Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Så flinke jenter!!!

Strammere: Da var det jo ikke så ille alikevel :)/> Og det er riktig det, at vi ikke har dårlig tid. (Det er bare jeg som er så innmari utålmodig..... - hvorfor begynte jeg ikke en måned eller to før, liksom??)

 

Tulla69: He-he.... Om de ble fullt så primitive som ønsket er jeg litt usikker på, men de er på vei. De greide seg to hele dager uten ipad og andre dupeditter. Det var fantastisk å se de være kreative på andre måter. Og min kjære datter viste seg å være litt av ei fjellgeit - først på toppen og greier!

 

Aninemor:Som sagt; dette kommer til å ordne seg - jeg LOVER!!!!

 

Jeg sklei ut litt i går.... Ikke det at jeg spiste noe jeg ikke burde. Men middagen ble sen, og kveldsmaten ble droppet, og treningen ble byttet ut med tidlig legging og etterlengtet søvn. Så når jeg skulle registrere alt i dag, ser jeg jo at jeg har spist alt, alt for lite.... Kanskje ikke rart jeg var trøtt?!

 

Starter med friskt mot i dag - og syklet til jobb. Planer om en real treningsøkt i kveld. Vet dere, jeg merker jeg blir sur hvis jeg ikke får trent på 2 dager.

Hvordan i alle verden skal dette gå når mannen min reiser på jobb igjen i neste uke? Slik er det alltid: jeg komme inn i en god rytme og stim - og så reiser han, og alt blir bare krøll. Når han kommer tilbake igjen er det nester rett på ferie. Men på denne ferien skal joggeskoene med - og jeg skal ikke ligge på latsiden! Basta!

Når skal dere har ferie da, damer?? Blir det stille i hele juli her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Starter med friskt mot i dag - og syklet til jobb. Planer om en real treningsøkt i kveld. Vet dere, jeg merker jeg blir sur hvis jeg ikke får trent på 2 dager.

Hvordan i alle verden skal dette gå når mannen min reiser på jobb igjen i neste uke? Slik er det alltid: jeg komme inn i en god rytme og stim - og så reiser han, og alt blir bare krøll. Når han kommer tilbake igjen er det nester rett på ferie. Men på denne ferien skal joggeskoene med - og jeg skal ikke ligge på latsiden! Basta!

Når skal dere har ferie da, damer?? Blir det stille i hele juli her?

 

Hva med å kjøpe seg en liten steppemaskin - så kan du trene inne når han er borte? I tilleg kan du jo ta noen av disse fantastiske styrketreninene ;-)

 

Jeg blir nok ikke pålogget så mye i juli, bare der det er nettilgang - og det er det ikke på hytta (heldigvis!)

 

Jeg vet det ordner seg, men det hadde vært utrolig motiverende og se 65 kg tallet før ferien ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir borte to uker fra skoleslutt. Setter nesa mot sydligere strøk. Badeferie med ALL INCLUSIVE.... Say no more! Det kan bli mer spennende enn hva sunt er...

 

Jeg skal prøve å ta sunne valg underveis. Mye frukt og grønnsaker. Vin, - ikke søte drinker. Gleder meg!

 

Er litt slakk med registrering om dagen.. Synes det er så kjedelig. Må prøve å ta meg sammen.

 

Ha en fin kveld videre, søte dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Her sitter en liten Duracell-kanin.... :P/> Hadde en super tening i går. Først på tredemølla, så masse styrke. Var ikke hjemme før klokka var over 22! De er jo en utfordring å lande kroppen etter en så sen trening, men det gikk på et vis. Var oppe før fuglene i dag, og på plass på jobb før 07! Snikveide meg i morges, og det var en gledelig syn. Nå skal jeg prøve å ikke veie meg mer enn en gang til før dommen på tirsdag.

 

Aninemor: jeg har ministep. Jeg er bare så leeeei av den! Men jeg må vel bare prøve å stålsette meg litt.

 

Strammere Tipper det blir en bra ferie uansett! Du fårsatse på at du svetter ut det meste :)/> For øvrig enig i at registrering er kjedelig - men et nødvendig onde til det gode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Her sitter en liten Duracell-kanin.... :P/>/> Hadde en super tening i går. Først på tredemølla, så masse styrke. Var ikke hjemme før klokka var over 22! De er jo en utfordring å lande kroppen etter en så sen trening, men det gikk på et vis. Var oppe før fuglene i dag, og på plass på jobb før 07! Snikveide meg i morges, og det var en gledelig syn. Nå skal jeg prøve å ikke veie meg mer enn en gang til før dommen på tirsdag.

 

Aninemor: jeg har ministep. Jeg er bare så leeeei av den! Men jeg må vel bare prøve å stålsette meg litt.

 

Strammere Tipper det blir en bra ferie uansett! Du fårsatse på at du svetter ut det meste :)/>/> For øvrig enig i at registrering er kjedelig - men et nødvendig onde til det gode

 

Morena - Så herlig med fin jukseveiing :D Det er jo ofte når unga er i seng man får trent ja - selv var jeg ute av døren kl 22 i går og ikke hjemme før kl 2300.... da var jeg ikke veldig trøtt B)

 

Ministep - ja da er det bare å stålsette seg. Kan du ikke se på en spennende film på tv samtidig?

 

Strammere - gled deg til ferien, jeg har ikke tenkt å være snusfornuftig på sydenferie i sommer ;-) Men vil prøve å bevege meg mest mulig samtidig. Kanskje de har trimrom på hotellet man kan bruke?

 

KJedelig å registrere, enig det, men veldig nyttig tror jeg. Etter hver husker man jo hva som en innafor og hva som ikke er det ;-) Jeg tenker en grønnsak til hvert måltid behøves + noen ekstra store grønsaker utover dagen. Frukt går av seg selv. Vann må man også bare pøse på med ;)

 

I dag blir jobbmiddag for meg med masse vin. hva sier Grete til det mon tro ...... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor: håper du koser deg på jobbmiddag -det er viktig å gjøre andre ting sammen med kollegaer også :)

Jeg for min del måtte bytte ut trening med jobb i dag. Ikke spesielt spenstig - men helt nødvendig dessverre. Syklet hjem for å ta i mot ungene, lekser, middag - og så skyssa jeg hun eldste i bursdag og meg selv på jobb. For et liv.... :angry: Men bedre å gjøre det i kveld enn å måtte sitte i helga....

 

Men altså: ønsker dere andre en fin-fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Her sitter en sliten tulle som igjen har løpt en drøy mil, denne gang med mage som samarbeidet bedre, og det var en opptur :)

 

Selv om formen var så som så... ;)

 

Strammere, så bra at vektpila pekte riktige veien på tross av utskeielser! Dette går så det suser B)

 

Morena, duracellkanin var et flott bilde! Jeg ser deg for meg sitte og hoppe av utålmodighet etter å trene :lol: Jeg må ta inspirasjon fra deg og gyve løs på litt mer styrke etter hvert, det blir ganske labert på den fronten :rolleyes: Håper jobbkvelden din ble produktiv. Det finnes morsommere ting å gjøre på en torsdagskveld.

 

Aninemor, jobbmiddag høres koselig ut. Selv skal jeg på sommerfest med jobben i morgen. Blir reker og (medbrakt) vin da også, og vorspiel hos en kollega. Jeg gleder meg :)

 

Når det gjelder ferie blir jeg her et par uker etter skoleslutt, så skal vi vel på hytta, og da får jeg ikke skrevet. Kommer kanskje innom en gang i mellom når vi er hjemom mellom program, men blir mye borte i juli og begynnelsen av august. Skal ikke til syden dessverre, så får håpe på flotte temperaturer her hjemme - og mange gode løpeturer! Men håper dere får kjempefine turer, aninemor og Strammere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du var å løpe i går da, Tulla!!! Og bra at magen var på lag - tenker det var en lettelse!

 

Produktiv jobbkveld i går -satt til 22.30. Det føltes kjipt å gå inn døreen her igjen kl 07.00 i morges. Jeg kunne sikekrt ha jobbet sammenhengende hele helga om jeg hadde giddet - men det gjør jeg jo selvfølgelig ikke. Mulig jeg tar noen timer på søndag, får se an været og humøret. Jeg blir i alle fall ikke i godt humør av å være nødt til å bytte trening med jobb!! :o

 

For nå som målet mitt er å se 58-tallet til måling neste uke, MÅ jeg jo bare være flink!!!! Kommer til å bli skuffa dersom jeg ikke får se et tall jeg ønsker da!

 

Ønsker dere flotte slanke-damer en bra fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker innom for å bare si:

 

GOD HELG!

Hos meg blir det soving, grilling, kanskje golf og helst litt trening.

Jeg synes dere er så flinke: både til å jobbe, løpe og sjonglere alle ballene gjennom hverdagen!

 

Fredagsklem fra meg :)/>

 

 

:rolleyes: - har faktisk vurdert å begynne å sjonglere på ekte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist mye ekstra denne helgen... Grillmat, vin og Lite øl og jorbærbløtekake (Nirvana!!).

 

Var derfor litt forundret da vekten viste nedgang på 0,4 i morges... Har ikke veiedag før onsdag, men jeg kan ikke annet si enn at jeg er spent! Dersom det stemmer at jeg har gått ned i vekt til tross for det litt ekstra inntaket er jeg fornøyd.

 

Håper dere har det bra og at motivasjonen er sånn passe på plass?

 

Ha en fin uke!

 

Morena; synes jeg ser deg sjonglere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag, damer!

 

Melder om fin fredag og delvis fin lørdag her. Startet med 8 km joggetur i morgensola. Avsluttet med en liten gutt på armen på legevakta.... det så veldig ille ut, men vi tror det går bra. Men han har hatt masse vondt gjennom helga, og trengt mamma sin armkrok. Så han ble glatt prioritert framfor joggetur på søndag.

Da han var i seng, dro jeg på jobb.... :huh: Herregud som jeg gleder meg til ferie! Det har vært et rotterace den siste måneden, og det er ikke noe særlig i lengden....

 

Grugleder meg til veiing og måling i morgen. Håper så inderlig jeg får gleden av å se det hyggelige tallet som jeg sniktitta på her forleden dag!!!

 

Har dere hatt fin helg, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammere høres ut som vi 2 har kost oss like mye :blink::D

 

MOrena - håper det går bedre med lille-gutt...vondt når de ikke har det godt, men koselig å ha de i armkroken da :rolleyes: Håper forresten du får se det etterlengtede tallet ditt :P

Jeg har også hatt det supert! Øl, Prosecco, rødvin, masse (!!!!!) chips, iskrem osv. Startskuddet gikk fredag og ble avsluttet med italiensk pizza til middag i går. Har dog spist sunne frokoster, og prøvd å huske på nok grønnsaker ...men det er altså mye lettere å spise sundt når man registrerer med dere jenter ;-)

 

Tok en trimtur for å kompensere....men tror ikke helt det veide opp ;-) Har veiedag i morgen, så nå er jeg på vei ut for å trimme litt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, AninemorDu har jo virkelig kos deg!!!

Jeg tørr ikke gjøre sånn - for da sklir jeg utpå aldeles. Men det betyr jo ikke at jeg ikke har veeeeldig lyst!! :o

 

Mannen reiser i morgen -så nå er det bare å tørke støv av steppmaskina og finne fram alle strikk-trenerene mine. Basta! Jeg må trene enda mer styrke, ser jeg.... Tviler på jeg får til trening i dag... Avslutning på skolen i kveld. Men jeg har funnet ut at siden jeg har jobbet så himla mye i det siste, kan jeg unne meg å gå tidligere noen dager de neste uken. Da svinger jeg innom treningsstudioet på vei til barnehagen :rolleyes: 30 min bonn gass må jo være bedre enn ingenting??

 

Puh!!!! Her er SÅ varmt i dag!!!!!!! Jeg sliter big-time med å holde konsentrasjonen oppe. Og det er kjipt når det er konsentrasjon jeg trenger mest av alt i forhold til de oppgavene jeg sitter med akkurat nå.... Drømmer om en iskald cola (med sukker), isbiter og en sitronskive oppi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen måling og veiing i dag!

Vi forsov oss bigtime. Og jeg hadde mer enn nok med å få ungene og meg ut av huset før det ringte inn på skolen :P/>

 

Skal legge meg tidlig i dag - det er i alle fall helt sikkert! :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - hurra :lol::):rolleyes::D Gått ned 0,6 kg siden forrige uke. Det til tross for at jeg har vært på fest + jentehelg med masse øl, vin, chips, sjokolade etc ;-) I tillegg er det - 3 cm rundt magen :D Det er jo ikke til å tro!!! Nå går jeg ut en tur og gir gass! Dette er rekord vekt siden jeg startet - og jeg som trodde jeg hadde gått opp 1 kg !!!!!

 

Håper vekten er like grei mot deg Morena - etter en god natts søvn og ingen forsovelse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor!!! Det er jo aldeles strålende!! Blir nesten fristet til å teste menyen din for å se om det funker bedre enn min! You og girl!!!Minus 3 rundt magen er jo bare amazing!

 

Hoppa på vekta i dag - og den viste 58,9. Altså fikk jeg se 58-tallet med minst mulig margin. Det så bedre ut på snikveiingen i helga, men ok. -0,2 er heller ikke noe å sprette champisen for, men som jeg har sagt hver uke nå; det er den rette veien, om ikke annet!

 

I dag tar jeg meg den frihet å avspasere et par timer, og bevilger meg en god økt på treningsstudio. Gleder meg!!! Og i morgen kveld er planen å plassere ungen på barnepassen mens jeg er på spinning :-) Jeg vil så gjerne være trygg på 58-tallet nå som det er innen rekkevidde. Drømmen er å kanskje få se 57-tallet før ferien setter inn om 2,5 uke.

 

Denne gangen hadde jeg ikke mistet noe mer rundt hals, overarm og bryst. Alle 4 cm. var rundt liv, bak og lår. Det kan vi like

 

Nei, back to work! Ha en strålende fin onsdag alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag:

 

Ned 0,2 kg og minus 4 cm. Fornøyd!

 

Gratulerer Aninemor med et flott resultat! 0,6 er supert!Nå er du virkelig godt i siget! Hærlig følelse vil jeg tro?! :D

 

Jeg har gått ned like mye som deg, Morena, og det er jo ikke værst det heller. Vi er absolutt på vei! Jeg har mistet 4 cm denne uken og det er jo faktisk intet midre enn utrolig!

 

Jeg er 2 kilo unna målet mitt nå. Drar på sydenferie på fredag og blir borte i to uker.Håper det går greit sånn i forhold til inntak av mat og drikke.... Lover å logge meg på så snart jeg er hjemme for å holde kontakten og fortelle om status etter ferien.

 

Vi snakkes da! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag:

 

Ned 0,2 kg og minus 4 cm. Fornøyd!

 

Det er bra, Strammere. 4 cm minus her også - det var da veldig så likt resultat vi skulle ha denne uka!

 

Du må ha en super ferie - jeg tror du greier deg fint :) Når du er tilbake er det endelig min tur til litt feriering. Blir borte i 3 uker - men logger nok på en gang innimellom for minne meg på at jeg er midt i et oppdrag! :P

 

Jeg tror faktisk jeg har muligheten til å gå ned i løpet av ferien - bare fordi jeg IKKE sitter stille i 8 timer på et kontor de dagene... Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en veldig deilig følelse, når jeg gikk på vekten i dag (= snikveiing) var det - 0,3 til :D Jeg er i siget og sola hindrer ikke meg i å trene. Litt mere skeptisk til resultater når jeg er i syden om 10 dager.... Første uken er jeg med barna alene - og jeg tør ikke gå fra de for å få trent. Varmen kan også sette en stopper for treningen, men jeg skal prøve!!! Når det gjelder øl og vin....så kommer jeg heller ikke til å være like flink som hjemme Heller ikke når det gjelder mat...jeg vil kose meg, men kanskje med noen små moderasjoner B)

 

Veldig flinke dere også, cm er cm, og når det går gjevnt ned, går det riktig ned (tror jeg) Jeg har litt inntrykk av at det går litt i rykk og napp også. Strammere - du og jeg må skjerpe oss i syden! Kan ikke la Morena stikke av med 4 kg og vi få 4 nye?????

 

MOrena de må ha vært fantastisk å se 58 tallet!!!!!! Du klarte det!!!!!! HURRA

 

Jeg lover også å stikke innom når jeg har mulighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei stadig vakrere damer!

 

Her er det action som vanlig. Jeg har glimret med mitt fravær noen dager, og mister helt oversikten :blink:

 

Morena, hørtes ikke ut som noen god opplevelse med sønnen din. Håper han har det bedre nå! Og gratulerer med å ha nådd 58-tallet! Du jobber deg målbevisst videre, det er imponerende :) Du og Strammere får mange cm per kilo synes jeg - dere er åpenbart flinke til å trene styrke!

 

Aninemor, gratulerer med nedgang i stedet for opp en kilo! Jeg liker dietten din denne uka :P

 

Selv sliter jeg nok litt med motivasjonen, både for trening og spising. Jeg våkner tidlig med vondt i ryggen hver natt, og fikk i dag beskjed fra legen om at det etter røntgenbildene å dømme skyldes en slitasjeskade som egentlig skal ramme langt eldre mennesker, og som ikke kan behandles :( Jeg må satse på bevegelse og Paracet for å forebygge mot at det skal bli verre, fikk jeg beskjed om.

 

Så nå sitter jeg ærlig talt og depper ganske kraftig her. Er også usikker på om jeg kan løpe uten å gjøre det verre og fikk ikke spurt, legen ringte meg midt i et møte og la igjen en beskjed, og da jeg ringte tilbake var hun reist på ferie. Så i dag har det blitt mye mat og null bevegelse <_< (Sen trassalder? :rolleyes:)

 

Jeg får prøve å plukke meg opp og sjekke med fysioterapeut e.l. om det er noe jeg kan gjøre for å få det bedre, og fremfor alt hvilke typer trening som er gode og hvilke ikke. Regner med at jeg må ta meg kraftig sammen og trene styrke, men vil gjerne være trygg på at jeg gjør øvelser som er fornuftige.

 

Jaja. Ellers må jeg dessverre rapportere oppgang på vekta denne uka, mandag viste den 66,0 men i dag var den på 65,5. I morgen blir det nok litt mer :rolleyes:

 

Jeg har vært veldig sulten de siste dagene, og er jo også litt usikker på hva som egentlig er idealvekt nå midt i 40-årene. Men vekta anslår en fettprosent på 26.5, og det er vel litt høyt, er det ikke? Jeg er jo ikke akkurat noe muskelberg!

 

Vel, vel. Ønsker dere flotte damer lykke til videre i uka, og hvis jeg ikke er innom før fredag må du Strammere ha riktig god tur til sydlige strøk! Er ganske misunnelig kjenner jeg, men vel unt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Tulla, jeg føler virkelig med deg :(/> Jeg har ME og ikke kunnet beveg meg stort de siste 10 årene. Nå når jeg kan gå tur uten at bena knekker under meg - så blir jeg veldig glad :)/> Hadde kroppen nå hindret meg ....da hadde jeg også blitt veeeeldig deppa :mellow:/>

 

Hvordan regner du fettprosenten? Er det det samme som BMI? Man skal jo ikke være sylfide midt i 40 årene, man må glemme litt de unge årene hvor alt var stramt og fint. Når man blir eldre synes jeg man blir rykete og slapp om man veier for lite. Gretes kursleder sa man måtte akseptere + 2 kg pr barn man har født....

 

Hva med redcord i stua? Bygge opp kjernemuslaturen? Hør med en fysioterapeut du. Løping er jo ikke vennlig for kroppen :(/> Mange harde slag mot ryggen...

 

Forstår deg veldig godt - men ikke gi opp. Det er verre å bli feit å trist, enn å være litt rund og glad. Grønnsaker og nok vann - tror jeg er viktig! Spis det du blir mettest av, men kanskje har du en feil meny?

 

 

God bedring og lykke til. Gleder meg til å høre deg glad og i støtet igjen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, huff, Tulla

Dette var jo ikke noe kjekk lesing. Og så du som var så godt i gang. Jeg kna tenke meg at man kan bli både deprimert og motløs av å få en slik beskjed. Håper du får et godt svar på hva du kan og ikke kan gjøre - slik at du slepper å sitte i ro hele dagen. Jeg heier på deg uansett. Gir ikke noe spark bak - men en klem!

 

Det må muligens noe styrketrening til - men det er som du selv sier, superviktig at det blir gjort riktig. Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...