Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Gjest Tulla69

Hei hei, jeg er her jeg også - på seg og vis. Så flott at du har hatt så fin ferie, Bijou! Jeg ble litt misunnelig her jeg sitter med plaskregn ute. Norgessommer i år, og det var vel ikke helt året for det :blink:

 

Jeg aner ikke hva jeg veier - har ikke vekt her på hytta. Men tror ikke det har skjedd stort. Spiser litt mer usunt enn vanlig, men trener jo også en god del. Vi løper tre ganger i uka og øker stadig litt på lengdene på langturene - har funnet et treningsprogram for halvmaraton som vi prøver å følge ganske trofast. Så langt har vi løpt drøye 13 km på det lengste, men det skal bli 15 på lørdag.

 

Vi har halvannen uke ferie igjen, så skal jeg prøve meg i tilnærmet vanlig jobb, for da er sykmeldingsåret mitt oppbrukt. Er ganske spent på hvordan det vil gå.

 

Men først, løpe og ellers nyte late dager på hytta. Og kose meg med måte. Det er planen ;)

 

Fortsatt god sommer, om enn på jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tulla69: Wow! Så flinke dere er som trener til halvmaraton! :) Tar av meg hatten, altså! Selv klarer jeg ikke å pushe meg lenger enn 5-6 km av gangen. Noe lenger, og dørstokkmila blir skyhøy og totalt uoverkommelig.

 

Men 5-6 km får også duge. Bedre enn ingenting! Og denne uka har jeg faktisk vært flink til å løpe jeg også. Går såååååå tregt etter en lengre feriepause, og tidene mine er skikkelig ille. Men heldigvis vet jeg at det bare er midlertidig. Snart går runden raskere igjen.

 

Men altså, vekta. Fortsatt på 64,3 kg i dag - og det får stå der til skrekk og advarsel. Jeg er IKKE fornøyd.

 

Hele 5 kilo har jeg nå som skal bort...! :blink: Så mange kilo har jeg ikke hatt ekstra siden Den Store Slankesjauen, i 2011-2012. Jaja.

 

Det er maten jeg har sprukket på denne uka, ikke treninga. Jeg har rett og slett ikke orket å skjerpe meg i matveien. Og da går det jo sånn som dette. En kombinasjon av mistrivsel på jobb (hjelper tydeligvis ikke at jeg har fått ny så lenge jeg fortsatt må jobbe ut oppsigelsestiden på et sted jeg ikke trives) og av at vi har hatt altfor mye folk hjemme hos oss denne uka (familie og venner), når jeg egentlig har trengt alenetid veldig sårt. Humøret er rett og slett litt dritt for tida. Og da tyller jeg i meg drittmat. :angry:

 

Men, jeg får bare vente på bedre tider. Og fortsette å trene!

 

En annen, forhåpentligvis positiv sak (på sikt), er at jeg har sluttet med p-piller. Veldig spent på hvordan kroppen reagerer på det. Har jo gått på det i veldig mange år, med unntak av litt før, under og etter graviditeten. Men nå er det ikke mer kjemisk kluss. Og jeg mistenker også at jeg har fått mer bivirkninger av de, de siste årene. Så det blir spennende å se om jeg merker noen forskjell etter hvert.

 

Vel, nå venter helga! Håper inderlig på en stabil vekt-helg, men vi får se. Skal i alle fall jogge 1 gang til i løpet av helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Bijou: Best å beholde hatten på så lenge - jeg vet jo ikke om jeg klarer å løpe halvmaraton ennå. Men målet er Oslo halvmaraton i september. Mannen har løpt halvmaraton mange ganger, senest i fjor, så for ham er det dagligdags, men for meg blir det første gang, og det hadde jo vært litt sus over det etter et år med kreft ;)

 

Men det hadde nok gått betydelig lettere i fjor, før alle behandlingene mine. Jeg løp fortere og lettere da, til tross for mindre treningsgrunnlag. Nå sliter jeg med å komme opp mot 10 km/t i snitt på distanse, i fjor var jeg oppe i over 11.

 

Ellers - 5-6 km duger selvfølgelig flott! Det viktigste er å holde seg i gang.

 

Vekta ja. I signaturen min står et tall som likner ditt. Jeg er ganske fornøyd hvis det fortsatt stemmer (har noen cm flere enn deg), men tviler sterkt på det - så litt høyere tall før vi dro, og det er ferie og mange fristelser. Det spørs om treningen veier opp nå som jeg går på "vekt-øke-piller" (antihormoner). Men det har ikke skjedd noe veldig dramatisk etter klærne å dømme.

 

Jeg er ellers veldig spent på om jeg klarer å holde vekta når jeg begynner å jobbe. Det kan bli tungt - på flere måter! :blink:

 

Når det gjelder deg, skal du se det hjelper å slutte på P-piller. Med mindre du blir gravid da ;)

 

Og så blir det jo spennende med den nye jobben. Kanskje mye går av seg selv når du begynner i den.

 

I mellomtiden; lykke til med å stramme inn! Håper vi får litt bra sensommervær for hyggelige kveldsturer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensommerværet, ja. Nå er det jommen august alt! :blink: Det var den sommeren, liksom. Ja, ja. Ikke ferdig riktig enda, men det går jo ubønnhørlig mot slutten. Glad jeg fikk de ukene med smellvarme, sol og bading i utlandet i år. Ellers hadde jeg også følt meg ganske snytt...

 

Her er helga overstått. Ble verken noen stabil helg eller en tredje og siste joggetur. Vi hadde barnebursdag i går/søndag og da gjestene var gått og hus og hage ryddet så punkterte jeg rett og slett i sofaen. Så jeg får heller jogge i dag.

 

Og jeg kan vel bare konstantere at vekta lever sitt eget liv om dagen. Våknet på 65-tallet (!!!!) søndag morgen, men etter en aktiv bursdag var jeg gudskjelov tilbake på 64-tallet i dag, mandag. Kroppen er mildt sagt i ubalanse for tida. Men nå er hverdagen tilbake og jeg bretter opp ermene og girer på, frem til neste helg.

 

Har begynt å registrere mat igjen, både for å holde oversikt og for å forsøke å korrigere meg selv underveis, når jeg vet at alt må ned på papiret. So far, so good. Målet til fredag er (fortsatt) å komme meg tilbake til 63-tallet.

 

Hu hei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdager er ikke for pyser! Jeg skjønner godt at det ble kollaps etterpå. Håper hovedpersonen var fornøyd med selskapet! :)

 

Jeg misunner deg litt sol og varme, men skulle jo uansett være forsiktig med sol denne sommer pga strålingen, så været hjalp meg med det.

 

Vi pakker sammen og reiser hjem i dag, så får vi noen dager hjemme også. Strandværet ser ikke ut til å komme, og da er det praktisk. Så i morgen blir det nok en sniktitt på vekta. Det blir litt spennende :blink:

 

Håper det ikke er for stor oppgang, men tviler sterkt på at jeg er i vektbeltet mitt nå. Formen er derimot ganske god. Jeg løp nok raskere før all giften ble pumpet inn i systemet, men da vi holdt rolig fart (9,4 km/t) på langturen vår gikk 15 km faktisk helt fint. Fartsøkning er derimot tungt - jeg løp drøye 6 km på 10,3 km/t i går og måtte slite skikkelig for å klare det. Så det blir nok ikke noen halvmaratontid på under to timer!

 

Men det er jo heller ikke viktig, det viktigste er å gjennomføre, løpende ;)

 

Og der var rockeøkten min ferdig og jeg kan gå i dusjen. Ha en god dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var vi hjemme. Sitter i pakkekaos og planlegger frokost, utpakking og løpetur. Intervaller i dag, puh! Og nå er vi hjemme i "bakkeland". Merker at jeg er litt slakk, gleder meg ikke til turen. Men det blir sikkert bedre når jeg kommer ut.

 

Jeg har besøkt vekta, og er såvidt utenfor vektbeltet mitt. Det kunne vel absolutt ha vært verre, men også bedre. Får prøve å stramme litt inn, men det er bursdager både lørdag og tirsdag, så det blir vel ikke så lett sånn helt med en gang!

 

Vel, kanskje på tide med litt frokost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdager er bursdager! ;) Her ga vi bort alle kakerestene dagen derpå til naboene. Og bra er det, ellers hadde det nok endt opp i magen min!

 

Og jeg har vært ganske flink med kostholdet denne uka, sånn ellers. Til en forandring. Redusert godteriinntaket betraktelig, i forhold til der jeg var, og kommet inn i en god hverdagsrutine igjen, uten overspising.

 

Det merkes på vekta. Har gått littegrann ned hver dag, helt siden mandag. Så såvidt 63-tallet i dag, men vet ikke hvor reelt det var, for jeg var ute og spiste i går og det ble litt vin. :rolleyes: Og dagen etter vin-inntak er ikke vekta alltid til å stole på, etter min erfaring.

 

Så vi får se på offisiell veiedag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det offisiell veiedag og jeg klarte å beholde 63,9! :) Hurra!

 

Det betyr ned 400 gram fra forrige uke, totalt sett. Ikke mye, men med tanke på at vektpila løp helt løpsk her for en uke siden, og bare gikk opp, opp, opp, så er jeg kjempefornøyd! (Startet uka på 64,9 kg.)

 

Har ikke vært helt nazi på maten, men betraktelig bedre. Og hatt mer fokus på trim. Bare fått jogget 1 gang denne uka hittil, pga. diverse ting som har skjedd på kveldstid, men planlegger løping 2 i kveld. Og kanskje 3. turen i helga. (Vi får overnattingsgjester, så jeg får se det an.) Ellers har jeg vært flink med rockering og styrke.

 

Oversikten etter ferien ser da slik ut:

 

Uke 1: 63,4 kg

Uke 2: 64,3 kg

Uke 3: 63,9 kg

 

Målet for neste uke er å klatre videre nedover 63-tallet. Buksene mine er fortsatt ikke noe moro å ta på seg... <_< Tar nok et par kilo til før jeg merker noen forskjell der. (Ulempen med å bare ha klær av typen 'slim fit' i garderoben. Fyttirakkern, det straffer seg når noen ekstra kilo kryper på!)

 

Så får jeg bare holde på så lenge det tar, til jeg er under 60 kg igjen.

 

God helg, Tulla69 - og event. andre som leser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Da var det offisiell veiedag og jeg klarte å beholde 63,9! :)/> Hurra!

 

Det betyr ned 400 gram fra forrige uke, totalt sett. Ikke mye, men med tanke på at vektpila løp helt løpsk her for en uke siden, og bare gikk opp, opp, opp, så er jeg kjempefornøyd! (Startet uka på 64,9 kg.)

 

Har ikke vært helt nazi på maten, men betraktelig bedre. Og hatt mer fokus på trim. Bare fått jogget 1 gang denne uka hittil, pga. diverse ting som har skjedd på kveldstid, men planlegger løping 2 i kveld. Og kanskje 3. turen i helga. (Vi får overnattingsgjester, så jeg får se det an.) Ellers har jeg vært flink med rockering og styrke.

 

Oversikten etter ferien ser da slik ut:

 

Uke 1: 63,4 kg

Uke 2: 64,3 kg

Uke 3: 63,9 kg

 

Målet for neste uke er å klatre videre nedover 63-tallet. Buksene mine er fortsatt ikke noe moro å ta på seg... <_</> Tar nok et par kilo til før jeg merker noen forskjell der. (Ulempen med å bare ha klær av typen 'slim fit' i garderoben. Fyttirakkern, det straffer seg når noen ekstra kilo kryper på!)

 

Så får jeg bare holde på så lenge det tar, til jeg er under 60 kg igjen.

 

God helg, Tulla69 - og event. andre som leser! :)/>

 

Heisann! Flink du har vært.

Selv startet jeg på 72 kg i mai,nå har jeg nådd mitt første delmål som var å se 65 tallet.

Nå er jeg på 65.2 og nå er neste målet 60 kg. Helst vil jeg ned til mellom 56 -58 .

Her fokuserer jeg mest på maten for øyeblikket,så skal treninga komme som smått i gang nå på høsten.

 

Ønsker deg en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Bijou! Nå har du snudd pila :)

 

Jeg sitter sliten og matt i godstolen. Mannen og jeg har slåss - heldigvis ikke med hverandre, men med en nyinnkjøpt trampoline. Det var monteringen fra helvete! I tillegg har jeg muligens bristet et ribbein da vi kastet søppel på fyllinga tidligere på dagen. Det skal vel bli morsomt etter hvert... <_<

 

Jaja. I morgen blir det bursdagsfeiring, men også en løpetur på en knapp mil på formiddagen. Forhåpentligvis tar den brodden av de ekstra kaloriene.

 

Akkurat nå tenker jeg nesten at det skal bli avslappende å begynne å jobbe til uka :P

 

Ha en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christinamari: Takk for det! :) Det er nok utvilsomt kostholdet vi har mest å tjene inn på, når vi prøver å gå ned noen kilo. Men trim er jo uansett et gode, for helsa, på lang sikt. Så lurt å bevege seg litt også!

 

Tulla69: Høres ut som det skal bli avslappende å komme tilbake på jobb, ja! ;) Du får ta det litt rolig i svingene!

 

Og da var det altså ny august-uke. Spiste på meg noen ekstra gram i helga, men ikke voldsomt. Starter uka på 64,2. Målet til fredag er altså (først) tilbake til 63,9 og deretter videre nedover 63-tallet.

 

Snegleskritt nedover er bedre enn ingen skritt ned i det hele tatt! Eller enda verre: skritt oppover...

 

Ble stusselig med jogging i forrige uke, så denne uka må jeg trå til litt. (Styrke og rockering er derimot på plass.)

 

Ha en fin-fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bijou: Hva slags skritt tar egentlig en snegle? :lol:

 

Jeg er tilbake på jobb, men avslappende er det nok ikke, selv om kravene er beskjedne så langt. Det er imidlertid litt av en overgang.

 

Lykke til på veien mot 63-tallet! Selv så jeg 64.5 i morges, men i dag er det bursdag, så i morgen blir det nok mer. Ønsker meg 63-tallet på sikt jeg også, og da bør jeg nok være fornøyd, tror jeg. Så jeg er ganske nær målet mitt, tross alt :)

 

Ha en riktig god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla69: Ja, hva slags skritt tar en snegle...? Ha ha! :P "Snegletempo", da? Dog... ofte synes jeg sneglene hjemme i hagen er litt for kjappe. :unsure:

 

Håper den første uka på jobb har vært snill mot deg! Det tar nok litt tid før du er helt inne i det igjen, men jeg synes du er kjempetøff!

 

Jau, da var uka med hverdager over her også i dag. Har fått rørt meg litt og vært rimelig flink med kostholdet. Ingen store forandringer, egentlig. Vekta var mest samarbeidsvillig i starten av uka, så stabiliserte det seg litt. Men klokker inn på 63,4 kg i dag og er storfornøyd med det. Snegletempo! ;)

 

Uke 1: 63,4 kg

Uke 2: 64,3 kg

Uke 3: 63,9 kg

Uke 4: 63,4 kg

 

Da er jeg tilbake til der jeg var rett etter at jeg kom hjem fra ferie - og vekta plutselig gikk bananas. Tok 'bare' 3 uker å rette opp det... Pjuhhh!

 

Litt usikker på om jeg skal våge å sikte mot 62-tallet til neste fredag, siden neste uke er PMS-uka mi. Det mest realistiske er vel at jeg holder meg stabil. Men.... æsj, jeg prøver! :) Går det, så går det. Og hvis ikke, så er det helt greit, den uka.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang! Dette går riktige veien :)

 

Jobben har vært veldig snill med meg, likevel har det vært beintøft. Det er visst en stor overgang og jeg sover dessverre fortsatt dårlig. Men jeg har 80% stilling og feriedager å spre utover høsten, og satser på at det kommer seg etter hvert.

 

Når begynner du i ny jobb? I september eller oktober?

 

Ellers må jeg skryte litt, for jeg har faktisk løpt to mil i dag! Det har jeg aldri gjort før, men jeg gjennomførte. Løp ikke fort, brukte nesten to timer og ti minutter på turen, men er ganske stolt :D

 

Nå ser jeg at hvis jeg ikke blir syk eller skadet, KAN jeg faktisk klare å gjennomføre halvmaraton i september! Det har jeg hittil ikke helt turt å tro på.

 

Men dette med slanking, trening og kosthold - jeg brukte faktisk bare 1000 kcal på turen. Ingen tvil om at det er det en spiser som gjør forskjellen! Og jeg har spist litt mye denne uka. Er litt spent på hvor brutal vekta blir mandag, men jeg har vært så sulten!

 

Jaja. Ha en riktig god helg! Og skei ut med måte da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Grattis med 2 hele mil, Tulla69! :D Ta det i ditt eget tempo, du, så løper du ikke på deg noen skader før halvmaratonet. Det er bare kjedelig. Og du skal jo ikke konkurrere med andre enn deg selv uansett! :) Jeg tror det går bra, jeg. Høres ut som du 'angriper' det på rette måten!

 

Ja, her er helga over. Ble dårlig med helge-jogging, igjen... <_< Men fikk rørt på meg på andre måter. Benyttet blant annet det fine været til å få malt litt utendørs. Og det ble bare sunne middager inn, bortsett fra lørdagskosen.

 

Starter dermed uka på 63,7 kg og det er godkjent. Så lenge det bare er gram jeg går opp i helgene og ikke kilo, så er det greit. He he! Og så lenge de går av igjen, i løpet av uka... Og det gjør de jo, som oftest.

 

Ja, ja. Ny uke, nye muligheter til å klatre enda littegrann mer nedover! Bare å brette opp ermene igjen.

 

Starter trim-uka med joggetur i kveld.

 

 

P.S. Jo, forresten... Begynner i den nye jobben 1/10. Men slutter i den gamle ca. midten av september og skal ha et par uker ferie i mellom. DET ser jeg veldig frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veiedag igjen!

 

Ikke de store endringene her. Som forventet egentlig, siden det er PMS-uke. Stempler inn på 63,2 kg i dag. Som er 200 gram ned fra forrige fredag, og det får jeg si meg fornøyd med.

 

Oversikten:

Uke 1: 63,4 kg

Uke 2: 64,3 kg

Uke 3: 63,9 kg

Uke 4: 63,4 kg

Uke 5: 63,2 kg

 

Det går i alle fall riktig vei, verken oppover eller bom stille! Veldig glad for det! :)

 

Må vel klare å komme ned til 62-tallet til neste fredag, da. Jeg prøver!

 

Treningsmessig ligger jeg bra an denne uka. Fått løpt 2 ganger og tatt rockering og styrke. Matregistreringen har falt ut, men jeg har kontroll. Kjører det samme opplegget hver dag på ukedagene, i alle fall frokost, lunsj og mellommåltid. Middagene blir litt mer tilfeldig og etter vær og vind. Men det ser ut til å funke.

 

Og hvis noen er nysgjerrig så ser "opplegget" mitt slik ut:

 

Frokost (hjemme):

- 3 ss Bjørn havregryn + 1 ss linfrø + ca. 20 gram tørkede tranebær i en bolle, med 2 dl lettmelk på.

- av og til en halv grapefrukt (avhengig av om jeg har husket å kjøpe...)

 

Med en gang jeg kommer på jobb:

- 1 kopp kaffe m/ 1 dl lettmelk

 

Lunsj:

- 2 stk Finn Crisp Whole grain knekkebrød, med Kavli Magerost kylling

- 1 kopp kaffe m/ 1 dl lettmelk

 

Mellommåltid:

- 60 gram nøtter (halvparten mandler, halvparten valnøttkjerner)

- 1 eple

 

Dette spiser jeg hver eneste dag, mandag-fredag. Ikke noe særlig brødmat, siden magen min ikke tåler det. Og høres sikkert fryktelig kjedelig og monotont ut, men det funker for meg! ;-) Og jeg vet eksakt hva summen blir i kalorier om jeg holder meg til kun dette.

 

Så blir det jo litt kalorier i tillegg, hvis jeg snoper noen sjokoladebiter på jobb. Eller kjøper en iskaffe på butikken. Men da vet jeg at jeg må trekke fra på f.eks. middagen og kjøre en magrere variant der. Men middager står altså ganske fritt.

 

Og jeg spiser ikke senere enn kl. 19.00 på kvelden. (Unntatt i helgene.)

 

Dette er det som funker for meg. Følger jeg denne oppskriften (pluss trene, pluss få nok søvn, drikke vann og alt det andre...) så går jeg ned. Det er ikke så veldig hokus-pokus. Utfordringen er å disiplinere seg nok til å faktisk følge dette... og ikke snope på alt mulig annet i tillegg! ;)

 

Vel, atter en helg. Det blir sikkert noen ekstra gram opp, for jeg er jo en kløpper på å kose meg, men forhåpentligvis ikke så altfor mange gram.

 

God helg i solskinnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang i PMS-uke, Bijou! :)

 

Men jeg synes du spiser lite på dagen. Fint at det funker for deg - jeg ville blitt altfor sulten! Selv om nøttene vel sikkert hjelper litt på. De er det jo masse næring i.

 

Her blir det ikke nedgang, for vi spiste flere retters middag med vin i går kveld - feiring av bryllupsdag. Det var kjempekoselig, men jeg tåler visst ikke like mye vin som før - fikk vondt i hodet i natt. Jaja, så mye var det ikke, og det går bra i dag.

 

Ellers har Mannen kjøpt spekemat til middag, så med vin i går og spekemat i dag tror jeg ikke jeg registrerer morgendagens vekt :blink:

 

Registrerte ikke mandag heller, men det var litt som i forrige uke. Og det er rimelig, for jeg gjør ingen innsats for å gå ned...

 

Løper mine turer, men nå har jeg fått en blå tånegl som plager meg litt - yngstejenta landet på tåa her om dagen. Brukte gale løpesko i går også, så da ble det verre :(

 

Jaja. Det er sol og varmt, og vi har tenkt oss på stranda. God søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og FOR en nydelig helg vi fikk! :D:P I alle fall på Østlandet. Herrrrlig! Masse deilig sol og varme. Kanskje sommerens siste krampetrekning...?

 

Her ble det i alle fall en helg full av kos! :P

 

Men fikk til ukas tredje løpetur søndag kveld. Tross alt. Litt opp totalt sett iløpet av helga ble det jo og starter mandagen på 63,5 kg. Men sånn sett (fortsatt) i rute. Så sant jeg starter hver mandag litt mindre enn uka før, og det får jeg faktisk til, tross kos i helgen...

 

Og joda, Tulla69, det opplegget mitt høres kanskje litt snaut ut. Men det er liksom basis-opplegget. Og så kommer jo det jeg event. "sprekker" på oppå der igjen. Eller jeg mixer litt om på ting. De nøttene er et mellommåltid, men ikke alltid jeg spiser de etter lunsj. Iblant hiver jeg de i meg med det samme jeg kommer på jobb, eller rett før lunsj. Eller slenger på en banan sammen med eplet. Sånne ting. Men det er som sagt basis-opplegget mitt og vanemenneske som jeg er, synes jeg det er veldig greit å ha et slikt utgangspunkt på ukedagene. Og jeg har en ganske stillesittende kontorjobb, så jeg trenger ikke akkurat matpakker med 5 feite brødblingser oppi. He he!

 

Men helgene er som sagt litt mer kalori-bonanza. Da vil jeg ha noe annet enn Finn Crisp, for å si det sånn. ;)

 

Vel, vel. En ny uke er godt igang. Jeg sikter meg mot 62-tallet innen fredag. Om det så bare er øverst på 62. Det rekker, i første omgang.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en uke er over, men denne gikk helt ræva! <_<

 

Har ikke jogget en eneste gang, kun tatt litt rockering og styrke. Og har stress-spist MASSE godterier på jobb, jevnt og trutt hele uka.

 

Grunnen er at jeg har vært helt forferdelig trøtt og sliten. Absolutt hele uka. Sikkert på grunn av en kombinasjon av flere ting, men en av grunnene er i alle fall at jeg har hatt sykt mye å gjøre på jobb (surprise...), kombinert med opplæring av etterfølgeren min. Og hun er veldig søt og kvikk i hodet, hun, men har ikke jobbet med det hun skal ta over før i det hele tatt. Hvilket betyr at jeg må lære henne opp, i absolutt alt, fra scratch. Pjuuuuuh... Har kommet hjem og bare vært helt svimeferdig og kokt i topplokket. Løping har bare ikke vært noe alternativ i det hele tatt.

 

Vel, vekta var likevel noenlunde snill med meg. 63,4 kg denne fredagen, som er opp igjen 200 gram fra forrige uke. Men greit, likevel. Det er jo cirka-ish stabilt. Og det er jommen en bragd i seg selv etter en uke som dette... :blink:

 

Oversikten:

Uke 1: 63,4 kg

Uke 2: 64,3 kg

Uke 3: 63,9 kg

Uke 4: 63,4 kg

Uke 5: 63,2 kg

Uke 6: 63,4 kg

 

 

Nå vil jeg bare stupe i seng og bli der hele helga. Zzzzzzzzzzz! Men må klare å holde ut disse drøye 2 ukene jeg har igjen på jobb før jeg slutter der.

 

Tør ikke spå noe for neste uke, vektmessig. Vil jo gjerne ned til 62 neste, men får se hvor kjapt det går. Bra jeg ikke har noe tidsplan på denne slankeprosessen.... ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Bijou, vi har bare ikke helt skjønt hvilket forum vi egentlig hører til i. Vi er jo superflinke til å holde vekta! :lol:

 

Her er det nemlig også temmelig stillstand. Skal sjekke i morgen tidlig, men er ganske sikker på det.

 

Ellers regner jeg med at du tålte godteriet uten vektoppgang pga alt stresset. Det brenner ekstra kcal! Noe positivt skal det jo være med stress også... ;)

 

Jeg er også fortsatt svært sliten av jobb. Og nå braker det snart løs for alvor.

 

Og nå er jeg litt løpelei også. Det er lettere å motivere seg til å trene når jeg er uthvilt! Men enn så lenge har jeg trofast fulgt programmet jeg lastet ned.

 

Jaja. Vi har hatt en travel dag og nærmer oss hjemme nå. Så blir det å få minsten i seng - hun har allerede sloknet i baksetet. God søndagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at det er lettere å motivere seg til trening når man er noenlunde uthvilt er sikkert og visst! Det var vel det som forårsaket null løping forrige uke, for min del.

 

Men fikk sovet og hvilt ut i helga i alle fall. Og prøver igjen denne uka.

 

Helgekosen førte til noen gram opp, som vanlig, og starter uka på 63,7 kg. Ukas første joggetur blir allerede i kveld. Så tar vi det derifra! ;)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig bevegelse på vekta, nei... :rolleyes:

 

Ble det joggetur på deg i går, Bijou? Jeg løp på formiddagen. Skal løpe i morgen også, men det er meldt masse regn, så jeg trekker antakelig inn på treningssenter for den økta. Nå er det september, og da løper medlemskapet mitt igjen.

 

Ellers er jeg skikkelig sliten i dag, så det blir godt å ta jobbfri i morgen. Jeg merker jeg trenger feriedagene mine.

 

Håper uka di er bedre enn den forrige, Bijou! Da blir sikkert også trangen til å snope mye svakere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble løping igår. Men ikke uten en masse banning og sverting på dørstokken først. Ha ha! ;) Men jeg kom over den fordømrade dørstokken til slutt.

 

Og ja, måtte kikke litt på værmeldingen her også og planlegge litt. Er jo ventet nærmest flom her i kveld/natt, så da passer det bedre å holde seg inne, med litt rockering og styrke istedet. Så får jeg se om det verste regnet har gitt seg til i morgen kveld og om jeg får skviset inn løping igjen da.

 

Kroppen var nok også fornøyd med litt løping igjen, for alle helgegrammene raste av i ett jafs til idag. Så bare å holde fokuset, så kanskje jeg klarer den magiske grensa til 62 innen fredag!

 

Ha en fin uke du også, Tulla69! Hvile er kjempeviktig! Må prøve å bli flinkere med det på ukedagene jeg også, ikke bare i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging etter banning og sverting er imponerende - det står mer respekt av det enn når man er motivert! :)

 

Nå er jeg egentlig her for å forplikte meg. Jeg må ta meg selv i nakken og komme meg på løpetur, jeg også. Det er helt ufyselig ute, så det blir treningssenter i dag. Ikke så gøy, men da kan jeg iallfall drikke underveis uten å drasse på ekstra vekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg denne uka, Bijou? Ble det mere banne- og svertejogging? ;)

 

Jeg har nå fullført den siste harde treningsøkta før halvmaraton om knappe to uker. Løp lange intervaller onsdag og drøye 17 km lørdag, og nå er det i følge min plan tid for å trappe ned på treningen for å toppe formen. Så i morges skal jeg løpe en liten tur på 6 km og trene litt styrke før jeg drar på jobb. Tenk, jeg har faktisk kommet dit at jeg gleder meg til å løpe halvmaraton, og føler meg trygg på å fullføre hvis jeg bare ikke blir syk eller skadet! Hvem skulle trodd det :D

 

Jeg er ganske stolt over treningsjobben jeg har gjort, men enda mer takknemlig for at jeg har vært så heldig å slippe billig unna varige bivirkninger av kreftbehandlingen. Jeg har tross alt fått den tøffeste behandlingen de har mot brystkreft, og mange sliter veldig i årevis, noen med varige mén.

 

For å toppe det hele er jeg innenfor vektbeltet mitt på veiedagen :)

 

Ha en riktig god uke! Tenker du teller ned til jobbskifte nå. Skal du reise bort i ferieukene eller bare bli supersprek hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...