Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Juhuu, i dag kom jeg meg på morgensvømming! Sykt å stå opp klokka seks (sikkert veldig vanlig for småbarnsmødre, men som student er man som kjent lit bortskjemt), men du verden så deilig å ha trent før klokka åtte!

Med treninga i kveld, og gange til og fra jobb, er jeg oppe i 6 trimpoeng i dag. Bra start på helga;)

 

Gratulerer til feliz og slankeklar, supre resultater!!

 

Og ang Fjordland maten: jeg har spist mye av det i perioder hvor jeg har sittet lange kvelder på kontoret (vi har bare te kjøkken og mikro her). Syns det er veldig åkei mat, både variert og passe med kalorier. Sikkert endel konserveringsmiddel og stæsj, men jeg tenker som så at det er vel bedre enn at man kjøper med seg en burger på vei hjem? Det hadde iallfall jeg gjort de sene kveldene, hvis jeg ikke hadde spist noe "ordentlig" tidligere!

 

Neste uke er jeg ute i felt, så der er det ingen tilgang på internett.. men jeg skal prøve å spise som vanlig, også er det heldigvis begrenset tilgang på alkohol på fjellet.. tror jeg;)

 

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror egentlig ikke at det er så mye konserveringsmidler i Fjordland. Alle ingrediensene blir puttet i posen og deretter kokt. Dette er grunnen til at det holder seg og smaker bra. Litt mer salt er det kanskje i det.

 

Jeg veier med hver morgen, til tross for mange løfter til meg selv om at jeg skal slutte med det. Vekta viser mindre idag enn i går, og også litt mindre enn sist uke, så da er jeg fornøyd.

 

Gratulerer til alle dere som har gode resultater å vise til.

 

Merwell, hold meg oppdatert på hvordan hu Denise er å trene til.

 

Arti, jeg er imponert. Og i tillegg klarer du 6 trimpoeng på en dag. Ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skryte litt av meg selv. Vi hadde bestilt pizza til lunsj på jobben idag. Jeg hadde tatt med en hjemmelaget sandwich med kyllingfilet og kremost som alternativ. Klarte å motstå pizzaen helt, ikke engang en liten smakebit. Ikke verst. Jeg er stolt over meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det må jeg si, else, du var kjempeflink:) Fristet sikkert med pizza, men den nista du hadde var jo minst like god, det er jeg helt sikker på!

I tillegg sunnere;) Skal komme tilbake ang videoene, så får vi bare se..

Gratulerer med at vekta går ned også, det er deilig å vite at den går rett vei.

 

Arti, du er jo bare helt rå!! 6 poeng på en dag... tar av meg hatten jeg:)

 

Nå har jeg fritime, så er det siste timen før jeg kan ta helga.

 

Kommer innom ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else - all grunn til å skryte av deg selv! Den står det respekt av, kjempebra! (jeg er veldig svak for pizza)

Jeg har litt samme problemet selv. Hver fredag er det vafler i kantina som vi kan steke selv, så vaffellukten henger i hele området. Men jeg klarer meg bra, nå har det egentlig blitt en vane at jeg ikke skal ha de vaflene.

 

ååh, apropos - jeg MÅ reklamere litt for det jeg pleier å lage når jeg har lyst på noe søtt og godt alla vafler. Jeg har nevnt de før, men nå er det jo så mange nye her som fortjener samme kosen :P Kesampletter. Oppskriften står på venstre siden her. Jeg pleier også å bytte ut hvetemelet med spelt hvis jeg har og sukkeret med splenda. Oppå bruker jeg Noras hjemmelagede jordbærsylteøy... DA koser jeg meg da!!

 

Hurra hurra, det er helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helg, ja. Heldigvis blir det hverken kosehelg eller festehelg. Det betyr at den kan bli mager og god.

 

Er også pga super støtte her inne topp motivert. Hvis du skulle fortalt noen andre at du har vært flink fordi du ikke spiste pizza til lunsj, ville de nok ikke syntes at det ikke skulle være noen big deal. Det er utrolig kjekt å kunne få støtte her inne og også være med å støtte andre. Takk til dere alle sammen.

 

Ha en god og mager helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!

sans, hvor mange kalorier blir det i de plettene du lager da, med spelt og splenda? Det hørtes godt ut:D

 

Else, ha en flott mager helg du, det er verre med meg som skal på fest imorra... men men, får kose meg og prøve å begrense meg:p

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Bare en liten hilsen fra meg med gode ønsker om en sunn og trivelig helg for dere alle sammen.

 

Jeg skal for en gang skyld ut å shoppe i morgen. Jeg venter med bukser og sånn, i håp om at jeg kan kjøpe det en størrelse mindre om ikke altfor lenge. Derimot trenger jeg både hansker, sokker, støvletter og sko - og der hverken klarer eller skal jeg slanke bort noe :) I morgen kveld skal jeg i bursdag, så det kan by på utfordringer. Jeg tror jeg tar bilen, for da har jeg en GOD unnskyldning for å stå over alkoholen.

 

Jeg nyyyyter å sykle til og fra jobben nå som det ikke regner. Det er riktig nok kaldt om morgenen, så jeg har både pannebånd og fingervanter på meg. Til gjengjeld er det desto deiligere å sykle hjem i ettermiddagssola - og suse forbi bilene som står i kø :P

 

Arti, jeg er helt enig i at morgentrim er deilig. Man føler seg litt gal når man drar av gårde før fanden har fått på seg sko, men så flyter man også på god samvittighet resten av dagen, og i tillegg har man "fri" om kvelden fordi man allerede har trent. Deilig.

 

Keltisk, god tur ut i felten - gleder meg til å høre hvordan du har hatt det når du kommer tilbake.

 

Ang. daglig veiing Else, så tror jeg egentlig ikke det er noen god idé, i alle fall ikke når du da føler at du "får svi" pga trening, for sånn er det jo ikke. Jeg leste i en annen tråd om ei som også veide seg hver dag, men det hun skrev opp "på lista" var uken laveste resultat. Og så lenge det tallet gikk jevnt nedover var hun fornøyd. Kanskje det hadde vært noe for deg?

 

Men nå må jeg løpe.... God helg da folkens!

Vinke vinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har nå sittet og lest noen av linkene deres og vil veldig gjerne være med.

Jeg er 39 år gammel, datter på 13 og en hund. Jeg trener litt (løper og litt vekttrening), men har nesten støttemedlemskap på treningsstudioet nå, så det har jeg tenkt å gjøre noe med.

Har vært på første kveld av mitt første kurs hos Grete Roede. Buksene var begynt å bli veeeldig trange etter et par år med nesten hver helg i håndballhaller med masse gode vafler.

Er 163 høy og veier pr. i går 68 kg. Uff og uff, jammen godt jeg tok beslutningen om å gå på kurs. Har ikke nok viljestyrke til å slanke meg uten noen som "passer litt på meg".

Gleder meg til å virkelig komme igang nå.

Vilma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Velkommen skal du være vilma, og denne tråden er midt i blinken:)

Her støtter vi hverandre, og jeg får ihvertfall masse motivasjon fra resten av gjengen her inne. Så, dette skal gå veien for deg også:P

Bra at du har meldt deg på kurs for å komme igang, da får du masse info, og gode tips! Bare kom med gode råd til oss andre også, hehe:)

 

Mimi, kos deg på shopping imorra! Alltid moro å shoppe, og deilig å få seg noe nytt. Lurt å vente litt med bukser, eller så kan du kjøpe dem en str for små:)

Lurt å ta bilen til fest, men det skal nok ikke jeg. Skal heller begrense meg litt, og håpe vi i tillegg får noe sunt å spise. Skal ihvertfall ikke spise snop!

 

Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det lørdag, og jeg merker at jeg er sliten etter uka. Frister ikke med bursdag ikveld, men når vi først kommer oss avgårde blir det nok bra tenker jeg:)

Holder på å vaske huset, og det er kjedelig... Ser jo ut som om det ikke har vært gjort på leeenge:(

 

Ellers så får dere ha en fin lørdag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med helg, men litt vanskeligere i forhold til mat. Jeg veier maten, drikker masse vann og går hele tiden og har lyst på en bitteliten sjokoladebit og allslags "dårlig" mat. Men jeg greide meg gjennom lørdagskvelden med lørdagskosen foran tv'n med datteren min. Hun har funnet ut at hun skal ha godtefri frem til jul - ære være henne - så vi hadde masse deilig frukt + at hun fikk dip til gulrøttene.

Trimmen gikk det jo greit med da jeg jo har hund som må ut hver dag, så vi tok en kjapp løpetur = trimpoeng

I dag blir det litt hagearbeid i tillegg til turen og de dagligdagse gjøremålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg en som har noenlunde samme utgangspunkt og mål som meg. Kanskje vi kan motivere hverandre litt ekstra. Jeg er 171 høy og veier pr. i dag 64 kg. Mitt mål er å komme ned i 59 kilo. Det er den vekten jeg trives best med. Jeg føler meg veldig motivert nå, så jeg har troen på at dette skal gå. Kjekt å ha kontakt med folk som har de samme ønskene som en selv.Jeg oppdaget denne siden i går og synes den er veldig motiverende. Målet mitt for denne uken er 12 trimpoeng og et kaloriinntak på rundt 1.600 kalorier pr. dag. Spennende å se om jeg klarer det og hvor lang tid det vil ta å gå ned de ønskelige 5 kiloene hvis jeg klarer å holde meg på dette.

 

Motivert hilsen fra ünder60"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen under 60, og vi kommer sikkert til å kunne hjelpe hverandre her inne, vi som har vært her en stund nå, merker det ihvertfall:) Koslig at du henger deg på!

 

vilma, så flott av datra di da, det er jo også en utrolig hjelp for deg:) Hvor gammel er hun?

 

Idag har jeg gått 2 trim-bingoer sammen med ungene og 2 søstre, 1 niese + min mor:) Gikk i 2 timer, og etterpå har vi vært ute og kjørt 4hjuling med ungene. En fin helg!

Festen igår gikk greit. Vi fikk krabber og reker, og jeg begrenset meg med vin, men spiste 3 loffskiver siden det ikke var noe annet der, og heller ikke salat.. jaja, vi får se resultatet imorra.

 

Ha en flott kveld alle sammen, jeg kommer med 'dommen' imorra

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

 

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Ja, da er det mandags morgen igjen, og vekta har gått ned 0,7 kg:)

Er strålende fornøyd! Godt at ikke lørdagskvelden ødela alt, hehe....

Er det forresten noen igjen som også veier seg mandager?

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en helg uten store utskeielser. Var på dåp i går og spiste bittelitt kake. Når man er avvent med slike ting, så er ikke kroppen så veldig happy for slike sukker- og kaloribomber. Det er jo egentlig gift for kroppen, er det ikke? Jeg kjente liksom at magen krøllet seg litt etterpå, og da var det ikke mye jeg spiste engang.

 

Gratulerer så mye, Merwell, kjempebra resultater.

 

Vilma. Helgene blir aldri enkle. Har selv gått på 2 GR-kurs. Det er ikke alltid utskeielsene er store, men jeg tror ikke det er eneste gang jeg har klart å ikke gjøre en eneste liten utskeielse. Ukene er så utrolig lette, og helgene så vankelige. Tror også det er her nøkkelen til suksess ligger. Man må holde utskeielsene noenlunde i sjakk i helgen. Jeg synes du klarte deg kjempebra. Fortsetter du slik, så er jo dette nødt til å bli bra.

 

Mimi, ble det storshopping eller? Jeg fikk også lyst til å shoppe litt nå.

 

Da går vi alle forhåpentlig en topp motivert uke i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi klar for å ta fatt på en ny uke.

 

Først og fremt gratulerer til Merwell, fortsetter det sånn så er du jo snart i mål! Gratulerer :(

 

Og så velkommen til Under60. Det høres ut som om du er godt i gang!

 

Jeg hadde en fin helg. I går kjørte vi motorsykkel i det fine været, dro innom en liten restaurant på veien og spiste deilig sunn mat. Lørdagen gikk fint. Ikke de helt store utskeielsene i bursdagen, bortsett fra litt cashewnøtter og litt potetgull. Shoppingen sørget også for litt trim:Vi travet rundt i nesten 5 timer tror jeg .... Det er i alle fall bedre enn å sitte på rompa :)

 

Jeg er ikke den helt store shopperen, og ikke fikk jeg kjøpt alt på lista heller - men siden lommeboka heller ikke er tom, så blir det nok nye muligheter. I tillegg til strømper, hansker og annet småtteri, kjøpte jeg to kjoler og et par bøker. Bla Lonely Planet, Thailand. Og da er det kanskje ikke så vanskelig å gjette hvor jeg skal til februar!? :D

 

Nok sludder og sladder fra meg. Jeg må nok jobbe litt. Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig da Mimi, Thailand er et sted jeg også kunne tenkt meg å reist til..

Mc er herlig, vi har brukt vår altfor lite, men håper vi kan ta oss en tur en kveld... bare suse avgårde og komme seg litt ut:)

 

Else, så flink du var i dåp da, bare litt kake er ikke verst! Men, som du sier så blir lysten på det litt borte, og det hjelper.

 

Ikveld skal jeg på klubb, og er spent på hva som blir servert. Håper på salat:p

Har ihvertfall spist fiskesuppe til middag nå, og har vært ute og gått på tur et par timer idag.

 

ha en fin kveld alle sammen!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

En kort rapport fra helgen her. Har blitt et par øl eller et glass vin både fredag, lørdag og søndag, men alt innenfor kalorigrensa, så det betyr vel egentlig at jeg har spist litt for lite i helga. Det blir spennende å se på torsdag. Merker at det er lettere å velge riktig mat når jeg spiser ute nå, men blir desto mer irritert når den maten som blir servert bare er søppel.

 

Kneet er fortsatt vondt og blir egentlig bare verre. Prøvde å løpe en liten runde i går, men var nødt til å gå mye for å ikke provosere altfor mye. Bekymra. Heldigvis har jeg en trener som er fysioterapeut, så han skal få ta en titt på knær og hofter i dag.

 

Alt i alt en deilig helg, med god blanding av litt nytte og mye hygge og et par små bekymringer. Er det ikke slik det skal være?

 

Velkommen til vilma og under60! håper dere finner dere til rette her i gjengen vår. Og gratulerer merwell, med flotte resultater! Hurra for deg, dette går riktig vei!

 

Fortsatt god ettermiddag og kveld alle sammen. Jeg skal snike meg forsiktig opp på en tredemølle og håpe at kneet mitt ikke skjønner hva som har skjedd før jeg er av igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Slankeklar. Jeg merker også at det blir lettere og lettere å velge det sunne når man er ute å spiser. En Club Sandwich fristet ikke engang i går når vi var ute. Du må være forsiktig med kneet ditt. Jo mer du belaster det når det er skadet, jo lenger vil det vel ta å bli frisk?

 

Pga. forkjølelsen sist uke var jeg sikkelig slapp den uka, men nå merker jeg at energien er på topp. Det er herlig. Trente også i går og det gjorde godt. Flink med maten også, så da er jo alt såre vel. Spent på veiing på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Det er så motiverende å komme inn her, etter 4 dager uten nett, og se den store aktiviteten..

 

Velkommen til Vilma og under60, håper dere vil trives og finne masse motivasjon her hos oss..

Et lite tips til Vilma ang søtsug om kvelden. Jeg har alltid en boks med Options sjoko et eller annet i skapet. (blålilla boks som står sammen te ol.) Hvis jeg får søtsug lager jeg meg en kopp varm sjokolade. Nesten ingen kalorier. Noen ganger syns jeg ikke den er søt nok og da tar jeg oppi litt ekstra splenda (guds gave til slankere!! haha)

 

Merwell, gratulerer med kjemperesultat!! Du er jo snart i mål :D Ang de plettene så aner jeg ikke hvor mye kcal det er med spelt og splenda. Men det er 55 kcal pr 100 g i vanlig oppskrift og det er jo lite i seg selv!

 

Jeg har hatt en kjempebra helg. Flyttingen gikk som en drøm og jeg har bært og flytta på søplesekker og esker hele helgen. Det har blitt litt nei-mat, men jeg håper det går opp i opp med økt aktivitet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si sans, du har virkelig vært flink! Og maten har du nok fått trimmet bort;)

 

Else, du har helt sikkert gått ned, så det blir spennende å se på torsdag:)

 

Slankeklar, det spør nok om ikke det beste er å la kneet bli helt friskt før du belaster det så mye, for du risikerer vel bare å gå mye lengre med vondt tror jeg hvis du ikke er forsiktig? Men, hva sa treneren? han er jo eksperten:)

 

Ikveld er det fotball igjen... og kjøring med eldstemann som snart får lappen, så her er det nok å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sitter litt ensom på andre siden av skjermen her og leser deres innlegg:-)

Høres ut som dette er tingen for å bli motivert ordentlig!

Jeg har gått opp og ned i vekt i flere år nå, men nå får det være nok syns jeg! Har veid meg nå til 61 kg i går og bestemte meg at nå fikk jeg ta tak i saker og ting!

Jeg er jo bare 158cm høy, så det er jo fordelt så der...:-)

Jeg har lyst å gå ned til ca 52 kg, har vært der før, men det var etter et samlivsbrudd, så det gikk litt for fort ned og nå da opp igjen! Men jeg trivdes veldig på den vekten!

Siden problemene med ryggen nå har tvunget meg til å begynne å trene i sommer er jeg kommet godt i gang med vannaerobic og turgåing i skog. Noe treningssenter menneske er jeg ikke ennå da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vepsen.. Da syns jeg virkelig du skal slenge deg på oss!! Velkommen skal du være. Som du ser er vi noen som har holdt på lenge og noen som har kommet inn da vi startet denne linken. Men jeg føler allerede at vi har blitt en ny fin sammensveiset gjeng!

Her er det bare å spørre om tips og råd, det finnes mye bra kunnskap i denne gjengen :D

 

Kjenner godt til det med rask nedgang etter samlivsbrudd. Akkurat det samme som skjedde med meg for et par år siden. Bare så synd at de kommer utrolig fort på igjen pga nedsatt forbrenning!

 

Så her er det bare å ta dag for dag og uke for uke så får du det nok til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...