Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Enig med slankeklar - når ser det fornuftig ut.

 

Og det er faktisk mye mat, i alle fall hvis man velger fornuftige ting. Det er til og med plass til en liten godbit en gang i blant, så lenge man kan kunsten å begrense seg...

 

Du får se hvordan kroppen din reagerer framover. Jeg syntes jeg hadde kjempemye mat i begynnelsen, og SÅ plutselig var jeg konstant sulten et par dager. Da skjedde det nok et eller annet. Kanskje var det forbrenningen min som endelig fikk fart på seg. Heldigvis gikk sultfølelsen over, og så lenge jeg velger fornuftige produkter kan jeg igjen spise meg god og mett.

 

Lykke til med prosjektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

God morgen alle sammen

 

Etter å ha snikveid meg for et par dager siden, trodde jeg slett ikke dette skulle gå veien. Da hadde jeg gått opp til 67,4. Så feil kan man ta. I dag viser vekta minus 800 gram siden forrige torsdag, og det er mye til å være meg. Resultat 66,2 kg.

 

Er selvfølgelig fornøyd, men litt skeptisk. Jeg har ikke trent siden søndag (og jeg skammer meg!) og i går fikk jeg ikke spist skikkelig middag. Jeg tror med andre ord jeg er litt "tom". Nå mener jeg naturligvis ikke å klage over å ha gått ned mye, hehe (;) snakk om å aldri bli fornøyd) men jeg må være litt realist også.

 

august: 72,8

 

7. sept: 70,3

14. sept: 69,7

21. sept: 69,2

28. sept: 68,7

5. okt: 67,5

12. okt: 68, 0

19. okt 68,1

26. okt: 67,5

2. nov: 67,0

9. nov: 66,2

 

Jeg krysser fingrer for dere andre :)

HEIA HEIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Nå går det rette veien igjen. Jippi!. Godt å se at en helg ikke nødvendigvis trenger ødelegge alt. Føler jeg har vært flink ellers både denne og forrige uke, så nå var det godt å se resultater igjen.

 

Skjønner at du er skeptisk, Mimi. Det er morsomt, men med angst for baksmell når en ser resultater på bakgrunn av det du skriver, men jeg synes du skal være fornøyd allikevel, jeg. Kanskje blir det ikke fullt så mye ned neste uke, men da vet du i hvert fall hvorfor, ikke sant?

 

 

17/8-06 72,6 kg

....

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9kg

19/10-06 68,2 = -0,8 kg

26/10-06 68,4 = +0,2 kg

2/11-06 68,4 = -0,0 kg

 

9/11-06 67,7 = - 0,7 kg

 

 

Ha en fortsatt finfin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg jo få gratulerer Mimi og slankeklar med kjemperesultat nok en gang :) Utrolig bra jobba jenter!! Ja, man må være realist og matmengden i går kan jo ha noe med resultatet å gjøre. På den andre siden er ikke det noe å bry seg om nå, men egentlig bare noe å ha i bakhodet ved neste veiing. Men nå må dere jo begynne å kjenne vekttapet rimelig bra på klær og sånn?!

 

Så var det meg da. Ikke så ille som forventet, men heller ikke så bra som håpet. Nåla vippa mellom 72,9 og 73 men siden jeg skal være litt snill med meg selv så skriver jeg inn 72,9... Vil ikke se det 73 tallet igjen :)

Det blir da 0,2 ned fra siste veiing - men iom at spiseperioden kom etter det så må jeg jo alt i alt si at det ikke var så aller verst. men nå er det fokus mot neste torsdag!

 

Var forresten ute og kjøpte meg ny olabukse i går.. Hadde tenkt å vente til lønning men jeg hadde faktisk ikke olabukse jeg kunne bruke på jobb.. Men det jeg ser i dag er at jeg muligens kjøpte den 1 str for stor... og med forventet vektnedgang fremover er jo ikke akkurat det så lurt da. men men, hva har man tørketrommel til ;)

 

Her er dagens tall:

 

Dagens tall:

Startvekt 21/8: 76,6

12/10: 72,7

19/10: 72,0

26/10: 73,1

9/11 : 72,9 = - 3,7 totalt

 

Så jeg er i gang igjen - om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det vel kanskje den eneste sammenhengen der det er positivt at det går nedover..

Nå har jeg forresten skrytt av dere til jentene under den andre tråden jeg er med i under "ned 10-20 kg" forumet. (julegrisene)

Så fremover nå skal jeg bruke dere som motivasjon og inspirasjon.. Makan til jevn og fin nedgang er det lenge siden jeg har sett ;) Men nå vil jeg være med også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg slenger meg på gla´bølgen! Nedgangen min denne uken er helt på styr. Jeg føler faktisk akkurat det samme som deg, Mimi, jeg snikveide meg og fikk 71,4 på tirsdag, og nå har jeg liksom plutselig hoppet over en kg ned på to dager?? Skeptisk....

Jeg som ikke har trent på en uke!! (Skammer meg også... Høstslappheten. Jeg kommer sterkere tilbake!)

Jeg har jo nevnt min vekt som har en tendens til å være småløgnerisk. Men inn skal det føres, så får vi, som du sier Sans1, ha det i bakhodet til neste veiing!

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

17. oktober :72,3

26. oktober :72,2

2.november:71,8

9.november:70,3

 

JIPPI!!! 70 kg!! Nå er jeg SÅ nær 69 at jeg nesten ikke klarer å VENTEEE!! Knis. Fjollete gleder i livet... ;)

Er bare så utrolig glad, for det har ALDRI vært så enkelt å slanke seg som nå! Har aldri hatt et sånt fantastisk forum å føle meg inkludert i (tusen takk), og har vel aldri faktisk fulgt de klassiske slanketipsene, men prøvd å få det til å gå for fort. (har tenkt at "det ikke er SÅ mange kg jeg skal ned, det går bra, bare å jobbe med stabiliseringen etterpå." HAHA) Jeg lærer utrolig mye av å registrere alt jeg spiser, og blir motivert til å trene jevnlig når jeg hører hvor flinke dere er! For en gjeng.

 

Sånn, nok skravling fra min side!

 

Bare en ting jeg lurer litt på! De siste dagene har jeg hatt problemer med å få i meg alt jeg skal ha, siden jeg har vært helt blakk (lønn idag heldigvis), og når jeg er på skolen på dagen og jobber på kvelden er det vanskelig å få tid til å spise nok.. Jeg greier å komme meg opp til 1400, så jeg tror ikke det er så gærent. Men har regnet ut at jeg skal ha 1600. Hvor mye har sånt å si for forbrenningen over tid?

 

Smask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Gratulerer med utrolig flotte resultater dere har prestert siste uken! Veldig morsomt å følge med dere - og jeg er kjempeheldig som har fått lov til å slå følge med dere... mine resultater kommer på mandag... men jeg føler det går riktig vei med både mat og trening.

Jeg bruker stegtelleren daglig og ser at jeg ligger jevnt på et snitt rundt 20 000 skritt pr dag - og det er jeg strålende fornøyd med!

 

Mimi - tusen takk for at du fikk meg med her og gratulerer med strålende resultat. Ikke ta sorgene på forskudd, men gled deg over resultatet og stå på videre! ;)

 

Slankeklar - gratulerer med superflott resultat, det nytter å stå på og være utholdende! :)

 

Sans1 - Så flott at du har fått et fint resultat denne uken selv om du hadde en liten glipp... og gratulerer med ny bukse! ... og det er vel bare positivt at du opplever at buksen allerede føles for stor, du krymper jo! Fall nå endelig ikke for hurtig-kur fristelsen å ta deg en krympe-runde i tørketrommelen... da får du heller la buksen få seg noen turer der.... :)

 

Keltisk - Gratulerer med strålende resultat! 3 smør pakker er borte og kroppen din har virkelig begynt å smelte bort i av forbrenningsovnen! Du har sikkert fått opp en flott forbrenning som nå gir resultater, så stå på videre! :)

Jeg mener det er først om kaloriinntaket ditt kommer under 1200 kcal pr dag over tid at det vil slå ut mht nedsatt forbrenning. Tidligere var jo GR-kursene basert på et kaloriinntak rundt 1200-1300 kcal og det var jo effektivt for mange uten at de kom på sparebluss. Vær imidlertid klar over dette og vær bevisst på å spise når du kan så ikke inntaket blir for lavt...

 

Jeg gleder meg på deres vegne, fortsett som dere stevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :)

Dere er i rute. Ingen tvil om det.

 

Jeg har nettopp vært ute og jogget (fleksibel arb.tid i øyeblikket) og nå har jeg straks mye bedre samvittighet, og føler nesten at de 800 grammene var fortjent. Haha... dette er like logisk som å sove på forskudd! ;)

 

Jeg skjønner godt din glede over å snart være under 70 kg Keltisk. Noen tall er mer magiske enn andre, og dessuten er det både bra og viktig å kunne glede seg over sine resultater - både i tall og cm og i speilet.

 

Ang. det du skriver med ikke å få i seg nok kcal per dag, så er jeg ingen ekspert. Men når du får i deg 1400 kcal og i tillegg ikke har trent, så kan jeg ikke tror det gjør det helt store utslaget på forbrenningen din. Det er jo ikke slik at du sulteforer deg selv. Jeg har heller ikke kommet opp på 1600 kcal hver dag i det siste - men så har jeg da virkelig ikke vært særlig aktiv heller.

 

Hvis jeg ser at jeg ligger an til å få i meg altfor lite, så kompensere jeg med å spise mandler, og dersom en skal ha salat så er det jo bare å bruke litt ektra olje i dressingen. Det er jo nesten 100 kcal i en spiseskje olivenolje.

 

Vi tastes!

:)

 

PS Imponerene antall skritt per dag Afrodithe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare stikke innom nok en gang og berømme Keltisk -1,5 kg på en uke er jo utrolig bra!! helt fantastisk faktisk.. ;)

 

Slenger meg på Mimi sin kommentar om at dere er flinke!! Ja, jeg tar liksågodt med meg selv og sier at VI er flinke.

 

og den som ikke får motivasjon av å følge med i denne tråden må det være noe galt med... jeg faktisk GLEDER meg til å trene i kveld! I can hardly wait!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med den radige nedgangen jeg har hatt!

 

Skjønner jeg ikke trenger å bekymre meg for forbrenningen helt enda ;) Men idag har jeg endelig fått lønning, så da kan jeg kjøpe meg melkeprodukter og nøtter og grønnsaker - HADEBRA TØRRE BRØDSKALKER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

keltisk! slenger meg på blant gratulantene, og skjønner såååå godt hvor magisk 70-grensa er. vi krysser fingrene for at du er under neste uke.

 

Jeg hadde heller ikke vært bekymret for 1400-kalorigrensa så lenge du ikke trener, men over lengre tid vil du miste muskelmasse hvis du ikke trener, noe som igjen kan synes som vektnedgang (men negativ sådan) og da blir jo heller ikke vektnedgangen din varig siden du får lavere forbrenning og det blir vanskeligere å gå tilbake til et stabilt kosthold som ikke er slankekost uten å legge på seg igjen.

Men dette tror jeg er snakk om over lengre tid.

 

Prøvde å lese det jeg skrev og det ble egentlig bare rotete. Tror jeg prøver å summere opp:

1 Enig med Mimi(igjen): helt greit å stå på 1400 kalorier så lenge du ikke trener.

2. MEN det å ikke trene vil over lengre tid straffe seg med

a) vanskeligere å fortsette vektnedgang

:) mindre muskelmasse (som igjen gir mindre forbrenning som igjen fører til a) og c))

c) vanskeligere å holde vekta du ønsker ned til og fortsette å leve med.

 

 

Noen uker er sikkert ikke noe problem, men over lengre tid: nei. Og moralen er egentlig: TREN ;) (i hvert fall så lenge du har penger til mat, he he)

 

 

Gratulerer til Sans1 også!

 

 

har dere lest denne forresten: Det nærmer seg jo helg og sjokoladene ligger og vaker faretruende i horisonten...

http://forbruker.no/pengenedine/pengebruk/article1525249.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Wow, alle sammen! Dere er så utrolig flinke altså!!! Og så godt humør også.

 

Jeg GRUER meg til i morgen (veiedag) ;)

Har PMS og tenker kanskje mer negativt enn vanlig. tror dessuten jeg går opp i vekt før mensen - kan det stemme? Hvis jeg ikke skriver inn i morgen så har vekta vist 70 kilo igjen (samme som for 4 uker siden da jeg begynte her inne) og da har jeg fått beviset på at jeg egentlig ikke slanker meg i det hele tatt. Æsj, nå skal jeg slutte!!! Jeg drar ihvertfall og spinner på tross av armen min i dag! Skal "ta han helt laus" som vi sier på min dialekt og forhåpentligvis svi av nok kalorier til et anstendig resultat i morgen.

 

Gratulere med flotte resultater alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Det er mange som opplever at de går opp i vekt eller "holder" vekta rett før og under mensen. Skyld på det om det blir en dårlig dag i morgen!

Lykke til på sykkelen! God "tur".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer til alle, så flinke dere er! Krysser fingrene for deg, Kristin, og håper at vekta viser under 70 i morgen!

 

Jeg veide meg også i dag (fikk endelg somla meg til å kjøpe vekt). Den stoppet på 81.3. Juhuu!!!!! tenkte jeg først, det var jammen raske resultater (forrige veiing på lørdag, 82.5 kg). Men så kom jeg på at på lørdag veide jeg meg med klær, og i dag uten (er det det man kaller en nybegynner feil eller?;)).

 

Dermed står det nok stille, men tar det foreløpig med godt humør og ro i sjelen. Satser på fast veiedag på torsdager jeg også, så da er det bare å være skikkelig flink ei uke framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hi, hi. Absolutt nybegynnerfeil - og egentlig veldig søtt.

 

Husk at du kan veie enormt forskjellig fra morgen til kveld også, så det beste er å veie seg til samme tid på døgnet hver gang, f.eks. om morgenen rett etter at du har stått opp.

 

Tyngden på maten du spiser og hvor mye vann du drikker kan jo også variere fra dag til dag, så om du veier deg til samme tid på ettermiddagen kan det gi veldig forskjelig utfall. (snakker av erfaring - etter en stund begynte jeg å holde igjen på mat og vann på veiedagene for at det skulle se pent ut på vekta om kvelden, og det var jo ikke særlig lurt . ble jo bare utrolig sliten og slapp av det. Utrolig pinlig å tenke over hva jeg kan finne på å gjøre for å se kortsiktige resultater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fantastisk motiverdene å komm einnpå tråden her ;) Og gratulere til dere som har gått ned denne uka! Så fantastisk motiverdende å vere med på dette forumet!

Litt dårlig tid nå så blir bare kort fra meg. Har hatt en super uke så langt og kommet på rett kjør igjen. Veide meg idag og da viste vekta:

 

69,6 kg

 

klarer ikke helt å stole på det siden jeg på mandag var 70,9, om dette var rett og slett pga jeg hadde spist ALT for mye salt mat sist uke. Men det vil vise seg neste uke om d er reelt eller ikke :)

 

 

So to all you slim laydies in here : Ha en fantastisk helg alle smmen, reiser på helga besøk til min kjære søster, og skal klare holde et fokus i helga slik som jeg har gjort hele uka!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jenter, da var det endelig fredda igjen.. Ukens favorittdag - men også starten på de 3 dagene der viljen vår testes for fullt. Dette blir en noenlunde rolig helg for min del.. Det blir vel litt ekstra i dag - skal på konsert med ett kor i Oslo og etterpå drikker jeg gratis som dirigentens gjest (det gjelder å holde seg inne med viktige personer, haha) Og de festene pleier visstnok å ta av litt. Men da får jeg bare planlegge maten i dag og resten av helgen litt annerledes. Ikke noe kebab på veien hjem osv og ikke noe ekstra kos i morgen! Problemet er jo som vi har snakket om før at så fort denne alkoholen kommer inn i kroppen forsvinner alle gode forsetter. men vi prøver igjen ;)

 

fikk trent godt i går, det var deilig. 1 time saltrening med fitnessball og en halvtime på tredemølla etterpå. Så etter registrering glitret det i nok ett gulleple på treningstreet. Jeg er som slankeklar og fryder meg hver gang jeg ser ett nytt gulleple. Ett eple til nå så får jeg nytt tre. Alt i alt kanskje ikke så mye siden jeg har holdt på siden august, men til meg og være har jeg allikevel vært veldig flink i høst. Og det viktigste er ikke hva alle andre gjør - men hva jeg gjør i forhold til hva jeg gjorde før!!

 

Og med de bevingede ord ønsker jeg alle dere herlige jentene her inne en riktig god helg!! :)

 

Klem fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow' date=' alle sammen! Dere er så utrolig flinke altså!!! Og så godt humør også.

 

Jeg GRUER meg til i morgen (veiedag)

Har PMS og tenker kanskje mer negativt enn vanlig. tror dessuten jeg går opp i vekt før mensen - kan det stemme? Hvis jeg ikke skriver inn i morgen så har vekta vist 70 kilo igjen (samme som for 4 uker siden da jeg begynte her inne) og da har jeg fått beviset på at jeg egentlig ikke slanker meg i det hele tatt. Æsj, nå skal jeg slutte!!! Jeg drar ihvertfall og spinner på tross av armen min i dag! Skal "ta han helt laus" som vi sier på min dialekt og forhåpentligvis svi av nok kalorier til et anstendig resultat i morgen.

 

Gratulere med flotte resultater alle sammen![/quote']

 

Hei KristinHK ;)

 

Hvordan går det med skulderen og hvordan gikk det på spinninga?

 

Jeg håper det gikk bra på veiinga i dag, hvis det i det hele tatt fristet å veie seg da!? Jeg har også lest i diverse tråder at folk går opp i forbindelse med mens, så det er nok ganske vanlig. Selv bruker jeg p-piller, og har ikke merket noe særlig til det, faktisk har jeg noen ganger gått mer ned selve uka (bla den ene gangen jeg rykket med godt over en kg). Det er nok individuelt.

 

Nå skal vi ikke ta sorgene på forskudd, jeg ville bare si at dersom vekta mot formodning skulle vise over 70 kg, eller bare litt oppgang, så må du ikke være redd for å komme hit å klage din nød. Jeg lover at alle stiller opp med en støttende skulder og trøstende ord!!! Dette fikser du vettu - det ordner, det er jeg helt sikker på :)

 

Jeg tror problemet med vektoppgang i forbindelse med mens er at selv om det bare er vann, så oppfatter vi det som så deprimerende og demotiverende at vi like gjerne trøster oss med sjokolade eller hva vi nå enn måtte ha lyst på. Den fellen må vi ikke gå i.

 

Ellers henger jeg meg på Sans1 og ønsker dere alle en riktig god helg - og som du helt riktig påpeker så er det faktisk TRE dager, eller i alle fall tre kvelder. Det sier seg selv at vi ikke kan bruke unnskyldningen og kose oss til en hver tid, bare fordi det er helg. Det dreier seg tross alt om 3 av ukens 7 dager, det er nesten halvparten det! Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg har brukt den unnskyldningen litt for ofte.

 

Når det er sagt - for jeg mener selvfølgelig ikke å være moraliserende - så ønsker jeg dere en helg med mye kos og moro :)

Vi tastes,

Mimi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67,5!!!

 

67,5!!!!

 

Hehehehehehe hahahahahaha hihihihihihi!!!

 

PMS gjør mye rart med deg, for selv om jeg føler meg som en godt stappa kjøttpølse og har slevtilliten nede i støvlene så har jeg altså gått ned! 800 gram fra sist uke. Og noe av det er sikkert reelt...

 

hehehehehehe, hihihihihi!

 

Tusen takk for alle støttende meldingene her inne. Jeg trente for DERE i går! Tok til vettet og jogget på tredemølle istedenfor spinning for å spare armen - og den er faktisk mye bedre allerede (har fått ny mus på jobben og bruker venstrearmen etc).

 

Jeg har mamma og pappa på besøk langveisfra denne helgen. Det blir litt som å drive hotel! Kan nok bli et par restaurantbesøk også, men ikke særlig mye festing.

 

Jeg har vært litt vel negativ her inne denne uka, det vet jeg, og takk for at dere har holdt ut! Men nå går det så mye bedfre og jeg blir motivert til å legge meg i selen en uke til for å se om jeg kan nærme meg 66-merket før jeg drar på ferie om to uker. Jiiippiii! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultat, KristinHK!!! Ja, her må jeg si du var nervøs til ingen nytte ;) men så utrolig deilig. Skjønner at du er hoppende glad!!

 

Syns du var kjempeflink som kom deg på trening i går tiltross for armen.. Det er lett å bruke sånn ting som unnskyldning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig herlig melding å lese - er veldig glad på dine vegne!! Og å være negativ er lov - man MÅ faktisk føle at det er greit, for hvis man ikke skriver meldinger de gangene man har det værst er det jo nesten ikke noe vits med et forum! Eller, vel og bra er det at man generellt er positive, men noen ganger er det ikke sånn. Og da trenger man andre. :)

 

Håper jeg husker det når jeg er negativ. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...