Gå til innhold

Steg 2


Anbefalte innlegg

Nei, jeg har alltid planer om å gjøre det, men siden Grete-Roede målbåndet mitt ble ødelagt for sikkert 2 år siden har jeg ikke gjort det. Og jeg orker ikke stresse med det heller. Endring i omkretsen merker jeg jo godt på klærne ;)

 

Bare litt over 6 uker igjen til bryllupet. Tiden går aaaaltfor fort :(

 

Jeg er ikke klar og har mest lyst til å avlyse. Men siden vi har lyst til gifte oss og ha et ordentlig bryllup, og jeg ikke orker å gå gjennom alle disse forberedelsene på nytt, må vi bare gjennomføre...

 

Føler jeg har tatt meg vann over hodet her. Det er en del ting som kræsjer også. Og ikke alt jeg har funnet løsninger på, så det knyter seg litt i magen! Men vi skal vel komme oss gjennom det på et vis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, jeg har alltid planer om å gjøre det, men siden Grete-Roede målbåndet mitt ble ødelagt for sikkert 2 år siden har jeg ikke gjort det. Og jeg orker ikke stresse med det heller. Endring i omkretsen merker jeg jo godt på klærne wink.gif

 

Bare litt over 6 uker igjen til bryllupet. Tiden går aaaaltfor fort sad.gif

 

Jeg er ikke klar og har mest lyst til å avlyse. Men siden vi har lyst til gifte oss og ha et ordentlig bryllup, og jeg ikke orker å gå gjennom alle disse forberedelsene på nytt, må vi bare gjennomføre...

 

Føler jeg har tatt meg vann over hodet her. Det er en del ting som kræsjer også. Og ikke alt jeg har funnet løsninger på, så det knyter seg litt i magen! Men vi skal vel komme oss gjennom det på et vis...

 

Skjønner godt hva du mener! Men det kommer til å gå helt fint, garantert! Trekk pusten dypt og TENK at det går bra/kommer til å gå bra smile.gif Et annet ord jeg gjerne bruker selv er "This too shall pass!" (Dette kommer også til å gå over)tongue.gif

Da blir vel datoen 2.august? Min mammas bursdag :) Jeg skal sende gode ønsker og gullstøv din vei på dagen deres! biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det får bli som det blir. Det skal bli godt når det hele er overstått i alle fall!

 

Jeg begynner å bli veldig stresset med vekta nå... Det er jo veldig begrenset hvor mye jeg greier å ta av på 45 dager. Jeg sliter litt med å finne en balanse mellom å spise lite nok slik at jeg tar av, men mye nok så jeg fortsatt har energi til å fungere... Jeg føler bare at det jeg er veldig sliten og trett hele tiden, mens vekta nesten ikke vil røre seg...

 

Sukk!

 

Når bryllupet er overstått så tror jeg at jeg skal slutte å slanke meg for en stund! Prøve å få et normalt forhold til mat og trening. Det tror jeg at jeg trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så lurt for min del. Skal jeg greie å få et normalt forhold til mat, så blir jeg nødt til å slutte å telle og holde regnskap.

 

Jeg har ikke vanskelig for å spise og leve sunt. I alle fall ikke til hverdags. Så jeg er ikke bekymret for om jeg skal greie å holde vekten eller ikke, for det vet jeg at jeg skal greie.

 

Men min største bekymring er om jeg kommer meg litt ekstra ned før bryllupet. For sånn her er ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter gammel-måten å regne BMI på er jeg ikke så langt unna. Men etter den nye måten er jeg vel fortsatt 6-7 kg unna normalvekt. Og jeg tror nok det stemmer ganske bra. Jeg var så vidt nede i 58 kg for halvannet år siden, og tenker at hadde jeg vært at par-tre kilo lettere da, så hadde jeg nok vært innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på trening i går etter en måneds opphold. Formen har tapt seg mye allerede. Så merker jeg at sultfølelsen fyker i været med en gang. For meg er det faktisk enklere å slanke meg når jeg ikke trener, men jeg vil jo holde meg i form å være sprek. Dessuten liker jeg å trene! Slettes ikke enkelt dette nei!

 

Her må nok prøves null-karbo i et par-tre uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<kjrnner til den ja. Men stagg sulten med grønnsaker, er så mye deilig å velge i nå framover :)/>

 

For meg hjelper det ikke å fylle på med grønnsaker og sånt. Jeg blir full i magen, men ikke mindre sulten. Det er på en måte ikke bare vanlig sult, mer en slags hunger... Kjenner at jeg har underskudd på energi og får kraftig matlyst. Nesten umulig å stå imot. Greier å holde ut et par-tre dager sånn, men så sprekker det som regel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, skjønner hva du mener, en blir "full" men ikke "mett". Men vet du hva, det er faktisk en treningssak det også. Før var jeg vant til å bli helt mett og vel så det mens nå klarer jeg meg med å være full i magen. Klart jeg kjenner det men sier til meg selv at det er nok, drikker en halvliter vann og tar en tyggis eller sukkerfritt drops så går det faktisk over :) Tro meg det er helt sant! Men overgangen er tøff, skal innrømme det ;)/>

Vel, du får ha en god helg! B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med vanlig sult går det over hos meg også. Det kommer jo og går litt på samme måte som tretthet. Men det er noe helt annet når jeg trener i tillegg. Jeg tror det har større effekt på leptin-nivåene når jeg trener enn ellers. Da er det ikke bare sult, men en manisk besettelse. Og det nytter ikke å bare ta seg sammen eller holde ut.

 

Når jeg har vært på vekt-toppene har jeg ikke hatt dette problemet, for da er leptinnivåene naturlig høye. Men når jeg har gått ned noen kilo begynner det å bli mer problematisk. Her er det nok jojo-slankingen kommer inn... Jeg har gitt etter for kroppens vilje og spist meg opp til det nivået hvor kroppen igjen er fornøyd med leptin-nivået. Når jeg er stabil der er det lett å gå ned i vekt igjen, fordi nivåene er såpass høye. Evig runddans.

 

Og nå er det sånn at hvis jeg spiser mellom 1300-1600 kcal fungerer kroppen fint, men da går jeg ikke ned i vekt. Spiser jeg mindre, holder jeg ikke ut! Så da er det vel jammen på tide å prøve ut et konsept jeg har tenkt på i ett par år nå.

 

Mager, proteinrik diett med oppkarbing en gang i uken for å få opp leptin-nivåene. Skal gjøre forberedelser i helgen, så blir det oppstart fra mandag.

 

Jeg gru-gleder meg! Håper resultatene kommer kjapt! Så er det bare å jobbe med stabilisering etterpå.

 

God helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her ser ut til å bli vanskeligere enn først antatt... Dag 1 gikk bra, men jeg oversteig kalorimengden med litt for mye. Utfordringen ligger i det å få i seg nok proteiner, samtidig som nivået av karbohydrater skal være tilnærmet lik null og inntaket av fett på et minimum.

 

Så må jeg vel lære meg å bli litt kreativ så jeg får litt variasjon i maten... For kjøtt/fisk/fugl kan fort bli kjedelig når man skal spise det 4-5 ganger pr dag :P

 

Eggehviter er også lov, men det liker jeg ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager gjennomført. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om resultatet. Det er jo alt for tidlig å si noe som helst. Men jeg har jo lyst å se effekt med en gang :P

 

Det som gjør meg litt usikker er at vekta har svingt veldig den siste uken. Alt mellom 61,3-63,0. I dag var den 61,7 som er lavere enn de to foregående dagene. Men jeg er ikke fornøyd i og med at jeg har sett et lavere tall... Håper å bikke under 61 kg i løpet av uken. Det skal være mulig...

 

Det er også en del mer jobb på en slik diett... Det er veldig mye enklere å bare slenge noe pålegg på et knekkebrød, enn å steke/koke, hakke/kutte. Men det må jo til. Det er jo dessuten bare for en kortere periode.

 

Så er det jo ikke akkurat noe billig kosthold heller. Men det er det ikke med f.eks GR-kurs heller. Og dersom det virker, så er det definitivt verd det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover det går... 61,4 i dag :D

 

Har planer om oppkarbing på lørdag, så får vi se åssen det går. Skal spise litt mer den dagen enn de andre dagene, men skal passe på å ha underskudd. Det betyr at hvis jeg legger på meg etter lørdag vil det mest bare skyldes væskeopphopning pga karboene.

 

Men det er fortsatt noe vrient dette her. I går kom jeg ned på et veldig greit kalorinivå. Men det skortet litt på proteininntaket. Det er nesten ikke mulig å spise mat med noe høyere andel proteiner enn det jeg gjør allerede. Da vil i så fall kostholdet bli ekstremt ensformig.

 

Målet er å miste så mye fett som mulig og beholde så mye muskelmasse som mulig, og da er det kjempeviktig å få i seg nok proteiner. Så jeg må bare fortsette å prøve å få i meg proteiner, og håpe det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese er veldig proteinrikt og magert, godt på klibrød f.eks. med bittelitt jordbær eller lettsyltetøy.

Spis eggehviter, les mat du ikke liker så godt, for da får man ikke lyst på så mye ;)/>

Mager gulost er fint, skjært i skiver og stekt på bakepapir i ovnen blir det nesten som chips.

Kanskje du kan lage store porsjoner, dele opp og legge i frysen så er det kjapt å varme/tine i microen?

Planlegging er halve jobben vet du!

Er mange gode oppskrifter på lowcarb nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men det er ikke vanlig lavkarbo diett, så de oppskriftene har gjerne alt for mye fett...

 

Jeg prøver å planlegge, men jeg får ikke til å sette sammen en realistisk plan med så mye protein på så få kalorier. Så da har det en tendens til å bli litt enten eller... Men jeg blir sikkert flinkere etter hvert ;)

 

Det er ingen problem å spise lite (foreløpig i hvert fall). Jeg har kjent at jeg har vært litt sulten innimellom, men har ikke følt noe søtsug eller sterk trang til å spise. Er veldig behagelig :D Så føler ikke at jeg trenger å sitte å spise f.eks eggehviter for å spise mindre. Burde spist de fordi de er så proteinrike, men... Tja.. Kanskje jeg skal lage marengs av eggehviter og sukrin... Det går sikkert lettere ned ;)

 

61,1 i dag :D Hvilket betyr det laveste vekta har vist på 1,5 år! Yeay!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på at jeg tror på vekta mi, men i dag sa den 60,6 kg!!!

Kan jeg endelig ha funnet noe som fungerer for meg??

 

Fredag kveld og lørdag formiddag følte jeg meg i elendig form. jeg var slapp, trett, grinete og veldig sulten. Jeg kjente ingen steder at jeg hadde lyst til å kjøre i meg noe kjøtt eller fisk. Og salat... BLÆH! Men så tok jeg en oppkarbing på lørdag ettermiddag, og i går var jeg helt på topp igjen! Var livredd for at vekta skulle sprette opp etter oppkarbing, men det gjorde den altså ikke :D

 

Blir spennende å se om det fortsetter slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vel i grunn samme mengde mat som ellers, men det er så kalorifattig mat at kaloriinntaket blir halvert i forhold til normalt. Så er det jo mye god mat også, det er jo bare det at en blir litt lei av så ensidig kost...

 

Og det jeg har slitt med tidligere er jo ett enormt søtsug og en sterk trang til å spise. Dette kjente jeg på fredag kveld og lørdag formiddag, men etter en oppkarbing lørdag ettermiddag ble det borte igjen.

 

Vanlig sultfølelse har jeg jo som sagt ingen problemer med å takle. Så selv om jeg kjenner det litt innimellom, så er det ikke uutholdelig ;)

 

Det ble ikke noe prøving i helgen, det var så mye annet som foregikk. Men det er jo ingen hast, så får se hva neste helg bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60,3 i dag! I morgen eller fredag må det da bli 59-ett eller annet!! Så deilig det skal bli å komme under 60 igjen! Har jeg ikke vært siden rett før jul i 2012... Og var vel ikke så lenge der heller.

 

Satser på å gå ned 3 kg til før bryllupet. Alt over er bonus. Men målet er å være på 57 til bryllupsdagen. Da er jeg på normal BMI. Riktignok så vidt under, men det får være bra nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøtt hvor mye noen få kg har å si! Jeg har nettopp vært å prøvd noen bukser i klesskapet som var veldig trange bare for en uke siden. Nå satt den som støpt. Tok også frem noen shortser jeg ikke har kunnet brukt siden sommeren for to år siden, og de passet! Så her er det jammen skjedd saker og ting :D

 

Hvis jeg greier å holde denne dietten, så kan jeg faktisk ha en mulighet til å komme i mål en vakker dag! Det eneste negative er at det blir dyrt å skifte ut hele garderoben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...