Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Jeg er helt målløs, Sizzi. Du er bare rå :)

 

Det er helt utrolig som du har trimmet og kost deg på ski i påsken. Håper dette merkes på vekten - i morgen? Jeg tar av meg hatten uansett. Det må vel være rekord. Du bør vel snart på landslaget i ski... De kan ikke trene mer enn deg, iallfall.

 

Det ble jobb og ikke hjem likevel på meg. Det ble jo litt amputert påske, så de fridagene ble vel egentig bare tull. Vil heller ha fridagene til gode. Derfor drog jeg, sammen med en kollega og venn, på "tur" sammen. Vi fikk samme turen, så vi hadde det koselig. Om enn en flytur IGJEN på 12 timer 1.påskedag. Men sammen ble det bare morro. Gikk faktisk tur lørdag når jeg kom inn til Bergen - mest pga DEG :-) Så tusen takk for at du peste meg i påsken, Sizzi.

 

Da må jeg kaste meg i pakking. Regner med at "gutta" kommer kl 08 i morgen og da må mesteparten være klart. Må tidlig opp og ta resten. Så flytter jeg, men jeg er nok tigjengelig på nett. Snakkes i morgen ettermiddag.

 

Takk for at du holdt liv i tråden, Sizzi.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest sizzi65

Vistes ikke på vekta nei. Enn det, jeg gikk OPP 800 gram!!! Skal tro om jeg rett og slett har spist for lite i forhold til aktivitetsnivå.

Samme det, jeg fortsetter som før.

Triveligere med tur når du kan jobbe sammen med ei venninne da. Tiden går fortere da, også er det da så mye triveligere. Koselig at jeg inspirerte deg til trim da.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake og vekta hadde no gått opp til 70,7 og skal vel egentlig ikkje gråte over det.(opp 400 trur eg) Har spist godt heile tida må eg seie. Må ta meg tid og lese gjennom alt no etterpå. :)

 

Kom heim seint igår kveld, eg og ungane har kosa oss stort på fjellet. Fine skiturar i ypperlig terreng. Har vel hatt skia på beina omtrent kvar dag. Enkelte dagar har det vore uvèr ja, så det har ikkje vore enkelt å få sendt meldingar heller. Skulle opp og sende melding ein dag pluss at eg skulle ringe heim men måtte snu for då eg hadde komt 50 meter frå hytta for såg eg ho ikkje att i snøføyka. Når det var slikt vèr var ungane ute og grov snøhole (snøhotell blei det nesten) og kosa seg med kakao og mat.

Utenom skiturer så har eg hatt nok å gjere, har vore jobbing storsett heile dagen. Men må legge til at det er kjekt å hjelpe gode venner. Hadde fri midt på dagen og så hadde eg fri påskeafta, eg benytta fritida til skiaktiviteter(og strikking om kvelden). Lørdagen var eg på ein utsikt slik at eg såg Gaustadtoppen(sjølv om den var laaangt vekke), nydelig tur og gjett om det gjekk fort heimatt. Det blei litt sikk sakk ja, he he, men holdt meg på beina.

 

Litt merkelig å komme ut att i "sivilisasjonen" igår, bilen rista seg litt ekstra etter nesten 14 dagar i ro. He,he.

 

Kjekt å vere på tur og egentlig litt kjekt å komme heim og, har savna dere begge to.

 

Snakkes seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mere finvær' date=' og atter en topptur.

Tror jeg har sprengt trimpoengskjemaet fullstendig denne påska. Endte på 63,7 poeng siste uka!!!!!!

Gleder meg til dere er tilbake fra ferie igjen. Er så tamt her inne uten dere :)

 

Sizzi

 

Ble en ekstra gåtur i kveld for å hente bil. Det resulterte i litt flere trimpoeng. Endte dermed på 65,4 poeng til slutt[/quote']

 

 

Utrulig kor mange trimpoeng du greier å hanke inn Sizzi, eg er stum av beundring.

Kjempeinnsats må eg seie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Utrulig kor mange trimpoeng du greier å hanke inn Sizzi' date=' eg er stum av beundring.

Kjempeinnsats må eg seie.[/quote']

 

Er stolt selv også, men så har jeg vært på lange skiturer hver eneste dag også. Uansett vær.

Ble litt skuffet over vekta, men fant ut at jeg skulle ta målene mine - de viste -8cm siste 14 dagene. Det burde tilsi at vekta skulle gå ned også :) Blir spennende å se. Følte at kroppen holder igjen litt vatn nå.

Veldig koselig at dere er tilbake igjen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Er stolt selv også' date=' men så har jeg vært på lange skiturer hver eneste dag også. Uansett vær.

Ble litt skuffet over vekta, men fant ut at jeg skulle ta målene mine - de viste -8cm siste 14 dagene. Det burde tilsi at vekta skulle gå ned også :) Blir spennende å se. Følte at kroppen holder igjen litt vatn nå.

Veldig koselig at dere er tilbake igjen.

 

Sizzi[/quote']

Egentlig er cm bedre enn gr/kg, men skjønner hva du mener :) Det er liksom vekta som blir fokuset. Du tar det neste uke, Sizzi.

 

Velkommen tilbake, Fjellgeita. Oj, høres ut som du har kost deg. Masse å gjøre, men slapper vel av på en litt annen måte når man kommer seg ut på denne måten. Kjekt at alle er her igjen.

 

Har flyttet inn hos min kompis nå. Ble bare litt innflytting og surr i dag, men dette blir bra. Som dere ser er jeg også på nettet :-)

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er jeg i full gang med slanking :) Målet er at jeg og min kompis/f.t. samboer skal gå ned sammen denne mnd (dvs så lenge jeg bor her, ca ut april). Mon tro om jeg greier det denne gang. Det har iallfall vært en fin start i dag.. He he. Dvs ca 9 timer av dagen har gått. Kjenner at motivasjonen er bra å langt ialfall !!!! Satser hardt på at det forsvinner noen kilo. Veier meg i morgen. Ny vekt å veie meg på, men tar den som utgangspunkt til jeg kommer meg hjem igjen.

 

Hvordan går det med dere? Full fart etter påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Det kaller jeg motivert jente. Kanskje den lille "konkurransen" er det som skal til for at du klarer de siste kiloene dine Mai. Lykke til.

 

Jeg ble så glad i gårkveld, for da fikk jeg den første kommentaren på at jeg hadde gått ned i vekt. Det var en kar som mente at jeg hadde da liksom blitt så mye mindre. :) Det var så herlig - endelig!!

 

Nå er det full fart etter påske ja. Gleder meg til helga, for da skal jeg ut på ski igjen, hvis været holder seg.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Jeg ble så glad i gårkveld' date=' for da fikk jeg den første kommentaren på at jeg hadde gått ned i vekt. Det var en kar som mente at jeg hadde da liksom blitt så mye mindre. :) Det var så herlig - endelig!!

 

Nå er det full fart etter påske ja. Gleder meg til helga, for da skal jeg ut på ski igjen, hvis været holder seg.

 

Sizzi[/quote']

Og det var på tide.... Det MÅ sees, så dette er bare sjenerte, blyge trøndere som ikke tørr si så mye :) Koselig at det endelig var noen som turde si noe. Gratulerer :-)

 

Været er flott i Oslo nå. Det kan t.o.m. gås på ski her (for den som ønsker). Det er de lengste vinterlige føret vi har hatt i hele vinter. Og jeg som var klar for våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter påske. Tirsdagen var eg egentlig litt utlada så det blei ikkje noke "vetigt" gjort. I går blei det sying på føremiddagen og jobb om ettermidddagen(med diverse utskeielser). No er det full skjerpings framover. Den "trimkarusellen" deres er den i virksomhet fremdeles?? Skulle vel kanskje meldt meg på for å komme skikkelig i gang. Forresten det blir muligens ein skitur med lillegutt idag, han var i fjellmodus enno (akkurat som eg).

 

Mai:

Jammen kjekt at du har fått med deg kompisen din på "slankingen". Du skal sjå du får fart på sakene no, det er litt lettare når ein er fleire. :)

 

Sizzi:

Klart det må visest at du har gått ned, vil no tru dei har bruk for ein synskontroll visst dei ikkje ser det. Det er kjekt med all positiv tilbakemelding.

 

Snakkes jenter.

Må bort til dagens gjeremål ellers kjem eg ikkje i havn til mai mnd.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Aksjon "ny start" i gang og det var kanskje på høy tid. Her galopperer kiloene. Opp nye 0,5 :eek: Så "startvekta" er dermed 73,5. Har ikke satt noe mål hva jeg skal ned, skal bare være flink og da tar jeg det/de kilo(ene) jeg får. Håper selvfølgelig på 3-5 kilo, men vet ikke hvordan kroppen er. Blir glad for alt som peker nedover....

 

Ja, synes vi skal ha "trimkarusellen" i gang. Den har dratt meg iallfall. Jeg gikk 45 min i går og skal gå eller trene i dag også. Hadde planlagt trening kl 11, så lunsj med en venninne 13.30. Men min "byggeleder" ringte og ville jeg skulle ta en tur. Dermed blir det dit først, lunsj og så evt trening.

 

Kompis har dratt på jobb (kollega) og jeg vet ikke hvor føner er. Dette kan bli kaldt. Vått hår og minus 5 grader.... Brrr. Må huske å spørre etter den.

 

Ha en fin dag, jenter !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Må bare innrømme at i dag har jeg "skulket" trimmen min. Kom hjem fra jobb, lagde middag, og har sittet med noe papirarbeid etterpå - ikke helt ferdig enda heller. Det var sjefen i huset som påla meg dette. Det måtte skje AKKURAT NÅ selvfølgelig. Dette har medført at jeg har vært en smule gretten i kveld. Forferdelig å sette seg med papirarbeid når en er sliten.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Må bare innrømme at i dag har jeg "skulket" trimmen min. Kom hjem fra jobb' date=' lagde middag, og har sittet med noe papirarbeid etterpå - ikke helt ferdig enda heller. Det var sjefen i huset som påla meg dette. Det måtte skje AKKURAT NÅ selvfølgelig. Dette har medført at jeg har vært en smule gretten i kveld. Forferdelig å sette seg med papirarbeid når en er sliten.

 

Sizzi[/quote']

:-) Skjønner det, ja. Du tar nok trimmen igjen, så det er ikke no problem. Håper grettenheten har løst seg. Det er fredag :(

 

Jeg fikk 40 min tur i går, men ikke trening. Har tenkt å prøve igjen i dag, men finner ikke helt overskuddet til det når det er fremmed hus og nytt treningssted. Jeg greier iallfall å holde dietten, så det får jeg vel ta med som pluss.

 

Var i leilighet i gå og der er det gjort mye allerede. Alle vegger revet og ny vegg satt opp... Det kommer til å bli råbra :D

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Grettenheten er borte for lengst. Jeg er slik at folk hører meg når jeg blir sint, men det går veldig fort over. Nesten som et tordenskrall :(

 

I dag ble det skitur på 2,5 timer igjen, så jeg har tatt igjen for gårdagen. Været er fremdeles strålende. Vi har hatt skikkelig fint vær over lengre tid nå (siden 18.)

 

I kveld er vi nesten fulltallige igjen, og det er koslig. Lagde kylling som vi kunne kose oss med. nam nam

 

Synes du er kjempeflink med trimmen Mai - bra jobbet. Litt artig med den lille utfordringen vi har.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, har jobba mykje her heime no. Må ha unna litt arbeid og, har jo "sluntra" litt unna no når eg var på "ferie".

 

Måtte nesten le når eg las om tordenskrallen Sizzi, det er godt eg ikkje er åleine seier eg. :(

 

Denne helga skal eg jobbe natt.

 

Får kanskje ta med meg rockeringen i morgon, så får eg trimme litt eg og.

Blei forresten ikkje skitur på meg i går, minsten fekk besøk av ein kompis så då blei skituren heilt gløymt.

 

 

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Spikrer panel i dag jeg. Men må jo spise også, så nå er det "matpause" med dere :D

Vind og overskyet fra morgenen i dag, men nå holder godværet på å komme.

 

Snakkes senere jenter

 

Sizzi

 

Ojsann, måtte inn og redigere her ja. Vin fra morgenen av? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Trente kl 10 i dag :-) Så ble det dusj og nå frokost. Her er det grått og regn.

 

Bygger dere om eller på?

 

Ha en fin dag.

 

Bygger litt om, gammelt hus.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Spennende. Artig å endre litt på det gamle òg.

 

Drar på jobb i morgen. Nå har jeg hatt så lenge fri at jeg gleder meg. Skal bli deilig å gjøre litt igjen. Kommer hjem sent i morgen kveld. Så drar jeg mandag - onsdag på "tur". Håper på fri torsdag og tenkte å reise hjem torsdag eller fredag til mandag. Skal bli koselig, om det blir slik da. Må også en tur innom leilighet for å se hva som skjer torsdag...

 

Ha en fin søndag.

 

Klem Mai

 

PS: Går det bra, Fjellgeita, eller er det full fart med å ta igjen "dårlig samvittighet" og jobb i helga. Håper du får litt tid til å ta vare på seg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

I dag ble det en kjempefin skitur igjen. Vi var 5 stk som tok toppturen sammen. Det var koselig. Føret begynner å bli litt råttent. Kanskje ikke så rart, ettersom vi har hatt ca 8 varmegrader og sol de siste dagene. I dag ble det litt vind utover ettermiddagen, men det rare var at det var ikke kaldt.

 

Håper dere har hatt ei like fin helg som meg.

 

Snakkes

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel reist på tur allerede du Mai, god tur til deg vertfall. Håper at du får det kjekt. Jobb eller ferie??

 

Så flink du er med skiturane dine Sizzi, men det syng vel på siste verset der og med skikkelig skiføre. Mannen min var ein tur på ski her hos oss igår men snøen var veldig blaut og råtten. Savner faktisk det å berre spenne på skia utafor døra og legge i vei. Er ikkje så glad i å måtte bære skia så lenge før eg kan ta dei på.

 

Idag prøver eg å ta meg "inn"igjen etter ei helg med nattjobbing. Godt det er over for denne gang. Har fri ei god veke no.

 

Har fått strikke/hekledilla for tida, skal ein tur til byen denne veka så då har eg sikta meg inn på eit strikemønster eg skal ha. Det skal bli vottar til neste vinter. Yngste jenta ønsker seg ei hekla hue, ei slik som heng litt ned bak.(litt striper på) Må sjå om eg finn egnelig garn så har eg eit prosjekt der og som eg kan starte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det er jobb foreløpig. Fortsetter jobb t.o.m onsdag.

 

Snikveidde meg i dag :( Ser veldig bra ut. Joda, det hjelper å skjerpe seg. Det som er deilig å vite er at jeg ennå greier å få det til. Konkurransen med min kompis skjerper meg nok litt, ja. Får prøve å veie meg på torsdag før jeg (antageligvis) reiser hjem til mor en tur til over helga.

 

Ellers er alt bra her og helga var fin. Det er grått og trist f.t, men jeg venter nå på vår må jeg si. Gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...