Gå til innhold

Steg 2


Anbefalte innlegg

Måtte gni meg hardt i øynene i morges, og trø opp på vekta to ganger... Men den viste det samme begge gangene. 59,6! Endelig under 60 igjen! Jeg tror nesten ikke det er sant. Så er jeg hele tiden forberedt på at det plutselig kan fyke opp igjen. Særlig etter oppkarbing. Blir veldig spennende å se hvordan det kommer til å gå etter oppkarbing nr 2 :D

 

Og den begynner det å bli på tide å gjennomføre snart, for i går begynte jeg å bli kjempesulten igjen! Men skal prøve å holde ut til i morgen ettermiddag, har nemlig planer om kosekveld med ungene, film og pizza, og pittelitt godteri :D

 

 

2,6 kg igjen til målet for bryllupsdagen. Dette har jeg tro på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest kamillen

Gratulerer med et flott resultat ! Jeg tror du vil klare det 2.6 kg :)

 

Synes det var motiverende å lese i din dagbok :)

 

Kan eg spøre kva du spiser til det ulike måltidene nå når du endret

" fremgangsmåten " :) ?

 

Hva spiser du på karbo dagene ?

 

Er det noe som er spesielt lurt å passe på ?

 

Kommer til å titte innom i ukene fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å titte innom du ;)

 

For noen år tilbake gjorde jeg litt research på leptin og slanking. Jeg leste om PSMF-dietten, men jeg trodde ikke det kunne være noe særlig for meg. Jeg greier jo ikke gå sulten og jeg tenkte at GR-metoden var det beste for å leve sunt. Jeg har ikke hatt særlig hell med ekstrem-dietter eller hurtigslanking.

 

Men nå kom det til et punkt hvor jeg ble så desperat, og dette var vel omtrent det eneste jeg kunne komme på som kanskje kunne fungere, og bestemte meg for å prøve. (Angrer ikke!!) Jeg er vant til at vektnedgangen går i sneglefart, så dette er en ny erfaring for meg.Er veldig spennende å se om det kommer til å fortsette slik :)

 

Har googlet mye og lest mye om pmsf, oppkarbing og leptin. Her er noen gode linker jeg anbefaler å lese:

http://fitnessbloggen.no/kvinner-ga-ned-i-vekt/

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

 

Jeg spiser omtrent slik:

Frokost: 120 g cottage cheese + 40-60 g skyr

Lunsj: Salat med 100-150 g kylling/skinke

Middag: 200g karbonadedeig/kyllingfilet/fisk/biff/svinekjøtt og grønnsaker, enten rå, kokt eller salat. (Ikke rotgrønnsaker, begrenser mais og erter)

kvelds: Enten rester eller litt cottage cheese med skyr, kanel og evt stevia.

1 skje selolje hver dag + 1 multivitamin.

 

Drikker vann/farris.

 

Oppkarbing:

(Minst mulig fett. Moderat protein. ikke lenger varighet enn 5-6 timer)

Frukt (ikke banan)

Lyst brød

Syltetøy

Fin pasta/ris

Potet/potetmos

Gele/gelegodteri (begrenset)

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil tro dette passer godt som en kick start. Og det som er så bra med denne dietten er at man ikke "ødelegger" eller senker forbrenningen ettersom man har oppkarbinger.

 

Det anbefales at man avslutter dietten med en oppkarbing. Da vil man ofte oppleve at vekten kan øke litt, men dette skal være bare væske og vil stabilisere seg etter et par dager.

-----

 

I dag var jeg 59,5 kg. Ett hekto ned fra i går. Helt ok det :) Så er det oppkarbingsdag i dag! Starter i ettermiddag. Gjett om jeg gleder meg! Så er jeg kjempespent på hvordan kroppen vil reagere. Gikk ikke opp i vekt sist, men det kommer kanskje litt an på hva en spiser og sånt. Skal være forberedt på at den øker litt til i morgen. Bare den går ned igjen til mandag, så skal jeg ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59,3 kg i dag. Ned 1,3 kg siste uken. Fornøyd, men som kjent... Mye vil ha mer... :P

 

Bare et kilo mer enn det letteste jeg har vært siden 16-års alderen. Og der var jeg bare i en ukes tid, så føk vekta opp igjen i rekordfart... denne gangen skal den IKKE det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikker stadig nedover. 59,1 i dag :D

 

Bare 2,1 kg igjen til målet for bryllupet. Litt under 3 uker igjen. Det skal jeg klare :)

 

Ergelig at jeg ikke begynte på denne dietten litt før. Da kunne jeg kanskje vært helt ferdigslanket til bryllupet. Men det er ikke noe å gjøre med nå. Må bare være fornøyd med at jeg har greid å gå ned noen kilo i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Ser ut som det stopper opp nå. 59,2 i dag, hvilket betyr bare 0,1 ned siden mandag. Det er veldig rart, men jeg håper fortsatt på at resultatet bare henger litt igjen...

 

Merker på klærne at jeg har gått inn noen cm både her og der i løpet av disse snart tre ukene på diett. Og i går sa samboeren at han synes jeg så mye strammere og fastere ut, og at magen ikke hang slik som før. Måtte ta en ekstra titt i speilet, og må si meg enig med ham :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned til 58,8. Det går sakte nå. Bare 0,5 den siste uka. Det er egentlig ikke dårlig. Tidligere ville jeg jublet for en sånn nedgang. Men nå jobber jeg såpass hardt at jeg fortjener mer, synes jeg!

 

Men kanskje blir det bedre neste uke :)

 

Begynner å merke ganske godt nå at jeg er på diett. Litt sliten og trett, og med PMS på toppen har det vært ekstra slitsomt. Må passe på å få nok søvn, så går det seg nok til. Under 2 uker igjen :o:blink::wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk for det :D.

 

Jeg kom i mål. Veide meg ikke på selve dagen, men dagen før var jeg nede i 56,8. Var veldig fornøyd med det. Men spratt så klart opp litt igjen disse dagene etterpå. Men de skal jeg nok få av igjen kjapt og fortsette ferden videre mot trivselsvekt. Nå vet jeg jo hvordan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på bildene at jeg fortsatt er lubben i bryllupet, men ingen valker som tøt ut. Så det ble i grunn ganske så bra :D

 

Men nå med 11 dagers ren fråtsing har det rent på mange kilo igjen. Merkelig at det er mulig å legge på seg så mange kilo på så kort tid, men samtidig var jeg nok veldig dehydrert og nærmest null innhold i magesekken, så det er nok et par kilo i forskjell bare der.

 

Jeg har begynt å stramme inn igjen nå. Straks på diett igjen. Nå skal de siste 10 kiloene til pers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definivt til jul! Jeg har planer om å greie det i løpet av et par-tre måneder. Jeg vet at jeg ikke greier dette her med noe GR-metode. GR fungerer utmerket for meg som en hold-vekten strategi, men som slanking har det ikke ført meg dit jeg vil. Så her blir det mer av PSMF ;)

 

Utfordringen er å greie å holde vekten etterpå. Så planen er å gå ned et par kilo ekstra så jeg har litt å gå på når stabiliseringsfasen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken skal jeg bruke på å komme meg i rutine-modus igjen. Få inn et par treningsøkter, og sette matinntaket til omkring 1300 kcal. Så går jeg over på PSMF om en uke. Skal ned mellom 7-12 kg. Huff, det hørtes mye ut! Men jeg har jo en gang veid nesten 40 kg mer enn i dag, så dette her er jo bare blåbær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje det, men jeg har brukt så lang tid på det, og så mye opp og ned, at jeg ser det ikke som noen bragd... Det er jo fem år siden jeg veide så mye. Og da var jeg jo høygravid... Så det var jo ikke bare fett... Jaja, uansett. Jeg er jo glad jeg ikke er så stor lenger. Ser jo på bildene at det ser helt teit ut. Men jeg føler meg fortsatt ganske feit. Det tror jeg faktisk handler om at jeg ikke har trent ordentlig på en stund og er litt slapp i fisken :P

 

Jeg får ofte kommentarer nå om hvor slank jeg har blitt. Og det skjønner jeg ikke helt, for jeg er jo i dag bare 2-3 kg lettere enn jeg var for et par mnd siden. Ikke har jeg fått mer muskler heller, tvert imot. Men det er vel kanskje noe med den grensen å veie under 60 kg :P

 

Har ikke kommet meg så godt i gang som planlagt denne uken. Men holdt meg stabil, så fornøyd med det :) Fra tirsdag braker det løs med diett igjen. Er veldig spent på hvordan kroppen responderer nå... Har i alle fall god tro på at jeg skal klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får vel innrømme det!! Jeg er på sjokoladekjøret igjen :rolleyes:

 

Det verste er at det ikke smaker godt en gang! Jeg bare liksom MÅ ha det... Vanskelig å kutte det når man først er i sjokoladens makt. Men jeg skal nok greie det denne gangen også. Og helst før sånn 6-7 kg av den har lagt seg på lårene og baken min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet jo den fungerer, bare jeg greier å holde meg til den :)

 

I går ble det bare tull på kvelden. Det ble ikke noe middag når jeg kom hjem, og jeg var sulten og sliten da mannen foreslo at han skulle lage mat til oss på kvelden. Jeg takket ja, til tross for at det ikke var et PSMF-måltid akkurat.

 

Skitt au! Begynner bare på nytt igjen i dag jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...