Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Så bra. Fokus på noe hjelper. Kan ikke fikse alt med det samme, men litt om gangen.

Jeg er i ei sykehusboble om dagen. Mannen er operert idag. Har vært på sykehotellet i natt, og nå venter jeg på tlf om at det går bra. Mye utfordringer med mekanisk hjerteklaff, lunger m.m.

Prøver å spise riktig, men vet ikke om jeg fikk i meg nok grønnsaker ig vann igår. Ei heller idag..

Gjør så godt jeg kan🙏🙏🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mia-53 skrev:

Så bra. Fokus på noe hjelper. Kan ikke fikse alt med det samme, men litt om gangen.

Jeg er i ei sykehusboble om dagen. Mannen er operert idag. Har vært på sykehotellet i natt, og nå venter jeg på tlf om at det går bra. Mye utfordringer med mekanisk hjerteklaff, lunger m.m.

Prøver å spise riktig, men vet ikke om jeg fikk i meg nok grønnsaker ig vann igår. Ei heller idag..

Gjør så godt jeg kan🙏🙏🙏

Håper alt har gått greit med mannen din❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg,Andemor 👍Så kjekt at du er her igjen ❤️

Og så bra at det gikk bra med mannen din, Mia 🍀Greier ikke å være så fokusert når det er noe ekstra som skjer . Du er nok snart i gjenge igjen 👍

Jeg skal lese mer om øvelsene du gjør for å minske stress, Toam. Jeg bruker en enkel pusteøvelse når jeg merker angst. ...som er effektiv. 

Nå er jeg klar for å mønstre på Havila Castor til Bergen. Glemte å veie meg i dag,så da blir det ikke før neste uke. 

Ønsker dere en riktig fin ny uke 🍂😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Alv skrev:

Hei til deg,Andemor 👍Så kjekt at du er her igjen ❤️

Og så bra at det gikk bra med mannen din, Mia 🍀Greier ikke å være så fokusert når det er noe ekstra som skjer . Du er nok snart i gjenge igjen 👍

Jeg skal lese mer om øvelsene du gjør for å minske stress, Toam. Jeg bruker en enkel pusteøvelse når jeg merker angst. ...som er effektiv. 

Nå er jeg klar for å mønstre på Havila Castor til Bergen. Glemte å veie meg i dag,så da blir det ikke før neste uke. 

Ønsker dere en riktig fin ny uke 🍂😊

Ønsker deg en fin seilas sørover,og fine dager i Bergen🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen igjen her, Andemor. God tur til Alv. Og Mia, du er kjempeflink. Ikke lett når du har sånne utfordringer. God bedring til mannen din! Håper det går bra m Toam.

Forrige uke var så uforutsigbar og det skjedde for mye, så jeg kom aldti helt inn i vann- og grønndaksutfordringen vår. Men denne uka skal jeg være mer fokusert!

Klart det med glans idag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag alle sammen. Her meldes det ned 0,6 til 97,9. Synes det går greit. Nå merkes det litt på klær også. 

Spenningen blir neste uke. Det sies vekta gjenspeiler det vi spiste fra 7-14dager siden. Og den tanken har jeg hatt lenge. Så om vi spiser usunt og ikke noe skjer, så kommer det uka etterpå. 

Noe å tenke på? Ja iallfall for meg. Jeg er så lettlurt at jeg fint si til meg selv at dette gikk jo fint, da kan jeg ha noe ekstra denne uka også fordi det slo jo ikke ut.. farlig, farlig. 

På fredag fikk vi litt bakoversveis av en kirurg som nærmest la mannen min i grava. Vi var så sjokka at vi måtte stoppe på et konditori og kjøpe Napoleonskake og kaffi. Vi fikk etterhvert summet oss litt og kjøpte for sikkerhetsskyld med oss en marsipan rullekake med krem. Vi spiste både på lørdag og søndag før vi reiste inn på sykehuset igjen.. og det resultatet kommer neste uke. 

Nå er det ny dag og ny uke. Den begynner godt med god frokost. Skal kanskje kjøre og hente hjem min mann idag og da blir det sykestue en stund. 

Var hos legen og fikk redusert blodtrykksmedisin og fikk D vitamin. Jeg hadde 88 og legen sa at det burde være minst 100 gjennom vintermånedene.

Så ønsker vi hverandre god uke. Vi er flinke og vi skal få det til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å ha deg tilbake ALV. Det er jo bare et tidsspørsmål før jeg velger å kutte ut VK eller GR, avgjørelsen er ikke tatt, men GR er billigere og like god som VK så jeg får se om vi kan få med oss flere over. 

Ikke mange om har veid seg foreløpig. Venter med listen til i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam, jeg skjønner du syns det er nok med en plass. Jeg er glad så lenge du er her. Og det er ikke bare på grunn av listene! 🥰 Bruker du dagboka hos VK? Jeg ser nå at hvis jeg vil finne ut av noe, så bare googler jeg kaloriinnhold og kan fint finne ut av det sånn. For det meste vet jeg jo.... 

Mia, huff, skjønner dere ble satt ut. Er det ikke rart åssen gamle vaner plutselig slår inn? Jeg trenger også en "gulluke", med null tull, er du innstilt på det? Se så flink du har vært i høst! Imponerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonio skrev:

Toam, jeg skjønner du syns det er nok med en plass. Jeg er glad så lenge du er her. Og det er ikke bare på grunn av listene! 🥰 Bruker du dagboka hos VK? Jeg ser nå at hvis jeg vil finne ut av noe, så bare googler jeg kaloriinnhold og kan fint finne ut av det sånn. For det meste vet jeg jo.... 

Jeg bruker bare dagboken sporiadisk, lager listene fordi jeg vet at det hjelper mange. Og blir antaglig her på GR ut 2024. Om jeg skal gå ned 15-20 kg. De har best dagbok. Her ser vi mye bedre kostsammensetningen, og det betyr jo også en god del. Ikke bare hvor mange kcal. Jeg har bundet meg for et år på VK. Så da blir jeg til over sommeren. Da setter de opp prisen for meg til ca 150,- mnd så da blir det antagelig ikke aktuelt lenger. De som ikke er her da får klare seg uten lister. 

Har du glemt å veie deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har veid meg, glemte å skrive det. 107.6, det er 0.4 opp.

Ok, nå ble jeg beroliget Toam, at du tenker å bli her ut 2024. Vet du, jeg har også mål om å være 15 kilo lettere innen jul 2024.

Mia, med gulluke tenker jeg på å holde på den gode planen vår, m vann og grønnsaker, og ikke noe kaketull, men lørdagsgodt i moderate mengder (om det er en dessert, kake, sjoko el.l) Om man har lørdagsgodt fre. el lørd. betyr jo ikke noe. Men kun én dag. Jeg tenker 300-400 kcal som lørdagsgodt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt u33 u34 U35 U36 U37 U38 U39 U40 U41 U42 U43  U44   +/- Totalt +/-
Alv 85,5 81,8 81,6 81,6 81,4 81,7 ---     82,4 82,5 83,0   -3,0 -2,5
Andemor 91,1 89,5 89,5 89,9   90,6 90,1       89,0 88,8 88,5 -0,3 -2,6
Mayh 97,1 94,0 94,0 93,9 93,8 93,8   94,4 94,4 94,2 94,2 94,6 94,2 -0,4 -2,9
Mia 105,0 104,0 104,2 102,8 101,8 101,1 101,1 101,1 99,9 99,6 98,9 98,5 97,9 -0,6 -7,1
Toni 95,0 93,5 93,5 93,3 92,3 92,5 92,1 94,0 93,3 93,0 92,6 93,3 92,5 -0,8 -2,5
Tonio 114,6 108,8 108,8 108,8   109,8 108,8 108,4 107,6 106,8 107,2   107,6 0,4 -7,0
  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mia-53 skrev:

Toam har du ramla ut av lista?

Jeg blir med neste uke Hvilken dag er 1.dag?

 

Toam er vel Toni?

Er det meg du svarer, Mia? Jeg har gull-uke her og nå, poenget er å bryte før en utskeielse går for langt. Jeg spiste kake i bursdag i helga, litt for mye, og søtsuget hugger dagen derpå og fortsetter hvis monsteret mates. Så det var greia for meg, komme inn i de fine vanene igjen med en gang 😊

Takk for lista, Toam. Wow, flotte nedganger på alle unntatt meg, men nå er det skjerpings!!

Grattis til dere andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Går fint nå etter at swissrullen var borte på søndag".

Hihi, det er oss i et nøtteskall! Så lenge siden jeg har hørt det ordet: swissrull! Det var liksom min signaturkake da jeg var stor unge/ungdom. Sjokoladerullekake med smørkrem i var det jeg brukte å lage. Og mamma kalte det swissrull. 

i kveld har min søster og jeg laga to kransekakedeiger. Og da ble det eggeplommer til overs, så da fikk jeg laga en iskake senere på kvelden. Da brukte jeg "pikekyss" (marerngs) i bunnen, lettvint og greit. Jeg hadde litt sjokolade i isen, og tenkte å ta ei rute, men så tenkte jeg på Mia og la alt som var igjen tilbake i kjøleskapet! Jeg kan jo ikke jukse nå som vi har gulluke. Og jeg ville ikke ha lørdagsgodtet mitt idag. 

Nå må jeg vel finne senga. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 😊

Jeg har ikke helt klart å holde koken på vann og grønnsaker de par siste dagene, det sklir fort ut når det skjer litt andre ting. Men ellers holder jeg tunga rett i munnen. Jeg håper det "skjer noe" de nærmeste dagene, for enn så lenge er vekta ikke medgjørlig.  Tålmodighet! 

God lørdagskveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Her går det greit. Jeg brukte kosekvoten igår. Her er det sykestue i heimen ig fokus pp en mann som ikke har matlyst, har fått antibiotika m.m etter operasjon. Det er dårlig søvn. Må opp om natten og hjelpe så jeg prøver så godt jeg kan å klare hverdagen.

 Det blir mye stillesitting, mat og frukt og grønt går ganske bra. Vann har jeg ikke oversikten over. Måtte til legen med han pp torsdag og måtte krangle meg til at han skulle få blodfortynnende sprøyter. Det står om livet om han ikke hadde fått. Dansk/iransk/syrisk vikarlege på 70 år.så vanskelig å forstå språket hans. Gebrokkent dansk

Nå er det litt grønnsaker og melon til dessert ikveld.

Vi håper vekta viser resultater på tirsdag

God søndag alle sammen.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...