Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Hei Bente! Så koselig å få besøk fra en annen diskusjonsgruppe.

 

Jeg tror ikke det er så mange her inne som har fordommer mot hverken overvekt eller fedme eller mye annet... tror de fleste har tatt et oppgjør med det, igrunnen :-) Det som provoserer meg, er når folk som virkelig er overvektige selv sier til andre overvektige at de skal "ta seg sammen" eller "gjøre noe med det", der de samtidig står foran speilet og griner når de kommer hjem og fordømmer seg selv. Da har det tatt overhånd... Jeg tror kanskje jeg uttrykker meg litt klønete når det gjelder dette her, jeg, men jeg er litt provosert av det, og så snakker jeg om det...

 

Jeg liker også å filosofere over ting, og stille rare eller vanskelige spørsmål. Liker en utfordring, og leser en del filosofi også. Har noen yndlingsfilosofer. :-)

 

Håper dere alle sammen får en kjempefin dag.

 

KLEM fra anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva
Hei Bente. Her er vi mange som filosoferer over mye! Som lever og ler og freser og er optimister og litt motløse før vi gyver på igjen. For meg er denne gjengen her blitt en kanal' date=' en inspirasjon, en kjempeglede i hverdagen.

Ville bare si det før jeg stuper i køyen.

Drøm deilig alle sammen![/quote']

Høres kjent ut :-) Leste nylig at ca 1 million nordmenn er med i et nettsamfunn. For nettopp inspirasjon og glede. Det er jo tema nok for skulle gjøre seg noen tanker om HVORFOR? Har vi fjernet oss fra den virkelige verden? Klarer vi å ta vare på de "virkelige" vennene, de nære relasjonene? Er vi ensomme? Tør vi ikke stå frem med tanker og frustrasjoner i offentligheten?

 

Selv har jeg blitt hektet....må innom her helst flere ganger om dagen. Jeg søker nok åndelig påfyll (høres kanskje litt "klissete" ut, men finner ikke bedre uttrykk), inspirasjon til å bli et bedre menneske, nye relasjoner. Kan jeg miste noen kilo på veien, er det jo strålende. Men det er så som så på den fronten da...

 

Ha en fin onsdag!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Hei Bente! Så koselig å få besøk fra en annen diskusjonsgruppe.

 

Jeg tror ikke det er så mange her inne som har fordommer mot hverken overvekt eller fedme eller mye annet... tror de fleste har tatt et oppgjør med det' date=' igrunnen :-) Det som provoserer meg, er når folk som virkelig er overvektige selv sier til andre overvektige at de skal "ta seg sammen" eller "gjøre noe med det", der de samtidig står foran speilet og griner når de kommer hjem og fordømmer seg selv. Da har det tatt overhånd... Jeg tror kanskje jeg uttrykker meg litt klønete når det gjelder dette her, jeg, men jeg er litt provosert av det, og så snakker jeg om det...

 

Jeg liker også å filosofere over ting, og stille rare eller vanskelige spørsmål. Liker en utfordring, og leser en del filosofi også. Har noen yndlingsfilosofer. :-)

 

Håper dere alle sammen får en kjempefin dag.

 

KLEM fra anto[/quote']

Skjønner hva du mener. Det er jo mange årsaker til overvekt. Mange av dem sitter i huet. VELDIG mange. Snakker av erfaring. Nå er ikke jeg overvektig i ordets rette forstand, men jeg har slitt med såkalt "tvangsspising" siden jeg var i tenårene. "Løser" alle problemer med å spise. Men heldigvis klarer jeg å hente meg inn igjen av og til, slik at jeg har unngått å bli skikkelig stor. Jeg går vel egentlig under betegnelsen normal/slank (ikke tynn), men jeg sliter med selvbildet mitt og endel "polstring" her og der. Ønsker å gå ned 6 kilo, men får dette altså ikke så bra til. Har mange saker i bagasjen min - nok mer enn de fleste.

 

Må stikke nå - ser at jeg skal være hos frisøren om 10 minutter. Mer siden!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok heldig, jeg, tror jeg. Vekten min skyldes ikke mental tilstand, den skyldes en fysisk tilstand/sykdom, og med rett mentalitet kan jeg forandre det langsomt men sikkert. Det krever tålmodighet, viljestyrke, standhaftighet og en dose kreativitet. Kanskje også evnen til å analysere. Og gjennom det, slanker jeg bort 300 - 500 gram pr uke. Noen uker ingenting. Jeg har gått ned 6 kg siden 15. januar. 7 kg siden 1. januar, for jeg tjuvstarta litt på GR-opplegget for å teste det ut.

 

Jeg driver og spiser meg frisk. Mat er medisin. Og med på kjøpet får jeg en liten vektnedgang nå og da.

 

Jeg tror vi alle har ulike motiver for å være her - ulike tanker om det. Noen er sikkert ensomme. Noen er her av andre grunner. Noen er her fordi de har et formidlingsbehov. Eller for å føle et felleskap. Noen er her for å finne løsninger. Jeg synes jo ikke at det er mye å være innom her fire ganger om dagen. Det hadde vært verre om du kom innom og lå her og surfa på innlegg i fire timer hver dag - eller mer. Jeg føler ikke at jeg gir slipp på annen sosial aktivitet eller mister venner fordi om jeg stikker innom her så mye som 4 ganger på en dag. Jeg er jo ikke her lenge av gangen.

 

Jeg jobber ganske mye på PCen, og når jeg gjør det, ligger forumet ofte i bakgrunnen. Så stikker jeg innom i pauser osv og ser om det er noe nytt. Idag ble klokka nesten 21.30 før jeg i det hele tatt kikket innom.

 

Og mens jeg har vært pålogget, har jeg laget middag, spist, snakket med kjæresten min, og gjort meg klar til å legge meg. Alt på En time :-) Jeg kom seint hjem og hadde ikke spist siden 2... det er ILLE.. var så sulten at det var helt fryktelig.

 

Vi løp innom Deli de Luca for å se om de hadde kyllinglår, men det hadde de ikke, så vi bestemte oss for å gå hjem og spise isteden. Det ble altfor mange timer uten mat, og altfor mye til middag da vi endelig siste, men det var heldigvis sunn mat, om ikke annet :-)

 

Ønsker dere alle en god natt.

:-) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ble det antyda at vi er inne her på nettet som erstatning for et sosialt liv? Har lest om slikt, men føler ikke det er det for min del. Jeg har mann, barn, en (slitsom) mor :-)), slektninger, og venninner i fleng. Men dette prosjektet jeg jobber med her, nemlig å greie ta av, det er ikke noe jeg har lyst å dra med i "det andre" livet mitt. Dette er en viktig side av meg som er såpass privat at jeg ikke engang ønsker å bruke tid om det med venninner. Jo, viss jeg hadde venninner som streva med det samme, men det har jeg ikke. jeg er omgitt av slanke venninner som har taket på mat og trening og sunn livsstil. Det har ikke jeg. Jeg er lei av å måtte vise mine stadig forsøk på å ta av, se de himlende øyene nover "nå igjen", det er så utrolig flott å ha noen i samme bås som meg selv, noen som er på samme "tråd". Derfor.

Jeg erstatter ikke vanlig sosialt liv, jeg utvider med denne biten og får noe mer med på kjøpet. Jeg sitter også mye og jobber med PC, og det er en deilig hvilpause å kikke innom og se om noen av de andre er der eller har vært der. Det har tilføyd livet mitt noe mer. Så jeg er ikke bekymra for at jeg skal bli assosial av dette eller at jeg skal leve et kunstig liv. Jeg lever det beste jeg får gjort med mine helsebegrensinger og jobb og annet.

Så nei, jeg lever ikke et liksomliv her, jeg gir deler av mitt absolutt virkelige liv her!!!!!!!

Så det bekymrer meg ikke at jeg føler slektskap med dere som jeg ikke kjenner verken ansikt eller navna på. Det er bare flott at dere er der!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto, ditto snuppelure. Jeg føler at det er et annet samhold her inne enn med mine venner på "utsiden". Man kan jo ikke tyte full ørene om slanking til "normale" slektninger og venner hele tiden. Synes jeg ser gjengen hvis jeg ramser opp trimpoeng og kalorier og om jeg har gått opp eller ned hver dag, da skulle det blitt mye himling med øynene bak min rygg tenker jeg. De har vel heller ikke forstått hva i huleste jeg snakker om. Så dette ser jeg på som en fristat der vi alle snakker samme språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Må visst klargjøre litt her....:-) Spørsmålene jeg stilte angående ulike motiv for å være her inne, var akkurat det: Spørsmål. Ikke påstander. Tror jeg ble litt misforstått her. Det var slett ingen "angrep", mer filosofiske spørsmål fra min side. Egentlig en liten vekker det der, å bli misforstått...man må kanskje veie sine ord litt oftere når man skriver og den andre parten ikke kan høre tonefall, se kroppsspråk osv.

 

Jeg føler heller ikke at jeg erstatter mitt sosiale liv med å være med her. Snarere tvert i mot. Veldig interessant og berikende å dele tanker og spørsmål med mange flotte, hyggelige mennesker. Mange kanskje totalt ulike mennesker med noen kilo ekstra som fellesnevner, som vi mest sannsynlig aldri ville fått kontakt med ellers. Det er i grunnen ganske flott; vi er helt nøytrale overfor hverandre bortsett fra det vi skriver og formidler. Ingen fordommer for hvordan vi ser ut, klærne vi bruker osv. Det er personlighetene våre som blir kjent. Det overfladiske lar vi ligge. Befriende!

 

Selv har jeg blitt møtt av Janteloven mange ganger. Kan fortelle om en jobb jeg fikk da jeg var i midten av tjueårene. Skulle på opplæring/kurs hos kolleger i Stockholm. Fikk etterhver ganske god kontakt med hun som skulle lære meg opp, og hun fortalte at hun hadde vært "overrasket" over at jeg var såkalt pen å se på, pen i tøyet og i TILLEGG smart i topplokket (er blond også :-)) Hun ville ubevisst helst hatt noe å "ta meg på". Så det å bli møtt med fordommer, kan jeg litt om...

 

Leit å høre om helseproblemer. Kan jeg spørre hva det er dere feiler? Har ikke helt fått med meg det. Selv sliter jeg med kronisk betennelse i begge armer og skuldre og er for tiden 100% sykemeldt. Fikk problemer etter å ha røket achilles i 2005 hvor jeg måtte gå på krykker i 3 måneder. Det tålte kroppen min dårlig. Det var tøft å være alene med 2 barn da. All min familie bor 30 mil unna....og de fleste venner har jo nok med seg og sitt. Noen stilte selvsagt opp i ny og ne, men jeg savnet å ha noen der hele tiden.

 

Har bodd alene med barna i 7 år nå. Det har da vært noen kjærester underveis, men jeg har blitt utrolig kresen og skremt. Min x forlot meg for en annen dame og har vært og er en drittsekk hele veien. Jeg kan i dag se at det var veldig bra for meg at han forsvant ut av livet mitt, men at han behøver å være så stygg mot meg, skjønner jeg ikke. Selv han praktiserer Janteloven. Jeg må for all del ikke tro jeg er noe. Han hadde helst sett meg gå nedenom og hjem. Han tåler ikke at jeg har klart å beholde huset, finne tilbake utstrålingen min, bli godt likt hos de fleste, se bra ut (den nye damen hans ser ut som en dass, hi hi). Han følger med på alt jeg gjør, hva jeg anskaffer. Og bidrag (et mikroskopisk et) betaler han når det passer ham. Han jobber mye svart og har lite inntekt på papiret og har fått bidragsevne kr. 0,- i det offentlige. Men fordi jeg har en del ting på ham som skattevesenet kunne kost seg meg, har vi blitt "enige" om en liten sum hver måned, mot at jeg holder kjeft. Det har vært MASSE styr. Han er prototypen på en psykopat.....akkkurat som min far.....gikk i den klassiske fella og fant meg en mann som min far....spyr ved tanken.... Men nå skal jeg ikke plage dere mer med dette. Uff så uinteressant. Sorry....dere får bare la være å lese...

 

Det ble visst ikke mye inspirasjon å hente fra meg her...beklager...

 

Håper dere sover en fredfull søvn!

 

Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei igjen Bente. jeg tror ikke jeg missforsto deg, det bare satte en del tanker i gang det du skrev. Og jeg tenkte og konkluderte, det var ikke mer enn det. oppfatta det ikke som angrep, absolutt ikke.

Og det er jo så flott innpå her, at vi KAN spy litt ut til hverandre :-)).

Jo takk, eksmenn og foreldre og hele greia...

Men så er det å skaffe seg et flott liv NÅ, uansett drit en har i kofferten.

Jeg prøver å sette kofferten innerst på loftet, men av og til detter den i hodet på meg :-)).

Ha en flott dag alle flotte jenter. her skal det jobbes!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Men så er det å skaffe seg et flott liv NÅ' date=' uansett drit en har i kofferten.

Jeg prøver å sette kofferten innerst på loftet, men av og til detter den i hodet på meg :-)).

Ha en flott dag alle flotte jenter. her skal det jobbes!!!!![/quote']

Hei :-)

 

Jobber med saken...skal til coach i morgen :-)

 

Glad du ikke misforsto! Vi har jo ikke kommunisert så mye med hverandre ennå, så vi vet jo ikke helt hvor vi har hverandre. Men her er det positivie jenter, skjønner jeg!

 

Nå blir det husvask en stund og så fotballkamp for sønnen min. Ha en fin ettermiddag!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å si en ting om bidrag som mange foreldre glemmer - både fedre og mødre.

 

Barnebidrag er det: BARNEbidrag. Altså et bidrag til barnet, ikke foreldren barnet bor hos.

 

For å sette det på spissen.

Dersom barnet av en eller annen grunn skal bo hos tante/onkel istedenfor med foreldrene, skal foreldrene betale barnebidrag - og da skal BEGGE foreldrene betale.

Det betyr at den faren ikke straffer deg, bente, men barnet deres. Det er kanskje ikke det han har ment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Du har helt rett Antonia, det er BARNEbidrag. Men det har ikke far forstått, skjønner du. Han tror han finansierer ALT det jeg måtte kjøpe til meg selv. Han har det med å glemme at jeg faktisk har full jobb og tjener mine egne penger. Han kjøper INGENTING til barna. Jeg står for alt, og de bor mest hos meg. Derfor er det skammelig at han ikke kan gjøre opp for seg på en ordentlig måte. Nok om det.

 

Jeg er nok ikke så strukterert og stanhaftig som dere, damer, så i kveld sto jeg og tygget en munnfull sjokolade. Plustselig ble jeg full av anger og spyttet ut hele greia i søpla :D Nesten som vinsmaking det der!

 

Har kjøpt nye løpesko idag. De ligger foreløpig pent i esken sin, men jeg skal innvie dem i morgen. Mest til å gå med, tenker jeg, men skulle jeg få lysten over meg til å sette litt fart, skal det i alle fall ikke stå på skoene :-) Fikk nemlig beskjed fra fysioen min idag at jeg bør tenke på en global oppbygging av kroppen. Høres fint ut, ikke sant? Det betyr at jeg må tenke helhetlig oppbygging. Tenke langsiktig.

 

Føler jeg står i startgropa til begynnelsen på resten av mitt liv. Skal fikse kroppen, fikse huet, tenke på muligheter til omskolering/ny jobb. Sistnevnte skremmer vannet av meg, samtidig som det er spennende. Trenger hjelp til å konkretisere/sette foreløpige uferdige planer ut i live.

 

Fikk spørsmål i dag fra venninne om hva er det jeg aller helst VIL om jeg ikke skal tenke på eventuelle hinder/begrensninger. Vanskelig spørsmål, synes jeg, men jeg har lyst til å male - være kunstner. Liker å være kreativ og formgivende. Men hvor mange kan vel leve av det?

 

Ha en fin fredag.

 

Klem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Tenkte jeg skulle spre denne. Jeg skrev den på tråden til Magan, men nå limer jeg innlegget inn her også. Her er det litt å bryne kroppen på. Enkelt, tidsbesparende og veldig effektivt:

 

Kan anbefale iForms Styrkeskole, som følger deg i 3-4 trinn:

 

I hver av disse bolkene er det leksjoner som er litt tøffere enn de forrige.

De sier du får "flat mage etter 9 uker". Men da må du selvsagt følge opp skikkelig og gjøre det ordentlig. Det er små videosnutter der som viser deg hvordan øvelsen skal gjøres også.

 

Det er VELDIG effektivt. Ikke prøv å le dagen etter en sånn økt, for det går ikke.

 

Her er adressen: http://www.iform.nu/polopoly.jsp?a=10092&d=1307

 

Her finner du også øvelser for armer, rumpe lår osv...

De øvelsene er utrolig effektive, det lover jeg deg. Men du må være standhaftig og ikke gi opp etter en uke.

 

Lykke til

 

hehe - "vinsmaking" av sjokolade er sikkert ikke like fetende som å spise hele ihvertfall. Spørsnålet er heller hvor du fikk den sjokoladen fra, for du hadde vel kastet ut alt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI. Hadde en liten snikveiing idag. Det pleier jo ikke jeg å ha når jeg ikke har et eller annet prosjekt gående, og det har jeg ikke nå. Det er liksom bare pakking osv som snart står på programmet. Skal finne fram kofferten ikveld.

 

Men det var den snikveiingen. Hvis dette holder til mandag, er jeg 0,2 fra å være normalvektig innen BMI-utregningen. Og med tanke på hvor mye muskler jeg har bygget opp over de siste 6 månedene, er jo det ganske enkelt kjempekult!

 

Men vi får se.

Skal jo ha en lang flytur og et par litt uregelmessige dager hva mat angår, og det kan jo forsinke meg en ukes tid.

 

anyways... ha en strålende flott dag alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi. Endelig hjemme igjen:)

Så flink du har vært anto, er helt imponert. Når reiser du til Canada igjen?

Jeg kom hjem igår, så nå kommer deer til å se mere av meg her inne igjen.

Ikke noe kult å sitte på dataen der nede hvor alle disse gamle damene graver og spørr, og helst skal henge over skulderen din for å se hva du skriver.

Ha en kjempe fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom å ønske deg en god helg. Jeg smiler litt nå, for herlig å se hvor flink du har vært og at det gir flotte resultater :D

 

Stå på!

 

PS iform har veldig mye bra!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
hehe - "vinsmaking" av sjokolade er sikkert ikke like fetende som å spise hele ihvertfall. Spørsnålet er heller hvor du fikk den sjokoladen fra' date=' for du hadde vel kastet ut alt? :D[/quote']

Hørt om svake øyeblikk....? Sukk.... Kan ikke engang skylde på at det var til barna egentlig, for det var mørk sjokolade som de ikke liker. Men nå skal jeg gå sporenstreks og kaste resten i søpla. Takk for at du minnet meg på at det faktisk går an å gjøre.

 

Har skjønt at du skal på tur snart. Ha en flott tur!

 

klem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY bente!!!

Mørk sjokolade er jo SUNT!!!!!!!

Ikke kast DEN da! der kan du jo bare telle kalorier og føye det inn i planen.

 

Vei den, finn ut hvor mye 10 - 20 gram er og kose deg med å sutte på det. Det er jo masse antioksydanter i den!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er digg å ha deg hjemme igjen, rina, har savnet deg skikkelig.

Hvordan går det med hoften? Føler du deg bedre? Går det rette veien nå?

 

Uansett hvordan det er eller ikke er, er det skikkelig koselig å ha deg tilbake.

 

Kjempeklem fra meg.

 

Takk for det, flua, jeg føler meg ganske flink også nå. Det har jo gått så ulidelig sakte ned. Med 8 uker total stillstand, og mange mange uker med 100 gram, 300 gram osv... men sakte men sikkert har jeg slanket bort 6-7 kg. Og det synes GODT. Den magiske grensen på 24,9 BMI ligger der rett foran nesen på meg, og det føles helt fantastisk. Jeg er utrolig standhaftig, og det føles bra å få betalt for det.

 

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å følge opp de gode vanene i Canada også, selv om jeg er klar over at der er veldig mye vanskeligere der. Det er vanskelig å finne spelt-varer og nesten alt er innlurt sukker eller noe slags fett. Heldigvis er det ikke fullt så usunt der som i usa.

 

:-)

 

jeg reiser på søndag, rina.

Så dere hører fra meg imorgen også.

 

KLEM KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
HEY bente!!!

Mørk sjokolade er jo SUNT!!!!!!!

Ikke kast DEN da! der kan du jo bare telle kalorier og føye det inn i planen.

 

Vei den' date=' finn ut hvor mye 10 - 20 gram er og kose deg med å sutte på det. Det er jo masse antioksydanter i den!

 

:-)[/quote']

Too late! Sjokoladen er borte vekk i en eller annen søppelpose :-) Takk for engasjementet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh well...

Mørk sjokolade er jo ganske kaloririkt. Samtidig er det bra med antioksydanter, og 70% mørk sjokolade er altså sunt. merkelig nok. Men selvsagt ikke i mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Får i meg en daglig dose antioksydanter i pilleform....men det er selvsagt ikke like smakfullt som mørk sjokolade :D , men jeg sparer maaange kalorier på det.

 

Fikk med meg venninne ut på testtur av nye løpesko. Riktignok så GIKK vi, men det var en lang og deilig tur på kyststi i full fart :-) Har vært flink med kaloriene i dag, så jeg føler jeg er på vei ut av "gjørma" jeg har vært i en stund. Hurra :-)

 

Nå skal jeg komme meg i seng og gjøre meg opplagt til treningsstudio kl 1115 i morgen.

 

God helg!

 

Klem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det meste er bra anto:)

Har faktisk for første gang sovet mange timer i løpet av ei natt uten å måtte opp og trå. Først 5 timer opp og trå også 4 timer til med søvn. Å det har vært skikkelig mangelvare så det var godt:)

Regner med sommerfuglene i magen er i kjempe form nå som avreise dagen nærmer seg med stormskritt:) Skal du være lenge da?

Ønsker deg en skikkelig fin ferie også regner jeg med vi blir å høre fra deg om noen dager.

Stoooor klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Sommerfuglene danser ganske bra nå, ja. jeg gleder meg vilt og hemningsløst. Men som alltid er det jo veldig rart å reise bort for så lang tid. Egentlig er det jo ikke SÅ lenge, men så er det litt lenge likevel.

 

Jeg blir absolutt IKKE ferdig med alt jeg skulle ha gjort før jeg drar, men det er jo helt vanlig, så det burde jeg ikke ofre en tanke, egentlig.

 

Den jeansen jeg så vidt kom inn i for noen uker siden blir forresten reisebuksa mi. Nå er den passe vid og god å ha på, helt perfekt for en flytur :) Og det er den jeg nesten ikke fikk igjen, og som strammet rundt magen for bare noen små uker siden. Det er helt utrolig. Jeg går ned i vekt! Og det hadde jeg nesten ikke trodd at jeg kunne. Det er så HERLIG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...