Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Tusen takk for regnestykke, juni72, så riktig ut. Da skal jeg sette meg ned å regne nå i kveld.

 

Det er så hyggelig logge seg inn her å se alle som er aktive her inne. Bare det i seg selv, er motiverende.

 

Så godt at du hadde kontroll, sonar. Det er godt gjort. Det handler om å ta riktige valg, og når man greier det er man langt kommet..

 

Noris; flott med så mange cm tapt. Det er jo veldig gøy, og motiverende. Da er det bare fortsette. Du har også veldig godt kontroll på godisinntaket. Tenk så godt den sjokoladen vil smake i kveld. Jeg skal kose meg med litt sjokolade og litt chips. Jeg skal spise moderat, men kose meg. Lørdagskvelder er kosekvelder heretter. Ikke i overflod, men litt. I går spiste vi ingenting usunt, og det er store fremskritt til oss å være. Som pleier ha helg fra fredag til søndag.... God følelse i dagtidlig!

 

I går hadde jeg bakkeinteval, og det var hardt, slitsomt og vondt. Kan ikke si annet. Men det var utrolig godt etterpå.

Har tre trimøkter denne uka, og er veldig glad for det. Det var også målet.

I dag har vi lagd åker, og DET var hardt. Andpusten og svetten silte. Kjenner det i ryggen, så det var nok god styrketrening :)

 

Når det gjelder trening og dørstokkmil; tenk små skritt om gangen. Jeg begynte for 2,5 mnd siden, etter mange mnd som inaktiv. Jeg begynte med små gåturer på 30-60minutter. Etterhvert som formen økte, og det ble mer lystbetont har jeg økt treningsinnholdet. Ikke mengden. Jeg begynte med 3 ggr i uka, og det har jeg fortsatt. Men nå er det hardere økter; jogg, motbakker, interval, styrke.

Tenk lavterskel, og ikke alt eller ingenting. Et steg om gangen :)

 

Ønsker dere alle en god lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Happy søndag :)

Regnet pøser ned, men vi skal uansett kose oss ute i dag! Har da regntøy, både store og små.

 

Jeg har regnet ut energiforbruket mitt, og funnet ut at jeg skal ligge på meny2. Var det jeg trodde.

I morgen skal jeg også ta målene mine, ble så motivert av noris.

 

Er spent på vekten i morgen, og håper på nedgang :)

 

Ha en flott søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god du er til å komme deg ut nueva vida. Selv om det er regn. Jeg sitter mye inne å strikker, men må bare få fingen ut å komme meg ut. Her er det ikek regn men skikkelig nordavind og overskyet. Det er litt høststemning. Kald og surt.

 

Jeg skal forberede reise til uka og må starte med pakkingen og tenke på hvilken mat jeg skal ha med meg. Trenger jo ikke alt, men hadde tenkt å bake knekkebrød å ta med meg i en boks. Det er vel ikke flust med grove gode produkt i Nice?? Jeg vet ikke... har ikke vært der. Skal på tur med 5 venninner. Det blir mye latter og morro av det. Er det en slags trening i å le?? hehehe

 

Sitter her og er litt uggen i magen min. Lurer på hva det kommer av... hmm.. kan det være sjokoladen i går?? eller?? Jeg hadde gledet meg til den, men det ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Rart med det.... Jeg veide opp 61 gram med melkerull, og må nesten klemme ned de siste bitene. Jeg tror jeg skal bruke frimerkene mine til noe annet neste lørdag. Da har jeg bursdag når jeg tenker meg om... hehehe... så kanskje det blir litt kake den dagen?? Jeg vet ikke.

 

Min kursleder sa at det var smart å ta planken ca 1 min hver dag både morgen og kveld. Det var for å styrke musklaturen. Jeg prøver så godt jeg kan, men ser at jeg slett ikke er så sterk. Klarer knapt ett halvt minutt før jeg må ta resten av tiden med knærne ned i gulvet... Men det må jo være ett mål å forlenge tiden før jeg tar knærne i gulvet....

 

Jeg leste i en annen tråd at det var ei som hadde faste øvelser hun gjorde når hun gikk inn i de forskjellige rommene i hjemmet sitt. For eksempel tok hun 5 knebøy hver gang hun gikk inn på badet.... Jeg tenkte litt på det.... ganske lurt, men kan og bli en tvangshandling... hehehe.... vil jo ikke bli innlagt på psyk fordi jeg tar dette med vektnedgang alvorlig... hehehe

 

Vel, jeg får kaste meg over middag og knekkebrødbaking.... I morgen er det veiedag og jeg er spent. Det er 14 dager siden sist og det blir spennende å se hvor mye vekta har gått ned... for ned SKAL den :)/>

 

Snakkes og riktig god søndag både inne og ute :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

1 minutt planken morgen og kveld, smart! Det skal jeg begynne med :-) men ikke en øvelse for hvert rom jeg går inn i, virket sm et stressmoment...

 

Så føink du er til å planøegge maten, noris. Klapp på skulderen til deg. Hjemmebakt knekkebrød til Nice-tur er et flott og sunt hjelpemiddel mot lff og fint bakverk, som det stort sett er ned i europa.

Uansett; kos deg masse på tur! Og husk, det er lov å unne seg litt :)

 

HUSK ALLE MANN:

I morgen skal forrige ukens vekt, morgendagens vekt, målvekt til 12. Juli og gjerne vektmål for sommeren meldes inn! Publiserer tabellen tirsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUSK ALLE MANN:

I morgen skal forrige ukens vekt, morgendagens vekt, målvekt til 12. Juli og gjerne vektmål for sommeren meldes inn! Publiserer tabellen tirsdag!!!

 

Jeg har ikke forrige ukes vekt, men skal få lagt inn det andre :)

 

Takk for gode tilbakemeldinger :) Jeg skal kose meg og unne meg LITT ekstra, men jeg skal ikke ta helt av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter her inne! Moro :) Og så absolutt en inspirasjon - klær etter vær som du sier, nueva vida, jeg fikk til en bonustur i dag! Rask gange i 50 minutter med et par motbakker, hurra!

 

I tillegg fikk jeg lyst til å prøve planken igjen jeg også, noris, eh...knakk sammen etter 23 sekunder, og jeg som følte jeg hadde holdt i alle fall over halvminuttet! Bør legges inn morgen og kveld her også, gitt - lur kursleder du har, vet nok hva hun/han snakker om :blink: Kanskje jeg klarer å slå tida mi neste uke ;) får utfordre meg selv på det!

 

Legger inn diverse i morgen, jeg også - fint å se det på trykk over alt, for meg hjelper det veldig å ha flere motivasjonsgreier på gang (må bare huske hvor alt er).

 

Ha en fortsatt fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ut i planken i 10 raske sekunder :blink: men har gått fra knærne til strak da. Klarte ikke strak i det hele tatt når jeg begynte. Tar med meg tips om morgen og kveld.

 

Jeg har også vært på tur i regnværet idag. Deilig. 6 km i skogen. Sammen med jenten min på 12 år.

Jeg har ikke store forhåpninger om nedgang imorgen, men fornøyd med null snop i helgen. Turde ikke spise noe i går i frykt for at jeg ikke klarte å stoppe. Nøt et glass vin istedenfor.

 

Noris: god tur. Kos deg masse sammen med venninnene dine. Nok lurt å ha noen knekkebrød i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandagsmorgen, jenter! :)

 

Flagget til topps og her er det 400g opp, men så har jeg også gått to turer på to dager (ellers skralt med trim) så det er vel noe i systemet som skal vise seg snart (men ikke nå). Gjennomsnittsvekta viser NED.

 

Her er mine data:

Forrige ukes vekt: 95,7

Dagens vekt: 95,1

Målvekt 12. juli: Gjerne 90,0 og delmål 1 (hvis det går!)

Sommerens mål: Kommer jeg ned på 90,0 så er målet å holde meg der (eller gå litt ned) i løpet av sommersesongen! Det skal være flest hverdager og færrest feriedager i matveien i løpet av sommeren, i alle fall.

 

Jeg har ikke dårlig tid, så lenge jeg holder fokus og det går i riktig retning :)

 

Riktig god tur, Noris! Fikk ikke med meg når du skal reise, men knekkebrød og gode planer er lurt - samt å kose seg likevel, bare i mindre målestokk enn tidligere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God morgen, god mandag og god ny uke jenter :)

 

Så flott å lese at dere kom dere ut til tross regnet, sonar! Fint turselskap også, da :) Juni72; motbakker er herlig trening! God jobba, jenter :)

 

Noris: meld inn det du har :)

 

Gratulerer med nedgang, juni72! Da er du på rett vei!! Moro å se vektpila gå nedover!

Jeg selv hadde et overraskende øyeblikk på vekta i dag. Har tatt av 1,5 kg :D :D :D Veier i dag 94,9! Målet er 90blank til ferien. 4,9kg på 5,5 uke!! Puh..her er det bare jobbe! Vi klarer det!!

 

I går fikk jeg såååå søtsug på kvelden. Var på nære nippet til å kjøre til kiosken og tømme godterihyllene. Jeg gjorde det ikke, men syndet litt likevel: skar opp en banan og hadde på litt sjokoladesaus... :huh:

 

Flott med forumtråd; jeg hadde glemt hele planken-greiene. Men nå kom jeg på det. 1 min morgen og kveld! Da er det bare fordøye havregrøten litt, og legge meg ned :)

 

Ha en flott uke damer, trim og sunn mat, og tenk normalitet!!!

 

Meld inn til meg, gleder meg til å følge med dere!

 

God tur til deg, noris! Kos deg masse-masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter.

 

Forriges uke vekt: 89.9

Dagens vekt: 89.8

 

Mål til 11.juli ned 2 kg.

 

Sommerens mål hermer jeg etter juni72. Det skal være flest hverdager gjennom sommeren. Da med tanke å matinntak og aktivitet.

 

Synes det er litt kjipt at snopestopp ikke gir noe utslag på vekten. Men ikke overraskende. Har vært gjennom det før. Kiloene henger godt meg. Kan ikke gi opp for det.

 

Hjemme med sykt barn idag. For gjøre noe fornuftig i huset og ta ryggøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Forriges ukes vekt 95 kg, idag 94.7 (hadde trodd det var mer nedgang, veldig skuffet).

 

Målet mitt til 12. juli er 90kg og det skal jeg virkelig jobbe for. Hardt!

 

Det er mulig om jeg greier å trene nok, så nå sykler jeg med ungene til barnehagen, tar en omvei til jobb og en liten omvei til barnehagen og hjem - det blir 80 min god sykling hver dag. Så blir det tur på kvelden når jeg får barnevakt - forhåpentligvis 3 kvelder i uken. Og målet mitt er også å komme igang med skikkelig styrketrening. Planken tar jeg ofte - begynte med det da jeg hadde bekkenløsning - har ikke tenkt på det som styrketrening (tenker repetisjoner) - og jeg er ganske 'sterk', tar 2 min. Men det er langt fra nok.

 

Samboer reiser utenlands denne uka, igjen - og jeg har tunge prosjekter på jobb med tidsfrister - så det blir en tøff uke - men jo mer strukturert jeg er, jo mer får jeg gjort på mindre tid. Da må jeg også greie å spise jevnt. Og ikke løse stress med impuls-spising. Fokus-foku-fokus.

 

Planen for resten av sommeren er å gå ned 0.5kg pr uke, da håper jeg å nå 87kg mot slutten av august. Det er mulig, spesielt med høyt aktivitetsnivå som jeg har lagt opp til.

 

Ønsker dere alle en nydelig uke, det er så befriende å skrive vekten sin - som jeg ellers holder for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ned er ned, jenter! Kan gå hundre gram en uke og en kilo eller to neste. Det er slik kroppen vår er! Vi fortsetter jobben vi gjør, da blir det resultater :)

 

Har notert meg tallene deres. Dette blir gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Jeg har visst satt meg litt høye mål.. IGJEN..

MEN jeg tror jeg skal satse friskt likevel.... så får det bære eller briste.... Ryker det så ryker det....

 

Jeg var på vekten i dag - 1 kilo. Det var litt skuffende siden det var 2 uker siden siste veiing, men ned er ned.

 

Forrige ukes vekt( jeg tar det som var for 2 uker siden): 94,3

Dagens vekt: 93,3

Mål til 12.juli: 89 kilo. Jeg VIL se 8 tallet. Målet mitt for resten av sommeren er å komme ned til 85 kg til feriestart i august.

 

Jeg er snart ferdig med pakking...hehehe... og det er første gang jeg har med meg så mye mat på ferie.

Vel, takk for at dere er her inne å at vi heier på hverandre.

Kjenner at jeg gleder meg til å logge meg på for å se hva dere har skrevet.

 

Planken ble en suksess i dag. Jeg kolapset på 51 sekunder uten å gå i knestående.... Fornøyd med meg selv..

 

Noris som nok ikke klarer å holde seg borte fra dere i morgen heller.. hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Hei alle sammen.

 

Sitter i skrivende stund på vei tilbake fra München! Har regnet fra vi kom til vi dro - så det ble ikke så mye gåing som jeg hadde håpet. Maten har vært så som så, skeiet ut med noe hver dag føler jeg. :/ gruer meg til vekta i morgen - men det er som det er, og man får bare jobbe enda hardere fremover :-)

 

Er det bra med dere alle? :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Fiffiggrøken - høres ut som en fin tur - det skjer ikke så mye 'galt' på så kort tid - det er viktig med sånne turer der det er lov til å kose seg med maten. Håper du haddde en gode følelse hele tiden - hvordan gikk det med vekten idag?

 

Noris-1kg er bra - jeg kjenner også på utålmodigheten med at det går litt i rykk og napp, men vi gir ikke opp! For meg er det litt god motivasjon i å gjøre det litt 'dårligere' enn jeg forventet.

 

Nueva vida -så utrolig bra resultat!

 

Ønsker dere en aktiv og fin uke - Gullmedaljekandidaten (fortsatt meget langt fra øvre del av resultatlisten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann damer!

 

Da har jeg tallene til alle, untatt fiffigfrøken. Da føyer jeg bare på deg når jeg får de!

Litt usikker på hvordan jeg gjør dette.Klipp og lim...er litt usikkr på resultatet da... Prøver!

 

Forresten; GRATULERER ALLEMANN MED NEDGANG!!!!!! ;) ;)

 

(skriver mer i kveld, har det litt travelt akkurat nå...)

 

Målvekt 27.5 3.6 10.6 17.6 23.6 1.7 Torsdag

11.7 Igjen til mål Sommermål

Juni72 90 95.7 95.1 5.1 Holde vekten, eller gå litt ned

Nueva Vida 90 96.4 96.4 4.9 Holde vekten

Sonar 87.9 89.9 89.8 1.9 Holde vekten

Gullmedaljekandidaten 90 94.7 94.3 4.7 Ned 0,5 kg/uka. 87 kg til utgangen av august

Noris 89 93.3 93.3 4.3 85 kg til ferie i august

Fiffigfrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Nueva Vida - det er utrolig fint med felles motivasjon og at vi har såpass like mål. Veldig takknemlig for at du drar lasset på dette. Vi må bare nå våre mål - og bli inspirett av hverandre, få litt støtte når det trengs og ikke minst komme med gode tilbakemeldinger til andre.

Veldig fint. Takk, dette er midt i blinken for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Uffda...ser det gikk litt fort i svingen i sted. Prøvde klipp og lim fra word...det ble jo nærmest uleselig, iallefall veldig uoversiktlig. Glem den, det kommer en ny!

 

Velkommen hjem, fiffigfrøken! Så deilig med en ferie :) Håper du har kost deg!

 

Gratulerer med nedgang, noris! Spreke mål, og det er bra!

Jeg har selv satt meg et friskt mål, men jeg vet jeg klarer å nå det om jeg vil jobbe for det. Det er 5,5 uke. Vi skal klare dette, damer!! Vi er hardtjobbende, motiverte og disiplinerte damer som ønsker å bedre helsa vår for oss selv og de vi er glade i!!

 

Har hatt en lat dag, skulle trene med en venninne, men ble en kafetur i stede.... Sliten i kroppen i dag. Ikke det lureste valget, kanskje, men det riktige akkurat i dag! Må lytte til kroppen :)

 

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Her kommer tabellen

 

REGISTRERINGSTABELL

 

Juni72

Mål: 90

27.5: 95.7

3.6: 95.1

10.6

17.6

24.6

1.7

11.7

Igjen til mål: 5.1

Sommermål: Holde vekten eller gå ned litt.

 

Nueva Vida

Mål: 90

27.5: 96.4

3.6: 94.9

10.6

17.6

24.6

1.7

11.7

Igjen til mål: 4.9

Sommermål: Holde vekten

 

Sonar

Mål: 87.9

27.5: 89.9

3.6: 89.8

10.6

17.6

24.6

1.7

11.1

Igjen til mål: 1.9

Sommermål: Holde vekten

 

Gullmedaljekandidaten

Mål: 90

27.5: 95

3.6: 94.7

10.6

17.6

24.6

1.7

11.7

Igjen til mål: 4.3

Sommermål: ned 0,5/uka. 87 kg i utgangen av august.

Noris

Mål: 89

27.5: 94.3

3.6: 93.3

10.6

17.6

24.6

1.7

11.7

Igjen til mål: 4.3

Sommermål: 85 til feriestart i august

 

Fiffigfrøken

Mål: 98 til juli

27.5 ----

3.6 103.5

10.6

17.6

24.6

1.7

11.7

Igjen til mål: 5.5

Sommermål:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nueva vida :)

 

Du er jammen meg god som får laget tabel av alles mål og vekt. Jeg er imponert. Mine mål ser i alle fall helt rett ut...

I dag er det en aldeles nydelig dag her i Rogaland. Sol fra skyfri himmel og en kald nordavind, men det gjøpr ingenting så lenge man ha litt le for vinden. Da er det deilig i sola. Jeg har også vært på vanngymnastikk i dag. Pust og pes... hehehe... var helt tom etterpå. Tror kanskje jeg skal prøve å spise litt mer i forkant av treningen neste gang.

 

Nå er det litt mer pakking før det er litt sangøvelse. Senga og plutselig er det opp igjen. Det burde ikke være lov å sette opp utenlandsflyvninger klokken 6 om morgenen. Det er jammen ikke klokt når man skal møte opp 2 timer før avgang. Her skal jeg stå opp før fuglene fiser... hehehe.... får prøve å sove litt på flyet..

 

JEg aner ikke hvordan tilgangen på i nternett er der jeg skal, så det er mulig jeg takker for meg til søndag.

 

Ha en strålende uke, jenter... og keep up the good work. Sammen er vi dynamitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabellen ser helt super ut, nueva vida! Oversiktlig, fargerik og gjør meg skikkelig motivert :D/>

 

Her ble det kjapt forsøk på planken, akkurat spist litt og tok for sikkerhets skyld en slurk vann før jeg la meg ned på matta: 25sek - er jo 2 sek bedre enn sist - sikkert ikke fordi jeg er noe sterkere, kanskje bare mer bestemt? Jaja, ikke like lett å huske det morgen og kveld, men prøver.

 

Riktig god tur, noris! Håper du får sovet litt på flyet, utrolig kjipt med tidlige avganger.

 

Gratulerer med all fin nedgang til alle :)/>, går jo riktige veien dette! Ekstra inspirerende at vi har såpass like mål. Gleder meg til å se utviklingen videre, har en godfølelse for denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Planken, ja! Den skulle jeg gjøre x2 daglig, men har glemt det. Tok den i gårmorgen, ikke i går kveld, ikke i morres, men nå. Klarer 1 minutt :) :) JUHUUU!!!!

 

Har også godt en fin tur sammen med to venninner. Det gjorde godt for kropp og sjel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...