Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått ny info:

det var ikke kich jeg spiste i går. Det var fransk skinke/ost-pai, med lokk.

Aldeles nydelig.

 

Men antakelig fullt av kalorier, med DEN smaken.

 

Var på kafé med min mor i dag. Heldigvis skulle jeg sykle 40 min etterpå. vet ikke om jeg ble kvitt alt jeg spiste. Gruer/gleder meg til veiing i morgen.

 

jeg begynte så friskt på søndag. Skriver fortsatt ned alt jeg spiser, men klokka er bare kvart over fem - og jeg er allerede oppe i 1250 kcal. Hvordan skal dette gå i dag???

 

Dagens glede akkurat nå:

Timian, min deilige katt, ligger nesten oppå tastaturet for å være nærest mulig.

Deilig???

:D:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tanteb' date=' det der hørtes ut som skikkelig ekkel mat :D Enig i at valget falt på rødvin og brød. Noe bnesten bibelsk der ...? :)[/quote'] Javisst - sikkert sunt på flere måter da? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs....Nei' date=' han skal ikke vinne! Snakket nettopp med bidragsenheten, og han har sendt inn brev med 50 vedlegg!!! Helt utrolig. Snakk om å bruke massa energi på å skulle lure seg unna sitt ansvar. Det er dessverre lang behandlingstid - opptil 3 måneder...I mellomtiden snur jeg på krona....

 

Trøster meg med at det som ikke knekker meg, gjør meg sterkere. Føler meg rett og slett mishandlet av fyren. Vurderer å bare gi avkall på all økonimisk bidrag fra ham bare for å få fred. Men jeg treeeenger pengene....huff....Skal vel alltids få mat på bordet uten de blodpengene der..Det er for jævlig, rett og slett, at han skal oppføre seg sånn!!!!

 

Har lyst til å engasjere en torpedo..[/quote'] Ja fysj for en fyr! Vi kan banke ham på omgang og registrere trimpoeng på det. Nei, ærlig talt at det går an å være så smålig! Tenk at han ikke klarer å se at oppførselen hans går utover datteren - han må jo være en ekstremt umoden tosk rett & slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ny info:

det var ikke kich jeg spiste i går. Det var fransk skinke/ost-pai' date=' med lokk.

Aldeles nydelig.

 

Men antakelig fullt av kalorier, med DEN smaken.

 

Var på kafé med min mor i dag. Heldigvis skulle jeg sykle 40 min etterpå. vet ikke om jeg ble kvitt alt jeg spiste. Gruer/gleder meg til veiing i morgen.

 

jeg begynte så friskt på søndag. Skriver fortsatt ned alt jeg spiser, men klokka er bare kvart over fem - og jeg er allerede oppe i 1250 kcal. Hvordan skal dette gå i dag???

 

Dagens glede akkurat nå:

Timian, min deilige katt, ligger nesten oppå tastaturet for å være nærest mulig.

Deilig???

:):)

kokko[/quote'] Ja det er det vanskelige - å finne noe å fylle opp med når "kvoten" er oppbrukt. Nå har jeg prøvd noen forskjellige varianter - som en haug med kokte eller rå grønnsaker, grønnsakssuppe med buljong, eple, melon, mango, cottage cheese med en liten teskje syltetøy eller kanel og søtstoff, te med litt melk, eller evt et kokt egg og tomat. Eller rett & slett gå en tur på en time i raskt tempo - da kan du ta en ekstra brødskive kanskje?

Fransk ost/skinkepai er fantastisk godt , og det er slett ikke sikkert du trenger å vite hvor mange kalorier det var - nå er den jo spist uansett :D Lykke til med veiing - høres ut som du er veldig flik og målbevisst, Kokko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange forslag, tanteb!!! Skal huske dem.

 

men jeg må tilstå at jeg falt igjen.

min kjære kjøpte smågodt - og jeg spiste altfor mange :D

 

veierapport følger i morgen .............

 

nye sjanser fra i morgen igjen, etter rapporten!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fysj for en fyr! Vi kan banke ham på omgang og registrere trimpoeng på det. Nei' date=' ærlig talt at det går an å være så smålig! Tenk at han ikke klarer å se at oppførselen hans går utover datteren - han må jo være en ekstremt umoden tosk rett & slett![/quote']

Jepp - psykopat og ekstremt umoden. Liker tanken på å registrere trimpoeng etter ditt forslag til aktivitet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en kveldstur med dyret. Full nekt. Bar henne et stykke av gårde og satte henne ned. Det var full galopp hjem igjen :D Litt usikker på hvor lenge jeg synes det er sjarmerende....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekta her igjen.. Egentlig helt ok, for jeg får så vidt tid til å trene og matregistrering er det dårlig med :confused: Men det positive i dette er jo at jeg nå kanskje vet hvor jeg må ligge for å holde vekten. Dette er vel 2-3 uken med omtrent samme vekt. Får ta alt det positive man kan finne.

 

I dag reiser jeg på nok en Kieltur. Denne gangen er det jobb, regner med at det blir både god mat og rødvin. Deilig å kunne si ja når man ikke har unger med.

Fra neste uke.. da :D

 

Bente: Fy fillern for en "ekkel" eks du har. Hadde jeg kjent en torpedo skulle du ha fått lånt'n! Og fy f.. for et system vi har som setter den andre part i knipe ved å kunne trenere alt og ingenting. Er så glad jeg er ferdig, håper jeg, med slikt. Det hjalp meg å få en mann i huset som tok kontakt med min eks og lurte på hva problemet var :mad: I dag er vi alle "venner". Så du får riste han derre du var på kino med å be han skjerpe seg, for du trenger noen du kan støtte deg på.

Uansett så synes jeg du er utrolig tøff Bente. Du er min heltinne og mitt store løvinne-forbilde.

 

Kanskje jeg skulle ha hatt et vin-treff hjemme hos meg? Så kunne vi ha skravlet skikkelig?! Lure-lure....

 

Kokko: Vi gir ikke opp vi!!! Stillstand er i allefall ikke oppgang :)

 

lykke til til alle dere andre som skal på vekta. Jeg krysser fingre for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lese Anne B. Ragde; Eremittkrepsene. Skal ikke si noe om boka.

MEN: i første del sier hun ganske mye om valpeoppdragelse. Jeg synes det er utrolig viktige ting - og riktige.

Husker ikke sidetallene, men det er i første del.

 

Hun snakker om 3 ting:

-øyekontakt

-leking

-tror det var mating (ikke maten), men selve matingen

 

Anbefales!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte heller ikke vektresultatet denne uka - opp nesten 1 kg fra forrige uke :D

Regner med at det skyldes bla mensen og satser hardt videre - det er vel en uke igjen av internetkurset nå - rekker ihvertfall ikke å komme ned på 60 kg på de få ukene.

Men nå kan det jo tenkes at man får litt ufrivillig hjelp til vekttap - vannet her i Oslo kommer nå med både parasitter og bakterier - og dette har de visst i 9 dager sies det. Skulle gjerne visst det jeg også , gitt - det er ikke gøy å vite at man har drukket minst 2 liter Giardia-cocktail daglig.

 

Har dere meldt dere på dressur-kurs Bente og Unco? Lærer mye lurt der om hundespråk og motivasjon for firbente.

 

God tur til Kiel, Furia - god mat og rødvin er deg vel unt :-)

 

Men nå er det lenge siden dere har vært innom Honey og Nikkoline! Hva skjer ?Og hvordan har det gått med salg av leiligheten til Oslojente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

Tjo og hei, her kommer et lite livstegn fra meg.

 

I den siste tiden har jeg stått med hodet i pappesker og rompa i været og vært skikkelig usosial. Nå er imidlertid både takst og fotografering unnagjort, så det er "bare" visninger igjen, neste helg. Til helgen kommer leiligheten ut på nettet.....spennende. Og jeg tror jeg kommer til å flytte i begynnelsen av desember, ser ut til at det ordner seg med jobben her da, og forhåpentligvis har jeg fått en ny jobb dit jeg kommer, hvis ikke så ordner jeg det og. OG jeg har funnet en leilighet jeg godt kunne ha tenkt meg.....Sukk, hadde jeg bare hatt fast inntekt, så hadde det ikke vært noe problem, men siden jeg ikke har jobb ennå, så blir det vanskelig. Jaja, det skal mye til for at alt skal klaffe på en gang, men jeg er optimist og håper på det beste:-)

 

Og vekten vet jeg står rolig om dagen. Egentlig burde jeg ha vært og trent i kveld da vesla er borte, men sofaen lokket mer enn Elixia:-( Huff, er ikke så motivert for å trene nå gitt.

 

Så Kokko, hvis du snart eller om ikke så alt for lenge skal flytte, anbefales full gjennomgang av hus, eller hele huset. Jeg har KASTET så mye som jeg ikke har brukt siden sist:D og jeg visste heller ikke at jeg hadde så mye skrot.

 

Og til dere "nybakte valpemødre": det høres utrolig koselig ut med hund. Selv kan jeg ikke ha det da jeg har en hyperallergisk niese, men skulle gjerne ha hatt det når jeg hører det er så mye kos.....sukk atter en gang.

 

Ha en fin kveld alle sammen:-)

 

Oslojente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt mat i går. Likte ikke vektresultatet :D

kokko

Salt mat og søt mat og penger og gull, og etterpå skal vi ha sjørøverfest, og HEI faderi og faderullan dei.... Det er sånn det er HER om dagen :) Men ikke gi opp du, Kokko, fortsett å registrere matinntaket, så slipper flesket taket, skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekta her igjen.. Egentlig helt ok' date=' for jeg får så vidt tid til å trene og matregistrering er det dårlig med :confused: Men det positive i dette er jo at jeg nå kanskje vet hvor jeg må ligge for å holde vekten. Dette er vel 2-3 uken med omtrent samme vekt. Får ta alt det positive man kan finne.

 

I dag reiser jeg på nok en Kieltur. Denne gangen er det jobb, regner med at det blir både god mat og rødvin. Deilig å kunne si ja når man ikke har unger med.

Fra neste uke.. da

 

Bente: Fy fillern for en "ekkel" eks du har. Hadde jeg kjent en torpedo skulle du ha fått lånt'n! Og fy f.. for et system vi har som setter den andre part i knipe ved å kunne trenere alt og ingenting. Er så glad jeg er ferdig, håper jeg, med slikt. Det hjalp meg å få en mann i huset som tok kontakt med min eks og lurte på hva problemet var :mad: I dag er vi alle "venner". Så du får riste han derre du var på kino med å be han skjerpe seg, for du trenger noen du kan støtte deg på.

Uansett så synes jeg du er utrolig tøff Bente. Du er min heltinne og mitt store løvinne-forbilde.

 

Kanskje jeg skulle ha hatt et vin-treff hjemme hos meg? Så kunne vi ha skravlet skikkelig?! Lure-lure....

 

Kokko: Vi gir ikke opp vi!!! Stillstand er i allefall ikke oppgang :D

 

lykke til til alle dere andre som skal på vekta. Jeg krysser fingre for dere.[/quote']

Halla!

 

Der er rart å "høre" noen omtale meg som heltinne og forbilde. Det er litt sånn "Jøss, hvem er det HUN snakker om?" Føler meg så stor som en centimeter, sånn cirka....

 

Pussig at du nevner vin-treff hos deg. Har flere ganger vært inne på tanken å invitere hele bunten hjem til meg på middag m.m., men har liksom ikke turt. Men er det stemning for noe sånt, så er dere hjertelig velkomne! Jeg har jo helt "fri" annenhver helg jeg da, bortsett fra noen tisseturer i hagen noen ganger i løpet av kvelden :-) Jeg har også masse overnattingsplass.... Eller hos deg da, selvsagt. Jeg er åpen for alt som er hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lese Anne B. Ragde; Eremittkrepsene. Skal ikke si noe om boka.

MEN: i første del sier hun ganske mye om valpeoppdragelse. Jeg synes det er utrolig viktige ting - og riktige.

Husker ikke sidetallene' date=' men det er i første del.

 

Hun snakker om 3 ting:

-øyekontakt

-leking

-tror det var mating (ikke maten), men selve matingen

 

Anbefales!!!

kokko[/quote']

Jeg har lånt opptil flere bøker om hundehold og leser med stor iver! Lærer masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Jepp kanskje vi skal danne en torpedo-trim-gruppe og hjelpe litt, så får du heller finne deg i å dele de trimpoengene :D

Stå på, du klarer mye bedre uten å bry deg om krumspringene til den fyren, så bare ta på deg teflon-dressen din du :cool:

 

Hm- kanskje Sofie bare trenger å føle at hun har kortoll på hvor hiet hennes er? Valper liker ikke å bevege seg for langt unna der de bor, så bare utvid turens radius gradvis, så skal du se at hun snart trekker både på vei ut og på vei tilbake.

 

Stillstand på meg denne uken, litt skuffet siden jeg var blitt så godt vant.

Kokko: det kommer sjelden en nedgang med én gang. Når du nå gjør det riktig kommer resultatene etterhvert. Og husk utskeielsen var bare nettopp dét, og ikke en regelmessig vane.

 

Tanteb: Vi begynner dressurkurs mandag! En gang i uken i 9 uker, det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter snart nesa sydover mot Tønsberg. En real undersøkelse en gang for alle, håper jeg, hos ny reumatolog. Sofie skal til en reservebestemor i mens (mamma'n til en venninne av meg). Det er det jeg sier: Alt ordner seg! :-)

 

Ha en strålende høstdag - det formelig gnistrer ute her i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også utrolig flott om dagen.

 

Sol, sol og knallblå himmel. frisk luft, med tydelige signaler om kaldere tider.

 

Fantastisk!

 

Håper de finner ut hva som huserer i kroppen din, Bente. Det er bedre å vite hva en skal sloss mot!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...