Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Hmmmpppapapa, ja, dere har rett. Jeg vet det. jeg må rett og slett greie sette enkle klare ord på hva jeg driver med og hva jeg trenger fra han. Jeg er så forbaska svak når det kommer til nære relasjoner. Jeg kan brøle mot urettferdighet som gjelder andre, men de som står meg nær, der er jeg helt amøbe, redd for at de ikke skal ha det bra, redd for å såre, og så videre.

Jeg vet at dere har rett, og jeg trenger den støtta.

Må bare finne det rette tidspunktet. Rette settinga. og forberede meg. For jeg er så snar til å gi etter viss jeg ikke har skodd meg til tenna.

Jeg skal mobilisere, fordi dette er viktig for meg. Fordi et halvt kilo ned nå er en enorm god begynnelse til fortsettelsen.

Det er dritvanskelig for meg, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Det er noe med å stå opp for seg selv. Ha respekt for seg selv. Og tørre å fronte det. Da får andre respekt også. Når du fester grepet og er klar og rolig og alvorlig om det du vil, da tar andre mennesker deg på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med å stå opp for seg selv. Ha respekt for seg selv. Og tørre å fronte det. Da får andre respekt også. Når du fester grepet og er klar og rolig og alvorlig om det du vil' date=' da tar andre mennesker deg på alvor.[/quote']

 

 

Du er inne på noke vesentlig der Antonia :D

Det kjem alltid slike kloke ord frå deg , du er ein mester men det har vi fortalt deg før. :)

 

Klem

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. tusen takk fjellgeita :)

Det er mange mange kloke her. Og det beste er at alle vil hverandre så vel. Strammer hverandre opp, heier på hverandre, trøster og backer opp. Det er skikkelig bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent.

Har veiedag imorgen.

 

Etter en helg med stillesittende nijobbing, vet jeg ikke helt, men jeg har holdt meg pent til tilmålte kalorier og ikke skeia ut med noenting, så det bør i det miste ikke gå opp.

 

Nå skal jeg legge meg.

Imorgen skal vi se hvordan det har gått med søvnprosjektet.

 

Natt til mandag: 10pm til 4am = 6 timer

Natt til tirsdag: 10pm til 05.30am = 7,5 timer

Natt til onsdag: 10.30pm til 05.30am = 7 timer

Natt til torsdag: 11.00pm til 05.30am = 6,5 timer

Natt til fredag: 11pm til 05.00am = 6 timer

Natt til lørdag: 12pm til 7.30am = 7,5 timer

natt til søndag: 12.30am til 8am = 7,5 timer

 

Har ikke veid meg hver dag, da...

Kanskje jeg burde skrevet ned BÅDE vekt OG søvn hver av disse dagene.

Men jeg tror ikke jeg skal ha flere slike prosjekter.

Skal se imorgen hva det blir til.

 

:-) Nattaklemmer :D

Hvor er Ellie, da, forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Jeg har savnet dere :-) har vært mye på farten i helga, og hatt det superfint!

 

Ser at alle virker så optimistiske for tida, og gjett om det smitter. Jeg er i tillegg så glad for at det er sommer, sol, snart ferie, og snart feriepenger! he he. Jeg skal kjøpe meg noen nye klær når de kommer. Kanskje ny bikini, om jeg tør. En ny kjole til St. hans, selv om jeg ikke har gått ned de fordømte 3,5 kiloene. Men jeg skal i bryllup og vil være fin og brun.

 

Og i går møtte jeg noen folk jeg ikke har sett på en stund. To av dem kommenterte at jeg så bra ut, og de kunne se at jeg hadde gått ned en del. DET var digg å høre :-)

 

Godt å lese om dere, dere levende, flinke, engasjerte, sterke, gode og snille damer!

 

Forresten, lykke til med veiing i morgen, Anto. Det er noe jeg følger med på hver mandag. Sjekker det med en gang jeg kommer på jobb:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie! Å så fint at du er her :D Savner deg når du er borte.

 

Idag har jeg altså hatt veiedag.

 

Ned 300 gram til 68,5 og inn enda 1 cm rundt livet til 79.

Jeg regner ikke med å bli veldig taljeformet for det har jeg aldri vært før - har litt guttefasong med veldig lite innsving i livet, så dette tegner bra. Vet ikke helt hva livvidden min var før jeg ble tjukk, men den var kanskje mellom 67 og 70 et sted?

 

Jeg har altså ikke hatt den helt store sovinga denne uken heller. Det sies at man skal sove 7,5 timer hver natt minimum for at det skal ha noe å si for de hormonene som styrer vekta. Dersom jeg er flink og holder dietten min i Canada har jeg en bedre sjanse for å si noe om effekten av søvn for meg, for der får jeg sovet mye mer. Sover gjerne 8-9 timer om natta der borte, men er oppe 5 og sånn sett følger jeg nok også min egen rytme bedre enn her.

 

Ha en fin dag alle sammen :)

 

KLEm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmpppapapa' date=' ja, dere har rett. Jeg vet det. jeg må rett og slett greie sette enkle klare ord på hva jeg driver med og hva jeg trenger fra han. Jeg er så forbaska svak når det kommer til nære relasjoner. Jeg kan brøle mot urettferdighet som gjelder andre, men de som står meg nær, der er jeg helt amøbe, redd for at de ikke skal ha det bra, redd for å såre, og så videre.

Jeg vet at dere har rett, og jeg trenger den støtta.

Må bare finne det rette tidspunktet. Rette settinga. og forberede meg. For jeg er så snar til å gi etter viss jeg ikke har skodd meg til tenna.

Jeg skal mobilisere, fordi dette er viktig for meg. Fordi et halvt kilo ned nå er en enorm god begynnelse til fortsettelsen.

Det er dritvanskelig for meg, bare så det er sagt.[/quote']

 

 

Hei :D

 

Je bryter inn her litt her jeg, håper det er ok, har lest litt av dine innlegg inne på denne tråden, og jeg er enig med de fleste her innne om at du må ta deg en prat med din kjære, mobilisere alt du kan og stå på ditt. det er viktig med støtt hjemme for å få til dette.

 

Stå på dette vill du klare, je beundrer ditt pågangsmot.

 

Ha en flott dag:)

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie! Å så fint at du er her :D Savner deg når du er borte.

 

Idag har jeg altså hatt veiedag.

 

Ned 300 gram til 68' date='5 og inn enda 1 cm rundt livet til 79.

Jeg regner ikke med å bli veldig taljeformet for det har jeg aldri vært før - har litt guttefasong med veldig lite innsving i livet, så dette tegner bra. Vet ikke helt hva livvidden min var før jeg ble tjukk, men den var kanskje mellom 67 og 70 et sted?

 

Jeg har altså ikke hatt den helt store sovinga denne uken heller. Det sies at man skal sove 7,5 timer hver natt minimum for at det skal ha noe å si for de hormonene som styrer vekta. Dersom jeg er flink og holder dietten min i Canada har jeg en bedre sjanse for å si noe om effekten av søvn for meg, for der får jeg sovet mye mer. Sover gjerne 8-9 timer om natta der borte, men er oppe 5 og sånn sett følger jeg nok også min egen rytme bedre enn her.

 

Ha en fin dag alle sammen :)

 

KLEm[/quote']

 

Hei :)

 

Gratulerer med 300 gram ned, kjempe flott.

 

Jeg bryter inn litt her jeg, håper det er ok. Har vært inne å lest gjennom hele tråden din og er imponert over alle de kloke rådene og ordene du kommer med, har også lest en del svar og innlegg fra deg på trådene her inne, og må jeg si at jeg er imponert over din stå på vilje og evne til å motivere og hjelpe andre.

 

Er i alle fall kjepe innspirerende å lese om deg og alle de andre her inne på denne tråden, jeg hører nå egentlig ikke til her inne, heller i 40 + klassen, men det er ofte jeg er her inne å leser har henta mange tips her inne.

 

Ha en flott mandag :)

 

klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Gratulerer, Anto! Yess!

68,5 kilo - misunner deg! Nå ble jeg enda mer inspirert til å ta i et tak, jeg skal komme etter deg :-)

 

Og jeg støtter alle som roser deg for dine gode råd og oppmuntrende ord. Jeg lærer stadig noe nytt, og akkurat som de andre her inne er du helt unik :-)

 

Damer, i dag skal jeg trene etter jobb igjen. Ikke noe ut i sola her, men inn i styrkerommet og løpe og løfte vekter. Orker ikke løpe utendørs i varmen, blant alle de som griller og koser seg. Da er det best å gjøre unna treningen et sted man ikke ser hvor vakkert det er ute, og etter DET komme seg ut og ha fri resten av kvelden!

 

Ha en fin dag alle sammen! Og husk nok vann i varmen, det er enda viktigere nå.

 

Klem, Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Må bare si hei til dere på denne tråden også.

Er jammen blitt veldig glad i dere, he he høres rart ut, bare gjennom å skrive på en tråd.

Ha en flott dag!

Flinke Ellie som orker trene i varmen.

Grattis Anto med flott vekt.

Dere er så kjempeflinke!!!!!!

Nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk alle sammen for støtten. Det er så kult. i er jo alle sammen en så flott gjeng her inne. Alle har kloke ord og mange flotte tanker. Vi skulle jammen ha skrevet en bloggbok! Det hadde blitt slankingen sin, det!

 

eve, du er så utrolig hjertelig velkommen her inne. Du kan da bare slå deg ned? Selv om du sier du er i 40+ klassen, skal du da ned et sted mellom 10 og 20 aller først, så kan du ta 10 - 20 til etterpå, og dermed hører du til her dobbelt :-)

 

Klippe gress, ja... det er kanskje DET jeg skal gjøre idag.

Jeg har rett og slett ikke tid til å gå på sats denne uken, jeg har altfor mye å bli ferdig med, og hvis det skal regne imorgen kan jeg ikke klippe gress da som jeg tenkte. Da kan jeg samle de trimpoengene idag, så føler jeg meg bedre med samvittigheten min.

 

En kaffe først for å få litt guts, og dermed skal jeg sette igang.

 

Må bare si dette, altså. (Jeg er SÅ barnslig...) men det funker altså for meg: jeg har ryddet klesskapet mitt, og på øverste hylle har jeg lagt en del klær jeg gjerne vil bruke igjen. De ligger etter størrelse, den største øverst. I bunken er det nå 1 bukse (den kom jeg inn i idag, men den passer nok bedre om en uke). Trodde jo ikke jeg hadde fler, men ryddingen bragte fram en bukse fra det aller innerste.

 

I samme bunke ligger det en skjorte, en veldig kul, svart/brodert vest som jeg sverger at jeg skal klare å kneppe knappene på, og to skikkelig fine langermede topper som riktignok passer, men som fremhever enhver liten valk (og blåser de litt større valkene opp til dimensjoner). Målet er altså å se BRA UT i de klærne.

 

Jeg har veiedag på mandag, og klærne prøves søndag morgen i ro og mak foran speilet. Den ene toppen og skjorta skal med til Canada.

 

Se så! Ut og klippe plenen med seg!

 

Hej då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, plenen ble klippet, det var hett, jeg jobbet hardt, og fikk 1,7 trimpoeng! Ikke dårlig!

 

Nå i varmen er det vanskelig å spise, synes jeg. Og så er jeg grundig lei av salat for en liten stund. Det kommer nok tilbake som favoritt på menyen, men akkurat nå MÅ jeg ha noe annet.

 

Her er menyen min idag:

 

Trim tilsammen 330 KCAL = 1,7 trimpoeng

 

 

Anbefalt inntak: 1600 kcal Sum kcal: 1336

Frokost 226

2 gram Fiskeolje 100% 16.4

2 porsjon a 20 gram Philadelphia Light original 76

2 skive a 30 gram Speltbrød Møllerens 134

 

Mellommåltid 161

120 gram jordbær 36

100 gram banan 90

1 porsjon a 130 gram nektarin 45

 

Lunsj 210

2 skive a 30 gram Speltbrød Møllerens 134

2 porsjon a 20 gram Philadelphia Light original 76

 

Mellommåltid 245

100 gram banan 90

1 beger a 125 gram Mild & Lett Blåbær 95

1 porsjon a 150 gram eple stort 60

 

 

Middag 286

70 gram tomat 10

64 gram Apetina Feta basilikum-oregano 3% 68

60 gram agurk slange 6

150 gram kylling stekt uten skinn 202

 

 

Kvelds 198

110 gram jordbær 33

60 gram Sans Kesam Vanilje 75

1 porsjon a 100 gram banan 90

 

 

Prøver å spise mer frukt nå som det er så varmt og jeg ikke egentlig orker mat, og dermed holder jeg kaloriene oppe likevel. Frukt og vann. Herlig!

Og dette ser det ut som om jeg går ned på....

 

Jeg håper det fortsetter.

For hvis jeg ikke finner så mye annet i Canada, er det omtrent dette jeg kommer til å leve på. Det er MANGE fristelser der. VELDIG MANGE. Og jeg har ikke tenkt å falle for så veldig mange av dem.

 

:-) Ha en fin kveld.

Nattaklemmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen Antonia (og dere andre).

 

Gratulerer med vektnedgangen. Dette går virkelig bra.......!!!!!!

Jeg må innrømme at jeg har snikveid meg i dag etter en uke med bursdagsfeiring og utskeielser her og der (ikke store, men dog...) var spenningen stor.

 

65 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - 1kg sist uke..... (fra forrige mandag) Målet er nådd, men jeg skal være med dere videre for jeg vil jo ikke opp igjen i vekt nå. Midjemålet holder seg på 70 cm og det er jeg kjempefornøyd med.

 

Den menyen din så deilig ut spør du meg. Jeg er veldig glad i frukt og bær og jeg merker at kroppen min har så godt av det i stedet for alt det andre man putter/eller skal jeg si puttet i munnen.

 

Nå skal jeg finne sengen for jeg må være i topp slag i morgen når jeg skal ha opplæring av andre.

 

Vi "snakkes".

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har nådd målet. De ter en kjempeinspirasjon for oss andre.

Det står det skikkelig respekt av, altså.

 

Fint at du er med videre.

Ville savnet deg veldig om du plutselig forsvant nå.

Du er en veldig oppmuntrende faktor for meg, og jeg vil jo ikke miste det heller.

 

Nattaklemmer og sov godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det går bra om jeg henger meg på.. har planer om å gå ned opptil 20 kg, og det raskt! neida, men målet er minus 20 kg innen den første snøen faller over Norge ;p Jeg synes det er så inspirerende at jeg har ikke ord for det, skulle ønske jeg hadde funnet denne siden før. da hadde jeg kanskje allerede vært på trivselsvekta..

 

Men det er så trist å være sjalu på alle de slanke vennene mine som kler seg i flotte sommerklær..skulle jeg tatt på meg de klærne, ville det ikke vært det samme...Så jeg er klar for å gi slipp på overvekten. tenk så deilig tanke å slippe å klassifiseres i kategorien: overvektig..jeg kan bare ikke vente til den dagen jeg føler kroppen er min beste venn :) jeg gleder meg stooort!!

 

grip dagen, hardt - da forbrenner du mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du har nådd målet Reid, det inspirerer som Anto sier. Jeg har tenkt å puste deg i nakken snart. Skal ned til 68kg. Nok er nok. Ser jeg begynner å bli temmelig dradd i maska, og det er jo ikke pent. :)) Så da har jeg 3,5kg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bokideen den må du ta patent på Anto, før en eller annen på G.R kommer på det samme.

 

Klippe plen er kjempegod trim, plena mi har ALDRI vært så strøken før.. :D Spesielt ikke etter at jeg fikk pulsmåleren, nå kan jeg se hvor mange kalorier jeg bruker på noe som til og med er nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen li88 :) Veldig hyggelig at du slenger deg med, her er det plass till alle.

Vi er en stor og etterhvert sammensveiset gjeng som legger beslag på en del tråder her. En stund syntes jeg det burde vært EN tråd for oss alle, men etterhvert har jeg kommet til at de forskjellige trådene i bunn og grun handler om forskjellige ting, så det kan være en fordel at det er flere. Du er ihvertfall veldig velkommen til å skrive, boltre deg, ha meninger, dele gleder og sorger osv osv.

 

rina, hvor er du 'a?

De har vel ikke rehabilitert deg bort fra internett håper jeg?

 

Hehe Magan. Plenen min er også strøken. Kantklippet og kortklippet og vakker, det er helt utrolig. Det har sneket seg noen mosedotter inn, og de skal bort med EN GANG, ellers tar de helt overhånd. Skal kjøpe mosefjerner idag. Men bortsett fra den lille flekken, er plenen helt klar for premie, og det har den aldri vært før.

 

Sitter her med dagens første kaffe. Gleder meg til å gå på jobben.

 

Jeg våknet kl 4 idag morges og ble liggende å tenke en stund før jeg sovnet igjen. jeg tenkte på fordommer. Tenkte på hvordan vi tenker om oss selv og andre. Og jeg lurte litt på om det er med fedme som det er med homofili, uten sammenligning for øvrig, at det første man må ta et oppgjør med, er egne fordommer. At man må se på sine egne fordommer mot fedme og overvekt. At overvektige mennesker kanskje heller ikke er så greie med overvektige mennesker.

 

En kamerat av meg fortalte meg helt sjokkert her om dagen, at en av de eldre damene på jobben hos ham hadde vært helt forskrekket over at de kunne ansette "en så STOR dame i resepsjonen i dette som tross alt er et internasjonalt firma!"

Hvorpå en av de andre damene kastet seg med i forskrekkelsen og fnyste "Ja, noen damer eier bare ikke selvrespekt, JEG ville ALDRI ha satt meg i en resepsjon slik jeg ser ut nå, da ville jeg ha sørget for å miste noen kilo først". (denne damen er også stor.. VELDIG stor... sa min kamerat).

 

Jaha.. jeg ble helt stum, jeg. Og det var dette som fikk meg til å tenke over fordommer. Ikke bare andres fordommer, men egne fordommer. Det er mulig de fordommene vi har overfor oss selv er pådyttet av andre, men det trengs uansett å ta et oppgjør med dem. Det handler om menneskeverd og respekt.

 

Nå hører det med til historien at denne damen snakker 5 språk flytende etter mange og lange opphold i utlandet. Og hun skriver tre av dem, og det er ikke de som er mest like heller. Hun har en flott telefonstemme og er serviceminded til fingerspissene. Definitivt rett dame på rett plass. Kanskje ligger det en god porsjon misunnelse bak utalelsene til disse damene. men det er like fullt uttrykk for fordommer når de snakker på den måten.

 

Kameraten min hadde bare forlatt dem. Han orket ikke diskutere det, men han hørtes helt bleik ut på telefonen. Han spurte meg om kvinner alltid behandlet hverandre sånn. Det var godt å kunne si høyt og bestemt at DET GJØR VI IKKE!! Kvinner er IKKE kvinner verst i alle sammenhenger, det er vi vel et bra bevis på her inne blant annet.

 

Jeg sovnet tilslutt igjen, da. Med et smil om munnen, på grunn av alle dere her inne som jeg "snakker med" hver eneste dag.

Dere er så kule alle sammen, og det er så hyggelig å komme inn her hver dag, se på det dere skriver, være med og diskutere, snakke om mat, plenklipping, hester, trimpoeng, synder og gleder og nederlag og seire. Det er skikkelig herlig, og jeg digger dere alle sammen :D

 

Ha en superfin dag.

KLEM fra anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe Magan. Plenen min er også strøken. Kantklippet og kortklippet og vakker' date=' det er helt utrolig. Det har sneket seg noen mosedotter inn, og de skal bort med EN GANG, ellers tar de helt overhånd. Skal kjøpe mosefjerner idag. Men bortsett fra den lille flekken, er plenen helt klar for premie, og det har den aldri vært før.

 

 

[/quote']

 

 

Du får gjøsle godt Antonia då tek du knekken på mosen. Men ver litt forsiktig viss det er tørt, då kan du svi heile plenen. Er du er flink å vatne så blir det ikkje noke problem. Det er eitt minus (he he pluss) med det, det er at du må slå den mykje oftare for graset veks som berre søren. Men du sankar no trimpoeng så då vil eg seie at det er eit pluss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Takk for tips fjellgeita :-)

 

Idag har jeg jobbet lenge og er skikkelig trøtt og sliten.

Skal bare legge meg til å sove og så snakkes vi imorgen :-)

 

 

Nattaklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Hei jenter,

Synes jeg må legge igjen noen ord her nå. Har fulgt dere en stund - koselig lesning fra koselige jenter. Selv har jeg både gressplen og fordommer (ikke minst mot meg selv...) og har fryktelig vanskelig for å greie å ta av meg noen skarve kilo. Jeg holder egentlig til under "Ned under 10 kilo, NYE 6 kilo mer eller mindre". (Noen som fikk fordommer mot meg nå??? :-)) Men jeg har sluttet å røyke mens jeg har vært her, så jeg prøver å fortelle meg selv at jeg i alle fall er flink til noe....

 

Jeg holder også til "nesten i Oslo", er mor til gutt og jente på 11 og 14. Vi tre bor i et stort nok hus og har det vel i grunnen ganske greit. Men jeg er i et veldig filosofisk hjørne om dagen og funderer litt på meningen med livet, sånn kort fortalt. Bruker Vektklubben mer som en blogg om LIVET, enn som en ren slankegreie. Har blitt sånn....begynte som ivrig slanker i januar, men så går vekta opp og ned i takt med livet sånn ellers. Om noen har lyst til å vite litt mer, er det MYE informasjon på tråden der jeg "hører hjemme".

 

Hadde bare lyst til å si hei en sen nattestime. Kommer nok innom og henter inspirasjon her igjen :-)

 

Klem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Bente. Her er vi mange som filosoferer over mye! Som lever og ler og freser og er optimister og litt motløse før vi gyver på igjen. For meg er denne gjengen her blitt en kanal, en inspirasjon, en kjempeglede i hverdagen.

Ville bare si det før jeg stuper i køyen.

Drøm deilig alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...