Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

God morgen;)

Lykke til med ny jobb Bijou. Når du har kommet mer inn i rutiner på jobben, vil du nok klare å fokusere mere på maten:)

Flott nedgang Snusmumrikke:) jeg hoppet på vekta i dag, og endelig har jeg gått litt ned. 63,2 kg nå. Løp ganske langt i går kveld. 14km, så det var på tide det skjedde litt på vekta også.

Satt og tenkt på oss her inne på Bijous sommerplan, og vi er da ikke overvektige eller har veldig høy BMI noen av oss. Rart hvordan 3-4 kg kan irritere!

Nå blir det lørdagshandel med familien og gotterinnkjøp. Jeg skal begrense meg..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ha, ha Bijou. Synd at flytende godsaker av type vin/øl er vel så ille på kaloriene som godis. Men det er jo en bra erstatning når tannverken plager ;)

 

Og strålende treningsinnsats på fredagskvelden Løffen! Må si meg helt enig i det du beskriver om at vi ikke har så mye til overs noen av oss. Men for meg er redselen litt at får først 3-4 kilo sette seg fast kan det fort komme flere :( Derfor er det viktig for meg å snu trenden og bli bevisst på livsstilen.

 

Jeg har hatt en strålende start på lørdagen. Løpsintervaller og husnedvask unnagjort. Og det før klokka var 11:30. Storhandel på butikken gjenstår før det er date night med min mann :rolleyes:

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle tre! Jammen er det aktivitet her :)

 

Gratulerer med nedgang, Løffen og Snusmumrikke! Håper du hadde en fin date med mannen din i går, Snusmumrikke. Det hadde jeg, men det ble altfor mange kalorier! Betaler nok for det på vekta i morgen... :blink:

 

Bijou, tannverk er noe herk! Bra du har en interessant ny jobb å konsentrere seg om - med fruktfat i stedet for godteriskåler :lol:

 

Nydelig høstdag i dag. Nå har jeg løpt en drøy mil millom bakkar og berg og spist en stor lunsj, og tar livet med ro i godstolen. Etterpå er planen å ta med minstejenta ut for å øve litt på sykkel, men hun er treg og vi orker foreløpig ikke mase ;)

 

Fortsatt god søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin, fin date. Men ganske så fettholdig måltid vi spiste. Klarte ikke beregne kalorier, men vil tro det ble i overkant. Det ble første smaken av godis på nesten tre uker også. Delte en pakke lakris med min mann. Men jeg tror det verste sukkersuget er kurert. Klarte nemlig å kontrollere inntaket ganske greit.

 

I dag har det vært en flott skogstur i nydelig høstvær B) fikk brukt beina ganske så bra, men det ble ikke noe løping siden mannen min har skadet kneet sitt. Hadde vært kjipt å fly fra han liksom :P Siden det er kanelbollens dag ble det rast i sola med en slik.

 

Veldig spent på veiing tirsdag. Nå er det bare morgendagen igjen før resultatet skal vise seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp på vekta igjen da. Der stod tallet på stedet hvil. Kjedelig :( Jeg hadde virkelig håpet at nedgangen skulle fortsette nå som jeg var så godt i gang. Status er som følger:

 

Dag 1: 62,0

Dag 8: 61,3

Dag 15: 60,8

Dag 22: 60,8

 

Håper det ikke stopper helt opp nå. Da kan piffen gå litt ut av meg :unsure: Jeg har ikke den letteste uka foran meg heller. Jeg skal både i bursdag og bryllup i tillegg til at det kan bli vanskelig å klemme inn like mye trening. Uff.

 

Ønsker bedre lykke til dere andre med deres veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp på vekta igjen da. Der stod tallet på stedet hvil. Kjedelig :(/>/> Jeg hadde virkelig håpet at nedgangen skulle fortsette nå som jeg var så godt i gang. Status er som følger:

 

Dag 1: 62,0

Dag 8: 61,3

Dag 15: 60,8

Dag 22: 60,8

 

Håper det ikke stopper helt opp nå. Da kan piffen gå litt ut av meg :unsure:/>/> Jeg har ikke den letteste uka foran meg heller. Jeg skal både i bursdag og bryllup i tillegg til at det kan bli vanskelig å klemme inn like mye trening. Uff.

 

Ønsker bedre lykke til dere andre med deres veiing!

Ja det er irriterende når vekta står stille og man har gjort en god innsats.Men ikke gi opp, fortsett som før så vil den gå ned:) jeg kjenner selv at jeg sliter med motivasjonen ofte. Har brukt noen uker for å gå ned litt fra 64,1 til 63,2 men vi må bare ikke gi opp:) ha ha, dagens lille tale fra meg som klarte å kjøpe iskaffe og ble helt forskrekket da jeg kommer hjem og fikk tenkt meg om ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet er en dyd, Snusmumrikke! ;)

 

Jeg glemte å rapportere inn vekt i går, men den var snillere med meg enn jeg ventet. Masse aktivitet med hagearbeid, tur og løping veide nok opp for måltidet lørdag. Så jeg kopierte tallet ditt, Bijou, og kan dermed notere meg 300g i minus :)

 

Når det er sagt var jeg ikke mye fornuftig i går, så det kan fort vekk gå gale veien igjen. I morgen har jeg imidlertid en roligere dag, så da skal jeg iallfall få trent. Det er nok kanskje på tide med noen styrkeøvelser... :rolleyes:

 

Ha en god uke videre alle tre! Og lykke til med å gjøre gode valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringene dere. Gårsdagen var ikke akkurat den letteste. Endte opp med å droppe den planlagte styrketreninga. Skyldte på en liten strekk jeg har fått i den ene leggen, men den er ikke verre enn at jeg nok fint hadde kunnet gjennomføre <_< Kjente meg litt deppa over manglende resultat :(

 

Bra dere har positive tilbakemeldinger. Og grattis med nedgangen Tulla!

 

Ny dag: yoga på programmet og maten går det stort sett greit med. Ligger i underkant på antall anbefalte kalorier, men syns jeg spiser ganske mye egentlig. Når man ikke fyller opp med godis er det jo plass til mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Snusmumrikke! Og husk, det er bare pyntekilo du strever med. Tar det lengre tid å gå ned beholder du det kanskje også lettere av! :)

 

Jeg har trent spinning og yoga i formiddag. Og konstatert at overkroppen overhodet ikke har styrke nok til flere av øvelsene. Ingen bombe egentlig, men litt forstemmende. Og så måtte jeg se meg selv i helspeil hele tiden. Kanskje jeg burde kopiere ditt vektmål, Snusmumrikke! Vi er jo like høye også. Seriøst, jeg skal nok ikke fullt så langt ned (kanskje jeg ikke orker mer ned i det hele tatt), men fast i fisken følte jeg meg ikke akkurat! :blink:

 

Har nok ikke verdens største muskelmasse heller, særlig ikke i fiskebolle-overkroppen :rolleyes:

 

Jaja. Her sitter jeg og er slapp og daff og har spist altfor mye til lunsj. Sånn kan det gå!

 

Ha en fin dag videre. Jeg må prøve å gjøre noe nyttig snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Snusmumrikke! Og husk, det er bare pyntekilo du strever med. Tar det lengre tid å gå ned beholder du det kanskje også lettere av! :)/>

 

Jeg har trent spinning og yoga i formiddag. Og konstatert at overkroppen overhodet ikke har styrke nok til flere av øvelsene. Ingen bombe egentlig, men litt forstemmende. Og så måtte jeg se meg selv i helspeil hele tiden. Kanskje jeg burde kopiere ditt vektmål, Snusmumrikke! Vi er jo like høye også. Seriøst, jeg skal nok ikke fullt så langt ned (kanskje jeg ikke orker mer ned i det hele tatt), men fast i fisken følte jeg meg ikke akkurat! :blink:/>

 

Har nok ikke verdens største muskelmasse heller, særlig ikke i fiskebolle-overkroppen :rolleyes:/>

 

Jaja. Her sitter jeg og er slapp og daff og har spist altfor mye til lunsj. Sånn kan det gå!

 

Ha en fin dag videre. Jeg må prøve å gjøre noe nyttig snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag begynte bedre enn jeg håpet på : 62,2 kg. Måtte prøve vekten ex antall ganger for jeg trodde ikke det kunne stemme. Godt å se 62 tallet ;) kjekt med nedgang for deg også Tulla ;)

Resten av dagen så langt har Vært kjedelig. Syke barn og tenåringer som krangler. Kjenner meg sliten og lei av at alle er hjemme hele tiden nå i høstferien. Får også dårlig samvittighet hvis jeg prioriterer egentid og trener.....Huff det er ikke lett alltid. Jeg er nok en person som har behov for å være litt alene innimellom.

Men jeg er nå glad for nedgang da :) satser på blide barn i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Har jeg ikke rapportert inn her siden forrige fredag...? :unsure: Skal si dagene flyr.

 

Men joda, henger vel såvidt med i stroppen. Startet uka med tannlegetime på mandag. 2 hull ferdig. Ørten igjen. <_< Munnen føles helt stiv og støl. Deretter har det gått slag i slag i den nye jobben, med masse møter, planlegging og kursing. Har 2 intense kursdager igjen, imorgen og fredag. Og så er det jaggu helg. Pjuuuh! Kan nesten ikke vente.

 

Treningsmessig... foruten en økt med rockering og styrke idag; null, nada, niks. Har rett og slett vært for sliten til å løpe.

 

Vektmessig... gikk jo litt opp i helga, som vanlig (ja, vin er også kalorier, gitt!), og veide 64,7 mandag, men er tilbake på 64,2 nå. Og derifra er det fortsatt stuck.

 

Matmessig... joda, betraktelig mindre godis og snacks. Og masse frukt på jobb. Men har oppdaget en kakao-variant på kaffemaskinen som er helt himmelsk god og klunker i meg flere kopper av den om dagen. Tør ikke tenke på hvor mange kalorier det er i den. Iiiiiik!

 

Søvn kan jeg også bli bedre på. Forferdelig uvant å stå opp så tidlig, for å rekke alt. Og B-menneske som jeg er er det forferdelig vanskelig å komme seg tidsnok i seng på kveldstid. Ideelt sett burde jeg legge meg kl 22.00 for å få nok timer. Men hallo, hvilket B-menneske har lyst til å legge seg da...?

 

Jau, og sånn går no dagan.

 

Men dere er veldig flinke dere andre, altså! :) Og grattis med 62-tallet til deg, Løffen! Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig på tannlegekjøret du altså Bijou. Jeg har tenkt på å dra tilbake til tannlegen selv - i ukesvis. Må jo prøve å få orden på den vonde tanna mi som de ikke klarer å fikse. Men har liksom vent meg til å tygge på den ene siden av munnen nå. Så jeg har ikke orket å ta tak i det igjen... Kanskje ringe dem i dag.

 

Kakaomaskiner er skumle. Jeg er hverken kaffe eller te drikker. Men kakao: det er godt det. Per nå har jeg ikke jevnlig tilgang, men jobben skal snart bytte lokaler og da skal det bli fin kaffemaskin med kakaomuligheter også. Kan bli farlig!

 

62-tallet da Løffen. Da er du jammen på vei. Selv har jeg mistet lysten etter standstill med egen vekt. Har fortsatt klart å styre unna søtsakene, men har vært lat på treningsfronten denne uka. Bare en løpetur så langt :( Men når dere er flinke får jeg dårlig samvittighet så i kveld må jeg tvinge meg ut en tur. Ikke like lett å komme seg ut nå når det har blitt kaldt og mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har den dårlige samvittigheten jagd meg ut på en mils løpetur. Har ikke fått trent siden onsdag pga en særdeles hardfør fotpleier som ga meg blemmer under føttene. Auuu! Men i dag gikk det sånn passe greit. Usikker på hvordan føttene vil like seg inne i høye hæler i ettermiddag. Skal i bryllup. Måtte brenne noen kalorier før det...

 

Denne uka har for lvrig vært en kamp hver eneste dag. Sprakk i går. Sjokolade for førset gang på 3,5 uker. Men begrensa meg sånn passe i alle fall. Får se hvordan kvelden i kveld bilr :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da var det helg, alt, ja. Hurra! :) Trenger det, etter en veldig intens jobb-uke, med mye ny info som skal på plass i hodet. (Og helst sitte der.)

 

Glemte å rapportere inn i går, men fikk et oppløftende tall på vekta i alle fall: 63,7 kg. Ned 500 gram siden forrige uke. Absolutt godkjent! Er sååååå lei av å se 64-tallet. Gudbedre!

 

Fikk jogget torsdag (og det var faktisk deilig, men hysj, ikke si det til noen...) og fått tatt mer styrke. Kjenner meg mer motivert igjen nå, enn de siste ukene. Utfordringen nå er å holde motivasjonen. ;)

 

Men tok en liten "oppsummering" her for ca. en uke siden og fant ut at det er svært lite av garderoben min jeg får brukt for tida, og masse fint høst- og vintertøy i skapet jeg ikke får brukt. Fordi jeg rett og slett ikke får det på. Det er mildt sagt irriterende! For tida er det kun 1 bukse som glir rett på og ser fin ut. Men det er bare fordi det er stretch, og den er sort og enkel. Passer til alt. Og så har jeg 2 skjørt, også i stretch. Men det blir jo fryktelig kjedelig i lengden og bare ha på seg disse 3 plaggene... <_< Og nettopp det er motivasjonen min for tida; alt det andre i garderoben.

 

Og spesielt irriterende er det jo å kikke i kalenderen og se at jeg veide mellom 60-62 kg i juni, for bare noen få måneder siden. Så hvorfor soser jeg rundt på 63-64, liksom? :angry:

 

Så planen fremover er å prøve å komme opp i 2 løpeturer i uka, og senere 3 løpeturer igjen, slik jeg fikk til tidligere. Og fortsette å begrense godteriet til helgene.

 

Tannverken er heldigvis over, da. Og munnen kjennes normal igjen. Men skal til ny økt igjen på mandag. Ytterligere 3 hull som skal til pers. Jeeeez! Men det blir jo bra til slutt.

 

Ha en fortsatt fin helg, folkens! Stå på - og lykke til i bryllup i kveld, Snusmumrikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

Du virker optimistisk Bijou. Det bør smitte litt over :)

Jeg gikk på vekta i dag igjen med følgende resultat:

 

Dag 1: 62,0

Dag 8: 61,3

Dag 15: 60,8

Dag 22: 60,8

Dag 29: 61,1

 

Litt nedtur (ikke minst m.t.p. at vekta viste 60,4 etter treningen på lørdag morgen), men faktisk ikke så ille som sist uke. Da hadde jeg forventet nedgang. Det hadde jeg ikke nå. Helgen gikk litt over stokk og stein med bryllup lørdagen og bursdagsfest søndag. En liten tur ned i prosecco-flasken med jobben på fredag hjalp vel heller ikke på :blink:

 

Men det ser lysere ut for denne uken. Ingen store utskeielser i sikte og god tid til å få trent litt. Satser på å være tilbake der jeg var innen neste tirsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle tre! :)

 

Jeg ser det er en stund siden jeg har skrevet. Her går dagene litt i ett nå. Ganske annerledes enn da jeg var sykmeldt! Men foreløpig går det, og jeg får trent også - løp f.eks. en mil nå etter jobben.

 

Gratulerer med nedgang Løffen og Bijou! Jeg aner egentlig ikke hvordan det har gått med meg denne uka, selv om jeg sto på vekta mandag. Mange ganger på rad. Med et nytt tall hver gang <_<

 

Endte med å registrere det samme som forrige uke, da det var gjennomsnittet :rolleyes:

 

Men det virker riktig at det ikke har skjedd stort. Greit nok. Jeg ser av displayet at jeg har krøpet svært sakte men sikkert nedover 2 kg siden mai. Vi hei hvor det går! :lol:

 

Men det går jo riktige veien, i hvert fall!

 

Nå er det middag, så det var det for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på og applauderer sprekheten!

 

Jeg syns ting går lettere igjen nå. Tror jeg har klart å venne meg noenlunde til den nye "livsstilen". Jeg var i strikkeklubb i går hvor det ble servert hjemmelagde cookies og smågodt. Det frista litt, men ikke på samme måte som tidligere. Holdt meg til å smake på en halv cookie. Den var vidunderlig god, men klarte fint å stoppe med den lille smaken. Har også klart å trene hver dag denne uka - så langt.

 

Eneste problemet jeg har etter at jeg begynte Grete Roede er at jeg føler meg så oppblåst i magen. Jeg spiser støtt og stadig for å komme opp til de 1600 kaloriene daglig noe som gir følelsen av å fylle magen mer enn det som godt er. Syns den har blitt som en ballong :( Kanskje den er uvant med å få i seg så mye fiber og melkeprodukter? Ja, ja. Håper det går seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg løpt en mil i dag også;) det føles deilig nå etterpå, men jeg kan ikke skryte av å ha vært flink med maten de siste dagene. Huff jeg sprakk fullstendig og har unnet med mye rart...... Og nå som jeg var kommet på 62 tallet!

Ble vel så glad for å se det tallet, at jeg måtte feire litt.

Har ikke turt å veie meg, redd for å bli megaskuffet.

Eneste positive, er at jeg føler buksene sitter litt løsere nå. Håper dere andre tar positive matvalg, ha en fin dag og nyt finværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi har treningen i orden da jenter! Den ser ikke ut til å være det store problemet for noen av oss. Jeg starta denne lørdagen med 7 km løping. Neste nå blir 4t! dugnad i sameiet. Ikke veldig motiverende å starte på, men fysisk aktivitet blir det i alle fall.

 

Føler meg optimistisk på matfronten også. Ting har kommet i rutine og funker ganske greit. Det ble kake og to biter godis på jobben i går, men har ikke kjøpt inn noe til privaten denne helga. Bare masse deilig frukt. Det gjelder å overbevise seg selv om at det er like godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løperjentene, det er oss ;) Bra jobba!

 

Jeg har også spist litt ufornuftig i går og det er jo lørdag i dag, så jeg fant ut at jeg måtte ut på milløp igjen. Presset litt på tempoet i dag og det er mange bakker. Avsluttet med litt rygg, mage og push-ups. Det var det for i dag! Nå er lufta definitivt gått ut av ballongen :lol:

 

Snusmumrikke, fiber kan definitivt sette fart på magen, men hvis det ikke kommer seg, bør du kanskje sjekke ut om det er noe du ikke tåler? Kos deg med frukten i kveld :)

 

Løffen, lykke til med innstrammingen! Husk målet ditt! Og Bijou, hvordan har det gått med deg denne uka?

 

Fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førti, feit og ferdig... <_< Jau, her kommer innrapportering fra meg.

 

Uka startet vel ikke så verst, med vekta på 64,0 kg etter helga. (63,7 forrige fredag, altså.) Men PMS-uka rotet til alt. Følte meg oppblåst som en ballong. Tok ikke så ille valg i matveien, egentlig. Men kroppen løp løpsk helt på egenhånd likevel. Hadde én sjanse til jogging denne uka, onsdag, men da orket jeg rett og slett ikke. Har sovet altfor lite denne uka og ble bare trøttere og trøttere for hver dag som gikk.

 

Veide dermed inn på kolossale 65,0 kg igår. :( Vet jo det er mest PMS-en sin skyld, men deprimerende likevel.

 

Og torsdag fjernet jeg også den føflekken, som jeg utsatte for noen uker siden. 4 sting der, på magen selvfølgelig, og beskjed om å ikke trene på en stund. Jadda. Så nå er det kun fokus på kosthold som gjelder, for en uke eller to. Har allerede tatt noen grep og strammet inn på helge-godisen. Og nå som mensen er kommet vet jeg jo at kroppen generelt stabiliserer seg igjen. Men denne uka var kjip, altså. Og aldri har jeg vel lengtet sånn etter å jogge. Ha ha! ;)

 

Men, men. Jeg var på rett spor for bare litt siden, så jeg får trøste meg med det. Ting snur.

 

Ha en fortsatt fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er langt ifra feit Bijou ! Husk at ting kan snu og så blir det bedre:) vi har alle tunge perioder og det er ikke like lett alltid.Kjenner til det:) men det er som Tulla sa viktig å huske på målet vårt.

Jeg har ikke Vært superflink i helga men kjenner at nå er jeg motivert. Var forresten å svømte med minsten og følte meg faktisk helt ok i bikini.Har ikke følte slik på lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du ikke får trent da Bijou. Det er jo tydeligvis vår store forse. Du får prøve å snu fokus over på maten i stedet. Bruke energien der ;) Skjønner godt at du blir deppa over en "dårlig" innveiing, men heldigvis et stykke igjen før du kan kalle deg feit tros alt. Jeg krysser fingrene for at du klarer å snu trenden.

 

Det går tydeligvis lettere for deg Tulla og Løffen! Jeg må si meg relativt fornøyd selv. Til tross for at det blir i overkant mye kalorier i helgene. Rart hvordan blir så fysen når man går hjemme.

 

Denne helga var det potetball med mye deilig tilbehør på middagsplanen og Afternoon Tea med både snitter, scones og sjokoladekake sammen med venninner. Jeg hadde tanker om å bestille noe annet en Afternoon Tea platter, men når alle de tre andre ville at vi skulle ta det, føltes det så kjipt å la være. Ikke vanskelig å overtale meg da. Resultat = sprekk på kaloritabellen.

 

I dag er det syklubb med venninner. I stedet for kake har jeg tenkt å servere Grete Roede Kesampletter. Håper de er gode. Målet er å skvise inn en løpetur før syklubben slik at jeg ligger bedre ann før veiing i morgen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...