Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Ja, jeg er med på veiedag på tirsdager. Hvis den dagen ikke går, så kan jeg melde inn seeeint mandag kveld, for da finner du den på tirsdag morran, Toam. Men til vanlig går tirsdag helt fint for meg.

Så flinke dere har vært gjennom jula! Og godt igang med trim. Heia, heia!

Jeg sitter i snøstorm her på Sørlandet. Glad for å bo i leilighet og ha bilen i garasje! Og jeg har klokelig holdt meg inne de siste dagene, det er helt vilt mye snø som har kommet på kort tid. Umulig å få brøyta alt. Og nå med en voldsom vind i tillegg, forferdelig kaldt og snøen blåser i fonner. Ille med de som blir stående på veien i biler, og verken kommer frem eller tilbake. 

Farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ er snøværet over og vi fikk kulde i stedet. I dag var det -26 grader har . Hadde meldt meg på treningstime, men fikk en feilmelding på bilen, så jeg turte ikke å kjøre. Skal se om det blir bedre til uken når det blir varmere igjen. Eller får jeg ringe til verkstedet og høre hva meldingen betyr. 

Det ser så fint ut ute nå, men bare tur/retur parkeringsplassen var nok til å skremme meg fra å gå tur. 

Greit nok. som vanlig har jeg nok å gjøre her hjemme. 

Godt å bo i blokk nå Tonio. Hvordan er det hos deg Mia, Får dere holdt snøen unna? Du har vel også fått mye snø de siste dagene.?

Ha en fin helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Her hos oss i sørvest er det ikke en snøfille. Vi har bare hatt vind og det var vært storm og mye vind. Vi er heldige som ligger i le for østavinden og ikke merket noe før vi har kommet ut på veien.

Nå er det utrydding av julen her. Det er fint med alt det røde, men godt når hverdagen kommer tilbake og det lysner igjen. Matmessig har det gått fint siden 31.12. Det henger igjen noe etter nyttårshelgen så hvis jeg greier å ende på 95 tallet på tirsdag er jeg glad. Det sies at det går 7-10 dager før det vises på vekta og da stemmer det med nyttårshelgen og vekta idag. 

Men vi jobber på.  Fiskepudding i hvit saus idag. 

Vi har 8-9 minus men med vind er det minus 16. Blir innevær og det er kjekt det også,  med maaaange hobbyprosjekt.

Ha ei god helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bilen skikker seg igjen, Toam. Var nok kuldesjokk.

Jeg har ikke kjørt med bilen min siden 3.juledag. Dieselbil. Blir spennende å se om den starter greit etterhvert. 

De to siste dagene har jeg vært hos min far. Det var koselig å ha litt selskap igjen og skifte stue. Min søster kom også igår.

I ettermiddag kom jeg hjem, og måtte fyre godt. Det var 14 grader her, men i løpet av halvannen time var det steget til over 20 og deretter ble det godt og varmt på 23-24 grader. 

I kveld har jeg hatt et like bursdagstreff: 3 søstre, 2 svogere og min far. Min søster hadde med ostekake, og ellers bare frukt og snop. Det går an å gjøre det enkelt også 🥰

Mia, godt å få rydda bort jula. Jeg hjalp min far med det igår, vi fikk virkelig tatt alt. Imorgen tar jeg mitt eget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Tirsdagen er her og vekta var på 95,8. Det er bare 0,1 mer enn siste veiing før jul. Nå kjempes det.

Har startet det nye året med å spise tynne skiver avokado under pålegg. Det skal visst være sunt. Så nå er det håp for gamlemor. Trodde aldri jeg skulle endre meg på det feltet. Her er fortsatt kaldt så det blir mye inne om dagene.  

Ha en fin uke alle fine her på tråden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 😃Det er enda ikke gått så mange dager inn i det nye året,så jeg vil ønske dere et riktig Godt Nytt År ❤️Måtte det bli fint for oss alle 🙏❤️ 

Nå går vi heldigvis lysere tider i møte og jeg gleder meg sånn til bare veier. Vi har hatt det veldig kaldt i en lang periode og det liker ikke luftveiene mine. Vi har vært mye på hytta og passet på at vannet ikke skulle fryse. I jula hadde vi besøk fra Oslo og det var så koselig. Sofia elsker å være på Vågsetra 🏡  Jeg kjente at jeg ikke var helt hundre prosent etter coronaen, men det gikk bra. Har hvilt mye etterpå. Dette viruset liker jeg ikke! Turer har det  blitt lite av,så kampen mot vekta har vært i dvale. Men jeg gir meg ikke. Nå blir det mye grønnsaker og mye vann framover. Vekten min i dag er 82,1. Ned 0,4. 

Ønsker dere en fin og god ny uke 💝

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slite med å få i meg nok vann. Det stopper i halsen for meg. Men jeg jobber med saken. Fyller opp en karaffel som jeg setter på spisebordet. det er ca 1 liter og det må være et minimum. 

Og så er det grønnsakene. Skal starte opp nå med å skrelle et par gulrøtter og legge dem i en plastpose. Kan ha med meg i vesken. 

Lite trim og turer siden jul. På SATS 1 gang pr uke. Ikke nok. Bare tull. Har 10 min å gå til nærmeste SATS og der er det ikke kø ved apparatene eller på seniortimene. Der har jeg også et forbedringspotensiale.  Målet er å komme ned mot 80 kg før 1. august. Hovedmålet er å blir kvitt 10-20 cm rundt livet. I julen var jeg oppe i 120 cm. Selv for meg som er 175 cm så er det mye. De sier halve høyden, dvs 87 cm. 😆( det er til å le av) Hva vekten viser er ikke så viktig. 

Kanskje jeg kan bruke bunad 17.mai. I fjor ble det en festdrakt fra Paskal. Den er nydelig,  og med veske og masse sølv ble det veldig staselig. MEN  for ei som syr bunader hele året føltes det litt feil. 🙂

Vekten var overraskende bra nedgang. ca 1 kg viste den i dag. 

Titter innom i ettermiddag. Håper flere har veid seg da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg meg inn. Måtte sende mail til GR og da fikk jeg en lenke. De holder visst på med noe omorganisering og det var umulig for meg å komme inn via søkemotoren.

Og sannelig er det mange sider. Skal vi ikke starte en ny tråd fra nyttår Toam? Jeg kom først inn på noe fra 2021.

Toam, ta en sitronskive eller jordbærskiver eller hva du har liggende av frukt og "sprit" opp vannet med. Da smaker det litt bedre. Eller noen dråper med Funsaft.

Litt blåsevær her i dag men tempen er like under 20 så da gjør det ingenting. Været i Ayia Napa er bedre enn hjemme.

I morgen er det strikkekafe på kjerka. Det er noe nytt for tidligere år har det vært samling for oss som strikker/syr og hekler til vårbasaren. Håper det kommer flere når det heter strikkekafe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...