Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Jeg var såååå fornøyd med meg selv i går. Målet om å presse inn en treningsøkt før syklubben startet med løpsintervall. De kjappe intervallene gikk så bra at jeg gikk for rekordforsøk på mila og klarte det fin fint. Hurra! :D :D

 

Det skulle liksom veie opp for helgen og et lite kakestykke jeg tok på jobben i går, så jeg spratt opp i dag morges og var superspent for veiing: 61,1 kg. Kjedelig! Samme som sist jo!

 

Afternoon tea, kakebit og stor middag i helgen har visst ikke dratt i riktig retning :(

 

Men, men. Jeg kjører videre uten godterier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann igjen!

 

Ja, nei, jo, jeg vet jo at jeg ikke er feit, Løffen. Men i blant føler man seg jommen sånn. <_<

 

Men... ny uke!

 

For første gang på lenge hadde jeg en helg hvor jeg ikke gikk opp, men snarere ned. Kryss i taket for den. Så mandag morgen viste vekta 64,5 istedet for 65 blank. Mye bedre for psyken!

 

Men deretter bar det avgårde på tur med jobben, inkludert en overnatting og dertil servering av snasen middag på kvelden. Og litt øl til maten. Og noe gatekjøkken-mat på vei hjemover idag. Jaja. Kom hjem i ettermiddag og aner ikke hva vekta viser nå, men får vente og se imorgen tidlig og ta det derifra.

 

Og ny økt hos tannlegen igjen i morgen. Har gått hos han 1 gang i uka de siste ukene nå. Nesten kommet ut av tellinga... :blink: Men skal ta de 3 siste hullene imorgen, før the grand finale: rotfyllinga. Juhuuu. Men sistnevnte blir altså en annen uke. Småhullene først.

 

Sånn går no dagan, og sånn flyr no pengan! ;)

 

Ha en fortsatt fin uke, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førti, feit og ferdig - utrolig bra, Bijou! :lol:

 

Jeg føler meg litt slik i dag jeg også. I tillegg til at jeg har spist litt for mye tull flere dager på rad, har jeg nå klart å bli syk - sår hals, hodepine og småfebril. Blir vel snart sylta også... <_<

 

For mye usunn mat og manglende trening gir seg selvfølgelig utslag på vekta. 64,6 og oppgang i går. Sikkert mye mer i morgen. Og hetetoktene løper løpsk - antakelig mest fordi jeg ikke får trent! Bare sorgen altså.

 

Men nå får jeg se da, om jeg klarer å følge emne råd og holde fokus på målet (hvilket mål? ;))

 

Jaja. Masse lykke til til dere andre. Og gratulerer med fartsrekord, Snusmumrikke! Forhåpentligvis får jeg tatt meg sammen etter hvert jeg også - helst før det har rast på 2-3 kg! Men sår hals og null bevegelse er en livsfarlig kombinasjon for vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Tulla:) håper du kommer deg raskt.

Jeg har også tullet med maten de siste dagene. Motivasjonen går virkelig opp og ned !!

Og pysete er jeg også, vil ikke veie for jeg føler jeg har gått opp:( nei og nei for en elendighet.Eneste trøsten er at jeg har trent bra men det må jo mer til for å miste vekt ;) kunne jeg bare trylle litt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Tulla:) håper du kommer deg raskt.

Jeg har også tullet med maten de siste dagene. Motivasjonen går virkelig opp og ned !!

Og pysete er jeg også, vil ikke veie for jeg føler jeg har gått opp:( nei og nei for en elendighet.Eneste trøsten er at jeg har trent bra men det må jo mer til for å miste vekt ;) kunne jeg bare trylle litt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg si? Ikke mye begeistring å komme med herfra heller. Uff.

 

Jeg har vært småsyk med sår hals og hodepine hele uka hvilket har resultert i manglende trening og altfor mye trøstespising :( Etter mandagens opptur på løpearenaen har det altså vært bratt kurve ned. Fikk klemt inn en styrkeøkt på tirsdag, men det er det.

 

I dag reiser jeg på helgetur. Da blir det garantert ingen trening, men kanskje miljøskifte kan bidra til å snu den kjipe trøstespisings-spiralen. Krysser fingrene for det. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vi og hangler hele gjengen...? Her er det også sår hals og nysing over en lav sko. Men håper det ikke utvikler seg noe særlig mer. Pøser innpå med varm te og vitaminer i alle fall.

 

Sånn ellers har jeg ikke hatt en så aller verst uke.

 

Det aller beste var tannlegetimen på onsdag, da tannlegen gjorde seg ferdig med de 3 siste hullene, og det aller største var den som opprinnelig skulle rotfylles, men så trengtes det ikke likevel, når han fikk se nærmere på den. Så det ble da aller siste gangen - og jeg er FERDIG! :lol::D:o Juhuuuuu! "Kun" 7 hull totalt (tatt over 3 uker), men ingen rotfylling. Jippi! Og ett helt år til neste kontroll. Gjett om jeg var letta!

 

Jau, og så var det denne vekta da. Kom hjem fra tur med jobben og veide inn på ett eller annet totalt horribelt (måtte nesten lukke øynene...), men de neste dagene fikk jeg hanket meg inn igjen og veide inn i går på 64,2 kg. Absolutt godkjent.

 

Har altså ikke trent noe pga. stingene på magen etter føflekken, men begynner å bli smått utålmodig, så jeg tenkte at jeg skulle prøve meg forsiktig til uka. Imens er det fortsatt kosthold som er tingen og eneste stedet jeg kan regulere vekta for tida. Men sånn alt i alt har det vel ikke gått så altfor verst, til tross for en PMS-topp og den jobbturen underveis. Men nå er det over. Puh! Så på'n igjen.

 

Motivasjonen er fortsatt klærne i klesskapet og det faktum at jeg veide omtrent 5 kg mindre bare i våres... <_< Alt er mulig. Også å komme seg ned igjen! ;)

 

Ha en fortsatt fortreffelig helg - og håper alle holder seg friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker, Løffen! Jeg er bedre, men fortsatt forkjølet. Hmm, jeg lurer på om jeg bør ha dårlig samvittighet for å ha smittet dere nå, Snusmumrikke og Bijou? :unsure: Det må vel i så fall kalles datavirus :lol:

 

Gratulerer med vel overstått tannbehandling, Bijou! Nå gjelder det bare å bli kvitt stingene, så kan du trykke til for fullt! Og så kan vi andre la oss smitte av ditt ståpåmot ;)

 

Dette har blitt en veldig passiv uke, og jeg har garantert spist mer enn jeg har forbrent. Håper på en joggetur igjen i morgen, og gradvis å komme i bedre gjenge igjen, men mandagens veiing blir antakelig litt brutal. Dessverre begynner det også å bli litt vel hektisk på jobben nå, så det gjelder å ikke la det stresse meg for mye. Men tre dagers sykefravær hjalp ikke akkurat <_<

 

Vel, vel. Ha en riktig god søndag alle tre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker, Løffen! Jeg er bedre, men fortsatt forkjølet. Hmm, jeg lurer på om jeg bør ha dårlig samvittighet for å ha smittet dere nå, Snusmumrikke og Bijou? :unsure:/> Det må vel i så fall kalles datavirus :lol:/>

 

Gratulerer med vel overstått tannbehandling, Bijou! Nå gjelder det bare å bli kvitt stingene, så kan du trykke til for fullt! Og så kan vi andre la oss smitte av ditt ståpåmot ;)/>

 

Dette har blitt en veldig passiv uke, og jeg har garantert spist mer enn jeg har forbrent. Håper på en joggetur igjen i morgen, og gradvis å komme i bedre gjenge igjen, men mandagens veiing blir antakelig litt brutal. Dessverre begynner det også å bli litt vel hektisk på jobben nå, så det gjelder å ikke la det stresse meg for mye. Men tre dagers sykefravær hjalp ikke akkurat <_</>

 

Vel, vel. Ha en riktig god søndag alle tre! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går løp jeg en mil og i dag var jeg med hele nesa oppi gotteposen. .... jeg har jammen meg Vært søtsugen ;) ikke bra. Var på vekta i dag og den viser ikke 62,2 som sist, men 63,5!!

Jeg burde jo klare å styre meg men det er såååå vanskelig..... Eneste å Gjøre er jo å fokusere på kosten, jeg trener jo 4-5 ganger i uka. Huff blir litt lei meg.Får det ikke til.....

Hva ligger dere andre på i kcal daglig? Jeg ligger på mellom 17-2000. De dagene jeg løper blir det ofte 1900/2000. Har prøvd tidligere å ligge på 1500/1600 men da er jeg sulten halve natten og får ikke sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De datavirusene er skumle Tulla! Ha, ha :lol:

 

Jeg er bedre nå, så jeg håper jeg får trent bedre denne uka en forrige. Planen med at nytt miljø for helgen skulle resultere i bedre spiserutiner gikk fullstendig nedenom. Miljøet jeg kom til var overlesset av godterier og kaker og derfor gikk det som det måtte gå :( Ikke stolt av meg selv akkurat...

 

Etter planen er det veiing i morgen, men jeg har bestemt meg for å bytte veiedag. Tror torsdag eller fredag vil funke bedre enn å gå på vekta rett etter helgen. Blir så deppa av de dårlige resultatene :unsure: For de blir helt sikkert bedre bare ved å bytte dag. ;) He, he.

 

Jeg prøver for øvrig å ligge rundt 16oo kcal per dag Løffen. Det går greit så lenge jeg ikke smeller på med noen søtsaker.

 

Er dere med meg på en 100 % søtsakfri uke nå? Vi må jo pushe hverandre til å bli bedre; jeg trenger i alle fall en dytt utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag for meg også, med oppgang som forventet, skjønt ikke så mye som fryktet. 64.9 plasserer meg såvidt innafor vektbeltet mitt, men det er ikke slike marginer jeg ønsker meg, så jeg satser på å krabbe meg litt nedover igjen. Jeg er fortsatt litt forkjølet men løp en drøy mil i går, og satser på å trene som normalt denne uka.

 

Vi får brette opp ermene alle som en. Søtsakfri uke høres lurt ut, Snusmumrikke - jeg tenker jeg blir med på den.

 

Løffen, jeg har ikke telt kalorier siden i fjor vår, da jeg gikk ned 8 kg. Jeg droppet det for å prøve å holde meg stabil uten, og det har egentlig fungert ganske godt. Men jeg vil tro at jeg har ligget rundt 2000 kcal på det jevne, kanskje litt over. Jeg har trent såpass mye i sommer at den matmengden har ført meg litt nedover i vekt, men bare litt. Jeg har nok også økt muskelmassen litt siden jeg var i de tøffeste behandlingsrundene.

 

Da jeg slanket meg mer aktivt lå jeg på 1600 kcal med en del trening. Da gikk jeg selvfølgelig fortere ned ;)

 

Nå er planen å spise sunt og droppe utskeielser før jeg er mer solid plantet i vektbeltet mitt.

 

Ha en god uke, alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ja, må være et datavirus! :D Her er det i alle fall slått ut i full blomst siste døgnet. Helt tett i pappen. Blæh! Men det får nå bare gå sin gang. Vi har hatt det på rundgang på jobben også, alle som en nå.

 

Løffen: ikke gi opp! Hold ut! Du kommer deg tilbake til 62-tallet. Og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ligger på av kalorier lenger, siden det begynner å bli en stund siden jeg registrerte. Men vet at jeg ikke går ned hvis jeg ligger rundt 1800-2000 pr. dag. Må ned i ca. 1600 for at det skal skje noe. Og trene ved siden av.

 

Snusmumrikke: tror ikke jeg klarer å forplikte meg til godtefri uke (sånn totalt avholds), men er med i tankene! ;) Synes det er greit å unne meg en bit eller to av noe, på hverdagene. Det er når det tar helt av og jeg sluker hele posen at det ikke er greit...

 

Vel, vi får nå se da. Denne uka er julemarsipanen kommet i butikkene. :blink:

 

Bortsett fra halsvondt og snørrings gikk forsåvidt helga ganske bra, i det minste. Kun 200 gram opp, til 64,4 kg. Bra utgangspunkt til å prøve å komme seg ned igjen på 63-tallet til fredag.

 

Så lenge jeg altså dropper dypdykk i nevnte marsipanpose...

 

Planen er også å få tatt en løpetur, men venter en dag eller to til hodet ikke føles så potte tett som det gjør nå.

 

Ha en flott siste uke i oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere støtter meg i tanken på en godtefri uke. Trenger en liten detox etter helgen.

 

Gårsdagen gikk veldig fint for min egen del. Spiste bra og fikk meg en løpetur. Ligger an til styrketrening og sunt matinntak også i dag. Har helt mista lysten på godteri etter helgens overdose. Følte meg helt kvalm av fråtsingen. Men den følelsen forsvinner nok ganske fort er jeg redd... Fortsatt noe vond hals, men ikke så ille at jeg ikke får trent.

 

Jeg steg på vekta i dag tidlig av gammel vane. Den viste 61,0 kg. Rimelig fornøyd med det. Kanskje forsvinner det noen gram til innen min nye offisielle veiedag på torsdag :)

 

Ha en fin dag hvor marsipanpølser holdes på armlengds avstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell vekt ble 60,9 kg. Fornøyd med det :D

 

Det har gått sakte nedover mot matchvekten, men ikke oppover siden jeg begynte i alle fall:

Dag 1: 62,0

Dag 8: 61,3

Dag 15: 60,8

Dag 22: 60,8

Dag 29: 61,1

Dag 36: 61,1

Dag 45: 60,9

 

I dag er det date night med restaurantbesøk og standup. Kan fort ryke på noen ekstra kalorier der. Ellers klarer jeg meg fint. Søtsakene som ligger hjemme frister meg ikke nok til at jeg går løs på dem heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag. Voi, voi!

 

Tror jeg har hatt min jevnt over tyngste uke på år og dag denne uka. Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hva som går av kroppen min. Føler at den bare løper helt løpsk.

 

Mannen min kom jo selvsagt hjem med nettopp julemarsipan mandag kveld og så røyk jeg på den, da. Grrrr! Og spratt rett opp til 65,2 (!) over natta.

 

Så fra tirsdagen av har jeg vært helt eksemplarisk. Holdt meg til Finn Crisp til lunsj, bare spist sunne ting til middag, grønnsakssuppe til middag en dag, kylling og grønnsakswok en annen dag, ikke noe snacks eller snop whatsoever! Null, nada, niks. Og drukket masse vann, jogget 1 gang (juhuuu!) og gjenopptatt styrkeøvelsene (litt forsiktig, dog).

 

Og hjalp det på vekta da? Neeeeeeeei! :angry: Resultatet etter disse 3 superflinke dagene: knappe 200 gram ned, til 65,0.

 

Sekstifem, altså! En annen ville jo bare ha lagt seg ned og gitt opp. Men det kan jeg ikke. Jeg MÅ ned. Jeg VIL ned.

 

Skjønner jo at jeg må være mer tålmodig enn dette. Men litt belønning på vekta etter 3 strikse dager på rad synes jeg at jeg kunne fått... :unsure: Har vært forkjølet hele uka, men kan vel ikke akkurat skylde på det heller.

 

Vel, vel. Bare å brette opp ermene og fortsette.

 

Tok stingene på magen i dag og har fått klarsignal til trening igjen, så go, go, GO! Skjønner jo at det må trening til også, der jeg er nå. Langt inni marsipan-granskauen... <_<

 

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan-granskauen :lol:

Nei, det er ikke så lett når en ikke ser skogen for bare marsipan ;)

 

Og det er omtrent så seriøs jeg klarer å være i dag :rolleyes:

 

Slitsomt å føle at en har vært flink uten at vekta rører seg, Bijou. Men det løsner nok, særlig når forkjølelsen slipper taket og treningen nå kommer ordentlig i gang igjen!

 

Gratulerer med tilbake under 61, Snusmumrikke :)

 

Godterifri uke ble det nok dessverre ikke her i huset - jeg har snublet over opptil flere kakestykker på jobben, og kommer til å fortsette å snuble i kveld også :unsure: Skal være veldig heldig om vekta fortsatt er under 65 mandag morgen!

 

Men i morgen er det meldt fint, så da bør nok joggeskoene få luftet seg igjen iallfall. Jeg har ikke løpt ute siden søndag - det ble tredemølle tirsdag og spinning i går.

 

Jaja. Ha en fin lørdagskveld og Halloween! Og ikke snuble for tungt over godteskåla da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så vanskelig å si nei??

Joda det ble både sjokolade og iskaffe og crossant på meg lørdag. Jeg blir flau over meg selv. Jeg har Vært flink og løpt langt fire ganger denne uka. Og nå er det vel forgjeves:( kjenner at jeg er misfornøyd og lei meg nok en gang.

Det blir gotterfri uke på meg fra mandag av. Nå vil jeg ha resultater!

Ser at vi er litt i samme båt her når det gjelder godterier. ..

Uka har ellers Vært ganske travel og stressende. Og da tyr jeg til det søte. Må roe meg ned litt. Hjelper fint lite å løpe langt for så å spise dritt. ..

Ungene har begynt å spørre om når vi skal begynne å bake julekaker;)..Nei det blir ikke ennå for å si det sånn. Halleluja!

Åh motivasjon, kom til meg og Gjør meg sterk;)

Jeg vil jeg vil, men får det ikke til......men ikke snakk om at jeg gir opp!!!!!

Ønsker dere en god uke Bijou, Tulla og Snusmumrikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er nettopp det vi har felles her inne, jeg: at samme hvor dårlig det går, så gir vi ikke opp! Og det er jo nøkkelen til suksess! :) Sånn smått om senn... ;)

 

Idag skriver vi 1. november og her har jeg intet mindre gått hen og laget meg en plan.

 

November skal, for min del, ikke være atter en prøveogværeflink-måned, men en slanke-måned. Rett og slett. Tilbake til full slankemodus, av typen slik jeg gikk i de første månedene jeg var her inne på GR (for 4 år siden). Jeg vet jeg kan. Så fra og med i dag er slanke-modus skrudd på. Helt frem til 1. desember, og så lager jeg en ny strategi fra da.

 

Målet er 2 kilo ned, iløpet av november. Fra 65,0 kg (fortsatt idag), til 63,0 innen 1. desember.

 

Fikk blant annet et ekstra tupp i ræva her om dagen da jeg snakket med en av naboene, som jeg nesten ikke har sett siden i sommer. Han var gått fra chubby til slank bare ved å justere kostholdet litt. (Han trener ikke en tøddel.) Foruten å kutte sjokolade og sånn hadde han også kuttet ned på alkohol, særlig øl-inntaket sitt. Og da "kom jeg på" at jo, det er jo litt kalorier i øl også... Og en av de tingene jeg har sklidd litt ut på i sensommer/høst er faktisk øl. Jeg drikker veldig moderat og øl drikker jeg vanligvis veldig sporadisk, men etter sommerferien i Kroatia og Tyskland i sommer fikk inntaket en liten boost og jeg har fortsatt å kose med meg det til måltider. Og ikke bare i helgene lenger, men av og til hverdager også, til god mat.

 

Og sånt baller det seg jo på av... <_<

 

Og øl er overhodet ikke noe jeg føler at jeg "trenger", på samme måte som litt vin i helgene. Så der kan jeg fint kutte helt. I alle fall frem til jul. Så da gjør jeg det. Enkelt og greit.

 

Fortsatt usikker på om jeg skal gå tilbake og registrere mat hele denne måneden. Jeg føler liksom at jeg burde klare meg uten å måtte skrive ned alt. Så jeg starter uten å gjøre det.

 

Foruten å gjøre alt det riktige, med kosthold og trening (skal ikke ramse opp alt, for vi vet jo alle hva som må til), skal jeg også veie meg sjeldnere. Og for å komme vekk fra den til tider litt maniske tall-stressinga mi skal jeg ikke rapportere noen tall inn her på tråden før 1/12. Mest for å ikke kjede dere, med alle mine svingninger, og de samme tallene, om att og om att. Det er kun ett tall som gjelder, og det er det som vises 1/12.

 

Men jeg skal komme meg dit jevnt og trutt, ikke med hopp og sprett. For det skal være en stødig kurve. Og jeg skal selvsagt fortsette å rapportere inn her ukentlig, med utfordringer og hvordan jeg føler at det går underveis. Har informert mannen min også; november er slankemåned. Ingen flere marsipanposer i hus før desember! B)

 

Klar, ferdig, gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi opp er det da ingen grunn til! :)

 

Løffen, det er frustrerende å snuble, men du reiser deg igjen! Og løpeturene er da ikke forgjeves, hverken for form eller vekt. Dessuten gjelder det å huske at vi alle har dette litt som et luksusprosjekt - det er ikke nødvendig for helsa. Vi er ikke store noen av oss, og kan med hell klappe oss på skuldrene for å ha klart å holde oss på normal BMI samtidig som vi prøver å kvitte oss med de siste kiloene.

 

Flott plan, Bijou. Jeg leker med tanken på å gjøre et fremstøt for å bli litt lettere i november, jeg også. Desember og jula er skumle måneder, og det ville være fint å ha litt å gå på! To kilo ville jo være flott. Jeg har imidlertid ikke helt bestemt meg. Tenkte å se an både vekta og formen i morgen tidlig ;)

 

Det som er sikkert, er at jeg ikke kan fortsette som jeg stevner. Gulrotkake på jobb torsdag, supermektig sjokoladekake med is (også på jobb, og det TO små stykker) fredag, Napoleonskake i går - og stor vaffelplate på tur i dag! :blink:

 

Så uansett hva jeg beslutter i morgen er det iallfall godte- og kakefritt fra nå og minst ut jobbuka! Og jeg bør også gå sjeldnere på vekta enn nå - veier meg hver dag, og det er tullete.

 

Og en beslutning er allerede tatt - jeg meldte meg på ny halvmaraton i Oslo 2016 i dag. Kjenner jeg grugleder meg, men da har jeg iallfall treningsmålet klart. Og denne gangen meldte jeg meg på i gruppa 1:50-2 timer, så da må tempoet opp også :o

 

Ha en riktig god søndagskveld alle tre! Jeg heier på dere, dette kan dere. Det gjelder bare å ville det nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner en ny stemning her inne i dag. Tid for et krafttak rett og slett ;) Inspirerende å kjenne på kampånden!

 

De 2-3 kiloene som skulle bort for min del har tatt myyyye lenger tid enn jeg så for meg. Jeg henger meg derfor på med en fornyet innsats i november. Mitt mål er da å ha nådd 50-tallet innen 1. desember. Og fortrinnsvis være stabilt plantet der.

 

Videreføre treningstrenden (minst 4 økter per uke), veiing kun på torsdager, full føring av matinntak samt holde meg innenfor kosemerkekvoten blir min plan.

 

Nå bør det ikke bli noen unnasluntring :blink: Slutt på å finne unnskyldninger :angry:

 

P.S. Jeg har ingen tvil om at du vil klare målet ditt på halvmaraton Tulla. Du virker til å være supersprek :D Snitt på 10,5 km/t og du er innafor. Det klarer du. Heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det mye besluttsomhet! :)

 

Jeg var fortsatt innafor vektbeltet mitt i morges, og har etter å ha tenkt meg om landet på "myk" slanking, dvs bare spise sunn mat og trene. Jeg er fortsatt rekonvalesent og trenger å begrense prosjektene mine litt.

 

Planen blir derfor å spise meg mett og ikke telle kalorier, men unngå godteri, kaker og annen søt mat så langt som mulig (dvs kun et lite stykke for høflighet når det er absolutt nødvendig) og ellers være bevisst på sunne valg. Og så bør jeg ha minst tre skikkelige treningsøkter per uke. Gjennomfører jeg den planen konsekvent bør det minst forsvinne en kilo i løpet av november, og da får jeg være fornøyd. Det betyr at jeg også må være flink mesteparten av desember, men det er jo uansett en god ide ;)

 

Og denne jula bør jo gå bedre enn forrige, da jeg var på tunge behandlinger og ikke orket å trene men likevel hadde økt appetitt pga medisinene.

 

Takk for tiltroen til løpsprosjektet mitt, Snusmumrikke! Supersprek er nok å ta i, men jeg er relativt utholdende, selv om det foreløpig langt fra går fort nok. Jeg bør nok løpe nærmere 11 km/t hvis det skal gå - det blir lett litt lengre enn 21,1 km med svingete veier og alle menneskene i løypa, og det er uansett greit å ha litt å gå på. Pulsklokka sa faktisk at jeg løp 10,4 km/t i år, og da ble tiden nesten 2.03.40. Nå er formen nok også litt dårligere enn da jeg løp, så her er det bare å stå på!

 

Jaja. Lykke til med uka alle tre! Måtte viljestyrken være med oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet dere hva, nå er dette dataviruset kommet til meg også :) Snørret renner og kroppen er rar.Fryser og svetter.... og jeg har ikke så god appetitt i dag..Så bra da ;)

Ja nå er vi visst ved godt mot alle sammen og skal ned en kilo og helst litt til i November. Jeg er med på sterk reduksjon av det søte ;)

Og du da Tulla som har meldt deg på løp! Flink er du!

Jeg var jo overlykkelig over å se 62 tallet, nå må jeg prøve å komme meg ned under 63 i løpet av November. Får veie meg snart og se hvor jeg har havnet nå. Tipper det er rundt 63,5 deromkring.

 

Du har helt rett Tulla. Dette er et "luksusprosjekt":) Så jeg burde ikke sutre fordi jeg snubler litt innimellom.

Var på besøk i går hos en tidligere Jobb kollega og hørte på hennes fortvilelse over vekta. Hun sliter med 20 kilo som har kommet over noen få år.Synes så synd på henne. Hun har gått på flere kurs, men klarer det ikke i lengden. Tenkte da på oss som bare har noen pyntekilo vi vil ha vekk. Men lurt å Gjøre noe før det blir flere kilo.

Ok da blir det sunne valg på matfronten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet dere hva, nå er dette dataviruset kommet til meg også :)/> Snørret renner og kroppen er rar.Fryser og svetter.... og jeg har ikke så god appetitt i dag..Så bra da ;)/>

Ja nå er vi visst ved godt mot alle sammen og skal ned en kilo og helst litt til i November. Jeg er med på sterk reduksjon av det søte ;)/>

Og du da Tulla som har meldt deg på løp! Flink er du!

Jeg var jo overlykkelig over å se 62 tallet, nå må jeg prøve å komme meg ned under 63 i løpet av November. Får veie meg snart og se hvor jeg har havnet nå. Tipper det er rundt 63,5 deromkring.

 

Du har helt rett Tulla. Dette er et "luksusprosjekt":)/> Så jeg burde ikke sutre fordi jeg snubler litt innimellom.

Var på besøk i går hos en tidligere Jobb kollega og hørte på hennes fortvilelse over vekta. Hun sliter med 20 kilo som har kommet over noen få år.Synes så synd på henne. Hun har gått på flere kurs, men klarer det ikke i lengden. Tenkte da på oss som bare har noen pyntekilo vi vil ha vekk. Men lurt å Gjøre noe før det blir flere kilo.

Ok da blir det sunne valg på matfronten;)

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god bedring, Løffen! :)

 

20 kg er tungt å kvitte seg med! Vi må virkelig sette pris på at vi er i en helt annen kategori. En brystkreftpasient jeg ble kjent med da jeg var syk la også på seg 20 kg i løpet av behandlingsåret. Utgangspunktet hennes var ikke så ulikt mitt, hverken alder eller vekt... Det er jo slik at mange brystkreftoverlevere legger på seg noen kilo, selv om 20 kg er litt ekstremt. Hun strever veldig med å bli kvitt kiloene igjen nå. Og jeg er opptatt av å unngå å komme i samme situasjon!

 

Ergo løp jeg ca en mil på tredemølla etter jobb i dag, og nå er jeg trøtt... -_-

 

En god kveld ønskes dere fra skravletulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...