Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Eg har prøvd å trimme litt no i det siste, var skikkelig svett idag eg gjekk oppover. Gjekk i passelig fart men hadde nok kledd litt mykje på meg. Det er vgentlig litt kjøligt så eg tok på meg ei tjukk fleece jakke. (he,he, det blei vel hett).

Prøver å gå mellom "slaga", har sete og rekna på priser idag. (priser til eit lag/forening). fekk utrulig mange rare summer. Fekk tilbakemelding frå regnskapsførern idag, og det var jo litt gode nyheter:);)

 

 

Forresten heilt nydelig ver idag.

 

Snakkes seinare, ha ei fortreffelig helg jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar

Skiføre enda her, så i dag ble det en skitur igjen. Fikk med meg mannen min også. Skal lage pizza til kvelds, for det var ønsket av samtlige karer her i huset.

 

Nå går jeg for vår, selvom jeg er glad i skiene ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på på tråden "10000 om dagen" under ned 10-20 kg.

Kanskje det hjelper litt på motivasjonen.

Har dere lyst til å slå følge også?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på på tråden "10000 om dagen" under ned 10-20 kg.

Kanskje det hjelper litt på motivasjonen.

Har dere lyst til å slå følge også?

 

Sizzi

 

 

Må berre få skifta batteri i skritt telleren min. Går ut ifrå at du Sizzi har null problem med å komme opp i 10000 skritt om dagen, du som går så mykje på jobb.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endå ein flott vårdag her på vestlandet. Eg var ute og raka i det fine veret igår, og var ein lang tur på veien igår kveld. Idag har eg tenkt å få unna litt husarbeid som har hopa seg opp i det siste. Kle haugen veks jamt og trutt (merkelige greier), men eg kan ikkje klage på at det ikkje er kletørk ute.

Vekta viste 71,1 idag tidlig, det er eg veldig fornøyd med. Eg var jo i selskap på lørdag og kosa meg med god mat og gode kaker. Det høyrer egentlig til sjeldenhetene at eg et kaker, magen blir litt "tullerusk" av kaker.

 

Snakkes seinare jenter, no må eg ha meg litt mat før eg hiv meg over husarbeidet:;)

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, da er jeg på plass igjen... Det er så utrolig deilig å være hjemme igjen. Hadde det fint hos min kompis, men det er noe annet å få være hjemme likevel. Kom hjem fra jobb i går, men hadde fortsatt litt energi (selv om jeg var kjempesliten). Tenkte at da bruker jeg det og får pakket ut fra stuen med esker etc. Så nå er det "fikset" så godt det lar seg gjøre. Mangler skap etc så enda står det litt rundt i esker her, men har kjøkken, stue, bad, ganger og plass i senga - og da er det viktigste på plass :-) Vasket veranda, vinduer, gulv og vegger og stod på verre. Og godt var det, for i dag føler jeg meg som en potetsekk (og dette vet jeg. Er skikkelig trøtt og tung første fridag)... Trodde alt var klart, men plutselig stod maleren her. Jaja, det var visstnok bare noen strøk igjen ;-) Litt overivrig etter å få bort rotet her.

 

Ellers gikk det fint 1.uken hos kompisen, deretter gikk det ikke så bra ;) Tror jeg har gått opp litt, men veier meg i morgen eller torsdag.

 

I dag er det litt handling som må til. Ellers skal jeg se på gardinstang og gardiner. Kanskje..........

 

Håper dere har det fint. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Endå ein flott vårdag her på vestlandet. Eg var ute og raka i det fine veret igår' date=' og var ein lang tur på veien igår kveld. Idag har eg tenkt å få unna litt husarbeid som har hopa seg opp i det siste. Kle haugen veks jamt og trutt (merkelige greier), men eg kan ikkje klage på at det ikkje er kletørk ute.

Vekta viste 71,1 idag tidlig, det er eg veldig fornøyd med. Eg var jo i selskap på lørdag og kosa meg med god mat og gode kaker. Det høyrer egentlig til sjeldenhetene at eg et kaker, magen blir litt "tullerusk" av kaker.

 

Snakkes seinare jenter, no må eg ha meg litt mat før eg hiv meg over husarbeidet:;)

 

Fjellgeita[/quote']

Gratulerer, Fjellgeita. Da tok du bort og litt til det fra forrige uke. Supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endå ein flott vårdag her på vestlandet. Eg var ute og raka i det fine veret igår' date=' og var ein lang tur på veien igår kveld. Idag har eg tenkt å få unna litt husarbeid som har hopa seg opp i det siste. Kle haugen veks jamt og trutt (merkelige greier), men eg kan ikkje klage på at det ikkje er kletørk ute.

Vekta viste 71,1 idag tidlig, det er eg veldig fornøyd med. Eg var jo i selskap på lørdag og kosa meg med god mat og gode kaker. Det høyrer egentlig til sjeldenhetene at eg et kaker, magen blir litt "tullerusk" av kaker.

 

Snakkes seinare jenter, no må eg ha meg litt mat før eg hiv meg over husarbeidet:;)

 

 

Fjellgeita[/quote']

 

Du er kjempeflink Fjellgeita - gratulerer. Det ble ikke så bra resultat på meg nei, men det ble da ned 300 gram. Jeg også synes det går skikkelig treeeeeeegt.

Må nok innrømme at jeg ikke har vært kjempeflink heller da. Kom opp i 15,9 trimpoeng.

I dag har jeg pusset vinduer og fått hengt opp nye gardiner. Vasket mye klær, for det har vært skikkelig fin klestørk. Har dessuten fått ryddet, vasket og ordnet på vaskerommet. Og sist men ikke minst pusset og satt bort vinterskoene og skiskoene til alle i familien. Kan jo hende jeg må bruke skiskoene litt enda, men det er greit.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da er jeg på plass igjen... Det er så utrolig deilig å være hjemme igjen. Hadde det fint hos min kompis, men det er noe annet å få være hjemme likevel. Kom hjem fra jobb i går, men hadde fortsatt litt energi (selv om jeg var kjempesliten). Tenkte at da bruker jeg det og får pakket ut fra stuen med esker etc. Så nå er det "fikset" så godt det lar seg gjøre. Mangler skap etc så enda står det litt rundt i esker her, men har kjøkken, stue, bad, ganger og plass i senga - og da er det viktigste på plass :-) Vasket veranda, vinduer, gulv og vegger og stod på verre. Og godt var det, for i dag føler jeg meg som en potetsekk (og dette vet jeg. Er skikkelig trøtt og tung første fridag)... Trodde alt var klart, men plutselig stod maleren her. Jaja, det var visstnok bare noen strøk igjen ;-) Litt overivrig etter å få bort rotet her.

 

Ellers gikk det fint 1.uken hos kompisen, deretter gikk det ikke så bra ;) Tror jeg har gått opp litt, men veier meg i morgen eller torsdag.

 

I dag er det litt handling som må til. Ellers skal jeg se på gardinstang og gardiner. Kanskje..........

 

Håper dere har det fint. Snakkes.[/quote']

 

Skikkelig herlig å ha deg tilbake igjen Mai, og GRATULERER med nyoppusset leilighet. Må være en herlig følelse. Sikkert mye å få på plass igjen. Skjønner godt at du ble skikkelig ivrig.

Lykke til med veiinga - og håper det går bra.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink Fjellgeita - gratulerer. Det ble ikke så bra resultat på meg nei' date=' men det ble da ned 300 gram. Jeg også synes det går skikkelig treeeeeeegt.

Må nok innrømme at jeg ikke har vært kjempeflink heller da. Kom opp i 15,9 trimpoeng.

I dag har jeg pusset vinduer og fått hengt opp nye gardiner. Vasket mye klær, for det har vært skikkelig fin klestørk. Har dessuten fått ryddet, vasket og ordnet på vaskerommet. Og sist men ikke minst pusset og satt bort vinterskoene og skiskoene til alle i familien. Kan jo hende jeg må bruke skiskoene litt enda, men det er greit.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Syns du skal vere fornøyd med 300 gram eg, du må tenke på at eg held på med samme kiloane som i høst og det gjere ikkje du. Så her er det du som er flink.

15,9 i trimpoeng er vel flott. Jøsses for ei flink husmor du er, blir jo reint misunnelig eg.;)Det blei ikkje noke av husarbeidet mitt idag (heller), fekk vaska ein del kle då. Det blir ein roligare dag i morgon trur eg, så då får eg ta fatt i det som ikkje blei gjort idag. Fekk raka litt og rydda litt ute. Får meg nesten ikkje til å vere inne i slikt fint ver. Har nettopp vore på tur med ungane og merra på veien.

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg har vært på vekta. Det ble ikke lystig. Opp 1,6 kg (dvs 73,6) :eek: Jaja, slik er det når det går litt over styr. Har begynt på skjerpingen, så da får vi se. Merker at jeg nok er litt lei av slanking og veiing, så er vel ikke så motivert. Det at jeg er her og rapporterer gjør nok likevel at man ikke har gått opp alt på ett år. Så selv om jeg veier mer enn for ett år siden, har jeg iallfall ikke lagt på meg alt. Får trøste meg med det.

 

I går var jeg helt død og tung i kroppen. Er veldig sliten. Men nå er det endelig bare å kose seg litt og ta ting etterhvert. Det er godt at jeg endelig har et deilig bad. Det er skikkelig viktig rom.

 

Ellers gratulerer med vektnedgang, Sizzi. Det går ned. Og ja, det er naturlig at det ikke går så fort når du nærmer deg målet. Trimmen er jo som vanlig imponerende. Stå på videre, dere.

 

Ha en strålende dag i solen.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vekta. Det ble ikke lystig. Opp 1' date='6 kg (dvs 73,6) :eek: Jaja, slik er det når det går litt over styr. Har begynt på skjerpingen, så da får vi se. Merker at jeg nok er litt lei av slanking og veiing, så er vel ikke så motivert. Det at jeg er her og rapporterer gjør nok likevel at man ikke har gått opp alt på ett år. Så selv om jeg veier mer enn for ett år siden, har jeg iallfall ikke lagt på meg alt. Får trøste meg med det.

 

I går var jeg helt død og tung i kroppen. Er veldig sliten. Men nå er det endelig bare å kose seg litt og ta ting etterhvert. Det er godt at jeg endelig har et deilig bad. Det er skikkelig viktig rom.

 

Ellers gratulerer med vektnedgang, Sizzi. Det går ned. Og ja, det er naturlig at det ikke går så fort når du nærmer deg målet. Trimmen er jo som vanlig imponerende. Stå på videre, dere.

 

Ha en strålende dag i solen.

 

Klem

Mai[/quote']

 

 

Vi får no håpe og tru at dei forsvinn like fort som dei kom på. Sjølv om ein blir litt lei både kaloritelling og det som er så kan ein ikkje gi opp kilokampen no når ein er komt så langt.

 

Blei så inspirert av Sizzi at igår kveld tok eg ned stovegardinene og vaska dei, idag har eg vaska ned heile den eine stova. Den andre får eg ta når desse karane mine er ferdig med puslespelet sitt.

Malekjøkken: Ja, det tenkte eg at eg skulle gjere i helga. (får føye til :viss eg får tid;))

Jenta ville no male rommet sitt så vi får sjå om ikkje vi får plukke ned litt ting og vaske ned rommet først.

 

No er det lunsjen som skal ned, og etterpå får eg hive meg på litt kle som skal

plasserast rundt om i dei forskjellige skapa.

 

Snakkes jenter

 

Ha ein fin dag (i sola)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Vi får no håpe og tru at dei forsvinn like fort som dei kom på. Sjølv om ein blir litt lei både kaloritelling og det som er så kan ein ikkje gi opp kilokampen no når ein er komt så langt.

Nei, det er jeg helt enig i. Det er vel derfor jeg biter tennene sammen (iallfall av og til). Man ser hva som skjer når munnen står åpen ;) Håper også de forsvinner fort. Skal iallfall prøve på det.

 

Jeg har fortsatt å sløve i dag. Har puslet rundt, dusjet og vasket klær. Skal ut snart å gå en tur i fineværet, samt shoppe litt. Tenkte jeg skulle se på gardiner. Resten av alt jeg trenger tar jeg litt pø om pø.

 

Deilig å få malt og vasket litt :-) Føler at våren gir en energi og en har lyst å fornye både seg selv og hjemmet. Koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' det er jeg helt enig i. Det er vel derfor jeg biter tennene sammen (iallfall av og til). Man ser hva som skjer når munnen står åpen :) Håper også de forsvinner fort. Skal iallfall prøve på det.

[/quote']

 

Morsomt sagt Mai. Jeg prøver på det samme, men er også litt lei. Vet iallefall hvordan det hadde gått med meg også, om ikke dere hadde vært her.

 

Har fått litt ny giv her inne, ettersom jeg meldte meg inn i tråden under ned 10-20 kg, som heter 10 000 om dagen. Den sørger for at jeg er mere aktiv om ikke annet. Jeg har en tendens til å bli litt sløvere når skifsøret er borte, men denne gangen har jeg faktisk klart å overvinne den følelsen. Hurra for det.

 

Var forresten et lekkert bad du hadde fått Mai - gleder meg til å se det på ordentlig. Konferer med Fjellgeita om dato.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sizzi om at badet var bærre lækkert:D Gler meg eg og til å komme bortover. Håper at vi finn ein dato som passar.

 

Har bestillt meg ny skritt-teller idag, så no skal det bli morro å sjå kor mange skritt det blir. Men kan nok sjå langt etter dei tala som Sizzi opererer med:)

Syns du er skikkelig flink Sizzi.

 

Idag har eg sløva litt eg og (syns eg sjølv då). Ventar på at eldstegutten skal komme heim med maling, jenta var litt skuffa då han ikkje hadde den med igår. Ho skal male rommet eggekvitt. Håpar at eg kjem igang med kjøkkenet denne helga, det er så mykje meir som må gjerast når kjøkkenet skal malast. Nedvask og så må ei del ting pakkast/plasserast vekk. Kjøkkenet skal bli cafelatte.

Har planane klare for helga då...... det er berre å komme igang med ting. Håper at det er stille på andre arenaer her;).

 

Har du begynt å få tingene på plass Mai?

 

Ha ein fin fredag jenter.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hallo. Bra at dere/vi finner motivasjonen igjen. Enig i at Sizzi opererer med både skritt og skigange på en helt annen planet enn oss, Fjellgeita. Vi får bare finne vårt tempo og være fornøyd der.

 

Har vært utrolig sliten disse fridagene, så trening ble kuttet ut.... Jeg har hatt på grensen til hodepine hver dag, verk i ledd og trøtt. Så derfor har jeg gitt meg selv trimfri. Skal begynne neste friperiode. Dere tror meg ikke, men jeg skal det altså :)

 

Har begynt å komme i orden, ja. Det står fortsatt endel esker fremme, men trenger hyller og skap før de kan pakkes ut. Etter siste regninga kan det ta litt tid :eek: Ble ikke billig dette, men skitt au.

 

PS: Du pusser opp med "mine" farger, Fjellgeita. Kan bare si at det er fine farger. Men så elsker jeg jordfarger da. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Bra at dere/vi finner motivasjonen igjen. Enig i at Sizzi opererer med både skritt og skigange på en helt annen planet enn oss' date=' Fjellgeita. Vi får bare finne vårt tempo og være fornøyd der.

 

Har vært utrolig sliten disse fridagene, så trening ble kuttet ut.... Jeg har hatt på grensen til hodepine hver dag, verk i ledd og trøtt. Så derfor har jeg gitt meg selv trimfri. Skal begynne neste friperiode. Dere tror meg ikke, men jeg skal det altså :)

 

Har begynt å komme i orden, ja. Det står fortsatt endel esker fremme, men trenger hyller og skap før de kan pakkes ut. Etter siste regninga kan det ta litt tid :eek: Ble ikke billig dette, men skitt au.

 

PS: Du pusser opp med "mine" farger, Fjellgeita. Kan bare si at det er fine farger. Men så elsker jeg jordfarger da. Lykke til.[/quote']

 

Trim:

Ja, vi stiller på eit heilt anna plan, men det viktigaste er å vere i bevegelse. Syns eg går rimelig mykje kvar dag, spesielt når eg er heime (og når eg ikkje jobbar her heime).

 

Bad:

Kan tenkje meg at det ikkje blei billigt, men bad er dyrt å pusse opp uansett. Du har bad lenge no, og når du er trøtt og sliten og hodeverken prøver å snike seg innpå deg så får du ta deg eit deiligt karbad. (avslappingsmusikk og levande lys)

 

Fargar:

Likar jordfargar eg og, men i kleveien likar eg egentlig rød og blå. Ikkje det, likar eg kleplagget så kjøper eg det uansett kva farge det har (får føye til nesten).

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren er en hektisk tid dere. Her var det full vedsjau hele dagen i går. Sto opp tidlig (6:30), vasket som snarest over gulvene, og satte på ei maskin med klær, før jeg gikk ut.

Vi holdt på helt til kl. 18:30 om kvelden. Da fikk jeg mld ifra ei venninne om at hun var i bygda og ville besøke oss. De skulle komme om en time.

Da var det bare å hive seg i dusjen, og få satt noe mat i stekeovnen. Jeg priste meg lykkelig da, over at jeg hadde tatt gulvene fra morgenen av. :) (noen ganger må en ha litt flaks)

De dro igjen i halv tolvtida - da var det godt å finne senga.

Dermed ble det ingen ekstra trim på meg i går, men gir meg selv godkjent likevel.

Ble iallefall masse skritt og en sliten kropp.

I dag skal vi i bursdag, så det blir vel ikke så bra da.

 

Ha en fin dag

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje du skal bekymre deg over trimmen Sizzi, vedarbeid er god nok trim det (og vel så det). Det blei ikkje "orntli" kvelds på oss igår, vi tok berre skiver. Slik er det når ho mor er oppteken på anna hald.

 

Har hjelpt jenta litt med å male litt på rommet, men ho har faktisk gjort mesteparten sjølv. (eg mala listene oppe rundt taket). Vi får sjå om ikkje vi finn nokre fine nye gardiner til ho. Eldstegutten har mala sitt han og, no er det berre kjøkkenet som står att. Kallen meinte at eg kunne male det når eg fekk betre tid, måtte beint le og spørje kortid det blei. Men det er faktisk eit lite tiltak å begynne. Rydde vekk og så vaske veggane, blir ein del arbeid før ein kan begynne.(Får sjå om ånden kjem iløpet av dagen)

 

 

No må eg inn å sjå kor mange skritt skritt tellaren til Sizzi viste til slutt.

 

Ha ein fin dag jenter

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje du skal bekymre deg over trimmen Sizzi' date=' vedarbeid er god nok trim det (og vel så det). Det blei ikkje "orntli" kvelds på oss igår, vi tok berre skiver. Slik er det når ho mor er oppteken på anna hald.

 

Har hjelpt jenta litt med å male litt på rommet, men ho har faktisk gjort mesteparten sjølv. (eg mala listene oppe rundt taket). Vi får sjå om ikkje vi finn nokre fine nye gardiner til ho. Eldstegutten har mala sitt han og, no er det berre kjøkkenet som står att. Kallen meinte at eg kunne male det når eg fekk betre tid, måtte beint le og spørje kortid det blei. Men det er faktisk eit lite tiltak å begynne. Rydde vekk og så vaske veggane, blir ein del arbeid før ein kan begynne.(Får sjå om ånden kjem iløpet av dagen)

 

 

No må eg inn å sjå kor mange skritt skritt tellaren til Sizzi viste til slutt.

 

Ha ein fin dag jenter

 

Fjellgeita[/quote']

 

Lurte deg der, ettersom jeg ikke la inn skrittene før i dag :)

Imponert over alt male og oppussingsarbeidet du rekker over jeg. For ikke å snakke om at du orker å sette i gang. Her er det masse sånt som skulle vært gjort, men jeg tror jeg har gått lei litt.

Fikk til gåtur som jeg hadde planlagt i gårkveld, så jeg tror ikke bløtkaka rakk å tenke på å feste seg engang :)

Har planlagt en lengre tur i dag også. Skal innom NAV i forbindelse med jobben, og da tenkte jeg at jeg skulle gå. Ganske herlig vær her enda, så det blir kjempebra.

Snakkes snart igjen

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte deg der' date=' ettersom jeg ikke la inn skrittene før i dag :)

Imponert over alt male og oppussingsarbeidet du rekker over jeg. For ikke å snakke om at du orker å sette i gang. Her er det masse sånt som skulle vært gjort, men jeg tror jeg har gått lei litt.

Fikk til gåtur som jeg hadde planlagt i gårkveld, så jeg tror ikke bløtkaka rakk å tenke på å feste seg engang :)

Har planlagt en lengre tur i dag også. Skal innom NAV i forbindelse med jobben, og da tenkte jeg at jeg skulle gå. Ganske herlig vær her enda, så det blir kjempebra.

Snakkes snart igjen

 

Sizzi[/quote']

 

Rekk øve og rekk øve, romma malar dei sjølv. Hjelper berre jenta litt, men mesteparten gjer ho åleine. Malingen til kjøkkenet har eg hatt ståande siden sept, og var egentlig drit lei den gamle fargen.

Tenk eg begynte å rydde litt vekk frå veggane på kjøkkenet igår. Og etter at anna arbeid var gjort i går kveld så starta eg likegodt. Eldsteguten kom med ei hjelpande hand på slutten. Var ferdig ved midnatt. (trøste og bære meg for eit kaos) Tenkte eg skulle tatt eit strøk ikveld, skal på møte klokka 2000, får sjå kortid eg kjem heim.Hørte at gubben mumla om at eg måtte sikkert ha 3 strøk:(. Får sikkert hybelbuarane heim på onsdag så då hadde det vore greitt å vore ferdig.

Vi skulle ha vore i konfirmasjon igår men vi kunne ikkje reise. (så slapp eg dei kakene, men jaggu her kom dei som hadde vore der heimatt med kaker)

 

Fekk meg ein times trimtur igår ettermiddag.

 

Ha ein fin dag.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur ja - litt lengre enn jeg tenkte også. Det var kjempeherlig i dette fine været som vi har i Trøndelag for tiden. Skulle nesten tro sommeren hadde kommet. Naturen formelig eksploderer.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er andre strøket tatt. Fekk selfølgelig litt for lite maling, skal male ein gong til i morgon. (då får det halde tenkjer eg). Møtet eg skulle på måtte eg berre avlyse, og andre måtte overta mi rolle som møteleiar. Fekk det spinntravelt her heime. Har jobba som ein helt heilt til no, måtte ha meg ei brødskive no var aldeles tom for energi.

 

Her har det vore litt regn idag, høyrer omtrent at graset gror. som du seier Sizzi så eksploderer omtrent alt. Yngstejenta har og merka det, ho er ganske så tett.(pollenallergi)

 

Snakkes jenter, no trur eg at eg er moden for loppekassen. (det blir vel litt nattevåk i natt og)

 

 

Snakkes

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...