Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Gjest morena

Just do it og Aninemor: Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet. dere har VIRKELIG lagt ned et godt stykke arbeid den siste uken. Blåser opp en balling til ære for dere!!

 

Jeg derimot. Tullhøne.

Etter at vekta har vist begredelige tall neon dager, viste den i dag ussle -0,1. Jeg vet det ikke er OPP og ikke HELT STILLSTAND, men dog... Kjipt nok. Samtidig går det en liten faen i meg nå; denne uka skal bli helt etter Roede-boka. Kan faktisk nesten drøye det så langt at jeg dropper helge-vinen!!

 

Ble ikke spinning på meg i går. Familiebedriftens kaos tillot ikke mamma å gå på trening kl 19.00. Men halv ni i går kveld var jeg på plass på tredemølla, etterfulgt av en hel time med deilig styrketrening på senteret. Uvant å trene så hardt så sent på kvelden, men FOR en følelse etterpå. Fikk selvfølgelig ikke sove før langt over midnatt. Var jo supergira!!

 

Målbåndet viste faktisk - 4 cm til tross for fraværende nedgang. Jeg trøster meg med det. Totalt har jeg mistet rundt 16 cm nå B)/>

 

Aninemor: det er visst en regel det, at men først mister det rundt puppene.... Jeg synes det er greit - pleier å tenke at det er på ryggen jeg mister, ikke at puppene blir mindre :rolleyes:/>

Hos meg ser jeg at den meste av nedgangen til å begynne med var puppene, men nå har det virkelig blitt fart på hoften og baken. Lårene og midjen er litt treige av seg. Men for min del er cm-målet rundt halsen det som virkelig er viktig. Det er den plassen jeg mister til slutt- men når jeg mister der, så gir det meg en fantastisk følelse!

 

Ingen trening på meg i dag - bare jobbing, jobbing til langt på kveld. Og så en tur på kafe med ei venninne. Sikkert greit - jeg er ganske støl i kroppen etter gårsdagens stunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morena, jeg har faktisk ikke tenkt på nedgang rundt puppene som noe annet enn det, - men det er selvfølgelig helt riktig at nedgangen kan skyldes at flesket over/under BH strikken på ryggen er i ferd med å gi tapt... En stram fin rygg uten dype søkk av BH strikken er vel det vi vil ha, jenter!

Ha en strålende tirsdag videre & keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Morena, jeg har faktisk ikke tenkt på nedgang rundt puppene som noe annet enn det, - men det er selvfølgelig helt riktig at nedgangen kan skyldes at flesket over/under BH strikken på ryggen er i ferd med å gi tapt... En stram fin rygg uten dype søkk av BH strikken er vel det vi vil ha, jenter!

Ha en strålende tirsdag videre & keep up the good work!

 

 

Strammere: da har vi herved bestemt at det er nettopp slik :D Herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Sitter enda på jobb - og kjenner konsentrasjonen seiler av sted med sommerbrisen. Skulle mer enn gjerne hatt joggesko på beina nå...! Men en god ting er at jeg har vært superflink med maten så langt i dag. Fokuset er å "spise meg sunn". Det kjennes da unektelig bedre å stappe kroppen full av sunne ting, enn å dytte på med søppel... Regner med dere er enige :rolleyes:

 

Nå gjelder det bare å velge et sunt "spise-ute-alternativ".

 

Uten at jeg har slikt veievidunder ;) som viser vann i kroppen, er jeg ganske sikker på at jeg har store mengder nå. Ringen strammer plutselig om fingeren. Det har den ikke gjort siden jeg gikk gravid, tror jeg. Uansett: er det bare vann, så kommer det vel ut igjen. Man samler mer vann når det er varmt i været, sant? Eller er det de 12 glassene jeg allerede har bikket innpå?

 

Ønsker alle en feiende flott kveld - snakkes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena ...jeg tror ikke helt på dette med helgevinen ;-) men gleder meg til mandag ....om du har klart det :lol::blink:;):P 16 cm mindre er jo supert!!! Muskler veier mere enn fett vettu Men litt stahet hjelper!!! Jeg heier på deg!

 

Sunt alternativ på cafe er jo en deilig salat, men med dressing ved siden av som du kan velge mengde selv B) Oliviers &Co har jo noen deilige vinagretter med mango - de er det NULL kalorier i. Jeg har både mango og granateple. Kan virkelig anbefales!!! Man kan kanskje helle litt på en flaske og ta med seg i vesken - seriøst altså!

 

....fint at det er ryggfettet som er borte ikke selve puppene. I dag har jeg gått turen min + trent litt mage...men får så vondt i nakke + korsrygg :unsure: Herlig at det blåses opp ballonger. Jeg håper på å se 69 tallet neste veiing, men så er det noen helligdager innimellom + at den "nye lave" vekten min kanskje bør stabilisere seg ...så vi får se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aninemor, jeg er faktisk så fornøyd at jeg har unnet meg både litt is og litt vin i kveld – og det med god samvittighet. Har holdt tilbake litt på den sunne maten i dag, så jeg totalt sett ikke skulle komme så veldig langt ute på vidda, knegg knegg. Gratulerer til deg også med et strålende resultat! 1,1 kg og flere cm er superbra! Krysser fingrene for at du ser 69-tallet på neste veiing. God bedring til nakke og korsrygg, er det mageøvelsen som gjør det tror du? Hvilken mageøvelse var det du gjorde?

 

Jeg merker også at puppene har krympet i det siste… :o Hehe, lo så tårene trillet av kommentaren din morena - om at det er på ryggen du mister – sånn har jeg heller aldri tenkt på det! Likte den tanken veldig godt, selv om jeg synes det blir litt vanskelig å bortforklare at BH-cupen virker litt for stor, men for all del – jeg stiller meg bak beslutningen om at slik er det bare :lol: Det er en kjip følelse når vekta så å si står stille, men gled deg over færre cm, de er minst like viktige som kiloene. Godt å høre at det går en liten faen i deg, dette klarer du! Jeg har faktisk hoppet over vinen et par måneder allerede, så den smakte utrolig godt i kveld. Det blir definitivt ikke like lenge til neste gang :rolleyes:

 

Strammere og morena – takk for skryt, det er alltid like gøy! Ballonger er morsomt :)

 

Natta -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen! Som vanlig full fres!

 

Det er alt annet enn full fres på meg i kveld. Hadde egentlig ikke lyst til å løpe men gjorde det likevel, siden vi reiser bort i morgen. Men instinktet var nok riktig, det var en sann lidelse og jeg måtte to ganger ta nødstopp fordi magen slo seg vrang :(

 

Men tok jeg til fornuften og kortet ned turen? Nope! Tror jeg må ha en eller annen gal liten djevel som sitter på skulderen min og sier "Fortsett! Fortsett!" uansett... :blink:

 

Jaja, får se i morgen hvor mye jeg må angre på det. Uansett, en mil løpt og nærmere 600 kcal forbrent i følge pulsklokka. Får ta med meg det. Og vekten krøp enda et par hundre gram ned i morges. Det kan jeg trenge før turen, det blir nok litt opp i løpet av helga vil jeg tro.

 

Men så til alt dere har skrevet:

 

Jeg stemmer absolutt for at det er ryggfett og ikke puppefett som forsvinner, og ignorerer glatt at jeg har gått ned 2-3 cupstørrelser på disse kiloene :lol:

 

Aninemor og Strammere, gratulerer så mye med super nedgang! Og morena, gratulerer med cm-nedgang! Jeg har bestandig trang ring når mitt vektvidunder viser mye vann, så er helt enig i at det er et sikkert tegn. Da har du nok egentlig gått bra ned du også! Jeg har også masse vann om dagen, og tror absolutt det er varmen. Å drikke mye vann skal faktisk hjelpe til å bli kvitt overflødig væske i kroppen (skyller ut salter), ikke øke den, så det er nok bra okkesom :)

 

Strammere, du er jo rå på styrke! Jeg tar av meg hatten. Aninemor, når du får vondt i nakke og korsrygg tror jeg du prøver mageøvelser som er litt for harde ennå, slik at du ikke klarer å la magen ta hele belastningen. Kanskje du skulle ta noen andre øvelser eller prøve litt færre repetisjoner i første omgang?

 

Det spørs om jeg får skrevet noe mer før mandag, så da unnskylder dere forhåpentligvis min lange avhandling nå :rolleyes:

 

Ha en riktig god (lang)helg alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aninemor, jeg er faktisk så fornøyd at jeg har unnet meg både litt is og litt vin i kveld – og det med god samvittighet. Har holdt tilbake litt på den sunne maten i dag, så jeg totalt sett ikke skulle komme så veldig langt ute på vidda, knegg knegg. Gratulerer til deg også med et strålende resultat! 1,1 kg og flere cm er superbra! Krysser fingrene for at du ser 69-tallet på neste veiing. God bedring til nakke og korsrygg, er det mageøvelsen som gjør det tror du? Hvilken mageøvelse var det du gjorde?

 

 

Det vinglasset hørtes veeeeeldig fristende ut her jeg sitter i tussmørket ;-)

 

Skulle ønsket jeg også kunne slå meg til ro med ryggfett, men.... får nok være realistisk B)

 

Jeg tok noen situps og noen slags situps for skrå magemuskler. Går til fysioterapi pga dårlig nakke ...og hun har vel sagt at jeg er for svak både i nakke og rygg til de øvelsene....men blir så utålmodig når jeg leser deres fremgang ved styrketrening :mellow: Bekkenet tror jeg også har krøllet seg til - mulig det har blitt litt for mye rask gange den siste uken.... Føler nesten at jeg har bekkenløsning- Men neste uke skal jeg til fysiot igjen, så kanskje han kan hjelpe meg. Har vært flink til å tøye i dag da bakside lår, forside og hofteleddsbøyer.

 

God natt go keep up the good work jester - synes vi er ganske flinke alle sammen jet :D Det går litt i rykk og napp for oss alle, men jevnt nedover heldigvis. Flinkinger er vi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Må bare sånn snarest innom her før jeg "egentlig" står opp. Klarte ikke sove og sto opp og tok målene mine i morges, og har faktisk også mistet totalt 5 cm på GR-stedene siden forrige uke. 1 cm her og 1/2 cm der over hele fjøla monner, så mye har jeg ikke mistet på en uke på lenge. Nå er det totalt -40 cm siden januar :D

 

Vet nesten ikke om jeg tør si det, men eneste stedet jeg ikke hadde mistet noe var over puppene... Så det stemmer nok at det roer seg der etter hvert, jeg har jo som nevnt mistet en god del der tidligere! :)

 

Jeg så også et helt sprøtt tall på vekta i morges - jeg hadde som vel nevnt dårlig mage i går kveld, men føler meg heldigvis bedre i dag. Og et fryktelig artig gjensyn med 65,0 var det. Jeg registrerer det ikke, for det er nok høyst forbigående dessverre. Måtte jeg bare komme dit litt mer varig! :rolleyes:

 

Aninemor, kan du ikke ta kvarte situps til å begynne med? Altså holde korsryggen i gulvet? De kan også tas både skrått og rett frem. En annen god øvelse er å ligge på ryggen med beina 90 grader opp og prøve å heve underlivet mens du holder beina helt stille. Det blir antakelig veldig liten bevegelse først, men den tar godt, og skåner både rygg og nakke. Ellers håper jeg du raskt blir bedre i bekkenet med fysios hjelp!

 

Just do it, ser vi skrev samtidig i går kveld. Håper du koste deg (med måte) med is og vin, skjønner godt at du feiret det strålende resultatet litt! Men skummel måte å feire på da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla69; Har du virkelig tatt av SÅ mange cm siden januar! Det står det jammen respekt av. Ingen kan vel si noe annet enn at du virkelig har bestemt deg for dette prosjektet. Regner med det synes veldig godt på deg!

 

Aninemor: denne fysioen som sier du har svak rygg og nakke, har hun vist deg noen gode øvelser? Det burde hun jo absolutt ta seg tid til. For jg mener å ha både hørt og lest, at nettopp sit-ups, er en av de øvelsene som flest gjør feil. Og da kan den vel enten "ikke virke" eller gjøre vondt, vil jeg anta...

En annen øvelse er rett og slett å ligge på magen og løfte høyre hånd + venstre fot samtidig - så bytte. Den belaster ikke unødig noen steder (slik som sit-ups belaster nakken dersom du gjør den feil).... Eller den berømte planken. Den trener egentlig mest core-muskulaturen, men en god core hjelper igjen på en stabil rygg... Men spør fysio hva hun mener. Du skal jo ikke få vondt.

 

HÆ!!!!??? Er det noen som tviler på "ryggfett-teorien" min? :angry:/>

Nå har jeg vel egentlig aldri vært plaget med kvapsete rygg, men mer sånn under armene, liksom. Det ultimate svaret får jeg nok dersom jeg sprø mannen om han kan sjekke :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Hvordan er det med antall veiinger hos dere nå? Er det noen som veier hver eneste dag? Annen hver dag? Flere ganger om dagen???

 

Jeg har nok vært litt mye på vekta i det siste - men tenkte jeg skulle prøve å "pakke den bort" noen dager...

 

Mannen tar med seg minsten og reiser bort en av de nærmeste dagene. Har allerede planlagt sykkelturer for meg og storejenta. Ev. kan hun sykle og jeg jogge på siden... I dette deilige været som suser over sørnorge finner jeg ingen som helst unnskyldning for å la det være!

 

Søren og! Overraskelse fra sjefen er i dag grilling! Vet jo at det fort kan bli en smell (snek meg unna sist, og orker ikke at de skal pese meg sånn i dag også). Får kaste hamburgerbrødet til fuglene og være grådig i salatskåla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for magøvelse-tips, skal deff testes :D Øvelser ved å løfte nakken er for mye for meg. Hun har vist meg øvelser til mage, men det er stort sett nakke og rygg øvelser jeg har fått. Har red-cord hengenede i stua ;-)

 

Strammere, det er bare å gå på vekten....så får du kanskje ett dytt bak for å ikke tulle deg bort neste gang det frister ;-)

 

Jeg må innrømme at jeg går på vekten hver dag - men det er bare for nysgjerrighetens skyld...kan si at 67,3 var ikke der i dag morges....uten at jeg har hatt noen utskeielser siden i går ;)

 

Tulla 69 - Gratulerer, høres jo supert ut. Fantastisk mange cm borte!!! HURRAAAAAA :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

 

Veiedag: ned 0,3kg og dessuten -2cm.

 

Det var ikke mye, men det er helt innafor synes jeg. Det er absolutt i riktig retning og kroppens konsistens er i ferd med å bli strammere - slik målet mitt er!

 

Ha en flott dag! Jeg skal trene styrke i ettermiddag. Gleder meg faktisk. Fin flyt her nå!

:):D:)

 

Takk for oppbacking forresten! Det er godt å ha dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint Strammere - synes jo ikke det er noe skjemmes over :mellow:

 

Jeg har hatt en liten treningspause i dag...og ikke så flink kostholdsmessig, jentepiknik.... Helt utslitt i kroppen - får ta det igjen i morgen...ellers blir det ikke noe lavere enn 67,7 igjen tirsd tenker jeg B):(

 

Er litt tungt å trene når det er så varmt, tenkte å ta det i kveld....men tar ett glass rødvin istedenfor. MYE lurere :P

 

God kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Hei igjen damer!

 

Som jeg sikkert har nevnt er jeg ingen utejogger (har jogget ute maks 2 ganger siste 1/2 året). Onsdag skulle jeg egentlig på treningssenteret, men de hadde stengt før tiden pga problemer med både elektrisitet og noe vann-greier. For bare en mnd siden hadde jeg da vendt neste hjem til sofaen. Men NÅ derimot!!! "Javel, da tar jeg meg en joggetur!" :P/>/>

 

En nabo hadde fortalt meg om ei løype på 5 km, og jeg tenkte at det måtte vel gå fint. Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde løpt 8 km (for jeg fant ikke den riktige avstikkeren som visstnok skulle være der et sted). Var ikke hjemme igjen før nesten 22.30. Men FOR en tur!! Løp mot solnedgangen store deler av løypa, og det var så utrolig vakkert. Men størst av alt var seieren over å ha valgt joggeskoa i stedefor sofaen. Og JA, jeg greide det faktisk - og tenker at jeg helt fint kan gjøre det der igjen.

 

Gikk på en kjempesmell på middagen i går (helt uvitende, faktisk -så fikk meg et gigasjokk da jeg skulle legge det inn ETTER å ha spist det!!) Sykkelturen tidligere på dagen var ikke nok, så svingte i gang en trenings-dvd på 20 min for å lette på samvittigheten :o/>/>

 

I dag sykler jeg tur/retur jobb (shame on me som jobber i dette været!!). Og målet er en ny trenings-dvd når kvelden kommer.

 

Føler meg veldig i siget sånn treningsmessig, så det er bare å flyte på bølgen!

 

Strammere: Ned er ned, åkke som! Selv om man håper på mer (les: ref. egne erfaringer) må man greie å glede seg over at det i alle fall ikke går gal vei. Og minus på cm er mer verdt anyway! Go girl!

 

Aninemor: bedre dag i dag??? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

God mandag!

 

Jeg har jogget, tent styrke, syklet og gått tur i helga. allikevel er vekta på ville veier. Jeg fikser ikke helgene. Går for lenge mellom måltidene, og får ikke i meg nok frukt og grønt. Men samtidig skilte vekta 1,5 kg fra før og etter joggeturen i går. indikerer det mye vann i kroppen, eller????

 

Veiedag i morgen - skal gjøre et skikkelig skippertak i dag får at den ikke slår uheldig ut. Men drømmen om feste seg skikkelig på 59-tallet i mai, tror jeg gikk i dass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God mandag alle sammen! :)

 

Morena, ganske sikkert mye vann i kroppen. Hvis du har gjort ting riktig tror jeg ikke litt avstand mellom måltidene skal ødelegge på sikt. Og det er jo fryktelig varmt her jeg er iallfall, da samler det seg lett ekstra vann. Tvi tvi for møtet med vekta i morgen! :)

 

Aninemor, en sprekk innimellom må vi tåle, men da er det jommen best det blir en sprekk vi virkelig nyter, og det høres det ut som om du gjorde :lol:

 

Strammere, håper du koser deg veldig på storbyferie! Vel fortjent, så flink som du har vært! Spent på rapport i morgen :)

 

Hvor blir det av Storesøster tro?

 

Selv har jeg hatt min date med vekta, og den var ganske snill med meg i morges. Jeg er faktisk innenfor det opprinnelige målområdet mitt på vekta! :D

 

Når det er sagt, har jeg ikke verdens tyngste beinbygning, og ser at det er litt ekstra både her og der, så jeg tror jeg prøver noen få kilo til for å se hvordan det blir. I sakte tempo, og hvis jeg orker... :rolleyes:

 

Ellers ser det jo ut som om jeg har vært på slanketur i helga, men fakta er at jeg så 65.0 før vi reiste oppover, så forrige mandagsvekt skyldtes nok mye vann. Vi har kost oss på tur, og kostholdet har absolutt ikke vært etter GR-prinsippene, for det har jeg ikke hatt noen styring på. Men jeg har prøvd å være moderat, selv om jeg gikk på en liten smell over Hobby-bitene i Stratosposen som ble satt frem lørdag. Hobby er en gammel kjærlighet fra jeg var barn, selv om jeg prøver å si meg selv at jeg liker mørk sjokolade best nå... :rolleyes: Magen liker iallfall udiskutabelt best mørk sjokolade! Den protesterte en del etterpå :blink:

 

Men jeg har løpt knappe fem km to morgener og gått samme ruta de to andre, pluss lagt inn litt styrke, og det har nok hjulpet til å holde vekta nede. Får jeg trent og beveget meg nok pleier det å gå relativt ok, selv om de sier at kostholdet er det viktigste. Det kan også være at treningen hjelper meg til å gjøre fornuftige valg ellers på dagen.

Endret av Tulla69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Flinke Tulla69!

 

Jeg har tatt mine GR-kurs opp gjennom årene. Og jeg merker stor forskjell på kursholdernes forhold til trening. Hun ene mente at jeg ikke skulle tenke så mye på alt jeg ikke fikk trent, men konsentrere meg om maten. Hun siste, derimot - var helt med meg på at trening symboliserer en livsstil, og gjør noe med kostholdet også. Jeg er i alle fall slik at de dagene jeg trener, spiser jeg mer fornuftig. Var på koselig sykkeltur med jenta mi her en dag, og vi endte opp på en kai der de solgte is. Hun hadde sååååå lyst at vi skulle ta oss en is. Og jeg er sååååå lei av å bare si "at mamma trenger ikke det nå...". Jeg bukket under. Eller, mammahjertet gjorde. Etter å ha koset oss med issen (ja, jeg nøt den jeg også)- tenkte jeg på hvor lenge jeg måtte steppe på kvelden for å få den bort igjen. For å si det sånn: det blir lenge til jeg trykker i meg en slik en igjen!

 

Så ja, jeg følger tanken din der, Tulla69.

 

Hvordan får jeg bort alt dette vannet, da??? Dehydrer meg??? Bruker minimalt med salt også.... hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Tusen takk for ros :)

 

Ja ikke sant, morena, vi sverger til treningen vi! Har nok flere med oss også ;)

 

Når det gjelder isen, sier jeg som jeg sa til aninemor - bra du nøt den! Vi må da kunne skeie ut innimellom også. Det er vel en kunst det også, å lære å balansere sunt kosthold med moderate utskeielser.

 

Ja, hvordan får en bort vannet? Ringen er stram her også... Morgenens vekt hadde muligens litt sammenheng med at vi kom fra kjøligere strøk sent i går kveld (håper ikke det, da!)? Vi får iallfall konkludere med at jeg ikke vet svaret! :lol:

Endret av Tulla69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er flink vanligvis så en liten kontrollert sprekk får vi ta B)/> Vekten viste stabil på samme som forrige uke og det er greit for meg - la det stabilisere seg før jeg går mye mere ned :P/> ;)/>

 

Tulla69 jeg synes du har vært veldig flink!!! Trening hjelper deg tydeligvis!!! Kunne ønske jeg var flinkere til å trene styrke ...der har jeg sikkert noe å tjene! Dersom mat i helgene er ett problem - ta med noen knekkebrød i en boks + ett eple og en grønnsak ...så er man reddet :D/>

 

Storesøster - er det liv i deg???

 

Morena høres ut som du hadde en del vann i kroppen, i varmen samles det nok mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Det er visst tirsdag i dag. Det betyr veiedag for meg...

Hadde ikke mot til å steppe om på vekta i morges - så nå får vi vente å se til kvelden om jeg er tøffere da. Jeg bare føler på meg at denne uka blir en nedtur... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...