Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Navn Maxvekt U43 U44 U45 U46 U47 U48 U49   +/-
 Mopsen/ALV          85,0     83,0       83,0     82,0     81,8     82,2     81,9 -0,30
 Andmor          91,1     88,8     88,5     88,4         89,7     89,7 0,00
 M55          94,0     90,0     90,0     90,0     90,0     89,7     90,3     90,3 0,00
 Mayh          97,1     94,6     94,2     92,6     93,1     93,3     93,3     93,9 0,60
 Mia        105,0     98,5     97,9     97,4     97,2     96,8     96,3     96,0 -0,30
 Selbujenta          92,0     86,4     85,5     86,7     85,6     85,4     85,3    
 Smaller          82,1             83,4     84,0     83,9 -0,10
 Toam          95,0     93,3     92,5     92,3     92,1     92,0     92,5     91,8 -0,70
 Tonio        114,6     107,6   107,9   109,0   108,6   108,4    
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her. Det snør tett på østlandet i dag. Og dårlig kjøreforhold. 

Hvordan går det med kakebaking? i morgen er det 10 des. og da starter jeg. 

I går var jeg i Oslo for å gå på julemarked, men det er ikke mye å se på. Bare fabrikklagde luer og masse julepynt. En tur innom Steeen og Strøm og deretter Glassmagasinet. Kjøpte ingen ting. Brukte 270 kroner på  mat og kaffe. Og vesken var lett å bære hjem. Ting jeg skal kjøpe inn får jeg helt klart her i området. Vi har 3 store kjøpesentre innen en radius på 5 km. Og så slipper jeg å bære. 🙂

Spise pasta, og en minikake i Oslo, Kyllingwok til middag og klarte å komme unner 14oo kcal. Det var jeg fornøyd med. Det går ann om jeg bare er litt bevist. 

God helg. Og kos dere i adventstiden. Og kos er ikke ensbetydende med noe å putte i munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96.1 idag +0,1

Det måtte jo komme noe etter feiringer i lang tid. 

Men jeg henger ikke med hodet. Nå har jeg tenkt litt og jeg vet at det har gått for lang tid mellom måltider. Har glemt mellommåltider.

Og vann- har drukket en del Fanta zero, solo super m.m. det er ikke bra. Men selskap og lørdag/søndagskos er jo viktig. Vann er jo bra, men følte for litt annen smak.Jeg må ha litt ellers tror jeg ikke jeg greier å fullføre. Og så skal jeg forstå at jeg er 9 kg. lettere enn 22.august. Det er litt forandring. Idag er jeg på vakt igjen. Prøver å holde meg til skjema. 

Tenker også at nå skal jeg ha litt julekaker, julemat, men jeg skal ha hodet med meg.

Var på en jubileumsfest for sykehjemmet mor bor på og der serverte de marsipankake. Jeg tok et lite stykke 2 x 5 cm. Men jeg greide ikke motstå et like lite stykke da de kom 2. runden. Så 5x 4 cm ble jo litt. Hadde jeg hatt kaka heime, så hadde jeg sprukket totalt. Kunne spist hele🤣🤣🤣

Blir sendt nå. Glemte nok å sende på tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å legge ut listen på nytt men det ble bare rot. Så da får det bli neste uke.

Bra tenkt Mia. -9 kg er et bra resultat i høst, og 100 gram opp er ikke mye å gråte over i disse juletider.

Nok vann og grønnsaker hadde nok hjulpet meg også, men jeg glemmer det. 

Hadde bursdag denne uken og det ble både 4 plater vaffelplater, litt sjokoladekake og litt suksesskake.  Ikke rart jeg ikke går ned. 🥲

Ha en god helg, Symaskinen venter på meg. 

                     
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia, 9 kg! Det er virkelig mye på en høst. Gratulerer! 

Grattis med overstått, Toam. Kake til bursdag hører jo med.

Jeg er tilbake i heimen, men hadde ikke mer enn kommet hjem, så slo forkjølelse ut. Dvs det er covid. Så jeg er ganske gåen, må jeg si. Men håper på bedre tider i løpet av helga. 

God helg til alle ❣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så synd Tonio. God bedring. Må bare roe ned og pleie kroppen og gi blaffen i hverdagen. 

Og dh kjære Toam med bursdag. Vel overstått dag.

Det går i alt mulig for tiden. I morhen er det ekstra jobbing på Fretex. Mye folk i byen grunnet en julebyhelg igjen

 Så vi som normalt er 2 på vakt skal være 5 stk i morgen. Det må fylles på hele tiden.. Men det er gøy og frivillig. Godt å bidra litt.

Det har ikke blitt noe baking ennå. Min mann vil ikke ha tørre julekaker og spiser lite av krumkaker m.m.

Det blir noe over helgen. Ferdig med pakkene som ble sendt idag. Så kommer ei bukse på døra som skal legges opp og sånn går nå dagene. Godt vi er pensjonister..

Har bare noe småtterier igjen av gaver. Vi har bestemt å ha mindre gaver iår. Dvs bruke mindre penger på gaver. Håper det hjelper de unge litt.

 

God kveld og god helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og lørdag tok jeg en handlerunde og fikk kjøpt det meste av gavene. Har bare svigerdatteren igjen og hun kan få bunadsølv. Hun har ikke fylt opp belte med støler ennå. Tenkte å legge oppi en strikkebok om sokker. Men nå har jeg lagt den på et lurt sted, så jeg får se om jeg har noen annen bok som kan være aktuell.

Og så sydde jeg et trekk til strikkepinner og fylt opp med pinner som ikke var tatt ut av pakken her og kjøpte til to størrelser. Jeg har bare et jentebarnebarn og hun strikker. Og så får hun hvite ankelsommer som jeg kjøpte si sommer, men som aldri ble brukt. Og så vipser jeg litt penger på ettermiddagen. 

Artig å sy litt igjen. Fått litt ånden over meg og har tatt for meg noen UFOer. Skal bare vaske og støvsuge litt, og ingen organiserte aktiviteter til uken. Men skal ha en hund her fra 20-22 des. så kanskje vente med støvsuging til han er hentet. 🙂

Ønsker dere en fin adventsøndag. Vi snakkes til uken. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag. Veiedag igjen. De kommer fort disse tirsdagene.

95,7 idag. Litt ned. Har vært ei vanskelig uke for nå begynner diverse juleselskap og julebesøk. Og travle dager hvor jeg ikke er flink å planlegge måltider. Jeg er altfor impulsiv og henger med på alt som er gøy. 

Da glemmer jeg måltid, og så er vi slitne når det går mot middagstid. Huff og huff. Da blir det kanskje eggerøre med spekeskinke eller risgrøt som igår. Hadde pizza fra søndag men det hadde ikke jeg lyst på.

Ja ja nå må vi komme imål. Jeg har fortsatt ikke bakt småkaker. Men har 3 sorter i en boks som jeg vant på julemesse. Naboen var inne på kaffi igår ettermiddag, men hun spiste bare 1 klementin og inn og ut kakene-ja de kom inn og ut .🤣🤣. Da tenkte jeg at det kan være greit. Jeg steiker noen krumkaker og risboller. Vi skal samle halve familien( barn og barnebarn) 14 stk på torsdag neste uke. De går på lavkarbo og er sære i matveien, så da er det bedre med sjokoladekake og gulrotkake. Det liker de.

Nå er det bare å brette opp armene og ta siste innspurt. Ikke så mye igjen, men alt skal falle på plass.

Ønsker dere fine førjulsuke. Viktig å la roen komme av og til...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U45 U46 U47 U48 U49 U50 U51   +/- TOTALT
 Mopsen/ALV          85,0     83,0     82,0     81,8     82,2     81,9     81,5     81,5 0,00 -  3,5
 Andmor          91,1     88,4         89,7     89,7     89,5      
 M55          94,0     90,0     90,0     89,7     90,3     90,3     90,0     90,0 0,00 -  4,0
 Mayh          97,1     92,6     93,1     93,3     93,3     93,9     93,3     93,0 -0,30 -  4,1
 Mia        105,0     97,4     97,2     96,8     96,3     96,0     96,1     95,7 -0,40 -  9,3
 Selbujenta          92,0     86,7     85,6     85,4     85,3       85,6     85,6 0,00 -  6,4
 Smaller          82,1         83,4     84,0     83,9     83,1     81,3 -1,80 -  0,8
 Toam          95,0     92,3     92,1     92,0     92,5     91,8     92,5     92,2 -0,30 -  2,8
 Tonio        114,6   107,9   109,0   108,6   108,4    --      --       
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul Toam. Nå tar vi ferie og tilbake på tråden når vi har lyst. 

Senest 2.januar. På godt og vondt  Jeg kommer ikke til å pine meg  Må ha litt jul.

Idag har jeg endelig kommet igang med lefsebaking. Stolt som en hane.

Blir Lie småkaker, tar et par store kaker. Barn og barnebarn i romjulen

 Nå satser vi på et godt nytt år. Gid jul så lenge🥰🥰🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt helt av lasset de siste ukene, og det blir ingen slankejul. Har kjøpt inn endel til jul, MEN lager meg mål på at jeg ikke skal kjøpe inn mer i dette året ! Og 2.jan. da må jeg jo sette strek uansett, for da møtes vi her til fornyet kamp.

Jeg hadde m kake til grøtfest idag, og fikk halve med meg hjem igjen.. Spist et par stykker i kveld, men bestemte meg for at jeg kan ikke være 'søppelbøtte'. Kaka egner seg ikke til frysing, og jeg kan ikke spise en halv kake. Så den må i bosset. 

Ønsker alle en GOD JUL!

Takk til alle for følget her inne gjennom året, for oppmuntring og inspirasjon. Og takk til vår trofaste listefører! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lillejulaften.

Ja Tonio og dere andre. Prøvelser er store og jeg velger å feire jul med smaking på kaker og kose meg. Denne uka har vi tint kakerestene fra 80 årsdagen til mannen. Og som sagt så Bøe det litt smaking. Men: Jeg greide å bruke halve hjernen. Den andre halve hadde det supert🤣🤣🤣.

Torsdag bakte jeg fløtelefser. Amen. Smurte igår og det var himmel på jord.

Heldigvis solgte jeg halvparten så nå har jeg bare 6 igjen. De ligger i fryseren til torsdag til alle som bor her av barn og barnebarn i 3 mils omkrets kommer. Da håper jeg de får bein å gå på.

Foreløpig blir det ikke krumkaker og risboller heller. Blir nok mat. 1 juledag har jeg tenkt å lage god kveldsmat og si fra at de jan komme de som vil av de nærmeste.

Orker ikke lage stort selskap fler dager etter hverandre. Sånn er nå livet mitt. Vu gjør det beste ut av det. Ikveld kommer et barnebarn og skal sove her. Skal jobbe i nærheten i hjemmesykepleien og da slipper hun å kjøre 2 mil i morgen tidlig.

Nå skal vi roe ned, være fornøyd med hvordan vi har det og senke skuldrene.

God jul til dere alle...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det meste over for denne gang. Har igjen å møte bonusdatteren og forloveden på samling rundt bålpannen på Grefenkollen i ettermiddag, Det blir hans foreldre, moren til bonusdatteren, min samboer og meg. 7 stk. Da får man litt bedre kontakt enn slik et ofte er i min familie. Hvor vi var bare 15 stykker lille julaften. Og da kunne ikke alle komme. 

Vekten orker jeg ikke å tenke på, men nå som det nærmer seg hverdag igjen så kan jeg ta meg selv i nakkeskinnet og skjerpe meg, Satte vekk skålene med Twist og brente mandler nå. Altfor fristende å ha det stående på salongbordet.

2. januar er det veiing. Mulig vi reiser bort noen dager etter nyttår, så det er viktig at alle veier seg den tirsdagen. 

Ha en fortsatt god romjul , og husk at kos ikke er synonymt meg noe å putte i munnen. For noen av oss kan det like gjerne være et strikketøy eller et broderi. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med livstegn. Det er ikke enkelt, men jeg tenkte at nå er det jul og disse dagene ble det ikke notert ned noe. Det ble både Twist, bamsemums og kransekake m.m

Hadde kjøpt en stor pose seige menn og den spretta jeg kl.22.30 igår kveld. Arme menneske, klarer ikke tenke, bare tenkte nam nam

Det har gått fint å ta seg inn nå idag. Må bare spise riktig og det greide jeg til frokost. Og da jeg spiste spiss rød paprika kjente jeg hvor godt det gjorde.

Nå har vi noen mellomdager og så nyttårshelgen. Tirsdag morgen er det alvor, da stiger vi på vekta samme hvordan utfallet blir. Jeg greier ikke holde stabil vekt, men det får være. Jul er jul og jeg vil ikke sitte og pirke i maten, jeg vil kjenne at jeg lever.

Tusen takk til dere på tråden. Vi har klart å holde fokus og komme innpå her og nå bretter vi opp ermene igjen.

MÅL: Ned 5 kg til påske🥰🥰🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir "spennende" m vekta 2.jan, hehe. Jeg har spist mye og godt de dagene jeg har vært i selskap (3 ganger på ei uke), men vært ganske flink de andre dagene, syns jeg. 

Jeg har holdt meg til min egen lovnad om at jeg ikke skulle kjøpe inn mer snop, derfor har jeg også vært nødt til å spare på det jeg har. Kan jo ikke være helt tom hvis det kommer innom en gjest.

Var flink og lukka øynene for all billig sjokolade på butikken. Jeg må nok ha godtestopp i vinter, som jeg hadde sist vinter. Bare lov m litt i bursdager o.l.

Vel, får planlegge mer etterhvert. Høres ikke dumt ut m 5 kilo til påske. Er påska tidlig eller sein i år, hehe 

Vi snakkes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2023 den 2.48, Tonio skrev:

 

Vel, får planlegge mer etterhvert. Høres ikke dumt ut m 5 kilo til påske. Er påska tidlig eller sein i år, hehe 

Vi snakkes! 

påsken er i uke 13- Det blir 385 gram pr uke.  Da må dere være strenge med dere selv. 

Jeg har gått opp nesten 1,5 kg i julen. 😢. Ja, det er til å gråte av. Nå må jeg ned 13 kg før 1. august. 30 uker. Dvs 350 gram pr uke. Så det er gottestopp nå fram til påske. Og så er det noen dager med kos, og så er det stopp igjen til i august. 

Startet på treningstudio igjen i går. Og satser på 3 ganger på uke.  og flere om det passer sånn. 15 min på sykkel og 30 min lett styrketrening er 285 kcal forbrent. alt hjelper på. 

HA ET GODT NYTTÅR DAMER. GLEDER MEG TIL Å FØLGE DERE VIDERE. 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle på tråden.

Nå starter vi med blanke ark.

Det har kommet på noe hos meg også. Mistet litt av konsentrasjonen i desember. Jul er jul.

Med stor familie og et levd innarbeidet liv så går det ikke å la være å ha jul. Men- jeg har vært flinkere denne gangen med innkjøp, laging og spising. Ja jeg har tømt twistskåla og spist både marsipankake(2stk) og royal salt karamellisboksen tømte jeg igår +kransekake. Fælt å se det på trykk. Men det som er viktig er å ikke henge med hodet. Spist er spist og jul og nyttår er over og nå er det hverdagen som kommer.

Jeg har drukket for mye light brus og glemt vann🤣🤣🤣lettlurt er jeg til tusen.

Og sittet for mye og sett på julefilmer og kost meg med håndarbeid..

Idag blir det rester til middag. Jeg har skrevet i dagboka og skal ha kontroll fra idag. 

Er vi igang jenter? Vi tar godtestopp nå.Tenk så herlig å kunne gå forbi sjokoladen.

Jeg vant 2 kg Freia melkesjokolade på julemesse i desember. Det ble brukt til bingo i romjulen med familien og ennå har vi 4 plater igjen. De skal gis bort. Har ikke smakt og jeg er kjempestolt. Men det finnes noe i skapet som jeg også må få bort. Julegaver. Det får bare være så. Min mann er diabetiker og da blir det mitt.  Så jeg lover jeg skal gi det bort ved første anledning. 

Jeg er klar. Er du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! 🌷

Ja, det er selvfølgelig oppgang her også, men for meg nå er det viktigst å være ærlig, føre vekt og starte på ny frisk. 

Min vekt idag var 110 blank, melder den nå, for jeg får ikke veid meg imorgen. 

Nå begynner hverdagen, og det blir veldig bra! 385 gram pr uke skulle vel kunne gå? Ihvertfall frem til påske. Jeg håper at min vekt er farget av at jeg binder mye vann pga søtsaker de siste dagene. 

Nå er det null snop (m få unntag som bursdag o.l), vann og grønnsaker som må på agendaen igjen. 

Here we go again!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia:  Da er det tirsdag og kan vi ha det som fast veiedag?

Helt enig. Det gjør det mye lettere for meg. 

De fleste  har gått opp i julen, men det må vi nesten regne med. 

Nå har jeg trent 3 ganger på en uke. Det er jeg fornøyd med.  ca285 kcal forbrent hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam. Fantastisk bra.

Tonio. Er du med på tirsdag som veiedag?

Er det noen flere som er klar til hverdagens utfordringer/endringer.

Jeg har pedaltråkker og bruker den 45-60 min. Klarer ikke beregne forbrenner kalorier, (finner ikke pedaltråkker) men tar det på lett sykling og da blir det ca 300 kal.

Litt hver dag så går det framover. Idag har jeg lagd aspik med frosne grønnsaker og egg. Det er lite kal. og så er det så godt.

Vi står på. Fokus På VANN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn                 Maxvekt        U51              U1           +/-    Totalt

 Mopsen/ALV         85,0           81,5           82,5         1,0-       2,5

 Andmor                 91,1           89,5           91,4         1,9         0,3

 M55                     94,0           90,0           90,0           -   -       4,0

 Mayh                     97,1           93,0           94,7         1,7-       2,4

 Mia                     105,0           95,7           96,4         0,7-       8,6

 Selbujenta         92,0           85,6

 Smaller                82,1           81,3           81,4         0,1-       0,7

 Toam                  95,0           92,2           93,7         1,5-       1,3

 Tonio                 114,6         108,4         110,0         1,6-       4,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...