Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

God formiddag! Vekt 81,8 Ned 0,2. 

Synes du er flink, Mia👏👏Klapp deg selv på skulderen 😊

Baking venter jeg også med. Tror det bare blir krumkaker med og uten melk/gluten. Kanskje jeg kjøper litt så vi har juledagene. Og tradisjonen tro så  lager mannen Tropisk aroma. Håper bare jeg får tilbake smak og lukt snart....og før jul. 

Ha en fin dag alle sammen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia, en halv kilo er da ikke sakte? Godt jobba! Og til Alv også! Alt er bare velstand så lenge man går ned.

Alv, håper virkelig du får smak og luktesans tilbake snart. Så kjedelig å ha det sånn. Hos noen tar det lang tid, men så plutselig er den tilbake. 

Jeg skal ut å spise ribbe idag, og lukta er halve opplevelsen . Gleder meg til den middagen.

Imorgen blir det fullt fokus på vann og grønnsaker igjen!! Skal drikke vann idag også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Toam. 

Ned er ned. Nå må vi holde tunga beint i munnen og huske grønnsaker og vann.

Jeg har vært på bingo med min gamle mor i ettermiddag og der ble det servert mye kjøpekaker, swissrull og vaniljeboller, smultringer m.m. Jeg hadde bestemt på forhånd at jeg ikke skulle spise kake der. Før jeg forlot bilen drakk jeg 3 dl.vann. Det hjalp veldig. Tror nok at jeg kan bruke det trikset flere ganger..

Heia jenter og gutter, hvis det er noen av dere her. Vi gyver løs på ny uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U39 U40 U41 U42 U43 U44 U45 U46 U47   +/- Totalt +/-
Alv 85,5     82,4 82,5 83,0   83,0 82,0 81,8 -0,2 -3,7
Andemor 91,1       89,0 88,8 88,5 88,4     0,0  
Mayh 97,1 94,4 94,4 94,2 94,2 94,6 94,2 92,6 93,1 93,3 0,2 -3,8
Mia 105,0 101,1 99,9 99,6 98,9 98,5 97,9 97,4 97,2 96,8 -0,4 -8,2
Toni 95,0 94,0 93,3 93,0 92,6 93,3 92,5 92,3 92,1 92,0 -0,1 -3,0
Tonio 114,6 108,4 107,6 106,8 107,2   107,6 107,9 109,0 108,6 -0,4 -6,0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille. Hvordan er det med dere? Har julestria begynt?

Jeg var 96,3 idag, ned 0.5

Har vært ei hektisk uke. Min mann var 80 igår og det er mye å gjøre når man skal smøre smørbrød og lage kaker. Søndag og mandag gikk med for lite væske og grønnsaker. Det blir en kamp denne uka også. Det kommer familie fra Bornholm, Gøteborg Oslo og Lørenskog. Bare 2 eller 3 skal sove her, men vi skal smøre smørbrød på fredag kveld til den store feiringen lørdag.

Så takknemlig for at han ble så god at vi kan samles i glede..

Det blir ikke jul i stua før etter helga. Alle reiser søndag

Ønsker dere en god uke. Gjør så godt vi kan alle sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt fraværende. Søsteren og jeg reiste på hytta på fredag og frøys i 2 dager. Parafinovnen må renses så den ville ikke tenne. Brukte ved og gassoven, men gassen må skrues av på natta. Og på toppen av det hele så fikk vi ikke lst opp vedboden, låsen hadde frosset. Lørdag fikk vi tak i låsespray som vi bruker på billåsen så da ordnet det seg. 

Hadde tenkt å være til mandag, men søndag reiste vi til Grimstad for å levere noen pappesker som det voksne barnebarnet hadde lagret der mens han leide ut leiligheten. Og så var det starka vegen hjem til varm dusj og varm stue. Synd ikke mange nok vil være med på å legge inn strøm på hyttefeltet. Nå blir det nok ikke flere turer før til påske. 

Vekten har jeg ikke turt å gå på ennå. Ble 1/2 napolionskake og en halv pose med nøtteblanding i helgen, og 180 gram melkesjokolade en dag jeg var litt langt nede. Må finne andre måter å takle følelser på. 

Legger inn vekt i morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått men sikkert. Heilt utrolig🙂🙂jeg var så elendig iform og orket ingen ting så det kom bare til et punkt da det snudde. Er takknemlig for det. Nå er jeg ennå diger, men jeg håper på 10kg til nedover da er jeg bare kNskje XL i klær. Det er drømmen. 

Vi gir oss ikke. Kan jeg så kan alle. Tror en må treffe punktet i hjernen der det forstås..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mia har vært helt enormt flink. Enig med deg i å finne 'snupunktet', det hadde jeg i 2008/2009 og gikk ned over 25 kilo. Sakte men sikkert. Da lurte jeg på om de som tulla sånn som meg nå, virkelig var seriøse... hehe

 

🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈

 

Ja, Toam - du sier det. Gjelder å finne andre måter å regulere følelser på. Jeg har en idé om at jeg skal få mer energi av sjokolade,hvilket er en naturlig kroppslig reaksjon, men uten at hjernen er involvert, hehe. Ingen medisin nei. 

Vekt for meg denne uka er 108.4, dvs 0.2 ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 82,2...opp 0,4 . For hva gjør damen når matlysten er tilbake og smak og lukt er på plass? Jo,da..spiser og koser meg alt for mye! Burde fortsatt med null og niks til kaffen og en porsjon middag o.s.v. Jeg må hanke meg inn igjen. 

Mia : Du inspirerer, ja og du er bare helt rå🌹Lykke til med feiring av mannen. Gratulerer!  💐

Hei på deg,Andemor ...koselig å se deg igjen ❤️

Ønsker dere en fin onsdag !

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gratulerer med mannen,  Mia, det glemte jeg.

Alv, jeg må si at det er ikke rart at du måtte kose deg litt ekstra når lukt og smak kom tilbake. Det måtte være deilig! 

Men dere, nå må vi følge mer i Mias fotspor... tenk så fint det hadde vært å holde litt stø kurs ei stund til før jul.

Jeg klarte m et nødskrik å gå ned 200 gram, men både vann og grønnsaker har stort forbedringspotensiale.

God onsdagskveld. Jeg skal på en liten handletur m venninne, og så skal vi spise et sted på vår vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går utrolig fint med meg. Har 1550-1600kalorier til dagen og en dag i uka 400 kalorier ekstra. Det er nok det som gjør at jeg klarer det så bra. Jeg tenker: skal jeg bruke de idag eller fredag eller lørdag. Og så blir jeg litt stolt når jeg utsetter det og av og til må jeg bare finne 400 kalorier i is for å få det med i ukas regnskap. Det er nesten utrolig hvordan jeg har klart å endre meg på 3 mnd. 

Det skumle er jo at jeg må spise mindre resten av livet. Kan ikke ha det livet jeg hadde når livet er mye roligere enn før. Jeg lette i skap og skuffer for å finne noe jeg kunne gi min mann til kaffen og da hadde jeg unnskyldning for å spise dobbelt så mye som han. Jeg vet at jeg skjemtes litt når jeg kom med 2 skåler, han ville bare ha litt mens jeg hadde haug på. Å DU STORE MIN.

Håper jeg klarer å holde dette fokuset lenge...bunaden skal på til konfirmasjon og 17.mai. 

Håper jeg kan inspirere dere litt. Jeg har merket at når jeg tror jeg er sulten, så er det bare vann som mangler. Har prøvd det flere ganger. Lykke til og tvi tvi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2023 den 7.30, Tonio skrev:

Ja, Toam - du sier det. Gjelder å finne andre måter å regulere følelser på. Jeg har en idé om at jeg skal få mer energi av sjokolade,hvilket er en naturlig kroppslig reaksjon, men uten at hjernen er involvert, hehe. Ingen medisin nei. 

Vekt for meg denne uka er 108.4, dvs 0.2 ned.

Jeg har problemer med vektlisten denne uken. Det er bare Mia og Tonio som ikke er på VK,  Der gikk tabellen rett gjennom. Måtte lage nytt excelark da jeg rotet det til på det gamle. Skal se på det i helgen. I dag er det spansk kurs i ettermiddag og bunadkurs i kveld. 

Pappa mente at kroppen trengte det når han hadde lyst på det. Prøvde å fortelle han noe annet, blant annet at narkomane ønsker narkotika fordi kroppen er vant til det, men det betyr ikke at det er sundt. 😥

Sjokolade, ja vel, men bare en bit med mørk sjokolade. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U41 U42 U43 U44 U45 U46 U47 U48   +/-
 Mopsen/ALV          85,0     82,4     82,5     83,0       83,0     82,0     81,2     82,4       1,2
 Andmor          91,1       89,0     88,8     88,5     88,4         89,7       1,3
 M55          94,0     91,0     90,5     90,0     90,0     90,0     90,0     89,7     90,3       0,6
 Mayh          97,1     94,2       94,6     94,2     92,6     93,1     93,3     93,3         -  
 Mia        105,0     99,6     98,9     98,5     97,9     97,4     97,2     96,8     96,3 -    0,5
 Selbujenta          92,0     84,9     85,4     86,4     85,5     86,7     85,6     85,4     85,3 -    0,1
 Smaller          82,1                 83,4     84,0       0,6
 Toam          95,0     93,0     92,6     93,3     92,5     92,3     92,1     92,0     92,5       0,5
 Tonia        114,6   106,8   107,2     107,6   107,9   109,0   108,6   108,4 -    0,2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Dagens vekt 96 blank. Ned 0,3. Utrolig at det gikk såpass midt oppi feiring i ei uke og vel så det.

Nå senker roen seg i heimen. Alle har reist og vi 2 gamle sitter og har fått pustet ut og roet oss. Julepynting står nå på programmet. 

Ha en fin dag alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 1,5 liter vann og 3-500 gram grønnsaker. Har blitt litt lite i det siste. Men kan også hende at jeg har spist litt for lite i den bursdagsfesten. Smurte smørbrød selv og da er det fort gjort å glemme å spise og drikke for jeg skal bare gjøre meg ferdig og så går tiden....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått feiring, Mia.En kan glemme å spise nok når maten skal lages...blir liksom mett av å se på den. Nå lurer jeg på om jeg skal følge din "oppskrift" med kalorier. Tror 1300 er litt lite. Vanskelig dette synes jeg. Drikker mye vann i alle fall 😊

I går holdt vannet på å fryse på Vågsetra .Men greide med en arbeidslampe å få varmtvannet til å renne igjen. Det var en som hadde glemt å tette for ventiler og da kommer iskald luft inn i veggen. Nå blir vi her noen dager og kjører litt til og fra. Det er jo snart jul😳

Vekt denne uken: 81,9 ned 0,3. Uke 47 81,8 Uke 48 82,2. 

Jeg fyrer i ovnen og koser meg,  mens mannen er i byen for lunsj for pensjonister på Skattekontoret.

Ha en riktig god dag 🌷❄️❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje 1300 er for lite. Jeg har jo en større kropp og ikke godt å si for deg. Men kunsten er å spise mindre enn man behøver. Synes det er en god leveregel.

Men også å få beregnet hva som er ditt daglige behov og ligge under.

Nå går det imot jul og jeg har ventet med å bake. Neste uke blir det litt, men jeg skal besinne meg. Min mann spiser kanskje en eller 2 småkaker ig så sitter jeg der med resten. Selv l  det kommer og går folk så minker  det ikke så mye. 

Nå skal det kjempes..🤣🤣🤣🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...