Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

HURRA!!!! Jeg forventet en liten oppgang på vekten denne uken etter sprekk på 2 stk is, flere kvelder med vin og pizza-middager 2 dager denne uka, men nei! Jeg har gått ned 0,5 kg (totalt 3,2 kg....det i seg selv høres ikke mye ut, men har krevd sitt!) I mål har jeg mistet totalt 14, 5 cm. Siste ukes trimmerker er 11,2 og 72 000 skritt. Det er nok skrittene og gå-trimmen som har reddet meg :D

 

Morena - kanskje du blir like overrasket som meg? Kom deg på vekta, og om du har gått litt opp ...så vet du kansje hvorfor ;):blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest morena

HURRA!!!! Jeg forventet en liten oppgang på vekten denne uken etter sprekk på 2 stk is, flere kvelder med vin og pizza-middager 2 dager denne uka, men nei! Jeg har gått ned 0,5 kg (totalt 3,2 kg....det i seg selv høres ikke mye ut, men har krevd sitt!) I mål har jeg mistet totalt 14, 5 cm. Siste ukes trimmerker er 11,2 og 72 000 skritt. Det er nok skrittene og gå-trimmen som har reddet meg :D/>

 

Morena - kanskje du blir like overrasket som meg? Kom deg på vekta, og om du har gått litt opp ...så vet du kanskje hvorfor ;)/> :blink:/>

 

 

Så bra, Aninemor!!!! You og girl :D

 

Jeg skal "heldigvis" sitte på jobb til langt utover kvelden. Og det er ikke snakk om at jeg går på vekta FØR jeg har tatt meg en real kvelds-jogg.

Seriøst... : jeg er så GLAD for at jeg har funnet gleden ved å jogge. Trodde aldri den skulle komme, altså.

 

Men du Aninemor: Egentlig så BURDE denne uka jeg har lagt bak meg være bra. Jeg har egentlgi være veldig flink - bare noen få glass med vin, og drukket mengder med vann, i tillegg til at jeg har laget sunne middager... Men jeg får bare vente å se. Lettere å akseptere en økning eller stillstand når man har skikkelig dårlig samvittighet for at man har hatt mange dager med dårlige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God kveld damer!

 

Gratulerer med nedgang, aninemor! Spesielt morsomt når man har vært skeptisk :D

 

Morena, jeg tror jeg ville ventet med å veie til i morgen tidlig. Man veier alltid mer på kvelden. Kveldsjogg kan jo tappe litt væske, men du bør jo drikke godt også, så jeg tror vekta blir kunstig høy hvis du pleier å ta morgenvekt. En dag for sent gjør jo ikke noe!

 

Spent på ferien din, Strammere :)

 

Selv har jeg hatt en daffedag - det er så varmt på jobben om dagen at jeg strever veldig med å konsentrere meg. Kvelden var bedre, med hyggelig besøk. Nå er endelig minsten i seng, og jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en joggetur. Tar ingen mil i kveld, men halve distansen bør være mulig! Da slipper jeg vannflaske også.

 

Vel, bare å gå i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla69 Jeg veide meg både før og etter joggeturen/treningen i går. Det er jo magisk å se hvor mye man kan miste i løpet av en treningsøkt :rolleyes:/> Men ganske riktig - den var mindre i morges enn i går kveld, så da loggfører jeg det. ;)/>

 

Minus 0,4. Ingenting å sprette champisen for, men det er da NOE. Minus 4 cm, gjør at jeg har passert - 20 cm siden mars. Det er da alltids en bonus. Og jeg har tatt i bruk flere av buksene mine som har ligget på vent. Men jeg har ennå en vei å gå. Pokker så den 59-kiloen sitter fast!!

 

Denne uka skal jammen bli rigide greier. Invitert på fest på fredag. Jeg DROPPER det rett og slett. Jeg trenger en real opptur nå (og så trenger jeg å jobbe overtid resten av uka ser jeg. I dette deilige været. Livet er urettferdig!

 

Med ønske om en deilig dag til alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla69: varmt på jobb her også. Jeg burde egentlig være avklimatisert, etter flere år på langt sørligere breddegrader, men den gang ei. Utrolig hva det gjør med konsentrasjonen. Føler jeg drikker og drikker for å holde hodet klart. Og det resulterer jo i x antall do-turer. Egentlig tror jeg at det som plager meg er at jeg er INNE i det fine været. Er jo tross alt oppvokst med "det er så fint være, vi må være ute".

Ser ut som det skal vare en stund også, så det er vel bare å ta seg sammen og glede seg over det?!

 

Når vi er inne på vær.... Vi hadde en real skyll i går. Plutselig ble himmelen svart og det startet å lyne og tordne + båtte ned med våte dråper. Dette var selvfølgelig akkurat når jeg skulle ut å jogge. Så da ble det tredemølle og elipsemaskin i stedefor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei igjen, jenter!

 

Her er jeg tilbake etter en hyggelig og hektisk liten ferie. Jeg ser dere har vært aktive her inne. Jeg skjønner at det både er utfordringer, sprekker og frustrasjon innimellom... Også nedgang, glede og kontroll ellers. Nydelig! Det er jo helt etter boka dette her, - det er 100% normalt. Vi er jo midt i kampen vår!

 

Jeg har ikke vært så flink som jeg planla før turen min. Jeg klarte ikke å styre unna fulle engelske frokoster, store lunsjer, vin og deilig engelsk øl. MEN, jeg har virkelig vært i bevegelse. Har gått "milevis" hver dag, og det har reddet meg. Jeg skal veie og måle meg i morgen, men tror ikke at det er så gæli. Forteller mer om det i morgen!

 

Er i gang med registrering igjen, etter 4 dagers pause. Er motivert. Må forresten også fornye gull-medlemskapet mitt her inne.. Kan jo ikke risikere i miste dere nå! :D

 

Snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Velkommen hjem igjen, Strammere! Det høres ut som du har hatt det fint :D Det blir spennende å se om du har holdt balansen på vekta i morgen! Når det gjelder gullmedlemskap, trenger du ikke det for å bli på forumet, men du mister litt funksjonalitet på sidene hvis du blir gratismedlem, som å få kostholdsskåre samt å kunne registrere mål flere steder på kroppen enn midjen.

 

Morena, gratulerer med nedgang! 0,4 kg er da slett ikke ille. Og det som går sakte av, holder seg nok også lettere av. Jammen er du målbevisst som dropper fest. Håper det er en fest som lett kan unnværes ;)

 

Når det gjelder jobb og varme, er jeg iallfall plaget BÅDE av heten inne på kontoret og at jeg lengter ut... :rolleyes: Så slitsomt at du må jobbe overtid nå. Men i dag har været vært dårligere her jeg er, og det samme er meldt for i morgen.

 

Personlig sliter jeg med magen om dagen. Jeg har hatt en del ufrivillige stopp på løpeturer, og det samme skjedde i går kveld, selv om jeg bare løp i underkant av 5 km. Slapp var jeg også, og magen har vært litt rar i dag. Aner ikke hva dette er, om det er kosthold, virus, feil trening eller hva, men det har vart et par uker nå. Er nesten så jeg blir redd for å løpe, iallfall hvis jeg vet jeg skal et stykke unna :(

 

Jaja. Jeg tror jeg skal prøve en rolig økt med rockeringen nå, for jeg har også ryggen å tenke på. Mange hensyn å ta :blink:

 

Riktig god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke værst, tross alt, opp 0,1 kg. Det tar jeg med et smil, og gleder meg over å være igang igjen.

 

Hva med dere andre? Har dere gull-medlemskap? Synes det er en fordel å kunne se grafer og måle meg over det hele... Tror jeg forlenger medlemskapet mitt... Takk for info Tulla69.

 

Ja, ja. Fikk mitt første kompliment på at noen ser at jeg har gått ned litt i dag. En kollega utbrøt: "Så slank du er blitt!"

Sånt er moro!

 

Ha en fin dag da dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Velkommen hjem til StrammereHørtes ut som det ble en bra "kjærestetur". Heldige deg :D Spent på hva vekta di sier i dag... Men spist er spis, og det er viktig å ikke bli helt fanatisk, tror jeg.

 

Tulla69: Magetrøbbel er av den kjedelige sorten...jeg kjenner meg litt igjen. Men det er vel muligens ikke unaturlig at magen gir beskjed når både aktiviteten øker og kostholdet endres...?! Jeg vet ikke....bare tenker det kanskje er logisk.

 

Holy! Jeg leste i går om en som mente at brus uten sukker (altså med kunstig søtning) hemmer vektredukson!!!!!!! Jeg må seriøst gjøre noe med inntaket mitt av Pepsi Max - så skal vi se det blir fart på sakene!!!! Problemet er at jeg greier ikke å drikke varm kaffe i varmen -men kroppen trenger liksom koffein. Unner meg en iskaffe barista, men vil jo gjerne ha mer...og da har Maxèn vært løsningen. Men jeg tror alt jeg leser, så nå MÅ jeg bare bremse ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Slettes ikke værst, tross alt, opp 0,1 kg. Det tar jeg med et smil, og gleder meg over å være igang igjen.

 

Hva med dere andre? Har dere gull-medlemskap? Synes det er en fordel å kunne se grafer og måle meg over det hele... Tror jeg forlenger medlemskapet mitt... Takk for info Tulla69.

 

Ja, ja. Fikk mitt første kompliment på at noen ser at jeg har gått ned litt i dag. En kollega utbrøt: "Så slank du er blitt!"

Sånt er moro!

 

Ha en fin dag da dere! :)/>

 

Strammere WOW - det er jo den beste kredden en kan få!!!

 

Jeg har gullmedlemskap - og tror ikke jeg greier dette uten. Liten investering mot det store målet, tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammere - tenker det var hygglig å høre :D Hvor mye har du gått ned totalt? Ganske motiverende også :rolleyes::D

 

Jeg er også Gullmedlem og synes det er gull verdt og en super investering. Stas å måle kostholdscore og samle trimpoeng + måle litt mere på kroppen. Jeg fant den ene timen uten regskyll i dag og kom meg ut. Løp lenger enn før - og er veldig stolt av meg selv om dagen. Får 12 trimpoeng i uken og det hjelper på vekta. I helgen skal jeg på hyttetur med svigers .....så jeg håper det er gjennomførbart å være sunn på matfronten. Kjøper med meg litt ekstra grønnsaker så jeg kan få i meg nok av det :-) Så får vi kanskje gått noen kveldsturer mens svigers passer barna <3

 

God helg alle flinke damer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 3,6 kg totalt. Det er 19 cm mindre av meg nå... :D

Har holdt på siden starten av påske. Som du skjønner, Aninemor, er det ikke den største nedgangen, men på mine 162cm synes det litt nå. Har mistet litt av det "kvapsete" laget jeg ikke trives med.

 

Ha en trivelig helg med Svigers. Høres ut som du planlegger godt og har fokuk på gode løsninger. Medbragte grønnsaker blir aldri feil! :P

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Aninemor: god tur på hytta med svigers. Gjør dine innkjøp i forkant, så går det nok bra. Man må gjerne stålsette seg litt når man skal være så tett sammen med andre.

 

12 trimpoeng pr uke er bra! Imponert!

 

Strammere: har et bilde på netthinnen der "nettet holder deg i ørene". Det ser ganske festlig ut.... :P - men jeg skjønner godt hva du mener. Føler det slik jeg også. Og så er det greit å registrere - for det forplikter på en måte...

 

Grei treningsøkt på meg i går. Men etterpå ble jeg så ufattelig kvalm. Brakk meg flere ganger... Det var ikke noe greit.

 

Har ganske så aktive planer for helgen, håper jeg greier å gjennomføre som planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 3,6 kg totalt. Det er 19 cm mindre av meg nå... :D/>

Har holdt på siden starten av påske. Som du skjønner, Aninemor, er det ikke den største nedgangen, men på mine 162cm synes det litt nå. Har mistet litt av det "kvapsete" laget jeg ikke trives med.

 

Ha en trivelig helg med Svigers. Høres ut som du planlegger godt og har fokuk på gode løsninger. Medbragte grønnsaker blir aldri feil! :P/>

 

Snakkes!

 

Strammere - Akkurat det samme som meg det, begynte omtrent likt, like høye, gått like mye ned - men ikke like mange centimeter (jeg bare 14,5)

 

Jeg synes jeg er like kvapsete, men bar mindre pupper ;-)

 

 

Morena - jeg ble også veldig kvalm en dag jeg hadde spist aaaaltfor lite, hetetokter og skikkelig kvalm :o Kanskje du tok i litt for hardt og hadde spist alt for lite....eller er det noe som går? God bedring uansett :rolleyes:

Svigermor har lopper i blodet og gått på Grete kurs hun også - så det blir nok ikke noe kake-press fra den kanten B) Skal nok gå greit, men liker best når maten og min faste rute er under kontroll. Andres kjøkken er ikke så tilpasset Grete som mitt er ;)

 

God helg -får håpe det blir sol og varme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God fredag alle sammen! Siste oppdatering fra meg før pinse, for i ettermiddag drar vi på hytta B)

 

Strammere, så flott med stillstand etter ferietur! Gratulerer med det, og med minus 19 cm. Det er klart det synes :D

 

Aninemor, gratulerer med fremgang på treningen og lykke til med hyttetur! Håper det blir hyggelig :) Ser deg ellers for meg nå, snikende inn på soverommet for å knaske grønnsaker :lol:

 

Morena, så dumt at du ble dårlig etter trening i går! :( Hadde du trent for hardt, eller var det omgangssyke på gang? Håper du føler deg bedre i dag.

Når det gjelder det du skrev om kosthold og trening og virkning på magen har jeg lurt jeg også, men jeg kan ikke helt forstå det, for jeg har jo stort sett trent og spist sunt siden januar. Det eneste er at jeg jo hadde en operasjon i slutten av april hvor det var viktig å ikke få hard mage etterpå, og spiste fiberhusk hver dag for å regulere. Det har jeg nå kuttet ut. Kan det muligens være en sammenheng der? Men jeg har jo alt annet enn hard mage! :blink:

 

Når det gjelder brus uten sukker, har jeg selv erfaring med at det kan være dumt, men det er fordi det kan øke søtsuget og appetitten min. I seg selv fører det neppe til vektøkning, kroppen kan jo ikke hente kalorier der det ikke er noen!

 

Selv kuttet jeg lettbrus helt til å begynne med i slankingen (er veldig glad i cola zero), mens jeg nå har sklidd ut og ofte drikker. Det var viktig å snu på flisa først, men nå går jeg jo fortsatt ned hvis jeg passer på å ikke spise for mye og trene. Selv om jeg sluttet å registrere kosthold før påske - tåler at det går saktere nedover nå, og tenker jeg skal begynne igjen hvis pila peker gale veien, men foreløpig har den ikke gjort det. Og da må jeg nok kutte brusen igjen også :P

 

Jaja, nå får jeg somle meg videre i dagen - avspaserer i dag, og det er deilig. Ha en riktig god pinse alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

God tur på hytta, Tulla69!

 

Vi skal på campingtur i helga :P/> Ungene mine trenger å bli litt mer primitive, har jeg funnet ut :lol:/>

 

Vel - jeg tror muligens jeg hadde spist litt lite før trening i går. Hater å være for mett når jeg skal trene, men det var muligens en liten feilberegning der. Føler meg litt uggen i dag også. Men når det er sagt så har det vært en forferdelig travel uke på jobb, med masse nytt ansvar og avgjørelser å ta. Det er vel naturlig at det slår ut på en eller annen måte. Uansett: nå er det snart helg- og det skal bli så utrolig deilig!!!

 

Ønsker dere alle noen flotte dager - så tastes vi igjen over helga!

PS! Gjør smarte valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Slurving på høyt nivå med registrering av kalorier og i det hele hos meg... Akkurat som fint vær er synonymt med kos og frislipp..?! Har vært lat også... Gikk riktignok en lang tur i dag, men det spørs om det veier opp? Er jo så glad og tilfreds med nedgangen min, - men kjenner at helgene er vanskelige.

 

Har vært ute og spist indisk i dag. Full pakke. Bring it on! Tikka Masala, Naan og Raita. Etterpå var det så deilig å slappe av i hammocken med litt vin, litt mer, og til slutt litt Contreau til kaffen.. Deilig, men desverre ikke helt etter boka. Ikke gulljenta til Grete Roede i dag akkurat! :lol: Kosemerkene er brukt opp for lengst...

Vel, i morgen er det hverdag igjen. Hverdager er jeg forresten ganske god på - heldigvis...!

 

Håper dere andre har hatt en fin pinse. Været kan vi ihvertfall ikke klage på.

 

Hilsen ei som sitter i hammocken og nyter siste rest av en deilig frihelg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Strammere! Det hørtes ut som ei flott helg :)/> Håper den ikke har satt for mange kjepper i Grete Roede-hjulene... Men det er viktig å nyte de fine dagene, tenker jeg. Blir man helt fanatisk, så passerer jo bare livet forbi en...

 

Jeg har også hatt en super helg! Lørdagen startet jeg med en joggetur kl. 09.00. Det ble altså så ulidelig varmt etter hvert at jeg trodde jeg skulle besvime. Hadde ikke med vann, og det angret jeg på... Men uansett; greit med en sporty inngang på helgen i alle fall! resten av dagen var det litt sulling i hagen, maling av et gjerde ol. Kvelden nøt jeg med vin og en god bok.

Søndag var vi på fjelltur. Det var helt supert! Og resten av pinsen lå jeg på stranden. Har til og med badet! Tror ikke jeg har badet i Norge på ca 20 år :blink:/>

Vi har altså bodd i telt ei natt. Merka jo godt at jeg ikke hadde invitert Grete inn i mattankene mine hva den turen angikk. Skjerpings! Ble redda av en atkins-bar da jeg plutselig så at jeg ikke hadde spist på 6 timer... isj.

 

Var ei spent frøken som steg oppå vekta i dag. Den viste 59,1. Det er ned - 0,3. Det går fremdeles tregt nedover, men det går jo på et vis. Nå setter jeg alle kluter til for å møte 58-tallet fresh og fin neste uke.

 

Men altså: minus 4 nye cm. Gjør opp status og ser jeg har mistet 25 cm totalt siden begynnelsen av mars - og det merkes godt! Ingen som har bemerket noe enda, men håper det også snart kommer (jeg jobber i all hovedsak sammen med menn, og de har jo ikke for vane å kommentere slikt!). Jeg merker det i alle fall godt på buksene og beltene mine, og det føles herlig!!!

 

Klapper meg selv forsiktig på skulderen og kjører på videre! 4 uker igjen til ferien. Det må vel være lov å håpe at 57-tallet skal være innen rekkevidde til den tid...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj :angry: Gått opp 0,5 kg siden sist veiing. Og gått bare ned 2 cm over puppene (....ehhh ryggen ;) .Har egentlig vært veldig flink (synes jeg selv) i helgen med svigers. Spist 2 is jeg unnet meg selv, 2 stk sjokoladebiter, 10 flak chips og drukket ett par glass vin. Droppet alle vaflene som ble servert hver dag, sjokoladekake, kjeks, sauser ol. Tok med egen frukt og grønnsaker ...og tenkte Grete meny hele tiden. Gått 2 trimturer og 11000 skritt 2 av dagene.

...men pytt sann: nå er det avslutninger med barna og picnic på skolen jobbavslutning og jentetur neste helg. Ser for meg en nye bedriten måling neste tirsd, men skal gjøre alt jeg kan for å komm meg ned på 66 tallet!!! Merket det faktisk på buksene i går at de kjentes litt trangere ut..... Deeeeet gååååår såååå saaaaakteeeeee :blink:

 

Hadde en herlig helg da! Badet, kost med barna, vært på båttur, lagt oss tidlig = herlig

 

Så flinke du har vært Morena! Fy søren du må ha en deilig følelse!!!

 

Strammere - hvordan var vekten for deg? ....har slurvet vist seg? Eller har du en stolt og fin følelse du også? Høres uansett ut som dere også har kost dere - det må jo være lov :D Finvær og ferie skal jo nytes :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veie- og måledag i morgen... :o

 

Fin nedgang hos deg, Morena. Nedgang og cm-tap er supert uansett hvor mye egentlig. Det viser at du er på rett vei og at du har KONTROLL. 25 cm i minus er FAB!

 

Aninemor,ja det er ikke bare enkelt dette prosjektet. Helt enig med deg at det går sakte... Det er en litt "bumpy ride" innimellom, men langt der fremme ser vi for oss målet av oss selv: smekre, stramme og på vårt beste ;) Viktig å ikke miste fokus fullstendig - selv i uker hvor vektnålen går i motsatt retning enn hva vi ønsker.

 

Høres ut som dere har hatt en immari bra pinse begge to. :)

 

Dere hører mer fra meg i morgen.

Jeg har i hverfall startet hverdagen bra; her er det mager mat og morgenturen er unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff AninemorDet var jo ikke så greit, og jeg kjenner følelsen -den er kjip.

Men stålsett deg nå, og tenk at dette var bare en liten glipp -og kanskje får du ekstra gost betalt neste uke, siden du tross alt har vært ganske flink denne?! Jeg heier på deg :)

 

Endelig ferdig på jobb for dagen (overtid igjen.....) Nå ut for å treffe kjekke venninner til en helt vanlig tirsdagsmiddag! Skal holde meg i tøylene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God kveld i sommer-Norge! B)

 

Morena, hørtes ut som en svært aktiv og flott helg! Ikke rart cm-ene og grammene forsvinner. Jogging, maling og fjelltur - ikke verst! Hvordan gikk det forresten, ble barna dine så primitive som ønsket? :lol:

 

Aninemor, så kjipt med opp på vekta, men det hørtes ut som en veldig hyggelig helg hos deg også! Og flott at du bretter opp ermene og er klar for fight. Det er nok ikke reell oppgang når du går ned i cm. Men det er rart med det, et negativt resultat på vekta fører umiddelbart til at klærne føles trangere, mens et godt men uventet resultat får dem til å føles vide. Iallfall er det slik for meg... :P

 

Strammere, du har skapt litt spenning før veiedagen i morgen ;) Og jeg fikk vann i munnen - indisk mat er godt :rolleyes: Dessuten vil jeg også gjerne slappe av litt i hammocken din! :D

 

Jeg har også hatt en fin helg, selv om det beste badeværet uteble - vi hadde litt overskyet lørdag, og det blåste en del søndag og mandag. Kost oss har vi likevel, og jeg har heller ikke telt kalorier og spist både is, vafler og litt sjokolade - men med måtehold. Det som har vært med på å redde meg er nok også mine daglige 5-km morgenjoggeturer, for vekta viste -0,3 kg på meg også i morges, på tross av at jeg nettopp har fått mensen og hadde forventet mye vann i kroppen. (Kanskje det kommer i morgen? :unsure:)

 

Så jeg gyver løs på denne uka med optimisme, selv om jeg gjerne skulle vært helt andre steder enn på et kontor med dårlig lufting i sommervarmen... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...