Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det, Tulla69! Jobbintervjuet gikk fint. Følte jeg fikk presentert meg bra og at vi fikk en god kjemi, men man vet jo aldri. Har brent meg på det før; å synes at jobbintervjuer har gått SÅÅÅÅ bra og at jobben så å si er min idet jeg går ut av døra, men likevel ikke hører noe mer. :unsure:/

 

Ja, ja. Veiedag i dag, altså. Og vekta mi viste 62,1 kg. Ned 400 gram fra forrige uke. Hvilket er helt ok. Men dette var uke 2, så totalt sett, på 2 uker, er det jo ikke all verdens. I alle fall ikke hvis jeg skal komme i mål, som er under 60 kg, før ferien knaller til. Og det er jo bare 4 uker til i dag! :D:lol::o

 

Hva pokker rekker man på 4 uker, når man er i en fase hvor grammene klamrer seg desperat fast til kroppen?

 

Har vært flink med trim, jogget 1 gang og skal jogge igjen i kveld, og forhåpentligvis søndag også. Pluss tatt rockering og styrke dagene i mellom. Men det er denne maten... Eller rettere sagt, stress-godteriet.

 

Og for lite søvn. Der har jeg også bomma denne uka. Fått 5-6 timer hver natt, hvilket er akkurat litt for lite, jevnt over. Burde hatt minimum 7. Og det merket jeg resultatet av i morges, med dundrende hodepine. Av for lite søvn og hvile, rett og slett. Så det må jeg komme ajour på i helga igjen.

 

Så, ja, her er altså min heller beskjedne oppsummering så langt:

 

Start: 62,5 kg.

1. uke: 62,5 kg

2. uke: 62,1 kg

 

Har ingen videre slagplan de neste ukene, om så-og-så mange gram ned pr. uke. Vet at kroppen tar ting i rykk og napp, når den først begynner å bevege seg nedover. Noen uker tar den lite eller ingenting, andre uker 1-2 kilo.

 

Får bare håpe den vil det denne gangen også, da! B)

 

God helg, folkens!

 

 

P.S. Hvordan gikk veiedagen din, Strammere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Bijou, ikke helt gæærn´t - nedgang på 0,6 kg.

 

Status på uke 2:

Start: 68

1. uke 67,8

2. uke 67,2

 

Men, jeg er fornøyd. Har trent mye. Vært fokusert og gladere enn vanlig. Litt tungt i kveld, er godtesyk….. :P Har spist en bar med 126 kcal. Smakte ikke godis i det hele tatt!

 

Vel, da er det helg. Har meldt meg på time kl. 10 i morgen. Håper jeg holder denne avtalen med meg selv.

 

Keep up the good work! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med nedgang, Strammere! Og 6,5 cm inn er jo kjempebra! Hvordan gikk det med trening lørdag? Og helgen generelt?

 

Jeg burde nok også måle, det er kjempelenge siden sist, og kunne nok bli en vekker - jeg vet jeg har tapt muskelmasse i sykdomsperioden min.

 

Bijou, tvi tvi for at det blir ny jobb! Og håper du har fått sove i helgen! Søvn er alfa og omega - sier hun som virkelig ikke er god på å få det til :(

 

Jeg veier meg mandager (når jeg husker det), og i dag tippet vekta såvidt under 66 igjen. Det er nok bare naturlig variasjon, jeg har ikke vært så flink at jeg tror det er ekte nedgang denne uka. Men jeg var da i farta i går, iallfall. Joggetur på en mil, og jammen klippet jeg ikke plen en hel time etterpå! Da var jeg stolt av meg selv.

 

Bakte jordbær- og rabarbra smuldrepai på kvelden, og dykket litt i dypeste laget i den, men det er altså bare kjempegodt, og den er ikke så gal rent kalorimessig - oppskriften kunne nok ha funnet veien inn på GR sine sider, selv om det ikke er der jeg har den fra. Men vaniljeisen var slett ikke noe lettprodukt, og så var det mengdene da :rolleyes:

 

Hvordan har det gått med dere i helgen? Og kommer det noen ekstra utfordringer denne uka? Min uke ser ikke så gal ut, men jeg skal ha min faste treukers sprøyte onsdag og får antakelig litt muskelvondt noen dager etter den. Ondt skal ondt fordrive, er det ikke så det heter?

 

Men sommervarmen er iallfall endelig over oss! :D

 

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammere: Grattis med både nedgang og mindre centimeter! :) Bra jobba!

 

Vet du hva, de barene med hundreognoe kalorier, de styrer jeg langt unna. Som du sier, de smaker jo ikke godt i det hele tatt. Og selv synes jeg det da er bedre med the real thing. Finnes flere små sjokolader, ordentlige sjokolader, med omtrent like mange kalorier. Selv har jeg litt dilla på de små-sjokoladene til Freia på 35 gram. Og særlig den nyeste med LU-kjeks. Himmel og hav...! Den er god! :rolleyes: Og "kun" 180 kcal. Det kan man unne seg iblant. I stedet for å frustrere kroppen med de barene som ikke har ordentlig sjokolade en gang.

 

Her gikk helga etter planen. Jogging fredag og søndag og MASSE søvn.

 

Heldigvis har jeg en snill mann som lot meg få sove lenge både lørdag og søndag. (Vanligvis pleier vi å dele på det.) Han tok 4-åringen, som våkner 06 okke som, begge dagene. Hadde visst et enormt udekket behov, for lørdag våknet jeg ikke før kl 12.50! :blink: Kan ikke huske sist jeg sov så lenge. Men jeg hadde vel behov for det da.

 

Ble som vanlig litt vin og sjokolade lørdag. Men ingen store utskeielser. Og resultatet etter helga viste jommen meg 200 gram ned. Det kan vi like! Så starter uka på 61,9 kg. Yeah!

 

Hadde tenkt å si: kan ikke huske sist jeg var på 61-tallet!

Men etter en kjapp kikk i almanakken min, hvor jeg noterer vekt, var visst ikke det så lenge siden. Var på 61 i mai, rett før jeg startet denne tråden. Var helt nede i 61,1 til og med. Det er rart, hvor fort man glemmer... Man tror man har vært stuck på et tall i evigheter, bare fordi det føles sånn, her og nå.

 

Men det var det å ikke sprette tilbake, men heller komme seg videre nedover, da! B)

 

Ha en super uke!

 

Her står det ingenting spesielt på agendaen denne uka, annet enn ny omgang med stressende dager på jobb, mer jogging - og så fri fredag! Sistnevnte er ukas gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Så fint at vi henger i strikken. Det høres ut som vi er ganske flinke alle 3. Vi har alle våre utfordringer, men du verden så fint driv det er over oss nå. Tross alt!

 

Tulla, den smuldrepaien... Er den vanskelig å lage? Hvordan gjør du det. Gidder du å skrive ned en liten oppskrift når du har tid. Jeg har aldri laget noe av rabarbra, men naboen har mye og det er jo virkelig friskt og godt. Ikke no stress altså!

 

Ja, Bijou, søvn er vidundermedisin for så mangt. Godt å høre at du fikk mange gode timer av det i helgen. Snill mann som tar sin del av hverdagsoppgavene. Tommel opp!

 

Jeg er så immari fornøyd om dagen. Trener som aldri før. Det er så godt å kjenne at man får det til. Midt under trening kan det plutselig dukke opp et streif av lykkefølelse. Det er bare så frigjørende!

 

har fått til et bra mønster på mat også. Ser på klokka. Planlegger.

Spiser mye havrebrød med magert pålegg. Epler er blitt mitt mellommåltid. De gule er så gode om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei begge to! Bijou, jeg er enig i at hvis man først skal unne seg noe, skal det være skikkelig godt. Så får det heller bli relativt sjelden og i moderate mengder.

 

Apropos virkelig godt (synes jeg, da): Strammere, jeg kan godt dele oppskriften, og den er kjempeenkel å lage:

 

Fruit Cobbler (amerikansk variant av crumble pie):

Fruktkompott: Ca 800 g frukt og bær (jeg brukte halvt om halvt rabarbra og jordbær, det er min favoritt. Brukte en frossen pose med jordbær, veldig enkelt), 5-6 ss sukker, en god klunk balsamicoeddik.

 

Lokk: 5 toppede ss smør (kaldt), 180 g hvetemel, 60 g sukker, en klype salt, 1 tsk bakepulver, 1 dl melk, litt sukker til å strø på toppen

 

Sett stekeovnen på 190 grader. Ha frukten og bærene i en kjele sammen med sukker og balsamicoeddik, sett kjelen over varmen og la det varmes forsiktig opp til bærene begynner å safte seg. Hell blandingen i en ildfast form.

Mens frukten småkoker lager du lokket. Smuldre det kalde smøret og melet til det blir som fine brødsmuler. Tilsett sukker, salt og bakepulver, rør godt, og tilsett melken, slik at du får en tykk røre. Ha røren på toppen av den varme frukten. Det behøver ikke være et jevnt lokk, røren kan gjerne fordeles klattvis slik at frukten pipler opp gjennom lokket. Dryss litt sukker på toppen og stek i varm ovn i ca 30 minutter til lokket er gyllenbrunt (steketiden varierer noe med størrelsen på formen). Server paien med vaniljeis.

 

Gi gjerne tilbakemelding hvis dere prøver paien! Jeg synes iallfall den er supergod, og som dere ser er det mye frukt i forhold til mengden av sukker, mel og smør siden deigen bare ligger på toppen. Passer meg veldig bra siden jeg synes frukten er best :D

 

Nå er det på tide å komme i seng. Har trent styrke i kveld, og bør nok løpe intervaller i morgen kveld. Så, da var det sagt, så får vi se om jeg gjennomfører! ;)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, her går vel også uka som planlagt.

 

Fikk ikke jogget mandag eller tirsdag, fordi mannen min jobbet sent, men skal etter planen jogge i kveld. Men har tatt rockering og styrke de andre dagene, da.

 

Maten går greit og har til og med klart å holde meg unna en del av godteriet på jobb. Så vekta ser ut til å gå i riktig retning. (Men tør ikke juble over noe før offisiell veiedag fredag... ;) )

 

Den smuldrepaien hørtes god ut! :rolleyes:

 

Ses igjen på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift Tulla - skal prøve den litt senere i sommer. Skal "kaste er terning" etterpå, slik at du får høre hvor god jeg synes den er. :P

 

Veiedag i dag.

Stillstand på centimeter, men nedgang på 0,5 kg. Det er igrunn ganske ok, men det er jammen ingen lettvinn kamp dette herre her! Jeg har virkelig vært så flink som bare det. Trent masse og spist utelukkende magert. Det er jammen en langsom og seig materie å få av seg litt spekk... Har latt være å spise en helg haug av ting jeg ellers ville hatt i meg, men til tross for det, er det ikke sånn at man raser ned i vekt. Vel,det er muligens sånn mitt stoffskifte og kropp liker det: litt real seigpining. :blink:

Så var det denne vinen da... Sukk! Men, det får heller ta litt tid da.

 

Jeg fortsetter videre. Føler meg faktisk litt strammere. Deilig.

 

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammere: "...litt real seigpining", ja. Ha ha! Sånn føler jeg ofte at min kropp tenker også. Og grattis med nedgang!

 

Akkurat denne uka har vært et unntak, for min del. Ante meg at den kom til å gå lett, for det gjør det alltid uka rett etter mensen. Da renner grammene av, og det er bare å surfe på bølgen så lenge den varer. Og det varer som regel kun den ene uka i måneden... De andre 3 ukene i måneden er tøffe som fy.

 

Så denne uka kan jeg altså skilte med hele 1,2 kg ned! Juhuu! :) Skynder meg å notere det i boka mi før de ramler på igjen. Ha ha! Neida! (Joda...)

 

Så oppsummering:

Start: 62,5 kg.

1. uke: 62,5 kg

2. uke: 62,1 kg

3. uke: 60,9 kg

 

Men altså, det var ikke helt gratis. Har vært flink med maten og jogget 1 gang hittil denne uka. Pluss tatt rockering og styrke. (Og så begynner vel resultatet av de siste 2-3 skjerpings-ukene å vise seg også.) Og under over alle under: det har vært mindre stress på jobb, for en gangs skyld! Kryss i taket. Så fin kombo med heldige omstendigheter denne uka, bortsett fra at jeg burde hatt litt mer søvn.

 

Enda 3 uker igjen til ferie-avreise. Så lenge jeg ikke spretter opp igjen burde jeg klare å karre meg ned under 60. Synes jeg.

 

Her har helga startet alt, med fridag idag. Deilig! :) Både mann og barn er bortreist hele helga, så her er det max hvile og kos som står på timeplanen. Hadde planer om å sove leeeeeenge idag, men våknet med et pling kl 06 likevel og klarte ikke å sovne igjen fordi jeg var så gira på fridag og det nydelige sommerværet vi har nå. Jaja.

 

Skal til frisøren senere idag og blir nok en shoppingtur til byen også iløpet av helga, nå som både lønn og feriepenger er på konto. Jippi! Trenger sårt noe nytt sommertøy, både til meg selv og poden.

 

Ellers har jeg jo jogging på tapeten denne helga også. Ihvertfall 1, helst 2 turer.

 

Ha en strålende helg, folkens! Og nyt fineværet så lenge det varer, de/vi av oss som har det.

 

Nå er det ut igjen i hagen, med en kaffekopp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med nedgang, Bijou og Strammere! :D

 

Strammere, en halvkilo i uka synes jeg faktisk er veldig bra. Det er ikke så lett å ta av mye når vi er såpass slanke som vi tross alt er, og så er det jo variabelt hvor mye vann vi har i kroppen, så noen ganger står det nesten stille, noen ganger raser det av litt - vi må nok se litt mer langsiktig på det.

 

Bijou, alenehelg hørtes herlig ut. Alle småbarnsforeldre vet hvilken luksus det er å kunne styre tiden sin helt selv innimellom. Håper du har nytt helgen skikkelig! :)

 

Her i huset er det stillstand på vekta, og jeg vet hvorfor. Mange sier det er umulig å gå ned i vekt med pillene jeg går på, men jeg tror ikke det, og kan ikke skylde på dem. For meg handler det om hvor mye jeg spiser, og akkurat nå spiser jeg for å holde vekten, ikke gå ned. Motivasjonen er helt enkelt ikke god nok til å styre unna is og kaker med litt for jevne mellomrom, eller til å begrense porsjonsstørrelser på øvrige måltider. Jeg bør også ta meg sammen og knaske mer frukt og grønnsaker. Det er noe jeg har vært god på tidligere, men nå skorter det, særlig på grønnsakene som jo er viktigst.

 

Det var dagens skriftetale. På den positive siden har jeg begynt å trene styrke, jeg har trent tre ganger den siste uka og merket faktisk ørlite bedring i formiddag allerede. Det var litt oppmuntrende! Intervalløping ble det ikke noe av den 10., men i går fikk jeg endelig gjort det - tidligere har jeg måttet ta hensyn til noen fæle gnagsår jeg fikk da jeg gikk tur i sandaler som plutselig ikke så ut til å funke på foten min lenger :(

 

Gnagsårene er der ennå, men nå prøver jeg å variere litt - lufte foten hjemme, men dog også kunne bevege seg ute med sko/sandaler og plaster. Så håper jeg at de gradvis forsvinner likevel. Sandalene har jeg parkert! <_<

 

Ellers har jeg funnet på noe nytt som oppvarming til styrkeøvelsene mine - rockering oppå BOSU-ball! Jeg har tatt fem minutter hver vei på den måten før de siste par styrkeøktene. Det er ikke akkurat enkelt, men morsomt, og det går faktisk bedre og bedre. Jeg klarer innimellom å holde det gående i et minutt eller to uten å måtte ned av ballen eller miste ringen.

 

Vel, nå kaller pliktene snart. Det veldig behagelig å kunne somle litt alene på formiddagen, jeg er spent på hvordan det går når jeg skal prøve meg vanlig tilbake på jobb etter sommerferien. Forhåpentligvis har jeg bygget opp nok styrke og form til å tåle det - og til å få hodet gradvis mer på plass!

 

Ønsker dere en riktig god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Her gikk helga sånn ikke så veldig disiplinert, når det gjaldt verken mat eller trening. Men koste meg storveis, helt alene! :D Så veldig alene var jeg vel heller ikke, for fredag var jeg ute med venner og lørdag var jeg ute og spiste lunsj med min mor. Jogging gikk helt ut, kalorier helt inn! ;)

 

Og det merktes jo på vekta mandag morgen. Opp 600 gram, til 61,5 kg. Ja, ja. Ikke overraskende i det hele tatt. Og helt greit.

 

Men så klarte jeg det kunststykket å formelig fråtse i middagen hjemme i går og legge på meg ytterligere 700 gram. Bare fra i går til i dag! Erre' mulig, liksom... :blink:

 

Fikk jogget i går, da. Uten at det hjalp nevneverdig på vekta. Men får bare fortsette disiplinen og lukke øynene var tallene på vekta noen dager.

 

Målet til fredag... Tja. Hva skal man si/håpe/tro? Passe utopisk å håpe på stabilt, i alle fall, hvilket jo betyr 60,9 kg. Men noe med 61 får være greit, for denne uka.

 

Pjuuuuh! <_<

 

Samtidig sitter jeg og biter negler vedr. den siste jobben jeg søkte på. Der hadde de siste kandidat inne til intervju forrige torsdag, skulle kanskje begynne å bestemme seg fredag, men hørte ingenting, men så fikk jeg vite at de ringte ene referansen min i går/mandag, hvor de sa jeg var en av toppkandidatene og trodde jeg da kanskje fikk høre noe i dag, men nada. Knusk stille. Aaaaaargh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Bijou, har du hørt noe om jobben ennå? Det er virkelig spennende, skjønner godt at du biter negler!

 

Så fint at helgen var hyggelig. Når det gjelder å falle for fristelser i matveien er jeg nok ikke superflink, jeg heller. Motivasjonen er ikke tilstrekkelig til noe annet enn å prøve å holde vekten om dagen. Så skulle jeg gjerne sett at noen kilo tryllet seg bort selv, men det var det med å gjøre en innsats da... Uff!

 

Jeg har nå trent litt, da. Trente en time styrke hjemme mandag og tirsdag, og løp intervaller igjen i går. Og da gikk det litt bedre enn på søndag. Det gjorde godt for motivasjonen, som var laber - jeg liker mye bedre langløping! Men intervaller er jo gull for å forbedre formen, sier de. Og jeg klarte å gjennomføre 4x4 minutter, som fysioterapeuten kaller "gullstandarden". Pluss et drag på en km i slak nedoverbakke på vei hjem etter siste intervall!

 

Det må vel bli styrke igjen i kveld, tror jeg. Bare å stå på... Jeg merker at humøret og formen er mye bedre de dagene jeg får trent. Blir forferdelig slakk og nesten nedfor av å være for passiv. Den forskjellen merker jeg mye mer nå enn tidligere.

 

Jaja. Lykke til på vekta begge to, og ha en riktig god helg! Og tvi tvi igjen for jobben du ønsker deg, Bijou! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene, Tulla69! :) Og holde vekten er i alle fall bedre enn å gå opp...

 

Her har uka gått litt dit høna sparker. Gikk altså ned 1,2 kg forrige uke og opp igjen 1,1 kg denne uka. Veide inn på 62,0 kg. <_< Pfffffttt!

 

Maten har gått skeis, og det har blitt mindre trening. Og har brukt en helsikes masse energi på denne jobbavklaringen, da. Djeeeeez! Snakk om thriller. Vel, ringte for å høre hvordan det gikk, tidligere i uka, og fikk vite at jeg var innstilt som førstekandidat. Men det måtte i innstillingsrådet først, som jeg forstod de skulle ha i går (torsdag). Og så lovte hun lederen å ringe meg igjen i dag, fredag. Men ingen telefon...! Så jæskla nervepirrende. Og nå må jeg vel da vente helt til mandag igjen, for å høre hvordan det gikk i det innstillingsrådet. (Gikk det ikke i min favør likevel...?) Blæh!

 

Imens har jeg jo selvsagt stress-knasket på alt som er å knaske på. Søtt og salt. Så ikke rart vekta lever sitt eget liv. Dårlig med søvn har det blitt denne uka også. Dårlig kombo.

 

Men ja, nå er det helg. Får bare prøve å koble ut jobb og mulig-ny-jobb så godt som råd er. Hvis det går an.

 

Fikk som sagt jogget tirsdag, eller når det var. Og må få til 1 tur til denne helga. Samt ta igjen søvn! Gull verdt, altså.

 

God helg, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Vel, i to ukers-perspektiv har du nå holdt vekta du også, Bijou ;)

 

Vet du, jeg tar sjansen på å gratulere deg med ny jobb, jeg! :D

 

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle komme noe i veien nå. Det har nok bare vært travelt fredag. Frustrerende, men forhåpentligvis kortvarig! Når det er sagt, skjønner jeg godt at du er stressa, siden dette er så viktig for deg.

 

Har det blitt løpetur? Jeg gjorde styrke i går og løp mila mi i formiddag. Det var varmt! Svetten silte av meg, og jeg er egentlig ikke noen storsvetter til vanlig. Var litt engstelig for at jeg skulle bli overopphetet, men hadde med drikke og det virker som det har gått bra.

 

Skulle gjerne hatt de tre kiloene mindre, men da må jeg faktisk spise mer fornuftig. Så enkelt - og så vanskelig - er det! Sier hun som allerede har unnet seg en kroneis etter løpeturen... :rolleyes:

 

Ha en hyggelig søndag, så håper jeg at du kommer med endelig bekreftelse på ny jobb i morgen!

 

Strammere, hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Har vært litt sur de siste dagene - på vekta. På veiedagen, fredag, var resultatet elendig. Oppgang. Den totale nedgangen på 4 uker er 1kg. (-7cm). Mister litt motet. Men, jeg har jo trent vanvittig mye, så konsistensen på kroppen er nok litt bedre… Føler meg strammere, selv om resultatene lar vente på seg….

 

Så spennende med jobben du har søkt på, Bijou. Håper du får den. Det virker som du trenger å komme deg bort fra jobben du har i dag - mye stress. Vel, deg krysser fingre og tær for deg! ;)

 

Tulla - skal si du er aktiv med jogging. Tomler opp fra meg! Ikke ta Kronesis etter hver trening, da du!! Med alt hva du har vært gjemmom, må jeg virkelig bare si at jeg er inponert. Du er altageligvis en sterk dame - rent psykisk også, - og en jævel på å jogge... :D

 

Jeg har vært på trening både i går og i dag. Nå skal vi ta en runde på golfbanen. Min første runde i år. Blir spennende. Er ganske dårlig på golf, men blir med for avvekslingens skyld.

 

Planlegger hjemmelaget pizza som middag i dag. God søndag videre! Snakkes! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

- 7 cm er bra, Strammere! Men jeg kjenner igjen at det er vanskelig å spise lite om dagen. For ikke å snakke om å unngå usunne ting... Eller er det så at du føler du er flinkere enn vekta skulle tilsi? Spar du nok? Husk også at muskler veier mer enn fett! :)

 

Tusen takk for rosende ord. Her i gården er det -300 g denne uka, men veldig lite vann i kroppen i følge vekta, så ingen reell nedgang. Kanskje heller litt opp :blink:

 

Motivasjonen strekker ikke til annet enn stillstand på vekta om dagen. Håper det kommer seg hvis jeg får søvnen på plass!

 

Bijou, håper du får gode nyheter i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her er jeg, like vis som på fredag, når det gjelder jobbavklaring. Men hun lederen holdt forsåvidt ord og orienterte meg til slutt, på fredag. Med en mail, langt utpå ettermiddagen. Saken hadde ikke vært i innstillingsrådet den uka likevel (antakelig noe som skar seg), men skulle opp "over helgen" istedet. Og hun skulle ringe meg så snart avgjørelsen var tatt. Men "over helgen" var tydeligvis ikke idag, mandag, for jeg hørte ingenting idag heller.

 

Ja, nei, den som venter på noe godt... osv.? :unsure: Får bare håpe det faktisk går godt, da. Og ja, det betyr mye for meg å få noe nytt, da den nåværende jobben ikke er bra for meg.

 

Men nå er det jo uansett snart ferie, så jeg holder ut litt til.

 

Vekta, ja. Tjohoo... Nå er jeg tilbake på 62,5 kg, etter helgas utskeielser. (Og jommen er jeg ikke igang med neste runde PMS-uke også, og oppblåst som fy. Fillern, som disse ukene går.) Samme vekt som da jeg startet tråden for 4 uker siden, altså. Ha ha! Tragikomisk.

 

Men jeg "feiret" likesågodt med å dra til byen etter jobb idag og kjøpe meg noe mer sommerklær. Drit og dra, liksom. Klær må man ha uansett hvor mye kroppen veier. Jeg kjøpte til og med en sommerkjole i en fasong jeg aldri har prøvd før, sånn lang, ettersittende tubekjole. Var litt spent på hvordan det satt på min kropp - og det var faktisk ikke så verst, selv med PMS-mage, så jeg slo til. Fant ut at det bare var å dra den litt opp så det ble litt mer folder akkurat over magen, å gjemme den bort i. Genialt! ;) ;)

 

Jogging har det blitt dårlig med, desverre. Men skal straks igang med styrke og rockering nå, så over og ut herifra nå. Oppdaterer igjen når jeg har noe mer nytt å komme med! Og takk for at dere heier på meg og mulig-ny-jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! Helt skutt her...

 

Har hatt en utrolig stressende uke (med jobb) i tillegg til neglespisende venting på siste nytt fra mulig-ny-jobb. Masse trøstespising også, PMS-mage og null trening. <_<

 

Men jeg fikk jobben! :D :D :D

 

De ringte meg sent i går ettermiddag (torsdag) og tilbød meg den. Har ikke rukket å få avtalen i posten enda, men det er jo temmelig bankers. Og så fort jeg får den leverer jeg inn oppsigelsen i min nåværende jobb. Pjuuuuuuuh! Ut og vekk, og takk og adjøss!

 

SÅ letta nå! Omsider har skuldrene begynt å senke seg. Det er redning i sikte! Hurra! :) En bekymring mindre i livet mitt.

 

Så nå får jeg begynne det møysommelige arbeidet med å plukke sammen helsa mi og få kroppen på plass, både fysisk og psykisk.

 

62,8 viste vekta i dag morges. Ikke overraskende i det hele tatt. Men her kan jeg jo ikke akkurat bli. 1 uke igjen til ferie også, så det målet mitt om under 60 kg er gått fløyten. Men skal prøve å skjerpe meg denne siste uka og prøve å komme meg ned på 61-tallet til neste fredag. Det burde ikke være helt umulig nå som jeg kjenner at ting begynner å falle til ro i kroppen. Og jogge må jeg bare.

 

Og stoppe litt opp, kjenne etter og tenke at: jaggu, å få den jobben var godt jobba! :)

 

Goooood helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Mandag og veiedag - samt langt viktigere; ettårskontroll hos kreftlege. Heldigvis ser alt fint ut, ingen skumle tegn. Forhåpentligvis er j****skapen borte for alltid!

 

På vektfronten skjer det, ikke overraskende, lite. Noen hekto ned, men høy fettprosent, så skyldes nok bare lite vann i kroppen. Jeg har ikke vært flink i helgen, men har nå trent.

 

Ha en riktig god uke! :)

 

Er oppsigelsen levert, Bijou?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1-årskontroll, Tulla69! Så bra! :) Hurra!

 

Og ja, her er oppsigelsen levert. Har vært litt nede i kjelleren de siste dagene pga. oppsigelsen. Mye dum skyldfølelse (over at jeg svikter kollegaene som "blir igjen"), følelse av at jeg ikke strakk til i min egen jobb osv. Puhhhh... Helt unødvendig, I know. Men det kom likevel. Æsj!

 

Og dertil trøstespising. Så nå er jeg bare glad hvis jeg kommer meg tilbake til 62-tallet innen fredag... <_<

 

Men nå er alt avgjort. Så det er bare å se fremover, ikke se seg tilbake.

 

2 arbeidsdager igjen til ferie! :) Hjelpes, som jeg trenger den ferien nå!

 

Kommer med en siste vektoppdatering fredag, før avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten oppdatering, få timer før ferie-avgang. Bedre sent enn aldri...

 

Ja, nei, resultatet av denne sommerplanen... Det gikk vel litt dit høna sparker! :rolleyes: Begynte planen på 62,5 kg og avslutter den på 62,9 kg. Med litt godvilje kan man vel si at det er sånn cirka'ish holde vekten.

 

Underveis disse ukene har jeg vært nede i 60,9 på det laveste og 63,8 (!) på det høyeste. Senest denne uka. Det kvalifiserer til jojo, vel?

 

Men o boy, alt som har skjedd av emosjonelle opp- og nedturer sånn ellers disse ukene. Nesten glad det ikke gikk værre med vekta.

 

Avsluttet denne stressende siste uka på jobb før ferie med å si opp jobben, altså. Og på toppen av det hele fikk poden vannkopper! :blink: Så flyturen vi skulle avgårde på (imorgen) måtte kanselleres. Og plan B måtte snekres i hop, i en rasende full fart. (Så nå blir det båt + bil istedet.) Pjuuuuuh!

 

Men jeg er ved godt mot, likevel. Nå. For nå er det ferie! :) Og vekt for være vekt, altså. Får heller ta opp kampen med de siste kiloene når jeg kommer hjem og livet har stabilisert seg litt mer.

 

Imens: god sommer, Tulla69 og Strammere! :) :) Kanskje vi ses her inne igjen i august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jah... Da var sommerferien over for i år. Og jeg kommer tuslende tilbake inn hit igjen!

 

Hadde en knallfin ferie utenlands, med masse sol og varme (hurra!), god mat & drikke. Hadde med joggeskoene, men det var rett og slett for varmt til å jogge utendørs. 35-40 grader er too much, for meg... :blink: Tok en økt i et trimrom på et hotell vi var på, men det ble også den eneste. Ellers passet jeg på å svømme en del, siden vi var så mye i basseng.

 

Vekta viste 62,9 kg ved avreise og 63,4 morgenen etter at jeg kom hjem (forrige fredag). Helt akseptabelt etter 3 ukers ferie. Tror jeg har holdt meg ganske stabil disse ferieukene, det har føltes slik. Men altså stabilt over der jeg helst vil være... Nemlig under 60.

 

Så nå tar jeg opp tråden og fortsetter ferden dit.

 

Uka startet for så vidt bra. Klarte å holde meg stabil i helga og startet uka på 63,3 kg. Målet er/var å komme meg ned til 62-tallet nå til fredag.

 

Men 1 dag tilbake på jobb igjen og i dag var plutselig vekta 64,3...!!?? :o:(

 

Riktignok hadde jeg en treg og umotivert arbeidsdag i går(motivasjonen er jo lik null for tida etter en flott ferie og med tanke på at jeg snart skal slutte i jobben der). Småspiste hele dagen og klarte å tylle i meg noe salt snacks på kvelden hjemme også. Men likevel, da...! Djeeeez! Har ikke sett 64-tallet på flere år! Høyeste jeg har vært på evigheter. Og smått panisk å registrere at jeg beveger meg lenger og lenger vekk fra 60-tallet... Og det merkes på klærne. Nå er det ikke lenger "et par ekstra kilo på magen" bare, men merker det på buksene og over brystet også. Krise!

 

Så målet til fredag får heller bli å komme tilbake til 63-tallet, først og fremst. En kilo av gangen. Pjuh!

 

Ellers er jeg jo så smått i gang med treningen. Løp på søndag, tok styrke i går og skal løpe igjen i dag. Selv om jeg nok må vente på resultatene av akkurat det. Tar jo litt tid å få kroppen i gang igjen etter en pause.

 

Men jeg er i gang! Og jeg skal tilbake under 60-tallet. Basta!

Har forresten ingen tidsperspektiv på det, annet enn en eller annen gang i løpet av høsten/til jul. Fortsatt veiedag hver fredag fremover.

 

Fortsatt fin uke, til de som gidder å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...