Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Må si du er fresk og satser jobbmessig, og jeg er ikke i tvil om at du klarer det! Skal bli spennende å høre hvordan det går etterhvert!

d030.gif

Jeg skal også på julebord ikveld og har planlagt strategien med mat og drikke i hodet. Vi skal ha bl.a. julebuffet - og da er det mye godt å velge mellom! Skal spise ren sjømat og kjøtt uten sauser og poteter o.l. - og masse grønnsaker og salat. Skal fråtse i ting jeg ikke spiser til daglig som hummer, kreps, gravlax etc. - typisk julemat står jeg over. Kanskje frukt til dessert. - Drikke noen glass rødvin- masse vann! Det er ihvertfall planen min! Så får vi se hvordan det går!

a035.gif

Ha en fin kveld du også!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg ikke hatt noen fin dag. Spisemønsteret mitt skle helt ut. I går hadde vi julebord med koret der hvor jeg driver. Det ble nok rødvin og akkevitt. Litt for mye kan man si. Jeg sto opp i 2 tiden i dag. Dro opp på jobben og vasket etter festen i går. Tok en tur på storsenteret og besøkte noen venner som hadde fått seg laptop. De har aldri vært borte i data før så jeg prøvde å hjelpe de litt. Da jeg kom hjem prøvde vi en pizzaovn jeg kjøpte på Clas ohlson. Ble ikke helt som jeg hadde trodd men skal prøve igjen. Jeg føler ikke helt topp form men det blir vel bedre i morgen.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt meg fri fra jobben. Skal prøve å få gjort litt hjemme. Synes det er skikkelig huskaldt her. Eneste ovnen jeg har er peisen og varmekabler på kjøkken og bad. Får vel fyre litt i peisen.

I kveld skal jeg dra og veie meg. Vi fikk en ekstra veiing. Blir spennende å se hvordan det er gått. Har veid meg her hjemme men vekten hennes veier litt annerledes. Etter i kveld må jeg skjerpe meg på egenhånd, så målet i jula blir og holde seg der jeg er nå. Ønsker alle en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordstider...jeg er igrunnen helt patent igjen idag jeg også, men gårsdagen var ikke god..særlig første delen av dagen. Det ble bedre utover kvelden..men, jeg skal ikke klage..det var selvforskyldt...og vi hadde det veldig moro. Synes det var verdt det...

 

Tror det ble årets fest...nå går jeg mot litt mer siviliserte tider. Skal lage pinnekjøtt og diverse til imorgen da jeg får besøk. Det er igrunnen greit når maten serveres hjemme, da kan jeg finne på mye annet å gjøre enn å spise, og ingen merker at jeg ikke langer inn.

 

Ha en fin dag - og lykke til med veiingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Nå har jeg sittet foran pc i flere timer og lest litt andre steder. Der fant jeg noe som jeg syntes var så trist. Det vil jeg dele med dere.

 

EKTE KJÆRLIGHET

 

En jente og en gutt kjørte på motorsykkel på veien i 90 km/tÂ….

Jenta: Kan du kjøre litt saktere? Jeg er redd.

Gutt: Nei, det er gøy.

Jenta: Nei, det er det ikke. Vær så snill, det er skummelt.

Gutt: Så si du elsker meg.

Jenta: OK, jeg elsker deg. Kjør saktere nå!

Gutt: Gi meg en klem.

jenta gir han e klem.

Gutt: Kan du ta hjelmen min og sette den på deg selv? Den plager meg.

 

I avisen neste dag:

 

En motorsykkel krasjet inn i en bygning fordi bremsene var ødelagt og ikke funket. To personer satt på, bare den ene overlevde.

 

Sannheten er at halvveis nedover veien de kjørte, fant gutten ut at bremsene hans var ødelagt, men han ville ikke at jenta skulle vite noe. I stedet fikk han henne til å si hun elsket ham og få henne til å gi ham en klem en siste gang før han ba henne ta hjelmen hans og bruke den så hun overlevde selv om han visste han ville dø.

 

Dette berørte ihvertfall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det vist nesten bare du som holder liv i tråden for tida;)

Har ikke vært totalt fraværende da - det bare virker sånn:D

Innom og leser - men tar meg ikke tid til å logge innlegg - dumt men sant.

 

Var på vekta i dag - har ikke veid meg siden vi kom hjem. Da hadde jeg gått opp 1,4 kilo - og jeg har bare klart å gå ned 300 gram. Altså har jeg 1,1 kilo som må av før jeg er på samme nivå som før ferien.

Planen var å komme ned dit før jul - holde vekta sånn noenlunde i jula - og fortsette med vektnedgang etter nyttår.

Nå skal jeg iallefall holde denne vekta gjennom jule og nyttårsfeiring - noen nedgang tror jeg ikke jeg skal regne med på det nåværende tidspunkt.

For nå kommer vennetreff og familietreff på rekke og rad. Prøver å begrense inntaket så godt det lar seg gjøre - men lett er det ikke for svake sjeler.

 

Akkurat nå har jeg en pause i julekortskrivinga. Jeg elsker å skrive kort - men ikke julekort. Mye morsommere å sende ut kort sånn bare fordi jeg har lyst - eller synes noen trenger en liten oppmuntring. Med julekorta blir det liksom en plikt - kjedelige greier:)

 

Julegavene er nesten i boks. Da er det verre med juleantrekket. Har ikke lyst på noe nytt akkurat nå. Men jeg må nok ut å shoppe - er invitert i bryllup den 5. januar - og jeg har ingenting jeg kan bruke til en sånn høytidelig anledning.

 

Nei - må nok fortsette med julekort og brev. Får prøve å få dem unna til i morgen.

Har forresten hatt besøk av eldse barnebarn i dag - vi har pussa sølvtøy. Hun trengte penger til julegaver da:D

 

Koselig førjulstid til dokke alle - jeg skal nyte dagene jeg også. Bare jeg får unna juleposten og finner jule/bryllupsantrekk....

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke mange innom her. Det er fint det kommer noen. Igår var jeg og veide meg og det var ikke noe særlig. Jeg hadde gått opp 100gram men det tar jeg ikke så tungt, eneste var at den fine statistikken min ble ødelagt da jeg ikke har gått opp på hele kursperioden. Jeg vet hva det skyldes og det er julebord lørdag. Hadde jeg veid meg i dag istedenfor hadde jeg ikke hatt de 100grammene, så jeg må helst kose meg fredager for lørdager blir for nærme mandag da jeg har veiedag. Vet det høres rart ut men sånn er ihvertfall min kropp.

I dag har jeg vært på kommunehuset og fått info om sjenkebevilgning, så jeg skal ta prøven 7 januar. Vet da hva jeg skal bedrive fritiden min med. Jeg må pugge lover og forskrifter. I tillegg må jeg ta kjennskapsprøven. Det er en prøve med 50 spørsmål.

Nei nå må jeg få unna litt regnskap før jeg drar hjem.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er det blitt av resolutt? har vel ikke gått med i dragsuget - bokstavelig talt - ved oppussing av nytt bad?? :D

 

du står på du kikk. jeg er glad det ikke er meg, føler meg ikke mye motivert til å lese fag/pensum. er så glad jeg ikke har noe videreutdannelse hengende over meg nå, at jeg kan ikke få sagt det. men du virker å ha bein i nesa, det har jeg sagt før også, så du klarer det nok med glans.

 

de 100 grammene er ingenting å snakke om. borte på en døgn de vet du. ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og førjulsstress.

I dag har jeg hatt fri på jobb - og vært på handel - hele dagen:eek:

 

Men nå er alt i boks gitt. Juleantrekket gikk som en drøm. Gikk på en liten butikk med klær for oss litt frodige:) - og ba pent om hjelp. Og hjelp fikk jeg - hele seansen tok en halv time! Tok litt lengre tid å finne sko - måtte innom et par butikker der da - men jammen meg så kom jeg ut med pose der også.

 

Og resten av julegavene - ja, de ble handlet i lykkerus fordi jeg slapp å lete etter pentøy hele dagen:-)

Så resten av fridagen min ble brukt til dilleshopping:rolleyes:

Skal si det blir dyrt med sånn tulleshopping - men nå trenger jeg ikke trø inn i flere butikker før jul. Jo - mer mat må jeg ha - og vin. Vinene skal handles i morgen i arbeidstiden. Skal handle for jobben - og tar mitt private med det samme - noen fordeler skal man ha..

 

Matmessig en forholdsvis bra dag - helt til jeg kom hjem. Da kylte jeg innpå en liten pose paranøtter som skulle være julekos. Nå er den tom da - og jeg skal ikke handle ny!

 

Neste store fristelse er julelunsj på jobb fredag - ribbe og pinnekjøtt - tradisjon det der, og ikke lett å komme unna. Men så skal jeg ha ei mager helg før jula setter inn for alvor.

 

Stå på jenter - vi kan klare dette. Tenn masse lys - litt røkelse - og en stor kopp eple-te gjør susen.

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja nå sitter jeg her på jobben med en liten pause. Dette er siste dagen jeg steker ribbe. Det er litt av en haug jeg skal steke. 9 gastronombakker med 3 ribber i hver. Klager ikke for det blir jo penger i kassa av dette her.

I går var jeg og skrev under kontrakt hvor jeg skal drive restaurant. Det kommer til å bli spennende, men det blir mye jobbing. Lå og tenkte på dette i natt om hvordan jeg skal klare det. Det blir jo jobbing 7 dager i uka. Klarer ikke det alene så jeg er nødt for å ansette folk. Frokosten starter klokka 6 og middagen 16.00 - 21.00. Herregud hva er det jeg har sagt ja til. Heldigvis er det bare 3 måneders oppsigelse. Jeg gjør alltid ting før jeg tenker. Nå må jeg se og skjerpe meg.

 

I dag veide jeg meg og vekta sto på 92,8, men jeg har ikke veiedag før mandag så på en måte gjelder ikke dette helt. Skal bli skikkelig spennende å se hvordan jeg klarer meg i jula. Kan ikke la jula ødelegge det meste jeg har kjempet for i 2 måneder nå.

Jeg får se å komme meg tilbake til jobb så alle sammen som er her må ha en fin dag videre og takk for at dere er her.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt vil jeg takke for mange oppmuntrende innlegg på tråden min. Takk for at du tar turen innom :D

 

Jeg må si at jeg er veldig imponert over at du klarer å gå ned i vekt, ikke bare med den jobben du har (mange fristelser der), men også med alt du har å gjøre for tiden. Og starte opp for seg selv er tøft. Mye arbeid ligger det i oppstartsfasen også. Og masse lykke til med skjenkebevilgningen. Er sikker på at det ordner seg, med den stå på viljen du viser.

 

Ønskar deg lykke til med all ribben du skal lage i dag. Jeg er glad jeg bare er en helt vanlig industriarbeider.

 

Håper du får en flott dag, selv om den sikkert blir travel :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist :-). Har så vidt vært innom for å lese på tråden. Har som alle andre hatt det hektisk i desember. Dirigerer et barnegospelkor og julen er travel. Nå har æ tatt juleferie og det er deilig!

Holder på med litt panikkrydding siden æ ikke har planlagt godt nok. Får de første julegjestene ikveld. Da kommer søstra mi med kjæresten sin.

 

Stå på Kikk, du er driftig! Ikke glem å passe på deg selv litt innimellom. Ingen har godt av å bare jobbe vet du :-D.

 

Til alle dokker andre: Ha en flott jul og du Genial? Kan ikke du lære oss kodene for alle dine stilige symboler??!!

 

Det går strålende med vekta. Har gått ned hver uke selv om æ har trott det motsatte. Ligger nå på 91,2 kg. Totalt 13, 2 kg ned! Er kjempefornøyd men spent på jula. Har ikke bakt til jul, trenger ikke fristelsene!

 

Juleklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... tåler ikke stress så jeg må velge ut de viktigste tingene i slike tider. Så ble det altså

skriving av julebrev +++++. Har vært innom tråden, men ikke tatt meg tid til å skrive.

Og du hyfsan, jeg holdt nesten på å bli med i dragsuget, bokstavelig talt, men har hodet over vannet (les: badegolvet) nå. Badet ble virkelig stæsji, synes vi, men det skjedde noe under monteringen av baderomsgreiene; noen boret hull i flisene på feil plass og der stod de da, hullene, og grein mot oss da vi kom heim fra julelunsj. Det var tegnet opp og varslet om hvor dusjdøra skulle plasseres; men tror dere de guttene hadde sett på det, eller i alle fall brukt hodet slik at de hadde forestilt seg hvordan de to dørene måtte plasseres for at de skulle møtes midt på!! Men nei da, de hadde boret de og så fant de ut at det var feil. Så ble det mye akkedering da om vi kunne leve med en raparasjon, uten å ta ut flisene, det var jo denne membranen bakenfor som kunne bli skadet. Vel, reparasjonen så ut som om jeg selv hadde puttet tyggegummi inn i hullene, så den var ikke akseptabel. Det blir utskifting av fliser, men vi er blitt enige om å vente til etter jul.

Det var liksom nok for oss nå! Slik går nå dagene ...... uff nei, jeg tar ikke fortsettelsen.

 

Vekta ja? Den går nedover, den. 500 g siste uke, etter at jeg er ferdig med kurs

3. Er jo storfornøyd med det. Netto morgenvekt på heimevekta er nå 89,2 kg.

 

Eldste sønnen er kommet heim allerede, men hadde med seg mye arbeid så han sitter nærmest pal ved datamaskinen. Nå er jeg nesten ferdig med mine eskapader ute: julelunsj, lunsjkonsert med koret, lunsj på min tidligere arbeidsplass, - nå gjenstår runde på aldersheimen lille julaften. Det betyr at jeg nå kan konsentrere meg om det her heime. Dere forstår sikkert at i min alder kan en ikke ha for mange jern i ilden; èn hovedting ekstra per dag er liksom nok!!

 

Med ønske om trivelige juleforberedelser! Og pass på dietten og spis dine brødskiver selv om du har skeiet ut litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommet hjem etter en slitsom dag på jobben. Vet at jeg kansje klager for mye der men vi må ta oppdrag for å få litt lønn og betale faste utgifter. I morgen er siste dag før jul og det skal bli godt. Skal jobbe fredag i romjula og lage ett koldtbord til 20 men det går helt greit. Da er jeg sikkert uthvilt. I morgen har vi 6 leveringer av mat. I morgen kveld skal jeg også på julebord. Vi skal på julebord der jeg starter 1 mars. Når jeg sier vi er det meg og min elsdte sønn på snart 22. Han skal begynne sammen med meg.

Ellers må jeg takke dere alle for oppmuntrende ord. Det varmer virkelig å vite at det er folk som bryr seg. Ønsker alle en fin kveld videre.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men snart juleferie:cool:

 

Helt etter matplanen i dag. Var på middag hos min flotte mamma i dag - sprellfersk torsk med pittelitt eggesmør. Det var deilig det:)

 

Og så tok jeg resten av julehandelen i dag - og var innom polet og fikk vinen i hus.

Og sise julebreva putta i konvolutt og satt frimerke på. Jammen ble jeg ferdig i år også:D

 

Nå skal jeg pakke julegaver - og det elsker jeg. Har et skap med all mulig stasj som jeg bruker. Legger ikke like mye arbeid i alle gavene da. Men jeg har merka at når ungene får gaver som er "spennende" pakka inn blir ikke papiret flerra av - men snudd og vendt på og forsiktig lirka av.

Så jeg er en av dem som ikke vil ha gavene pakka inn på butikken:D

 

Men det får jeg begynne med i morgen - nå er det på tide å ta kveld.

Har forresten akkurat kost meg med en kopp eple/kanel te som jeg kjøpte på heleskost i går. Den var snadder..

 

Kikk - høres ut til at iallefall du trenger juleferie. Og etter all den ribba du har stekt i desember - hva spise du på julaften?

Nyt fridagene iallefall - og tror du kommer til å kose deg på den nye jobben jeg.

 

Resolutt - kos deg med familien din du. Og så kommer du tilbake hit når du får ei "smetta". Kosa deg i jula iallefall.

 

Og grizzli og biggirl - ikke stress - det fører til vektoppgang - iallefall hos meg. Nyt dagene.

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste også nyydelig kokt torsk igår, med et glass rødvin til - og det beste av alt - vi har 5 pakker til med oppskåret fersk torsk i frysern!

r030.gif

Julegavene er jeg nesten ferdig med, noen blir ikke levert før i romjula.

 

Det er verre med julekort, men jeg har tatt en sjefsavgjørelse - vi reiser til England 3 dager fra 23.12. og skal skrive "nyttårskort" derfra. Ikke noe stress med det nå! På tur har vi bedre tid til dette!

 

Ha en fin dag oppi ribbeosen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften spiser vi ribbe/pølse/kake. Det har vi alltid gjort. Jeg var og skulle kjøpe julegaver men jeg endte opp med nesten bare ting til meg selv.

I dag sitter jeg som en slakt i gostolen. Var på julebord igår Gjett hvem som lagde maten? Det var kjempekoslig å treffe de andre som jobber på hotellet hvor jeg starter 1 mars. Ble litt for mye rødvin. Det merker jeg nå.

 

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag er det siste innspurt hjemme før julefreden senker seg. Holder på å vaske kjøleskap og det er nødvendig kan jeg se. Må en tur på storsenteret også fpr å kjøpe siste julegave hvis jeg ikke gjør det i morgen.

Målet mitt i jula er å holde seg der jeg er nå. Skal veie meg i morgen. Håper jeg har tatt av litt ihvertfall. Er glad jeg meldte meg på kurs og har betalt det, for det hjelper meg å holde fokus da jeg vet jeg skal veie meg over nyttår. Kurset starter 7 januar. Jeg har også tenkt å holde meg vekk fra søtsaker i jula, men det blir verre med vin og akevitt. Kommer nok til å kose meg litt med det. 1 juledag skal jeg ha julefrokost her hjemme sammen med svigers, barn og kjæresten til men elsdte sønn. Fredag har jeg planlagt å ha familieselskap + 1 veninne og eksen min. Lørdag skal jeg lage koldtbord for en dame. Søndag reiser vi til Sverige for å feire nyttårsaften. Min venninne har et hus 10 mil herfra. Der er det kjempekoslig med badestamp og grillhytte så vi skal bade nyttårsaften og ta et glass champagne i stampen. Slik ser min jul ut. Kommer ihvertfal innom her i morgen for å melde vekt.

Jeg ønsker alle slankevenner en kjempkoselig lillejulaften og resten av jula.

 

klem fra kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender deg mange gode juletanker, håper du får slappet godt av og tatt litt vare på deg selv. du er utrolig tøff dame, skjønner ikke at du holder ut. men du trives vel med jobben din, det virker i alle fall sånn.

 

sender også en hilsen til resolutt med det nye badet! skal se det blir bra til slutt, noen megatabber fra håndverkernes side kommer man visst ikke utenom. noen ganger kan man bare begynne å lure. hadde en lignende opplevelse her mht å henge opp baderomsskapene og vasken. de hadde laget koblingene et sted der mitt ønske ikke var gjennomførbart likevel. enda de hadde sett tegninger og vi hadde snakket om hvordan det skulle være. men men... resultatet ble ikke så verst likevel.

 

kos dere og slapp av i julen. sees snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og fortsatt god jul.

 

Desverre går det ikke så bra med meg. Har ikke klart å følge planen jeg hadde lagd til meg selv. Har blitt veldig dårlig med trim også. Jeg må nok skjerpe meg kraftig etter nyttår. Håper bare det ikke blir altfor mye opp i kiloer. Har jo i bakhodet at jeg skal veie meg, men jeg må få kose meg litt også.

Desverre må jeg på jobb i morgen. Hadde egentlig regnet med at jeg skulle ha fri i romjula men moren til min kolega ligger alvorlig syk på sykehuset så hun er der hele tiden. Tror nok det går den gale veien.

I dag skal jeg ha glasert juleskinke til middag. Det skal bli godt. Jeg dukker innom her snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke klart meg særlig bra, men fra og med i går fikk jeg tatt rev i seilene. du klarer å ta deg inn du også, ikke bekymre deg for det.

 

leit å høre om din kollega. skjønner jo at du må trå til, dere har vel forpliktelser.

 

jeg vil titte innom for å registrere mat og kanskje skrive litt disse romjulsdagene, så du finner meg her om du trenger litt støtte kikk.

 

jeg skal også jobbe i morgen og fredag. ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...