Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Maddicken

Ja jeg vet ikke om jeg gidder å skrive. Plottet inn alt og endte på 3100 kcal! 1500 kcal mer enn det jeg skulle hatt. Gidder/Orker ikke forholde meg til det. Det er uansett natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Maddicken

Ja, da har jeg fordøyd gårdsdagen. Og kommet frem at det kan ikke ha vært så ille som jeg følte det igår. Jeg hadde spist at jeg skulle før jeg dro på middagen, hadde igjen 600 kcal. På vei dit, tok 1 time å kjøre, spiste jeg 1 pose knaskerøtter for å være så mett som mulig. (ble ikke noe mett, men tanken var god). Til middag fikk vi: Hvit saus med mais, erter, gulrøtter, fiskepudding og reker i terteskjell. Jeg spiste 2 ordinære porsjoner og 2 terteskjell. Etterpå fikk vi ferdiglagede desserter i skåler, ferdig porsjonert, på en måte. Det var 2 skiver med brownies med en liten dert vaniljesaus i bunn. Så spiste jeg i tillegg kanskje 8 sjokoladebiter utover kvelden. Men drakk ikke vin, og hadde helt sikkert, eller rettere sagt GARANTERT spist mye mer godteri hadde jeg ikke begrensent meg. Så dette ble liksom gud vet hvor mange kcal, men jeg fikk det uansett til å bli 3100. Så kosemerkene røk på en måte der.

 

Så det som skjedde idag, da jeg våknet kl 09 var at jeg fikk på meg treningsklærne i en fei, og dro på spinning og styrketrening, etterfulgt av 1 times tur i snø til midt på leggen. Dette ble 6,1 tp, og da føler/håper jeg at det har gjort opp for gårdsdagen. Har spist 1900 kcal idag også da... inkludert 39gram sukkerfritt smågodt fra Mix og 2 dl kesam som dip til kålrot som jeg skar opp i biter.

 

Mandag blir en mildt sagt nervepirrende dag. Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal trene imorgen også. Men jeg håper jeg finner motivasjon/tid til det.

 

Dette smågodtet som står i skapet fra forrige helg, frister noe enormt. Det er èn boks med vanlig smågodt og en boks med sukkerfritt. Den siste har jeg tatt 39 gram fra idag. Men ikke noe mer! Det får stå der til neste helg nå, siden jeg røyk på brownies og sjokoladebit-smellen igår... :/ Jeg får trøste meg med at det kunne vært verre. Hadde jeg ikke vært så GR-fokusert hadde jeg garantert drukket mye vin f.eks., og spist MYE mer sjokolade og potetgull, som også stod der.

 

Idag ser det ut som det blir en ekstremt kjedelig lørdag. Og når jeg kjeder meg går jeg gjerne i skapene. Men jeg får bare se på Spellemannsprisen og lenke meg fast i sofaen og drikke vann.

 

Fikk bare i meg 2 x 0,7 flasker igår. Og idag har jeg bare fått i meg 1 x 0,7 liter vann. Så da må jeg drikke 2 flasker til. Det får bli målet for idag...

 

Gruer meg til mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Jeg så ikke Spellemannsprisen, fordi jeg ikke kan tenke meg et kjedeligere program, der kjendiser hyller seg selv. Jeg greide å ikke spise mer av smågodtet! Jeg drakk resten av vannet. Jeg var også sulten når jeg la meg, men tenkte det måtte være straffen for å spise så mye tidligere på dagen.

 

Jeg har blitt mye flinkere til ikke å snikveie meg. Ila den siste uka, har jeg kanskje bare veid meg 3 ganger utenom den ordinære gangen. På mandag skal jeg også forsøke å ha overskudd til å måle meg. Dette kan være motivasjon når/hvis vekten stopper opp.

 

Jeg orket ikke trene idag, men skal gå en tur senere. Det er ihvertfall planen. Jeg er helt utkjørt, og stiv i rompa av all spinningen. Jeg er ikke superwoman - må ha en dag uten trening hvor jeg sliter meg helt ut. Det kan heller være målet for neste søndag at jeg skal greie å pelle meg på søndagstreninga da.

 

Idag har jeg lite mat i kjøleskapet og må kanskje handle. Da er det ihvertfall liten sjanse for å spise for mye eller feil...

 

Er spent/gruer meg til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddicken!!

 

Masse lykke til på vekta, det går sikkert fint. Husk på at du gikk ned mye forrige uke, og at det derfor ikke er sikkert du raaaser ned denne uka. Uansett har du hatt en flott innsats denne uka, så det går sikkert så fint :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei Soleia:

Takk for "lykke til"er!! Det behøver jeg sikkert etter fredagen som var. Ja, det er igrunn sant at jeg gikk ned MYE forrige uke og uka før der også. Men jeg føler at jeg har en periode det er "All in". Både med mat og trim, så jeg håper jeg får betalt.

 

 

Ila uka har jeg skaffet meg 30 tp. Husker ikke hva jeg hadde forrige uke, men tror at jeg har gjort det bedre denne uka. Trimmessig da. Den fredagen "haunt`er" meg fortsatt litt. Idag har jeg, against all odds, fått i meg for lite mat, ligger på 1350, så jeg får spise kveldsmat èn gang til. - Og det gjør jo ingenting for en maks matglad person. :)

 

Jeg vet ikke om det er dumt å si, at jeg på en måte jinx`er(forbanner) prosessen. Men jeg "føler" at jeg har gått ned. Ooops, der sa jeg det. "Time will show".

 

Ny uke, nye muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Åhhhhhhhhhhhhhh! Er det egentlig lov å banne her inne, for jeg tror jeg har oppfunnet et par ti tusen remser med nye bannord den siste timen. OPP 400 GRAM. HVA FAEN!? Jeg skjønte det var noe i gjære, har følt meg så mett og oppblåst i hele dag! Grudde/gleda meg til å gå på vekta, så viser den 81,5 kg. Jeg fikk et raserianfall, og bestemte meg for å driiiiiiiite en så j#¤%& lang en i å lage middag. Men så tok jeg meg i det å lagde Vita Wienerpølser med GR-rotmos. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH, jeg har 30 trimpoeng den uka her. Mener at det skal gjøre opp for den "lille" smellen på fredag med de to brownies-stykkene.

 

Så nå har jeg frest illsint rundt i leiligheten med klamt, svett, kaldt treningstøy, og trøstespist kålrot med kesamdip, mens jeg har laget middag. Sølte kesam ut over ullsokkene jeg hadde på meg, og ble om mulig enda mer grinete. Oppvasken er stor som et uvær og jeg er nødt å jobbe fra nå og frem til jeg legger meg for å rekke en deadline. Dette er URETTFERDIG! - Og de som aldri har hatt et vektproblem, hvilke problemer HAR egentlig de? Det ryker bokstavelig talt ut ørene mine. MEN: jeg har vært på trening idag også, så det er bare å fortsette! Det føles ut som HELE uka jeg har jobbet så hardt for, er helt bortkasta. HELT BORTKASTA! ¤%

 

Jeg skulle aldri ha sagt at jeg følte jeg hadde gått ned, jeg visste det var trøbbel å være bittelitt optimistisk. Her er det jammen best å være pessimist til det motsatt er bevist! Denne dagen kan strykes fra kalenderen. Hele den SISTE uka kan forsåvidt strykes. ELLER nei forresten, HELE DET SISTE MØKKAÅRET! Jeg må furte litt før jeg starter på jobb.. .dette var en drittbeskjed å få en mandag! Tragikomiske problemstillinger. Men dette er både stort og viktig for meg å MESTREEEEEEEEEHHH!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Bak skyene er himmelen alltid blå..? - eller.... -er den det?

 

Har vært på trening idag også. Spinning og styrke. Her er det bare å brette opp erma gang etter gang.

 

Det er så weird. Idag gikk jeg på jobb med min yndlings svarte dongribukse, som jeg bruker omtrent HVER dag på jobb, men bare en singlet og en slik standard tynn H&M bomullsgenser, sort sådann. Og jeg ble overrasket over hvor slank jeg så ut. Det var ikke antydning til noe som hang over bukselinninga. Den sorte yndlingsbuksa er nesten litt "vid". Det siste er vel kanskje å ta litt vel (hardt) i, men jeg bøyer meg og kryper på alle fire uten problem (for å fiske frem ting som har havnet under pulten, hvis noen lurte....). Så da er det dette med denne vekta som bare er magisk for meg. If you can`t see the number, it ain`t happening liksom.... -joda noe skjer. Det er deilig å kjenne at klærne blir romsligere, og jeg har tatt meg selv i å nesten glede meg til å velge hva jeg skal ha på meg på jobben "idag", jeg har jo så mye å velge i. Det er denne magiske svarte buksen dette her, alt står og faller ved den. Da jeg følte at den begynte å bli FOR trang, fikk jeg rett og slett panikk. Den er i størrelse 44 fra Vero Moda, og jeg tror jeg har hatt 4 make. Jeg kjøpte engang en i 42, blingset rett og slett på størrelsen, men tenkte at: "Ja denne kan jeg jo bare beholde, for den passer jo sikkert snart!" - Det er over 1 år siden. De er så små i str at det er sikkert 7-8 kg til før jeg får på meg den.

 

Imorgen er det allerede onsdag, jeg vil helst glemme mandagen som var, så jo lenger jeg får den på avstand, jo bedre. Mørk, mørk dag for Maddickens motivasjon...

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt å se at du ikke har hatt vektnedgang sånn som du har stått på.. men den eneste trøsten jeg kan komme med er at du har begynt å få muskler, og de veier som sagt mer enn fett! så det kan bare være så enkelt! for som du sier så merker du det på yndlingsklærne dine som du bruker ganske ofte, så skal ikke se bort i fra at NOE har forsvunnet fra kroppen din :D kanskje du får deg en hyggelig opplevelse neste uke? ikke gi opp, bare fortsett med det gode du holder på med, så skal du se at vekten følger etter! :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Gikk på en smell i lunsjen å spiste 4 wasa havre uten å tenke meg om. Herregud, jeg må nesten le. Men tar ikke akkurat DET så tungt. Det var ikke den verste utskeielsen akkurat. Føler meg ekstremt oppblåst, og at magen står rett ut. Likt som på mandag. Føler at jeg veier 100 kg, når jeg i realiteten veier 81,5. "FØLER" meg tung på en måte. Buksa kjennes heller ikke "vid" ut slik som jeg følte det her om dagen, var vel mandag det også. Jeg har allerede drukket 1,5 liter vann, og blir liksom ikke mindre oppblåst. Jeg har ALDRI hatt problemer med dette før. En ny erfaring jeg helst vil være foruten for å si det sånn. Nå gleder jeg meg allerede til mellommåltidet kl 14:00.

 

Hilsen matvrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Jeg må fortsatt le av lunsjen idag at hånda bare gikk ned i knekkebrødposen og rett inn i munnen, ned i knekkebrødposen og rett inn i munnen. Det gikk tydeligvis automatikk i det. Og plutselig så tenkte jeg: "Hæ? 4 knekkebrød, er ikke det LITT i overkant frøken..."

 

Har trent idag også, step. Det var deilig blanda med utmattelse. Jeg bruker å gå på spinningtime rett etterpå, men kjenner at kroppen er SLITEN av all treninga, stiv i ledd og forknytte muskler, så kroppen har godt av å slappe av litt idag. Jeg er usikker på om jeg skal på step imorgen også, men tror jeg pakker bagen og tar den med, slik at jeg har ihvertfall muligheten til å dra rett etter jobb. Idag kom instruktøren bort til meg etter timen og poengterte at jeg var ekstremt sterk, "mye sterkere enn henne", som hun sa. Sånt er kjekt og i tillegg veldig motiverende. Jeg vet jo at jeg er sterk, har alltid trent mye. Men ekstra morsomt når andre legger merke til det. Sweet!

 

Jeg skal prøve en ny strategi: Jeg skal være fokusert, men ikke fanatisk. Jeg er en "ALT ELLER INGENTING"-person. Så dette kan bli spennende. Så idag, har jeg spist hvitost på knekkebrødet til mellommåltidet(har ikke spist ost enda i januar) + at jeg har drukket 2 x 0,5 liter fun saft. Har allerede drukket alt vannet, men ville aldri funnet på å tylle i meg 1 liter saft til vanlig. Men jeg hadde lyst på, og da tenkte jeg bare: Det er 10kcal liksom (+ en haug med tilsetningsstoffer da, men de driter vi litt i akkurat nå).

 

Har laget GR-skinke og makaronigrateng, igjen... Den er fantastisk god! Men begynner faktisk å bli litt lei nå. Prøver å gjøre middagen til dagens høydepunkt, og å kose meg med å lage den. Det kan være grisekjedelig å lage mat til bare seg selv når man er singel. I gratengen eksprimenterer jeg alltid, denne gangen hadde jeg nedi kålrabi, gulrøtter, paprika og litt amerikansk blanding (mais, gulrøtter og erter), det ble fantastisk godt! Og jeg kunne som vanlig spist hele forma. Men etter lunsjen idag, ligger jeg på 1800kcal så det holder vel i massevis. Jeg føler at jeg greier å holde blodsukkeret helt jevnt utover dagen. Og det er en god følelse, men jeg er veldig sulten frem til lunsj.

Spiser frokost 05:30, 125ml yoghurt kl 09, lunsj kl 11, mellommåltid kl 14, kvelds kl 16, en banan kl 18 og middag kl 19-20. Og likevel har jeg lyst på mer-mer-oftere-oftere. Nå for eksempel sitter jeg å vurderer om jeg skal ta en 125ml yoghurt som står i kjøleskapet, men det er 150kcal, og det har jeg IKKE råd til. Bank, bank, få det inn i hodet!! Ikke mer mat til Mons idag!

 

Jeg gleder meg til å merke skikkelig på kroppen at her skjer det noe. Nå føler jeg det bare, men ser det egentlig ikke, bare hvis jeg legger 200% godvilje til..

 

Nå er det natta for min del, greit igrunn, så går tiden fort til jeg skal spise igjen :)

 

Nå kom jeg også på at jeg glemte å ta 2 egg i den hvite sausen i gratengen. Men den var god for det, er vel mest for hevingen sin del disse egga. Jaja, sparte vel litt kcal der da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

En liten hilsen fra den manisk-depressive. Idag har jeg en "føler meg litt tynnere enn vanlig"-dag. I motsetning til igår da det føltes ut som jeg var med i Gullivers reiser. Kanskje det har noe med klær å gjøre. Har helt andre klær enn jeg bruker idag, annen bukse og college hettegenser, i motsetning til bluse. Følte meg rett så fresh idag morres da jeg kledde på meg. Før var det slik at jeg faktisk hatet den delen med "oppstandelsen" :), fordi jeg var så redd buksen var blitt trangere og trangere og trangere og trangere. Men nå syns jeg det er kjekt! Og tenker at jeg har så mange klesmuligheter jeg bare vil (med moderasjon da selvfølgelig). Buksen jeg har på idag, hadde jeg på meg på vei hjem fra 1 mnd i østen i nov08 og etter denne måneden der nede i kjole og shorts var jeg helt sikker på at jeg ikke kom til å få den på meg når jeg skulle hjem. Det gjorde jeg, men den var ubehagelig trang. (Skulle jo bare reise kontinuerlig i 52 timer). Idag, er den ikke trang, og det er DETTE jeg må og SKAL fokusere på.

 

Har fortsatt vondt i kneet etter en steptime for akkurat 2 uker siden, der vi skulle hoppe vekselvis 180grader rundt og lande med ene fot oppå stepkassa. Jeg må ha vridd kneet på et slags vis. Dette har ikke gitt seg. Pluss at hun som har steptimen idag er KNALLHARD, så jeg er litt i tvil: Skal jeg dra på step eller hjem å hvile en sliten skrott? Vi får se. Har ihvertfall med tøy på jobb til både steptime eller evt tur. Fast innhold i hanskerommet i bilen har blitt: bananer, knaskerøtter og wasa sandwich slik at blodsukkeret aldri skal kunne bli ustabilt. Så alt ligger til rette med andre ord.

 

God dag videre, hilsen hun som har kvernet nedpå 2 skiver med leverpostei og agurk på 2 sekunder og nå gleder seg til mellommåltid kl 14:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Å nei! Jeg snikveide meg, og vekta viste +300 ytterligere opp. Altså 81,8, hva skjer egentlig? Dette fortjener jeg ikke, jeg har gjort ALT jeg skal og mer! Nå får jeg NOIA! Blir livredd for at motivasjoenen skal forsvinne og likegyldigeten ta over. Og imorgen er det fredag igjen, hjeeeeeeeeeelp! Akkurat nå har jeg oppriktig talt lyst å gråte en liten skvett.

 

Jeg tenker alltid: "Hvorfor har jeg ikke tatt meg selv i nakken, og gått ned disse kiloa for lenge, lenge siden, og hatt et bedre liv". Men i sånne stunder vet jeg så inderlig godt hvorfor: Dette er så syyyyyyyyyyykt vanskelig. Jeg gjentar: Hvilke kroppslige utfordringer og generelle problemstillinger har de som aldri har følt på kroppen hvordan der ER å være overvektig? Det går utover ALT! Uff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, tok meg selv i nakken og har nå vært ute å spasert i 1,5 timer 6km/t. Så rett og slett ikke at jeg hadde noe valg. Hadde jo egentlig tenkt meg på step idag, hadde det ikke vært for det vonde kneet. Pluss hendelsen med snikveienga. Så idag har jeg 1650kcal totalt og 3,ett eller annet i trimpoeng. Jeg stresser ikke med trimmen for å få over/rundt 30tp ila uka som de to foregående, da dette bidro til at jeg gikk opp. Så nå prøver jeg å moderere trimminga litt, og se om det hjelper. Men en kursleder sa en gang til meg: Det du går ned av, avhenger kun av trimmen. Og da burde 30tp gjøre susen. Men det funket tydeligvis ikke.

 

Blir nervepirrende på mandag igjen. Gruer meg, vil helst unngå å havne i en dyp depresjon fordi mitt n`te forsøk også gikk til dundas. Da må jeg neste dra til legen å få sjekka, kanskje en som er ekspert på ernæring. For nå må det løsne litt mer enn det har gjort.

 

Nå er det kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Helgene mine er så kjedelige at jeg nesten begynner å gnage på sofaen. Igår var det fest med jentene på jobben med tapas, godt brød og aioli og all slags drikke du kunne drømme om, etterfulgt av kake og vaniljeis og kaffe. Jeg åt praktisk talt INGENTING, drakk 0,5 pepsi max etterfulgt av uante mengder vann. Det var HARDT! Idag har en kompis releasefest, skikkelig hæla-i-taket-fest, og hva gjør jeg. Jo, jeg sitter hjemme og tvangsdrikker vann og spiser knaskerøtter. Dette SUUUUUUGER.

 

Jeg har i tillegg visket ut alle delmål i almanakken, siden jeg gikk OPP forrige mandag, er jo alt forskjøvet og det i feil retning!

 

Så her er nye reviderte mål:

02.02.09: Mål: 80,7

09.02.09: Mål: 79,9

16.02.09: Mål: 79,1

24.02.09: Mål: 78,3

 

02.03.09: Mål: 77,5

 

06.04.09: Mål: 73,5

 

04.05.09: Mål: 70,3

 

01.06.09: Mål: 67,1

 

06.07.09: Mål: 63,1 (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nødvendig å være sååå streng med deg selv, da? Finnes det ikke en gyllen middelvei? Jeg vet bare at jeg sprekker mye fortere, om jeg ikke kan spise noe "godt" eller være med på fester og andre sosiale happenings.

 

De dagene jeg skal noe moro trener jeg på forhånd, og er bevisst frem til festen. Og så er jeg igang igjen med en gang dagen etter. Men jeg er nøye på å være med "på livet" alikevel- for det har jeg nemlig tenkt til når jeg er i mål også :)

 

Det er ikke noe gøy å sitte alene og være slank :)

 

Nei, du, Maddicken. Jeg vet at det er "all inn" for deg denne gangen, men spørs om du ikke skal tillate deg litt moro også! Jeg vet at det er vanskelig, jeg vet, jeg vet....Det er ikke uten grunn at jeg er 15 kg over idealvekta....

 

 

Ønsker deg masse lykke til videre og x fingre for at vekta går nedover igjen :)

 

Stor heia-klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei Soleia!

 

Jeg ser ingen annen utvei, jeg er rett og slett desperat. For min del finnes det ingen gylden middelvei, fordi da går jeg ikke ned. Jeg har vel forsøkt mer eller mindre den gyldne middelvei siden 2004-2005, og jeg går ikke ned... Ikke sjans. Og alkohol er det bare å glemme, for det er tydeligvis det verste jeg kan "ha-i-meg" av alt. Og jeg orker ikke være edru på fest. Det minner meg bare om hvor forskjellig jeg er fra alle vennene mine, at jeg må sitte å observere hvor "frie" de er som kan gjøre akkurat hva de vil. Jeg orker heller ikke si: "Ja, du skjønner det, jeg endrer livsstil skjønner du", eller "Ja, du skjønner det, jeg prøver å gå ned noen kilo", eller lignende... Jeg MAKTER det bare ikke. Jeg har gjort det sååååå mange ganger/vært "der" så mange ganger, tenkt postivit såååå mange ganger(for dette er jo bare for denne gangen) og oppført meg som det er forventet av meg selv rett og slett.

 

Jeg SKAL ikke sprekke, jeg KAN ikke sprekke. Hva gjør jeg da? Gir jeg opp den gangen her, da er det nok. jeg ønsker bare å føle meg vel med meg selv EN gang i løpet av mitt voksne liv. Og dette er min siste sjanse. Sånn føles det rett og slett. Jeg er utslitt av mine egne "slanke-tanker" som jeg har hatt siden jeg var 14 år. Da mamma hadde stekt en BigOne-pizza og jeg tenkte: "Nå skal jeg bare spise 1/8`s stykke." Så gikk jeg i skapet, helte 10dl vann i et litermål for å se hvor mye vann det egentlig var, og tenkte: "Ja, nå må jeg slanke meg". 14 år.

 

Til og med de oppmuntrende ordene du skrev om at "Det er ikke noe gøy å sitte alene og være slank", hjalp ikke. For jeg tenkte bare: "Jo, faktisk hadde jeg foretrukket det!" Jeg sitter jo nå alene og er feit, og det er IHVERTFALL ikke noe jeg vil anbefale!

Takk for lykkeønskninger og heiaklem. Setter stor pris på "svar" fra deg. :)

 

Ønsker deg en god lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ny dag, nye muligheter.

 

Har bestemt meg for å dra på spinning. Det er ofte smart å trene, for å frigi litt endorfiner. Senere i kveld skal jeg på middag... - men jeg tror det går bra, for jeg NEKTER å ødelegge alt det bra/kjedelige jeg har vært gjennom denne helga. Mandagen betyr alt.

 

Nå er det skive med egg til lunsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Har spinna ut all frustrasjon og aggresjon, og det var det ikke så rent lite av i min kropp idag. T-skjorta som var blå, var mørkeblå når jeg var ferdig, og mens det stod på dryppet det fra panne, nese, hår til en fin liten dam under sykkelen. Jeg var helt pionrød i ansiktet etterpå og konsumerte 2 liter vann under treninga på 1 time. Jeg svettet til og med på leggene så jeg når jeg strakk ut. Dette er den hardeste spinningtimen jeg har vært på frem til nå, i perioder følte jeg ikke bena mine men jeg fokuserte 200 %, og da glemte jeg litt "smerten". Men jeg blir mindre rød i ansiktet nå enn noen gang før, men nå greier jeg heller ikke lenger få pulsen over 200. Det irriterer meg litt, max er 196. Det er det laveste det har vært noen gang.

 

Jeg skal nå starte på å drikke mine 3 flasker med 0,7 liter vann, og har akkurat spist en Yoplait yoghurt med bjørnebær, de ligger kanskje litt høyt på kcalnivået, men ikke som en God Morgen, som jeg til min overraskelse var "Nei-mat" i GR-boka. Jeg spiser en del av denne yoghurten, syns den er den beste yoghurten jeg noen gang har smakt. Nå fikk jeg plutselig litt noia. Kanskje denne også er "Nei-mat", men jeg syns å huske at en God Morgen har 144 kcal pr 100 gram. (Yoplait bjørnebær er 127 kcal pr 100 gram).

 

Ble plutselig litt godtesyk, for prøve å fokusere på at det er 1,5 time til "kveldsmat" siden jeg skal spise middag kl 18:00.

 

Dette smågodtet står enda skapet. Jeg har ikke RØRT det vanlige smågodtet! Det står det respekt av. Hvis jeg har gått ned i morgen, skal jeg la meg selv spise resten av det sukkerfrie smågodtet. Det er kanskje 30 gram i boksen, det er ca 60 kcal. Men da har jeg sikkert ikke lyst på :)

 

Vann vann vann, jeg tror jeg må skjære opp noe kålrabi og dippe litt i kesam, det er jo ganske harmløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Middagen er overstått, svinefilet med fløtegratinerte poteter og yoghurtis til dessert. Greide å balansere alt inn i 400kcal og er derfor bare på 1650 totalt. Sweet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Er så spent på veiinga senere idag, at det føles ut som jeg er 5 år og det er julaften, 17.mai, min egen bursdag og nyttårsaften på èn gang!

 

Men det er lenge til enda.

 

Jeg skal arbeide 4 timer til, trene i 2 timer og spise mellommåltid og kveldsmat før dette. Så blir det middag etter veiinga. Har drukket 1/3 av vannet jeg skal ha i meg. Nå får jeg prøve å tylle i meg resten. Krysser alt som krysses kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

I got no words!!

 

Ned 1 hel kg!!

 

Nå er jeg på 80,5, en halv melkekartong til nå, så er jeg nede på ukjent farvann! Da går jeg ikke ned kilo som er nedgått før, det kan bli spennende!

 

Nå skal jeg feire med en Mia fullkornspai med kylling og grønnsaker, litt sukkerfritt smågodt og en yoplait fruktyoghurt!

 

DETTA VAR DEILIG GODT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det var velfortjent!! Ser at det lønner seg for deg å satse 100%, selv om det er kjiper`n av og til. Men det er jo moro når man entrer vekta, da! :)

 

Wow- du ser snart 70-tallet!

 

Ha en fin kveld og stå på videre.

 

:):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Takk Soleia, det var flotte greier, ja! Håper jeg ser 70-tallet på mandag, om det så er 79,9 kg, for da er det en ny fase av prosjekt: Kropp 09! Der har jeg bare vært èn gang før, og det var bare kanskje èn dag jeg hadde spist lite eller noe lignende.

 

Dagene bare går i ett, har ikke støtt på noen utfordringer verdt å nevne. Unntatt at jeg bare greide å drikke 1,4 liter vann i hele går, derfor har jeg planlagt og drikke godt over 2,5 idag. Ellers hadde jeg grue-gledet meg til 3 x 30års lag i Stavanger i helgen, men det ble dessverre ikke noe av. MEN; egentlig er jeg litt letta, for det hadde blitt en 3-dagers fest! Og det vet jeg ikke om engang den sterkeste jernvilje hadde fikset. Jeg er så skeptisk til denne alkoholen! Den er "BAAAAAAAD" for meg i disse tider. Så helga ser ut til å bli akkurat LIKE kjedelig som de foregående i januar... :/ Men det er kanskje det som må til noen måneder fremover nå. Jeg KAN (dette sier jeg en onsdag) ofre 12 helger for å få en varig gevinst.... Jeg får se på det sånn.

 

Ha en flott og kald onsdag. Ser det har snødd litt i Oslogryta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...