Gå til innhold

Steg 2


Anbefalte innlegg

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opp til 64,7 i løpet av helgen. Har hatt en dritt helg. Jeg har vært sliten og utkjørt, og da har det en tendens til å bli som det blir med kostholdet. Men det er likevel 0,5 mindre enn forrige mandag. Og skal nok greie å karre meg nedover til 63-tallet i løpet av uken!

 

Jeg brygger nok på en forkjølelse kjenner jeg. Tror det er derfor jeg følte meg så sliten i helgen. Har vondt i halsen og generelt i kropp og ledd. Men det er bedre om jeg får det nå, og blir ferdig med det før påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, god bedring! Har et kjerringråd du kan prøve om det ikke er for sent. Skal nemlig tas med en gang en merker det begynner å krible i halsen for å ha effekt. Du tar ca.18-29 HELE pepperkorn og svelger ned med masse vann uten å tygge det, 1-2 ganger om dagen (morgen/kveld) til kriblingen er over. Har prøvd det noen ganger og blir sjedeln forkjølet så mulig det er noe i det! Høres tøft ut men en merker ikke noe altså, blir ikke uggen el.l. tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok være for sent nå, men kanskje jeg prøver det neste gang. Jeg har ikke blitt verken bedre eller verre, så det går forholdsvis greit. Blir det ikke verre enn dette, skal jeg ikke klage ;)

 

Veide meg inn på 64,3 i morges :D Nærmer meg 63-tallet :D :D :D

 

Tenker på torsdag eller fredag skal jeg være under 64 kg!

 

 

Det raser jo ikke akkurat nedover. Går litt opp og ned faktisk, men tendensen er jo nedover, og det er mer enn hva jeg har fått til på nesten halvannet år! Jeg tror at det skyldes tilskuddene jeg tar. D-vitamin, kalsium, omega 3 og multivitamin som inneholder jod. Disse skal bidra til et bedre stoffskifte, motvirke insulinresistens og hjelpe på fettforbrenningen. Og om det er placebo eller om det faktisk virker, spiller jo egentlig ingen rolle så lenge jeg har effekt av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,1 i dag. Ikke så mye ned den siste uken som jeg hadde forventet. Årsaken til det er at jeg er ganske forkjølet og ikke har fått trent skikkelig. Blir helt utslitt av å bare gå opp en trapp. Håper bare ikke det blir sittende så lenge i, sånn at jeg kan få tatt igjen det tapte. I alle fall håper jeg formen blir bra igjen til påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp igjen... 64,5 i dag :(

 

Jeg er nok fortsatt litt for uforsiktig i helgene. Og når jeg ikke har fått trent skikkelig, så blir vel resultatet deretter...

 

Men dette er uka hvor jeg skal se 63-tallet! Det er jeg helt sikker på :) Så her er det bare å stå på videre :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var Eva i paradis?

 

Tanken dukker opp i hodet mitt når jeg stiger opp på det som tidvis bringer glede og andre dager høy frustrasjon. Aner ikke hvor lenge Eva var i paradis, men jeg er alle fall ikke lenger tilfreds med utfallet på displayet på min digitale prestasjonsdommer.

 

Vi var tilsynelatende endelig enige, kroppen og jeg, på at vi skulle få det tallet til å tikke jevnt og trutt nedover mot et behagelig nivå. Kroppen er ikke så enig lenger. Og jeg undrer hva jeg kan ha gjort som fornærmer den så til de grader at den protesterer mot behandlingen på en særdeles ufin måte!

 

Jeg som skulle få se 63-tallet i løpet av uken. Så har jeg utløst ett eller annet som har fått tallet til å kravle seg opp i fullstendig motsatt retning. Opp til 64,7 i dag. Jeg kommer på flere unnskyldninger for å forklare hvorfor dette har skjedd. Som om det ikke er min egen feil. Men jeg erkjenner til slutt at uansett årsak til mine handlinger, så er det utførelsen som er utfallsgivende og ikke hensikten. Aksepterer konsekvensen og innser at her ligger det bare forbedringspotensiale. Justerer litt på innstillingene og bretter opp ermene. Kom igjen kropp! Nå gjør jeg mitt, så gjør du ditt, så skal vi nok greie dette sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk koala :) Jeg er mest bare redd for at jeg ikke har vært så flink som jeg har følt meg :P

 

Men årsaken til at jeg ikke har vært så flink er nok at jeg har vært i dårlig form. Kjenner nå at formen er veldig på bedringens vei, så da er det bare å kjøre på :)

 

God helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste arbeidsdag på jobben nå før påske, kjenner det skal bli deilig med fri!!! Værmeldingen ser strålende ut og da blir det ut på hytta i havgapet og åpne sesongen :D/>

Blir mindre aktivitet nå da siden jeg ikke skal sykle til/fra jobb så litt spent på hvordan det slår ut på vekta men kfår prøve å holde igjen litt på maten så ordner det seg nok.

Ønsker deg en deilig påskeferie, med litt kos og mye fokus, og selvfølgelig deilig påskevær! B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På mandag var jeg på 65,5 kg. Påsken satte sine spor. Men i dag var jeg nede på 64,3! Det er jeg så fornøyd med! Særlig siden jeg ikke har gjort noe spesielt for å gå ned...

 

Kanskje jeg må fortsette akkurat sånn som jeg har gjort de siste dagene...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg sover ikke... Faktisk veldig lite den siste tiden... Det har vært, og er fortsatt, veldig hektisk her. Både på jobb og hjemme. Har ikke registrert eller fokusert så mye på mat. Trening har det blitt litt mindre av, men har da fått inn et par økter i uken likevel.

 

Det sies at stress gjør at man ikke går ned i vekt, men det stemmer heldigvis ikke her. Selv om det går sakte har det tikket nedover, og var nede på 63,1 i dag. Det er vel bortimot det laveste jeg har vært det siste året, hvis jeg ikke husker feil. Nå blir det nok travelt et par uker til, så går det kanskje av et kilo til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare bite i det suuuuure eplet å melde meg på nettkurs igjen... Dette går jo bare gale veien! Fordelen er at jeg tar tak i det allerede før større skade er skjedd. Men altså, de 5 kiloene jeg tok av på kurs i høst er tilbake! Nå skal både de og de 5 siste kiloene VEKK! :o/> Krysser fingrene for at du er i godt sig ennå! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kurs fungerer for deg, så er det ikke bortkastet ;)

 

Her har det stagnert litt. Har blitt så forkjølet, så aktivitetsnivået har blitt betraktelig redusert. Men så snart det går over blir det forhåpentligvis å fortsette nedover.

 

Prøvde brudekjolen min i dag. Den satt ikke pent. Ville nesten grine! Men det er liksom bare min egen feil som ikke har greid å fikse dette her. Nå er det bare å kjøre på de siste to mnd før bryllupet og håpe på det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at den ikke satt fint, skjønner deg veldig godt!mellow.gif Men 2 mnd er 8 uker og det ER mulig å gjøre mye på 8 uker! wink.gifNår du ikke får trent så mye som du vil kan du prøve å kutte på inntaket. Ja, vet det er vanskelig men fyll på med grønnsaker til hvert måltid (de kaloriene telles ikke med, inntil 450g om dagen er "gratis" sier kursleder), spis etter klokka (dvs. hver 3.-4.time,ikke mer mellom hvert måltid!) og drikk minst 2 L rentvann hver dag. Legg en plan altså og prioriter deg selv litt disse to månedene...

Du kan greie å gå ned 4-8kg på 8 uker om du legger inn litt ekstra innsats nå ;)

Du kan gjerne "rapportere" til meg hvis du vil det, enten her eller på PM. Jeg heier på deg! biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det så hektisk om dagen at jeg ikke har tid til å tenke på meg selv desverre. Så å passe på å få i meg så og så mye vann og spise hver 3. time osv. orker jeg ikke å stresse med i tillegg til alt annet. I alle fall i et par uker til... Men så kan det hende jeg begynner å ta noen sånne grep ;)

 

Men fordelen med at jeg ikke trener er at jeg ikke blir sulten heller. Og siden jeg har litt lite tid til å lage mat og spise, så blir det mye lettvindt med barer o.l. Det ser ut til å ha en positiv effekt på vekta. Det går sakte, men det går da :) I morges tikket vekta ned på 62,6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok tidligere vært fæl til å kjøpe en sjokolade eller noe på farten. Men jeg er så glad i disse nutrilettbarene, så da spiser jeg likegodt en slik, så metter det lenger også.

 

Var ned i 61,7 på onsdagsmorgen, men på onsdag spiste jeg en skikkelig kalorimiddag, og det var heller ikke så magert i går, så i dag tidlig var jeg oppe på 62,4. Ikke helt fornøyd med det, men det er nok ikke bare fett. Er nok en del mageinnhold og væske også.

 

Skal jobbe videre på. Om 2,5 kg er jeg under 60 :D Og det er det vel over 1,5 år siden jeg var sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok tidligere vært fæl til å kjøpe en sjokolade eller noe på farten. Men jeg er så glad i disse nutrilettbarene, så da spiser jeg likegodt en slik, så metter det lenger også.

 

Var ned i 61,7 på onsdagsmorgen, men på onsdag spiste jeg en skikkelig kalorimiddag, og det var heller ikke så magert i går, så i dag tidlig var jeg oppe på 62,4. Ikke helt fornøyd med det, men det er nok ikke bare fett. Er nok en del mageinnhold og væske også.

 

Skal jobbe videre på. Om 2,5 kg er jeg under 60 biggrin.gif Og det er det vel over 1,5 år siden jeg var sist!

 

Å så deilig! Alltid gøy å se en ny vekt :) Måler du cm? Jeg gikk opp 100g denne uken men det var minus 4cm så det hjalp litt på humøret. Kjenner det også på fingrene, pølsefingre, at det er mye vann i kroppen også. Men pinsen ble litt for kosete :)

Stå på videre, nå er du i innspurten mot bryllupet! Kjenner jeg gleder meg på dine vegne biggrin.gif!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...