 kg.

 

Desembermålet tror jeg bli 0.5 kg (dvs på de fire neste ukene). Har ikke annet enn TRE julebord foran meg hver helg, samt konserter, bursdager og mye moro. Og så blir det familien i jula/romjula. Det kommer til å bli en del alkohol og mindre trening. Håper likevel på nedgang. Er ikke glad i julemat, forspiser meg ikke der.

 

Håper det går bra med dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempeflink koriander! Jeg tror helt sikkert at desember går bra for deg, selv om det er mye moro som ligger foran deg ;)

 

Selv har jeg som sagt egentlig lagt alt på hylla frem til jeg vet resultatet av denne eskimoboern ;) Det er vel kanskje ikke det beste for uansett så må jo vekta ned :P MEN hode klarer rett og slett ikke å bruke energien på annet enn det som skjer :P

 

SÅ i løpet av begynnelsen av neste uke så er det jo litt mer avklart hvordan det blir fremover. Men dersom det blir graviditet så klarer jeg ikke å senke skuldrene. Har jo mistet 6 ganger før så det er langt ifra sikkert selv om jeg får en positiv test. MEN uansett så krysser jeg alt som krysses kan :D

 

Jaja, sånn er nå ståa her.

 

Hvordan går det med dere andre jenter? namnam og 123TO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...