Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Maddicken

Jeg tenkte først igår: Så flink jeg er, har ikke snikveiet meg èn gang denne uka! Og hva skjer i det jeg blir klar over dette? Jo, jeg løper rett på vekta. og hva skjer imorrres, jo jeg går rett på vekta. Og den viser 300 gram opp. Hmmm, ja det får bli motivasjon til å fortsette å være aktiv. Igår greide jeg å drikke 2,8 liter vann, det er ny pers. Jeg skal prøve å fortsette med dette. Siden jeg drakk kun 1,4 liter på tirsdag og kjente en gryende hodepine igår, innbilte jeg meg at lite vann var grunnen. Så her er det bare å helle i seg vann (gjerne med trakt), skulle vært mulig å ta det intravenøst.. Men etterhvert blir det vel en vane. Idag skal jeg på step, gruer meg litt faktisk, det er "med-livet-som-innsats-timen", jeg blir SÅ sliten! Men har ikke trent noe kondis denne uka, med unntak av en kort spinningtime, så det er på tide. Dagene strekker liksom ikke til. Skulle ønske jeg hadde fri fra jobb og bare kunne trene hele dagen.

 

Jeg gruer/gleder meg til mandag. Disse mandagene er nervepirrende! Men det er de jeg jobber for. Å se resultater! Deilig at det er torsdag, for da er det helg imorra. JAAAH! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest tronderpi1

Jeg og har dette forholdet til mandagene, gru-gleder meg... Men etter veiing synes jeg nesten det blir litt "kjedelig". Ei hel uke til neste veiing og rapportering...

Ser du er på nippet til å klare ny tier, så hold ut. Håper helga ikke saboterer planene dine om å se 7-tallet først. Jeg bet meg nesten i tunga i dag tidlig, 1 kg opp på et døgn... Og ikke et hvilket som helst døgn, et meget godt døgn. 1600 kcal og masse gå-trim,. Hva er det da?!? Vi satser på at det bare er en "opphoping" av et eller annet og at dette slipper :P Selv trenger jeg nok to-tre uker på ny tier, men gleder meg vilt!!! Lykke til til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

tronderpi1: Hola. Ja det stemmer såå godt det du sier at etter veiing blir det "kjedelig", jeg har tenkt dette alle gangene. Og hvis resultatet er negativt på vekta, og det da blir kjedelig etterpå, ja da er det ikke rart jeg får et raseriutbrudd... :P Jeg håper virkelig jeg ser 7-tallet mandag, men kjennes ikke sånn ut på kroppen. Masse lykke til deg også, tiden går alltid fort når man ser seg tilbake, men virker uendelig lang når man ser frem mot noe.

 

Som nevnt over kjennes det ikke ut som kroppen har sluppet noe mer denne uka, men jeg har lært meg at det er søndag og mandag (veiedagen) dette skjer. For jeg veier alltid det samme eller MER helt frem til dette.

 

Nå har jeg akkurat prøvd å spise porsjonen min med en ny GR-oppskrift. Hot pølserisotto. Den var IKKE noe god, og tilslutt endte jeg med å pille ut pølsebitene å spise bare disse. Det er noen produkter jeg har blitt "allergisk" mot etter alle disse årene med slanking. Det er fordi jeg har spist/drukket/brukt de i div retter SÅ mye at jeg rett og slett ikke takler denne smaken lenger. Det er f.eks Pepsi Max og hermetisk hakkede tomater. Og hermetiske tomater er akkurat det det var i denne risottoen. Ganske dritt igrunn, for det koster ganske mye penger å kjøpe alle ingredisenene: Pølse, naturris, løk, champinjong, selleri, paprika, hønsebuljong, gulrot, hermetiske tomater, chili (som jeg var på 3 butikker for å få tak i). Og sikkert noe mer jeg har glemt også. Så jeg kommer nok til å kaste(?!) resten. Skulle hatt gård, så kunne jeg ihvertfall gitt det til dyra. Ikke sikkert de hadde vært så fan av chili da men... :D

 

Ellers har jeg spist 35gram sukkerfritt smågodt og 44gram vanlig smågodt, dette ble ca 250kcal. Da har jeg noen få kosemerker igjen til imorgen. Det ordentlige smågodtet smakte FORTREFFELIG! MMMMMMMMHHHH, ville selvfølgelig ha mer. Ikke noe atomsjokk det akkurat.

 

Føler nå at jeg må trimme (på grunn av godteriet). Jeg har trent hver dag denne uka, så idag blir da evt den første dagen jeg ikke gjør noe. Og det føles ikke godt, redd for at det da skal "glippe". Imorra og søndag skal jeg trene spinning hadde jeg tenkt. Tenkt ja, håper det skjer... En kompis innom om en time så jeg kan liksom ikke stikke noe sted, og vil ikke gå tur alene så sent alene. Hmmm... Utfordring.

 

Startet igår å regne litt matte for å ta opp disse faga. Skal nok regne litt ikveld også. Jeg elsker jo å planlegge, og siden det var det første jeg gjorde - å sette opp en lese/regneplan, må jeg greie å pløye meg gjennom 50-60 sider og MANGE flere oppgaver i uka. For å rekke det til ut mai. Uff, veldig stramt. Vi får håpe det går.

 

Helga ser rolig ut. Dvs kjedelig. Vet ikke om noen utfordringer utenom at det i seg selv er helg.

 

God helg til alle som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Helg helg helg. Jeg kom meg ikke på spinning hverken lørdag eller søndag. Men lørdagen gikk jeg og en venninne 2 timers tur med snø til midt på leggen og snøføyk i ansiktet uansett hvilken vei vi snudde oss. Kaldt og strabasiøst. Men gode trimpoeng! Ellers spiste jeg 30gram smågodt igår også, så da var alle kosemerkene brukt opp. Smågodt smågodt smågodt, det er min STORE last. Nå ser jeg jo smågodt overalt hvor jeg er, kjører forbi en kiosk og så er alt jeg ser plakaten på døra om at de har smågodt til 15,90. Sånn har jeg aldri vært før. Desperados deluxe. Knaskerøttene går ned på høykant da. Spiser min 2 poser om dagen.

 

Middagen idag ble litt kjip, for jeg hadde vita wienerpølser og rotmos igår, og for å spise opp resten av rotmosen idag, måtte jeg kjøpe flere pølser. Men de enste pølsene de hadde på 7 elven og Deli de luca var vanlige grillpølser. Så jeg kjøpte en pakke av disse. Kastet 225gram oppi kasserollen med vann og fant frem GR-kursbok nr 1. Syns det var så mye kcal pr 100 gram, at skulle jeg ha spist 225 gram grillpølser + rotmosen så hadde jeg plutselig endt på 750kcal. HALLO. Og da stod grillpølser som "NEI-mat". Flott. Jeg hadde jo ikke noe annet alternativ, så da åt jeg 150 gram pølse. Dvs at jeg har doblet kosemerkene mine den uka. For da går jo pølsene som kosemerker når de er NEI-mat. Irriterende. Så jeg har bestemt meg for å ligge på 1450kcal idag. Ikke har jeg lea på liket heller, så det er sikkert mer riktig enn 1600 kcal uansett.

 

Så nå knasker jeg gulrøtter og prøver å helle i meg den siste vannflaska på 0,7 + 1 ekstra for dårlig samvittighet.

 

Jeg har en bukse fra Vero Moda, ikke den svarte favorittbuksa, men en annen (favorittbukse 2), den er så synlig (ihvertfall for meg) blitt mye størrre. Eller ræva og låra har blitt mindre rettere sagt. Jeg ser det til og med når jeg står i trusa på badet at rumpe og lår har det blit mindre av. Ganske sykt etter bare 3 kg. Tenk hvordan det ser ut etter 10!

 

Blir spennende på veiinga imorgen! Å herregud. Føler at det her har vært en "bad" dag, drakk en Confecta kakao til frokost, så denne bommerten med pølsene og så på toppen av det hele så har jeg ikke trimmet. Hmm.... HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅPER det går bra likvel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Herreguuuuuuuuuuuuuuuud, høyere makter prøver meg! 80,1!!! Haha, jeg må le. Ble litt overrasket over min egen reaksjon. At jeg ikke fikk et raserianfall som sist. Det er vel fordi: NED er NED. Jeg er fornøyd med -400 gram, nei jeg velger å kalle det -0,4 kg, det høres mer ut!

 

Jornlinn: bra du likte tråden. Og takk for ros. hvordan jeg klarer det?Hvor skal jeg begynne!!?? - Det er det så mange grunner til (store og små), at da må du nesten kose deg med å lese samtlige innlegg. Der er det alle mulige slags meninger, tanker og reaksjoner! :)

 

Soleia: Du er så bra du! Husker min veiedag og heier meg frem! Det er koselig! :)

 

Tilbake til veiinga! Jeg trodde ikke jeg skulle gå ned, men opp! Idag også har jeg vært så oppblåst. Kanskje det er nerver som slår ut i at magen står rett ut! For en dårlig kombinasjon! Jaja, da blir det 70-tallet neste mandag! DET er nå ihvertfall helt sikkert! Jeg er klar, mer enn klar, overklar, for å se 7-tallet på vekta nå. Dette er betalinga for at jeg måtte spise grillpølser til middag igår. HELT SIKKERT! Jeg er 100 % sikker.

 

Nå har jeg akkurat glefset innpå: Hvit saus med 104 gram fiskepudding og 112 gram reker, amerikansk blanding (gulrot, erter, mais) og et terteskjell. Dette er vel også egentlig NEI-mat. Det er 530 kcal i 100 gram!! Et skjell veide 19 gram og det ble den nette sum av 100 kcal. Tok det som potetrasjon. Middagen ble på 605 kcal, så nå har jeg brukt opp alle kcalene mine idag... buhuuuu.. Jeg kunne spist sååååååååååå mye mer! Får bli vann da....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Soleia: Vet ikke helt om 0,4 kg er supert. Det føles ikke helt sånn, det føles OK. Jaaaaa, 7-tallet er så velkomment!! Jeg har stått på noe som føles "målstreken" til 7-tallet så lenge når med åpne armer og ropt og lokket det mot meg.

 

Det jeg tenker idag. Så utrolig smått det går, og HVOR lang tid dette kommer til å ta! Nå kan jeg planlegge litt igjen da, revidere målene mine IGJEN, siden jeg gikk ned mindre enn planlagt igår, hadde planlagt å gå ned til 79,9, er jo bare 200, 200!?!?!?!?!, gram. Det er jo "NADA". Jeg blir bare mer og mer fascinert av meg selv som har greid, mellom alle forsøka mot å nå trivselsvekta, å holde vekta så bestemt. Men det er jo ingen hemmelighet hvordan. Jeg har jo egentlig forsøkt å gå ned, MEN kost meg i helgene. Så jeg har på en måte greid å innprente GR-kostholdet i min hverdag, så til de grader, kan man si. I går kveld satt jeg å lurte på: "Hvordan skal jeg greie å skeie ut første gang?" Jeg kan ikke se for meg at jeg skulle orke det. Og ødelegge en hel uke med feks en vinflaske på lørdagskvelden. Det står for meg nå som helt utenkelig. At alt jeg jobber for til hverdags skal være bortkasta til mandagen og veiedag. Herregud, forholdet mitt til mandager kommer til å bli helt fryktinngytende hvis jeg skal fortsette med naziregimet mitt. Jeg unner meg INGENTING, og er igrunn fornøyd med det. Siden kroppen min har dette som krav for å gå ned i vekt. Den mener at alt skal være 100 % på stell, før den gidder å miste noen gram. Gram liksom.... Jeg kommer nok ned på 7-tallet en gang. Om 6 dager er jeg kanskje der? 79,5, 79(her har jeg "aldri" vært før), 78,5, 78, 77,5, 77, 76,5, 76, 75,5, 75. Dette er det 2,5 MÅNED til! 5,1 kg på 2,5 mnd. Ja, det er vel bare så lang tid det tar da! Jeg er normalvektig ift BMI når jeg er på 72 kg. Ofte tenker jeg at jeg ikke har peiling hva målet mitt er. Tidligere har jeg aldri hatt som mål å veie meg, så jeg vet ikke hva jeg veide på videregående etc. Jeg syns forsåvidt noen ganger at jeg ser tynnere ut nå ENN 80,1. Så jeg jeg ser for meg at ved 72 kg så ser jeg helt smal og utsultet ut. Da må bare veien bli til mens jeg går. Dette er no finurlige greier.. Ja da er jeg litt sent ute allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Åhh, det føles ut som om jeg sulter ihjel. Spiste 1,5 porsjon 204 kcal Quaker havregrøt med baked eple til frokost kl 05:50. Men nå er jeg SÅ sulten at det kjennes ut som jeg er innhul! 1 time til 125 ml tine fruktyoghurt..! Jeg får tenke på at jeg er heldig som egentlig ikke vet hva sult er, ift barna i Afrika.

 

Kan ha noe med å gjøre at jeg spise en stor middag 17:00 på 600 kcal, og en yoplait fruktyoghurt kl 22:00. Men da hadde jeg ikke mer kcal å bruke, egentlig skulle jeg ikke spist den yoplaiten helller, men holdt også da på å sulte ihjel.. Kanskje dette er litt lite mat over så lang tid og derfor gir utslag i at jeg er sååå sulten som jeg er nå! IIIIkkkk! Fòr meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Så sulten jeg er. Hele uka har jeg vært sulten.

 

Den uka her! Åhh....

 

Torsdag var jeg hos manuell terapaut med det vonde kneet og alle mine mistanker ble bekreftet. Det er den brukne foten, for 4 år siden som er roten til alt vondt. Og legene sier bare at alt er bra... amatører alle som en. Så nå er jo alt helt låst og jeg har fått treningsforbud enn så lenge. Jeg som bruker trening som terapi fordi alt ellers suger bigtime! Da blir jeg ikke spesielt nedtrykt.

 

Senere laget jeg kjøttkaker i brun saus, med poteter og kålstuing til en kompis. Spiste UR-lite selv. Mens han spiste 3 porsjoner. Han hadde i tillegg kjøpt 4 kakestykker fra Baker Hansen, ostekaker med div topping. Jeg fikk meg ikke til å takke nei, når han hadde vært så søt og snill. Jeg spiste et halvt og syntes ikke det smakte noe særlig, og angra som en hund etterpå fordi jeg hadde kastet bort kosemerkene på noe som var helt waste. Så jeg spiste likesågodt de siste 35 gramma med smågodt jeg hadde stående i kjøkkenskapet også. Det snakte fortreffelig.

 

Fredag var en forferdelig dag. Holdt på å begynne å grine flere ganger på jobben og ville bare hjem. Dro 13:30. Kom hjem å lå bare på sofaen hele kvelden, helt utslitt av å være i dårlig humør.

 

Idag har jeg vært ute å skutt lerduer. Fikk sola rett i øya, så jeg traff ikke mange, men uansett godt å komme seg litt å ut å få se den strålende sola. Skal forhåpentligvis ut å spise på restaurant ikveld. Så jeg har 650kcal igjen.

 

Ellers har jeg snikveid meg både igår og idag, og nåla står på 78,8, men det er vel litt "velå" siden jeg veide 80,1 på mandag. Så regner ikke med at det blir resultatet etter 1 uke uten trening.

 

Jeg har helt glemt hvordan det var å ha normale helger med hard festing. Og savner det "normale" livet mitt enormt. Men jeg kan ikke gi meg.

 

Snakket lenge med en venninne som bor i en annen by idag. Vi ser hverandre ikke ofte, men føler meg ganske nær henne på mange måter uansett. Hun kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle ned i vekt igjen, og var helt sjokkert over at jeg ikke hadde festet siden nyttårsaften. Hun poengterte at hun så opp til meg å synes det var helt frusterende at jeg fikk alle blikk når vi var ute! VELDIG hyggelig sagt, og jeg VET at hun er ærlig. Men, det er noe med at man skal føle seg vel med seg selv i alle situasjoner. Hun mener at er det ikke vekta, så er det garantert noe annet. Og JA, jeg ser den! Men med et vektproblem blir alt det andre liksom en ekstra belastning. Sånn føler ihvertfall jeg det! Og jeg syns selv jeg er STOR i mange situasjoner og MER NORMAL i andre.. Og tenker alltid tanker som: "jeg er den største i rommet her", etc.

 

NEI, dette må jeg bare gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Møkkahelg.

 

Ble ikke noe restaurant igår, og det verste var at grunnen til at avtalen vår ikke ble holdt, hang ikke på greip. Og da ble jeg sur og irritert og kjører silent treatment. Så jeg dro på besøk til en annen kompis istedenfor. Det var hyggelig å se ham, men jeg ville egentlig bare hjem. Han tilbydde alt han hadde i hus. Godteri, potetgull, mat, alkohol, druer etc. Jeg takket nei til alt, med unntak at 3 druer. Han ville ha meg med på en pub nede i gata, men jeg orket ikke å takke mer nei til alkohol, orket rett og slett ikke å være i en sosial setting. Så det var en befrielse å komme seg hjemover.

 

Idag har jeg bare regnet matte, egentlig ganske behagelig. Jeg har en ekkel følelse i bakhodet fordi jeg ikke trener. Dette kan umulig gå bra. Ikke får jeg i meg alt vannet heller, har drukket 0,7 idag, har 2 flasker igjen. Må bare skjerpe meg.

 

Veier jeg det samme som jeg har snikveid i helgen 78,8 VET jeg min egen reaksjon. Jeg kommer ikke til å føle noen glede. Det er så rart. Jeg føler kun at: ja, dette skulle BARE mangle, etter en slik uke, mnd, etc.. Og står jeg stille, evt veier mer, kommer jeg til å gå ut av mitt gode skinn. Jeg har tenkt å trene imorgen selv om jeg ikke har lov. Det er en snill trening, uten særlig mye belastning på ben. Og der det er det, får jeg bare ta det rolig.

 

Jeg er i et elendig humør for tiden. Så elendig at jeg bare vil være alene. Håper det går over snart! Det er veldig slitsomt å ha det slik. All positivitet og optimisme er som sugd ut av meg. Men jeg er fast bestemt på at sånn må det bare være disse månedene. Jeg MÅ nå målet mitt denne gangen. Jeg orker ikke og nekter å føle meg feit og stor i alle situasjoner lengre. Det har tæret på allerede FOR lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ble litt lettere til sinns etter en cafetur med en god god venninne. Alltid nyttig å få prata litt skit og få sagt tingene rett ut slik at man får litt perspektiv. En ting er å tenke alle tankene, en annen ting er å høre sin egen stemme si de "out loud". Da skjønner man kjapt om man faktisk har mistet grepet eller om det henger litt på greip. Jeg var skrubbsulten, men tenkte bare på å miste kontrollen da jeg ikke vet hva cafemat innerholder, så jeg holdt meg til en farris. Det er jo tross alt veiing imorra. Man sparer penger på dette her.. Stusselig, men da blir jeg både slank OG rik! Og det er jo en vinn-vinn situasjon.

 

Så nå er det bare å brette opp armene og prøve å se positivt på uka som kommer. Jeg redigerer meg selv: "Da er det bare å brette opp erma, og se positivt på uka som kommer!".

 

Har spist et havrepolarbrød med lettere norvegia og en appelsin til kvelds. Har 0,5 liter vann igjen. Det skal jeg greie å presse ned!

 

Har noia for imorra. Føler meg oppblåst etter middagen med svinekjøtt, fullkornspasta i fløte med gulrot og purre (GR-oppskrift). Jeg har utviklet denne holdningen, den sier at: Er jeg mett er jeg tung! Det er en litt spiseforstyrrelse-aktig tankegang. Men kommer ikke unna den.

 

Vi får se imorgen. Mandag = Dommedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

blomsterjenta:

Jeg tror lykkeønskningene dine bidro :)

 

Veide meg og vekta greide ikke bestemme seg mellom 78,8 (noe som i mitt hode er lite sannsynlig at GÅR AN - 1,3 kg på èn uke etter 6 uker på kurs... tror ikke det) og 79,4. Veldig merkelige tall å ikke greie å bestemme seg på. Men jeg noterte 79,4 og innstiller meg på at jeg er under halvveis på 79-tallet. Heller det enn å bli kjempeskuffa neste uke pga stagnasjon.

 

YESSS 79-tallet. Det verste er at jeg føler ingen glede eller stolthet over hva jeg har oppnådd. Jeg tenker kun: "Dette skulle bare mangle, ja!"

 

Merkelig dette her.

 

Jeg har bestemt meg for å skrive ned ymse fokusområde hver kveld jeg er innpå her, slik at jeg får perspektiv på ting før jeg starter på en ny dag. Så får vi se om det hjelper på mestringsfølelsen. Det er jo ekstremsport dette her!

 

Maddicken: "Du kommer aldri til å legge deg om kvelden, og våkne neste dag og være slank og lekker. Du må ta tiden til hjelp - og JOBBE for at det skal skje!" (Dette var ett av mine motivasjonsstrofer i 2008)

 

Jaja - og sånn går nå dagene.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Nå begynner det å gå litt opp for meg at jeg er på 70-tallet, og ikke 80-tallet. Tenkte på det når jeg satt i bilen på vei hjem fra jobb etter jeg hadde vært på trening. At jeg egentlig ser ganske "tynn" ut. Det er jo helspeil overalt der. Jeg er ihvertfall langt ifra å være den største på styrketimen, men det er jo ikke så rart, jeg er jo på 70-tallet... Det var min eksakte tankebane.

 

Idag har jeg klint til med 10 trimpoeng faktisk. Først på spinning, hvor jeg tok meg så ut at jeg trodde kroppen skulle sige av som en geleklump etter siste sang. Det var en dam av svette rundt sykkelen, og jeg hadde sting/hold. Det har jeg ALDRI hatt på en spinningtime før. Etter dette var det styrketime, jeg var veeeeldig sliten og var ikke så strek som jeg vanligvis er. Men trente styrke igår også, så det er ikke så rart om musklene er slitne. Og så toppa jeg det hele med en 2 timer lang skitur i lysløype. NÅ er jeg SLITEN! Men veldig deilig. Skulle ønske jeg kunne trene hele dagen, alle slags sporter. Men nå er jeg helt av i alle ledd og alle muskler skriker. Spist meg litt opp. Lå på 1900 igår, tar ikke det så tungt. De består bare av sunn mat. Idag ligger jeg vel på 1800 ca.

 

Nå kollapser jeg som en full finske med narkolepsi...ZZZzzzZZZZ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja det er ikke noen hemmelighet at jeg ELSKER smågodt. Så derfor var lørdag en kjærkommen dag hvor jeg kunne dra å kjøpe sukkerfritt MIX smågodt på Ultra. Det ble 170gram lakris. Jeg spiste middag GR-Vita Wiener pølse med rotmos og etterpå demlet jeg i meg denne sukkerfrie lakrisen. Og hva skjer? Joda, jeg får så vondt i magen at jeg vet ikke om jeg må kaste opp eller om det kommer andre vegen. Herreguuuuuuuud, hadde ikke trodd det var mulig. Så det endte med at jeg fløy på do x antall ganger mens magen stod rett ut som en ballong. Men jeg skulle på konsert 22:30, så jeg kledde på meg, buksa som før på dagen hadde vært vid og "behagelig" strammet nå som en ribberull i linninga. Og jeg gikk til stedet hvor vi skulle møtes, en 20 minutters tur, og tenkte at "dette hjelper sikkert". Men nei, da jeg tok drosje hjem kl 02, hadde jeg så vondt at jeg gledet meg som et lite barn til å legge meg. Idag var alt bra igjen. Haha hallo, jeg må le. Men det er èn bra ting med dette, og det er at jeg ikke kommer til å han lyst på dette MIX godteriet på en stund (forhåpentligvis).

 

Gruer meg til imorra, har ikke veid meg på 100 år, føler jeg har gått opp (som vanlig).

 

Idag har jeg laget GR Indisk kyllingsuppe. Den var OK, men ikke noe mer enn det.

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Soleia: Mye og mye, gikk ned 0,7kg. Normalt etter hva jeg ofrer vil jeg si :/ Men jeg føler meg sååå oppblåst på mandager. Etter helga liksom, selv om jeg ikke gjør NOE galt i helga og spiser som jeg gjør i uka. Er det psykisk? Grrmf

 

Ellers er jeg infernalsk sulten, whats new? Igår hadde jeg brukt opp alle kcalene mine, slik at jeg egentlig ikke skulle spise kvelds. Men jeg måtte spise 45g polarbrød m/25g ost, en yoghurt, en kopp te og 300g druer for å stagge den verste sulten. Og da var jeg jo godt oppe i 2000 kcal. Men jeg var SÅÅÅÅ sulten. Og da tenkte jeg: "Når glipper det, nå glipper det". Hadde også slukt en pakke Dent før på dagen, denne skal jo også med i regnskapet, men jeg la den ikke inn. Det er vel 50kcal. Great, da ble gårsdagen enda verre. Jeg skeier ut, men jeg skeier jo bare ut med sunn mat da heldigvis. Men det føles dritt uansett. Idag også: Så j***** sulten, alt jeg tenker på er MAT MAT MAT. Åhh, nå er jeg så driiiiiiiiiiiitlei. Har gått ned 4,1 kg på 7 uker! Hallo, er det verdt det? Får bare ta meg sammen og si: "JA". Selv om dette har vært de kjipeste 7 ukene jeg kan huske.

 

Har ikke lyst til noe, idag er det trening rett etter jobb, har ikke noe lyst, men må jo bare dra. Kneet er fortsatt supervondt og kjennes ut som det skal låse seg når som helst, så jeg får prøve å gjøre disse øvelsene jeg har fått av fysioterapauten. 4 stk gørrkjedelige stabiliseringsøvelser.. Alt er dritt nå merker jeg. Gleder meg til kvelden når den dagen her er overstått og det kan bli en ny imorgen :/ Og gleder meg til neste mandag, for DA skal jeg ned 1 KG til, hvis ikke tror jeg at jeg kommer til å knuse vekta og aldri kjøpe en ny og brenne målebåndet. Sånn ja, ut med det. Frustrasjonstanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Det samme skjedde igår. Sulten som fy på kvelden. Landet på 1900kcal, dette er jo en meny opp, det jeg driver med. Kanskje jeg har tyna kroppen maks i 7 uker nå slik at den sier fra at: "hey, dette går ikke lenger. Jeg MÅ ha mer næring." Men forrige uke har jeg ikke trent så mye heller. Ikke 30 tp som en uke før her.. Er man sulten på kvelden/natta er dette da fordi kroppen skal kvitte seg med noe fett?

 

Jeg gleder meg til dette er over, hvis det noen gang blir over, da skal jeg ikke VEIE brødskiva nei, jeg skal også spise 3 stk av de hvis jeg vil det. Spesielt lunsjen. Da sliter jeg big time. Har drevet å spist 1 skive og 2 havre wasa, men med pålegg blir jo dette godt over 350kcal. Så nå er det back til 2 skiver med leverpostei.

 

Jeg håper dette blir en OK dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Selvdisiplin hva er det?

 

Ja, fredag, endte på 1800kcal, ble lite mat, men alkohol for 700kcal. Tomatsuppe til nattmat. Bedre enn kebab eller Burger King...

 

Lørdag, hadde personlig kokk på date`n og han laget en sykt bra middag. Men kyllingfilet fylt med Snøfrisk, med surret bacon rundt, salat og ovnsbakte poteter + kyllingsaus. Men hadde spist så lite før på dagen at endte likevel på 1600.

 

Idag, søndag. Vært ute å spist. En tacosalat med reker. Det er både guacamolde, seterromme, revet ost, bønner og nachos på, så den er nok ikke sunn. Men har spist så feil/lite at har bare endt på 1350kcal.

 

Så: Utfordringen min er vel å få kostholdet til å fungere i helgene NÅR helgene er fulle av planer som det ikke bare er meg som styrer. IKKE akkurat en god følelse jeg har for morgendagen!!! Håper på god gammeldags flaks og at det at jeg har vært så flink i uka skal hjelpe.

 

Uff....

Men har ikke spist NOE godteri. NADA.

 

Så jeg syns liksom jeg har vært litt flink likevel opp i alt kaoset. Det er jo da det er lett å glippe og bare kjøre i seg alt mulig, siden man allerede har spist feil...

 

Ja, jeg velger å se positivt på det enn så lenge. Kjenner jeg meg selv rett får jeg vel et raserianfall av en annen verden i morgen, når jeg veier 85 kg. Det er slik det føles ihverfall...

 

Hmm, ny uke, nye muligheter. Og hyttetur og helgefylla hele neste helg. Må klekke ut en plan før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Gjest Maddicken

Ja da er jeg her igjen

 

Har ikke vært flink å tenke mat, men har ikke lagt på meg særlig.

 

Men NÅ etter å ha sett "rett diett" på "FEM", tenker jeg bare: ALT dette KAN jeg jo. Hvorfor sitter jeg her å føler meg feit da?!

 

Hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Dag 3 i "innskjerpingsfasen". Har greid å få 5 trimpoeng også hittil. Men er ikke helt venn med kcalregnskapet nei. Kanskje det er fordi jeg er DRITLEI å notere ned det jeg spiser....

 

Jeg skal flytte fra hovedstaden og i må derfor bytte fastlege. Førsøkte å google de forskjellige jeg kunne velge mellom for å se om noen hadde noen ekstrakompetanse ang kropp og ernæring. Men fant ikke ut av det. Jeg begynner å tenke mer og mer at jeg har en spiseforstyrrelse. En slags avhengighet av mat. Jeg tenker at istedenfor å spise ned HVA jeg spiser burde jeg notere ned hva jeg TENKER i det øyeblikket jeg tar beslutningen om å spise det jeg spiser.

 

Åhhhh, denne kroppen. Jeg er glad jeg er frisk og rask, og samtidig takknemlig for at jeg er i så god form som jeg er i ift størrelsen min. Men samtidig så hater jeg den. Den er IKKE fin, og idag har det vært spesielt fokus på siden jeg prøver å ta meg sammen for 3 000 000 000`nde gang.

 

Nå er det heldigvis natta og en ny dag imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...