Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Måtte le når jeg leste at du har holdt på en stund med denne slankegreia- Ikke for at det var så morsomt, men for at jeg kjente meg igjen! Så altfor godt!!! Begynner å bli skikkelig trøtt av denne kampen. Har holdt på siden august 2004..... Har tilsammen gått ned 38 kg..ten to go.

 

Men vi kan jo ikke gi opp nå!!!!!

 

Lykke til videre på din vei. skal følge med deg og se hvordan det går. Suge til meg alt av inspirasjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Maddicken

Lørdag!

 

Takk mettzi, soleia og superkristine!!!!

 

Det er lørdag, jeg er hjemme å ser på "Exiled" på MTV og kl er 19:30! De andre er på bursdagsfest, men jeg vet at fristelsene da blir for store, så jeg blir heller bare hjemme enn å utsette meg for den ekstra utfordringen.

 

Jeg har spist oppimot 1600 kcal hver dag. Laget middag av GR-oppskrifter. Så det skal bli j***** spennende på mandag, som er min veiedag. Har det ikke skjedd noe, klikker det for meg. Men jeg føler at kroppen har hatt det bra denne uka, så det må ha gitt resultater. Sliter som vanlig med å få i meg alt vannet. Greier som regel ikke å drikke mer enn 1 - 2 x 0,7 imsdal flasker (fikk en positiv overraskelse nå, trodde flaska inneholdt 0,6). Idag har jeg bare drukket 1 feks. Får prøve å drikke 2 til før jeg legger meg.

 

Har ikke greid å trene mer enn 1 gang denne uka. Etter den styrketimen ble jeg så stiv og støl at det ikke har gitt seg før idag. Rart hva 2 uker ferie gjør med kroppen. Idag har jeg vært i marka, men bare rundt 1 time. Får prøve å gå kanskje rundt 3 timer imorgen.. Det er ihvertfall ønskelig.

 

Kosemerkene denne uka har jeg brukt på en God Morgen Yougurt og en Piano riskrem, dette i begynnelsen og slutten av uka. Det blir tilsammen ca 300 kcal. Jeg har aldri benyttet kosemerkene til noe SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fornuftig noen gang. Åhh blir spennende på mandag. Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal veie meg, etter jobb, før eller etter middag etc....

 

God helg - som allerede snart er over... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja siden jeg er i ærlighetens hjørne. Må jeg innrømme at jeg spiste 1,5dl kesam som dip og grønnsaker + 3 biter (som jeg veide senere) à 11 gram av stratos sjokolade. GREIDE IKKE Å LA VÆRE. Hadde ikke sjans. Skremmende! Dette blir i tillegg til den gomorgen yogurten og riskremen à 300 kcal = kosemerker. Ikke helt fornøyd med meg selv. Hva hjelper det med motivasjon hvis man ikke greier å si nei til det som står foran seg i akkurat det ene øyeblikket..... Hmmm... Åhh, blir forbanna, irritert og lei. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er ærlig her inne - da er du i alle fall sikker på at du er ærlig med deg sjøl og ikke 'glemmer' småtterier som bare plutselig havna i munnen. Prøv å ikke vær så hard med deg sjøl. Dette er nå spist og i dag er en ny dag i fortsettelsen av omleggingsprosessen din. Jeg tipper uansett at dette er MYE mindre enn hva du før hadde greid å putte innpå en lørdag... Små skritt er det som skal til. Nå er det bare å fortsette videre! Klarte du å drikke det vannet du planla, forresten?

 

Ha en riktig god søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei skrulle. Igår greide jeg å drikke 3 x 0,7dl, idag har jeg ikke greid d!! :/

 

Idag har det forøvrig vært en drittdrag av dimensjoner. Har vært sur og grinete, syntes ektremt syns på meg selv. Prøvde en bukse som jeg visste jeg ikke ville få igjen glidelåsen på og ble, om mulig, enda mer grinete. Dro for å levere en film vi leide igår. Og hadde bare lyst på smågodt. Selv om jeg var helt kvalmmett av kjøttdeig og spaghetti. Tastet faktisk 300gram smågodt inn på matregistreringssiden for å se hvor mye det ble. Da kalkulatoren viste 1100 kcal skjønte jeg at det var rimelig uaktuelt, og syntes enda mer synd på meg selv. Og tenkte da den ene konstruktive tanken jeg har tenkt idag: "Det er bedre å være tynn og sur enn både feit og sur da ihvertfall". Har drukket så mye solo super at jeg har mageknip, har ikke orka å utføre noen slags form for trening, bare ligget på sofaen. Så nå er kl 20:30 og jeg har faktisk lagt meg fordi jeg venter på at det skal bli en ny dag. Imorra er det veiing. Håper ihverfall det gir positivt resultat!! Blir spennende.

 

Hilsen en som mangler positivitet etter 1 uke, men har ikke tenkt å gi opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike drittdager har vi av og til. Skikkelig ukult og ingenting blir det noe greie på uansett. Jeg legger meg gjerne tidlig når det er slik. Bare å vente på at det skal gå over da. Jeg synes det ser ut som om du har klart deg godt i dag til tross for at det ikke har vært noe bra med deg. Lurt å kalkulere inn snop før du spiser. Står respekt av at du rett og slett lot det være da ja. Flink er du! Og i morgen er en ny dag. Bra med vannet i går forresten! Lykke til i morra. Krysser fingrene!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei igjen Skrulle, ja det var bra ikke verden gikk under igår!?! Herregud, for en selvmelidenhet.

 

Og takk for oppmuntring, søndag - igår, gikk greit, havnet på 1750kcal uten trim, men det var kun pga middagen, det stor i GR boka at man på meny 2-3 skulle ha 225g kjøttdeig, og bare dette ble jo 440 kcal, så da ble middagen over grensa. Måtte jo ha litt pasta også. Pluss en heidundranes salat. Men det var bare for å stagge godterisuget, -det å spise seg ekstremt mett, men det hjalp lite igår.

 

Drakk de siste 2 flaskene med vann igår kveld, på pur f***, måtte opp flere ganger i natt. Men det gjorde ikke noe.

 

Hater egentlig å kle på meg for å dra på jobb, eller det vil si. Jeg liker å pynte meg, men syns alltid alt er så trangt, valker viser gjennom, magen henger over beltespenna etc. Men det føltes faktisk litt bedre idag. Buksa var fortsatt trang (har èn favoritt svartolabukse), men ikke SÅÅÅ trang som forrige mandag.

 

Greide å drikke 0,6 liter vann på vei til jobb også. Det er en kjøretur på 2,5mil. Veldig fornøyd med den gode starten på dagen idag. Har også med treningstøy slik at jeg skal trene direkte/på vei hjem fra jobb. Gå/jogge 0,5 mil for så å være med på en styrketime på 45 minutt. Dette må bli bra.

 

God uke til alle håpefulle der ute, spesielt til deg Skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var god lesing en mandag morgen! Vær stolt over deg sjøl - du har kjempa i mot og klart deg veldig bra i helga, tross alt! Lurt å drikke mye vann. Det går seg liksom til det, når en blir mer vant til det. Og tissepauser om natta blir nok færre også.

 

Ha en riktig god uke! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Skrulle: OK, jeg skal være litt stolt av meg selv. :)

 

Er ikke så god til det. Går jeg ned i vekt, tenker jeg: "Ja, det skulle bare mangle", istedenfor: "Flink Maddicken, dette har du fortjent." Kanskje det skal være mitt nyttårsforsett, har ingen andre. :( Idag drakk jeg alt vannet, dvs 2,1 liter FØR lunsj!

 

Veiedag idag. Ned 1,2 kg. Easy come, easy go! Og bra er det!

 

Har vært på spinning og styrketrening og nå lager jeg GR skinke- og makaronigrateng. Den er så syyyyyyyyyykt god, kunne spist hele forma. - Men det skal jeg selvfølgelig ikke...

 

Idag har jeg gjort noe ekstremt vågalt! Vet nesten ikke om jeg tør å skrive det. Jeg har skrevet kontrakt på at jeg skal sykle "Jenterittet" 20.06.09. Det er Hamar-Oslo og 12 mil sykling!! Hvor gærn går det an å bli??! Ja, da er det ihvertfall ingen vei tilbake. Derfor: Som lesningen over viser, spinning-trening idag. Første på mange år. Helt j*****! Men det kan bare bli bedre... Ikke har jeg sykkel heller. Men må spare frem til mai da med andre ord, da må man begynne å sykle ute. Whiiiiiiiiiii, jeg gruergleder meg! Hvordan skal dette gå. 20 kg - snakkes. Dere må bort! - Snarest!

 

Hilsen gærn 26-åring uten sykkel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, da var det bare å følge på med trening... - ambisiøs som jeg er!

 

5,1 trimpoeng idag. Spinning og styrketrening. Har en kjip periode nå, med ALT egentlig. Jobb, privat, t.o.m sosialt + ned i vekt. Er i en periode det er tungt å stå opp om morgenen hver dag. Livredd for ikke å lykkes med nedgang denne gangen heller. Jeg går ekstremt sakte ned, og da har motivasjonen en tendens til å dabbe av etter ca 2 mnd uten særlig resultet. Har brukt 4 år på 17 kg. Men ALT kan bare bli bedre. Kan det ikke? :/

 

5,1 tp er jeg ihvertfall fornøyd med, selv om lille djevel-Maddicken sitter på høyre skulder og sier: "Ja, det skulle bare mangle at du har oppnådd 5,1 tp!" Jeg får bare skyve henne vekk og bestemme meg for at: "Dette ER bra!"

 

Kanskje jeg burde spise litt mer enn 1600 kcal? - Nei, jeg holder meg der. Idag ble det 1530, er jo ferdig med alt nå. T.o.m kveldsmaten er fortært, alt vannet er drukket, etc.

 

Det er lenge til mandag, men jeg er allerede spent. Jeg må innrømme at jeg snikveier meg hver morgen... - en uvane jeg har hatt siden jeg kjøpte vekt til GR-kurset jan 2003!! 2003....

 

Idag hadde jeg forresten på en av mine yndlingsbukser fra før jul. Men... den var helt sykt trang. Fikk nesten mageknip og følte meg som en ribberull. Hmm, jeg har vel egentlig ikke brukt den siden i høst, før jeg var på 1 mnd tur til Asia. Kan hende jeg har lagt meg ut på lår og ræv (affeksjonsbruk av ord) etter denne turen selv om vekten er eksakt den samme. Jeg er en medium i overkroppen og en XL eller XXL i underkroppen. En god gammeldags pæreform-figur med andre ord. Legger jeg på meg så mye som 100 gram legger det seg nedenfor navelen. Merker det med EN gang på buksene.

 

Blablabla, tømming av frustrasjonsboksen idag, begynner å bli en vane dette her visstnok..

 

Uansett: Dagen idag har gått veldig bra, har vært veldig "godtesyk" og hatt lyst på noe hele tiden. Men har holdt igjen og holdt igjen og holdt igjen, drukket vann isteden. Er glad for det nå når det er kvelden.

 

Slår meg som rart at dette skal være så inni h***** vanskelig, en så basic ting, det er jo bare mat!

 

God slankeuke videre til alle.

 

ALT er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

En skal ikke kimse av "u-følelsen"! Viktig å ta kroppens signal på alvor. Blir sliten av og ikke ha det godt med seg selv. Og en ender opp med dårlig selvtillit og samvittighet for alt. Håper ting løser seg.

For min del er målet 10 trimpoeng i uka, så at du tar 5 i slengen, ja da er du flink! Det viktige når en skal holde på med dette opplegget er å sette seg realistiske mål - dette for å holde lenger. Ikke vær for streng med deg selv, da er det nesten dømt til å mislykkes. Og med så mye trim pr. dag, ja da trenger du nok matrasjonen din og litt til!

Må innrømme jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver! Må være superflink for å føle at en lykkes.... Har prøvd å dempe eget press litt, for ellers tror jeg ikke jeg holder til mål.

 

Ønsker deg masse lykke til!

 

ps. skikkelig "pære" jeg og! Kjedelig å kjøpe bukser synes jeg... Men det skal vi vel få ordning på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så oppfriskende og moro å ha deg tilbake på forumet! Du skriver så artig, og det er jammen lett å kjenne seg igjen i deg :)

 

Stå på videre, jente, og du skal gå en lettere sommer i møte!

 

Klem fra olabukse-Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen dette med å kle seg til jobb, og synes alt ser drit ut, og du vil bare vere heime der ingen ser deg!! Slik føler eg det iallfall!! Og eg pynter meg kver eneste dag, går ALLTID med tunika eller selekjole, med svarte tights, støvletter og svarte topper under. Eg har sikkert 20 forskjellige kjoler/tunikaer/bluser, og alle synes eg er sååå flink å kle meg, og til og med har et par damer på skolen der eg jobber komt bort til meg, og sier at nå har de og kjøpt seg en slik kjole el.l., fordi de blir inspirert av meg! Veldig koselig det der, men de har jo ikke peiling på koffor eg går slik kledd hele tiden! Joda eg liker tunikaene mine, spesielt når eg får kjøpt meg en ny fin lekker sak, men eg er egentlig drittlei av de!!! Eg pynter og stæsjer meg opp i bluser, FORDI eg klarer ikke å gå i bukser i det hele tatt! Eg kunne så inderlig ønske eg følte meg vel i bukser, og drømmer og lengter etter ei vanlig jeans, med en vanlig topp til, men det klarer eg ikke å gå med... da tyter magen utover buksekanten, valkene under bhen på ryggen vises, og rumpa er for stor og brei!! Nei, det er ingen som vet koffor eg alltid går pyntet.. når eg drømmer om å bare kunne slenge på meg bare noe enkelt, og gå på jobb med.... slik som de fleste andre gjør...

 

Veldig bra med 5,1 trimpoeng, Maddicken, stå på:)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

tronderpi1:

"U-følelsen" er kjip når den først rammer ja. Og virker umulig å riste av seg. Og jeg har aldri satt ord på det før, men det er som du sier: "Man blir sliten av og ikke ha det godt meg seg selv" Og det er akkurat det jeg er for tiden: - SLITEN! Etter innlegget ditt spiste jeg forresten 40g Go`dag med 100g skumma melk, det smakte fortreffelig. Jeg føler jeg MÅ være streng med meg selv. For jeg går så sakte ned, og hvis da ikke vekten er redusert etter en uke med GR-kosthold, så reduseres motivasjonen istedenfor! Jeg føler at jeg "OFRER" mye ved å opprettholde dette kostholdet. Det er ikke slik at det kommer av seg selv. I ukedagene kanskje, men IKKE i helgene. Da er det en kamp!

 

Soleia:

Så bra at du syns jeg blogger på en morsom måte. Jeg føler og tenker så mye rart. Da er det godt å få det ned på papiret. Det "hjelper". Jeg sier: "Ja takk", til en lettere sommer.

 

Nyaco:

Jeg har flere venner som er store som er freshere enn enhver slank person. De er så freshe at jeg blir helt imponert. Men jeg husker også fra jeg var over hundre kg. Jeg hadde èn stoffbukse som jeg brukte hverdag, alle dager, ALLTID. OG en hel haug av klemmer, hårstrikker, vesker, ringer, smykker, øredobber, sko. Det var jo det eneste jeg kunne shoppe omtrent. Men det forandrer seg heldigvis litt-og-litt. Nå har jeg faktisk mange bukser, men bruker igrunn bare 2 av de. Resten av de føler jeg meg ikke komfortabel i. Men Nyaco, jeg syns du takler situasjonene imponerende. Jeg jobber et sted der det er helt OK å IKKE pynte seg, du blir egentlig litt "sett ned på" om du gjør det. Så jeg går gjerne med min favoritt svarte bukse og en firma collegegenser. Komfortabelt nok :) Og som du skriver på slutten: "når eg drømmer om å bare kunne slenge på meg bare noe enkelt, og gå på jobb med.... slik som de fleste andre gjør..." Å. gud, hvor mange million, trillion, zillion ganger har jeg ikke tenkt akkurat denne tanken?!!?! :)

 

Jeg handler lunsj på jobben hver morgen, og idag fikk alle en pose med knaskegulrøtter og beskjeden: "Dette bidrar til KROPP 09-prosjektet vårt!", med en påfølgende latter. Jobber bare sammen med mannfolk, og mannfolk de vil ha Maryland Cookies de, men det er helt uaktuelt her i gården. Men de knasker de i seg da, og blir takknemlige for at de får en pose. :)

 

Alt går så langt etter planen. har drukket 1,4 l vann og spist som jeg skal. Gleder meg til BOSU-trening sendere idag. Det er SÅ gøy!

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hadde sett feil på timeplanen og kom 1 time for sent til treninga. Den var 16:45 og ikke 17:45! Fant ikke kortet mitt heller, har jeg mistet dette nå da?!?! åhhhhhhh. Ble så sur at jeg kjørte hjem, hadde gledet meg sånn til akkurat DEN timen at å jogge på tredemølla hadde vært heeeeeeeelt uaktuelt. Så nå sitter jeg i sofaen, godtesyk og sur igjen. Har prøvd å drikke et glass eplejuice. Men hjalp ikke. Har nå laget meg en kopp te som jeg sitter å skuler bort på, og satt frem vannflaska. Woohooo, for et sortiment! Ja, tenkte å ta et ekstra kurs med høgskolematte. Skal jeg virkelig sette meg ned å begynne på dette nå?!?! Har egentlig lyst å legge meg, men ser selv at det er litt tidlig enda...

 

Greide å holde meg unna lakrisen tidligere da. Jeg får tvinge meg selv til å være stolt av det istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg parkerte på tråden din idag like godt jeg. Etter å ha begynt å lese måtte jeg bare fullføre. Fy søren så flink du har vært, holdt på så lenge og gått ned masse også, men ser at du sliter også. Jeg kjenner meg så godt igjen i angsten for å ikke få det til, og jeg går også sinnsykt sakte ned. Så jeg kjenner meg igjen, men jeg har nok ikke klart å holde på så lenge sammenhengende som du har, jeg har vanligvis falt av etter ca 2 måneder. Du har vist lant større utholdenhet ja. Men nå har jeg holdt på en stund, og når gir jeg meg ikke.

 

Det ser ut som trening er viktig for sånne som oss; etter å ha lest gjennom ser ut som det er da du får dreisen på det, altså når du trener mye. Og jeg har kommet til at jeg må bare trene som bare fy, for å få denne kroppen til å skjønne hva som er poenget.

 

Ble inspirert av å lese tråden, din, så nå må jeg komme meg opp fra soffan, og hive meg ut i mørket for en tur sammen med Ipoden og sanke noen trimpoeng.

 

Ha en fin kveld og vær stolt av lakrisen! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Superkristine: Jeg tror jeg bare måtte sitte i sofaen og furte litt + synes synd på meg selv. Men nå er det igjen heldigvis en ny dag igjen snart med nye muligheter :)

 

Julianna:

Kanskje vi er bygd litt likt vi da... Uheldigvis/Heldigvis :) Jeg tror trening er alfa omega + helt eksakt riktig kosthold og ingen "short cuts" eller utskjeielser. Jeg er veldig glad i å trene. Har alltid vært det også innerst inne, men må innrømme at det var ikke maks kult å frese rundt å trene når man var 3-sifra og alt bare hang og slang. Men det er jo like viktig da som nå. Så er det EN ting jeg har fått som en GOD vane av GR, så er det det å være aktiv, om ikke toppidrettsøver, så får jeg grisedårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør noe, om så lite, hver eneste dag. Veldig glad for at jeg inspirerte deg til tur. Da stemmer det da dette kjipe klisjefylte oldtidsordtaket: "Aldri så galt at det ikke er godt for noe". Og noe idag, var heldigvis din trim. :)

 

Men det slutter ikke der: For etter å ha sittet å skult bort på tekoppen, litt over til matteboka på 2000 sider på engelsk og tilbake til tekoppen igjen, ringte jeg en kompis og prøvde å tvinge ham med på en tur rundt et vann oppi her. Han hadde for mye jobb mellom hendene. Så da tvang jeg med en venninne som ikke bor så langt unna her. Vi møttes på halvveien og har nå vært ute å gått i Østlandskulda i 2 timer!!! Sweet. Trimpoeng: "Eat my dust!" Når jeg kom hjem nå måtte jeg spise noe. 1600kcaler for meg er jo loffsmuler, så da endte jeg på 1850 idag etter denne yoplait yogurten.

 

Som jeg sa til min kjære turvenninne: "Jeg veier eksakt det samme som jeg veide 14.januar 2008 . Alt det jeg har forsaket for å gå ned i vekt har vært forgjeves fordi jeg bare har greid det sånn halvveis. Da er det bedre å ha et par kjipe mnder nå, og sette alle kluter til, for stabilisering er jeg en mester på. Det er bare det Å GÅ NED som virker som en kjempebøyg for min kropp." SÅ: "Dårlig humør, banning, fresing, klikking, syting, grettenhet, surmuling - here I come". Dette SKAL skje og det skal skje ila 2009!

 

Sweet dreams (are made of this)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, den store utfordringen: - helga! Jeg har jo et prosjekt: "Ingen alkohol, what so ever, i januar, for å se om jeg går kjappere ned i vekt". Men helgene er vanskelige uansett. Men fredag, idag, har gått ekstremt bra. Har akkurat vært ute å gått tur i 2 timer! Hittil denne uka, har jeg fått 19 trimpoeng!! Og det er fordi jeg har hatt en kjip uke, og tatt ut all aggresjon, frustrasjon og sinne ut på div spinningtimer og steptimer. Jeg er så glad jeg har funnet ut at det funker for meg!

 

Har gjort et eller annet HVER dag, har greid å drikke alt vannet, HVER DAG. Men har ikke greid å holde meg på 1600, da er jeg såååå sulten. Så det har blitt mellom17-1800 de fleste dagene. Føler ikke at jeg har gått ned noe. Og jeg driver å snikveier meg om morgenen og har heller ikke gått ned noe. Cm har jeg ikke målt, fordi jeg føler at jeg ikke ikke greier å måle på samme sted hver uke likevel. Eller så er det bare fordi jeg er lat og ikke gidder.. ehh :/ Jeg har sjelden fått så sjokk som da jeg startet på mitt 1. GR-kurs og målte at omkretsen til overarmen var større en omkretsen på HALSEN!! Da trodde jeg jeg skulle omkomme av sjokk! Haha, og den er det sikkert fortsatt, har aldri hatt spesielt tynne armer akkurat..

 

Lykke til til meg selv denne helga! Tror jeg skal bruke kosemerkene på smågodt. Er helt smågodtoman. -Og lykke til til alle dere andre som syns helga er en utfordring i seg selv!

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

19 trimpoeng hittil...halloen det er bra innsats.

Og jeg som nettopp har syklet hjemme foran tv, og sanket tilsammen 12 og synes det var mye før helgen. Jeg får jo bare skjerpe meg jeg da...hehe :-)

 

Helgen ja, den krever sin kvinne for å holde seg på sporet; jeg har bestemt at ikveld blir det ikke vin, klarer ikke holde meg helt unna så det er en slags mellomstrategi jeg har for denne helgen, at ikke før imorgen...... Hvis du ikke skal ut på fest, men gjøre roligere ting er en strategi å tenke at en kveld er egentlig kort, og vips så er den over, og at den korte tiden kan du holde ut uten alkohol; Det er bare to korte kvelder som er "farlige/utfordrende" egentlig. Sånn tenker jeg ikveld; fredagskveldene er kort den klarer jeg, finner på masse ting også som tar bort oppmerksomheten.

 

Vær tålmodig mht vekta, det kommer vettu.

 

Fortsatt god helg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Håper denne "feelingen" varer "forever". Idag har jeg satt på vekkeklokka for å rekke å gå en tur(!), før jeg skal møte en venninne å gå på kunstutstilling.

 

Nå blir det trøbbel med maten... Spiste 40g go dag med 100g skummet melk + en 125g yoplait med bjørnebær. Får bare prøve å følge på meg mat igjen kl 11:00 og igjen kl 14:00 slik at rytmen er der.

 

Jeg håper vekta viser ned på mandag! Hvis ikke vet jeg hva som skjer, jeg går helt ned i kjelleren. Men nå stresser jeg så mye med disse tallene, at kroppen sikkert kommer til å tviholde på kiloene, bare på pur f***. Ehh, som det etterhvert kommer frem her, har jeg ikke så stor tiltro til at det er mulig for meg å gå ned i vekt. Etter x antall forsøk. Men funker det ikke DENNE gang heller. Da vet jeg ikke hva jeg gjør...

 

Nei, ut på tur, aldri sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, det ble litt over èn time i marka og 1,9 tp.

 

Maten gikk greit igrunn, er vel nogenlunde i rute nå. Spiste 75g rundstykke med 32g ekstra lett synnøve finden gulost. Det smakte fortreffelig. Ferske rundstykker kunne jeg spist 10 av. Men det holder med ett. Det kan hende det er så godt med brødmat fordi jeg alltid spiser go dag musli ellers når jeg er hjemme.

 

Har også vært på butikken. Kjøpte smågodt. Herreguuuuuuuuuud, så lite 350kcal (100g) med smågodt er, kanskje 10 biter! Sjokkerende. Jeg kan nemlig kverne nedpå 500gram uten problemer. Men jeg fant en hylle der det var noe sukkerfritt smågodt, jeg kan spe i litt med dette hvis jeg får helt panikk. Ellers har jeg kjøpt alle slags grønnsaker og kesam og holiday dip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...