Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Kjære Tulla,

 

Her kommer en trøste- og motivasjonsklem fra meg også!

 

Du har utfordringer nå, det er lett å se. Håper du alikevel ikke tillater deg å la alt flyte ut. Prøv å holde igjen! Jeg sier som Aninemor, rund og glad er bedre enn feit og trist... Prøv å finne fokus og bestem deg for at ryggen ikke skal spille deg sjakk matt.

Husk: it's all in your mind!

 

Bli med oss videre! Her tar vi et skritt av gangen. Det er nettopp nå du trenger noen som kan holde deg i ørene.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei -

Jeg kjenner jeg er litt sur i dag. Sur for at "alle andre" drar på ferie -og her sitter jeg! Neste år tror jeg jammen vi skal gjøre ting på en helt annen måte.

 

Men jeg er blid fordi jeg fikk trent i går (spinning), og fordi jeg så meg selv i helspeilet på studio - og jammen så det ikke så verst ut!!

 

Min kjære datter sa så fint her en dag : "Mamma- hvor har det blitt av magen din!" Yey! Det smelter et mammahjerte det!! :P

 

Det er helg igjen folkens. Med dens plusser og minuser, får vi vel si. Men vi er vel enige om at vi gjør det beste ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Her har det skjedd mye kan jeg lese, både med vekt, cm, oppturer og nedturer av ulike slag. Har "lest meg opp" på hva dere har vært gjennom de siste ukene, og jeg beundrer hvordan dere står på og hvordan dere støtter og pusher hverandre fremover :)

 

Jeg har dessverre ikke hatt motivasjonen tilstede de siste 2-3 ukene, men de siste par dagene har den kommet snikende tilbake - og da er det bare å gripe muligheten, ikke sant!? :rolleyes: Vekta har gått litt opp og litt ned, men etter en snikveiing i dag ser jeg at vekta er nesten 5 kg ned siden jeg startet - så jeg har holdt vekten tross manglende motivasjon, men har naturlig nok ikke gått mer ned heller. Har som mål å gå ned 2-3 kg til, så jeg kan jo bare ikke gi meg nå. Dessuten er det enda noen uker før jeg tar ferie, så her ligger egentlig mye til rette for orden på måltidene en stund til. Har startet opp med å registrere måltidene igjen også, tror det kan være lurt.

 

Ønsker dere alle en herlig, sprek og sunn helg - og riktig god ferie til dere som starter nå B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God fredag alle sammen! :)

 

Takk for trøstende ord og klemmer, aninemor, morena og Strammere. Jeg setter pris på dem! :)Aninemor, ME er ingen spøk. Så flott at du er bedre nå! Skjønner godt at du setter pris på å kunne gå tur igjen! Men det er sikkert viktig å "skynde seg langsomt".

 

Ellers kan jeg komplettere min lille elendighetsbeskrivelse med at jeg var hos lege igjen i formiddag. Jeg har oppdaget en kul i brystet, og i stedet for å bagatellisere den henviste legen meg til sykehuset for trippelundersøkelse, og sier at hun vil det skal skje i løpet av kommende uke. Så nå har jeg kjøpt inn en kartong rødvin og satser på et par glass før sengetid både i dag og i morgen :(

 

På den lysere siden mener hun at det ikke er noe i veien for å løpe, så jeg får satse på noen joggeturer i helgen også. Hun tror heller ikke osteofyttene skaper smertene i øvre del av ryggen, jeg håper bare hun ikke tror de har sammenheng med kulen i brystet :blink:

 

Hun ville jeg skulle konsentrere meg om å få undersøkt brystet og drøye med kiropraktor og fysioterapi.

 

Uff, nok om det. Ellers, aninemor, er fettprosent ikke det samme som BMI. Jeg har en BMI på 22,2 nå. Så strengt tatt er jeg vel hverken feit eller rund om dagen, men det kan jo fort snu hvis jeg er for uforsiktig... :rolleyes: Fettprosenten er det ellers mitt teknologiske vidunder som anslår, og jeg aner ikke om den får det til, og heller ikke hva prosenten bør være.

 

Kjernemuskulatur er nok definitivt lurt å trene. Jeg gjør regelmessig planken, holder den i 90 sekunder nå, men det er tungt. Tar også rockeringen 10 minutter i hver retning minst to-tre ganger i uka.

 

Morena, jeg skal heller ikke på ferie de nærmeste ukene. Og jeg skal ikke så langt i ferien heller, det blir hytta i år, samt en tur til Kristiansand og dyreparken sammen med en vennefamilie. Ellers hørtes det supert ut med magen som er forsvunnet, gratulerer!

 

Strammere, jeg skal prøve å ikke være for ufornuftig, men satser ikke på noe vektnedgang før dette siste er avklart (skal visst få svar med en gang etter undersøkelsen neste uke).

 

Just do it, velkommen tilbake! Så flott at du har holdt vekta selv om du har tatt pause, det lover jo godt.

 

Riktig god helg og ferie, alle sammen! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var ikke gode nyheter Tulla 69 :mellow:/> , men samtidig - ikke ta sorgene på forskudd. Synes du skulle unne deg all den rødvinen du har lyst på :D/> Ta en ting av gangen, bra du kan trene med ryggen ihvertfall. Lykke til og tvi-tvi med prøvene når den tid kommer!

 

Jeg er her 1 uke til, så vi snakkes nok underveis.

 

ME er ingen lek nei, men hva kan man si.....det er jo ikke så mye avklaringer på det. Man må bruke sitt eget sunne fornuft når man blir syk - og prøve ut det man har tro og råd til. Men veldig glad jeg kan bevege meg igjen :D/>

 

Kunne ønske jeg hadde ett sånt teknologisk viduner hjemme som deg...eller skulle jeg det... :unsure:/> ?

 

Just do it - velkommen tilbake med ny giv!!! Du klarer litt til når du er kommet så langt! Godt du holdt vekten :D/>

 

God helg om jeg ikke "ser" dere igjen i helgen. Drikk vin, nyt sommeren og livet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen .... Blanke ark (håper jeg).

 

Velkommen til bake Just do it. Vi har ikke tenkt å gi oss - og det gjelder for deg også :P

Tulla: Hva skal jeg si...? annet enn at jeg kjenner veldig godt følelsen, men håper du fikk drukket massevis av rødvin og kost deg litt i helga. Og lykke til med det som kommer denne uka...

 

Jeg har hatt en dårlig helg. Jeg ER dårlig på helger -men skjønner ikke helt hvor det går galt. Kjenner på kroppen at den i alle fall ikke har blit mindre - heller større. Eller så er det masse vann. Er forberedt på at nåla går oppover i morgen. Kan noen vennligst sparke meg bak???

 

St.hans feiring i dag - trening i morgen. Har bare steppet 1 gang i løpet av helga, men har vært god på mange små styrkerunder. Nei - gi meg litt luft i ballongen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God mandag!

 

Morena, et omhyggelig plassert spark overleveres herved ;) Du vet at du kan, og har gjort en god jobb så langt. Det er bare å bestemme seg! :)

 

Aninemor, du vet virkelig hva det er å ha utfordringer. Tar av meg hatten for deg som har fokus på vekt oppi alt sammen :)

Ellers er mitt teknologiske vidunder nok å få kjøpt i de fleste butikker. Googlet akkurat nå for å sjekke, og ser at både Logik og Bosch har en variant til henholdsvis 400 og 700 kr på Elkjøp.

 

Ellers har jeg tittet nærmere og ser at vekta faktisk gir meg en vurdering av hvor jeg befinner meg. Den sier nå at både vekt og fettprosent er i nedre normalområde for min alder, mens vannmengde og muskelmasse er normale. Den ser med andre ord ut til å synes at jeg bør være fornøyd. B)

 

Særlig tatt i betraktning at ekstrakiloen min var borte igjen i morges. Vekta ser ut til å ha likt rødvin, mørk sjokolade og vafler - det har nemlig vært en del av helgedietten :lol:

 

Spøk til side, jeg hadde normalt med vann i kroppen i morges siden det ikke har vært så varmt de siste dagene, og det er nok en del av svaret. I tillegg løp jeg en mil lørdag (og siden vi var på hytta hvor det er flatt kom jeg for første gang på flere år under en time - yeah! :D) og gikk tur fredag og søndag. Men målebåndet viste faktisk også at jeg hadde gått ned til sammen 4 cm ved GR-målepunktene.

 

Lykke til med uka alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena her kommer ett velmenende spark fra meg også!

 

Så herlig at kroppen liker rødvin, sjokolade osv :D Min kropp likte også den slags forrige helg, men denne helgen har jeg vært flinkere. Veiing i morgen....men tatne rød er på vei...så tror kanskje ikke det er så mye. Time will show!

 

Høres ut som en praktisk teknisk sak du har. Kunen ønske jeg også hadde den !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker og bukker for sparkene. Tror de skal virke på kommende uke!

For denne uka gikk skeis... Vekta viste 59,1. Det er litt opp- men det mest demotiverende er å se 59-taller igjen. Jeg må stålsette meg!

 

Det teiteste av alt, er at jeg VET hvor det svikter. For lite vann, og tidvis for lite grønnsaker -og faktisk noen dager for lite inntak generelt. Det er de helgene som ødelegger for meg - kanskje jeg skal begynne å bare ha hverdager...? (kjedelig).

 

Legger opp til trening i dag, i morgen og torsdag, og prøver meg på en alkoholfri helg (yeh, right!)

 

Jeg hadde mistet 2 cm på GR-målene, da... det er jo alltids noe :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til deg: Spis 1 grønnsak til frukost og lunsj( f.eks 1 stilk stangselleri elelr 1 gulrot) Om jeg gjør dette - kommer jeg opp i riktig grønnsaksmengde :D

 

Tips 2 La ett stort vannglass stå ved siden av deg når du sitter ett sted.

 

Om du registrerer mat, så ser du underveis hva du trenger. Hvilken meny følger du?

 

Men du.... - 2 cm er også tegn på nedgang Stå på!!!!

 

Min måling gikk bedre enn forventet i dag. Ikke storveis nedgang, men minus 0,4 kg og - 7 cm siden forrige uke...kan ikke helt tro den målingen men.... ikke alltid lett på måle rettferdig synes jeg...så kanskje har jeg gått opp neste ukes måling...

 

Ut å gå turen min nå! God dag - stå på!!! 59 kg er jo en bitteliten kropp må du huske :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God kveld! :)

 

Aninemor, gratulerer så mye med 65-tallet! :D Ser vi er ganske like tunge vi to. Og -7 cm på en uke er jo enormt! Skjønner du lurer litt, men du har iallfall åpenbart gått ned! Vekta mi er et morsomt leketøy ja - du kan jo ønske deg en tilsvarende, eller kanskje unne deg en som underveispremie? ;)

 

Morena, lykke til med å knaske grønnsaker og pimpe vann! Tenk at du strever med å få i deg nok mat - det er ikke akkurat mitt problem :rolleyes:

 

Jeg har mistet litt av løpepiffen denne uka, så det har blitt gåturer på meg også. Merker ryggen har det bedre om natten hvis jeg har vært ute og gått på kvelden.

 

Ellers er jeg litt frem og tilbake på når jeg skal si meg fornøyd med vekta og heller flytte inn på Hold vekten-siden (hvor jeg nok bør belage meg på å være en stund). BMI er nå 22 blank, jeg har nådd mitt opprinnelige mål, og mannen ymter frempå om at han synes det er passe nå. Jeg veide rundt 60 kg da vi møttes, og han sier at han synes det var mindre kledelig.

 

Jaja, nok grublerier for i kveld - jeg får tygge videre på det. Uten at det er så lett å sammenlikne - kunne dere tenke dere å fortelle hva deres BMI blir når dere når målet dere har satt dere?

 

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo en mbi på 22 er veldig lite jeg da...min bmi er på 23,6 når jeg er fornøyd. Men det er lett å bli hekta om kioene raser av. D har jo gått ned MASSE allerede - så jeg synes du skal holde vekten-meny nå. Hør på mannen din <3 det er ikke så fint og være moden kvinne og skranglete :lol:

 

Gå turer om det bedre for ryggen din! Høres ut som kroppen din liker det :D

 

God natt herfra...med ett glass rødt i hnden :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen -

Jeg er nok nede i en "down" nå. Og er hverken hekta på å veie mat eller registrere. Men jeg vet jo at det er det som fungerer. Litt kjipt at dette kom nå - mens mannen er på jobb og rett før vi skal ta ferie (kun 1 etterlengtet uke igjen!)

 

Men jeg skal ha klapp på skulderen for at jeg har fått Grete Roede-middag levert på døra denne (og forrige) uke. Da vet jeg i alle fall at middagene jeg spiser er supersunne!

 

Når mannen er hjemme sykler jeg til og fra jobb - ikke lange biten, ca 15-20 min hver vei. Men når han er på jobb får jeg ikke gjort det - og da sniiiiiker det seg på noen gram her og der. Drar med meg ungene på trening igjen i dag. For jeg snikveide meg i morges, og det var heller ikke noe kjekt.

 

Tulla69:Gratulerer så mye - du er i mål! Jeg e nesten litt syk av misunnelse, men unner deg det så veldig. Når jeg (en gang utpå høsten!!!) når målet mitt om 55 kg, så vil BMI-en min være 22,6. Blir det endelige resultatet 56 kg, så vil den være på 23,1. Jeg tror nok du er i nederste sjiktet nå for å se bra ut. Men selvfølgelig - det kommer an på muskelmasse og kropp. Men jeg tror du skal høre på mannen din - og heller konsentrere deg om å holde vekten.

 

Aninemor:Jeg begynner nesten å lure på om jeg går ned så lite fordi jeg IKKE drikker rødvin! Tror jeg må fylle opp vinskapet og starte en bedre trend! Gratulerer med 65- tallet forresten!! Det er jo strålende :) Og så må du ha riktig god tur til sol & varme! Vi har allerede bestilt neste års sommerferie - hotell med treningsstudio, selvfølgelig! :P

 

Pst! I går kjørte jeg i meg en stor nepe til frokost - og knasket gulrøtter til kveldsen. Ble mer enn nok grønnsaker. Takk for spark bak og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Morena, husk vann!!!! Og husk at all bevegelse forbrenner kalorier. Om du hopper strikk med barna, trampoline, løper og leker "har´n" osv....

 

Du kan gjerne ha en "down", men ikke gå opp i den tiden da :( ...la bare være å gå ned :unsure: Så når du er "up" igjen.... kan du fortsette der du slapp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei jenter.

 

Ja, vektmessig er jeg kanskje i mål, men det kommer nok ikke til å ha det store fokuset fremover, selv om jeg har fått beskjed om at det er veldig bra at jeg er slank og i form før kampen som nå kommer.

 

Jeg har dessverre fått brystkreft. Vet ikke så mye utover det ennå, de skal undersøke prøvene nærmere. De regnet i utgangspunktet med at vi snakker om brystbevarende kirurgi og strålebehandling.

 

Prognosene er generelt gode for brystkreft disse dager, og jeg får prøve å tenke positivt og ta en dag av gangen. Noe av det verste er vel allerede til dels overstått, nemlig å fortelle nærmeste familie hva som har skjedd.

 

Ønsker dere lykke til videre med vektprosjektet og alle andre prosjekter dere måtte ha, og en riktig god sommer. Ikke glem å sette pris på dere selv og de rundt dere!

 

Stor klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Tulla, det var triste nyheter :( Skjønner godt at Grete R ikke er i hovedfokus for deg fremover. Kan nok ikke forestille meg hvordan du har det :( :( Men veldig fint at prognosene er gode :) Du er ung og sprek og klar til å møte kampen (?).

 

Ønsker deg masse, masse lykke til med behandling osv. Veldig hyggelig om du legger igjen noen ord til oss her når du har lyst/tid/overskudd :)

 

Og god Sommer, du kommer sikkert til å nyte alt det du klarer og dine kjære rundt deg <3

 

 

STOOOOR klem fra Aninemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Uff Tulla, det var triste nyheter :(/> Skjønner godt at Grete R ikke er i hovedfokus for deg fremover. Kan nok ikke forestille meg hvordan du har det :(/> :(/> Men veldig fint at prognosene er gode :)/> Du er ung og sprek og klar til å møte kampen (?).

 

Ønsker deg masse, masse lykke til med behandling osv. Veldig hyggelig om du legger igjen noen ord til oss her når du har lyst/tid/overskudd :)/>

 

Og god Sommer, du kommer sikkert til å nyte alt det du klarer og dine kjære rundt deg <3

 

 

STOOOOR klem fra Aninemor

Tusen takk Aninemor. Stor klem tilbake :)

 

Ja, jeg er klar til å møte kampen, og satser på at dette skal gå bra. Ingen grunn til å tro noe annet foreløpig. De var veldig fornøyde på sykehuset med at jeg var slank og relativt veltrent.

 

På den ironiske siden hoppet min vekt forresten ned til 64 kg i går morges og var stuck der i dag også. Nå som jeg tenker at jeg skal følge rådet deres og fokusere på å holde vekta - tror ikke det er gunstig å bli for tynn når en kjemper mot kreft. Men jeg tror det er fordi det er litt kjøligere i lufta - jeg samler jo vann i kroppen når det er varmt. Vi spiste nå biff med rødvin torsdag kveld og det ble litt av hvert usunt på meg i går også, så dietten var det neppe. (Jeg har ikke gått i kjelleren og sluttet å spise altså!)

 

Jeg dro ellers på handletur med eldstejenta i går, fikk kjøpt klær til henne (litt til meg også) samtidig som vi koste oss med kanelbolle, kaffe latte (frappe til henne) og frozen yoghurt på kafe. Skal være fornuftig og i det store og hele spise sunt, men akkurat nå tenker jeg det viktigste er å ta seg av barna og kose seg litt selv også.

 

Var og løp milen min i formiddag - jeg får holde formen så lenge jeg kan, operasjon og strålebehandling kommer nok til å koste. For første gang hadde jeg forresten laget en spilleliste med anbefalt takt, og dermed ble treningseffekten så høy at jeg var litt sjokkert - hadde gjennomsnittspuls på nærmere 170 enda jeg løp en hel mil :blink: Fikk brukt litt krefter iallfall!

 

Morena, lykke til med å komme opp av grøfta. Tror nok du tåler et glass rødvin eller to innimellom også, det er viktig å få opp humøret litt. Kos deg med barna, og som Aninemor sier er det mye trim i det ;)

 

Riktig god sommer begge to og alle andre som stikker innom! Jeg holder nok kontakten innimellom, må jo se hva dere finner på vet dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla: Hva skal jeg si? Sender en virtuell blomst og klem. Jeg vet en del om det du har i vente nå - og jeg synes du gjør helt rett i å bare nyte dagene nå. Og du har helt rett i at det er en stor fordel å være i bra form når du skal gjennom det du nå skal. Jeg sender deg masse styrke og pågangsmot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en passe bra helg - og snikveiingen i morges viste at jeg er på rett vei igjen. Når mannen kommer hjem i morgen kveld, tror jeg at jeg står klar i løpetøyet :rolleyes: Kjenner jeg trenger e skikkelig økt nå. Jeg merker veldig godt at kondisjonen min har blitt MYE bedre etter at jeg begynte å jogge. Husker mitt første besøk på tredemøllen - da trengte jeg en liiiiten pause etter 6 min. Nå kan jeg holde på en time B)

Knasker gulrøtter, nepe og brokkoli for harde livet. Drikker vann så det nesten tyter ut ørene på meg. Jeg kan jo ikke gi meg nå - det hadde jo bare vært for dumt!

 

Har da startet på min siste arbeidsuke før det endelig er ferie. Den er veldig etterlengtet i år.

 

Ønsker dere den beste uken dere kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Tulla: Hva skal jeg si? Sender en virtuell blomst og klem. Jeg vet en del om det du har i vente nå - og jeg synes du gjør helt rett i å bare nyte dagene nå. Og du har helt rett i at det er en stor fordel å være i bra form når du skal gjennom det du nå skal. Jeg sender deg masse styrke og pågangsmot!!

Tusen takk :)

 

Ja, det er vel best å ta en dag av gangen. Ser ut til at jeg må regne med cellegift også, så det blir nok en skikkelig sjau, men de tror jo dette skal gå bra da. Det høres ut som om du kjenner noen nært eller selv har vært i gjennom noe liknende? Ja, du behøver ikke kommentere det altså.

 

Jeg får trekke i løpetøyet ved enhver anledning, kjente det gjorde skikkkelig godt med løpeturen lørdag. Ellers fikk jeg tilbakemelding fra kirurgen på at vekten min var bortimot ideell for det jeg skulle gjennom - ikke for tykk og ikke for tynn - så jeg får forsøke å holde den.

 

Ellers godt å se at pågangsmotet ditt er tilbake! Det er klart du skal få til dette! :D

 

Ser deg forresten for meg i morgen kveld, på vei ut av døra i løpetøy mens du leverer et hastig velkommen-hjem-kyss til den hjemkomne mann :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla: Jeg har ikke selv vært gjennom dette. Men har flere både i aller nærmeste familie og omgangskrets som har fått samme diagnose. Det har heldigvis gått bra med alle sammen. Men veien fram har vært krevende og utfordrende, naturlig nok.

 

Urk.... Jeg synes jeg har lagt ned et bra stykke arbeid denne uka. Men vekta i morges viste 59,1. Skjønner ikke hva som skal til for å riste bort det 59-tallet. Ikke rart men blir litt nedtrykt når vekta står på stedet hvil....

Da mannen kom inn dørene i går stod jeg klar i treningstøyet :P Slo to fluer i en smekk, og så fotball-VM mens jeg løp på tredemøllen i 50 min. Så litt styrke etterpå. I dag syklet jeg til jobb, og har allerede drukket nesten en liter vann + knasket gulrøtter. Og klokka er bare 08.15

 

Nå blir det jobb - trening - pakking de 3 neste dagene, før vi pakker opp bilen og suser oppover Vestlandet. Jeg gleder meg sånn til ferie nå at jeg nesten ikke greier å vente! Innbiller meg det blir tidenes sommer i Norge (sånn værmessig, i alle fall B) )

 

Ha en bra dag, Tulla - og ev. dere andre om dere svinger innom fra ferieparadisene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Uff da morena, hadde unnet deg et jafs nedover nå! Tror du du spiser nok? Ellers er du jo skikkelig i siget. Trening, vann og grønnsaker har jeg veldig god tro på :D

 

Du skriver du har flere i nærmeste bekjentskapskrets som har hatt brystkreft, og siden jeg har informert på jobben har jeg også hørt om mange der. Det ser ut til at jeg har fått noe bortimot folkesykdom nr. 1 for tiden. Fordelen er jo at helsevesenet begynner å kunne veldig mye om sykdommen. Det kan ikke jeg, jeg tar litt informasjon om gangen og venter for det meste med å spørre grundig til de har undersøkt nærmere og vet nøyaktig hvilken behandling jeg skal ha. Jeg har dessuten holdt meg helt unna å søke på internett. Bedre å fokusere på å ha det bra, trene og prøve å gjøre gode valg i hverdagen.

 

Jeg har ellers ironisk nok begynt å lure på om jeg kan komme til å få en uventet utfordring nå - å holde vekten oppe. Hvis jeg nå blir sykmeldt med mye tid (og sterk oppmuntring fra sykehuset) til å trene, må jeg spise godt for å holde vekten, og så langt har diagnosen virket mer som en boost for forbrenningen (spenner meg kanskje?) enn appetitten, på tross av mange utskeielser i helgen :blink: Og legen sa at vekten min var helt fin, men at jeg burde holde den, for jeg bør ha litt å gå på før behandlingene.

 

Men sannsynligvis roer det seg når jeg blir mer vant til dette. Og hvis det virkelig kniper får jeg kaste meg over potetgull og nøtter... ;)

 

Ellers har jeg begynt å unne meg pauser jeg vanligvis ikke ville tatt, så i morges da jeg følte meg nedfor (det hjelper ikke med PMS oppi alt sammen) snørte jeg på meg joggeskoene og løp en mil med høy intensitet i stedet for å dra på jobb. Det ble lunsjtid før jeg var på plass foran jobb-PCen, siden jeg somlet ganske kraftig før og etter, men da følte jeg meg til gjengjeld MYE bedre. Løping er litt terapi for meg!

 

Masse lykke til med innspurten mot ferie. Det blir deilig å få fri, og det er klart vi har bestilt godt vær! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Hei jenter.

 

Ja, vektmessig er jeg kanskje i mål, men det kommer nok ikke til å ha det store fokuset fremover, selv om jeg har fått beskjed om at det er veldig bra at jeg er slank og i form før kampen som nå kommer.

 

Jeg har dessverre fått brystkreft. Vet ikke så mye utover det ennå, de skal undersøke prøvene nærmere. De regnet i utgangspunktet med at vi snakker om brystbevarende kirurgi og strålebehandling.

 

Prognosene er generelt gode for brystkreft disse dager, og jeg får prøve å tenke positivt og ta en dag av gangen. Noe av det verste er vel allerede til dels overstått, nemlig å fortelle nærmeste familie hva som har skjedd.

 

Ønsker dere lykke til videre med vektprosjektet og alle andre prosjekter dere måtte ha, og en riktig god sommer. Ikke glem å sette pris på dere selv og de rundt dere!

 

Stor klem fra Tulla :)/>

 

 

Tulla69 jeg er innom her for å vise deg medfølelse, dette har du ikke fortjent. Heldigvis som du også påpeker er prognosene gode for brystkreft. Slik jeg har blitt kjent med deg gjennom en annen tråd her på forumet er du ei dame med stå på vilje og mye styrke. Bruk dette i det du nå skal igjennom, som jeg pleier å si til deg: Jeg heier på DEG. (Jeg har og flere i min familie/vennekrets som har vært igjennom dette og ALLE har det gått bra med) Masse lykke til, stor klem fra Bronzee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Tulla69 jeg er innom her for å vise deg medfølelse, dette har du ikke fortjent. Heldigvis som du også påpeker er prognosene gode for brystkreft. Slik jeg har blitt kjent med deg gjennom en annen tråd her på forumet er du ei dame med stå på vilje og mye styrke. Bruk dette i det du nå skal igjennom, som jeg pleier å si til deg: Jeg heier på DEG. (Jeg har og flere i min familie/vennekrets som har vært igjennom dette og ALLE har det gått bra med) Masse lykke til, stor klem fra Bronzee

Tusen takk og stor klem tilbake bronzee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...