Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. mai 2014!


Anbefalte innlegg

Tar meg en hold vekten månde. Denne måneden med påske og 2 50 årsdager et det mange hinder i veien.

Motivasjonen dabbet litt av også.

 

Verste vekt ever 86,3 nåværende vekt 73 kg veiedag søndag. Mål ved slutten av april 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg en hold vekten månde. Denne måneden med påske og 2 50 årsdager et det mange hinder i veien.

Motivasjonen dabbet litt av også.

 

Verste vekt ever 86,3 nåværende vekt 73 kg veiedag søndag. Mål ved slutten av april 73

 

Det blir påske til neste år også! :D/> Denne huskeregelen hjelper meg når fristelsene står i kø!;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Uff, her er jeg igjen.

På og av, opp og ned, måned etter måned…

 

Jeg har hatt et veldig slitsomt jobbeår i år, og det merkes på kroppen. Stressmat, kosespising, kjappe løsninger, ikke tid til trening…. det har vært mye sånt.

 

Jeg hadde et mål om å være i mål rundt omkring denne tida, men slik gikk det ikke. Jeg har stått mye på stedet hvil i vår, og i det siste har det faktisk tikket oppover.

 

Så nå får jeg prøve igjen, og mann og barn får bare godta at jeg bruker litt tid her på forumet for å få inspirasjon og motivasjon, og at jeg veier maten igjen. Prøver å ikke vise det til barnet, vil ikke at han skal vokse opp og tro at maten må veies… JEG vokste opp og så mamma holde på med det, og jeg tror ikke det hjelp mitt forhold til mat akkurat.

 

Mitt røde tall er 95,2 kg. Der var jeg som ulykkelig 27-åring i 2009, og følte at eneste utvei fra min sykelige overvekt måtte være en slankeoperasjon. Så fikk jeg meg en personlig trener, og trente meg ned til 64,8 kg i løpet av et år. Der var jeg kjempefornøyd, følte meg både sprek og sexy, selv om jeg fremdeles hadde nesten 26 i BMI. Men LITT former skal man vel ha lov til å ha?

 

Jeg gruer meg litt til utfallet av april, siden det blir 4 bursdager, noen familiesammenkomster i påsken samt en påskefest for småbarnsfamilier i området. Men det hjelper kanskje at jeg har slengt meg på her igjen?

 

Nå starter jeg altså på an igjen, med ny veiedag. Onsdag. Mitt i uka. Kanskje det hjelper på å skjerpe innsatsen litt?

 

Rødt tall: 95,2

Nåværende vekt: 76,9

Mål for april: 74,4 (2,5 kg ned) - gjerne mer… ;-)

 

Hovedmål: 65

 

Lykke til til oss alle nå i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag på meg.

 

Fikk meg litt av en gavepakke denne uka; ned 1,9 kilo! :blink: Vekt idag: 57,2 kg. Det var overhodet ikke "meningen", jeg er jo egentlig i holde vekten-fase, men plutselig raste det av meg her.

 

Litt syklusen, litt trening og ganske mye skjerpings i kostholdet var nok årsaken.

 

Regner med at det går litt opp igjen i påsken! ;) Men nå kan jeg i alle fall kose meg med gooooood samvittighet.

 

Ha en fin helg, påskeuke og alt, til dere som skal ha ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,da var det veiedag for meg i går,og vekta stoppet på 73.9 kg.Det er helt greit det,siden jeg ikke har trent noe denne uka.Så da er det ned 400 gr :) nå er det påske men håper jeg klarer å motivere meg,selv om det blir ekstra mat og påskekos,god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en veiedag i morges, siden vi reiser bort i påsken, og noterer den for å ha noe å holde meg i tømme med. Offisiell vekt dermed 67,9 og en halvkilo ned fra forrige uke. Utfordringen blir å holde meg der gjennom hyttekos og påskegodter! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeroen har endelig lagt seg over heimen, i alle fall på en søndag ;) Nå følger en etterlengtet (sikkert) oppdatering av lista!

 

Hjertelig velkommen og velkommen igjen til Trixi2, Knaus, Matife, Cheery og Frøken Klee!

 

Oversikt 13. april (og ja, selv om det går tregt mellom hver oppdatering - det ER plass til alle som vil være med! :D):

 

Frøken Klee 95,2 76,9 74,4 (onsdag)

Cheery 86,3 73 73 (søndag)

Matife 83,7 83,7 - 82,9 (-0,8kg) 81,7 (tirsdag)

Knaus 73,0 70,2 69,5 (torsdag)

Trixi2 108,9 98,2 95,0 (onsdag)

Koala 92,3 79,8 - 78,8 - 79,5 (-0,3kg) 75,8 (torsdag)

Nickii 80 64,3 - 64,5 (+0,2kg) 61,3 (tirsdag)

Juni72 98,9 82,2 - 81,7 (-0,5kg) 81,0 (onsdag)

kikk 106,2 99 - 97,2 (-1,8kg) 95,6 (mandag)

awsam 79,0 - 78,0 (-1,0kg) 76,0 (mandag)

Bijou 82,2 59,1 - 57,2 (-1,9kg) 58,5

treklovermamma73 92 85 83

cebba 80 74,4 - 74,3 - 73,9 (-0,5kg) 73 (fredag)

Henna 76 65 - 64,6 (-0,4kg) 64 (fredag)

Sabine 78 56,6 - 56,0 (-0,6kg) <58 (søndag)

veslepus 107,0 79,5 - 78,6 77,0 (-0,9kg) (onsdag)

Tulla69 73,7 69,4 - 68,4 - 67,9 (-1,5kg) 67,5 (mandag)

Collargol 89 78,5 - 78,3 (-0,2kg) 77,5 (variabel veiedag)

 

Gratulerer med mye flott nedgang i forkant av påskefridagene som nærmer seg! :D

 

Håper det ble riktige tall inn over hele linja (si fra om noe må rettes opp), det var tunga rett i munnen og litt hoderegning (men dere er superflinke til å regne ut for meg, hehe, men må jo bryne de små grå litt - børste litt støv i hjernevinningene :) kanskje finner jeg igjen GRregistreringsorken der inne også? Blitt litt mye kos med måte i det siste... :blink: )

 

I morgen blir det nye batterier til en litt sliten baderomsvekt, da skal det bli dreis på sakene (og riktige tall registrert).

 

Ha en god søndag allihopa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veslepus

Hei igjen folkens!

Onsdag og veiedag for meg i går, to uker siden sist jeg rapporterte. Og ned 1,2 kg på de ukene, får si meg fornøyd med det. Bare fire små hekto unna at jeg har gått ned 30 kg på under 11 mnd, jeg merker nedgangen går ekstremt tregt nå. Men, ned er ned.. Ny vekt 77,4 kg.

 

veslepus 107,0 79,5 - 78,6 77,4 - 77,0 (-2,1kg) (onsdag)

 

I dag er Skjærtorsdag, første av fem fridager med familiekos og mat og godteri i mengder i huset. Har kjøpt masse frukt, og nye joggesko, så får prøve å holde fokus B)

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,da er fredagen her i gjen,og det betyr veiedag,vekta viste 73.2 kg er veldig fornøyd med det :) da er det ned 700 gr fra sist uke :) i sag er det nydelig påskevær så må nok ut å nytes,god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og påske-oppdatering fra meg også!

 

Vekt idag 57,8 kg. Dvs. opp 600 gram fra forrige fredag. Superhappy med vekta! (Siden jeg gikk ned 1,9 kg forrige uke.) Men ikke helt happy med at påskegodisen startet onsdag og jeg allerede føler meg dvask og uggen av alt sukkeret. <_<

 

Håper resten av påsken blir litt mer moderat.

 

Fortsatt god påske til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei,

 

jeg ble forsinka med veiinga og fikk gjort den idag morges: 76,1 kg. Så det er nedgang, SELV OM påsken allerede har hatt 2 bursdagsfeiringer! :D

 

Det blir mye festligheter i helga som kommer også, men jeg håper jeg klarer å holde inntaket nede - det blir jo litt, men jeg håper motivasjonen for nedgang til neste veiing er større enn sjokoladebehovet… God påskehelg! B):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken har satt spor her også, opp 700 gram til 68.6 tirsdag morgen. Riktignok en god del vann i kroppen i følge vekta, men status er status <_<

 

Nå blir det bare tull i systemet, for jeg skal ha et sykehusinngrep i morgen, og blir sterkt redusert noen uker etter det. Aner ikke hvordan det vil virke inn på motivasjon, appetitt og mulighet for litt bevegelse, så hvem vet hva jeg skal forvente av neste ukes vekt. Den som lever får se... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,ja da har veiedagen kommet og godt,og er ikke så fornøyd.vekta stoppet på 73,8 og det er en oppgang på 600 gr.men tror det er at jeg ikke har trent på mange uker for jeg har hatt ett par sykdomstillfeller,så har det vært påske også,men gir ikke opp så her er det full fokus videre ha en fin søndag,det er ett nydelig vær i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og ned 600 gram til 68,0. Nesten tilbake der jeg var før påske. Må stå på hvis jeg skal se 67,5 før 1. mai, så det blir nok en "nesten" på meg :rolleyes:

 

Men jeg får legge inn vekt onsdag også - eller er det torsdag vi rapporterer endelig vekt juni72?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...