Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Fy søren så god du er om dagen, du! Nå går det så det suser. 100 g smågodt er virkelig helt ufattelig lite når det ligger i posen sin. Jeg synes smågodt er nydelig godt, så når jeg en sjelden gang kjøper er det typisk 5-6 biter av det aller beste i posen og da tør jeg ikke lukte på det en gang før jeg er i lang avstand til butikken :P. Du får kose deg med bitene dine. Faktisk smaker 10 biter minst like godt som 50, selv om det ser litt stussligere ut...

 

Ha ei riktig god helg!

 

- skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og jeg har akkurat spist 100 g lett-is og 9 g 70% sjokolade, det ble 158 kalorier - det var jo godt, men også fort spist :P

håper ditt smågodt legger litt lokk på søthungeren ... hold ut

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Skrulle, SiMeRa og kire: ja, 10 biter smaker kanskje bedre fordi du må sutte på de til de blir små isteden for å tygge. Kan ikke få sagt hvor lite jeg syns det var. Har tydeligvis aldri brukt kosemerker på smågodt før.

 

MEN: Smågodtet har ikke blitt fortært. Det ligger fortsatt i skapet i en plastboks. Litt usikker på om jeg skal kaste det, eller spare det til neste helg. Greier jeg det, skal tro?

 

FORDI: Føler at det gikk over stokk og stein på kunstutstillinga! F***. Håper all trimmen hjelper meg nå på mandag! Kunstutstillinga var på en kafe/restaurant og vi skulle spise. Det var mye godt på menyen, men veldig mye med mye ost og forskjellig skinke, så jeg valgte en Quesedilla med kylling. Jeg spiste ikke opp (med vilje), la igjen både rømme og guacamole, men ble kvalm-mett og den dårlige samvittigheten skyldte over meg! Regner med det var litt ost på denne lefsekomposisjonen. Og det er jo alltid så mye mer kcal i ting enn man tror. Jeg takket "nei" til hvitvinen, men greide ikke å motstå konfekt som kom på løpende bånd. Jeg telte bitene, og greide å stoppe ved 6 biter. Hadde ikke SJANS å la være å forsyne meg. HADDE IKKE SJANS! Og det var så syyyyyyyyyyyyyyykt godt. Og jeg ble enda mer kvalm-mett. Hva f*** feiler det meg? Etter dette skulle vi på kino, men det var 1,5 time til den startet. Så vi gikk for å ta en kaffe. Venninna mi skulle kjøpe to latte til oss, og jeg sa hun skulle be om lettmelk. Hun sa at hun ikke gadd å spørre om lettmelk, fordi det fikk man for tiden over alt. "Åhh, ja det kan du si som ER slank", tenkte jeg da. Men hele situasjonen ble bare helt mongo og ..... ja, når latten kom så drakk jeg den bare. Og det var garantert helmelk. Dritt og møkk. Men på kinoen kjøpte jeg bare en 0,6 liter imsdal. Venninna mi kjøpte en stor popcorn og mye smågodt. Jeg smakte tilsammen 8 biter smågodt. Så jeg har jo røket på en solid smell idag. HELGA ASS! JEG HATER HELG! Matmessig da selvfølgelig. Ellers elsker jeg å ha fri. Men det blir bare tull og fjas. Imorra: Tur, tur, tur og kanskje til og med helsestudio. Hvis det er noen morsomme timer. Jeg har også igjen å drikke 1 liter vann. Noe jeg skal gjøre NÅH! Håper det har gått bedre med andre idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....det er virkelig pyton når det går over styr og jeg skjønner du er frustrert over det. Men i går var i går og i dag kan du velge å gjøre ting annerledes. Vet venninna di at du legger om matvaner om dagen? Hvis ikke, kanskje du kan si det til henne slik at hun kan støtte deg. Det er jo ikke så lett for andre å vite om det når vi plutselig har bestemt å leve helt annerledes enn vi pleier.

 

Uansett så kan du jo være stolt av at ikke alle smågodtbitene gikk i det samme sluket. Det er jo så fort gjort å tenke at det spiller jo ingen rolle likevel. Kanskje du klarer å spare det til neste helg?

 

Ønsker deg en riktig fin dag. Kom deg ut på tur eller på trening! Dette klarer du, Maddicken! Nå er du jo så godt i gang :D. Hvis du ikke føler det slik, så les et par dager bakover i tråden din :P.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til blir det sånn. Plutselig har en puttet inn mer enn det som godt er. Men hvis det blir bare en dag innimellom, så går det som regel greit uten de for store konsekvenser. Håper du klarer å gjemme den innkjøpte smågodten til neste helg... Prøv å ikke ha så dårlig samvittighet. Vi må kunne kose oss selv om vi skal gå ned noen kilo. Jeg nøt mine 12 biter smågodt med god samvittighet. Men det var igår. Idag er det en ny dag hvor jeg skal prøve å holde meg til "skjema".

 

Stå på Maddicken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Skrulle:

Ja, igår gikk det rett og slett over styr! Men heldigvis som du skriver var igår igår, og en ny dag idag. Jada, venninna mi vet at jeg styrer med denne vekta. Men det har jo gått over så lang tid at jeg skjønner at hun blir like blasert som meg :P Jeg tror jeg greier å spare godtet til neste helg. :D Eller rettere sagt: jeg skal, og jeg må! Takk for stå-på-meldinger. Disse hjelper! Ja, jeg skal lese et par dager tilbake i tråden min. Da må jeg sikkert le.. :)

 

SeMeRa:

Jeg håper også det ikke får for store konsekvenser. Jeg har alltid dårlig samvittighet. Og greier aldri kose meg. Har ikke drukket èn øl, noen gang, etter at jeg begynte på GR, som jeg ikke har hatt så dårlig samvittighet over den smaker dritt. Vet ikke hvordan jeg skal greie å ikke ha dårlig samvittighet. Første gang jeg tenkte at jeg skulle/burde/måtte slanke meg var i 1996, da var jeg 14 år! Dvs 12 år siden nå, er ikke rart disse forskrudde tankene sitter som limt fast i hodet. :/ - Må prøve å lære meg det. Fredag skal jeg på middag til en venninne, og jeg GRUER meg allerede. Har bestemt meg for å ta bilen da, for da slipper jeg billig unna alkoholen.

 

Ellers denne uka, har jeg 25 tp. Og det er jo sykt mye! Skjønner ikke hvordan jeg skal følge opp dette. Nå er lista lagt, og den er lagt høyt! Får bare prøve å følge opp så godt jeg greier. Idag har jeg spist 75g grovt rundstykke med 32g finden ost både til frokost og lunsj. Èn pakke knaskerøtter, en 125g yoplait fruktyogurt og en wasa sandwich, tenkte å lage pølse med rotmos (GR-oppskrift) til middag. Det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ble 1750kcal idag også. Men gidder ikke å tenke så mye på det. Det er pga en yoplait fruktyogurt.

 

Har vært på kino idag også faktisk. Jeg tviholder på imsdalen min. Min kjære "date", om man kan kalle det det, drev bare å tullet med godteri. Tullefristet meg. Men jeg greide ikke å bli skikkelig sur, selv om jeg måtte hisse meg litt opp for at han skulle skjønne at hvis han ville leve, måtte han holde godteriet sitt for seg selv. :P Men det endte bare med fliring. Jeg hadde uansett kjempelyst på, men tenkte for meg selv: "Babysteps, babysteps...", og greide å tygge nesten isykker en tyggis og slurpe i meg vann som om det stod om liv!

 

Forresten anbefales ikke filmen "Død Snø".

 

Yess! Helga er over. Kjedelige rutine: "Here I comeeeeeeeeeee!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Idag har jeg vært helst sykt flink, FORDI jeg vet at jeg skal veie meg senere. Så til middag har jeg spist 2 skiver med leverpostei. Bytter plass på kveldsmat og middag, pga hverken micro eller komfyr på jobben. Skal trene spinning og styrke nå rett etter jobb, og så: VEIING! Å herregud det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Å herreguuuuuuuuuuud. Ned fra 82,2 til 81,1! Det er 1,1 kg det. Sånt skjer aldri meg. Men denne gangen gjorde det det. Vil det si at 25 tp er passe for meg? Haha. YES YES YES! Det var 3 ganger så mye som jeg hadde vært fornøyd med. Da greier jeg nok månedsmålet mitt, husker ikke helt, tror det er 80,2. Det er bare 900 gram dit, mindre en en full melkekartong. Å ønsker meg selv lykke til uka som kommer nå. Jeg må spare denne motivasjonsfølelsen langt inni hjertet mitt og ta den frem hver gang det blir kjipt, og det skjer jo ofte i mitt tilfelle. Føler meg nesten manisk-depressiv i disse "kostholdsfokuserings-tider". :( Mine tanker går tvert til den esken jeg har med ubrukte dongribukser. De er kjøpt for små, og hvis jeg greier å fortsette fremover nå, passer disse sikkert om 1 mnd. Det vil da si at jeg har 5-6 dritkule bukser som jeg bare kan dra rett på meg :D JAJAJAJAJAAAAAAAAAAAAAA, la dette bli en realitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dette var virkelig kjempefint å lese: for et supert resultat!

Nå er det bare å kjøre på; du har motbevist din egen tese - ikke sant - dette går veien.

:-) :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Skrulle: TAKK!!

 

Tomaten84: Har gjort noe hver dag. Men det gjør jeg uansett som regel. Dvs. Hver dag, to treningstimer, feks spinning etterfulgt av en styrketime. Mandag tom onsdag. Torsdag èn steptime og rett ut i skogen. Fredag, lørdag og søndag - skogen. Så det har holdt hardt, det har gått akkurat med jobb, trening, søvn og vanlige trivielle ting.

 

Julianna: Takk, ja dette er faktisk et resultat av blod, svette og tårer, bokstavelig talt...! Føles godt nå, men ikke når jeg hadde de verste kjipe periodene ila uka som gikk. Men akkurat ikveld har jeg lov å glise som om jeg har sovet med en kleshenger i munnen. Har feiret med en ekstra 0,7 liter vann og en pose knaskerøtter.

 

Jeg driver å lurer på om en belønning for å komme ned på 75-tallet skal være å begynne på håndball igjen.... -Vil kroppen holde? 75, det er vel egentlig fortsatt ganske tungt. Men ikke i mine øyne da selvfølgelig. Men tror ikke min BMI sier at jeg er normalvektig på 75, men hva vet vel den?! :D

 

Ja, dette var virkelig bra saker. Har nok ikke gått ned så masse i slengen siden GR-kurs i 2003, da jeg akkurat hadde startet. Håper og krysser fingrene for at det skal gå like bra uka som kommer. Jeg har bestemt meg for å prøve å ligge på - 800 gram i uka. Og dette er egentlig mye for meg å være.

 

En liten tankevekker. Jeg spurte om en uke fri i slutten av april idag. Og siden jeg er en jævel på å planlegge, har jeg skrevet opp hva jeg skal veie hver mandag helt frem til sommeren. Ehh :) Og det føles ikke så lenge til, og der stod det at jeg skulle vei 74 kilo. Jeg må bare komme over denne følelsen av at det kommer til å gå skeis denne gangen også, det er bøyg nr 1, bøyg nummer 2 er å komme på 78-tallet. DER har jeg ikke vært før. Da kan jeg begynne å føle at nedgangen har begynt for alvor. Disse 83 til 79 kilo har jeg sikkert gått opp og ned 1000 ganger, og det er liksom der det alltid ender. 78 kilo kan jeg ikke ha veid siden tidlig tidlig på videregående. Det er 10 år siden nå. Og jeg husker fortsatt mine yndlingsklær på den tida. En svart strechbukse og en knallrosa HM-genser. Det er det eneste jeg ser for meg når jeg tenker 1998. Grøss.

 

78 kilo! Men jeg skjønner jo at jeg må fordi de andre kiloa - enda en gang - for å komme dit! :)

 

Treningsbagen er sånn halvveis pakket til imorra. Står opp i otta hver dag, 05:30, så det er smart å gjøre fra seg ting på forhånd. Men jeg greier aldri sjelden å pakke sekken ferdig. Imorra er det jobb, sykkel og styrke. Ja, jeg er motivert.

 

Ha en god natt. Håper andre også har fått et resultat som svarte til både innsats og forventninger! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Jeg går bare å venter på å spise en ny skive med leverpostei kl 14:00. Men når det først skjer er det over på 2 minutter.... :/ Idag er jeg mer matvrak enn vanlig. Jo mer man styrer med dette kostholdet, jo mer tenker man på mat! Skulle vært omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om Allen Carr? Han som har skrevet den røykesluttboka. Han har skrevet en "slanke"bok også. Han sier mye klokt. Bla at man ikke skal sette seg et tall (på vekta) som mål. Da vil nederlaget om man ikke klarer det kunne ødlegge alt for oss. Og det er vel noe vi "evighets"slankere vet så altfor godt... Bare en tanke.

 

Klart du klarer det denne gangen!!! Om du ikke treffer akkurat på datoen så kommer du dit til slutt :D

 

Kanskje kroppen trenger litt ekstra mat i dag? Det er jo sånn normalvektige har det. Noen dager spiser de normalt andre dager lite eller mer enn vanlig. Hør på kroppen :) Men husk at den vil ha sunn mat ikke godter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Superkristine: Jeg har aldri hørt om fyren, men jeg har en bråte med folk rundt meg som har lest røykeboka. Kanskje jeg skal sjekke du den slankeboka. Men jeg er egentlig dritlei artikler/bøker/programmer om livsstilsendringer. Jeg tror jeg er utlært. Men tydeligvis er jeg ikke utlært på tenkemåte. Jeg sjekker uansett på nettet hva den koster. Jeg MÅ ha konkrete mål, ELSKER jo å planlegge. Det er 1/3 av gleden :(

 

Ellers har jeg spinna 40 min, og trent styrke 1 time. 5,1 tp. SLITEN, på en god måte. Spise en MIA fullkornspai med skinke til middag. Er det egentlig lov? + MASSE salat. Paien var 220 gram og inneholdt 180kcal, det ble rett under 400kcal. Men pai.. - det høres så fy ut. Imorgen får jeg middagsgjest, da skal jeg lage GR kyllinglasagne. Den er kjempegod!

 

Jeg kunne spist litt mer på jobb, for jeg har spist så riktig og akkurat kcalmessig til hvert måltid at jeg nå etter å ha spist alle måltid mangler 350 kcal. Men tar det som dessert. 40g go dag med 100g skumma og en yoghurt. Mmm, har igjen 3,5 dl vann oggå, men det er bare piece of cake.

 

Så dette har vært en OK dag, med unntak av at jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn på jobb. Drakk så masse te at jeg etter 3 koppen måtte la vær å ta sukketter i. Så fra nå av må jeg prøve å drikke teen "bar". Men bedre med te enn kaffe. Fornøyd med vannkoker-investeringen på jobb.

 

NÅ: Mere mat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er- og grattis med flott nedgang. Nå er det bare å peise på videre og glemme han lille jævelen som sitter på høyre skulder og hvisker: "det er de samme kiloene, det er de samme kiloene..." Glem ham!! Denne gangen skal du nemlig i mål!

 

Mia fullkornspaier er iflg min kursleder et helt fullverdig og fint middagsmåltid, så no worries!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Må vel skrive litt idag også. Fortsette den gode rutinen..

 

For en hektisk dag! Opp kl 05:30 som vanlig. Være på jobb 07. Frese rundt i et forrykende tempo på jobb. Råkjøre for å rekke steptrening kl 16:45, trene 1 time, rett på spinning 1 time. Råkjøre på butikke for å handle. Råkjøre hjem for å rekke å vaske klær(vaskekjeller). Hive inni en vask. Begynne på middagen - kyllinglasagne. Så går sikringen på kjøkkenet. Flaks at jeg har skrusikringer i reserve! Løpe ut med ukokt hvit saus, ukokt tomatsaus og halvstekt kyllingkjøttdeig. Men noe er feil. Det gnistrer å sparkler så masse i tavleskapet at jeg blir helt nervøs. Bytter sikring. Inn igjen på kjøkkenet, men sikringen bare går og går, og jeg skrur og skrur inn nye. Selvfølgelig, plutselig ser jeg det, det skal være 16 amper og ikke 10 som jeg driver å tvangsskrur inni. Okå, på med bukse, jakke og vintersko og løpe bort til nærbutikken. De har egentlig åpnet til 21, men har tydeligvis bestemt seg for å stenge tidligere idag... Maks irriterende. Jeg har jo handlet, så kjøleskapet er fullt av mat for 500kr (jeg er blakk). Jeg MÅ ha strøm. Kaster meg inn i bilen for å kjøre på Ica. "Vær så snill, vær så snill, vær så sniiiiiiiiiiiiiiill, ha skrusikringer 16amp". Og det har de!! Det skulle man ikke tro. Flott. Råkjøre ned igjen. Skru inn, ned hente vask, sette på en ny. Inn og lage ferdig maten. Lage salat, hente siste vask. Phuuuu, jeg er så sykt sliten av den dagen her. I tillegg til de 5,9 tp jeg fikk på treninga, har jeg sikkert stressa meg til tilsvarende etterpå.....

 

Jeg greide uansett ikke spise alt jeg skulle til middagen og måtte kaste noe av salaten. Jaja, litt rar dag matmessig (blir vel det av å spise middag etter kl 22), men ellers knall.

 

Nå sloker jeg. Skal snart opp igjen... - føles ihvertfall sånn.

 

Soleia:

Takk for oppmuntrende ord! Ja, MÅL MÅL MÅL! Jeg har troa :) Flott med disse paiene, kjøpte 2 til idag som kan ligge i fryseren til typiske "krisedager". Thanx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Gangsperre? - Check!

Stive muskler? - Check!

Problemer med å gå normalt - Check!

Syns at buksen har blitt litt videre i linninga? - Check :)

Syns at magen har blitt bittelittegranna flatere? - Check :)

Er i rute med vannet jeg skal drikke idag? - Check!

Har spist eksakt som jeg skal hittil idag? - Check!

Har spist grønnsaker idag? - Check!

Har tatt tranen idag? - Check!

Har planlagt aktivitet senere idag? - Check! (Gåing)

Har middagen i boks? - Check! (Lasagne fra igår :))

Fokus? - Check!

Motivasjon? - Check!

Troa? - Check!

 

Huskelista er utfylt og alt er på stell. Ha en god torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Måtte gå litt idag, helt utslitt i alle muskler. 2,4 trimpoeng. Er fornøyd med det :)

Spist og drukket som jeg skal. Spent på imorgen, skal i middag til en venninne som bor et stykke unna. Håper det ikke er vin og noe skikkelig usunt, som fløtegratinerte poteter etc... Jeg skal forsøke å trimme mellom jobb og middagen. Uff, helg. Gruer meg neste litt..

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Fredag idag. Nå må jeg være bevist, helt fra morgenen av. Har allerede spist frokost 40g Go dag og 100g skummet melk. 40 gram frokostblandling er veeeeeeeeeldig lite, hva med heller 400 gram? :) Nei, jeg får holde meg til 40 :)

 

Lykke til i helga for de som trenger det. Er det muligens sånn at helga er en utfordring for de fleste? For meg er det så ille at jeg gruer meg litt... ?!

 

FREDAG! Godt med helg på alle andre måter da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Tidlig på'n Maddicken! Har nå kommet meg på jobb jeg, og dagens frokost er inntatt. 3 fiberrik med makrell i tomat på. Kunne sikkert spist det tredobbelte, men nå er det nå en gang tre stk jeg skal ha. Og det bruker å være nok for de neste tre timene. Bare hodet som vil ha mere, magen klarer seg :)

Ja disse helgene kan være en prøvelse! Begrensningsevnen settes på en skikkelig prøve. Jeg har gitt meg lov å kose meg i helgene, men med måte selvsagt. Det hender det blir mer enn planlagt ja.... Vi har middagsgjester i morgen, så tror det skal gå greit med snopet den kvelden. Skal ha kalkun til middag, så den er også grei mtp. kalorier. Dvs. at det er i kveld som blir min store utfordring denne helga. Har forresten vært flink og kutta brusen på hverdagene, så da blir det litt kos med den og når helga kommer :)

 

Vi får stålsette oss og gjennomføre helga etter beste evne. Lykke til til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...